Alfa Romeo
Zařazení: Všechna fóra > Diskusní fórum "MotorCafé" > Alfa Romeo
-
« Re: alfa 166
2Matus: a preco s tym nechodite do servisu do Rakuska, ako som ti radil? Potom sa necuduj, se tam technik caruje s automatom... A pokial nechas rozoberat komplet dvere len kvoli nejakemu namazaniu, koledujes si o to, ze ti za dva mesiace zacne vypadavat central, okienka, ze zle nahodia panty alebo nieco podobne.
Inak na tie 4 mesiace to je fakt dost. Sefova 166 V6 je zatial OK, uz ma tusim rok. Uz to je tak, casy relativne spolahlivej 164-ky su prec, plna * elektroniky - a navstevu servisu kazdy mesiac mas zarucene :-(( -
"-- skrytý --" 01.03.00 16:20
« Re: Magic
Jasne, ze mas s oktanovym cislem trochu pravdu, ale ono je to slozitejsi [ciste podle te chemie nemuze byt preci vyssi, nez 100]. Aditiva, mezi nez se pocita ledacos, prave zpusobuji zpomaleni horeni a tim dochazi k posunu urovne detonaci. TwinSpark ma jednu ze svicek umistenou blizko antidetonacni sterbiny a v podstate tu jde o vireni a spalovani ruzne bohatych urovni smesi, nikoliv o rychlost horeni. Co se Ameriky tyka, tam je to neco jineho, to jsou OHV motory s litrovym vykonem do 50 koni, takze hlediska spalovani smesi jsou uplne jinde. A posledni / neznam uplne presne statistiky, ale vim kde je sehnat, takze se muzu zeptat, kolich aut na LPG treba vloni shorelo. Fakt je, ze se z 75% bude jednat o neodbornou instalaci. -
matuS 01.03.00 00:00
« alfa 166
tak som tam dnes bol. to ICSko nemozu uznat, lebo nemrzne , btw cely ten system stoji 100.000sk, neda sa vymenit len display, ale len cela cast palubovky...
ale su to absolutni *, ten technik, co stym autom so mnou jazdil bol strasny mantak, asi siel prvykrat s automatom - zastavoval na cervenej a asi pri 20km/h tam zacal * Pcko, cele to zachrapcalo, no najradsej by som ho zabil. potom ked zastavil pred servisom, najprv vypol motor a az potom dam drbol Pcko, no magor. som ho na to upozornil, potom uz s tym robil normalne.
tie brzdy nespravili, lebo ze je to prirodzene. mate plz niekto automat, a tiez vam robi, ze ked je Dcko a pomaly pustate brzdu, tak auto ako sa pomaly rozhybava tak vrzga?
svetlo spravili, aj tie dvere, ale vrzgot stale ostal, zevraj na to potrebuju viac casu a musia to cele rozobrat a tie stykove plochy (zrejme vrzga kozeny obklad o plech dveri) namazu silikonovym olejom - to som im poradil ja. asi mozem zacat robit servisaka.
jo aj ten reprak spravili.
platil som "len" 550sk za halogen, zda sa mi to skurvene vela. ale najsamlepsie je, ze tam mozem ist zasa aby tie dvere poriadne spravili.
jo a to ICSko, dal som si zavolat sefa a snim som sa dohodol - uznal, ze by bolo zbytocne keby sme ho v takej veci odrbavali, a ze skusi u importera zohnat nove ICSko, som zvedavy, ci to neboli len reci.
P.S.: pytal som sa predavaca, kolko 166tiek predali. zevraj tri-styri. takze imho 3. z toho ma jednu sef... -
matuS 28.02.00 22:04
« alfa 166
alfa romeo, cuoere sportive, la bamba enonuno, ale ta fotrova 2.5l automat ma par poruch. idem s nou zajtra do servisu a mam zoznam poruch: 1.nejde jeden reprak
2.nejde lave svetlo (odpalena ziarovka, ale je normalne, aby sa po 4 mesaicoch odjebala halogenka?)
