Alfa Romeo
Zařazení: Všechna fóra > Diskusní fórum "MotorCafé" > Alfa Romeo
-
« Re: Re: Alfa Romeo 147
pavel a : Já nevím, asi jsi měl smůlu. Já mám 147 1.9 JTD 16V a jsem zatím v pohodě. Znám další dva 147-čkáře a Ti kromě drobností (známý ostřikovače atd.) jsou taky spokojený. Chování Fiatu ČR je kapitola sama pro sebe, prostě jméno Alfy kazí. Kde jsi to kupoval a servisoval ? -
matuS 17.10.04 22:24
« Re: Alfa Romeo 147
ocino mal dost rozsiahle a opakujuce elektricke problemy s a166, a bol som jednym fanatikom zhodeny ze to auto bolo urcite po nehode (bolo kupovane nove)
tak ti drzim palce nech to dobre dopadne, za ocina to vyriesila nahoda - mal na tom aute totalku a nic sa mu nestalo... -
« Bez nadpisu
Zdar, motor neměl výkon. Do kopce mě předjížděly i naložený kamiony, po dálnici jsem musel jezdit za 3. Otáčky mi neklesaly, ani nekolísaly. Pouze to do nich nešlo příliš vytočit. Navíc se to stalo vždycky z nenadání a bez varování tj. např. se měl přes sebou 400 km domů a auto příliš nejelo. Někdy šlo i špatně startovat. Musel jsem pak startovat jako 30 let starou karburovanou škodovku.
Víc k tomu nedokážu říci. Vůz byl v záruce, moc jsem to nerešil. Ciao -
« Re: Alfa Romeo 147
Nazdar
jenom jsem se chtěl zeptat co zapříčinila ta škrtící klapka co jste musel vyměnit mám Alfu 146, a při nízkých otáčkách či volnoběhu mi to klesá, všechno mám vyměněný a pořád to dělá, díky za jakoukoli radu.
P.S.-- topící se stébla chytá.
Díky. kratochvil@atlas.cz -
« Alfa Romeo 147
Před dvěma roky jsou zakoupil novou AR 147 (benzín). Po ca 15 měsících provozu jsem měl asi šest závad: porucha ABS a ASR, únik oleje z převodovky, výměna škrtící klapky, nutná výměna motoru (spotřeba 1 l/1.000 km), hučení diferenciálu, výměnu zámku ve dveřích řidiče (rachot), špatně fungující palubní počítač (stále hlásí závady ABS, EBD, ASR, atd). V lednu tohoto roku jsem celou věc předal právníkům (auto nikdy vlastně pořádně nefungovalo). Chování dealera a Fiatu ČR je samostatná kapitola (velmi nepěkná a dlouhá). Můj dotaz však zní: vylízal jsem to všechno za vás ostatní, kteří jste se svou 147 v pohodě nebo jsem jeden z mnoha? Nemůžu totiž uvěřit tomu, že je vůbec možný nesekat tolik nekvality na jeden vůz. Ciao -
« Bez nadpisu
Prodám mojí ALFU ROMEO 156 2.4 JTD rv1999
cena cca 205.000,- +dohoda
nebo vyměním za kombíka(i bouraného, VW,Alfa,Opel,Skoda,...atd)
motor 100kW,servo,ABS,klima
spotřeba ve městě do 8 mimo do 6-7
světle modrá metalíza
tmavě modry sedačky
bílej strop + plasty nejtmavší modrá až černá
volant+stř.konzole dřevo
2xel.zrcátka,4 x el. okna, 4 x airbag
(ve volantu a u spolujezdce bagy nejsou,v sedačkách OK)
rádio Pioneer+6xrepro,4xALU + orig rezerva a vybavení
Auto OK,ale ještě chce dodělat pár drobností + udělat spojku(po dohodě udělám)
Prodávám ho protože nutně potřebuju kombíka.
Fotky zatim nemám-mám jen tyhle(níže)další nafotim případnýmu zájemcovi.Dotazy na mojem čísle: 604533997 (toto fórum moc nenavštěvuju tak radši na telefon)
[odkaz]
[odkaz] -
"-- skrytý --" 12.09.04 14:44
« Re: Klimatizace
To je naprosto normalni. Opravdu se to tak ma chovat. Existuje ale postup, jak to vypnout - musi se nastavit ovladani klimatizace do urcite polohy a pak zapnout a vypnout zapalovani . Z hlavy to ted nevim. Zkusim to najit a pak to sem hodim. -
"-- skrytý --" 11.09.04 17:21
« Re: Re: Kolisani otacek
Dopoledne jsem musel jet do mesta a tam mi to zacalo zase kolisat. Tak jsem to jeste rozebral a zkusil prostriknout WD-40 - uvolnilo to jeste docela dost svinstva kolem te klapky. Pak jsem zopakoval postup. Je to rozhodne lepsi nez to bylo, ale obcas se ty otacky jeste zhoupnou. Asi ten motorek ma uz opravdu nejlepsi leta za sebou.
