Alfa Romeo
Zařazení: Všechna fóra > Diskusní fórum "MotorCafé" > Alfa Romeo
-
« Re: Re: Rozdíly mezi JTD
Díky. Vypadá to, že ten 105-koňový motor se objevuje ve 156-ce jen do roku 2000, od zhruba poloviny roku 1999 (tedy model 2000) tam je tam ten 110-koňový a od 2001 už i 115-koňový. Mimochodem: Nemáš náhodou Mareu Wek. 2,4 JTD? Nezdá se Ti ten motor taky těžký jako v té 156-ce? -
« Bez nadpisu
Magic: jak jsi psal, že 2,5 má dlouhý převody proti TS 2.0, tak jsem to dneska měl možnost porovnávat a na pětku mám při 100km/h rovných 3000rpm. Ten 2.0 TS je na tom úplně stejně. I při jiných kvaltech jsou při stejný rychlosti stejný otáčky +-100 rpm. Pravda je, že tam mám i samosvor, kterej tam vlastně ani bejt nemá. Možná si někdo s tou převodovkou hrál, takže je to exot. -
« Re: Rozdíly mezi JTD
Hlavní odlišnost 1.9 JTD 110 k (81 kW) oproti 105-koňové variantě (77 kW) je VTG turbo.
Fiat a AR používají de fakto ty samý JTD motory i když některý verze se objevily jen u AR nebo naopak jiný jen u Fiatu. Nebo u některých motorů je dostala napřed jen AR a později Fiat (což se dá čekat u současného 1.9JTD 103 kW).
Do obou značek se montovaly nebo montují 1.9 JTD 77kW, 81 kW a 85 kW.
Pouze do Fiatu se dostaly: 1.9 JTD 59 kW a 74 kW. A taky 2.4 JTD 96 kW (můj milášek :-))).
(nemluvím o 1.3 JTD který je na AR moc malý a taky ne o 2.0 JTD, což je prekabátěný 2.0 HDI)
Pouze do AR se pak dostaly 1.9 JTD 103 kw a 110 kW
a 2.4 JTD 100 kW, 103 kW, 110 kW a 129 kW.
U AR156 jsem zkoušel jen 2.4 JTD 110 kW a byl super (super výkon, super zvuk), jen se mi zdálo to auto těžký na předek. Snad by to bylo lepší u SW (nejlépe s 129 kW :o). U sedanu bych to viděl spíš na 1.9 JTD, ale zatím tam nedávají verzi 110 kW, ale "jen" 103 kW.
-
"-- skrytý --" 01.07.04 13:58
« Re: Re: Re:
Sem na tom stejne. Musel jsem prodat svoji milovanou Integralu taky kvuli bydleni. Ale pomalu zase odpadaji jine splatky, takze jsem optimista a vcera uz jsem dal do par Lancia-for poptavku po Integrale 16v, v poradi uz seste....o trilitrovy AR nevim a vedet asi nebudu, protoze v I prakticky vubec nejezdej. Max. vim o 2.5 ex-policejni, se zvysenym vykonem a samosvorem (original primo z fabriky). Je v puvodnich barvach i s majakama. Pokud se u poziracu spaget na prodej nejaka 3.0 vyskytne, tak je to brany jako rarita a ta cena tomu odpovida. Mnohem sehnatelnejsi tam je 1.8 Turbo ( od 800 Eur, pekna tak 1500-2000, exkluzivni tak 3-3500). Podle mne mozna i lepsi volba, protoze je mnohem snaz laditelna, ale v Cesku na ni neni ani sroubek. Tezka volba. Zase by to byla rarita tady. A s Garrettem T034, intercoolerem pred chladicem s ostrikem, vstrikovanim HallTech, se ctyrpistkovejmy Brembama...jako ex-fabricky auta....mnam, mnam! Ale eNkova 155Q4 GTA ji stejne dala na *, v Imole o vic jak 2,2 s na kolo! -
« Re: Re:
Já se teď za 7 měsíců parádně zadlužím u banky na 20 let. Ovšem nějakých 100 KKč zbyde, protože ceny bytů drobet klesly a za to bych zkusil nějakou 3.0 V6 v super stavu. Pokud nezemřem, tak se určitě za 3/4 roku dohodnem. Papíry mám na V6, tak to na to postavím..... -
"-- skrytý --" 30.06.04 13:42
« Re:
Jestli na nej mas 198.000 Kc, je tvoje. Maserati 224 biturbo, novy turba, vyfuk, prav. servis, je z okoli Torina. Ctyri hvezdicky. Tmave seda metla, svetly interier, klima, atd., rok 91, asi 110.000 km. No nekup to! Nebo je libo suprovou 75 Turbo America, cervenou, vyborny stav (taky ctyri hvezdicky), 1989, od prvniho majitele, 127.000 km, novy gumy, za 160.000 Kc? Nebo radeji 75 1.8 Turbo klasickou 155 koni za 125.000 (tri hvezdicky)? Cz doklady si ale sezen sam! Jeste bys mel zkusit 155 Q4, taky neni zly! -
« Re:
Jinak máš samozřejmě skoro ve všem pravdu, jak jinak. Přeci jen toho víš o autech opravdu hodně a my ostatní si rádi necháme poradit..... :-!
Ale ten 3.0 V6 má kompresní poměr 9,5:1 dle všech manuálů co mám k dispozici. 10:1 má TS.
