Alfa Romeo
Zařazení: Všechna fóra > Diskusní fórum "MotorCafé" > Alfa Romeo
-
« Re: 147 gta
snobstvi...ono je to tezky. Ja myslim, ze nastesti Alfa je jedna z mala znacek, ktera nepodlehla trendu nemecke sterilnosti /viz napr. Stilo - po predni sklo cely Pasak/. 156 je krasna, mam ji tri roky a furt se mi libi. Cuore Sportivo ve smyslu, jak o nem mluvi Magic, to asi uplne neni, ale citis, ze jedes. -
matuS 28.11.01 00:00
« Re: 147 gta
ja by som to zasa tak netragedizoval. urcite nesuhlasim, ze moj otec je snob, ked kupil 166tku. on ju kupil preto, lebo sa mu pacila.
musite sa zmierit s tym, ze existuju ludia, ako moj otec, ze nekupuju auto, podla toho aku ma techniku, ci ma multilink alebo listove pera. proste moj otec videl 166 a pacila sa mu, tak sa previezol a kupil.
a pojem alfa? viem co to ma byt, ale bohuzial mam pocit, ze to nieje to, co by ste chceli. pre mna je pojem alfa viete co...pisal som o tom pred rokom. -
« Re: 147 gta
Naprostý souhlas, dnes si AR 156/166/147 koupí každý bohatý snob, pojem Alfa mu je cizí. Poslední pořádná Alfa byla 155, já bych neměnil.
Mám na Tebe dotaz ohledně podvozku. Co říkáš na komplet odladěné kity INTER ALLOY ?? Varianta "B" je komplet tlumičů KONI s pérama G&M, nebo H&R, nebo OMP, ale mám ten pocit, že je lepší to mít odladěné, nemyslíš ? Akorád o fa Inter Alloy jsem neslyšel... -
"-- skrytý --" 20.11.01 08:05
« Re: 147 gta
O quattrech od koncernu FIAT slycham uz od zastaveni vyroby Q4 s Viscomaticem. 155 GTA je posledni Alfa Romeo, ktera ma Cuore Sportivo. Jinak jsou to jen lepsi Fiaty. A mam hodne znamych u nas i v zahranici, kteri od Alfy a Lancie utekli k Mitsubishi a Subaru. Dneska neni AR symbolem zivotnich priorit, ale snobstvi. -
matuS 14.11.01 07:44
« Re: Re:
bob> no, lenze pravda je taka, ze ti taliani su zrejme ozaj poseroutkovia, ale asi ta potesim, ze si myslim to iste aj o nemcoch...
ale chcel som ine. od 1.11.2001 poskytuje cesky importer FIAT a Alfa Romeo 2 rocnu zaruku na automobil, neobmedzeny pocet km. to je celkom zaujimava ponuka, nikto iny okrem japoncov a korejcov toto neponuka (niektori to ponukaju, ale len v ramci EU) takze kupa napr fiat stilla zacina byt velmi zaujimava. -
« Re: Re:
Jen odepis, ale muj zivot na tom nestoji :-)
Ona mne A33 za az tak moc nebere, to ja spis
164 :-), ale info se hodi... Takova pekna 164
3.0V6, na peknych kolech, cela v cernem, tmava
skla... Nektera starsi auta mne fakt dostanou
-- trebas takova P405 (Ti16, Mi16), 605, Alfa 164. Na tech
autech obdivuju jejich design. Auto je to stare
15 a vice let, ale i dnes se mi libi.
Trebas taci nemci se mi z tehle doby vubec
nelibi -- medvedi, audiny, oply, bmw... (to zas
bude reci "skvela nemecka technika", "posrani
taliani") -
« Re: Re:
Ja se te na nic ptat nechci, ty ses ptal jak nam to jezdi,
tak jsem ti odpovedel... Ale abych ti udelal
radost, jaky se delali do 33 motory? Ptam se
protoze kdyz nejakou 33 vidim, tak vetsinou jede
"strasne" rychle, tak jestli meli tak dobre
motory, nebo s tim (vetsinou mladi) jezdi nadoraz.
