Alfa Romeo
Zařazení: Všechna fóra > Diskusní fórum "MotorCafé" > Alfa Romeo
-
« Re: AR 156 a JTD
to PetrS: Jeste bych se rad optal - jak funguje JTD pri velkych mrazech? Startuje to hned? Nezamrza nafta? Dik.
Jak jsi zminoval obcasne vypnuti tveho motoru pri plne zatezi kvuli ridici jednotce - zkusil bych se optat i ATXe. Je to sice dost germanofil (nebo boshofil :-)), ale v leccems docela fundovanej (na rozdil od spousty jinych germanofilu, kteri si v tomto postoji asi leci komplexy). -
wolff 24.07.02 15:31
« Bez nadpisu
Jak si uváděl ty priority, tak mám pocit, že to audio ba na prvním místě sedělo víc...Ale jinak to tak je. Ještě jiná věc. Nevím jestli by se ty motory tady fakt nesraly, protože tady mají nízkooktanovej benzín... Mimochodem, VW tady dává 3 roky záruku nebo 100 000 mil... -
"-- skrytý --" 24.07.02 10:06
« Amerika vs Evropa
Kdyz jsem byl jeste jako novinar na Megaakci Daimler-Chrysleru na Hungaroringu, mel jsem moznost pohovorit s Amikama. A ti neverili vlastnim usim, ze Evropan ma zhruba jakystakys prehled o vykonech aut, o jejich konstrukci, atd. Amik kupuje auto podle nasledujicich kriterii: design, audio, interier, pocet valcu, cena+financirung. Prumernej American nema nejmensi paru, jaky vykon ktery auto ma a minimalne polovina z nich ani nevi, v cem se vykon udava (a vubec - velicinu zvanou vykon si predstavuji...dosti abstraktne). Pokud nalistujes na Americkych serverech AR 75 Milano, tak mas pocit, ze jsi nasel stranky blaznu. Oni proste nejsou schopni pochopit, jak to ti Spagetaci udelali, ze to ma jen 6 valcu a z mista na 1 mili to zrychli podstatne driv, nez jejich V8/4.7?????Hlavni problem Alfy Romeo a Maserati na US trhu byl ale servis (stejne jako u nas?). Malo servisnich mist, nedostatek nahradnich dilu, neznaly personal. Amikum principialne vubec nevadi, ze se veci se... - naopak, pro ne je to zcela bezna soucast zivota, vzdyt jakykoliv vyrobek made in U. S. A. se nejpozdeji do roka pos... a to dokonale. Navic - ona zivotnost Spagetackych aut je jedna z nejvyssich (turbomotory pres 250.000 km, atmosferaky pres 350.000), Nemcum se o ni muze jenom zdat. Problem je v tom, ze Ickovy kary jsou strasne haklivy na servis a jejich stavba ma takovou specifickou logiku (auto neni spraveny, dokud ti ze vsech prstu netece krev). A pokud prave servisni sit hapruje...treba v Nemecku nenajdes AR 75, ktera by radila dvojku a v Italii nenejdes takovou, ktera tu dvojku neradi. Pricina? Jednoducha - servis!!!! Proste po 70 - 100.000 km vymeni predni silentbloky na prevodovce, a je po problemu! -
wolff 11.07.02 21:52
« Bez nadpisu
No s tou spotřebou by sem to taky netvrdil. Jezdím sem tam v Lexusu (O.K. není to Amerika, ale bohužel žádný tady ve firmě nejsou, je to vcelku bohatá firma)a s tím autem se prostě pod 15 nedostaneš. Je to teda ten teréní Lexus. Ale totéž mohu říct o Infinity Q45... -
« Re:
No ale o tom to je :-) Proč dělat malej motor, který má sice velký výkon když vydrží 200 tis ? Když zachováš výkon,ale zvetšíš objem, eventuálně přidáš o 2 válce navíc. Získáš větší kultivovanost, stejnou spotřebu a vyšší životnost agregátu danou jeho naddimenzovaností. -
wolff 10.07.02 15:59
« Bez nadpisu
Teoreticky můžeš mít pravdu, jenže je zde i jinej problém a jistě budeš vědět o čem píšu. Sem se tady díval, tady stojí 10W40 1,5 USD řádově. Já kupuju Penzoil za 200 Kč. Pak další věc. Kolik te Chrysler vymáčkne výkon z té 3,3 (pak si samozřejmě může dovolit jezdit max na 4000 otáček). Typl bych, že víc neč 120 kW z toho nevymáčkneš. Kolik má Alfa u stejného objemu? 180 kW.