Jo a tomu Civicu už teď ujedu, to uložení stabilizátoru bylo vážně úplně v háji. -
« Bez nadpisu
Jednak jsem psal, že jsem z té svojí vykuchal asi 120kg materiálu, takže se nebavíme o seriové verzi. Potom na 193 koňovou verzi jsem narazil jednou, drtivá většina je 185 koňová verze, 0-100 za 7,5s dle výrobce. Ten rozdíl vah třílitr nenažene, o 2.0TS nemluvě, mám to na videu a nehodlám se přít ;o) A i před odlehčením mi to jelo lépe než jeden TS tady v Brně, ovšem sprint jsme nezkoušeli, jeli jsme po okresce a hlavně ve výjezdu ze zatáčky pokaždé hodně ztratil. Jinak se samozřejmě 3.0 V6 nebráním a už se na něj chystám, určitě se mu bude u mě v autě líbit. -
"-- skrytý --" 29.06.04 09:55
« Bez nadpisu
Normalni 2.5 jede podobne jako TS - rozdil je v pruznosti a hluku, navic 2.5 ma podstatne delsi prevody a o fous vyssi maximalku. Teda pokud ta 2.5 neni z GTV Evoluzione 220 koni. Normalne ma 2.5 V6 jenom 156 koni a 210 Nm (zato bere 8,5-9 l). Trilitr ma 193 koni a 248 Nm (a bere 10-12). 2.5 ma kompresni pomer 9:1, trilitr 10,1:1. Nemuze byt seriova 2.5 rychlejsi nez 3.0 (2.5 zvladne kilo kolem 8,2 s, trilitr za 7,3 s). Skoro bych se nedivil, kdyby na sprintu na 400 m byl rychlejsi TS nez 2.5 (ma kratsi prevody a lip se toci). Na kilometru je ale 2.5 o nejakych 0,2-0,3 s rychlejsi nez TS. Rychlejsi nez trilitr je jenom turbina QV (i kdyz opet vyrobce uvadi opak, jako u 164). Mam ale samozrejme na mysli seriovy motory. Alfacky sestivalce jsou bezcenny, protoze vetsinou preziji auto. Proto jsou laciny. V6 maji mekke vacky, to je jedna jejich slabost. Druha je Bosch - ten JetTronic funguje na omezovaci otacek tak, ze proste zastavi vstriky a motor dostane takovou supu, ze za 150.000 km normalniho provozu se tak neznici. A kdyz je tam starej rozvodak (nejlip od oleje) a jeste pekne chcijou gumicky na napinaku, obcas se stane, ze na pravy vacce (ktera ma malej uhel opasani) skoci rozvodak o zub. 155 uz mela kvuli tomu vetsi zuby, ale hlavne tam byl o neco malo inteligentnejsi Motronic. Jinak jsou ty motory vecny. -
"-- skrytý --" 27.06.04 18:04
« Re:
Asimov: Otazka je, co je lepsi? Dat za auto 100kkc nebo o 50kkc pri koupi vic coz je treba rozdil benzin. x naft. motor a potom za stejnou cestu misto 250 Kc dat 500 Kc? Pri celkovem propocitani nakladu te to vyjde na stejno, ale ten pocit, ze budes po dobu, kterou auto vlastnis platit za totez jednou tolik vetsinu lidi odradi a radsi zaplati tento rozdil na zacatku pri koupi auta. -
« Bez nadpisu
Fera: nekupuju nová auta, ale stará (levná) a za ušetřený peníz jezdím :-) Je mi skutečně jedno, jestli mám spotřebu 8 nebo 12. Když už starý auto, tak alespoň s pořádným motorem.
Magic: na sprintu jsem porazil dva třílitry včera, holt 160 kg je znát. Nevím v jakých 2,5 si to jezdil, asi pěkný mrtvolky 8) -
« Bez nadpisu
Mám spolehlivé zdroje, zatím každej motor fungoval dobře. :-) Teď se zadařil 3.0 z Lancie Themy, kterej měl údajně najeto jen 40.000km a kdo ten motor viděl zevnitř, tak tomu věří včetně mě. Byl to bonus k nějakýmu starýmu GTV. Holt o velký motory není moc zájem, takže mi to hraje pěkně do karet. Spotřeba mě nezajímá 8) -
-
"-- skrytý --" 25.06.04 15:23
« Re:
Ale ja uz mam nekolikateho itala. To s tim zahratim pomalou jizdou sem to nejak spatne vysvetlil :x , chtel jsem jen napsat v podstate to samy co ty, tzn. netocit motor prilis do otacek a z toho vyplyva ta pomala jizda na jednotlive rychl. stupne. Vim, ze pokud ma voda 80 stupnu olej jeste nedosahuje provozni teploty, navic ty nevlastnis turbo. Motor jde sehnat ale nemas jistotu v jakem bude stavu. Nejlepsi je motor vyzkouset jeste pred demontazi, ale to se podari malokdy. -
« Bez nadpisu
Magic: tak víš proč se mi to auto nakonec kolíbalo? Vymačkaný horní kruhový silenty na stabilizátoru zadním. cca 250,- Kč a 30 minut práce. A já furt řeším tlumiče, no amtérismus >:D
Fera: já na to šlapu, až mám vodu na 80° a i to je ještě brzo. Naštěstí třílitrovej V6 (12v) motor se dá snadno koupit do 10.000,-. Teď mi kámoš nabízel jeden s rokem výroby 1996 ze 164ky s automatem ve výborným stavu za 7000,-, což je skoro darem. Takže o motor se ani nestrachuju. -
"-- skrytý --" 23.06.04 10:09
« Re:
Magic nemyslis, ze o tomhle, jestli motor maze, by meli premyslet lidi zijici spis na Sibiri nez mi? V nasich klimatickych podminkach bych to resil spise jen v zime pri extremnich mrazech. Nerikam, ze studeny motor maze stejne jako teply, diky ztuhlemu oleji, ale aby nemazal vubec se mi nejak nezda. Pokud mas dobry olej a auto nestoji tyden v -20, tak si myslim, ze olej maze dostatecne pro zahrati pomalou jizdou. -
"-- skrytý --" 23.06.04 09:20
« Bez nadpisu
No to je prave ono! Nevytacet, protoze to nemaze! Myslis si, ze kdyz tomu nalozis, tak to bude mazat lip? Kulovy! Vyleze ti tlak oleje na hranici, kdy vnitrni viskozita oleje bude vyssi nez propustnost mazaciho systemu, olej se nedostane vsude kam ma (v loziskach nevznikne mazny klin ale takovy divny cednik), zacinaji vznikat sucha mista (sice mikroskopicka, ale vyznamna) a motor trpi zvysenym opotrebenim. Zalezi samozrejme na druhu oleje (treba oleje 0W-30 jsou lip uzpusobeny studenym startum nez treba olej 10W-60). Dulezita je taky osicka na turbine, kdyz ji hned roztocis na plny koule, tak to turbo behem 100.000 vykazuje priserny vule a mizernou ucinnost (nehlede na to, ze uz bude propoustet olej), kdezto pokud s tim budes zachazet jak ja rikam, dozije se i 200.000 km. U benzinovych preplnovanych motoru to plati zrovna tak, byt hranice byva o neco vyssi (kolem 3-3500/min, podle toho, kde zabira turbo). Zkratka do doby, kdy je olej zahraty na provozni teplotu by se s motorem (i bez turba) melo zachazet velmi jemne. Ptom vydrzi veky. Je to desitkama let vyzkouseny a funguje to! -
"-- skrytý --" 22.06.04 20:45
« Re: ????
