Alfa Romeo
Zařazení: Všechna fóra > Diskusní fórum "MotorCafé" > Alfa Romeo
-
« Re: oleje pro italske motory
Jak je videt s olejema pro JTD mi nikdo neporadi :-(((
Nicmene co se tyce ceny, tak dnes jsem si v AC Dojacek dozvedel, ze standardni Selenia Turbodiesel stoji asi 280 Kc/l a WR Diesel asi 330 Kc/l. Neni to velkej rozil, mozna pujdu do WR. -
"-- skrytý --" 03.12.02 12:40
« Re: jeste k vyrazovani ABS
Pokud je ABS off, neni potreba zadny system rozdelovani brzdne sily (EBD). Typizovana situace: jedna pulka auta brzdi na suchem asfaltu, druha uz na krajnici s nanesenym drobnym sterkem; ABS zacne pulsovat kvuli sterku, ale EBD vyhodnoti, ze dve kola jeste maji adhezi nad mezni hodnotu a tudiz jim prideli vyssi tlak. U auta bez ABS dojde bud k uplnemu nebo castecnemu zablokovani te dvojice kol, ktera je na tom sterku. Pokud auto ridi zkuseny ridic, pusti pedal tesne PO zablokovani kola a tim zkrati brzdnou drahu vozidla (nebot auto nejvic brzdi prave na hranici blokovani; za ni uz jen na zcela suchem asfaltu, hrubem sterku a vysokem snehu, naopak za ni nebrzdi na vode a na ledu). Nezkuseny ridic necha nohu na brzde a hrozi hodiny vlivem nesoumerneho zpomalovani auta. Dalsi nevyhodou pro nezkuseneho ridice je fakt, ze auto pri zablokovani kol nelze smerove ovladat volantem. Pokud je ale silnice jen lehce navlhla, jsou na ni pricne nerovnosti, atd., ABS vyrazne prodluzuje brzdnou drahu. Zalezi jen na zkusenosti kazdeho ridice, cemu da prednost. -
« oleje pro italske motory
to alfa33, magic et al: Chtel bych se zeptat na motorove oleje. Jednak znacka a jednak typ. Mam ted lehce jetou Mareu 2.4JTD a premyslim jestli do toho lit standardni Selenii Turbodiesel (10W40, API CD) nebo neco lepsiho (dle manualu jeste doporucuji Selenii WR Diesel 5W40, API CF). Nebo muzu jit do jiny znacky oleje (Sunoco, Aral,...)? -
« Re: Poruchovost vozu
Kdo nejel v Alfě s V6 motorem nežil. Nejvíc se v poruchovosti Alf babraj ti, co nikdy žádnou neměli a ví o tom tudíž prd. Možná, že si léčí mindrák, kterej jim nějaká alfička vyrobila, když chtěli světu ukázat jak jezdí GOLF :))) Jinak pozdravuju chlapíka s černou octavií 1.8T, kterýmu sem včera večer ujel v kopci kolem Vinohrad v Brně. Nic si z toho nedělej, jednou si koupíš auto, který je opravdu silný.
