Alfa Romeo

Zařazení: Všechna fóra > Diskusní fórum "MotorCafé" > Alfa Romeo

  • « 00 Reagovat !

    foto

    "-- skrytý --" 28.01.07  21:31

    « Re: Bourana AR

    to magic a ost: diky moc za nazory. vetsina z vas doporucuje najit kus v dobrem stavu, coz znamena vzit si s sebou ven nebo do nejakeho bazaru mechanika nebo nekoho, kdo AR rozumi. neporadite nekoho, kdo by poradil, samozrejme za uplatu ?
    stresni zarizeni - nevite nekdo, jestli je na AR mozne dat krome podelnych drzaku i klasickou strisku ? jak jsou v tom rozdily, co porizovaci cena a montaz ?
  • 00 Reagovat !

    foto

    "-- skrytý --" 28.01.07  16:31

    « Bez nadpisu

    no este sa mi nestalo aby mi miesto 3 hodil 4. V podsate ta elektronika ani neputi pretocit motor. mne tiez preradi sam od seba pri dosiahnuti 7000 ot/min. z 0-100 km/h mi postacuju prve dva prevodove stupne. Zrychlenie som si sam neskusal merat ale je to palba....
  • 00 Reagovat !

    foto

    28.01.07  15:59

    « Bez nadpisu

    Dnes mi chvíly blbnul selespeed u 2,0 JTS. P?i p?e?azení z dvojky (p?i asi 5000ot.) na trojku si dával na ?as a pak namísto za t?i, tam sko?ila ?ty?ka.Tak to bylo asi 5X po sob?. Na zpáte?ní cest? asi po 60min pauze už bylo vše O.K. 8-s Co m? ale dost štve je, že se nenechá vyto?it do ?ervenýho a asi p?i 5700-5900 ot. p?e?azuje SÁM! o rychlostní stupe? výš . Taky jsem zkoušel 0-100km/h a uvedených 8,2 s je nereálným snem. I když vezmu, že to je asi v ideálních podmínkách., tak 11 sec. sice na zimních gumách a vlhké silnici je bída. Ale myslím, že na vin? je zase ten Selespeed,protože se dvojka nenechá vyto?it na p?ibližn? 6200-6300 ot.(což na dosažení 100km/h sta?ilo) a v rychlosti cca 95-96 tam za?ne p?e?azovat t?etí stupe?, což je ztráta velká. Máte s tím n?kdo podobnou zkušenost? t?ch 8,2s z 0-100 km/h je jist? p?i 2.gangu a nedá se stím n?co ud?lat, aby m? poušt?l do ?erveného pole.Jist?, že to nechci po?ád, ale když se jednou v tý knížce píše 8,2 ,tak pod 10sec to musí jít vždy.
  • 00 Reagovat !

    foto

    "-- skrytý --" 28.01.07  13:08

    « Bez nadpisu

    poznam najlepšie je ke? nemusím niekedy absolutne brzdit, sta?í ke? len podradím napr. do dvojky a je to. Má to krásny zvuk ked podradíš. Pozeram že máš tu silnejšiu verziu JTS. Mohlo by to byt zaujimavé porovnanie. Neposlal by si mi nejake fotky tvojej krasavice?
  • « 00 Reagovat !

    foto

    28.01.07  00:42

    « Re:

    gianmarco1:Ahoj, zatím spokojený jsem a na poruchy je ješt? ?as :-) Najezdil jsem zatím asi 600 km. Selespeed jsem p?vodn? necht?l, ale tak se to n?jak vyvrbylo a mám ho. Je pravda, že mi spojka ob?as chybí k úplnému spojení s vozem, ale na druhou stranu je selespeed zábavný v n??em jiném. Prost? to tam m?žu sekat o106 a ten meziplyn je pekca.Dobrzdíš za autem a ?idi? p?ed tebou si m?že ukroutit hlavu. Však to znáš :-) P?edtím jsem m?l octávku a dnes tomu ani nem?žu uv??it.
  • 00 Reagovat !

    foto

    "-- skrytý --" 27.01.07  15:05

    « Bez nadpisu

    robert37: nazdar tak co ako si spokojny so selespeedom? Mal si uz nejake poruchy? Spokojnost s radenim?
  • 00 Reagovat !

    foto

    26.01.07  22:05

    « Bez nadpisu

    ješt? mali?kost. 2X jsem m??il olej. Po 1. ukázala riska o drobet oleje více.P?ipisoval jsem to úpln? nevychladlému motoru. Po 2. za studena to bylo to samé. Dá se to odsát n?jakou hadi?kou? Co hrozí, když to nechám tak. Olej byl m?n?n t?sn? p?ed prodejem a má najeto 4 t.km
  • 00 Reagovat !

    foto

    26.01.07  21:58

    « Bouraná AR

    Taky bych si nikdy Alfu po boura?ce nepo?ídil. Jak psal Magic a ostatní, pak se z fajnovýho auta stáva kasi?ka. ALE v každým ?lánku se píše, že boura?ku na 1. pohled prozradí pokud p?esn? nelícuje kastle. Další v?ci jako ?ísla na sklech, na všelikajakých dílech, lak apod. Super stránky jsou [odkaz] No a já si dojel pro svojí vyvolenou do Bavor. Po mnoha?etném ujiš?ování od Autohausu, že bouraná není,i s p?ipravenýma Europen?zma a odhodláním jí koupit. byla v perfektním stavu najeto 38t.km a uvnit? von?la jako nová. Nikdy p?edtím jsem ojeté auto nekupoval, tak m? to dost p?ekvapilo.Ale to ALE. Prost? p?ední haupna nelícovala a znak byl posunut asi o 2-3mm na stranu. Taktéž oba sv?tlomety byly posazeny každý jinak. Stav laku a vše ostatní (netknuté šrouby apod.) bylo O.K., ale toto m? velmi znejistilo.Na m?j dotaz jsem byl op?t ubezpe?en, že auto je Unfallfrei. Zavíra?ku Autohausu jsme už p?etáhli a já si nebyl stále jist. Byl jsem domluven s jedním majitele Autohausu Nisan, že tam m?žu zajet. Byl to p?ítel mého dobrého kámoše.Ale Autohaus byl 50km daleko. Nakonec jsem prohlásil, že bez zkontrolování vozu auto nekoupím. Nakonec mi Auto na pas p?j?ili a já dojel do Nisanu. Tam šlo auto na zdviž a prošlo 30-i min. d?kladnou kontrolou. Byli u toho dva technici plus ten šéf. Neshledali nic!! Ten majitel prodával také párkrát AR a prý je to u nich normální(myšleno u Italských voz?) Prost? mechanik v Milán? to tam tak napasoval a hotovo. Ale ?erví?ek ve mn? po?ád hlodá :-) Když jsem si pak prohlídl v AR autohausu n?kolik Alf 156, tak to samé bylo i u v?tšiny ostatních. Auto jsem koupil, jako omluvu za ztrátu p?idal Zemanovo pití a dnes jsem spokojenej jak blecha.
  • « 00 Reagovat !

    foto

    26.01.07  21:30

    « Re: Re: Ake auto

    AR není spot?ebák >:-[]
  • 00 Reagovat !

    foto

    26.01.07  20:00

    « Vst?ikova?e ?!!

