Alfa Romeo
Zařazení: Všechna fóra > Diskusní fórum "MotorCafé" > Alfa Romeo
-
"-- skrytý --" 13.01.05 15:55
« Bez nadpisu
a nepouzivaji se lichobeznikove ramena u souteznich aut? a mcperson taky trochu kvuli jednoduchosti?
jeste k te bezpecnosti, doufal jsem ze se nekdo ozve s nejakym vysvetlenim toho crash testu. me to od te alfy docela odrazuje :-(
crashtesty stila od adac jsem videl, dokonce tam je poznamka ze sice bodove by to bylo na ctyri hvezdicky, ale "poctive". ze kdyby to melo indikaci nezapnutych pasu tak je to hvezdicek pet. to ale nemeni nic na tom ze treba 156 v teto oblasti pusobi dost odflaknute. viz treba takove drobnosti jako uchyt pasu nebezpecny pri pohybu hlavy na stranu, nestavitelne operky hlavy apod. skoda...
ze by zatim volvo a pockat na 157? :) -
« Re spotreba
Tu uvadenou spotrebu ber s rezervou,mam 2tunovou kappu sw a v ni 3,0 V6 a pri beznym jezdeni po meste jezdim za 13-14l.Dalo by se i min,ale to se me nechce-kdyz uz tam ty kone jsou tak je obcas pouziju :-) Na druhou stranu verim tomu ze pujde jezdit i za zminenych 17l :)
O co ale jde hodne je to ze motor V6 je svoji kultivovanosti chodu neco tak nedhernyho ze stoji urcite za to si za tech par litru na sto priplatit.Kdyz to nehonim tak motor proste neni slyset-ale kdyz tomu pridam,probudi se v nem zvire >:D . Jak poznamenal kolega-ty si tam vubec zadnou super aparaturu(radio) nemontuj,poslouchat ten motor je mnohem lepsi zazitek :) -
"-- skrytý --" 08.01.05 22:11
« Re:
dik za obsahlou odpoved,
to s kvalitativnima tridama motoru v podstate nevylucuje trideni dilu tak jak si psal ty. tvrdili to znamemu ve znackovem servisu opel. pry podle ser. cisla zjistili ze je to auto puvodem z nemecka, treba je to jen pripad opelu a nebo je to cele blabol. proto jsem se ptal.
k te pevnosti kastle jsem dnes nahodou narazil na jedno video, hodil jsem ho k sobe na web - www.mocicka.net/alfa_romeo_156_crash_tes… /> musim rict ze mne to trochu zaskocilo. bylo mi divne ze tahle alfa nikdy neprosla (nebo ano, bez oznameni vysledku?) testama euro NCAP, ani treba metodicky stejnym testem ADAC. nevim co je to za test, ale vypada to jako crash test seicenta, kteremu se pri testu prolomila strecha a misto ridice se zmensilo na minimum. to ze u fiatu (myslim cely koncern) serou na bezpecnost mne docela stve. viz nova panda. AR 147 koneckoncu taky nicmoc.
kdyz jsem pred tim psal "lehce tukle" tak jsem tim myslel neco jako zruseny naraznik, kapota, svetla nebo treba od svodidel sjety bok. zadne bouchle airbagy a pod.
na V6 jsem se dival nez jsem zjistil kolik to zere. to uz by na mne bylo preci jen moc. 1,6 1,8 a 2,0 uz vedle toho zerou skoro stejne. asi to nebude brat min nez uvadenych 17,2 l mesto. kdezto 2,0 na mesto jen nejakych 11,7 a to uz je sakra rozdil. dat od toho plyn? i tak budou naklady na provoz vetsi. plus nezanedbatelna cena instalace. a tech 140kW uz by bylo mozna az zbytecnych. uz nejaky cas jezdim s obstaroznim tipem 2,0 16v a vykonove mi to staci.