Zajimalo by mne kolik ty motory max tocily (otacky), P, Mk,
popripade zprevodovani (ale spis cisla "kolik
to tocilo pri xxx km a na jaky stupen").
Zatim :-) -
« Re: Re:
Ja jezdim vetsinou dopredu a obcas i dozadu... Ted
budu menit uchyty prednich pricnych stabilizatoru (jdou uvolneny a bouchaji na nerovnostech).
Take planuju neco udelat se zadnimi vlecnymi
rameny -- jsou na nich vymlaceny silentbloky...
Jeste neco te alfo33 zajima (treba velikost bot,
kolik toho denne vypiju, atd. Jen se ptej.). Jo
a alfa to neni, ale makaron jo (F. Croma -- ale
to mas skoro jako A164 :-)). -
« Re: problem 156 2.4 JTD
nevim jestli uz ti nekdo pomohl s tvym problemem, Tvuj dotaz ctu pomerne pozde, jinak tento problem neni az tak uplne neznamy. vetsinou zlobi regulator tlaku na vysokotlakem cerpadle. Da se to otestovat v kazdem znackovem servisu. Pokud chces dalsi podrobnosti, tak mi zavolej na tel.0602727833. -
« Re: GTV6
www.gtv6.org, auto se dá sehnat, ale je velice málo dokladů, motor V6, 2,5L, přesně si vystihl -úzkoprofilová kára, pokud neseženeš doporučuju 75,giulietta mají stejné podvozky.Estli máš zájem mám kontakt na GTV6 úprava na závodění kastle s rámem nový lak, bez motoru a převodovky. -
« 164
Ted jsem videl jednu super 164 2.0 TS v Kutny Hore, byla z 88, najetejch 140000 km, zelena metla, lak bez vady, slicovany to bylo taky dobre az na predni lampy (ale ktery auto se aspon trochu nebouchlo), kola 185/55/14, na tom aute maj bejt 195/55/15, ale co. To vse za 30000 bez papiru a za 50000 s papirama, ted me sere ze jezdim Fackem -
"-- skrytý --" 31.08.01 08:48
« Re: to wolff
Mzslim, ze nema. Pokud jde jenom o to, aby auto slo tak, jak ma, tak je nutno bombardovat toho, kdo ti ho prodal. Tyhle zavady se strasne spatne identifikuji, takze to chce trochu trpelivosti, zvlaste u Fiatu. Druha vec je vylepsovani motormanagementu. Jde vlastne o to, ze vyrobcem nastaveny software v EPROMce vymenis za jiny, ktery vetsinou totalne ignoruje emisni predpisy a vymyka se vyrobcem uvadenym hodnotam spotreby paliva. Za to muze vylepsit krivku prubehu momentu a (nebo) zvysit vykon. ALE! Software pro tyhle EPROMky je nutno vytvaret nejen na zaklade detailnich znalosti konkretniho motoru, ale i na zaklade nekonecneho poctu mereni na brzde, kde se musi odchytat kazda chybicka. Nejvetsi chybou amaterskych softu byva pasmo chude smesi, kdy v urcitych (a vetsinou jen prisne specifickych) situacich, ktere nastavaji jednou za x neni ridici jednotka schopna vcas zareagovat a pusti chudou smes do valcu. Potom to muze odnest pist (propali se), hlava (podpali se tesneni, ventily, nebo se muze cela zkroutit), atd. U turbomotoru jeste k tomu pribyva nejvetsi strasak - detonace v urcitych pasmech (hlavne po intenzivni