Proc myslis, ze to nemuze mazat? To co Magic napsal plati 100% pro motory s turbinou. A nemyslim, ze je na tom neco extremniho jen to Magic spatne napsal, neznamena to, ze bys nemohl jezdit nad 2 000 ot., ale to ze tomu nemuzes slapat po krku hned po nastartovani a samozrejme tocit jako zahraty motor. Idealni je zahrat motor klidnou jizdou 10-15 kilometru. -
« Inzerce aut
Nevim ve ktere casti fora to uz bylo, ale nedavno jste probirali zahranicni inzertni www stranky. Resili jste, kde lze nakoupit levneji apod. Vim ze tam byl AutoScout, ale nevim patri mezi ty levnejsi. Prosim hodte sem nejaky link. Mel bych zajem o zeme Itali a Svycarsko. Diky. -
"-- skrytý --" 21.06.04 16:03
« Re: Re: Re: Re: Re: 156 SW
Neni zadnej problem v oleji, pokud splnuje danou tridu viskozity a kvality a pokud se meni komplet i s filtrem. Shell je uplne stejna baze, jen je to nejdrazsi olej na trhu diky Ferrari. Postaci i shodny Castrol, Aral nebo Agip. Jenom neni nejlepsi je vzajemne michat. -
« Re: Re: Re: Re: 156 SW
Magic: Dík za názor,jo mám 147 JTD 16V a garáž mám normální, v úrovni vozovky. Za studena v pohodě a zrovna tak za tepla doběhnout. Já než uklidím psa, otevřu vrata a zajedu do garáže tak motor v pohodě zchladne. Jenom furt nevím co ten olej. Na stranu jednu si říkám, že výkonostní specifikace je jednou daná a jestli Selenia nebo Shell musí bejt jedno,ale na druhou stranu Selenie se leje jenom do Alf a Fiatů,tak by mohla mít nějakou přizpůsobenou recepturu. Co ty na to ? -
"-- skrytý --" 21.06.04 09:10
« Re: Re: Re: 156 SW
Bohuzel je to tak. Taky statistiky poruch se vyrazne lisi, nebot v I, CH, F, HU, SP plati AR za velmi spolehlivou znacku, v GB, D, A, CZ naopak za problematickou. A je to stejny auto, takze pricina musi byt v servisu. Ja bych na tvem miste zvolil Imofu. Ne proto, ze by to byla svetla vyjimka, ale delaji ty Alfice preci jen nejdyl u nas a asi jich tudy proslo nejvic (spolecne s Motortecem v Brne). Jinak zkusenost rika, ze nejlip se o tyhle auta staraji zavodnici, protoze to nejhorsi, co muzes u techto aut udelat, je konstatovani "to staci". Hlavne to nehon za studena, olej se ohriva podstatne dyl nez voda, takze minimalne do provozni teploty vody nehnat nad 2000/min a prudce neakcelerovat. Predpokladam, ze mas tu 147 JTD. Ted jsem zase nekde na netu (mam pocit, ze prave v Anglii), cetl nazor, ze motory TS odchazeji nejvic u aut, ktery vyjizdeji z garaze pod urovni zeme a ten studenej hustej olej se odlije a cerpadlo to nezvladne a olej pak mizi vic....je to jen teorie, ale neco na tom muze byt. -
« Re: Re: 156 SW
No ona to neni bida s alfa servisy jen u nas. Napr. v Britanii jsou alfacke servisy vyhlaseny jako snad nejhorsi ze vsech. Dost casto ctu fora na alfaowner.com a maji uplne stejne problemy jako my. Autorizovanym dealerum a servisum Alfy se proste neda verit a kazdy shani radeji specialisty, kteri do nich vidi a vicemene jsou i jejich konickem.