u nafty asi 2,4, slysel jsem o pripadu kdy nekdo stilo 1,9 jtd utahal jizdama po dalnici behem par tydnu, kdezto po vymene za 2,4 jtd se stejnym stylem jizdy dlouhodobe zadny problem. -
« Re:
To magic: No nevím s jistotou, jak je to to u aut a myslím že máš pravdu, ale já dělám v oblasti mobilních telefonů a tady vládne jedna nepochopitelná věc. Poruchovost mobilních telefonů NOKIA od Eurotelu, se pohybuje okolo 50-60%, ale jakmile je Nokia od jiného dostributora tj. s jiným záručním listem (T-Mobile, OSKAR, AGORA, SETOS) tak je poruchovost cca 5%. Děláme pro NOKII autorizovaný servis již 3 roky a je to stále stejné. Platí to i pokud se telefony používají se SIM kartami jiného operátora, než je Eurotel, takže to není SIM kartou. Paradoxně nejproblémovější karty jsou od OSKARA a ten tolik reklamací zdaleka nemá. Tyto telefony jsou přitom všechny ze stejné fabriky. Jediné co mě tedy napadá je fakt, že Eurotel skupuje nějaké repase, nebo druhou jakost. Je to ale přísně utajené a my se k těmto informacím ani jako servis nedostanem. -
"-- skrytý --" 08.01.05 13:01
« Bez nadpisu
Tak za prvé: výrobni tolerance A,B,C, (D) znamenají něco úplně jinýho. Když se vyrobí součást, je nějak opracovaná a poté přesně změřena. Protože při každé výrobě musí vzniknout nějaká odchylka (v závislosti na opotřebení frézy, vrtáku, honovacích kamenů, soustruž. nože, atd.), jsou jednotlivé díly rozděleny podle velikosti odchylky do skupin A, B, C, D. Příklad: vrtání motoru je 84 mm, písty jsou rozdělěny do skupin A=83,88-83,90; B=83,91-83,94; C=83,95-83,97, D=83,98-99 (ty čísla jsem si ssamozřejmě teď vymyslel). Bloky jsou rozdělený úplně stejně, jen zrcadlově opačně. Do bloku A tedy patří píst A a tím pádem je zaručeno, že přesnost bude úplně stejná, jako když se dá do bloku D píst D. Kdyby se ale do bloku A dal píst D, docházelo by k nadměrnému opotřebení a kdyby se do bloku D dal píst A, tak tam bude zbytečná vůle. Takže je úplně fuk, jestli je výrobní tolerance A, B, C nebo D, protože ty díly k sobě patří a teorie, kterou tě někdo nakrmil je pitomost na entou. A že by do Německa šly kvalitnější auta než jinam je taky blbost, ty auťáky jdou za sebou na jedný lince, montojí je stejní Turci a výstupní kontrolu dělají stejně arogantní náckové. uvádí se, že nejlíp udělaný auta jsou ta, která jsou vyrobena uprostřed týdne, zato auta montovaná v pondělí ráno nebo v pátek odpoledne vykazují nejětší procento zmetkovitosti. Auta na Německým trhu můžou být spolehlivější proto, že mají mizernou výbavu a tím pádem míň náročnou elektroinstalaci než třeba pro trhy I, S, CH a pod. Němci si rádi zatočí kličkou a odpustí si klimatizaci, i když cena vozu zůstává nezměněna. Inu - jiný kraj, jiný mrav.
Co se tý motorů TS 16v, nejčastější závada je v tom, že odchází lágry na klice. Čert ví proč, elektronikou to prý není, teď nejnovější teorii jsem slyšel v tom znění, že za to můžou řídký oleje a s hustýma se to nestává. Nevím a pochybuju, že ti někdo řekne pravou příčinu. Já osobně si myslím, že problém je asi konstrukční povahy, že to neutáhne olej. čerpadlo, protože ve zdvihátkách (jichž je 2x víc než u TS 8v, kterej byl úplně v pohodě i při 170 koních) asi zůstává víc oleje, než bylo počítáno. A jak ten motor žere olej, tak se přidře. Jedinej způsob, jak zjistit stav je rozebrat motor a to je asi prakticky při nákupu auta asi vyloučený, navíc - i když bude klika trochu lízlá a lágry povrchově taky, tak to auto ještě může najezdit desetitisíce km. Já osobně bych se nákupu ojetého TS 16v raději vyvyhnul, i když novému bych se vůbec nebránil. Taky bych se bránil koupi bouraného Itala, protože zkušenost s bouranýma autama mám silně negativní. Jednak 156 odjede i po ráně, po který je většina aut na šrot a vypadá to na pohled jako malá rána (protože je ta kastle hodně tuhá) a navíc bouraný auto často stojí než se vyřídí pojištění, prší do elektroinstalace a pak vznikají problémy, které jakoby zdánlivě s bouračkou nesouvisí. Navíc - cenově se takový auto většinou nevyplatí, pokud se oprava nezfušuje. U modelu 156 doporučuji v benzinu buď V6 nebo naftu. O jedný mooooc pěkný V6 ví aleš_v a není vůbec drahá. -