    Opravdu n?komu na JTD odešly vst?ikova?e ?? Já nikoho takovýho prost? neznám, alespo? ne u AR. I tak v?tšinou šlo o provoz na bionaftu a ten si s CR moc nerozumí. Znám jedem p?ípad kdy auto nestarovalo a p?es moje varování, že to vst?ikova?ema není dal majitel na radu servisu, zaplatil 60 000 K? za vým?nu vst?ikova?u a stejn? to nestartovalo. Byly to žhavíví sví?ky. Na p?ístrojovce p?eci svítila kontrolka vst?ikování, hájil se servis. Podle m? se celej problém zveli?uje a majitelé jenom doplácejí na svoji naivitu. Pro servisy je to skv?l?j byznys a když navíc napíše n?jakej Vaculík >:-[] , na tipcars, že to tak je, lidi tomu v??í.
  • 00 Reagovat !

    foto

    "-- skrytý --" 26.01.07  17:03

    « Bez nadpisu

    Magic: no nemusi to byt nejak moc velke auto ( 166 je pre mna velke auto ). Na kufri mi nejak strasne nezalezi. Zatial nepotrebujem vozit v aute deti s kocikom. Na to, kolko toho nabeham ti neviem odpovedat presne, pretoze niekedy je to 50 000, niekedy 10 000 rocne. Zalezi, na tom, kolko casu mi zostava na jazdenie. Vacsinou ale niesom autom na dialniciach, aj ked aj to sa stava. Skor su to take okresky. Hladam nieco, co by vyhovovalo tomu, aku mam momentalne naladu, pretoze nie vzdy mam potrebu jazdit autom co to da. Ale az tomu dam zase knedlik, tak at to stoji za to. Netrapi ma na aute bezna udrzba, ale ked mi tam pocas 100 km styrykrat preblikava nejaka kontrolka a za kazdym ina, tak ma to dost trapi. Kedze mam k alfe nemecky manual, tak sa pomaly ucim technicku nemcinu ( prave koli tym kontrolkam ). Nevedel som vsak, ze s kupou alfy ziskam aj taketo vyhody.
  • 00 Reagovat !

    foto

    "-- skrytý --" 26.01.07  16:14

    « Bez nadpisu

    hhyperion: Vid?l jsi n?kdy, jak je na 156 chycená zadní náprava? Schváln? se mrkni, posun úchytu o 0,5 mm ud?lá z perfektn? ovladatelného auta záludnou neovladtalnou s.a?ku. Navíc budeš neustále na tom zadku ?ešit pro? nesvítí sv?tla, pro? neukazuje nádrž. P?i nákupu ojetiny platí, že není d?ležitý stá?í ani pr?b?h kilometr? (není-li extrémní), ale kupuješ stav. Opravdu to myslím smrteln? vážn?, je 100000000000000000x lepší koupit starší auto nebourané a v perfektním stavu, než dva roky jetou boura?ku. V??, že p?esn? vím, o ?em píšu!
    155 2,0 zkus vym?nit policajta za cca 1500. Ale spíš bych tipoval, že je tam n?kde voda nebo n?jaký zkrat. Je sice normální, že auto ojetý je nejdražší p?i nákupu, ale jestli t? n?kde n?kdy nechalo, tak bych ho ne?ešil, protože to nemá smysl. Jakmile auto n?kde vyplivne, tak alespo? u m? kon?í (s AR se mi to v život? nestalo, jednou s Themou, ale to byla zdemolovaná po krádeži).
    To "nový", jaký má být - myslím malý, velký, jakej kufr, kombík, kolik najezdíš a kde, a tak? prost? co po tom chceš (krom toho, aby to dojelo)?
  • 00 Reagovat !

    foto

    "-- skrytý --" 26.01.07  14:39

    « Bez nadpisu

    Rebby: nemyslel som to tak, ze sa mi vratia investicie a ze na tom aute zarobim, myslel som to tak, ze si nie som isty, ci mi to auto vrati moje usilie v tom, ze sa nan budem moct spolahnut. Niekedy mam z alfy taky pocit, ze do nej mozem vrazat svoje uspory donekonecna a vtedy, ked ju budem najviac potrebovat, kdesi ma necha... Navyse alfu mam tak 6 mesiacov a moje investicie do nej sa vysplhali na ovela vysiu uroven, ako moj pozitok z vozenia, aj ked netvrdim, ze je to zle auto. Proste jej musim tolerovat prilis vela chyb a niesom si isty, ako dlho to vydrzim.
  • 00 Reagovat !

    foto

    "-- skrytý --" 25.01.07  19:09

    « hhyperion

    Věř, že jestli to bude 2002/03, tak to určitě nebude facelift. Pouze v interiéru bude nová přístrojovka. Jinak kámoš má 2002 JTS Sportwagon v plné palbě kromě kůže a je to o.k. Já mám 2.0T.S. 99 a taky až na kolísání volnoběžných otáček při jakékoliv fázi teploty motoru. Klapka aj. jsou o.k. Zjistil jsem, že i přehrání softwaru ř.j. motoru mi nepomůže, takže si na to budu zvykat jako na samozřejmost. Cuore Sportivo.
  • « 00 Reagovat !

    foto

    "-- skrytý --" 25.01.07  18:19

    « Re: Ake auto

    Investice do zadneho auta se ti nevrati... Auto je spotrebak.
  • 00 Reagovat !

    foto

    "-- skrytý --" 25.01.07  17:06

    « Ake auto

    Magic: no mal som na mysli nieco do 200 000. Samozrejme, ze by to bolo auto jazdene a zalezi na stave, od ktoreho sa bude odvyjat aj cena.
    Momentalne mam sice alfu, ale kedze uz ma cosi nabehane, chce to do nej investovat. Akurat si niesom isty, ci mi to auto niekedy vrati moje usilie. Navyse tych 150 Ps, sa mi nezda byt ziadny zazrak. Mozno preto, ze som bol zvyknuty jazdit preplnovanym benzinom, kde bol narast vykonu pochopitelne vacsi. Hladam nejaky kompromis medzi atmosferickym a preplnovanym motorom, s ostrejsou vykonovou krivkou ( vacsim narastom vykonu ). Proste nieco, co chodi dobre a da sa na to spolahnut.