Ne tvrdím si svoje. Jediný auta, který tady za něco stojí (s vyjímkou Stingerů) jsou Oldsmobily... -
wolff 09.07.02 17:58
« Bez nadpisu
No o nějaé Americe s najetýma 1 000 000 km bych chtěl tady slyšet. To je nepředstavitelný. S vyjímkou Oldsmobilu (se mi jeví vcelku přijatelný) jsou to neskutečný krámy a po 45 000 mil sou na odpis. A pokud tady jen trochu solí, po 6 letech rezaví jak lišky. Toť vše. -
« Re:
to wolff: Američani udělali s Alfama špatnou zkušenost ve spolehlivosti ještě v době, kdy tam jezdily výhradně full-size V8 a najely milión kilometrů s jednou generálkou hlavy. Dnešní americký automobilový průmysl je v * a kouká všude okolo, jen ne na ty nemastný neslaný, napůl americky, napůl japonsky tvarovaný mrchy s předním náhonem, který nikdo nechce. -
"-- skrytý --" 09.07.02 16:34
« Re: AR 156 - brzdy
Presne jako u tech steracu - neni problem vradit k pojistce spinac - jen pozor, at neni ten drat moc tenkej. U napeti jen 12V jsou tam slusny proudy. K tem brzdam OMP: zavolej mi na 0604/700 764 nebo napis na integrale@centrum.cz a ja ti zjistim presnou cenu. Protoze maji ale Icka prazdniny, dodaci lhuty budou dlouhe. Ze stejneho duvodu prosim kontaktovat jenom v pripade VELMI VAZNEHO ZAJMU. Orientacne se sada prednich + zadnich kotoucu + desticek pohybuje na 155 kolem 16.500,- Kc, na 156 to bude jen o neco malo vic. Na model 75 se da vejit kolem 10.000,- Kc. -
wolff 05.07.02 20:20
« Bez nadpisu
Vzhledem k tomu, že sem teď v Americe a vidím co tady jezdí za těžký šity a jakou mají zbožnou úctu ke všemu německýmu(potažmo starý spidery od Alfy sou tady taky nekřesťansky drahý), tak furt nemůžu pochopit, proč sem prostě ty Alfy nevozí. Zvlášť, když 10 let stará 164 se tady prodává za 5000 USD, což je adekvátní částka 4 roky starýmu Oldsmobilu…Myslím, že I Stilo (bohužel v automatu a hlavně s automatickou klimačkou) by se tady taky neztratilo… -
« Re: AR 156 - 2.4JTD
to PetrS: No to je asi radost, kdyz Ti na dalnici v levym pruhu ve 180 km/h vypne motor. Skoro bych rekl, ze je to o zivot. Jednou takhle nejaky auto prede mnou zacalo silne zpomalovat (bez brzdovych svetel) a propracovavat se na dalnici z levyho pruhu doprava - no byla to sila. Docela sok pro ridice vzadu.