3.buchocu zasa prave dvere
4.pokazene otvaranie pravych dveri
5. 5 palcovy display nejde citat ked je pod nulou
6. nieco buchoce v stlpikoch
7. pri slabom zosliapnuti brzd a uvolneni je pocut nejaky divny skripot
8. kryt na nalievanie vody do ostrekovaca odjebany
na 4mesacne auto celkom dost, nie? -
"-- skrytý --" 23.02.00 14:20
« Re: Prosím poraďte !!!
Jo a ještě pro ty úplně nejchytřejší. Prosím hlavně nepište, že italský auta sou šmejdi. Teď zrovna mám Lanciu Deltu, a to co mi nabízí za tak malej peníz je prostě super. Takže ať žijou italský auta!!! Beztak je tenhle názor na italy u nás převzatej z Německa. V takovym Rakousku už sou taliáni oblíbenější.......Co se týče tý Alfičky, nevíte někdo, co všechno bylo v základní výbavě toho 16 ventilu? (určitě všechno v el., spíš mi de o ABS)...........pro WOLFA (to koukáš, co? ---a stejně fandim JORDANu a ne Ferrari...:-))) -
"-- skrytý --" 23.02.00 08:09
« Prosím poraďte !!!
Pánové, teď se na mě prosím nenaštvete, já vím, že Alfu 33 "pravý" alfisti neuznávaj. Ale začíná se mi zdát, že v případě ojetý Alfy 33 1.7 16V neni konkurence co se týče poměru peníze/výkon/výbava/rok výroby. Proto prosím o jakékoliv informace o týhle káře... -
« Magic
Ahoj Magic! Diky za odpoved, muj kompliment, je videt, ze mas znalosti. Navic se mi moc libi, ze mas vecne argumenty a nenapises jen otrav se plynem. Opravdu penezenka mi bohuzel veli. Vune benzinu je prece jen to nejlepsi. Jsem take pilot a ver, ze do era bych nic jineho nez poradny benzin nedal. Presto dovol nekolik poznamek. ad 1, bohuzel jsou ceny zastaveb LPG jeste drazsi, kolem 25000 Kc. Nicmene prakticky se da usetriti 1 Kc na km a tak to mam za pul roku doma a pak uz jen setrim. ad2 nevim nevim, ale co si pamatuji ze skoly, oktanove cislo je dano poctem atomu C v retezci uhlovodiku a ne aditivy. Ty maji spise antidetonacni ucinky, ne se mylim? Nevim moje zkusenost: v USA jsm najel s Chevroletem 4,9 l V8 na benzin s oktanovym cislem 85 12000 mil a jelo dobre. Navic mi technik rikal, ze LPG ma oktanove cislo pres 100. navic proc by Italove delali Twin Spark, kdyby chteli aby benzin ve spalovacim prostoru horel pomaleji? Proc 2x zapalovat? ad 3 - na LPG jsem najel pres 100000 km a to na takove chudince jako je 43kW Forman. Motor nezere olej, neklepe, jde tiseji, a olej je pri vymene cisty, svicky jako nove. I ventily jsou O.K., rozhodne bez karbonu! Neslysel jsem, ze by nekdy nejake auto na LPG horelo ( pokud si tam nekdo doma sam nedal spatne zarizeni a jezdil na bombu a nemel testovanou nadrz. ad 4 chytri panove, myslim ze Italove vymysleli nadrz ve tvaru reservniho kola a tak mas kufr stejne velky, bez omezeni. A naposledy bohuzel za ty penize. Dieselove a TD auta jsou o 30% nejmene drazsi, i ojetiny, nez benziny. Vzhledem k cene nafty to ztraci poezii (nemyslim na kradenou naftu - nekradu). Jinak JTD je skvela, ve 156 s automatickou prevodovkou a razenim na volante..... Sorry nechal jsem se unest. Uz ten rozdil benzin nafta neni tak, nebo neni vubec znat. Takze diky za nazor a odpust mi me namitky. Ostatne, kdybys vedel o nejake dobre Alfe 164 v TD s klimatizaci za slusnou cenu, dej mi prosim vedet. Ahoj Magicu a Vivat Cuore Sportivo et Alfisti Tutti! -
"-- skrytý --" 23.02.00 00:00
« Re: Ahoj Magicu!