"-- skrytý --" 08.01.05 12:30
« kvalita motoru pro jednotlive staty
mate tu nekdo informace o tom do ktere zeme jdou jake motory? myslim tim neco jako u nemeckych aut kde se motory podle vyrobni tolerance radi do skupin A, B, C. dovezt treba opel z nemecka znamena mit pravdepodobnost lepsiho motoru (A trida) oproti prodanemu u nas (C trida) existuje takove trideni i u AR? uvazuju o 156, tak si davam dokupy informace. chtel bych kvuli cene neco lehce tuknute - mam moznost to opravit. byla tu nize zminka ze TS motory pred rokem 2000 nebrat, ze tam muze byt problem s ridici jednotkou, ktera pak muze zpusobit zniceni motoru. vim o tom ze se ridici jednotky snad menili v ramci zaruky, jde to nejak u konkretniho kusu overit? -
« ad velký JTD pro Alfu (3.0JTD V6 250hp 550Nm)
Super zpráva z italiaspeed.com - to třílitrový JTDéčko V6 pro AR157 nebude vycházet z třílitru od Isuzu, který používají některé značky GM - Saab atd. a je hodnocen většinou dost negativně, ale jde o přepracovanou verzi V6 motoru italské motorárny VM Motori. A časem přijde i čtyřlitrový JTD V8 pro Maserati Quattroporte. Konečně pořádná konkurence pro velký německý diesely. -
"-- skrytý --" 08.12.04 08:52
« Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re . Debimetr
Když odpojíš debimetr, tak řídící jednotka nedostane žádný údaj o množství vstupního vzduchu a motor logicky nepoběží. To není dobrej nápad. Ale taky se občas stane, že novej vykazuje nesmysly....Ono existovalo několik jiných systémů zjišťování vstupních údajů, které byly i spolehlivější, ale holt se rozšířil tento. Vsadím se, že máš na počítači Windows, má je taky každej a rozhodně se nedá říct, že by z operačních systémů, které jsou dnes k dispozici byl nejlepší. "To je holt koloběh života", řekl filosof, ale lidé neměli myšlenky na filozofii a ušlapali ho. :? -
« Re: Re: Re: Re: Re: Re . Debimetr
ak nakonec to dopadlo nasledovne.Udelali na aute udrzbu,ale kdyz jsem si ho vyzvedl zjistil jsem ze temer nedrzi volnobeh a vynechava.Po nejake dobe prisli na to ze se vysypal katalyzator.Tak ho vysypali i oni z vyfuku ven.Volnobeh a beh na malo plynu je ted v pohode,ale tam kde se driv motor pehce dusil ted uz fest vynechava a strili do vyfuku.nad 5000 uz prakticky nejde vytocit.Nevi co s tim maji delat.Napada vas neco? Zrejme to bude mit spojitost s tim katalyzatorem-zy by to delala ta lambda? dostava mylny informace protoze katalyzator chybi? Da se nejak vyradit? Dik za rady pokud budete vedet. -
"-- skrytý --" 23.11.04 17:33
« Re: Re: Re: Re: Re . Debimetr
Je tam popsaný i typ, o kterém celou dobu debatujeme (MAF). Jak jsi si určitě všimnul, tak diagnostika spočívá v kontrole obvodu, což je záležitost, kterou za tebe obstará řídící jednotka tvého vozu při každém zapnutí klíčku. Problém ale není v tom, že debimetr nefunguje ( pokud se to stane, tak zůstane svítit kontrolka vstřikování), problém je v tom, že měří špatně a to nejsi schopen měřit. -
« Re: Re: motor - žrout oleje
No nevím, co já vím tak od 5 do 7 tisíc ten motor jde jak pila. Nedávno jsem pročítal jedno anglický fórum na www.alfa156.net a jeden člověk tam měl ten samej problém. Dělaly to variátory na vačkách, zasekly se nebo co a vydřely se vačky. Výsledkem byla okamžitá výměna motoru v záruce. Toho se tady nedočkáš, budou to bastlit donekonečna. -
« Re: Re . Debimetr
Tak jak jsi dopadl? Koupils novej debimetr? Uprimne receno bych to nebyt tve zkusenosti zkusil taky vycistit :-) Moc nechapu co se tam podelalo. Nemuze byt nekde treba nejakej zkrat? Vzdyt pokud okolo plisku proudi vzduch a zanasi tam necistoty,nejaka vzduchova pistole by je nemela rozhazet.Tedy pokud jsi neudelal problem nekde na tom tistaku.Jak ty plisky vlastne vypadaji? -