deceleraci a opetovne akceleraci), ktere dokazi motor odpalit behem nekolika otacek. Proto je nutno davat veliky pozor na vyber softu a vyvarovat se ruznych amaterskych zasahu. O faktu, ze vymenou EPRMky prichazim jako zakaznik o veskere zaruky snad ani neni treba se zminovat. Totez plati o emisich - to auto uz nikdy oficialne neprojde. Jako navod pro vyber smejdu lze pouzit asi toto hledisko: jestlize se pred RJ dava nejaky obvod pro zkreslovani udaju lambda sondy, pryc od toho!!! -
"-- skrytý --" 29.08.01 17:13
« Re: to wolff
Ani na jednoho. O vymene EPROMky muze byt rec jedine v souladu s original motortesterem, ktery v teto zemi nikdo nema (aby jo, stoji kolem 100.000,- DM). Vsichni pouzivaji male Bosche, ale ty upravenou jednotku nenajdou. Prepalit tu jednotku umi kazdy, ale nelze potom provest zpetny test motoru na detonace a bohatost, takze se muze klidne stat, ze potom proleti ojnice blikem....Neni ale problem zajistit v Italii EPROMku vcetne oziveni a natestovani. Ceny se pohybuji od 8 do 25.000,- Kc. -
« Re: problem 156 2.4 JTD
Ja jsem s pridavnym chipem jezdil asi tri mesice, mel jsem ho pujceny od mistniho prodejce Alfy. Motor mel kolem 170 k, svezeni to bylo uzasne. Spotreba byla kolem 10 l. Pak jsem si rekl, ze to az zbytecne zvysuje naklady a vratil jsem to. Prvni tyden jsem mel pocit, ze jsem presedl do Felicie. -
« Re: problem 156 2.4 JTD
Nepřemýšlel jsi o chip tuningu. Možná by přeprogramování nebo výměna řídící jednotky vyřešila i problém s "chcípáním" motoru (?). Mimochodem, v posledním AMS je test chipnuté AR156 2.4JTD s finálním výkonem 132 kW a krouťákem přes 400 Nm. Jinak Tvoje problémy jsou první svého druhu, co slyším o JTD motorech. -
"-- skrytý --" 28.08.01 07:19
« Doklady AR 33
Nazdar alfisti,
neměl by někdo ČR doklady na AR 33 1,7 16V? V podstatě je mi ale jedno, na jaký objem to bude, hlavně to musí být 33 sedan. Díky za nabídky předem. Pokud se mi to nepodaří, bude možná na prodej tahle alfička, je z Německa od 1. majitele celkem ve slušném stavu. Kontakt: pvazac@iss.cz -
« problem 156 2.4 JTD
Cau, kluci, vedel by nekdo, co se deje? Vytocim motor (2.4 JTD) nad 4,500 a on zdechne. Ale neni to asi jen otazka otacek, musi byt v zatahu, hodne pod plynem - kopec, predjizdeni, typicky predjizdeni v kopci, Je to dost protivne, obzvlast pri tom predjizdeni. Musim zastavit, vypnout zapalovani, pockat ca. minutu, pak bez problemu naskoci. Jinak se auto chova normalne, zadny nepravidelny beh motoru, zadna zhorsena dynamika. Kontrolka vstrikovani nesviti. Krome vymeny jednoho ze vstrikovacu asi pred 1/2 rokem se v tom nikdo nevrtal /doufam/. Dali to ve Zline ve Fiatu na tester, nic. Mam zajet do Brna. No, asi zajedu do Brna, ale nez tam zajedu, zkousim hodit dotaz.