Zdravim vsechny autofandy! U Imofy opravdu nedelam, nemam pocit, ze bych potom mohl byt hrdy na svoji praci. Co se tyka plynu: chapu ekonomicke duvody, ktere te vedou k prestavbe na LPG. Existuje nekolik hledisek: 1. montaz LPG stoji 15, ale u AR vetsinou kolem 20.000 Kc. Rozpocitej to na kilometry, za jak dlouho prestanes byt v minusu. 2. neni pravda, ze motor pracujici na LPG netrpi; naopak. Benzin existuje v nekolika provedenich, lisicich se tzv. aditivy. Cim jich je vic, tim hori pomaleji a ma vyssi tzv. oktanove cislo. Cim pomaleji palivo v motoru hori, tim lepe (ne vsak nekonecne dlouho, samozrejme), protoze dochazi k maximalnimu vyuziti expandujicich plynu ve prospech odvedene prace ( a prace za cas = vykon). To se nejlepe ukaze na pV diagramu, ale to uz je slozitejsi. Zkratka - nejvetsi minus plynu je v tom, ze boucha = ma nizsi bod samovzniceni nez benzin o.c. 95, rychleji hori a tim odevzdava mene prace. Ale tim, ze rychleji hori take rychleji vznikaji necistoty s horenim spojene, ktere se usazuji na dne pistu. A protoze maji kolem 800-1000°°C, tak ty pisty pomalu vypaluji. Navic dochazi k nestejnomernemu namahani spalovaciho prostoru, protoze antidetonacni sterbiny vytvorene v hlave valcu odpovidaji prave pouziti benzinu, nikoliv LPG. Tim dochazi ke zkrucovani hlavy valcu, nadmernemu tepelnemu namahani tesneni pod ni a podpalovani vyfukovych ventilu (ktere jsou obecne spatne chlazene a takhle se nemohou ochlazovat ani prebytecnymi benzinovymi zbytky). To vse jednoznacne mluvi proti pouzivani LPG. Ale penezenka se na to nepta. Je otazkou, zda nelze najit jine vychodisko. Pokud ne, tak zalezi na stavu motoru a stupni jeho opotrebeni. Jeho zivotnost samozrejme poklesne, ale treba u AR 2.0 TS je zivotnost motoru tak vysoka, ze je zase otazkou, jestli se driv nerozpadne karoserie. 3. kazde auto na LPG trvale prepravuje "nebezpecny naklad". Ackoliv jsou dneska uz zpetne ventily celkem na slusne urovni, riziko pozaru je proti benzinaku stale jeste asi o 30% vyssi. Navic vyrazne klesa uzitna hodnota automobilu (do kufru uz skoro nic vetsiho nejde dat) a roste jeho pohotovostni hmotnost. 4. existuji napriklad provedeni automobilu, ktera tyto nedostatky eliminuji jiz z fabriky a dodavaji se prevazne na Italsky a Nizozemsky trh (napr Lancia Dedra 2.0 i.e.G). Prave ceny pohonnych hmot v Italii nuti spoustu lidi k montazi LPG, ale vetsinou nakonec zjisti, ze mnohem vyhodnejsi alternativou jsou vznetove motory, ktere v soucasne dobe jsou uz skutecne pouzitelne i v osobnich autech. Ale Italove se je naucili delat az v polovine devadesatych let (JTD), takze takova auta jsou dost draha. Nemci uz pouzivaji system sdruzenych vstrikovacu od r. 1988 (Audi) a nutno uznat, ze v nafte jsou - resp. byli - preci jen o velky kus dale. -
« Ahoj Magicu!