Ale kazdopadne se ted motor daleko lip vytaci. K 7000ot to leti jak blesk. Driv uz se tomu po 6000ot uz tak moc nechtelo. -
« Re: 2.4JTD: Životnost turba ; Výměna rozvoďáku
jezis... omila se to tu furt dokola - precti si forum dieselove motory tipy a triky, hodne ti to pomuze.
30 kkc??? Nic zvlastniho >:D >:D >:D u nasich "znackovych" servisu. Pokud je to hodne zamaslene tak 4 - 6 hodin prace i s kladkama, to musis nejak ocenit... -
« 2.4JTD: Životnost turba ; Výměna rozvoďáku
Zdravim!
Kluci, chtel bych si koupit 156 JTD, r.v.98. Je v dobrym stavu, ma najeto 170tkm a nevim, jak na tom muze byt turbo. Je mi jasny, ze dost zalezi na predeslem zachazení, ale obecne by me zajimala jeho zivotnost.
Dalsi vec je, ze kdyz vypnes motor trosku si piskne (nejspis)remen, ale to by snad nemel byt problem.
No a nakonec ten rozvodak: v servisu mi rekli ze vymena by stala 30 000,- !! I s kladkama, ale stejne my to pripada nejak moc. Kdy byl meneny naposled jsem nezjistil, takze bych ho rad nechal vymenit, ale za 30!?
Takze jestli mi nekdo muzete neco poradit, budu vdecnej. DIK! -
« Re: Re: Re: Re: Re: Kolisani otacek
Problém není jenom v zanesené klapce, ale je nutné ji po vyčištění znovu zkonfigurovat. Originální postup vypadá následovně, u zahřátého motoru provézt tyto kroky 1.Odpojit baterii na cca.15 min 2. připojit baterii a zapnout klíček na 1 min. 3. vypnout klíček a počkat 1 min. 4. Nastartovat a zapnou všechny spotřebiče (klimatizaci, dálkové světla, mlhovky, vyhřívání oken atd.) Počkat do sepnutí ventilátoru chlazení , po jeho rozběhu nechat běžet ještě cca.3 minuty. Tímto postupem by se to mělo srovnat. Pokud ne, může být problém v regulačním motorku, jeho výměna vyjde přibližně na 6500 Kč ( 5600 motorek, zbytek diagnostika a výměna) -
« Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Kolisani otacek
Já měl kdysi Hondu Accord coupe rv 95, 2,2i >:D a tohle co popisuješ mi dělalo také, ale jen dva dny, když jsem odpojil baterku a pak už byl klid, ale bylo to po každém odpojení, a nepřišel jsem na to co to bylo :*) , takže pokud tu závadu odstraníš poděl se o zkušenosti. 8) -
"-- skrytý --" 07.09.04 16:53
« Kolisani otacek
Zdravim. Mam takovy mensi problem se 156 2.0TS (98'). Na volnobeh otacky drzi skvele asi tech 850-900. Problem je, kdyz prijizdim treba ke krizovatce, brzdim a vyslapnu spojku. Pak mi otacky dost casto spadnou az k nule a hned vyleti na 1500-1800. Tohle se zopakuje jeste jednou a pak se to ustali. Dela to jen za jizdy. Zkousel jsem z mirneho kopecka vyradit a dat nohu z plynu a otacky taky kolisaly. Dneska mi to dokonce jednou i chciplo. Ale kdyz brzdim se zarazenou rychlosti a postupne podrazuju, tak je to v pohode a zadne kolisani otacek se nekona.
Nemate nekdo tuseni, v cem by mohl byt zakopany pes? -
« Alfa GTV 2.0 V6 TB
Zdravím všechny Alfisty, nemá někdo zkušenosti s alfáckým motorem 2.0 V6 Turbo (značilo se to TB)? Mám v plánu GTV s tímhle motorem, nejspíš z Německa nebo z Itálie. Docela pěkný "Kaufberatung" je na www.alfisti.net (nejen pro GTV), ale přece jen - nemá někdo vlastní zkušenost? A neví někdo (magic...:-) jestli je tenhle motor nějak odlišný od 2.0 V6 TB v Alfě 164? Díky. -
"-- skrytý --" 30.08.04 11:25
« Re: Re: to Pavel_KR5
K tomu TS 16v - jak jsem psal, Švýcaři, Frantíci a Taloši na ty německý problémy koukají buď s otevřenou pusou nebo s úsměvem....u nich se ten problém nevyskytuje, takže všechny zájemce o 156 s motorem TS bych směřoval do těchto zemí. S přihlášením problémy nebývají (pokud je auto v dobrým stavu) a ceny jsou zhruba stejný jako u nás. K JTD - ty turba bych neřekl, že jsou tak horký - ve srovnání s VW a spol. jsou naopak z hlediska životnosti na tom podstatně líp (protože jsou líp mazaný). A debimetr je problém u každýho auta s elektronikou Bosch.
to aleš v.: můžeme se nějak domluvit s tím papírem? Měl jsem teď těžkou honičku, klidně si pro něj kamkoliv přijedu.