« Re: motor - žrout oleje
Diky vsem za reakci. Za chvilku pujde auto do servisu tak zkusim ten hustsi olej pravdepodobne tu Selenii 10W-60 a dam vedet. Nicmene nema nekdo zkusenosti s timto motorem 2.0 T.S. jestli je to konstrukcni vec ze motor uz moc netahne mezi 5500 - 7000 nebo je v haji ten prokletej debimetr - dela to od zacatku - nebo alespon nejaky graf vykonu a krouticiho momentu abych videl jak se to ma alespon teoreticky chovat. -
« Re: Kappa 3,0
Už se z toho začíná stávat zaklínadlo, oblíbený problém debimetru. Je to problém špatně namíchané směsi. Debimetr proměřuje a při plném plynu je směs příliš bohatá a auto se dusí, ve chvíli kdy lehce ubereš, tak srovnáš směšovací poměr a motor se zase rozjede. Je to tak na devadesát procent, jsou i další možné problémy, jako vadný potenciometr plynového pedálu, ale při něm se většinou rozsvěcuje kontrolka vstřikování. -
« Kappa 3,0
Koukam ze tady se clovek dozvi uplne vsechno-nebudete nekdo vedet cim by mohlo byt: mam kappu 3,0 V6 a problem z vykonem-na polovinu snad i 2/3 plynu jede v pohode,ale jakmile dam plnej plyn,vykon klesne,ne ze by to primo vynechavalo apod.,ale neni to ono,je to liny,citelne ozije kdyz plyn trosku uberu.Budu ji davat do servisu na oleje,rozvodak apod,tak bych jim mohl dat tip na co maji mrknout. Diky moc Mara. maravy@seznam.cz -
« Ceny hornich ramen
Ted jsem vymenil horni i dolni ramena (mel jsem v haji kulove cepy) a jezdi to zase jako nove a nevrze to. Doufam, ze to aspon rok vydrzi :-). Ale co by me zajimalo, jsou ceny za horni ramena. Vsude, kam jsem volal, mi je nabizeli tak za 3000 a vys za kus. Jako posledni jsem volal Imofu a ejhle - cena 1440,-. To ma Auto Kely a spol. na tom marzi pres 100% nebo Imofa prodava nejakou druhovyrobu? -
"-- skrytý --" 11.11.04 01:02
« Bez nadpisu
Přesně jak uvádí RV: celej život nepoužívám jiný olej naž Castrol RS 10W-60 a NIKDY jsem u Itala neměl problémy ani se spotřebou oleje, ani s jinou mechanickou závadou. Je taky nakrásně možný, že motory TS odcházejí kvůli olejům, nevím. Fakt je, že u motoru TS 8v v 75 nebyl nikdy žádnej problém, a to některý točily v pohodě 8.000 a byly nadupaný na 170-180 koní. Je taky fakt, že na 164 už ale vadly vačky. Každopádně např. olej 0W-30 nebo 5W-40 se za vyšších teplot víc vypaluje a pokud je motor čistý a neuvolňuje karbon, olej mizí. Proto je lepší používat olej 10W-60. Jeho nevýhodou je delší ohřev za studených startů, hlavně v zimě. Zkus do tý 147 při výměně oleje dát Castrol RS 10W-60 (pomalu je stahován z prodeje a nahrazován Castrol TXT Racing 10 W-60) nebo tu Selenii -
« Re, RE Debimetr
Zdarec ales.v
Já jen že mě ta sranda s čištěním vyjde na 8500,- tolik stojí nový, již jsem si ho objednal, a to nemám ještě zimní gumy, které mě budou stá cca 7500,- :-(
Jinak ti díky, alespoň mám pocit že je to tady živé.
Dám vědět jaká bude odezva motoru po výměně, debimetr by měl přijí v soubotu. TAk zatim ZDAR -
« Re: Re . Debimetr
Ahoj Jefe, dlouho jsem přemýšlel, jestli mám na tvůj příspěvek reagovat, ale nakonec jsem to nevydržel.Nic ve zlém, ale hodně jsem se pobavil. Je fakt, že metoda pokus-omyl občas přináší výsledky, ale při dnešních metodách černých skříněk už moc nefunguje. Ty plíšky v debimetru, které jsi se pokusil vyčistit, jsou aktivní teplocitlivou vrstvou, on totiž debimetr funguje na principu Hot Wire, kdy se tato ploška nahřívá na konstantní teplotu a měří se její ochlazení ( výsledný rozdíl dá množství vzduchu). Tvůj pokus byl v pořádku, co se týká příčiny závady, debimetr opravdu měří špatně kvůli nečistotám na aktivní ploše, ale bohužel nevím o metodě, jak je odstranit. Ale jako varování pro ostatní je to dobré. -
« Re . Debimetr
Zdravím.