Jsem rad, ze i Ty jsi se ozval. Cetl jsem nekolik Tvych prispevku (i o Lancii). Myslim, ze o italskych autech (nebo o autech obecne) toho vis opravdu dost. Cekal jsem i na Tvoji reakci na ten plyn. A nic. Ty si taky myslis, ze plyn patri do kamen, nafta do traktoru a jen benzin do aut? Ja jsem si plyn do auta dal z ekonomicke nutnosti. Ale presto. Kdyz pan Otto konstruoval svuj vybusny motor, za palivo pouzil plyn, ktery do spalovaciho motoru vhanel primerem (balonkem).
Jinak dekuji vsem za poznamky o servisech. Ostatne magicu, nedelas u Imofy?
Ahoj, zdravim vsechny Alfisty MBP -
« Romanovi
Ahoj Alfisto! Chapu, ze jsem Te ranil, ale bohuzel nekradu. Navic znam nekolik lidi, "motoraru", opravdovych fandu, co toho o motorech vi strasne moc, a maji zlaty ruce, "sluchari", kteri nakonec vzhledem k penezum stejne prisli ke krizku. A jezdi na plyn nebo bionaftu, i kdyz se zaprisahali, ze nikdy. Jo "never say never". Ja si puvodne chtel koupit na cesty nejaky nemecky kram a k tomu na svezeni Integralu. Jenze pak se podivas na konto v bance a spadnes na zem. Takze kompromis. Navic plyn do aut montuji a ta zarizeni vyrabeji hlavne Italove. Ostatne pokud mate nekdo kontakt na toho chlapika s 164 na plyn prosim o nej. -
"-- skrytý --" 21.02.00 23:17
« Re: Pozdrav vsem Alfistum
Konecne HOT TEMA. Servis. Alfa ma naprosto pruserovy servis v Cechach, Nemecku, Rakousku, Svycarsku a USA. Dobre i spatne ma v Anglii a Nizozemi. Vynikajici servisy ma ve Francii, Recku, Spanelsku, JAR a v Italii. Tam ti ji opravi kazdy manik ve stodole tak, ze se o tom nasim znackovym servisum ani nezda. Italove maji auta v krvi od Boha. Kdyz pritahnes auto z Imofy, musis dotahnout vsechny spoje, upevnit vsechny kryty, srovnat nastaveni geometrie, atd. Ale jinej servis, kde by ti Alfu znicili tak malo jako v Imofe, neznam. Privez ji k MATovi, a uz nikdy neodjede. Uvidime, jak si bude stat zavodnik fordista. Kdo znate servis na AR napiste. -
« Re: MBP
No teda to si me ranil. NEchces radsi alfu prodat a koupit si neco jinyho na plyn. Opravdu to nemuzu ani cist. Vrazda tak skvelyho motoru, to snad ani nemyslis vazne... uz jsem sice videl alfu 164 Quadriofoglio na plyn, takze to asi jde, ale ja bych to nedelal...:( -
« Pozdrav vsem Alfistum
Zdravim vsechny Alfisty, diky za rubriku. Konecne neco o autech se srdcem, ktere se taky srdcem kupuji. Uz mam dost tech nemeckych popelnic. Ted se ale chci zeptat na neco, co patrne opravdove Alfisty tezce rani. Ekonomicka nutnost me donutila k rozhodnuti dat do 164 2,0 TS plyn - LPG. Mate nekdo prosim zkusenosti a provozem Alfy na LPG? Budu vdecny za kazdou radu a doporuceni. Cetl jsem, ze u Forda predelali na LPG motor o 250 PS. Ta moje krasavice jich ma jen 150. Nebo myslite, ze je lepe dat LPG do 3,0 litroveho motoru? Lovato vyrabi zarizeni na prestavbu i AR dvoulitru turbobenzinu. Diky predem za jakoukoliv radu, jen me prosim neodkazujte na rubriku LPG. Tam pisi jen lidi, co jezdi VW-Skodovkami, kteri navic vubec nevi co to je motor. Jeste druhy dotaz. Vite nekdo o solidnim servisu na AR - Cuore Sportivo? Diky a s pozdravem Alfista MBP -