Pokud je to v elektronice, nemohlo by pomoci preprogramovani ridici jednotky v ramci chiptuningu? Coby vedlejsi produkt :-)))
-
matuS 01.07.02 03:42
« part II
zabudol som napisat - to ma tak stve, ze je tam dobry dvojliter a to auto je lenive, male auto, 150k a 0-100 asi za 9.6s, to je hrozna slabota, tak som cakal, ze to bude aspon bezpecne, ale ani to nie, tak potom kde sa stala chyba? blba fabia je tiez tazka, ale aspon je bezpecna :(( -
« Re: AR 156 - brzdy
to Pavel: jo, mam porad jeste 2,4JTD, ted mam 95 tis.km, kdyz jsem ji kupoval mela 25 tis. Co se tyce motoru, nemuzu si stezovat, 1x vymena vstrikovace asi v 65 tis. - nepravidelny volnobeh - udajne v malych otacach "ukapavala" nafta, takze to jelo tak na "4,5" valce. Pri mym pomerne rasantnim zachazeni s plynem jezdim celou dobu za 7-8 l, hodne mesto. Motor je skvely, jede, krasny zvuk, vsechno. Co me trapi jsou obcasne kiksy ridici jednotky, ktera nekdy pri velkem zatizeni /plne auto do kopce/ nad 4000 ot. vypne motor. Vrtali se v tom ruzni vrtaci s uspechem stridavym. Jenze to se motoru netyka, je to ta pitoma elektronika :-( -
« Re: AR 156 - brzdy
to PetrS: Nemam bohuzel 156ku a bohudik (nekdy) ABS, ale to s tim prepinacem na pojistkovem okruhu jsem u sve Tempry uz jednou aplikoval. Neslo sice o ABS ale o sterace, ale ma to jiste paralely. U mne slo o to, ze kdyz delsi dobu prsi, tak se sterace zasekly na nejvyssi rychlosti a nechteli se nechat vypnout. Vypinat kvuli tomu motor byla pakarna a nechat se tim rusit taky. Menit celej motorek s dobehama se my u takovy ojetiny nechtelo, auto-elektrikari se bali dat nekam do okruhu steracu vypinac (ze by to mohlo zpusobit nejakou poruchu) a tak mne po case napadlo, ze el. okruh kterej musi byt bezpecne rozpojitelny je okruh pojistek. Protoze jsem nemel vhodny konektory, tak jsem to nakonec nechat udelat u onech autoelektrikaru, oni mne pochvalili za dobry napad a v pohode to funguje (kdyz zase moje sterace popadne workoholismus, tak v krajni poloze vypnu vypinac pojistkoveho okruhu, ony se zastavi, ja vypinac opet zapnu a je to).
U dalsiho auta mne asi ABS uz nevyhnutelne potka, takze Magikuv napad taky mozna pouziju. I kdyz pokud to bude kombik, tak nevim, nevim - asi nebude zdaleka tak klidnej napr. ve smyku na snehu jako kratka Tempra. -
« Re: AR 156 - brzdy
S odpojenim ABS to zkusim, funguje to presne jak rikas - i na suchu abeesuje, posledni dobou jezdim denne do prace peknou trasu 35 km po zatackovitych okreskach, ovsem s ponekud nerovnejsim povrchem - ale ne vylozene rozbite. No a kdyz se chce clovek trochu vyblbnout /nebo specha/ tak to na te nerovne silnici abeesuje kazdou chvili. Myslis, ze by se dal udelat prepinac ABS zap./vyp. - treba pro pripady mokro/sucho nebo manzelka/ja ? :-) -
"-- skrytý --" 27.06.02 14:32
« Re: AR 156
Doporucuji kotouce + desticky OMP a bude to o 1000% lepsi. Snesou 650° C a brzdi v pohode i za studena. Myslim, ze souc. treni je kolem 0,35. Jenom doba zabehu je asi 2x delsi, nez byva obvykle. Jsou frezovane a vrtane. Segmenty Ferodo DS 2000 jsou mekke a strasne prasi. Maji vyznam nejlepe v kombinaci s frezovanymi a vrtanymi litinovymi kotouci Sparco (souc. tr. 0,3, tepl. do 600°C). DS 3000 (az 0,6, tepl. az 1100°C) potom patri na ocelove kotouce, litinove zlikviduji. Brzdi jen za teplot nad 300°C, takze po chvilkove jizde po dalnici auto nebrzdi vubec. V posilovaci ISOVAC 7 nevidim nejmensi problem, mizerny je pouzity ABS. Jeho odpojenim (vyhozenim pojistky) se brzdeni zasadne zlepsi a zkrati se na suchu brzdna draha asi o 1/5 az 1/4. Obecne plati, ze pokud ABS zasahuje i pri prudkem brzdeni na suchu, patri do srotu (coz je asi 85% veskere svetove produkce). -
« Re: Nechce nekdo GTV?