Tak tedy nevydržel jsem a musel jsem se do toho debimetru kouknou co je to zač a jak to v něm vypadá, že bych si s ním neporadil a nerozchodil ho. Tak jsem oddělal zasililkované víčko a ouha on to plošňák s čipem, no nic mrknul jsem se dolů na nějaký ty plíšky. Napadlo mě je tak trošku vyčistit, nic co by čecháček nesvedl.:lol:
Tak jsem to vyčistil, zdatně ofoukal vzduchovou pistolí, zalil silikonem a dal do auta, jenže :'-( . Nastartuju kontrolky se rzsvítily, ale kontrolka se vstřikováním už nezhasla. Z čehoš plyne ponaučení, že příště ten debimetr budu zozdělávat znova a zk.... ho zase.
No nic alespoň mě to donutí ten debimetr koupit, jenom doufám že jsem tam neodpálil ještě něco jiného. -
« Re Patrik
Zdravim a v zápětí ti chci říc, že žádného dobrého odborníka přez alfi neznám!!! :'-( , Bohužel mám stejné poznatky jako ty, že v servisech to stohí za h........, tudíž si ji snažím snad co nejvíce servisovat sám, a zbírat rady kde se dá.
K těm otáčkám... mám podobný problém, ale doufám že to vyřeší debimetr, až na něj našetřím, jelikož nemám možnost kde si ho vypůjčit.
Snad ti zde někdo zkušenější poradí.
Zdar -
« Bez nadpisu
Dotaz: před 3 rokama jsem doporučil svoji holce aby si za naštěstí ne svoje prachy koupila AR 147 2.0 TS. Tenkrát mi to prišlo jako nejlepši volba i kdyz dneska už bych si to sakra rozmyslel! Neni to zrovna držák a servisy v Praze jak Imofa tak Vavřinec jsou ještě horší. Krom toho že řízení občas nezabirá, žárovky praskaj jak za bouřky, skáče jak střelená přestože jsou nová všechna ramena i zatím jen přední tlumiče (55 000 najeto) a spotřeba nejde pod 10l když řídí ona, když já tak ještě 3 navrch tak největší a hlavní problém je v tom že žere olej. Začalo to nenápadně. Nejdřív tak litr na 7000km v Imofě mě tvrdili - "to si sedne" - no a sedlo si to na 1l na 800 km. Přesto má auto normální zvuk, nekouří, jede přibližně stejně jako dřív to znamená že nic moc hlavně ne mezi 5500 - 7000 ot./min. maximálka na tachometru 225km/h, 0-100km/h za 9,3s., 0-160km/h za 23,2s. což asi tak nějak odpovídá. Nicméně dolejvat olej není moc řešení takže bych to viděl na opravu. Neznáte někdo někoho kdo tyhle motory fakt umí?? Byl bych docela rád za tip, protože těm "odborníkům" v Praze bych to auto už opravdu nerad dával. Tak zatím a kdyby měl někdo stejnou Alfu docela by mě zajímaly jeho zkušenosti. -
« Re: Re: Re: Debimetr
to ales: Jasne, diky, s tim nouzovym rezimem jsem to tak nejak tusil. U mne ten postup fungoval (nahodou). Nez jsme zacali s Bitpowerem tunit, tak mi to nize popsanym postupem vyzkousel a pak tam strcil novy debimetr (a 5000 Kc) a uz to trhalo asfalt :-)
to Jef: Tenkrat jsem mel jeste nabidku od Dojacka, ze mi tam zkusi dat debimetr z nejaky jiny 2.4 JTD, kterou budou mit v servise. Mozna by to nefungovalo (jak pise ales), ale mozna jo. A hlavne ten pokus moc nestoji. Tak se zkus obrati na nejaky vetsi servis Fiatu/AR, kterej mas po ruce, jestli by k tomu nebyli svolni. -
« Re: Re: Debimetr
Ahoj Pavle,
musím tě zklamat, když odpojíš jakýkoliv snímač, který dává informace ŘJ, tak se jednotka přepne do nouzového režimu, a začne fungovat podle základní datové mapy tzn. že většinou se to auto začne chovat líp. Ale bohužel Ti to neřekne, jestli jsi odpojil ten snímač, který způsobuje problém. Jediná rozumná cesta, co se týká debimetru, je vyzkoušet nový. Zdůrazňuji nový, mám zkušenosti, že i když použiješ debimetr z auta, které normálně funguje, tak v jiném autě fungovat nemusí, nějak to souvisí s autoadaptabilitou ŘJ, ale i když jednotku vyčistíš, tak je výsledek nejistý. -
« Re: Debimetr
To Jef: No pokud je uplne v prd... a auto jede mizerne, tak se to da zjistit tak, ze vytahnes el. konektor z debimetru (tj. RJ nedostava zadnou informaci o prutoku vzduchu) a projedes se. Pokud to auto jede furt stejne, tak je pes zakopanej nejspis tady. -
« LPG v Itálii
Myslím, že v Itálii se snad dá koupit i Multipla na "zemní plyn" - nemá to ani benzínovou nádrž. Taky se toho trochu bojím, vzpomínám na jízdu s Š120 s 10Kg plynu za zadní sedačkou. Byli jsme tím tak načichlí, že by nás jiskřička od zapalovače poslala ...