« Re: K:164
2McStinger: z trojlitrov odporucam radsej dvojventiloveho deduska. Nie je sice vykonnejsi ani rychlejsi oproti 24v alebo preplnaneho dvojlitra, ale jazdilo sa mi s nim o poznanie prijemnejsie, a dlhsie vydrzi (najviac optimisticke predpoklady su 500k do generalky). Do tych 200k mozem potvrdit, okrem sviecok ziadny iny problem nebol. Je to moj milacik, skoda, ze sa nemontoval aj do Q4, to by som si ponakupoval do zasoby :-)) Ma malu nevyhodu - strasne pomaly sa hreje, v zime sa zahrial tak pred Brnom, ale na zimu velke auta aj tak nie su bohvieco, je lepsie ho nechat zaparkovane v garazi :-)
2magic: vedel by ten znamy doviezt auto aj na Slovensko? Mozes mi na seba hodit kontakt? rado@novycas.sk. Dik. -
"-- skrytý --" 17.02.00 20:30
« Re: K:164
Samozrejme. U AR 164 povazuji prave motor 2.0 V6 TB za nejlepsi volbu. Jeho prubeh tociveho momentu sice neni ve spodnich otackach tak drasticky, jako u 3.0 V6 24V, ale od 3500/min si drzi svoji uroven az do 6500/min. Turbo ma prijatelnejsi spotrebu paliva, nez ctyriadvacetiventil, hlavne na dlouhych cestach, kde turbo moc tlaku nedava. Navic je - kupodivu a na rozdil od fabrickych udaju - ve skutecnosti o neco malo rychlejsi. Z 0 na 100 km/h zrychli za 7.44, maximalka je 248.9 km/h, zatimco u 24V je to 7.76 a 245,8 km/h. Zdroj> Automobilismo 1999. Nevyhodou V6 TB je - stejne jako u 3.0 12V maly uhel opasani praveho vackoveho hridele, takze je lepsi menit rozvodovy remen po 40.000 km [fabrika uvadi 60.000] vcetne kontroly gumicek napinaku, kolem kterych casto dochazi k prolinani oleje a tim poklesu napinaciho tlaku = remen je volny a po prave vacce se sklouzne. Tento problem u 3.0 24 V neni. 3.0 V6 24V ma ale zase lepsi brzdy. Jinak urcite doporucuji model 1993 a novejsi, ne vsak starsi. Novejsi modely maji uplne predelanou predni napravu se zesilenymi rameny a silentbloky, lepsi trakci v zatacce, prepracovane brzdy, atp. Jina jsou i svetla [cocky] ale ta se daji pouzit i na starsi 164. Voditkem na prvni pohled muze byt ovladani klimatizace cernymi tlac. zvrchu a dva LCD displeje na stredove konzole. V pripade zajmu znam slusneho cloveka, ktery by ji z Italie mohl dovezt se zarukou. -
"-- skrytý --" 11.02.00 00:00
« Re: AR 75 2.0TS r.v.89
Mne zajima mnohem vic treba 155 Q4 a to nejlip v provedeni GTA, ale je draha a neda se sehnat [a hlavne je draha]. Nebo 155 V6 Ti by uz vubec nebyla marna, ale kolik jich asi je? Mimochodem jedna by se letos mohla objevit i v ME v kopcich. Tak schvalne - uvidime. -
"-- skrytý --" 08.02.00 16:30
« Re: AR 75 2.0TS r.v.89
Alfa 75 TS byla fakt super, ale znam vetsi bombu. AR 75 1.8 Turbo Evoluzione! Amerika mela 155 koni, QV 168 koni a Evoluzione az 286 koni. A kdyz se hezky oplastovala a postavila na lepsi kola (ty original byly udesny) tak to byla primo rozkos. S vyfukem os Supersprintu nebo OMP, ostrjma vackama, Eibach perama a Ohlins tlumicema - to nemelo konkurenci. Tusim , ze v r. 1989 ziskala i titul v cestakach. Stejne jako Lancia v rallye. Jenom Ferrari jim to zkazilo a nevyhralo nic. Smula. -