No pokud se zadari, tak by mi to mohli vzit v pondeli na diagnostiku. Dejme tomu, ze to bude v te ridici jednotce. Mam se pripravit na to, ze ji budou muset celou vymenit?! Ja jen aby to se mnou potom eventuelne neseklo, az na me vybali tu sumu za opravu :-) -
"-- skrytý --" 19.06.02 09:29
« Nechce nekdo GTV?
Byla by na prodej jedna moc hezka AR GTV 2.0 16V TwinSpark, 155 koni, rok 96/97, bordeaux metaliza, najeto necelych 67.000 km, cena by byla kolem 320.000, leasing bez problemu.
Jinak k te 156 - variant je moc: 1. vadna lambda sonda, 2. vadna svicka (skluz jiskry do zeme), 3. vadna vaha u skrtici klapky, 4. vadne cidlo klepani, 5. problem rj, 6. vadne tesneni pod hlavou (projevovalo by se kourenim z vyfuku), 7. vadny nebo ucpany vstrikovac, 8. vadna regulace predstihu, 9. vadna elektrohydraulicka regulace casovani rozvodu (velmi malo pravdepodobne), 10. netesnost sani, atd. Doporucuji objednat se na test motoru pro vylouceni elektronicke zavady, ktera je naprosto nejpravdepodobnejsi (vzdyt je to jenom ubohy BOSCH). -
« Re: problemek
Ja nejsem vubec odbornik a slouzim spise jako rejpatko pro ostatni alfisty , ale ja si myslim toto:
Jede to na mene valcu,mozna na tri chce te koupit novou hlavu , nechat to prebrousit.
Cana je asi 2000Kc , mozna ted trochu vice.
Jednou jsem totiz mel podobne problemy.
Jeste jedna moznost-Nasava to vzduch místo bentzinu-nekde
Zdar
Richard
www.alfaclub.wz.cz -
« problemek
Ahoj lidicky, mam jeden problemek. Na volnobeh bezi motor naprosto v pohode, kdyz zaradim jednicku a chci se rozjet tak to div nechcipne (i kdyz dam treba plyn az na podlahu) a ne a ne se poradne rozjet, dokud se to pomalu nevysplha na 2000 ot/min a pak to teprve vyrazi (pro stouraly - se spojkou zachazet umim :-)). To same pri dalsich rychlostech - do 2000ot/min nic a pak to konecne zabira. Netusite nekdo v cem by to mohlo byt? Jo a jedna se o motor 2.0 TS v AR156. Predem dik za kazdou radu. Adam
-
« Re: AR 156
Ano v tom klubu ti velice poradi, vede ho webmaster Richard a je to nadherny, je to teprve jeho 4. klub tak se ma jeste co ucit, ale odpustme mu to. Uceny z nebe nespadl, ale pan Richard si to mysli, bohuzel.
Ted vazne, bez urcite na www.alfa-romeo.cz ten Richarduv je jen cista parodie a u toho take zustane.