Jinak se mi zdá, že odcházení lágrů je jen problém 156 a 155; na 146 nebo 147 jsem si toho (tolik) nevšiml. Máš podobnou zkušenost? Přitom poslední 146/III měla ten samej motor... nemůže být příčina v tý prvonáplni? Pokud si pamatuju, u Zattiho u Mantový měnili před prodejem kompletně všechny náplně. -
« Re: to Pavel_KR5
Mám originál střešní nosiče, jsou umístěny více vepředu, než je střed střechy. Při delsích předmětech na nosiči prostě nezvedneš zadní dveře až nahoru.
Ještě k diskuzi o JTD 2.4, najel jsem za necelý měsíc co to auto mám (SW) asi 5000 km a mohu potvrdit že je to výborný vůz, o třídu lepší a komfortnější než moje stará 155 2.0 TS. Ten rozdíl 9 let je vidět. Má možná ještě lepší jízdní vlastnosti (asi díky nízkým 205/55 gumám), při 160 skoro neslyším žádný hluk, 155 dost byla dost hlučná a ztišila se paradoxně až tak kolem 180 km/hod. Těžší motor se nijak nepříznivě neprojevuje. Výkon 140 k je postačující. Jediné co mi vadí jsou rány na podvozku při přejetí nějaké menší nerovnosti nebo kanálu. Bývalý majitel mi říkal, že na zimních gumách to tak nemlátí, protože to jsou 185/60.
Mám dotaz u zkušenějších, letní gumy jsou ojeté, budu muset koupit nové, jaké mi doporučujete? Uvažuji o Pirelli P7, měly by být dobré a nejsou předražené (do 3000,- na netu). Zjistil jsem také, že asi při akceleraci dochází malému cuknutí při cca 3000 otáčkách. Protože je turbo staré asi 15000 km, podle předchozích příspěvků by to měl dělat debimetr, můžete mi někdo vysvětlit to co je a kde to je? Díky -
« JTD
To Warren, Jarous. Vrátím se k hodnoceni 2,4 JTD. Ideální kombinací poměru ceny, výkonu, užitných vlastností atd. je 140 k varianta, což znamená označení motoru 839A6.000 popř. ve velkém techničáku jej lze identifikovat podle toho, že plní EURO 3. Ten motor má velkou výhodu v tom, že je u něj podstatně lepší průběh kroutícího momentu než u původní varianty. Rozdíl ve výkonu je minimální, ale líp se dávkuje s poněkud nižší spotřebou. Co se týká spolehlivosti, JTD jsou v podstatě bezproblémové motory, zpočátku tam byly některé nedostatky ( odcházelo těsnění na vysokotlakém čerpadle, protékala nafta z vysokotlaké lišty, zasekávala se regulace proměnlivé geometrie na turbu atd.). Z větší části jsou tyto problémy odstraněny, ale nicméně pořád zůstává problém turba. Z hlediska zjištění je nejjednodušší metodou se s tím autem projet, dát tam čtyřku a víceméně z volnoběhu prudce přidat a nechat to rozjet až do 4000 ot. Nárust výkonu musí být naprosto plynulý, pokud to okolo 2500 ot a 3200 ot. zacuká, tak se dá předpokládat, že regulace na turbu už není úplně v pořádku. Ale pozor, tento problém může způsobovat i chyba debimetru, což je další rozšířený problém, ale nejenom Alfy, ale všeobecně všech aut, který tento skvělý patent firmy Bosch používají. Co se týká mechanické spolehlivosti, tak jsem se nesetkal s žádným vážnějším problémem, občas jsou auta, u kterých poměrně významně klepou ventily, ale to je pouze zanedbaná údržba a normální seřízení ten problém odstraní.
Ještě se vrátím k TS. Možná z předchozích příspěvků vyplynulo, že ty motory za nic nestojí, to není pravda, pokud jsou slušně udržovány, tak se jedná o úžasné motory. Je to pouze o údržbě. Porovnání 2,0 a 1,8 sice papírově vypadá, že 1,8 moc neztrácí, ale zásadní rozdíl je v tom, že 2,0 má podstatně větší chuť se točit a pocitově ( a nakonec i na stopkách ) je podstatně živější. Další věc je, že většina 1,8 do roku 2000 prodaných u nás, je s poměrně chudou výbavou.