    Na pristrojovke mi svieti kontrolka nizkej hladiny oleja v motore. Napriek tomu, oleja je tam dost. Aky snimac oleja je tam namontovany? ( plavakovy, alebo ....) Moze mat rozsvietenie tejto kontrolky za nasledok aj inu zavadu, alebo je to vada samotneho cidla, ak je v motore dost oleja ?
    Dik
  • « 00 Reagovat !

    foto

    "-- skrytý --" 24.01.07  21:33

    « Re:

    jasne, o bouracce bych vubec jinak neuvazoval, ale mam na dovozce dobre reference.... akorat se mi zda ta cena dost vysoka. nejake fotky po dovozu pred opravou a rozhodnutim o koupi mit budu.
    bohuzel cas na to dojet si nekam pro auto nemam, takze musim sehnat kvalitni a duveryhodny zdroj. jinak alfa asi nebude, protoze ceskym bazarum fakt neverim. kazdopadne se to bez nejakeho znalce alf nebo dobreho mechanika neobejde....
  • 00 Reagovat !

    foto

    24.01.07  20:06

    « Bez nadpisu

    bouracku nebrat.....ver nam chudakum co se tohoto varovani nedrzeli...
  • « 00 Reagovat !

    foto

    24.01.07  14:20

    « Re: Re: Dovoz Alfy

    Kazdopadne by som Alfu po buracke nebral, mozno nejake oskrete plechy ano. Ked uz po nej tak tuzis tak by si mal vidiet ako je buchnuta a potom sa rozhodol. Ja by som uz Alfu kupoval len z Talianska :!: skus pozriet ceny tam a porozmyslaj 8)
  • « 00 Reagovat !

    foto

    24.01.07  11:14

    « Re: Dovoz Alfy

    bouracku neber,pokud to neni fakt jen blatnik,o cemz pochybuju.pro auto jed radeji ven,pokud by tady bylo z autorizaku s puvodem to je jina,nebo nekdo z solidni z alfaklubu..ale jinak ani omylem,bude to kasicka na penize.uprednosti dobry stav konkretniho kusu pred rokem vyroby (pokud to samozrejme neni rozdil dvou,tri let)
  • 00 Reagovat !

    foto

    "-- skrytý --" 24.01.07  08:59

    « Dovoz Alfy

    mate nekdo zkusenosti s dovozem alf za odpovidajici ceny ?
    mam ted nabidku na AR 156 SportWagon 1.9JTD, melo by jit o dovoz lehce bouraneho auta, nalitano pod 100 ktm, prelom roku 2002/03, takze po faceliftu a plne vnitrni vybave, v cene cca kolem 250 kKc. ale koukal jsem, ze podobne konfigurace lze tady v cr pres net najit za cca 220 kKc, a to nebourane, pry s garanci puvodu, servisni knizkou apod.
    mate s tim nekdo zkusenosti ? zda se vam cena dobra ?
  • 00 Reagovat !

    foto

    "-- skrytý --" 23.01.07  23:34

    « Bez nadpisu

    magicu napisal si ze je nieco s tym informacnym systemom na stredovej kozole? je kazovy alebo na co si mam dat pozor? diky
  • « 00 Reagovat !

    foto

    "-- skrytý --" 23.01.07  21:51

    « Re: alfa

    6kvalt to je a svítivost světel s jejich velikostí nesouvisí
  • 00 Reagovat !

    foto

    "-- skrytý --" 23.01.07  20:57

    « alfa

    to auto je v poriadku. budem ho mat od majitela ktory ma showroom v Kosiciach. Ponukol mi ju preto lebo vie ze nejazdim vela km. ma najazdenych 100t km. Co je nestastne na stredovom paneli?
    este som to auto na zivo nevidel ale robili to 6 kvalt? je to rocnik 2000.
    Predne svetla su dost male a pocul som ze to s ich svietivostou je dost zle. Pomohlo by namontovanie xenonov?
  • « 00 Reagovat !

    foto

    "-- skrytý --" 23.01.07  16:14

    « Re:

    Jaký auto to má být a kolik má stát?
  • 00 Reagovat !

    foto

    "-- skrytý --" 23.01.07  12:43

    « Bez nadpisu

    Magic: prosim ta, ktore auto by si odporucil ( s ktorym mas dobre skusenosti ) aby sa o nom dalo uvazovat ( lubovolnej znacky, nemusi to byt alfa )? Dik
  • « 00 Reagovat !

    foto

    "-- skrytý --" 23.01.07  11:21

    « Re:

    gianmarco1: je to lagershade. Časem na 100%. Přesně takhle ta závada vzniká, ale její projevy začnou později.
    166 2.4 JTD moc nežere, ale taky moc nejede. teda skoro vůbec - je to vysloveně dálniční auto s dlouhejma kvaltama. Celkem podařenej motor, otázkou je stav konkrétního auta. Proč to někdo mění? Asi má podobné důvody jako ty...
    Nejčastější závady motoru jsou spojený jako u každýho CR s turbem a jeho štěluňgem (VTG). Tím, že regulace VTG je primární, s poruchou tohoto systému auto nejede. Pokud je turbo v háji, kompletní repase přijde na něco kolem 22.000 kč. Pak jsou u CR problémem vstřikovače, které jsou náchylné na cokoliv a tlakové čerpadlo se taky časem rádo unavuje. Debimetry Bosch, regulační okruh bohatosti směsi atd asi netřeba zmiňovat.
    To nejsou problémy AR, ale všech konstrukčně podobných naftových motorů CR.
    U 166 je navíc trochu nešťastný ten středový panel Blaupunkt/Siemens. Největším průserem 166 jsou nápravy - hlavně ta zadní. Málokdy se i po poměrně malý bouračce povede ji uvést do původního stavu, díly jsou velmi drahé (proti 156 nesrovnatelně) a ohnutý ramena + vymlácený uložení většinou bývají důvodem k prodeji. nejčastější problémy na přední nápravě jsou právě u motorizací JTD díky vysoké hmotnosti předku. Většina 166 na prodej v ČR, které jsem viděl, byly podvozkově špatné a smrděly dost vysokými investicemi.
    Ale jaký jiný ropácký CR auto za ty prachy s takovými jízdními vlastnostmi a s takovouhle výbavou člověk sežene?
  • 00 Reagovat !

    foto

    23.01.07  09:16

    « Bez nadpisu

    jóóó.. z dvou litrů oleje to opravdu hodně maže... :roll:
  • 00 Reagovat !

    foto

    "-- skrytý --" 23.01.07  09:08

    « Bez nadpisu

    no len na upresnenie nesla bez oleja.... olej tam bol v mnozstve 2 litre. Takze ten motor nieje "lager" ako ste ho vsetci odpisovali
  • « 00 Reagovat !

    foto

    23.01.07  08:43

    « Re: 166 Jtd

    No nepocuj som zatial problem JTD bez oleja To by mal byt problem TS :?:
  • 00 Reagovat !

    foto

    "-- skrytý --" 23.01.07  08:11

    « 166 Jtd

    No musis si hlavne vyhladnut taku, ktora nejazdila bez oleja....
  • « 00 Reagovat !

    foto janodespota

    janodespota 22.01.07  22:37

    « Re:

    vzhladom na to, ze ta tvoja 156ka ak si dobre pamatam :roll: isla nejaky ten cas bez oleja, tak doporucujem... avsak spoza horizontu sa zacina vynarat otazka moralna... :roll:
  • 00 Reagovat !

    foto

    "-- skrytý --" 22.01.07  20:28

    « Bez nadpisu

    nazdar. mam moznost zamenit moju AR 156 TS Selespeed za AR 166 2.4 JTD 136k rv. 2000. potreboval by som ju hlavne koli spotrebe. s tymto motorom nemam ziadne skusenosti tak by som poprosil vsetkych ktori maju skusenosti nech pisu. ake su najcastejsie zavady?
    diky
  • « 00 Reagovat !