"-- skrytý --" 08.02.00 16:19
« Re: AR 75 2.0TS r.v.89
Mozna by nebylo spatny vyhlasit anketu o petasedmu v nejlepsim stavu. Treba jich neni u nas zase tak malo, problem je v tom, ze kdo ma dobrou, ten ji neproda. Druhej problem je prece v tom, ze treba Auto Zatti chce za 1.8 T Evoluzione z roku 1987 "pouhych" 15 000 DM. Kdo da za 13 let stary auto 350 litru? A jeste za tak osklivy? Ani holku na to nesbalis! Za ty prachy jsou mnohem hezci buchtolapy, tak kdo by je k nam vozil? Vzdyt by je ani neprodal! A u nas se prodalo asi osm kusu. -
"-- skrytý --" 08.02.00 16:11
« Re: AR 75 2.0TS r.v.89
Tak znova
Alfa 75 ma zadni napravbu DeDion. Jeji nepochybnou vyhodou je zachovani staleho rozchodu kol v zatácce i v pripade, ze jedno kolo ma drahu pokrivenou treby dirou. Naprava se sama v zavislosti na pusobicich odstredivich silach nataci podle osy problizne v 60% delky celeho auta. To je super a diky tomu muze 75 rezat zatacky jako maloktere jine auto. ALE: naprava DeDion je strasne nakldna na vyvoj, draha a narocna na vyrobu a hlavne strasne TEZKA, protoze funguje jako zkrutny prvek, takze ji nelze vyrobit z lehcich materialu nez je "pruzinova" ocel a nelze delat tenci steny. Protoze by tedy 75 mela velke neodpruzene hmoty, kotouce se premistily k prevodovce, protoze tim se odlehcilo asi 6,5 kg na kazdem kole. Jenomze - kdo menil desticky tak vi, ze mu trvalo stejne dlouho, jako vymena prevodovky u Favorita. Navic se tyhle brzdy nachazeji v oblasti velkeho podtlaku, takze se spatne chladi. U 75 do rijna roku 1990 jsou navic vzadu bud ATE nebo Lockheed brzdy, ktere stoji za starou belu. U modelu QV od r. 1991 jsou ostrejsi Bremba, ale brzdy jsou porad nejvetsi slabivou AR 75. Mozna u 1.8 turbo Evoluzione jsou lepsi, ale kdo s ni jel? V dnesni dobe by se tenhle problem dal vyresit stejne jako u zavodnich 75: kapalinovym chlazenim s trojici desticek. Ale ta cena, ta cena...
-
« znacky - loga
hmmm tak mi na me nove alfince vydrzely znaacky AR vepredu a vzadu prave tri dny :-((( mate nekdo tip jak je zabezpecit, ono preci jenom davat kvuli nejakejm * dva a pul litru kazdou treti noc, neni moc prima predstava :-). ... zabezpeceni tipu - nedavat je tam nechci .... -
« CD-ROM s podrobnými údaji ke všem typům vozů Alfa Romeo
Dnes jsem si v prodejně náhradních dílů Autocentrum Dojáček koupil CD-ROM s údaji ke všem vozům Fiat za posledních cca 20 let. Funguje to pod Windows95, 98 a víceméně i pod NT. Obsahuje podrobně rozkreslené skupiny vozu včetně českého popisu a včetně cen u firmy Dojáček. Když jsem se před časem náhodou dozvěděl, že jsou ochotni takovou věc prodat, tak jsem se dost divil (s ohledem na konkurenci). Nicméně teď jsem do toho investoval 550,- Kč a už ho zkouším na svém PC v práci. Jedno CD mají na Fiaty a druhé na Alfy a Lancie. Zhruba po čtvrt roce dostávají "updatované" verze. Ahoj Pavel. Protože to nemusí mít na prodejně, tak je lepší si to telefonicky objednat - telefon k nim je 02-67216720. -
« Jak jsem spokojenej se 156...