To Warren, s tou prohlídkou motoru bych nebyl až takový optimista, obnáší to zhruba 5 hodin práce ( u 2.0 ) a ideálně výměnu olejové náplně. Pokud by jsi našel nějakou u dealera, tak je lepší se domluvit na přesné specifikaci záruky. -
« Re: Re: Re: Re: Re: Selespeed
Dík. Psal jsem o autě asi z roku 2001, ale neuvědomil jsem si ty modifikace těch JéTéDéček. Ty nové nepřipadají v úvahu, takže se zeptám na ty 2,4-ky. Kterou z nich doporučíš, nebo naopak, o kterou bych se neměl zajímat? Vím, že bez určení priorit to je těžké, ale předpokládejme, že mi nejde o desetinky ve zrychlení a maximálce, ale spíše o to, abych víc času proseděl v autě než proležel pod ním.
U těch TS předpokádejme, že si najdu nějakou u dealera a tam by snad neměl být problém se domluvit na provedení prohlídky motoru? Na kolik by ta prohlídka asi přišla?
Můžeš mi potvrdit další úvahu? I kdybych nešel do Selespeedu, je lepší uvažovat o 2,0 než o 1,8 už kvůli tomu proklamovanému klidnějšímu chodu? On totiž papírově ten výkon není až tak rozdílný, ale cenově je 1,8 mnohem níž. -
JTF 26.08.04 11:45
« JTD
Ales V. Chci vyměnit svojí Mareu za 156SW. Původně jsem chtěl T.S., ale raději po tom co píšeš půjdu do JTD. Chci se zeptat na životnost - jsou tam také nějaké problémy podobné těm u T.S.? Píšeš o několika modifikacích - co osobně by jsi si vybral za JTD motor mimo 2.4 20V a 1.9 16V? Díky -
« Re: Re: Re: Re: Selespeed
Tak já začnu Selespeedem. Životnost spojky ovlivňuje především systém Selespeedu jako takový. On totiž nemá jednu funkci a tou je vyřazení do neutrálu, technicky je to neřešitelné, takže pokud uživatel jezdí hodně po městě a na křižovatce nemá chuť ručně vyřazovat, tak všechny stání na křižovatkách absolvuje s vyšlápnutou spojkou, což jí nijak extrémně neprospívá. Ale jinak těch 150 tis. do výměny tě bude čekat i u manuálu, pokud nepůjde o auto, které jezdí dlouhé trasy.
Co se týká TS versus JTS. Jéteesko už není klasický alfácký motor. Má sice pořád úžasný zvuk, ale už z něj nemáš ten úžasný pocit, kdy okolo 3500 ot.min zatáhne a zatlačí tě do sedačky. Zjištění problému u TS, zjistit se to dá, ale nedovedu si v reálu představit, jak donutíš původního majitele k tomu, aby si nechal dobrovolně rozebrat půl motoru ( znamená to sundat vanu, ojniční víka a ideálně i rozebrat ol.čerpadlo)
Marně přemýšlím, na které dvě JTD se ptáš. Existují minimálně čtyři, klasická 1.9 těch se u nás prodalo poměrně málo a výkonově to na 156 není nic moc, potom je 1.9 16v, ta je hodně populární, ale zase neexistuje před rokem 2003, 2,4 do roku 1999 tzn. s výkonem 136 k, první modifikace rok 1999-2001 s výkonem 140 k, druhá modifikace 2001-2003 s výkonem 150 k a nakonec 2,4 20v s výkonem 175k. Všechny 2,4 jsou výkonově dostačující, jedinou nevýhodou je velká váha na předku, takže to znamená větší opotřebení přední nápravy. K těm kilometrům, většina lidí si ty auta kupuje pro podnikání a proto, že hodně jezdí. tzn. že JTD z roku 2001 bude mít reálně najeto okolo 120 až 150 tis. Samozřejmě se najdou auta po starých pánech a babičkách, ale v každém případě bych ti doporučoval najít si auto se známou historií a tu si ještě ověřit v servisu, kam to auto jezdilo. -
« Re: Re: Re: Selespeed
Dobrá, robotizovanou spojku. :-) Právě to mne na tom láká, že jde o manuální převodovku, v automatu jsem jezdil a je to fajn, zvláště pro manželku, ale někdy mne to chytne a jel bych i ostřeji. Dále mi je trochu nepříjemné, když to, jak píšeš, dělá něco samo.
Mno, slyšel jsem něco o životnosti té spojky, že je hodně variabilní, ale nevím čím to je? Max. by to mohlo vydržet 150 tkm, no a jestliže uvažuju o ojetině, tak mám trochu obavy z toho, že to budu ihned měnit. (Měl jsem teď po sobě dva nové Fiaty a ten propad ceny je fakt děsivý a já najedu 40tkm ročně.)
Druhou věcí je TS, určitě by byl lepší JTS, ale nechci do toho vrážet tolik peněz a to auto bych chtěl někdy začátkem příštího roku. Dá se nějak jednoduše, třeba v servisu, zjistit, zda ten motor, či jeho dílčí část vyměnit? Právě kvůli tomu problému TS?