    foto

    "-- skrytý --" 22.01.07  15:36

    « Re: Selespeed

    Nejde o to, že by ta špajzka byla nějka špatná, ale manuál je prostě rychlejší, nic víc. Jen mi šlo o to, že čekat srovnatelný výsledky s polozávodními převodovkami prostě nejde, když tahle má vydržet nejmíň pětinásobek při nulových servisních výdajích.
  • 00 Reagovat !

    foto

    22.01.07  15:21

    « Selespeed

    zdar Magicu. Tak jsem už svojí nevěstu koupil. V bavorsku u dealera SEAT,FIAT,AR. Byla tam už zakoupená a servisovaná.Je v selespeedu.Ale myslím, že není pravda to strašení, že pomalu řadí.Když to má patřičný otáčky,tak vyšší stupeň zařadí hodně rychle. Je ale taky fakt, že v režimu CITY si dává na čas.
  • 00 Reagovat !

    foto

    22.01.07  09:42

    « Bez nadpisu

    richie,jde o to ze mi tvrdil ze to vypadle kolecko mohlo vyletnout do rozvodovych remenu a ze to mohlo zpusobit pruser.nasli jsme ho lezet na plastovem krytu pod mototrem pri vymene oleje,uletla matka.. :shock:
  • 00 Reagovat !

    foto

    21.01.07  15:40

    « Bez nadpisu

    pockej co ma spolecnyho kompresor klimy a rozvodak? ..kompresor klimy je pohanenej drazkovanym remenem ne? nebo se mylim?
  • 00 Reagovat !

    foto

    18.01.07  08:35

    « kompresor klimy u 156 vs. rozvody

    ahoj,tak pri vymene oleje mi servisak prisel na upadnute hnaci kolecko od kompresoru klimy (teda napnuty remen je,vypadlo to kolecko co je pod tim),vyvalil oci a rika jak to ze ti to vubec jezdi?krome toho ze ti nefunguje klima,tak ze se to nedostalo do rozvodaku?je to mozny a mel jsem "z * kliku" jak se rika ze se mi nepotkal motor?
  • 00 Reagovat !

    foto

    "-- skrytý --" 18.01.07  07:43

    « Bez nadpisu

    No samozrejme, ze sa este vsemozne snazil co najviac usetrit na oprave. Blok pozvaral a diely zohnal kdesi s Polska. Vymenil len to, co bolo zle. Ziadne premeranie tolerancii, proste to zlozil a nastartoval. Najvacsi problem mal s nastavenim rozvodov, pretoze u nich doma to nevedeli nahodit ani v servise.....
  • 00 Reagovat !

    foto janodespota

    janodespota 17.01.07  23:21

    « Bez nadpisu

    no, kluka bola zvedava a chcela sa pozriet von nie? >:D Alebo kamos zabudol doliat olej... 8-s alebo... no necham to tak...
  • « 00 Reagovat !

    foto

    "-- skrytý --" 17.01.07  19:35

    « Re: Alfa 166

    155 2,0: abych tomu dobře rozumněl, bylo to auto zbořený a ještě byla klika mimo motor? Takový auto je zadarmo drahý!!!
  • 00 Reagovat !

    foto

    "-- skrytý --" 17.01.07  14:31

    « Alfa 166

    Toto sa stalo mojmu kamaratovi.
    Kedze ma rad sportovejsie auta, tak som mu poradil ze celkom dobrou volbou by mohla byt alfa. Rozhodol sa teda pre 166 2,5 V6. Kupoval ju s CR s klukou vonku z bloku a s predu mierne tuknutu. Podla neho velmi dobra kupa, kedze ju zohnal za necelych 60 000 Sk. Tak ju zacal pomaly skladat, dal do kopy aj ten motor ( vymenil loziska na kluke, vadno ojnicu a piest.... ). Ked ju teda zlozil, presiel 20 km, bol cely nateseny, ako to pekne chodi. Pred chvilou mi volal, ze uz ma nabehanych 80 km a ojnica znova cuci von z bloku....
  • « 00 Reagovat !

    foto

    "-- skrytý --" 16.01.07  13:36

    « Re:

    Tohle ten central dela pri nedovrenych dverich. Zkus ty zamky necim prostrikat...
  • 00 Reagovat !

    foto

    "-- skrytý --" 16.01.07  07:47

    « Bez nadpisu

    Uz davnejsie som pisal o problemoch na mojej alfe. Islo o to zapinanie ventylatora ( vetraka ) pri nizkej teplote ( asi 50 az 60 stupnov ) a hlasenie chyby motora. Takze vymenil som termostat a mam pokoj. Ventylator sa zapina pri 90 stupnoch a ridiaca jednotka nehlasi zavadu. Myslim, ze to bolo tym, ze pri hlave motora, kde su cidla, je vysia teplota ako v bloku motora, takze pri nastartovani sa vlastne tie cidla prudko ochladili ( najhorsie je, ze nielen cidla, dufam, ze nebude nejaky problem s hlavou alebo tesnenim ).
    Momentalne ma vsak trapi iny problem. Je to problem s centralnym zamykanim. Vlastne sa mi centralom vobec neda zavriet auto. Stale mi ho otvara a zatvara ( asi 5x po sebe ), po com auto zostane otvorene. Potreboval by som poradit, kde hladat zavadu. Tusim, ze by mohlo byt nieco so zamkom soferovych dveri, pretoze raz mi nim ide odomknut, druhy krat je zaseknuty. Takze mam podozrenie, ze zostava visiet.
  • « 00 Reagovat !

    foto

    "-- skrytý --" 12.01.07  17:44

    « Re: Re: Selespeed

    Magic: Yo, yo... 147 by to opravdu byt mela :-) Nevim. Proste je to srdcova zalezitost. Nemuzu si pomoct :-D
  • 00 Reagovat !