V poslední době se ovšem předělávají i luxusnější vozy a zdá se mi to jako zajímavá alternativa ke stále dražší naftě. Takový Sportwagoon 2.0 TS nebo V6 na LPG v rezervě by se mi moc líbil. Umí někdo u nás vůbec solidně předělat TS na přímovstřikovaný LPG? -
« Alfa 146 dálkové ovládání
Zdarec.
Ještě jsem se chtěl zeptat zdali tady není nějakej machr zkrz dálkové ovládání. Já to koupil s jedním červeným klíčkem, ale dálka nefunguje------neznám žádné "kódy". Jinak vysílač v klíčku funguje, ale asi je to potřeba nějak zesichronizovat či co . Kdo ví ať poradí
Díky -
« Bez nadpisu
Zdravim všechny
Tak tedy s tím mím autem AR 146 1,8 lpg
Udělal jsem na něm to zaklínadlo s odpojováním baterie a znovuzapojováním a startováním jak mi poradil "magic" ,je to popisováno kdesi v dřívější diskuzi /kalibrování klapky/.
Výsledek je zatím více než uspokojivý, auto už nekolísá a tach je taky super :shock: , nechci s toho být moc nadšený, jelikož jsem ještě nejel ve městě kde se tyhle závady nejlépe objevují /kolísání otáček/.
Ale jinak je to jiné auto.......... živější :P
Re. pro madei...... jasně na benzín nejezdím, ale když to nejede na benzín bývá většinou problém i v plynu, základem je, alespoň si myslím, aby auto jelo na benzín a potom pojede i na lpg. Nehledě když jedu do servisu tak se tam řeší jedině to jestli to jede na benzin nic jiného je tam nezajímá, a má zkušenost se servisi...... nejesem z toho moc nadšený laksní přístup a leckde jakmile zjistí že je to na lpg tak mi nejenom že nechcou poradit, ale ani s tím nic nechcou dělat...chápu lpg, já jenom že těch auto bude přibívat.
Re pro magic........... moc díky za radu za tu klapku, a noví dotaz
Jaký olej si mám do toho mího motoru koupit? plnou sintetiku, nebo jenom polosintetiku a nejspíš přímo typ. Díky /motor 1,8 twinspark 16v/ -
« Re: Re: Re: Re: Re: dobre
Ahoj Jefe, já měl Kappu se systémem LPI, a byl jsem maximalně spokojený, a co se týče tvého problému z benzínem, trochu tomu nerozumím, já osobně jsem na benzín jen nastartoval a bylo, potom jsem chvíli počkal, než se to přeplo na plyn a hurá na cestu, jinak bych ti doporučil určitě vyměnit svíčky a nechat prověřit lambdu + emise a možná se i tvůj problem vyřeší, protože pokud to dělá pouze benzín a plyn je v poho, myslím, že to tou klapkou nebude. -
« Bez nadpisu
Zdar ještě jednou, rozhodně nejsem odborník na motory, jako ostatní tady, ale měl jsem problémy se škrtící klapkou na 147 1.6, 120 PS. (to už jsme se bavili). "Symptomy" byly stejný jako u tebe. Nejdříve sdělili, že je to potenciometr (po napojení na examiner), poté sdělili, že je to celá škrtící klapka, kterou potom vyměnili a byl klid. Nová klapka stála ca 20.000 Kč (bez práce). Neplatit jsem to, vůz byl ještě v záruce. Ještě něco k examinerům u dealerů Alfa Romeo. V servisu jsem asi strávil více času, než na silnici a tak jsem něco pochytil. Maníci v servisu i chlápek přímo z Fiat ČR řekli, že examiner není spása. Že si to zákazníci myslí, ale není to tak (dostali jsme se totiž do problému, že počítač některé závady odhalil a některé ně, některé závady zase přisoudil něčemu úplně jinému). Stejně to bylo se šrtící klapkou. Auto je prý složitější (elektronika) a běžný examiner u dealerů na takové složitosti není "kalibrovaný". Je to drsný, ale začal jsem tomu věřit.