Vypadá to, že v AR jsi kovaný, takže ještě neodolám a zeptám se na JTDéčka. Pokud bych vzal TS, tak to bude, v pořadí četnosti užívání, druhé auto v rodině, tzn. první je úspornější, pokud bych chtěl úspornější tu Alfu, snad bych mohl uvažovat o naftě. Který z těch dvou JTDéček je vhodnější do 156-ky? Jak moc reálné je sehnat slušnou naftovou Alfu tak kolem roku 2001? Kolik mívají reálně najeto vozy zakoupené v ČR a případně, jaká je šance, že dovezený kus nemá stočené kilometry a není bouchlý na skelet? (Báchorkám o babičce, která vozila svou vnučku jen do školky...proto to má najeto jen 78 tkm, zrovna u Alfy...) -
« Re: Re: Selespeed
Tak já začnu technicky, v tvé odpovědi se objevil hojně rozšířený, ale mylný názor. Nejedná se o automatickou spojku, ale je to naprosto stejná převodovka a spojka jako v manuálu, kterou ovládá elektricko-hydraulické řazení. Takže zjednodušeně řečeno, to co ty normálně provádíš při přeřazení (vyšlápnout spojku, pohnout pákou atd. ) tak za tebe obstará automat (včetně meziplynu při podřazování). Co se týká režimu CITY, jeho pojmenování je poněkud zavádějící, nejedná se o režim do města, ale o plně automatický režim, který v reálu znamená to, že s tím můžeš jezdit jako s automatem. Při normální jízdě to funguje naprosto skvěle, pokud chceš jet ostřeji, tak začneš řadit ručně, a pokud chceš jet opravdu ostře, tak to chce jiné auto. Je to prostě tak, že je to řazení pomalejší a kupodivu spíš při přeřazování nahoru. Ale dá se na to zvyknout a velkou výhodou proti automatu je, že to nikdy neudělá něco co by jsi nechtěl ( jako třeba přeřazení pod plynem v zatáčce ), jednou z nevýhod proti automatu jsou rozjezdy do kopce, protože selespeed couvá a plynulý rozjezd vyžaduje trochu cviku. Jinak z hlediska spolehlivosti nejsou žádné zvláštní problémy, u prvních modelů se občas něco našlo, ale postupem času to italové vychytali. -
« Re: Selespeed
Zatím uvažuju o 156 2.0 Selespeed, ale nevylučuju ani 147. Vlastně mne zajímají oba pohledy:
- uživatelsky: provoz město a provoz okresky v režimu City - předpokládám, že jde hlavně o pomoc v městském posunování, ale umožňuje a případně jak se s tím jede, když to mám v tomto režimu i na okreskách?
- technicky: vhledem k tomu, že jde o manuální převodovku s automatickou spojkou, předpokládám, že převodovka je OK, ale ta spojka se bude měnit častěji než běžná? Jak často se mění a co má vliv na její životnost? Připadně, na kolik přijde ona výměna?
Něco jsem již o tom přečetl, ale buď to je marketing nebo krátodobá zkušenost nějakého testera. Chci se s tím teprve jít projet, takže se jen teoreticky připravuju. -
« Re:
Cau Magicu, otevřel jsi téma, které asi nemá uspokojivou odpověď. Existuje spousta různých teorií, ale jednoznačná odpověď asi neexistuje. Shodou okolností jsem před čtrnácti dny řešil tento problém při jedné opravě a s kolegou, který se italskýma autama zabývá už taky nějaký pátek jsme se schodli na naší teorii. Většinou odejdou motory na třetím nebo čtvrtém ojničním ložisku, některé skončí jako přidřené a klepající, z některých vycestuje ojnice. Ty u kterých vylítne ojnice mají vždy přeztržený šroub, ale jsou zadřené. Myslím si, že problém je v tom, že první majitelé, kteří si to auto koupili, tak do první výměny oleje (která je mimochodem po 20000 km) olej buď vůbec nedoplnili, anebo jej doplnili ve chvíli, kdy jim to začalo v zatáčkách signalizovat, že to nemaže. Potom to auto přijelo do servisu, mechanik se zhrozil, když z něj vypustil 2 litry oleje, dal se nový olej, majitel dostal upozornění, aby si stav oleje kontroloval ( a většina z nich na nás koukala jak na blázna, že moderní motor žere olej, a že u VW se jim to nikdy nestalo )a spokojeně jezdil dál. Motor šlapal jako hodinky a většinou to ještě 2 až 3 servisní prohlídky vydržel ( podotýkám většinou, bylo několik případů, kdy se motor kousnul okolo 30000 km ). Jenomže zadní ojniční lágry už měli načnutou kompozici a po čase se prostě rozpadly. Tuto teorii mi potvrdilo několik oprav, kdy byla proražená vana a jen tak cvičně jsme sundali ojniční víka, jestli náhodou to není chycené. První a druhá ojnice byla až na vyjímky vždy v pohodě, třetí a čtvrtá lehce chycená, ale ne tak aby se tím člověk zatěžoval, prostě jen ometená vrstvička kompozice. Já osobně jsem si z toho udělal svůj závěr, i když TS miluju, tak jako ojetinu bych do něj nešel anebo s tím, že bude tak výhodná cena, že výměnu kliky ( cca.45000 Kč ) v pohodě unesu -