-
« jeste k vyrazovani ABS
to PetrS et al: Pred casem jsme tady probirali moznost vyrazovani ABS pomoci zarazeni vypinace od el. obvodu pojitky ABS. Ted mne ale pri cteni manualu k Maree (BTW, stal jsem se stastnym majitelem lehce jete M.WE 2.4JTD), ze to nemusi byt tak jednoduche. U tehle aut se totiz prostrednictvim ABS muze realizovat i rozdelovani brzne sily mezi predni a zadni napravu a jeho vypinani neni prave zadouci. Ale mozna je to u AR156 provedeno jinak - takze, zkousel jsi to uz Petre? Jake byly vysledky? -
"-- skrytý --" 29.11.02 11:40
« Re: K poruchovosti Alf
1. Zivotnosti se radi motory TwinSpark k tem s nejdelsi - min, zarucena zivotnost pri dodrzovani zasady "mam v hlave mozek, ne sracky" je cca 350.000 Km. Doporucuji spise 2.0 TS. Spotrebou paliva jsou nekde v prumeru pomeru vykon/spotreba. 2. Karoserie u 147 bez vyraznych problemu - zinkovana, tuha, v pohode. Obcas zateka bocnimi listami kolem okenek. 3. Uvedomit si, ze kola (na rozdil od BRD Wagenu) jsou VZDY na silnici = i v dire a i na vsech zaplatach a kanalech. Z toho vyplyva nutna pravidelna kontrola silentbloku zaveseni (dava jim zabrat hlavne sul v zime - Icka nesolej). 4. Pokud je auto SPRAVNE a PRAVIDELNE servisovane v intervalech kolem 25.000 km, mohou se vyskytovat pouze drobne problemy elektroinstalace (BOSCH) nebo obcas drobne zavady na ABS (BOSCH), pripadne na brzdovem systemu. Zde doporucuji k brzdam Girling okamzite zakoupit a namontovat kotouce+desky OMP k zajisteni spravne funkce brzd. Opet zde plati neoblibenost soli v zime i pro brzdy. 5. Aby automobil koncernu FIAT nekoho nekde "nechal" se od dob Una a Tipa prakticky nestava, nebo jen vyjimecne. Zavady se tykaji: osvetleni (zadni svetla, predni rosi), elektroinstalace (central, stahovani oken, check-control, pristrojovka a jeji osvetleni), dnes uz spise nahodne poruchy vstrikovaci jednotky (BOSCH - bezplatna oprava), a poruchy vseho, na cem je napsano BOSCH nebo Made in Germany. Pokud se auto zbori, jen velmi tezko se opravuje (nevim proc ty dily nikdy nesedi...?) a hrozne blbe se lakuji (barvy Herberts, 5 slozkove). Vuz snese bocni pretizeni 1,02g, coz je srovnatelne treba s BMW Z3M...!!!!!!!! Temer bez poruch jsou (opet na rozdil od Wagenu) agregaty, pokud prevodovka jde tezko, je treba okamzite seridit tahla a necekat na zniceni synchronu. Ve vyberu JTD versus TS bych ja osobne stale radeji preferoval TS, nebot u JTD neznam z praxe zivotnost. Poruchovosti je statisticky velmi daleko za motory TDI od VW, ale tak do 100-150.000 km. Potom nevim (VW vykazuji velmi casto zejmena zniceni turba). NEKUPOVAT NIKDY JIZ KDYKOLIV HAVAROVANY KUS!!!!!!!! Byt by vypadal velmi dobre opraveny. VZDYCKY jsem na kdysi bourane Alfe/Lancii nasel seznam zavad, ktere se na nehavarovanych kusech nekdy nevyskytovaly. A protoze snad 80 % AR na trhu ojetych aut je po nejake rane, nelze se divit statistikam poruchovosti... -
« Re: K poruchovosti Alf