Vite ze pana Richarda stiha i policie? -
"-- skrytý --" 17.06.02 12:20
« Re: AR 156
Problemy mely kusy vyrobene do r. 1998, takze ty radeji nebrat. Jednalo se o kolisani volnobehu [vadna rj Bosch]. Klasicky problem jsou u vsech 156 brzdy - mizerne ABS [taktez Bosch]. je dobre vymenit puvodni kotouce a desticky za OMP, ale to ABS lze pouze vyradit z cinnosti. -
« Re: Srovnání
No, kdyby se TDI montoval do Alfy, tak by to srovnani snad melo cenu, jenze se nemontuje, takze se jedna o srovnani Alfy s Oktavkou. A to jsou tak strasne rozdilna auta, ze podobne je na nich akorat to, ze maji volant a ctyri kola. Ostatne, vyzkousej si je, uvidis sam. -
"-- skrytý --" 29.04.02 10:10
« Chiptuning
Nasledujici informaci mam jen z doslechu, takze je treba ji brat s rezervou: na cipovanych autech 2.4 JTD od NoviTecu se pry neprijemne posouva krivka kroutaku smerem nahoru a to tak, ze narusta turboefekt hlavne po deceleraci motoru. Nova RJ, kterou pouziva 156 2.4 JTD je pry asi o 1.000.000% lepsi, nez stara s upravenou Epromou, ikdyz NoviTec uvadi max. vykon kolem 170 koni. Ale tady asi bude platit totez, co u benzinaku: naprosta vetsina nemeckych cipu, tedy tech KTERE JA ZNAM do benzinovych turbomotoru Alfa Romeo a Lancia pouze zhorsuje vlastnosti motoru ve strednim a nizkem pasmu oproti originalu (kone sice narostou, ale auto prestane jet). Jedinou mne znamou vyjimkou je Hormann Motorsport v Memmingenu. Tam umi namapovat software fakticky perfektne (osobni zkusenost), ale nechaji si to taky patricne zaplatit (tedy - pro seriove Delty Int. a AR 155 Q4 kolem 25.000 neni zase tak moc, ale v Italii se shani EPROMka na Deltu Int. uz kolem 5000Kc). Takze na Nemecke EPROMky velmi opatrne!!! Samozrejme netvrdim, ze vsechny jsou stejne spatne, ale radeji opatrne.... -
matuS 29.04.02 06:14
« Re: NOVITEC tuning
pavel_kr5> tak to ma otec v picasse, ze uz predajca mu dal hdi upravene aj so zarukou.
ATX: Tzn., když praskne hlava, prokáže se že za její prasknutím je chiptuning, máš novou hlavu a nemusíš nic řešit
ved prave to. je lacnejsie kupit novu hlavu, ako volat znalca, zaplatit ho, aby on zistil, preco sa to stalo. a nakoniec sa ajtak nic nevyriesi.... cize ak ty sa rozhodnes, ze to auto neopravis, tak to auto opravene nebude, lebo nieje zakonna paka, ako ta donutit opravit to. tym to neber ako utok proti tebe, len je to fakt. -
« nova 156ka
BTW o tom, ze se jim design 156ky uz v r.1997 tezce povedl svedci i to, ze pri soucasnem faceliftu nemenili na designu temer nic (a jsem jim za to vdecnej - to by slo snad jen pokazit).
Na druhy strane, co by potrebavalo upravu designu v ramci faceliftu jako sul je AR166. Jeji predek je vedle 156ky slabota. -
« to wawrik
Nejde o to, někoho někam posílat, jde o to, zjistit v čem nastala chyba. Tzn. rozmontovat zanalyzovat a případně nechat posoudit a vynést verdikt. Je to asi individuální věc s konkrétním problémem. Nám jde o spokojeného zákazníka a vždy najdeme řešení. Co vím, přijel třeba člověk, kterému se dělal chiptuning, říkl nám, že mu přebíjí alternátor, ale pro jistotu jsme chip vyndali a on si vyřešil svou reklamaci a poté jsme chip opět dali zpět. Nic jsme neúčtovali za vyjmutí a opětné nainstalování, ač chyba alternátoru očividně nesouvisí s chiptuningem. Je to všechno otázka domluvy a přístupu. -
« Re: to Pavelkr5
2atx: Každý turbomotor potřebuje lehce nadechnout a lehce vydechnout.
What does it mean, Harvenpino?
K tej zaruke: on to asi Pavel myslel inak. Ked sa mu prepali to tesnenie, neskonci to tak, ze ho autorizovany servis bude posielat k vam a vy naspat do servisu? -
« to Pavelkr5
1. Ta záruka v podstatě zaručuje, že parametry motoru po chiptuningu jej nezlikvidují a zákazník neprijde o svou záruku, kterou by měl u nového auta uu prodejce. Záruku poskytuje Kerscher a mi ji sprostředkováváme. Tzn., když praskne hlava, prokáže se že za její prasknutím je chiptuning, máš novou hlavu a nemusíš nic řešit. P.S. Ještě nikdy se taková záruční vada neřešila.