    foto limach

    limach 12.01.07  08:40

    « Bez nadpisu

    to Rebby: já jsem zrovna jeden z těch spokojených se 147 1.6TS 88kW, jak zmiňuje RV. Vidím to trochu jinak než on. Pokud najedeš tolik, kolik píšeš, nemá smysl kupovat diesel, i když u ojetin takový rozdíl jako u nových není. Moje zkušenosti - většina JTS, které uvidíš v bazarech jsou 8V verze s 85kW. Jedou slušně, ale 1.6 TS rozhodně neujedou. Na 16V verzi se 103kW sice narazíš už taky, ale pokud jsem viděl, stojí ještě dost peněz. Ty už mají pochopitelně lepší dynamiku, ale zase upřímně, málokdo s nimi zatím najel dost kilometrů, aby se řešily nějaké případné zkušenosti s poruchovostí.
    Je fakt, že se dočteš o problémech s TS motory, např. zadření na klice, žraní oleje, ale jak píše Kubas, co máme v Klubu tyto motory ve 147, tak se tomu někdy až divíme, přestože takové případy se najdou. Spíš jsou tam drobnosti typu špatně fungujících ostřikovačů, atd. ale to se týká 147 obecně.
    Takže moje doporučení po 4 letech denního provozu, i když hlavně na malé vzdálenosti je, že do 1.6TS klidně jdi, vyber 88kW verzi, ale hlavně vyber dobře, raději připlať za málo kilometrů, lij kvalitní olej (5W-50, 10W-60, atd.), zapomeň na nějaké Longlify, měň ho včas, raději o 1000 km dřív, než 100 km později, toč nad 3000 ot. až po důkladném zahřátí (nejen vody, ale hlavně oleje), po ostré jízdě nech běžet chvíli motor na dochlazení, než ho vypneš, atd. Hlavně olej kontroluj tradičně na rysce, nevěř elektronice Bosch. Já dolívám za rok (13 tis. km) tak 3-4 dcl oleje, nemám problém.
    Prostě mrkni se na Klub, jak píše Kubas, tam se dovíš víc. Pak si i malorážku 1.6TS užiješ, až svezeš nezasvěceného, nebude věřit, že je to jen 1.6. A když si ještě pohraješ se vzduchovým filtrem a natankuješ plnotučný 98 oktanů...
    Jinak můžeš počkat rok a já ti tu svou rozmazlenou holku rád přenechám za patřičnou sumu >:D
    A ještě něco - zvuk Twin Sparku mezi 5 a 7 tisíci - to je rajská hudba, která Tě nikdy neomrzí a o tom si u JTD můžeš nechat jenom zdát (že jo RV >:D - my se rádi hecujeme). Zase na druhou stranu JTD lehce načipuješ o kus výš, to u TS bez velkých investicí moc nejde.
    Takže tak to je zkušenost benzínové lobby a teď je to na Tobě... 8)
  • 00 Reagovat !

    foto

    "-- skrytý --" 12.01.07  07:49

    « Bez nadpisu

    Potreboval by som poradit: je mozne nastavit odklon kolesa na zadnej naprave, rovnobezne s prednym kolesom? Lave zadne koleso je naklonene smerom do vnutra, zadna cast kolesa odskakuje smerom von, (co je vidiet aj volnym okom, v porovnani z pravym zadnym kolesom). Je akoby natocene do prava. Dik
  • « 00 Reagovat !

    foto

    "-- skrytý --" 12.01.07  00:45

    « Re:

    Ty ano, ale Selespeed ne.
  • 00 Reagovat !

    foto

    "-- skrytý --" 11.01.07  17:15

    « Bez nadpisu

    magic povedal: výrazně zkrácenou životnost spojky v městském cyklu (neumí totiž neutrál a tak má zařazeno I. a "stojí" na spojce). ako si to myslel ze stoji na spojke? ved ked cakam na semafore tak vyradim kvalt do neutralu. Potom opat zaradim prvy stupen.
  • « 00 Reagovat !

    foto

    "-- skrytý --" 10.01.07  23:16

    « Re: Re: Alfa 147 1.6

    RV: z 75 zbyl jen takovej vrak s celkem slušnou převodovkou (teda - no - řadí) a samozřejmě motorem, ale bude na tom moc a moc práce :?
  • « 00 Reagovat !

    foto Mr-Murphy-

    Mr.Murphy_ 10.01.07  23:12

    « Re: Alfa 147 1.6

    Rebby: nedávno jsme otázku jestli JTD nebo 1.6 do 147 řešili na fóru "147" na www.alfaromeoclub.cz. Tak se podívej tam, je tam dost zkušeností a názorů... Z těch lidí, co se na tom fóru k benzínovým 147 vyjadřují nemá nikdo z motorem žádný problém, až na to, že některým (třeba mě) to žere kolem 3-4 dcl oleje na 1000km, takže když koupíš takové auto po někom, kdo pečlivě nedoléval, můžeš mít zaděláno na malér... Jinak majitelé JTD si nestěžují na nic.... Ale jak jsem psal, hezky si to pročti a udělej si názor... Jo a teď mě napadá, u 1.6 bych viděl celkem nevýhodu v krátké "pětce" - tzn. na dálnici při 140kmh točíš nějakých 4.200 otáček (orientačně...), což je podle mě zbytečně moc - takže jestli hodláš jezdit hodně po dálnici, JTD je určitě lepší volba...
  • 00 Reagovat !

    foto

    10.01.07  23:08

    « Magic

    Tak teď jsem koukal na gumy po pát tisících km po úpravě geometrie a vypadá všechno OK, opotřebení rovnoměrný. Proč ne 147 ? Teď třeba dávají i u dvoukolky 147 samosvor. 159-ka se má radikálně odlehčovat. Celkově se mi zdá, že značka konečně pochopila co je pro ní dobrý. Magicu, když Tě utlučem, kdo nám bude radit ? >:D
    Jo a co ta 75-ka ?
  • « 00 Reagovat !

    foto

    "-- skrytý --" 10.01.07  22:42

    « Re: Selespeed

    Rebby: odborníka si nech! Jinak 1.6 a 1.4 má z řady TwinSpark problémů nejméně, nicméně jsou taky, ale v menší míře než na 2.0 nebo 1.8. Nikdy jsem nepochopil proč, když 2.0 je přitom nemíň nadupaný motor se sníženým kompresním poměrem(?) Při tvém nájezdu celkem chápu, že se ti do JTD nechce, protože se to čistě z finančního hlediska opravdu nevyplatí. Neumím ti ale poradit nic lepšího, než dovoz TS z Itálie s tím, že koupíš auto v I od koncesionáře se zárukou, protože tam je (Bůh ví proč) závad méně (přitom se k tomu chovají kolikrát mnohem hůř; že by podnebí, servis nebo oleje?). Asi budu utlučen, ale musí to být AR 147?
    RV: ten problém nastává hlavně v případě, že něco na té nápravě není úplně v pořádku a dají se širší kola. Na sériových se to neprojeví tolik, ale široká kola = větší axiální síly a tím se i sebemenší vůle projeví mnohem víc. Proto každý, kdo má problém s abnormálním sjížděním pneu by měl hlavně zkontrolovat stav nápravy. Ale určítá míra sjíždění pneu z vnitřku je normální, tak je to auto nastavený.
    robert37: s převodovkou Selespeed nebývají žádné větší problémy u nebouraných aut. Pokud se nějaké závady projeví, je to většinou u bouraných. jen počítej s prodlouženou dobou řazení (zejména podřazování dolů - krásně to tam "šoupne" meziplyn, ale je to dost pomalý) a výrazně zkrácenou životnost spojky v městském cyklu (neumí totiž neutrál a tak má zařazeno I. a "stojí" na spojce). Na motorech JTS se zatím neprojevují závady uložení klikového hřídele, což je zvláštní, protože paradoxně právě spodek motoru je shodný s TwinSparkem (blok, klika, ojnice, olej. čerpadlo...). Tím se trochu ukazuje, že problémy motorů TwinSpark nejsou v konstrukční vadě mazání (což jsem věděl odjakživa, protože by se zadíraly ojniční lágry a ne hlavní), není v nesouososti uložení hlavních lágrů či vibracích (ta doměnka tu též byla, protože proti TS 8v se pozměnil blok) a není ani v té klice nebo těch vlastních lágrech. Ale v čem sakra ten problém je a proč se třeba na 145/146 skoro nevyskytoval, to nevím. Pravděpodobně je to kus od kusu a vliv několika faktorů, z nichž za zásadní bych považoval často nefunkční kontrolku hladiny oleje na přístrojovce.
  • 00 Reagovat !