Jsem zvyklý jezdit "normálně", tzn. že to běžně nijak extrémně nehoním a jsem ochoten se smířit i s tím, že mě občas někdo předjede, ale samozřejmě bych alfě (a speciálně alfě) občas šlápnul na krk. Ale jinak mi všeobecně auta hodně vydrží. U mně je normální, že mám po necelých 3 letech v těch 200 tis.km druhé brzdové destičky (na almeře mám ve 105 pořád první a ještě 15tkm určitě ujedou), neměním výfuk, tlumiče, čepy, silentboky atd., to všechno v pohodě vydrží. Jenom běžný servis, dávám syntetický olej. Je to ale daný hlavně převažujícími dlouhými cestami po relativně slušných silnicích. Takže všeobecný názor je, že v tomto režimu by měla 147 běžně obstát? A co ta složitější zavěšení předních a zadních kol? Jinak s alfou a srdcem to beru, ale přece jenom musím brát v úvahu, že mě to auto taky živí... -
« Re: K poruchovosti Alf
pokud chceš koupit 147 a chceš najezdit 70tkm ročně tak v benzínu jedině 2.0 (má jen o litr vyšší spotřebu než 1.6 na kterou je 70 tkm ročně dost) ,1.9 jtd má krásnej výkon , jenže pokud to budeš příliš prohánět a to budeš, protože podvozek ti to dovolí tak to jtd uženeš tak ve 120-150 tkm, repase turba, potom tak ve 250 tkm 1 a poslední výbrus, pokud budeš jezdit na 1/2 plynu tak se to posouvá až o 100 tkm, motory jsou citlivý na kvalitní olej jtd 5w/50, TS 5w/40. jinak kvalitativně ty vozy jsou na velmi vysoké úrovni, nedá se to srovnat se strašími typy, tam je to jen o srdci a o lásce. -
JTF 29.11.02 08:00
« spolehlivost AR 147
V AMS před časem vycházel dlouhodobý test 147 JTD na 50t.km. Obstála se ctí. Nikdy nezůstala viset, jako například Octavia TDI v 100t.km testu, kdy jim 2x kiksla na cestě. Alfu k testu ve 20t.km a dalších 50t.km najeli. Doma bych to našel ve kterým čísle jsou výsledky podrobně rozepsány. Taky jsem četl zajímavé články v SM. Víte kdo ze známých osobností má Alfu 147? Např. Ondřej Vetchý/má JTD/, AnnaK... -
« Re: K poruchovosti Alf
Do Alfy musíš jít srdcem a ne kalkulovat, jestli se ti bude kazit víc než Almera. Před Alfou sem měl Mitsubishi Galant a to byl neskutečnej držák, jenže po svezení 75kou se mi zatemnilo před očima a nepomohly ani rady kamarádů: Vole dyť je to Ital!
Dnes už tyhle řeči jen přehlížím a dneska večer si dám špagety :))) -
« Re: K poruchovosti Alf
Já se na tu poruchovost ptám právě proto, že jsem se svezl (už několikrát různě po republice, ale neříkejte jim to!). Mám pro alfy nějakou slabost, líbí se mi i designově, ale netroufl jsem si na ní. Bál jsem se, aby to nakonec za ty peníze nebylo krásný svezení, ale jinak "málo muziky" a problémů nad hlavu. Teď jezdím s almerou a spolehlivostí je špičková - nechtěl bych to zakřiknout. Mám 105 tisíc km bez jakýchkoliv problémů. Ale alfa to není (kamarád na to říká: "uspokojí, ale nenadchne":-). K motorce: jezdím si pro radost na ER5. -
« Re: K poruchovosti Alf
Na to se těžko odpovídá. může sloužit dobře a nemusí. Stejně jako cokoliv jinýho. Kámoš měl 155ku z roku 92 a jezdil přes 70000 ročně, ovšem s motorem 3.0 ( nikdy se taková nedělala, byla to přestavba, motor z 164ky). Byl spokojenej. Jenže mu ji někdo nedávno ukradl. Jistý je jen to, že další auto bude Alfa :))) -
« K poruchovosti Alf
Mám dotaz: má tady někdo reálnou zkušenost jak jsou na tom alfy se spolehlivostí, když se s nimi jezdí denně a hodně a když to nejsou jenom auta pro radost? Modelový příklad: jako služební auto (jezdím skoro pořád sám) by se mi líbila 147, buď 1.6 nebo 1.9JTD. Najedu ale 75 tisíc za rok, takže ještě před uplynutím 3 let budu mít cca 200 tisíc km. Spolehlivost je pro mě prvořadá, pořád dokola do servisu by se mi chodit nechtělo. Vydrží alfa 147 takovýto režim provozu? Nebudu do toho po 100 tisíc km muset cpát prachy? Má někdo z vás nebo z vašeho okolí praktickou zkušenost? -