A myslim, ze Britanie je podstatne vetsi trh nez nas. -
« Re: Re: 156 SW
Magic: Když jsme u těch servisů, tak mě čeká v září garančka. Jsem z okolí Pardubic (východní čechy) a v úvahu připadá Regio auto Hradec, Vavřinec a Imofa,přičemž Praha už je trochu z ruky. Bohužel se jedná o garančku a někam musím. Co bys zvolil ty ? Máš nějakej tip na servis v okolí Pardubic ? Dát za výměnu oleje 4000 je fakt síla. Jo a jak se díváš na hojně Alfou doporučovanej olej Selénia ? Dík -
"-- skrytý --" 18.06.04 09:04
« Re: 156 SW
Myslim si, ze neduvera tu byla donedavna i vuci Francouzskym autum uplne stejna, rozdil je v tom, ze oni se (na rozdil od Italu) pokusili to zmenit a dokazali to (neni totiz nad osobni zkusenost). Spagety nas maji na haku, jsme pro ne maly, chudy a neperspektivni trh a povazujou nas jen za chudy Nemce. Ale dost si za to muzeme sami. Presto tu evidentni posun je - v devadesatych letech se pekna 6 let stara Alfa prodavala kolem 150.000 Kc, dneska je to asi o 50-80.000 Kc vic. To taky o necem svedci. Statistiky ADAC nebo TUV a spol. jsou uplne k nicemu, nemaji zadnou vypovidaci schopnost, mnohem realnejsi je reliabilityindex. Ten hodnoti AR 156 asi na urovni Audi A6. Je zajimave, ze na tu Audinu si nikdo nic zleho rict nedovoli...K tomu servisu: nenech se zmast tim, ze nekde je nejaky servis! Ono jde mnohem vic o to, jaci jsou tam lide a zda maji s temito auty dost zkusenosti (malo, zalostne malo). Mnohem vic doporucuju vyhledat v okoli nejakeho zavodnika a domluvit se s nim o servisovani, protoze ta filozofie stavby auta je hodne podobna. Do beznyho Fiat servisu bych Alfu nedal ani nahodou! Story o kixech autorizovanych servisech by zabraly asi polovinu tohoto fora - proste se servisama je to u nas spatny. Je taky zvlastni, ze u nas, v Nemecku a Rakousku strasne klekaji motory TwinSpark 16v. V Italii, Francii, Svycarsku ani Madarsku ten problem neni. Nevim proc, ale je to tak. -
« 156 SW
Mrknul jsem na servis a ten bych nevidel jako velky problem, protoze ceny jsou srovnatelne s jinyma automobilkama a dostupnost? Myslim, ze servis je v kazdem vetsim meste a jestli ne Alfa, tak Fiat a ti maji samozrejme certifikaci na provadeni jakychkoli oprav. Hojnost servisu se zjevne odviji od prodejnosti a jelikoz mi Cesi mame bliz k nemcum a frantikum, tak oblibenost teto znacky je znacne omezena. A nesmime zapomenout na spatnou povest celeho koncernu Fiat, ktera vznikla tim, ze spousta lidi si privezla ze zahranici stare, casto i zborene sunky a po nejakem case to v Cechach prodali, tak se pak nedivme, ze tim povest znacky utrpela. 8-s
Trosku me trapi statistika ADAC v Nemecku, protoze ti uvadi nejvice vyjezdu a poruch prave k Alfe 156 SW. Otazka je ale ta, jestli vsichni ti BMWaci a VolksWagenaci vyuzivaji tuto sluzbu. V pripade, ze ne tak ta statistika je samozrejme zavadejici. Nikdy jsem na nemeckych dalnicich nevidel stat italske, francouske a nebo japonske auto, ale o japoncich se to vi. Zato BMW, VW a Mercedesu spousta. :-(
Zatim diky za nazory a jelikoz se mi Motorcafe na Alfe libi, tak se budu pravidelne vracet
Jeste jedna vec se mi libi, ze se Alfisti(jedno jaky model nebo rok vyroby) se na ceste zdravi, kdyz se potkaji.(tedy vetsinou) -
« Bez nadpisu
matuS: no já předpokládám, že ŘJ má potřebný mapy pro množství paliva ve směsi a lambda je pouze ke korekcím při ustálené rychlosti. Při akceleraci a deceleraci se stejně lambda vypíná. Navíc tyhle starý ŘJ asi na lambdu moc nespoléhaly, protože GTV,90ky a 75ky se vstřikováním kolikrát žádnou lambdu neměly už z fabriky. GTV snad všechny. No a já mám stejně ŘJ z GTV, kde lambda nebyla. O katalyzátoru nemluvě. Otcova Celica bez lambdy žere i trávu, moje Alfa bere stále to samé. -
"-- skrytý --" 17.06.04 09:08
« Bez nadpisu
Ital je Ital, Nemec je Nemec, Francouz je Francouz, atd. Vetsina lidi chvali to, co ma doma a k cemu ma nejakej osobni vztah. Zeptej se tech, kteri ti rikaji o te spatne kvalite, kolik tech (novych nebo alespon zanovnich) Alfic meli. Vyslechnes historky o tom, jak znamy mel znameho a jeho vzdaleny pribuzny si koupil Alfu a porad jenom spravoval....a to, ze se jednalo o dvacetkrat totalne zboreny auto, ktery vzdycky nekdo splacal jenom aby drzelo pohromade z dilu z vrakace, to uz se k teto historce jaksi nedodava. Jdi a svez se, sedni za volant a po ujeti nejakych 100 km si zase sedni do toho, co ti vsichni cpou horem dolem (Passat, Golf, Astra, BMW...). A udelej si zaver sam. Problem trochu predstavuje servis, protoze filozofie stavby techto aut je trochu jina, nez nemecka, ktera je nasemu narodu preci jen blizsi. Uroven servisu a postprodejniho chovani importera bych oznacil za nejvetsi nevyhody znacky. -
« Re: Alfa 156 SW
Mám 147 s tímhle motorem a jsem nadšenej. mám ji krátce (od října loňskýho roku). Kvalita je v pohodě,to jenom zaprděný německý novináři hážou špínu. Jinak všeobecně u majitelů starších Alf si plasty sem tam vrznou,elektronika hodí nějakej falešnej alarm a občas něco na podvozku, když vymetáš všechny díry ve 160 a máš 17ctky kola. Charakter auta Ti vše vynahradí. Jdi do ní ! -
« Alfa 156 SW