156 2.0 mam temer rok a jsem stale maximalne spokojeny. Mam 20tis km, zatim se delala jen geometrie, jinak zadna vaznejsi porucha. I kdyz klepu ted na drevo - podelat se ti muze kazdy auto, at je to Alfa nebo VW. Kdybych se ted rozhodoval co koupit, volba by byla stejna,
jen motor bych dal 2,5 V6. -
« Jak jsem spokojenej se 156...
Trochu moje odpoved souvisi s tim, co jsem psal v predeslem prispevku. Auto pochazi z Belgie, bylo bourane na pr. predni roh. Koupil jsem je opravene za 600 pul roku stare s 24 tis. Bylo nutno povymenovat kladky pohonu serva a klimy. V chladnu lehce pod nulou a suchu povrzavaji silentboky prednich tlumicu nebo ceho. Udajne je to materialem, ze nehoz jsou vyrobeny, u nas Alfa provadela vymenu na rocniku 97, od 98 jiz material jiny. Motor 2.4 JTD vynikajici - prvni diesel, ktery mi neleze na nervy. Podvozek a jizdni vlastnosti - uzasne. Auto zataci jak po kolejich, limitujici jsou gumy, podvozek dovoli strasne moc. Rizeni velmi presne, a velice strme, kdyz presednu do jineho auta, dela mi problem toceni volantem. Razeni ryhle, presne, nekompromisni. Svezl jsem se i v Selespeedu, tak to je opravdu bomba! Ve meste je sice spis pomalejsi nez ruka, ale jak vyjedes ven a motor zacnes vytacet, dela to uzasne veci. Ja jsem spokojenej. Mozna , ze Passat je komfortnejsi, Audi tissi /ale za ty prachy/ ale Alfa je Alfa. -
« Re: Alfa 164
Kdyz jsme u tech "zajimavych cen". Ja myslim, ze to je velice obecny pojem. "Zajimava cena" je vzdycky riziko, jako s kazdym ojetym autem, vubec to nemusi byt Alfa. Kolega koupil za zajimavou cenu Xedos 9 a nastrkal do ni tolik prachu, ze uz ani nestoji za to ji prodavat. Je to doklad toho, ze Xedos je spatne auto? Domnivam se, ze je to jenom doklad toho, ze kdyz koupis auto, na kterem je 180 tis., muzes se dockat ledasceho. Vcetne toho, ze ti bude dobre slouzit. -
« Alfa 164
Kdosi tady psal, ze Alfa je o pocitech. Varuju kazdeho, kdo by chtel stosedesatctyrku za zajimavou cenu (pro pocit z jizdy i kastle), aby peclive zkoumal, zda to neni slepenec po totalce. U nas se snad solidni alfa za niskou cenu nesezene, nebo snad jo? Ja mam mizerne zkusenosti.
Suchou trat! -
« Re: AR 75 2.0TS r.v.89
Kotouce u diferaku, mel je v F1 Lotus, tusim 72, to bylo to auto, co se s nim zabil Jochen Rindt, pak s nim jezdil jeste Fittipaldi, mel vpredu i vzadu brzdy 30 cm od kol, melo to snizovat neodpruzeny hmoty, ale vpredu musela bejt hridel, zrejme i problemy s chlazenim, neujalo se to. -
« Re: AR 75 2.0TS r.v.89
...na odborný posudek se zeptej specialistů. Ode mě by úvahy na téma výhody snížení neodpružené hmotnosti nebyly seriozní, neb to chápu jen teoreticky..., a patřičně amatérsky:) Kamarád, co to studoval mi to kdysi vysvětloval, ale už si z toho moc nepamatuju, jen to, že je to výhodné z hlediska jízdních vlastností..., a to je moc všeobecné zdůvodnění... -
« Re: AR 75 2.0TS r.v.89