« Re: Poruchovost vozu
Kdo nejel v Alfě s V6 motorem nežil. Nejvíc se v poruchovosti Alf babraj ti, co nikdy žádnou neměli a ví o tom tudíž prd. Možná, že si léčí mindrák, kterej jim nějaká alfička vyrobila, když chtěli světu ukázat jak jezdí GOLF :)))
Jinak pozdravuju chlapíka s černou octavií 1.8T, kterýmu sem včera večer ujel v kopci kolem Vinohrad v Brně. Nic si z toho nedělej, jednou si koupíš auto, který je opravdu silný. -
« RE:MAGIC
Diky Magicu to uz je konstruktivnejsi prispevek do diskuze :-)) Nakonec mi zacala klouzat spojka, nechal jsem ji vymenit, pritlacnak, lamela i spojkove lozisko vsechno totalne v pr...., sranda stala 9 tacu a razeni se neskutece zlepsilo, tak asi byla chyba tam. Jinak ale to auto jede moc pekne, jeste jsem zvedavej jak se bude kamaradit se zimou :-)))
PS: Nevis jake mlhovky se daji pouzit, pripadne co ta sranda stoji? Mam tam dve diry a nepusobi to moc esteticky. -
"-- skrytý --" 06.11.02 17:11
« Re: ahoj
V podstate nemas moc moznosti. Pouze opravu prevodovky (jedno kolecko za cca 2.000,- Kc + ostatni material - tipuju kompletni repasi na 30.000,-) anebo prodat to cely auto a koupit jiny. Spotreba paliva, prubeh toc. momentu a spolehlivost jsou hlavnimi problemy boxeru a ja osobne bych to auto dal pryc. -
« ahoj
ahoj panove. Byl jsem tak blbej ze jsem si koupil alfu 146 s 1,6 boxerem motorem. Motor by nebyl nejhorsi, tedy ma silenou spotrebu, ale s tim uz se vyrovnavam, jen prevodovka je vskutku tragicka. Nevite nekdo kolik by stala vymena ? Pripadne co vymenit motor za Twin sparkovy i s prevodovkou ? Moc bych uvital nejakou radu... -
« Re: problemek
No kdyby to byla takovahle prkotina, tak jsem nejstastnejsi clovek na svete. Auto jsem koupil v bazaru, vzal jsem si sebou i zkuseneho mechanika a nenasli jsem na nem zadnou chybu. Ani jsme nemohli, pokud bysme motor nerozebrali do sroubku. Clovek ktery ten motor daval dohromady, byl neskutecne prase. No nakonec jsme se po 3 mesicich dobrali toho, proc ten motor nejezdil jak mel. On ten dobrak to totiz splacal dohromady z nekolika motoru a asi nemel tuseni,ze tech 2.0TS byly 3 verze, ktere se lisily nekterymi parametry hrideli + lehke upravy parametru v pocitaci.A pokud se 2 ruzne verze zbastli do jednoho motoru nemuze to nikdy chodit, jak ma. -
« Re: problemek
Ahoj, vzhledem k tomu, že jsem poměrně dlouho neměl čas se věnovat problemům tohoto tématu, tak pišu až teď. Předpokladam, že tvuj problem už je dávno vyřešený, ale pokud ne, tak by mělo pomoci vyčištění škrtící klapky od nečistot a konfigurace volnoběhu. Tu prví věc jsi schopen udělat sám, stačí kus hadru a troška trpělivosti, na tu druhou je potřeba servis, ten postup je poměrně komplikovaný a je lépe jej udělat firemní diagnostikou. -
« Re: Novy motor 1.9JTD 16v, 103kW(140k)
Moc hezky clanek, diky AR. Uz bylo na case aby JTDecka dostaly 4-ventilovou techniku. Taky konecne prechazeji na hydraulicka zdvihatka ventilu. Naopak mne prekvapilo, ze vstrikovaci tlak vzrostl z 135 na "pouhych" 140 MPa (jine common-raily uz jsou na 160 MPa). Zajimave jsou udaje o spotrebe pri konstantni rychlosti - zvlastni ale je, ze 156ka ma nizsi hodnoty nez 147. Ze by delsi prevody? -
wolff 04.09.02 16:13
« Bez nadpisu