"-- skrytý --" 11.08.04 10:31
« Bez nadpisu
Příčina odcházení motorů TwinSpark 16v je v zadření lágrů na klice. U prvních sérií z r. 97 to bylo z důvodu špatného gufera, které prdlo a vytekl olej. Týkalo se to jen pár kusů, u nás se jich moc neprodalo. Ale i u pozdějších verzí se vyskytuje často závada zadření kliky. Zatím jsem neslyšel uspokojivou odpověď, co je příčinou. Jednak to může být dlouhý servisní interval výměny oleje 30.000 km. Olej se samozřejmě vypaluje u všech motorů, ale třeba Mazda dává litr náplně k autu, aby bylo na dolejvání. AR ne, takže je potřeba olej dolejvat. 156/I nemá policajta na hladinu oleje, takže zbývá kontrola na risce (teda má, ale stojí za prd). Jenomže spousta lidí nedolejvá a najezdí 300.000 km v pohodě. Další teoriii jsem četl někde na netu z Anglie, kdy autor připisoval úmrtnost motorů TS 16v kusům, které parkovaly v garáži pod úrovní země a prý byl problém při vyjíždění (náklon auta + studený olej = suchý šály). Skutečný a pravý důvod ale neznám, jiné motory (JTS, JTD, V6) s tím problémy nemají a ani na 145/146 a 147 se nezdá, že by tato bolest byla tak výrazná. U 155 TS 16v ten problém byl ale taky, byť v menším měřítku. Osobně to moc nechápu. V Itálii, Francii, Švýcarsku mají skoro všechny 156 TS motor původní, v Německu, u nás a v dalších německy myslících zemích má každá druhá 156 TS motor po výměně nebo GO. Nová 156 TS 16v by mi nevadila (budu-li občas kontrolovat olej, nehonit to za studena a budu lít kvalitní mazivo musím najezdit to, co ti Švýcaři, ne?), ale do ojeté 156 s motorem TS 16v bych raději nešel (maximálně tak z dovozu z I, FR a CH). -
« Bez nadpisu
to Gus: Mel bych dotaz k SW. Vezl jsi uz na strese kola nebo neco podobnyho. Jde mi o to, ze paty dvere zasahuji dost do strechy. Coz je dobry pro pristup do kufru, ale na druhou stranu mozna blby z hlediska dopravy delsich veci na strese (lyze, kola, rakev ...).
to Magic: Co rikas na Q4 (Crosswagon, Sportwagon). Podle toho, co o tom pisou, by jeden rekl, ze tohle 4x4 bude super. Obzvlast ta vec, ze pri jizde pod plynem jde vetsi cast kroutaku na zadni kola (a predni tudiz lip toci), se mi libi. Preci jen, potrebuju AWD pro laiky - urcite to bude ridit i manzelka. Tedy pokud se k tomu jednou dopracuju - zatim jsem spokojenej jako blecha se svou Mareou SW 2.4JTD. Ale uz pokukuju po kandidatech na dalsi ojetinku. -
« Re: TwinSpark a Selespeed
Zrovna do 528 bych se nenavážel, má o dvěstě kubíků míň než ta Alfa, když člověk hodně trápí spojku, dokáže 0-100 za časy 6.xx a narozdíl od tý Alfy je ten motor schopen jezdit kolem 10 litrů na sto, a to ne při nějakým šetřílkovským stylu, ale normální jízdou, ke které to auto bylo určeno. -
« TwinSpark a Selespeed
Co přesně se kazí na těch motorech TwinSpark? Je to roztržený rozvoďák? Je nějaký podstatný rozdíl mezi jízdními vlastnostmi 156-ky s 2,5 V6 a 2,0 TS? Jaké máte zkušenosti se Selespeedem?
Něco k zamyšlení: Před časem psal Magic o tom, že AR166 3,0 je na stopky rychlejší než BMW 528, ale pocitově je tomu právě naopak. A o to přeci jde! Běžný nesportovec si kupuje auto kvůli pocitu rychlosti, ne kvůli stopkám!!! Napadlo mě to, když jsem jel jiným a menším autem a v jedné zatáčce mně nechtěně předjížděl zadek auta... to byl pocit!?:-) -
« SW 2,4
Sleduji již dlouho zdejší diskuzi, člověk se tady dozví zajímavé věci. Měl jsem dříve Themu 2,0 Turbo, pak jsem o ni přišel, když do mě zezadu najel na dálnici jeden chytrák, který se bavil s manželkou na zadním sedadle, já jsem brzdil před nějakou zácpou. Musel jsem to dát do šrotu, bylo to dobrý vozítko. Pak jsem si pořídil starší Alfu 155 2,0 TS 8v, rv. 1992, s tou jsem jezdil až dosud, asi 4 roky. Proč píšu do diskuze, podařilo se mi koupit přes Anonci od prvního majitele SW 2,4 JTD je jako nová, vyr. 12/2000, v plné výbavě, černá kůže, stř. metalíza, střešní okno, CD měnič, pravidelný servis, zimní obutí na plechu, za pouhých 265k ! Má tedy najeto 150000, ale má po výměně turba asi 15000 km a rozvodů asi 30000 km. trochu tam klepou ramena, ale ještě je tam chvíli nechám, není to skoro slyšet. Jinak jsem nic nezjistil.