Cau lidicky, zajimal by me nazor vas odborniku na novou 156 sport wagon v dieslu 1,9 140 kobilek. Jestli s tim mate nekdo zkusenosti a nebo mate jen nazor vzhledem ke kvalite auta a tak, budu rad kdyz poslete svuj nazor. Docela se mi libi, ale v cechach porad pretrvava nazor, ze ital je ital, ale podle me, dnes je kvalita aut uplne na jine urovni, nez tomu bylo napr. pred deseti lety. Dik za nazory. 8) -
"-- skrytý --" 15.06.04 17:40
« Bez nadpisu
Ted trochu nerozumim - fyzicky jsi vyndal kat nebo jsi jenom odpojil draty od lambdy? To je podstatny rozdil. Lambda totiz v podstate jenom hlida bohatost smesi = aby do katu nesla moc bohata smes se zbytky nespaleneho benzinu, protoze ten ho ucpava. Pokud tedy vypojis lambdu, chce to vyhodit i kat, nebot jinak se ti behem casu ucpe a zvysi tepelnou zatez motoru, tim zvysi spotrebu a snizi vykon. Na Alfach jsou lambdy Bosch a jako vsechno od teto firmy stoji za starou belu. Vetsinou je lambda na 100.000 km opravdu stejne platna jako kristalova koule. Ja to vetsinou delam tak, ze na nejakou dobu (alespon mesic) vyhodim lambdu a kdyz nenaroste spotreba, vyhodim i kat. Chce ho ale schovat nekam do garaze, aby bylo mozno jej vratit zpatky (co kdyz se emisni kontrola bude nekdy opravdu fyzicky provadet?). Legalni a ekologicky lepsi cesta je tu lambdu dat novou (doporucuju objednat primo u Bosche, pres Fiat vyjde mnohem draz a je to ta sama), jenomze pokud je delsi dobu spatna lambda, je pravdepodobny, ze ani kat neni uplne o.k. a jeho vymena vyjde asi na 40.000! Z velkoobchodu vychazi lambda asi na 2700,- Kc. Pokud vyndas kat, tak se snizi jeden z nejvetsich odporu ve vyfuku a samozrejme se zvedne vykon asi o 3-5 koni a motor je pruznejsi hlavne v nizsim pasmu otacek. Nikdy ale takhle neprojde ME. -
« Lambda
magic: Trochu jsem laboroval s výfukem přes víkend a cvičně jsem odstranil lambdu s tím, že mi kdosi tvrdil, že u L-Jetronicu je tam na ozdobu a navíc stará dělá víc škody než užitku....... Zatím jsem vypozoroval, že mi klesla spotřeba o cca 0,5litru a s odstraněním katu to pěkně táhne odspodu........předtím nebyla spotřeba nijak extrémně nad normálem udaným výrobcem. Ten samý zásah zvedne na Toyotě Celice 2.0 GTI 115kW spotřebu o cca 2 litry. Máš s tím nějaký zkušenosti? -
"-- skrytý --" 09.06.04 16:42
« Re:
A co ti jako na to mame rict? Uz tu padlo mnohokrat, ze 156 V6 je idealni kombinace, prakticky bez problemu. Pokud je vsechno o.k. (podvozek, brzdy, naplne, remeny, vsechno sviti a blika, veskera elektrika funguje...) tak neni duvod, proc by nemelo i nadale. Tedy pokud to neni automat. Problemy byvaji jen s bouranyma kusama nebo kouskama, jejichz predchozi majitel skudlil na udrzbe. Ale to plati o vsech autech. Problemy u 156 byly jen u benzinovych ctyrvalcu TwinSpark, v pohode jsou i naftaky. Trochu vic pozornosti chce ulozeni podvozku a elektrika, proto je dobry vyrazit po poradny kontrole, pripadne vymene opotrebenych dilu. Ale to taky plati pro vsechny auta stejne...Co stala? -
« Bez nadpisu
Ahoj chlapi! Zakoupil jsem Alfu 156 2,5 V6 r.v.00, naj 90tkm., a chci poprosit, jestli byste se mohli podělit o zkušenosti s tímto vozítkem ( na co si dát pozor, nejčastější závady a tak). Chci jet na dovolenou trochu dál a nerad bych někde vytuhnul (no ale zatím jsem jen nadšený, motor skvěle šlapee a zvuk je supr!). Předem moooc dík za všechny info, čusík! hrbol -
« ad
Na tom drhnutí podvozkem něco bude. Budu tam dávat během 14 dnů tlumiče a s pružinama to ještě rozmyslím. Pokud jde o řízení, tak lze koupit za 15.000,- se dvěma otáčkama mezi rejdy do GTV,75 a 90. Řídil jsem s tím právě GTV ( musí se tam namontovat servo) a je to paráda. Dám vědět, jak se zlepšili jízdní vlastnosti. -
"-- skrytý --" 31.05.04 13:35
« Re: RE
Kdyz sundas predek, auto bude vyrazne skloneny na pravou stranu (leva je totiz vejs nez prava) a navic zacnes vsude drhnout vejfukem pod prednim ramenem zadni napravy, protozer tam zbyde svetlost asi 8 cm. To se da vyresit snad jen vyvodem vyfuku pred zadni napravou (idelane zvlast prava a zvlast leva), hned to jede lip, jen mas porad zakoureny zadni dvere a dela to hroznej ramus. Pokud ale auto nesnizis, stejne neni problem. Ty original laciny tlumice stoji za prd, ale s Konikama nemusis nic snizovat. Staci je o jeden-dva zavity pritvrdirt a je to v pohode. A ani ten naklon nicemu nevadi, ta zadni naprava jde do oblouku taky, takze to auto v pohode zatoci tam, kde uz Civic leti rovne. Chce to ale nebrzdit a hodne rychlou reakci na kontra, coz u ty prevodky rizeni nekdy znamena ukroutit si ruce. Zase ale ten volant jde lehce, takze je to zvladnutelny, ale nesmis zmensovat volant. GTV je na to diky kratsimu rozvoru jeste lepsi. Jeste se da na 75 i GTV dat ten stredovej kloub zadni napravy ze Zagata. -
« RE
Magic: no zadní tlumiče mám v *...... Ale jen o tom to není, v serii je 75ka dost měkká a to naklánění máš i po kompletní výměně všeho za originální díly a to mi hrozně vadí. Na okruhu mám odzkoušeno, že se to sice naklání jak houpačka, ale neuhne. Jenže z toho nemám dobrej pocit, proto to budu teď definitivně dávat níž a bude to tvrdý, jsem zvědavej jestli pohnu torzkama, pružiny a tlumiče už mám nachystaný, ale podmínka je ten předek dolů, jinak budu furt v záklonu >:D .......