Cadillac CTS se zadohrabem? No to fakt nevím. Musím se mrknout. To auto se mi líbilo, ale teď už asi ne...Pokud jde o Fordy, ti si můžou výrabět klidně lítající talíře, stejně jim to nepomůže...strašný šmejdy. A ty ceny...3 roky starej Ford 6000 USD. A to jsi zapoměl na Mercury...to je zázrak techniky...!!! -
« rbaron
PanAmericana? To sem ještě neslyšel, to bych chtěl vidět. Mám svoje Milano taky ze švajcu. Má to svoje výhody. Ty auta jsou výkonově přiškrcený kvůli emisím ( stejně jako US verze) takže ty motory jsou v mnohem lepším stavu než odjinud z Evropy. Ten můj má 160000km. Olej je teď po 5000km jako novej, žádný černý bláto. Tlaky těsně pod 12. Výkon mi kámoš otevřel a paráda :))) -
« Re:
Wolff: Amíci ted přecházejí hromadně na zadní náhon. Zejména pak větší (full-size) a luxusní (luxury) auta. Cadillac všechny své budoucí modely chystá (nebo je již má) se zadním náhonem, což je poměrně zajímavá informace, protože Cadillac byl průkopníkem náhonu na přední kola. A má ve své historii takové konstrukčí úspechy jako, první seriově vyráběné auto s V8 a náhonem na předek, nebo první automobilka, které se podařilo umístit V8 napříč a ještě na FWD, či nejvýkonější seriově vyráběný automobil na světě s předním náhonem (305 Hp a 401 Nm). No a ted všechny nové modely uvádí na trh jen jako RWD (popřípadě 4x4 u Escalade) nové CTS i když je to na Cadillac menší auto mám RWD, SLR které bude uvedeno za pár týdnů bude RWD a nová generace SeVille bude též RWD.
Ford se chystá také na RWD, nebo respektivě on je nikdy nepřestal vyrábět, takže jejich výrobu zachová a ještě rozšíří. Uvidíme co ostatní. -
"-- skrytý --" 02.09.02 09:14
« Re: Re:
Samozrejme, ze treba prave AR 75 je dukazem toho, ze kdyz nekdo umizadni pohon udelat (na rozdil od jinych), tak je to super. Ale dneska uz vysly zadky z mody, je to pryc, jejich mista zaujala quattra. Australie je jednou ze zemi, kde Imprezy ladi snad kazdy. Nepotkal jsi Integrale? nebo 155 Q4? -
matuS 29.08.02 02:51
« Re: Re:
rbaron> bohuzial o tomto s tebou nemozem polemizovat, pretoze jedinym autom s ktorym som jazdil a malo zadny nahon bol zigulak, a z toho moc zavery robit nechcem :-)
ale dovolim si polemizovat o tom, ci by malo zmysel tahat do 147 pohon dozadu.
apropo, daju sa robit aj skvele auta s prednym pohonom. priklad je lotus elise. zasa z toho zadneho nahonu taky nadrzany nebud ;-) -
matuS 28.08.02 02:51
« Re:
jo. je ich tu dost. cenu neviem, ale mam doma casak a tam aj ceny, mozem pozriet. vygumovani tu su, ale neviem to porovnat s usa, este som tam nezil :-)
opel omega sa tu vola tusim holden commodore.
ad turbo a alfa - hm, ale napr ten dvojliter twinspark, co je v 147 robi 0-100km/h za 10s a 0-400m za 17, co su biedne vysledky na 150konovy motor. to auto je na to moc tazke. turbo by tam bolo super. inac australania (ozici) strasne chvalia 147 za jazdne vlastnosti. povedali ze z europanov je na tom lepsie uz len renault clio sport. co dost prekvapuje, ze? clio tu velmi chvalia, len im troska vadi nekvalita interieru. napr taku 607 zdrbu za to, ze je to predny nahon :-) ze v tejto kategorii musi byt zadny ("este stastie ze v tej europe maju bmw a mercedes") :) -
wolff 27.08.02 20:00
« Bez nadpisu
Ty seš v Austrálii? A v Austrálii jezdí tolik 147? Jaká je tam cena. Oni Australani asi nejsou takoví vygumovanci jako Amici...,že?Pozjištuj.