Někdo tady sháněl SW, ještě jedna slušná je v Praze 4, Hodonínská ul. v autobazaru u dálnice, když se přijíždí k Fordu H3 tak před ním, ale musí se tam z Michelské. Je červená, rv. 2001, 2,4 JTD, má klima, sport. sedačky, taky ji klepou ramena, ale motor je dobrý, 115000 km, po výměně rozvodu. Je tam cena 340k ale já jsem si domluvil 320K, ale pak jsem našel levnější a lépe vybavenou, tak jsem ji okamžitě koupil. To že má víc najeto není tak důležité jako to, že majitel nelitoval peněz za servis a sám mě nabádal, abych po rychlé jízdě nechal chvíli vychladnout turbo atd. To znamená že to nebyl hulvát na auto.
Teď mám 155 na prodej, má na tachometru asi 160000, ale ruku do ohně za to nedám, víte jak je to u aut z druhé nebo třetí ruky z bazaru. Fakt je, že mi až na pár závad v elektrice sloužila dobře, ujel jsem asi 80000 km. Vrazil jsem do ní pár peněz, servisoval jsem ji převážně v Imofě, stejně jako předešlý majitel. Motor i převodovka je v pohodě. Byla kdysi přede mnou bouraná na předek, ale ne moc, haubna je původní, kytovaná. Je to vidět podle spár a taky lak na předku je novější. Je v elektrice, centrál, Sony rádio, plechová kola, krásný dřevěný volant (při technické mi technik řekl že je na tom autě asi nejdražší >:D ), nové přední gumy, není rezavá. Jezdí jako drak, předek neklepe. Nechal bych ji asi za 60000 nějakému nízkorozpočtovému alfistovi, ještě by ji nějaký rok mohl pojezdit. Asi dám inzerát, nebo jestli by někdo měl zájem z čtenářů tak majlujte na cinko@volny.cz -
« Bez nadpisu
Nene, je to V6 provedení, ale to odstupnování převodovky je skoro stejný jako u TS. Prej ta dlouhá převodovka točí 2600rpm při 100km/h, což já mám ty 3000. To dělá ten rozdíl v dynamice. Oni taloši dokonce používali i rozdílný materiály při výrobě obalu převodovky a i jiných částí. Jak je za motorem takovej ten zvon, kterým vede kardan, tak ten se stejně jako ta převodovka dělal buď z materiálu co vypadá jako hliník ( těžký jako prase) nebo takovej nažloutlej matroš ( váží to asi 2/3). Pravidlo je, že čím starší auto, tím lehčí materiály, pak začali šetřit. I ty hořčíkový kola co mám se dělali jen dva roky a pak už jsou v nezměněný podobě jen z hliníku. Když sem dělal spojku, tak sem v ruce potěžkával svuj dekl spojky a dekl z třílitra a rozdíl je víc než patrný. -
"-- skrytý --" 16.07.04 10:34
« Re:
Tak si ji schovej! Já si jenom nějak matně pamatuju, že na 3.0 V6 právě ta spojka z TS nešla kvůli nějaký totální pitomosti (nějaká drážka nebo překryv nebo něco takovýho). Ale už si přesně nepamatuju, co to bylo, jenom vím, že to tam bylo navíc a byl problém to sesadit. Ale myslím, že se to nakonec vyřešilo. Nemáš tam náhodou celej blok z TS? V6, turbo a 2,4 TD by měla mít větší kardan a větší Hardyny, podle toho by se to snadno poznalo. -
« Bez nadpisu
Ono jde docela jednoduše dát na V6 spojku z TS. Jen se dá jiné víko spojky a vyvrtá díra. I když to vydrží řekněme polovinu, tak to asi má smysl. Mám možnost mít celou sadu na V6 za 6000,-, což je cena jen ložiska jinak. Zatím se válí u známého a čeká na majitele až ji bude potřebovat ;o) -
« Bez nadpisu
No ona je pekelně drahá i ta jednolamela na V6, takže jsem ji nechal zrepasovat a vydržela přesně 6000 km, což mě dostalo. tak jsem bádal proč a zjistil jsem, že obložení na té lamele musí mít 4mm místo klasických 3,5mm jako snad u všech ostatních aut. To je důvod, proč to každýmu po repasi nic nevydrží, protože tam daj nový obložení, který je v podstatě sjetý.