Jinak 156 - SUPER! Nekdo tu psal, ze 2,4 JTD je pro tohle auto tezkej, no, asi trochu jo, jezdil jsem s 2.0 TS, chova se trochu jinak. Ale da se na to velice dobre zvyknout. Az na to "gumozroutstvi" - nevim, proc tam davaji z fabriky 185/15, ty jdou okamzite do haje a auto na nich vystreluje do neprijemne nedotacivosti driv nez by clovek cekal. Dal jsem tam 205/60/15 a je to O.K. -
« Re: Alfa 155
ma AR155 pozinkovanou kastli? v testu se pise, ze trpi predcasnou korozi a zminku o galvanizaci jsem nenasel. predpokladam ze kdyz ma tak osetrenou karoserii uz tipo, tak by ta alfa mohla byt taky. pak, ale nechapu tu korozi, na mem tipu 1991 se koroze hleda pomerne obtizne :) -
« Bez nadpisu
Ještě ke zkoušce životnosti - nebo spíš neživotnosti: dost propadák je i A3, po 100t km nutná kompletní výměna spojky + převodovky, zamlžená světla, opakované závady na zámcích, poruchy palivového čerpadla, se startérem, dobíjením akumulátoru, alternátoru, u TDI 81 kW závažné poruchy motoru z titulu přetržení rozvoďáku. Ale ten plast v interiéru je fakt lepší, německej. Jen kdyby se z něho tak brzo nezačal odlupovat bezbarvej lak :-))) -
JTF 09.07.01 11:04
« 166
Mám ofocený 100t.km test z Auto,motor und sport na AR 166 2,4 JTD. Mimochodem ve spolehlivosti měla lepší index než Audi A6 2.5 TDI, ale jako klad měla uvedeno "řádné zpracování".theo: souhlasím s Tebou i němci hodnotí 147ku jako kvalitně zpracované auto. Mimochodem příznivci koncernu VW si nejděte na netu dnešní číslo WWW.Autobild.de, v sekci Gebrauctwagen je recenze TUV na Golf IV. Cituji: mnoho majitelů obtěžuje různé chrastění a vrzání, viklající se sedadla apod. Jako mínus uvádějí - nekvalitní zpracování detailů!! Byl jsem celkem překvapen, že si házejí popel na své posvátné auto. -
« Re:
Ještě k MF Dnes: tam jsou fakt samý perly, co se hodnocení aut týče. Třeba vytýkat AR 147 dílenský zpracování je neuvěřitelný. O AR 147 jsem četl snad 20 recenzí i v zahraničním tisku a tak nároční jako v MF nejsou asi nikde na světě. Ještě kdyby měli takovej metr na koncernový výplody. -
"-- skrytý --" 03.07.01 09:28
« Re:
To mas z toho, ze to vubec ctes. Takovy sracky! Ono tech problemku na 156 je vic, ale je to presto statisticky mirne nadprumerne spolehlive auto, coz je vzhledem k jizdni dynamice velmi potesitelne. Ted jsem zaznamenal konecne oficialni predstaveni 156 GTA a opravdu nakonec ten motor 3,2 litru nema jen 265 koni ale 280. Tak alespon to. Jsem jen zvedav, jak to tou predni napravou dostanou na silnici. -
wolff 02.07.01 19:06
« Bez nadpisu
Se skoro divim. Kdyz sem ted cetl clanek o 147 v MF DNes, tak jsem si myslel, ze si ctu o nejhorsim aute ve tride. Motor chlemtá, převodovk stojí za nic, málo místa, kufr podprůměrný, jízdní vlastnosti taky na draka, protože podvozek je tvrdej...Jo a cena vysoká...