Ciao -
"-- skrytý --" 28.10.04 09:04
« Bez nadpisu
Tak v tom já ti neporadím, ale auta na LPG mívají často následný problémy s provozem na benzin. LPG má mnohem větší snahu detonovat a při jeho spalování vznikají různé usazeniny odlišné od benzinových a tudíž na ně nejsou běžné oleje svými aditivy konstruovány. Já se plynu bojím jak čert kříže a představa dennodeního převážení nebezpečného nákladu mne děsí natolik, že se plynu po jedné zkušenosti před cca 15 lety vyhýbám obloukem. Ale je pravda, že třeba v I je pohon na LPG velmi populární a viděl jsem to dokonce v AR 164 Q4. -
« Re: Re: Re: Re: dobre
Zdar chlapi
Moc díky za rady, už jsem si myslel že je to tady mrtví. Já si koupil Alfu romeo 146. 1,8 r.v.98 na LPG typ LPI letos v létě. Hledal jsem auto co má "erbeg" + auto. klimu, no a po delším heldání ... no prostě mám Alfu.
Koupil jsem ji a první co bylo za problém ... kolísání otáček při vlnoběhu... proběhla výměna lamdy a výměna variátoru, počítač již nic neukazoval ale přesto se ty otáčky trochu melou. Samozřejmě všechno je testováno na benzín.
Tak mi kamarád poradil vyměnit palivovej filtr, filtr jsem koupil, ale jak píšeš tak zbytečně jelikož mám asi vstřikování 1.5.5 řídící jednotka je umýstěna nad tou klapkou /alespoň doufám že je to ta klapka, je docela veliká a vede k ní lanko od plynu a na druhé straně je jakejsi motůrek od boše, měl jsem to rozdělaný celý trochu jsem to promazal Wd- 40/
Závěr auto za studena vůbec nejede /nejde do otáček, ani po zahřátí mám pocit že mezi 2700 az 3200 otáčkami je to mrtví, je to dost nepříjemný při přejíždění, jelikož to auto úpně vypne tah.
To jsem popisoval benzín, ale na plyn to zatím jede lepší nemá to žádná mrtvá místa i se to lepší chová.
Celkově mám pocit jako když to auto má tak 70 Kw, hlavně při nižších otáčkách, jako by netáhlo.
Rád bych Vás poprosil o radu co s tím, a co s tím benzínem
jestli třeba nejde přihrát program? , nebo jak je tam ten plyn jestli tam nevyměnili čip? je-li to vůbec možné.
Díky -
« Re: Re: Re: dobre
Ahoj Jefe, škrtící klapku už Ti popsal Magic, k palivovému filtru: v roce 98 byly dvě varianty vstřikování, jedna je Motronic 1.5.5, druhá je Motronic 2.10.4. Novější M1.5.5 ( poznáš ji podle toho, že řídící jednotka je umístěna na škrtící klapce,palivová lišta má pouze přívodní hadici a kryt motoru je plastový) už nemá filtr paliva, který by se měnil. Je umístěný v nádrži a jeho životnost je po celou dobu životnosti auta. Starší provedení jej má před nádrží, zespodu vozu pod kovovým krytem, tady doporučuji výměnu každých 60000 km, sráží se v něm totiž voda a v zimě je schopen zamrznout. -
"-- skrytý --" 26.10.04 18:24
« Bez nadpisu
Škrticí klapka je takovej bazmek těsně u sacího koše u hlavy válců (z hlavy trčí čtyři roury a ty se sbíhají v rezervoáru, na jehož jedný straně - tam co de ta tlustá roura - je škrticí klapka; je to odlitek, do ktrýho jde šikmo šrou s tlusou hlavou). Bývá na něm reostat, kontrolující polohu klapky, nejčastěji červený a de do toho svazek kabelů. Čištění lze provést pouze demontáží, ostatní postupy bývají na prd. Kalibraci popisoval AlešV někde o pár stránek dříve, nerad bych to nějak komolil. Palivovej filtr je v mot. prostoru, je to takovej hliníkovej váleček, do kterýho jde zvrchu jedna a zespoda druhá kovová trubička. Měl by se měnit asi po 2-5 letech, ale většinou ho nikdy nikdo nemění. -
« Re: 2.4JTD: Životnost turba ; Výměna rozvoďáku
Už dávno som nebol v značkovom servise, ale pred pár rokmi to tam mali vyvesené na tabuli, že asi 3500 sk za výmenu remeňa. Ja mám Cromu. Súkromný opravár motorár mi to urobil asi za 1000 sk. Na takéto práce je dobré si nájsť dobrého fachmana ("tam kde iní končia, on začína"). Pri výmene remena sa nesmú tlknúť ventily o piesty!!!