Jo s těma turbama jsou na palici. Do 3 litrové Omegy (tam se to jmenuje jinak Hogen...nebo jak) narvali dvě turba a má to výko k 600 koním...Rapli. Ale Alfa i bez turba je Alfa... -
« Re: AR 164 3.0V6
Na 75ce pořád něco teče. hydraulika spojky, řízení, kolem čidel tlaku oleje, hydraulickej napínák rozv. řemene. Ale jinak jsem spokojenej. Opravy jsou levný, protože jde většinou jen o nějaký těsnění nebo se něco uvolnilo. Třeba pracovní váleček spojky mám ze škody 1203 a ten je skoro zadarmo ( 150 Kč). -
« AR 164 3.0V6
Ahoj alfisti, rad bych si v dohledne dobe poridil AR 164 3.0V6, rok 90 - 91. Rad bych se zeptal, co mne s timhle vozem a motorem muze cekat za problemy. jezdim uz dlouho s Cromou 2.0ie, ale stari auta jiz dava o sobe znat. Predpokladam prestavbu na LPG z me stavajici Cromy, tak me spotreba az tak nezajima. Predpokladam, ze uvedeny motor asi hned tak neutaham jak 2.0 ie, mam jiz treti. Diky za nazory. -
« Re: AR 156 a JTD
to PetrS et al: Co ja vim, tak "zamrzani" nafty (vetsinou jde pouze o vylucovani parafinu a nasledne ucpani filtru) zavisi nejen na nafte, ale dost i na provedeni palivove soustavy v tom kterem aute. Moderni auta maji vetsinou elektricky nebo recirkulacni ohrev palivoveho filtru.
U common-railu pujde zrejme o recirkulacni ohrev, protoze pri stlacovani nafty na 135 MPa se tato dost zahriva. Navic se ji musi natlakovat o dost vic nez se vyuzije na vlastni vstrikovani a prebytek se odvadi zpet do nadrze (pri mrazech se toto automaticky presmeruje na palivovy filtr). V lete je naopak nutne recirkulujici naftu chladit aby nezacala v nadrzi penit apod. -
« Re: Trzni rasismus
to magic: A ty to snad u nás vidíš líp? Jak je to s naší ochranou proti "narušitelům" z dovozu? Já mám takovej pocit, že by si v ČR leckdo koupil nějakej ten velkej pohodlnej kočár z Ameriky s plnou polní jako samozřejmostí. Ale to by se nesměla cena těchhle aut po všech serepetičkách s dovozem, nehoráznými cly, super přirážkou pro prodejce, vyšplhat téměř na dvojnásobek. Já si myslím, že spousta lidí, kteří koukají po autě, co dělá za pět vteřin stovku, by toho pětilitrovýho Mustanga za pětsetpadesát kolíků brala všema deseti. Třeba HUF dal o sto tisíc víc a má za to supr dýzlovou Fábii...
K mému přesvědčení: Já nemám přesvědčení moc vůbec žádný, rozhodně ne takový, ze kterýho jsi mě nařkl. Proto, že zrovna mám BMW, nejsem ultrapravicový baworista a proto, že mám rád Americký koráby z let 60./70. nejsem žádnej zastánce USA, myslím, že to vidím docela střízlivě. Opravdu LÍBÍ se mi jenom pár aut a když už se mi líbí třeba nová Alfa 156, tak má zase náhon na předek dobrej tak pro starý babičky, takže výběr je pro mě dosti omezený. Ale přiznávám se, já rád klasiku od pětaosmdesátýho zpátky a na značce už u mě tolik nesejde. Hlavně to musí mít aspoň šest válců a náhon zadku. -
wolff 15.08.02 17:59
« Bez nadpisu
Tak si představte, že sem zabloudil do nejbohatší čtvrti tady v Buffalu. No dalo by se tady žít. Je to něco jako Masarykova čtvrt v Brně nebo Lány v Praze.