    foto

    10.01.07  22:05

    « Selespeed

    Zdarec, mám možnost koupě AR 156 SW 2,0JTS SELESPEED
    Chtěl bych vás poprosit zda-li s tím(selespeed) má někdo zkušenosti. Auto by to mělo být relativně zánovní. Jěžděné 2a 1/2 roku s 39t. km na tacho.
    A ty problémy s čidlem hladiny oleje a následného zadírání se týkaly jen motorů T.S. u J.T.S. se nevyskytují?
  • 00 Reagovat !

    foto

    10.01.07  10:10

    « Reklama :D

    protoze se nam forum uz zacina rozjizdet,tak Vas chci jeste jednou pozvat :)
    [odkaz]
  • 00 Reagovat !

    foto

    "-- skrytý --" 10.01.07  07:54

    « To : rradik

    Ako si uz napisal, vydrz podvozku zavisi od vela faktorov. Ja by som este dodal, ze aj od zatazovania auta. Ja osobne si myslim, ze nie je mozne presne stanovit, kedy ti co vypovie sluzbu na podvozku.
    Mozno by sa to priblizne dalo, keby si za kazdym ( cca po 100 000 km, vymenil kompletne cely podvozok ). Tym chcem povedat to, ze vacsinou sa na podvozku meni to, co je zle ( ked mas zle silonbloky na prednej naprave, urcite ich nebudes menit na celom aute ), cize kludne sa ti moze stat, ze pri 100 000 km urobis Go prednej napravy a pri 120 000 km Go zadnej napravy, pri 150 000 km budes musiet vymenit tlmice... To vsetko sa nemusi opakovat v ziadnom logickom slede, proste je to velmi individualne.
  • 00 Reagovat !

    foto

    09.01.07  09:45

    « podvozek 156-výdrž

    chtěl bych vědět jak se projevují závady a v jakém pořadí na podvozku 156tky.Začne to vrzajícími silentbloky tuším,pak je třeba vyměnit ramena,ty jsou ale horni a dolni (drazsi)..Vím že je to ovlivněno především stylem jízdy,kvalitou komunikace a motorem,ale existuje nějaký kilometrový proběh který se dá zprůměrovat a aplikovat? (ve smyslu 50tkm odejdou silentbloky,80tkm ramena horni atd.)
    ještě jedna věc - je u SW normální,že zadní kola jsou dost "ponořena" do blatníku?přijde mi že auto mám dost nízko,ale jen vzadu
    diky
  • « 00 Reagovat !

    foto

    08.01.07  18:50

    « Re: Alfa 147 1.6

    Já ročně najedu najedu taky do 10tisíc km a mám JTD 16V. Prostě 1.6 se mi zdá slabá a dvoulitr v porovnání s JTD 16V až taková bomba nebyl a navíc eventuální problémy. Jestli to bereš nový tak tam je rozdíl ceny skoro zanedbatelnej (JTD 16V vs.2.0 TS) a v bazaru ty rozdíly jsou taky minimální. No abych trochu obhájil TS, znám i spoustu spokojených majitelů. Základem je kvalitní olej, kontrola hladiny a štěstí. :D
  • 00 Reagovat !

    foto

    08.01.07  18:45

    « Geom.-Magic

    Jo díky, teď v tom mám trochu jasno. Originál je tam vpředu rozbíhavost a sjíždí mi to vnitřky gum, přesně jak píšeš. Teď tam mám tu nulu a uvidím co to udělá, když tak dám trochu sbíhavosti jak píšeš a tím to posadím trochu víc na vnějšek. Jde mi v první řadě o jízdní vlastnosti a nějaký to sjíždění do strany unesu, ale teď to bylo opravdu moc. Nejsem zjevně sám na alfaowner.com je diskuse plná příspěvků typu tyre wear u úplně novejch aut. Originál nastavení není nic moc z hlediska životnosti gum, ani z pohledu jízdních vlastností. Jo a ještě otázka.Jakým způsobem hnu s odklonem, píšeš šrouby či co ? Dělá to OMP ? Pokud bys byl tak hodnej a trpělivej a dal mi kontakt na člověka co ty věci prodává, už jsi mi ho jednou dával a já ho ztratil. Jak jsi dopadl s tou Tvojí avizovanou 75-kou, sehnal jsi něco, já bych si taky nechal líbit 75 3.0V6. V čechách jsem viděl na netu takouvou černou 2.0 TS Zender Evo kit, vypadala celkem slušně. Jinak nějaký slušný videa s 75-kou jsou na www.rpracing.info . Jo a až se potkáme někde na srazu máš u mě láhev Tvýho oblíbenýho pití. Řekni si co. A dej dopředu vědět kam jedeš, myslím, že účast potom bude hojná :-) Dík
  • « 00 Reagovat !

    foto zmulin

    zmulin 08.01.07  18:08

    « Re: Alfa 147 1.6

    Magic má pravdu v tom,že ty motory občas chodívaj do háje.Žerou trochu olej a čidlo vůbec nefunguje,tak se přidřou.Záleží jestli s tim jezdil nějakej Helmut od garančky ke garančce,nebo někdo,koho občas napadlo vytáhnout ten žlutej klacík...
  • 00 Reagovat !

    foto

    "-- skrytý --" 08.01.07  17:28

    « Alfa 147 1.6

    Tohle bude spise pro Magica, jakoz to fundovaneho odbornika, ale odpovedem ostatnich se rozhodne nebranim - vzdyt vic hlav vic vi :-)
    Chtel bych koupit Alfu 147 1.6TS. Starsi, pokud mozno po vymene rozvodu. Slysel jsem z Magicovych klavesnicovych "ust" spoustu kritiky na ten motor. Nahlodalo me to a zacal jsem uvazovat o JTD. Problem je v tom, ze kdyz jsem vzal tuzku a papir, tak porizovaci cena a naklady na pojistne mi nevyvazi rozdil ve spotrebe. Tedy cesky receno - JTD je pro me financne horsi moznosti, protoze za rok s bidou najedu 15-20.000 kilometru.
    Otazka zni: Je ten TS motor opravdu tak spatny, ze vubec nestoji za investici a vyplati se pockat (a dosetrit) na JTD, nebo pri normalnim zachazeni (tricitka se blizi, z blbnuti jsem vyrost) a danem rocnim najezdu kilometru je benzinova 1.6TS relevantni investici?
    A posledni dotaz, spise na Magica: Zabyvas se sam dovozem Alf, popripade muzes doporucit nekoho spolehliveho, kdo jete Alfy prodava? Ceskym bazarnikum totiz neverim ani "Dobry den"... Neni to nikterak akutni dotaz, drive nez v kvetnu auticko kupovat nebudu :-) Diky a hezky pracovni tyden vsem ;-)
  • « 00 Reagovat !