A nejlepší byl článek v Blesku...Rada jak koupit vůz!!!A teď se držte. Nejlépe je koupit tak 5 let starý vůz VYŠŠÍ STŘEDNÍ TŘÍDY. Auto je spolehlivé prostorné. Nejlépe v dieslu. Jen tak mimochodem doporučuji...VW Vento za 150 000 Kč. Já se málem potrhal smíchy. A takovejhle ččlověk dělá šéfa nákupu AAA a k tomu ještě recenze na ojetá auta. Já se picnu! -
"-- skrytý --" 28.06.01 13:25
« Re: 164 Q4
odesel ti nejspis motorek - respektive silonovy hajzlik na hridelce motorku - znacky Bosch. Tato typicky precizni Nemecka soucastka odesla zatim na uplne kazde Alfe, kdezto na Lancii u jeji mnohem komplikovanejsi digitalni klimatizaci Magneti-Marelli neodejde nikdy. Cena celeho motorku Made In Germany (nebot ten silikonovy bazmek nelze koupit zvlast, pouzity nejsou a z hliniku se to pry zadira) cini neco pod 9.000,- Kc + den zabity rozebiranim cele pristrojovky (zacnes malym okenkem po vyklopeni supliku). Je to nechutna prace a draha zavada. Hodne stesti! -
"-- skrytý --" 25.06.01 14:02
« kola
Mam na prodej sadu kol Tecnomagnesio 7,5Jx16" (petipaprsek + limec) 4x98 mm a Borbet 7,5Jx16" (pavucina + limec) 4x98 mm na AR, Lancii ci Fiata. Borbety jsou trochu horsi. Dale pneu Barum Competition (zavodni) 20/605/15 mokre 4 ks a dve Pirelli P Zero Competition suche (uz ale dost sjete). Prodam, nebo pripadne vymnenim za 17" kola 4 nebo 5 x 98mm. -
"-- skrytý --" 21.06.01 15:24
« Re: a je to tu!!!!!! NAS SEN!!
Tak to je gut. A vypada to ze to bude i kombiku. Noa taky jsem se trochu splet s tema konikama jak jsem si vsiml. Ale v tom clanku co ja cetl bylo opravdu jen neco pres 200k rozhodne to zacinalo na 2 - tim jsem si jist, mozna ten clanek je starej a tenkrat jeste nebyli presne info, ani nevim kde jsem to cetl...
Ale jestli to je i v kombi, tak to je super na nove v zadnem prip. nemam ale treba se do 5-ti let seberu a budu mit na prvni ojetiny. Tak se kocham nadeji.
A cetl jsi toho tlachala o EVO VII a RS4 no to je preci chuj... -
"-- skrytý --" 21.06.01 15:06
« Re: Re:
Opravdu, kde jsi se o tom dovedel? To by bylo skvele, ale podle toho jak ma prijit ta nadupana verze 156 - snad ?GTA? ted nevim jak to chtej znacit, ale ma snad mit 220k asi nebo tak kolem - tak tady pisou ze ve 4x4 nebude pry kvuli kg. Podle meje to strasna skoda. A tam psali ze se se 4x4 ani nepocita tak to znelo dost nechutne, preci jen 4WD dela svoje a navic ja bydlim pod kopcem a v zime mame vets. probl. se snehem.. -
« S + po funuse
Jako tradičně přicházím s křížkem po funuse - doufám, že aspoň někdo z vás byl na Masarykovým okruhu o víkendu. Jel se tam Alfa Romeo Cup s 156kama, samí Poláci, ale dobrá podívaná. Ale ještě víc se mi líbily dvě 147, který jely Rakouskej challenge cesťáků. Navíc Treml se 147kou vyhrál, i když startoval až z 10.místa a dal tam ostatním docela lekci. -
"-- skrytý --" 06.06.01 08:43
« Re: Nova 156
Proc je tam Bosch jsem nikdy nepochopil. MM funguje bezchybne po celou zivotnost auta a navic je o nekolik generaci progresivnejsi. Ale Bosch si procesory primo vyviji, takze ta cena asi bude jina nez u MM, kteri staveji na upravach americkych jednotek (podobne jako Philips nebo Toshiba). Taktez jsem nikdy nepochopil, proc tam jsou ty brzdy, co tam davaji (Lockheed, ATS...) a nedavaji vsude Brembo (resp. jejich modifikace - ty jsou ve ctyrpistkach na GTV 3.0 V6 24 v - 220 koni a to auto stoji na fleku). Pritom Brembo Group vyrostla vlastne na zakazku AR. Divny veci, asi opet cena. Ja bych si ale radeji priplatil a videl Alfu Romeo tam, kde kdysi byvala: mezi sice drazsima, ale prestiznima autama.