no ty zadní kotouče se sice asi špatně chladí, ale vzhledem k tomu jaký to přináší výhody to zas takovej průser taky neni. Existujou dvě verze. Ta starší, co mám já má nějaký anglický brzdy a to fakt není ono, ale novější verze už měli Bremba a bylo to o poznání lepší. Nevím proč italové nepoužívají italský brzdy... Ale jak sem už psal, není to tak hrozný, brzdí to dost dobře. Jde jen o zvyk, protože se musí pedál více přišlápnout. Mají to tak nastavený, což se ale třeba teď v zimně dá jen ocenit. Nejlépe brzdily verze s ABS, když se vyndala pojistka. -
« Re: AR 75 2.0TS r.v.89
jojo, Alfa 75 byla technický skvost. Byl to hodně maskovanej sporťák. Myslim, že Alfa krachla právě kvůli tomuto autu, protože se prodávalo na to co nabízelo za směšnou částku. Systém transaxle, motor v předu, spojka s převodovkou vzadu. Zadní poháněná náprava samonatáčecí typu DeDion, ve předu nezávilý zavěšení. samosvorný diferenciál, zadní kotouče uprostřed auta. Auto skvěle sedící za libovolných podmínek. Každý, kdo se s tím autem sveze nechápe, jak je možný, že jde tak skvěle za volantem. Jenom design a částečně brzdy jsou slabina. Nebrzdí sice tak mizerně, jako některých japonský, korejský a český auta, ale žádnej zázrak to taky není. Problém je jen v tom, že se u nás nedá sehnat v dobrým stavu. Jsou tu na prodej jen 100x bouraný vraky, což je škoda. Auta v dobrým stavu se prodávají venku za neuvěřitelný peníze, v podstatě dráž, než následující model Alfa 155/kromě Q4, samozřejmě/. -
« Re: AR 75 2.0TS r.v.89
Jenom jsem si tak vzpomnel (a urcite nechci srovnavat) - nedavno jsem pichnul na otcove Oltcitu predni kolo, tak jsem menil na rezervu a rikam si - kurna, kde to ma brzdy? Nakonec jsem je nasel az uplne u diferaku. Je to asi vyhodnejsi z hlediska pruzeni, ale chlazeni nebude optimalni. -
« Re: AR 75 2.0TS r.v.89
Trojku jsem chtel a moc "Ameriku", ale tenkrat jsem na nic nenarazil. Byla to fakt vyjimecna auta, dnes uz se takovy chutovky nedelaj.
Vsechno tam bylo jiny nez tuctovy. Ovladani, el. oken naz zrcatkem, el zrcatko jenom 1x, divoky madlo rucky, kufr bez zamku, no a bomba vsech bomb, zadni kotouce na polovine hrideli. Dobrej byl i ten suplik pred spolujezdcem. Objevil jsem ho asi mesic po koupi. Jinak byla bila, plasty, lemy, cernej prouzek od prednich blinkru az pres kufr(spoiler), cerveny lampy,bily blinkry vpredu, mlhovky, ostrik svetel. Dobra byla taky prevodovka vzadu. Mel jsem moznost jezdit se spoustou aut co maj obsak 2000 a jsou to dnes vetsinou 16V, ale nic nejelo jako 2.0TS. To byla motorka na 4 kolech. No ale tobe by se to uz ted asi nezdalo takovy delo, kdyz mas 3.0 V6.
Zavady: koroze-vyfuk, spojka,central vzadu,silenbloky na prevodovce, hardyspojky, jo a jese takova prkotina, propoustela nadrzka ostrikovacu(furt mi to blikalo na Alfa Check) -
JTF 09.12.99 14:21
« Kvalita 166
Ahoj Alfisti,
dnes jsem si koupil SM 50/99 a v něm byl test 166 3V6 24V,kde se píše mimo jiných superlativ i o kvalitě interiéru"Interiér AR je zdařilou syntézou sportovnosti a luxusu.Jestliže v případě dříve testovaného vozu s motorem 2,4JTD(pocházel ještě z náběhové série)jsme měli výhrady k některým nedostatkům v dílenském zpracování, nyní již bylo vše v naprostém pořádku." Já ještě dodám,že tu AR 2,4 JTD tenkrát testovali všechny motoristické časopisy.