jinak ty starší nahoněný Civicy bych nepodceňoval, 4WS podvozek a dvojitý lichoběžníky na Preludách jsou parádní........Něco jinýho jsou současný modely, to je tragedie, co těm autům kvůli snížení ceny udělali. -
"-- skrytý --" 27.05.04 11:50
« Bez nadpisu
Loziska jsem menil tak kolem 100.000 km za origos SKF. S tim prodejem je to vsude stejny: budto je na prodej a stoji za prd, nebo je dobra a nikdo ti ji neproda. Za Evoluzione chteji vic, nez za stejnojmennou Integrale (a to mi prijde na palici - ha, ha). To mas stejny jako se 155 Q4; myslel jsem si, ze bych ji tak kolem 150.000 Kc mohl sehnat. Kulovy! Budto mrtvy vraky kolem kila, nebo nic! A z Italie ji nedovezu, protoze mi ji neprihlasi a prestavbu na papiry z TS mi nikdo nesezere.
A stejne musis mit neco v haji, nemuze te v zivote dostat Civic - ten je v zatackach (teda vsude, ale to je motorem) pomalejsi i nez ten muj predohrab (Lancia Delta Nuova HF) a na 75 se pritom fakt nechytam (v zatackach; na rovine ji ujedu). Bud mas uplne hotovy tlumice, nebo nejaky problem se zavesama. A jeste me prekvapuje, kdyz slysim, ze vam odchazeji samosvory. Mel jsem petasedem celkem pet (+Giuliettu) a spera byla na 3 kouscich; vzdycky byla perfektni - i na suchym asfaltu se to (krome TS - ten byl slabej motoricky) tocilo na fleku jako korouhvicka. A to mely ty dva trilitry docela dost nalitano, jeden kolem 170.000 km. Kamos dal pryc Americu asi pred dvema lety a taky jeste spera zamykala jak nova. Ale fakt je, ze krome ty spery a motoru jinak uz stala taky za starou belu. Holt, uz to neni, co to bejvalo... -
« Re:
Já osobně znám asi 5 moc pěkných 75ek, ale majitelé je nedají z ruky. Jedna America má najeto jen 30.000km a v podstatě lze říct o tom autě, že je nový, opravdu nádhera. Já mám v plánu v dohledné době kompletní rekonstrukci, prostě se toho auta nevzdám.
Mimochodem poznatek z posledních týdnů: ložiska z US produkce na této Alfě vydrží věčně, D produkce tak 100.000km a ty italský šmejdy na zadních kolech si snad nakoupím do zásoby >:D -
« nova AR158
Na www.italiaspeed.com se objevil docela rozsahly clanek o nastupci 156ky. Je tam bohuzel jen jedna poradna fotka (ze predu), ale vypada to nadejne.
Docela mne sokoval rozvor budouci 158ky - 2,80 m!!! Co chudak stara dobra 166 (s 2,70 m)?
Taky dost zajimavy je zamer dat do ni v r. 2006 diesel, ktery poprve pokori litrovy vykon 100 HP a litrovy kroutak 200 Nm (bude to 3.0 MJD V6 s 220 kW a 600 Nm od VM Motori). -
"-- skrytý --" 25.05.04 14:25
« Bez nadpisu
AR 75 je takova velka motokara. Jejimi vyhodami je perfektni rozlozeni hmotnosti nejen podelne, ale i pomerne nizke teziste (prestoze hodne vysoka zad by na pohled svedcila o opaku). Nevyhodou jsou brzdy, zvlaste ty zadni casto umiraji diky svemu ulozeni u prevodovky. Je to auto, ktere ja radim do kategorie "jedovatych" - tedy je nutno se s nim delsi dobu ucit jezdit. Vlivem samosvoru na zadni naprave ma tendenci k pretacivosti, ale pokud s ni dokaze ridic pracovat, vnima ji spis jako vyhodu nez negativum. Neni tak pretaciva, jako treba Porsche 911, spis pripomina klon Maserati. Rizeni je pomerne presne, na dnesni dobu je ale prevodka dost jemna a auto vyzaduje docela gymnastiku pro ukocirovani - ruce si neodfrknou. Na druhou stranu velmi ochotne zataci a hodne robustni podvozek ji umoznuje dost brutalne "vymetat" kraje. Jeji hlavni prednosti je poweslide jako u te motokary - zlomis ji do oblouku a potom jenom lehkym kontrem a plynem regulujes polomer otaceni. Za deste nebo na snehu je pro nezkuseneho ridice az nebezpecna, protoze je potreba dost usili k udrzeni primeho smeru. Na druhe strane zkuseny ridic s ni na snehu a ledu zvladne mnohem vic manevru, nez s predohrabem. Je proste hodne specificka, nekdo ji zatrati a jineho nadchne a nepusti. Interier je uzky ale na dylku strasne prostorny a pohodlny, ventilace je zla nocni mura. Bude ale problem ji vubec sehnat v nejakem provozuschopnem stavu, protoze posledni dobry kus v CR na prodej jsem videl asi pred 10 lety. Pekny kousky jsou vnimany jako rarita (posledni cistokrevna Alfa) a podle toho taky stoji. Dneska uz je precijen doba jina, quattro je quattro a treba Dedra Integrale se da koupit za 1500 Eur..... -
« 75
magic: no sice neměla, ale není problém dodat (mám ho) a u všech 3.0 a TS stejně jsou dávno po smrti. A pro běžnýho řidiče stejně nemá moc význam, každej není extremista >:D Jinak pokud starou Alfu, tak 75ku :-!
btw: Budu mít dozadu tvrdý pružiny z Porsche (stabilizátor ven) a osladím to KONIkama, vepředu s pomocnýma pružinama. To by v tom byl čert, aby mi v zatáčkách ujížděl nějakej Civic >:-[] -
"-- skrytý --" 24.05.04 13:58
« Re: Re: Re: Re: Re: Re: 156 SW ExtraAuto
to Alf: vsak jsem ji taky nekoupil, mam obavu krom jinyho i z toho, co pise madein.