No a tak si du po té ulici a hádejte na co koukám. Srdíčko mi zaplesalo.
Nádherná, bílá 164. V biturbu, prostě skvost. Byla tak udržovaná, že si myslím, že ten borec s tím musel být 2 x denně na ručním mytí...
Hned sem se cítil líp... -
"-- skrytý --" 07.08.02 09:26
« Trzni rasismus
Zdravim Ameriku. Pokud jsi mel dojem z meho prispevku, ze jsem zaujaty vuci USA, tak to jsi dost daleko od pravdy, je mam z ty zeme pocit hnusu a opovrzeni. Neni tu dost mista k vysvetlovani a samozrejme chapu tve opacne pocity a nazory, ja ale tu zemi vidim proste silne negativne. Co se aut tyka - rozdil je prave v tom, ze ty tady uvadis auta z let sedmdestatych az osmdesatych a ja hovorim prave o tech soucasnych. Ze temer vse (obecne), co je Made in the U.S.A. je kvalitativne smejd (nemam na mysli technicke parametry, u mnoha jejich vyrobku jsou velmi dobre), preci musis vedet nejlip, kdyz tam jsi. A jejich nechapave krceni rameny nad pozadavky Evropy (co se jim vlastne na tom nelibi, vzdyt je to tak pekne???) svedci o opravdu silne odlisnem vnimani hodnot. Ale mas samozrejme pravdu, ze mezi tim stadem tupych ovci se najdou i myslici bytosti a na tech je postavena celni politika te zeme - tedy chces-li kvalitni (=zahranicni) vyrobek, tak krute zaplatis! Ale to uz jsme u ekonomie, u konzumni spolecnosti a u problemu neadekvatni ochrany domaciho trhu vuci konkurencnim "narusitelum". Samozrejme mas tez pravdu, ze Uno je srac a ze materialy interieru v Alfach stoji za starou backoru. Ale v tom, ze konstatuji fakta nevidim zaujatost. Proste je to tak a skutecnost, ze jsou lide s mizernym vyrobkem spokojeni jeste z toho smejdu nedela kvalitu. Jsou spokojeni, casto ale jen proto, ze zkratka nemaji moznost volby. Nebo na ni nemaji penize. Sam preci vis, za kolik koupis ojeteho Oldsmobila a za kolik ojetou AR. A pojem "trzniho rasismu" (abych to rozsiril z pouheho automobilu) jsi oznacil velmi dobre, ale poslouchej nekdy lidi! V CR je automaticky vysoce hodnoceno vse, co je Made in Germany a velmi nizce hodnoceno vse Made in Italy, France, atd. Pro Cechy Evropa = Nemecko a to mi vadi. Proto casto utocim antigermansky. Protoze to je NESMYSL. Veci nejsou cerne a bile, ale pokud je 85 % obyvatel teto zeme tak vnima, je nutno se podle toho zachovat. I kdyz je to mazna proti tvemu vnitrnimu presvedceni. Lituji. -
wolff 06.08.02 16:11
« rbaron
Je tady toho hodně o autech, ale většinou jsou to jen komerční kecy. i když i zde se třeba v časopisu najde prakticky kompletní údržbový manuál (o čemž se našim časopisům může jen zdát). Ale zas. pokud by se tady prodávala 166 nebo Stilo, tak mají velkou naději na úspěch. Začíná mi připadat, že nejvíc tad jezdí Civici a Acury...protože vypadají dobře, málo berou a jsou vcelku spolehlivý. To, že za 4 roky zrezivý už nevadí...P.S. V životě sem neviděl tak rezavý auta jako tady...(USA).