    foto

    "-- skrytý --" 08.01.07  09:44

    « Re: Geometrie

    RV: to záleží na tom, co udáváš jako + nebo -. V manuálu je ozn. A vzdálenost předních kol vpředu, B vzdálenost předních kol vzadu a B-A je udaná hodnota. Standardně je tam předepsána u 147 hodnota mínusová = rozbíhavost. Jenže na nerovnostech jako jsou např. vyjeté koleje, při brzdění, atd. se to auto chová trochu nestabilně. Proto já osobně všude rvu sbíhavost, ale je to věc mého osobního vkusu, protože mi to tak vyhovuje. V takovém případě při zachování původního odklonu se přední gumy posadí víc na vnějšek. Vnitřek se sjíždí většinou z důvodu velkých negativních odklonů rejdového čepu (tedy kola jsou z předního pohledu do A), jenže ten má zase tu výhodu, že auto líp zatáčí (k tomu přispívá i zvětšení záklonu rejdového čepu, atd.). Nejméně se pneu sjíždějí při absolutních nulách, ale blbě se to řídí.
    Pokud chceš nastavit geometrii na ideální kompromis mezi životností pneumatik a standardních jízdních vlastností, dodrž manál, protože výrobce to má nejlíp zmáknutý (bohužel ho na 147 nemám, tak ti nemůžu napsat konkrétní hodnoty). Pokud chceš co nejsyrovější jízdní vlastnosti, dej vpředu velkou sbíhavost, velký negativ odklonu, velký záklon a dozadu místo 3 mm sbíhavosti nulu (nebo pro extrémně zatáčkovité oblasti nasucho i mírnou rozbíhavost). Ale potřebuješ na to štelovací šrouby a gumy se budou sjíždět děsně rychle na obou nápravách z vnitřku.
    Máš-li předek na negativní odklon a sbíhavost nula, je to v pohodě, jen se ti budou víc do řízení přenášet nerovnosti. Gumy se díky negativním odklonům budou sjíždět lehce z vnitřku.
  • 00 Reagovat !

    foto

    05.01.07  22:55

    « Geometrie

    Takže Magicu prosím ještě jednou pro hlupáky jako já. Na tom papíru z diagnostiky mám odklon +9´na obou kolech a -0°58´na levým kole a-0°54´na pravým . To je sbíhavost nebo rozbíhavost. Obě kola byla nastavena na nulu. Je to v pořádku ? Ty nastavuješ 3mm sbíhavost to je + nebo - kolik pak je ten úhel, na to se mně bude servismen ptát. Při tom tvým natsavení trpí víc vnitřky nebo vnějšky předních gum. Ještě jednou dík.
  • 00 Reagovat !

    foto

    05.01.07  15:56

    « Jak jsme startovali web....

    Teda spis forum...nejak mi na ceskem netu chybelo Alfa forum..tak jsem jedno dneska sppichnul..tak mrknete...
    [odkaz]
  • « 00 Reagovat !

    foto Mr-Murphy-

    Mr.Murphy_ 05.01.07  09:33

    « Re: nová AR junior

    níže zmíněná studie a další variace na téma Junior resp. 149 jsou tady: [odkaz]
  • « 00 Reagovat !

    foto

    "-- skrytý --" 05.01.07  09:21

    « Re: Geometrie

    Já na všech autech dávám sbíhavost cca 3 mm, protože při brzdění to jde zhruba do nuly a je to auto stabilnější. Ale životnost gum se tím trochu snižuje. Odklon je tam z fabriky celkem slušně negativní, seřizovat se principiálně moc nedá. Pokud jsou odklony rozhozený, je problém buď v horním ukotvení Phersonu nebo v horním ramenu, čímž lze odlkon omezeně regulovat. Teda pokud je nebouraná kastle...
  • 00 Reagovat !

    foto

    04.01.07  09:19

    « design alfa

    rebby:je to skica,stejne tak muzes najit mozne podoby nove 149 a 169.zejmena u 149tky je patrne,ze bude zrejme designove odkazovat na 8c competizione viz zadni a predni svetla,umisteni scudetta atd.. coz je pro me osobne problematicke..stale nevim zda mam byt z 8c nadseny nebo rozpacity zda je to jen takove cukrkandlove retro nebo velkolepy odkaz k minulosti.stale nevim..ale budiz,nechme ho byt.otazka zda ony prvky budou fungovat prave v masove produkci - 149,junior..
  • 00 Reagovat !

    foto

    "-- skrytý --" 03.01.07  12:13

    « Alfa Junior

    Bohuzel nevladnu italstinou, takze nevim, je-li ten nize zmineny odkaz jen nejakou designerskou skicou, nebo je to skutecne mozna podoba toho auta. Kazdopadne, bylo-li by na tech obrazcich realneho byt jen 30 procent, bylo by to uzasne auto...
  • 00 Reagovat !

    foto

    03.01.07  09:40

    « nová AR junior

  • 00 Reagovat !

    foto

    03.01.07  09:26

    « Bez nadpisu

    tak nic..bylo to jen nejake primrzle... :)
  • 00 Reagovat !

    foto

    28.12.06  13:40

    « Divny zvuk z nadrze?

    Mam dotaz.Kdyz otocim klickem a zhavim svice,tak se mi z nadrze ozyva cerpadlo,ale je to takove drnceni ....muze to mit nejakou spojitost se zimou?...v lete to cerpadlo je taky slyset ale ne takovy kraval....jinak palivo dodava v pohode...
  • 00 Reagovat !

    foto

    22.12.06  19:53

    « Geometrie

    Ahoj Magicu ! Prosím o radu jak nastavit geometrii přední nápravy na 147 JTD 16V. Sjíždí se mi vnitřky předních kol. Jízdní styl agresivní,podvozek sériový, kola 205/55 R16. Teď mám nastavenou nulovou sbíhavost a čekám co to udělá. Předtím tam byla rozbíhavost cca. 40´. Auto má najeto cca. 20t.km, takže předpokládám, že ramena jsou v pořádku. Jde nějak nastavit odklon a jak ? Dík
  • 00 Reagovat !

    foto

    "-- skrytý --" 22.12.06  07:55

    « Bez nadpisu

    Samozrejme, ako to tu uz povedal Magic, " zalezi, kto by tu kluku brusil ". ;-)
  • 00 Reagovat !

    foto janodespota

    janodespota 21.12.06  22:19

    « Bez nadpisu

    Isteze, kazdu kluku musel niekto vyrobit z materialu a zrejme ju aj brusili a lestili >:D , lenze vyroba tej hriadele ma presne technologicke postupy a robi sa to na presnych masinach, prebrusit ju po vylagrovani boh vie u koho... no neviem neviem, ale je to len moj osobny nazor a nemusi byt samozrejme spravny.... ;-)
  • 00 Reagovat !

    foto

    "-- skrytý --" 21.12.06  13:42

    « To : janodespota

    Ono vacsinou ked kupujes auto, tak sa ti nikto neprizna, ze tam bola niekedy brusena kluka. A rozoberat motor koli tomu, aby si to zistil je asi zbytocne ( aj tak neviem, ci by si tam cosi videl, to by si musel jedine merat... ) Inac ked si to tak zoberies, kazda kluka, ktora sa dava do noveho motora je brusena.
  • « 00 Reagovat !