To franus: 33 nebrat! Ceny jsou sice zajimavy, ale treba 75, to je uplne jiny kafe...TS nebo 3.0 V6 (2.5 V6 do X/87 nemela samosvor) je perfektni auto a az na par detskych nemoci (kardan, spojka, prevodovka), ktere lze resit za nevelky peniz, muzu doporucit radeji nez 33. Skvela byla 1.8 turbo, ale v CR na ni neni ani sroubek. O dobry kus na prodej tady ale asi nezavadis a v EU jsou dost drahy (novejsi 155 je levnejsi). -
« Re: Re: Re: Re: Re:
Já nevím jak dalece jsi ji prohlížel, možná se tady bavíme a už je pryč, ale je taky možné, že byla zrušená na total, pěkně opravená (až na ten nárazník), vždyť v těch áčkách za ní mohli dát +/- 200k, a to je o 150 míň, asi věděli proč, já se taky snažím prodat Kappu v plynu (se vstřikem) a nějak o to není zvlášť velký zájem. :roll: -
"-- skrytý --" 20.05.04 17:02
« Re: Re: Re: Re:
No, ona vypada docela slusne (nejak tam nesedi jenom pravy predni roh narazniku, jinak o.k.). Chteji 269 litru plus dejme tomu pade za opravu tak se to celkem muze vyplatit. Jen se mi nechce topit tolik penez do tak pitomy veci, jako je auto. Ale normalne ty kombiky chodi od 350 litru vejs. -
« Re: Re: Re:
Jo, jenže mě to připadá, že tam mají více peněz na servis, ALE HLAVNĚ lepší a zodpovědnější pracovníky. :roll:
Porad jeste o tom kombiku z Extra Auta premyslim; kdyby jeste neco slevili....
Nebuď naivní, oni si nějakého vola najdou, tak proč by měli někomu, kdo se vyzná dávat slevu, (ikdyž sleva :shock: 5-20.000,- na každý vůz) máš málo? >:D -
"-- skrytý --" 19.05.04 15:17
« Re: Re:
No, problem je v tom, ze Italove tyto potize uvadeji asi do poloviny roku 98 a hlavne je tu jedna uplne nepochopitelna vec: jim motory neodchazeji! V Italii, Francii, Madarsku a Svycarsku ten problem neni, resp. vyskytuje se v beznych procentech jako u jinych znacek! Nechapu, cim to muze byt, v Nemecku je polovina 156 mit Motorschade, u nas to samy, ale tam ne. Mozna na to ma vliv podnebi nebo cert vi co. a silne pochybuju, ze jsou Italove a Francouzi aktivnejsi ve zvedani kapoty...to spis tu haubnu zvedne skopcak nez spageta ;-) Jinak se ten spodek s novou klikou necha udelat (matros asi 45.000 Kc). Porad jeste o tom kombiku z Extra Auta premyslim; kdyby jeste neco slevili.... -
JTF 18.05.04 14:16
« Re:
Hmm, to je zajímavá informace, právě uvažuju o výměně mojí Marey za 156ku. Chci SW 2.0 T.S., takže kupovat jen auto od někoho, kdo se o to staral a nebudou problémy. Bylo mi to divný, že o těch motorech nikde nepíšou v typických závadách 156tek. Jsou to asi 3 čísla dozadu kdy v Quattroruote vyšla recenze jetých 156. Jsou tam postřehy uživatelů, zprávy z servisů a o těch motorech ani čárka. V podstatě se tam píše, že žádnými fatálními závadami netrpí. -
"-- skrytý --" 18.05.04 08:54
« Bez nadpisu
Tak pro vsechny zajemce o ojetou 156: mluvil jsem s Alesem Vodickou, ktery delaval technika v Imofe o tech motorech TS a on rika, ze NEZALEZI NA ROKU VYROBY, ale na majiteli. Pokud majitel leje olej, ktery tam ma byt a doliva ho pravidelne, tak pry neni problem. Pokud ale ten clovek hladinu oleje nesleduje, tak ty lagry odejdou, protoze TS 16v proste zere olej a je potreba jej dolivat. Takze kdo chcete ojetou 156 TS, tak kupujte pouze auto ze servisu, kde vam reknou, jestli na tom konkretnim kusu byl nejaky "olejovy duh" nebo ne. Pokud ano, auto nekupujte i kdyz je v pohode (ty lagry jsou nacnuty). Nebo kupujte auto od znameho, o nemz vite, ze olej hlidal pravidelne. Pokud tuto cestu nelze volit, radeji se TwinSparku 16v vyhnete a jdete do JTD nebo V6. Ty jsou v pohode. Nakonec vse koresponduje s tim, co rikam uz dlouho - preference 2.4 JTD a V6 je nejlepsi volba. Jeste lze v pripade ctyrvalce doporucit JTS, ale tech na trhu ojetin neni zrovna moc a ceny tomu odpovidaji. -
"-- skrytý --" 14.05.04 15:22
« Bez nadpisu
Tak jsem se byl mrknout v ExtraAutu na 156 SportWagon 2.0 TwinSpark 16v, prodanou v CR v roce 2000 a fyzicky vyrobenou v r. 1999 (na oknech 9). Mela najeto nejakych 75.000 km - takze relativne zajety auto, ale cena 269.000 Kc byla hoooodne podezrela. Presto vypadala na pohled slusne, ale.... ZASE MOTOR MLATIL NA LAGRECH!!! To uz me teda dost vytocilo, protoze vyrobce uvadi od modelu 99 spoustu uprav (ulozeni kliky, gufero...) a podle Fiatu uz by u modelu 2000 (a u kombiku vubec) tato zavada byt nemela! Koukam, ze skutek utek a zase zbyly jen kecy....takze ctyrvalce u ojetin asi radeji nebrat vubec. -
« Bez nadpisu
Madein: Diky za nabidku,ale nechci se unahlit. Themu si koupim,ale nebude to nic s nejasnym puvodem,prerazenym vinem a podobne (bez urazky). Poohlidnu se nejspis v ty Italii,ci Francii,ale zatim to neni aktualni.