Naštěstí tady v BRně je jeden maximálně schopnej děda co repasuje autosoučástky a objevil, že na starý Scorpio je taky 4mm, tak mi to tam dal. Dělá si dokonce svoje nýty z ocelový kulatiny, takže neexistuje, abys to serval. ty šmejdy dutý co se prodávaj nic nevydrží. Takže sem měl za 800,- zrepasovanou lamelu a už mám na ní 25000 km a zabírá stále skvěle. -
« Bez nadpisu
Závity jsou všude metrický, spojka je jednolamelová. Převodovka je krátká: 3000rpm při 1000km/h na pětku. Ale co tak vidím ty dotažený Alfy z této doby, tak se lepilo kdeco. Teď zrovna dotáhl známej 2,5 v evropský verzi naprosto bez výbavy, jen okýnka přední v elektrice. Což je taky rarita, Protože V6 byly vždycky s hromadou prvků nadstandardní výbavy. Jinak těch dvoulamelových spojek se mu v maštali válí snad 100, ovšem předělávat to asi nemá smysl, prej to není v ničem lepší, jen tenkrát nebyly tak kvalitní materiály na obklad, tak se to takhle kompenzovalo. -
"-- skrytý --" 13.07.04 16:42
« Re:
asimov: tak to musis mit jinou spajzku nebo jinou verzi. Ja teda mel 75 2.5 jen Milano pro Ameriku a Svajc (s Withwortovejma zavitama, ha, ha) a ta byla stejne dlouha jako 3.0, jen nemela jeste samosvor. Premyslel jsem o tom, ze tam dam skrin z 1.8 Turbo, ale nakonec jsem se na to vyprdnul. Mozna byla v Evropsky verzi jina skrin, ale tu jsem v zivote videl jenom jednou (a to s automatem....). Mas normalni spojku nebo dvoulamelovou? Dvoulamelovou melo GTV, ktery melo lip porovnany kvalty a celkove byla kratsi. CD se servisnim manualem uz jsem venoval do dobrych rukou a ve firemnim databazovym to nezjistim. Jedine podle objednaciho cislka lze odvodit, co je stejny a co jiny. Tak jedine podle cisla kastle ti muzu zjistit, co tam bylo z fabriky. -
« Ročníky 1,9 JTD
Ty mnou uvedené pravděpodobné ročníky nástupu jednotlivých verzí 1,9 JTD jsou založeny na porovnání nabídky ojetin na serveru mobile.de. Je jasné, že v ČR to může být a asi bude jinak. Asi za měsíc pojedu s Bravou na pravidelný servis, takže se zkusím poptat, jak je to s historií modelů AR156 pro ČR. -
« Bez nadpisu
to Asimov: Jo, je to paráda. Když člověk oželí ten litr nafty navíc (oproti 1.9JTD), tak výkonově a zvukově to je lahůdka. A v případě ojetiny navíc za "neskutečně málo peněz". Já to kupoval rok a půl starý za 310.000 Kč (opravená lehká bouračka). Včetně různých prověrek a dodělávek necelých 350.000 Kč, tj. polovina ceny novýho. Těžko na trhu najít něco podobnýho. Za tak málo peněz tak praktickej (a hezkej) vůz s takovou motorizací. Budu mít potíže až budu vybírat další auto - Mazdě 6 schází tak kouzelnej motor, Alfám (166,Crosswagon, Sportwagon) zase ta praktičnost. Jinak Marea s benzíňákem 1.6 se mi taky zdála docela příjemně živá (když se točí).
to Alf: Člověče podle mé (nedokonalé) tabulky turbodieselů byl u AR156 ten první 1.9JTD 77 kW nahrazen novějším 81 kW až v roce 2001 :-((( Ale třeba se pletu a bylo to už v r. 2000. Zkus zavolat do nějakýho pořádnýho obchodu, tam by to měli mít v počítači. Třeba k Dojáčkovi (267-216-720) nebo do Uniauta (274-812-759).
to Lucky: Marea je "nižší střední" jak vyšitá. Jen ty vrcholný motorizace (pětiválce 2.0 a 2.4JTD) byly trochu nad poměry. To, že výrobce tvrdí, že Marea (nebo u nás Oktávka) patří do střední třídy, je normalní marketingový oblbování. Jinak, oproti Focusu je sice o tři čtyři cenťáky širší a delší, ale zase třeba rozvor má kratší. -
« Re: Re: Re: Rozdíly mezi JTD
TO Warren: Jses si tema verzema 1.9 JTDecek jistej ? Chtel bych 1.9 JTD, ale ne to 77 kW(105) ...
Nevite nekdo kde by se tohle dalo zjistit, nejakej sheet, kde by to bylo popsany, idealne vcetne i ostatnich ,,nemotorovejch,, zmen....
Uvazuju prave o 156ce vyrobene cca 1999/2000, tak bych nerad treba neco prehlid .... do novejsi totiz rozpocet nedovoli jit :(