    foto janodespota

    janodespota 21.12.06  11:38

    « Re:

    Je to len moj osobny nazor, ale ja osobne by som prebrusenu kluku uz nechcel. Radsej by som kupil novu.... To je jak auto po buracke, aj ked je dobre opravene, uz nikdy to nebude uplne ono...
  • 00 Reagovat !

    foto

    "-- skrytý --" 21.12.06  11:14

    « Bez nadpisu

    Ja mam este taku technicku otazku, kde presne sa nachadza spinac ventylatora? Na chladici nic nieje, jedine co ma napada, ze by to mohlo byt, cidlo na hlave motora tesne vedla termostatu ( nie priamo na termostate ). Neviem, ci by ta teplota stupala dalej, pretoze ked som videl, ze sa to hreje, prebehol som auto po ceste a teplota sla hned dole, pri relativne pomalej rychlosti. Jedine co ma prekvapilo bolo, ze vetrak nedokazal udrzat teplotu v tych spravnych hodnotach a nadalej stupala ( od 90 az po 100 pritom zopol pri 90). Kazdopadne to skusim este poriadne odvzdusnit, co je najjednoduchejsie riesenie problemu.
    S tym brusenim kluky ja osobne skusenosti nemam ( ak nepocitam staru 120 ), ale viem, ze sa to robi pri vysokej teplote, kde sa nanasa ( nastriekava ) kov v podobe prasku, ktory sa tou vysokou teplotou "naliepa" na potrebne miesto, potom sa znova brusi, proces sa opakuje, pokial to nevyhovuje potrebnym rozmerom. Aku zivotnost ma takato " vytunovana " kluka neviem posudit. Jedno je iste, az je skrutena, tak jej nic nepomoze.
  • 00 Reagovat !

    foto

    "-- skrytý --" 21.12.06  09:32

    « Bez nadpisu

    155 2,0: podle mě tam máš nějakou vzduchovou bublinku. Chce to odvzdušnit a asi to bude v pohodě, případně vyměnit spínač ventilátoru, který možná spíná zbytečně pozdě. Podstatný je, jestli ta teplota nad 100 °C dál stoupá?
    Vodní pumpa je hnaná řemenem plochým. Pokud nedělá rachot nebo neteče těsnění, většinou s ní nebejvá problém.
    Klika je u TS lehká a pokud se přidírá na vnitřních lágrech, tak ji moment od ojničního lágru začne vychylovat. Není to tak, že bys to poznal pohledem, ale časování toho motoru už je hnutý. Nicméně si dovolím tvrdit, že 3/4 všech škodováckých motorů OHV jezdí s výrazně víc zkroucenou klikou a nikomu to nevadí, protože tam - i když je jakoby vše v pořádku - je ta klika podstatně víc zkroucená na 100.000 km jen běžným opotřebením. Ale proto sis asi nepořizoval AR...
    Na starších motorech (třeba čtyřválce Lancia) byly kliky podstatně tužší, ale zase těžší a tím pádem byly brousitelný. Pokud u těchto motorů "zaklepe" klika, prostě se to přebrousí, koupí se sada upravených pánví a jede se dál. Je akorát potřeba pečlivě vybrat toho, kdo to bude dělat, protože se tu bavíme o tisícinách milimetru a sebemenší nesouosost potom přinese velké problémy. Nevýhodou motorů s takhle bohatě dimenzovaným klikovým mechanismem je jeho vysoká hmotnost = velký moment setrvačnosti a tím pádem nižší max. výkon při trochu vyšší měrné spotřebě paliva.
  • 00 Reagovat !

    foto Ted

    Ted 20.12.06  16:51

    « Bez nadpisu

    ja siteda navarenou kliku nedokazu v modernim motoru predstavit... a brouseni kliky je dost osemetna zalezitost, neb ten povrch je tusim specialne upravenej a navic se to musi udelat fakt presne, a casto je problem sehnat i lagry odpovidajici vybrusu. je-li ale klika ohnuta, nepomuze podle me nic...
  • 00 Reagovat !

    foto

    "-- skrytý --" 20.12.06  16:15

    « Bez nadpisu

    Dik za odpoved.
    K tej kluke: este som nepocul aby mal niekto ohnutu kluku, preto to bola pre mna nova informacia a chcel som, aby mi to niekto vysvetlil. Vecsinou pokial bol problem s klukou, tak sa dala vybrusit, pripadne vyvarit....
    K tomu cidlu: cidlo ventylatora spina pri 90 stupnoch ( mozno cosi malinko vyssie ), aj napriek tomu sa mi ta teplota vysplhala az na 100. Ked som sa vsak pohol, za 30sekund isla teplota pod 90 stupnou. Neviem vsak ako to je riasene s vodnou pumpou na 155TS 2,0 16V. Je pumpa sucastou rozvodu ( je pohanana rozvodovym remenom ), alebo je pohanana klinovym remenom? Stale vsak neviem, naco je na chladici predradeny odpor a aky vpliv ma na vykon ventylatora.
    Dik
Přihlásit se Zaregistrovat Pro přispívání do této diskuse musíte být přihlášeným registrovaným uživatelem!






Blesk.cz

Hlasová asistentka Alexa vyzvala dívku (10), aby strčila minci do zásuvky

Hlasová asistentka Alexa vyzvala dívku (10), aby…

Virtuální asistentka Alexa od americké společnosti Amazon vyzvala desetiletou dívku, aby přiložila minci k…

Vrácení, výměna i reklamace vánočních dárků: Nejčastější otázky a odpovědi, největší fígle prodejců!

Vrácení, výměna i reklamace vánočních dárků:…

Radost z vánoční nadílky se může snadno změnit v rozčarování, stres a vztek. Stačí najít pod stromečkem nevhodný…

 

iSport.cz

Za čtyři flopy jeden Lischka. Prosadí se umělec Falta líp než křídla před ním?

Za čtyři flopy jeden Lischka. Prosadí se umělec…

Výdaje na Rudolfa Reitera, Milana Lalkoviče, Romana Potočného a Pepeho Menu, čtyři nedávné neúspěšné akvizice…

Přípravy na ligu ONLINE: Slávista Bah má covid, Beran trénuje s Bohemians

Přípravy na ligu ONLINE: Slávista Bah má covid,…

Jarní část fotbalové FORTUNA:LIGY odstartuje 5. února 2022, jednotlivé týmy už proto v prvním lednovém týdnu…

 

Reflex.cz

Omikronem se do konce týdne nakazí až dvacet milionů Čechů, nastínil Dušek pesimistický scénář

Omikronem se do konce týdne nakazí až dvacet milionů…

Přední český covidový scénárista Ladislav Dušek, který během pandemie zveřejňuje různé scénáře vývoje, opět…

Poučení z odchodu Angely Merkelové. Voliči ztrácejí zájem o „všeuměly“

Poučení z odchodu Angely Merkelové. Voliči ztrácejí…

Angela Merkelová odešla ze světové politiky v plné slávě a dalo by se očekávat, že její úspěchy svědčí o tom, že…