Magic: Jeste jednou diky za obsahle zhodnoceni a zlakani me osoby,ikdyz jsem pro tohle auto byl rozhodnutej uz nekolik let,je to vlaste muj druhy automobilovy sen a v soucasnosti jediny nesplneny. Presto budu muset jeste nejakou dobu pockat.. Vyber uz jsem zuzil na Phasi III, budto 2,0 16v, nebo 2,0 16v turbo. Uvidime. -
"-- skrytý --" 30.04.04 11:06
« Re: Alfa 147 1.9 JTD 16V Multijet
Dyt je to jedno - jedna fabrika, stejne je to vsechno Fiat. Themu jsem mel, docela dlouho a starou a jetou. Bylo to 8v turbo .046 = svycarska verze s katem (Euro I) udajne 150 koni. To je divny cislo, protoze kilo delala za 7,7 s a Octavii RS se 180 k napraskala s prstem v nose. Do 240.000 km a 10 let stari o.k. Je tam jedinej problem a tim je nahazovaci rele a cely system made in Bosch. Pokud to auto nenastartuje, je na 95% zavada tam (5% ze dosel benzin :D). Kazdy rele ma svy cislo (podle zapojeni), ktery je nutny uvadet u objednavky, protoze jsou vzajemne nezamenitelny (treba na konci 009 funguje na jednom aute, ale 011 uz nenahodi vstriky). To rele taky otvira proud do ridici jednotky, takze jej nelze nijak obejit nebo obelstit. Vyrabi se v Madarsku a stoji asi 3.400 Kc! Jinak 8v turbo zase chlasta vic nez 16v turbo (to je u Lancii normalni) a to tak, ze pod 11 nejede (16v i kolem 10 umi v poho). Jsou na to drahy tlumice (4 Phersny) i horni loziska tlumicu (doporucuju repasovany Sorra nebo 3Esseppi). Zadni tlumice se meni hoooodne blbe. Nejpozdeji na 100.000 km to chce vymenit komplet predni ramena (cely stoji asi 1500) a zadni silentbloky kompet zavesu. Nepouzivat rucni brzdu jako parkovaci - po cca 10 a vic letech potom zacnou tyct zadni samostavy Girlingu. Jinak je tam perfektni podvozek - do zatacek to lita jako malej sportak, motory 16v, 8v Turbo a 16v Turbo jsou perfektni, v pripade V6 urcite volit az model 3.0 s sestivalcem DOHC od AR. Nafta je sice proti treba VW dost zaostala, zato celkem spolehliva a drzi (na rozdil od Detroitu v AR). Prevodovky jeste nemaji lana, takze tam kvalty litaji samy i pri vymackany kulise. Turba maji samosvor, coz je hodne dobry treba v zime (na Pirelli Winter Zip jsem tahal ze zaveji pul vesnice). Vyhodou proti treba 164 je klimatizace bez pritomnosti motorku Bosch (ktery na 164 strasne odchazi a stoji 8500) a moznost sklopeni zadnich sedadel, cimz ziskas nakladak. Vybava je super, ale obcas ta elektrika na PII zazlobi (jsou tam ale uz dobry konektory a zretelna snaha napodobit Japonce). Je to strasne prostorny a hlavne siroky auto. S tou turbinou utahlo prakticky cokoliv, mozna by odtahlo i barak. Problemem je vyroba kastle z Ruskyho plechu - takze to auto je schopny shnit pres jednu zimu. Doporucuju dovoz pouze ze Svycarska, Italie nebo Francie, protoze tam nesoli. Ja ji na cca 250.000 po prvni kradezi prodal, kamos ji mel jeste dalsich 20.000 km a po treti kradezi uz se nikdy nenasla... obecne bych dneska sel do Phase III, 16v turbo 210k, protoze mam tu divnou zkusenost, ze cim byla Alfa/Lancia nabusenejsi model, tim byla paradoxne spolehlivejsi. -
« Re:
To Signori: sice to sem nepatří, spíše k té Lancii, ale když už se o tom tady bavíte, ta Lancie je tady asi pět let, prý to tady nechal nějaký ital, takže přihlásit nepůjde, proto je i ta cena taková, je postavená na ty papíry z té 86-88, nevím, musel bych se poptat, pokud máš zájem.
Když tak napiš potom už do Lancie, ať se to neplete a je v tom pořádek :roll:
Vůbec ta kombinace Marey WE a tak velkýho motoru se jim povedla. Předtím jsem jezdil na zkoušku v tomtéž autě s benzínovou 1.6 a dost se v zatáčkách naklánělo. To 2.4 JTD sedí výrazně líp.
Před časem jsem četl řadu zkušeností jak Ford nezvládl motorizaci Focuse 1.8TDCi. Že s benzíňákama je to super auto (co se týče jízdních vlastností), ale s tím dieselem že to stojí za houby (vč. kombíku). I z tohoto hlediska je nutno Fiat pochválit, že zabudování ještě těžšího dieselu do Marey (srovnatelně velký auto s Focusem) zvládl velmi dobře.