2. O té 24m. záruce jsem jen slyšel, podrobnosti neznám.
3. Každý turbomotor potřebuje lehce nadechnout a lehce vydechnout. KN funguje dobře, netřeba to proměřovat, rozdíl je velmi znatelný i bez chiptuningu. Jede víc, ale hlavně okamžitě po přidání plynu. Vtip je v tom, že každý elektronicky řízený TD proměřuje za filtrem průtok vzduchu a na základě něho dává palivo. To znamená že reakce motoru na plyn ve vstřikové dávce závisí na tom, jak moc se musí turbo prát s filtrem o vzduch a kolik je schopno ho ve finále nasávat přes odpor filtru. P.S. Chystám se přesně změřit jeden TDI motor s orig. filtrem, KN vložkou a KN kitem. -
« Re: to Pavelkr5
K ty zaruce: To je fajn, ze davate i zaruku na motor. Mam tomu rozumet tak, ze napr. pokud se propali tesneni pod hlavou, tak to necham opravit (zarucne) u Vas nebo pujdu na zarucni opravu k prodejci?
Tu dvouletou zaruku budete davat nezavisle na prodejcich (tj. na veskere motory) nebo az navazne dle zaruky prodejce (tj. v soucasnosti napr. 1 rok na Octavii TDI, ale 2 roky na AR156 JTD)?
K tem filtrum: o tom vyprani atd. jsem se onomu tunerovi z IMOFY zminoval, ale stejne tvrdil, ze mu to u JTDecek pripada zbytecny. Chtelo by to asi promerit vliv sportovniho filtru na brzde (krivka max. vykonu a max. kroutaku) a pak jeste pri pruznym zrychleni (vliv na zpozdeni nabehu turba). -
« to Pavelkr5
1. Ad záruka na motor: Nebyla, dodavatelé ji neposkytovali, ale co děláme chipy od Kerschera (zvolili jsme jej jako dodavatele také právě proto) (1998-), tak u nových vozů v orig. záruce je automaticky roční záruka na motor a převodovku. Ovšem slyšel jsem, že Kerscher do budoucna chystá dvouletou záruku na motory a převody.
2. Všechny JTD motory používají jednotky BOSCH. Tudíž všechny existující JTD upravujeme chiptuningem.
3. Ad filtry- jaká starost? Jednou za 30-45tkm ho vypereš, vysušíš a naolejuješ... -
« Re: NOVITEC tuning
Pokud se nepletu, tak ATX nedava zaruku na motor, ale jen na chip (coz je asi obvykla praxe u tuneru). Pokud se pletu, tak mne nekdo opravte.
Jina vec je, ze pokud by se motor porouchal v zarucni dobe, tak muze tuner vratit vse do puvodniho stavu a clovek pak muze vesele uplatnovat zaruku.
Pokud si ale clovek necha tuning udelat primo u prodejce noveho vozu (tj. vsechno je "na rovinu"), tak ten muze ponechat zaruku na motor nebo ji muze zrusit. Jaka je prevazujici praxe nevim, obvolal jsem jen dva prodejce a v pripade IMOFY a tuningu JTD zaruku ponechavaji (ta je mimochodem 2 roky). V pripade Auto Jarov a tuningu TDI se zaruka timto zasahem do motoru ztraci.
Mimochodem tentokrat jsem v IMOFE nemluvil s prodejcem, ale primo s nejakym technikem (p.Vodicka) a ten mi sdelil, ze opustili pridavne boxy NOVITEK a delaji uz preprogramovani puvodniho chipu (stale za 15.000 Kc). Jde o produkt italske firmy, ktera udajne dela software do puvodnich chipu JTD. V CR ji zastupuje firma BitPower. To je nadejna zprava, pridavne elektronicke boxy maji dost spatny "zvuk". Jinak jeste, kdyz jsem se ptal na vymenu filtru za sportovni, tak se onen technik k tomu stavel ponekud skepticky. Ze pry je to vic starosti a nakladu nez uzitku (u JTD).
Jinak o nákupních kritériích Amíků je to celkem trefný :o) , ale i tam se najdou výjimky (a vzhledem k absolutnímu počtu kusů toho stáda je jich možná víc než v Evropě). Kolik tam toho člověk kolem aut sežene, můžeme všichni jenom závidět :o/