Dobré turbo by malo byť čo najtichšie. Keď je počuť hlavne cez výfuk tak je to dobre. Ak je počuť v kabíne premenlivé zvuky v závislosti od otáčok a zaťaženia, tak treba uvažovať o návšteve špecializovaného servisu s plnou výbavou. Napríklad Turboservis v Prahe. Inak to neurobia dobre a životnosť turba je potom mizerná. Ak je turbo v poriadku treba mať neznečistený olej dobre znášajúci teploty teda syntetický. Na dlhšie jazdy vyššou rýchlosťou sa mi motor 2.4L páči viac ako 1,9L, lebo aj turbo je menej namáhané vysokými teplotami. Ísť na plný plyn po diaľnici asi pre motor a turbo nie je dobré. Lepšie je keď má rezervu výkonu. -
wolff 21.10.04 09:40
« Bez nadpisu
No vidíš vyhrál...
Nevím co povídali páni advokáti, ale moje zkušenost je taková, že by to FIAT až k handrkování mezi právníky nenechal dojít...
Dupl by na servis (neb by jim vzal dealerství) a vyřízený je to ein zwei (resp. uno due). Teda pokud nechceš to auto vrátit, ale opravit... Ani nevím co s ním je...
No hodně štětí a hlavně klid... -
« Bez nadpisu
Právníky jsem si najal (ale ještě před vstupem do EU, v lednu 2.004 :D). Od ledna to jde již přes advokáty. Dokonce jsem si najal advokáty, kde jeden z partnerů míval AR 146, v tý potom měl tři motory a potom to řešil přes Torino. A vyhrál. Není to však tak jednoduchý, jak se může zdát. Problém je možná v tom, že jsem se to pokušel řešit rozumně. Mám pocit, že na někoho platí spíše hrubá síla.
S Torinem jsem ve spojení. Ale vzhledem k tomu, že jsem v Itálii žil, tak si nedělám velký iluze.
Ne, rozhodně nejsem dealer VW (jedna z mých neoblíbených značek), jsem pouze extrémně nasranej zákazník.
Viva la Alfa -
wolff 20.10.04 17:27
« Bez nadpisu
To je totiž všechno blbost...
Kupovat jiný auto a jiný žvásty...(mimochodem Subara je past na peníze)
Nejjednodužší (a to funguje i u škodovky - alelúja) je sehnat si právníka, překladatele (jsme v EU) a napsat rovnou na vedení společnosti do Turína... Jo toho překladatele do italštiny - hrozně to Taliány potěší...
Tradá...Už by si měl nové auto, případně opravené to původní, zvlástě pokud je v záruce... Záruku totiž podává FIAT AUTO Spa. Fiat Auto ČR je jen zprostředkovatel. Jsou to skutečně pitomci a šašci a pro Turín můžou být klidně ukradení...Kdo kdy dělal obchod, ví jak to chodí...
Nevím, zdá se mi, jako by tady zase někdo blekotal nesmysly...Pokud to tak není, omlouvám se, ale mnou popsaná cesta je nejjednodužší
Na www.fiat.com jsou tuším dokonce i patřičné adresy...
:-! Tak pokud nejsi dealer od VW, tak začni konat rozumně...
Ciao >:-[] -
« Re:
No asi Ti nic jinýho nezbyde, než to medializovat. I když nebudu rád, že to uškodí značce mýmu srdci nejbližší, ale dealer si to za svůj přístup zaslouží. Jenom to Nova podá ve stylu, jak může renomovaná automobilka atd.. Jinak já jsem měl podobný problémy s nejmenovanou domácí značkou a nakonec jsem to vyřešil svépomocnou opravou a bylo po problému, záruka, nezáruka. Doporučil bych Ti odvýst to nějakýmu machrovi na Alfy ať to dá do kupy a pak asi prodat, jelikož už asi k Alfě nemáš důvěru. Co zkusit třeba toho Srbu ? Jinak Vavřinec s Alfou skončil. -
JTF 19.10.04 18:16
« Bez nadpisu
Pavel a: dej to do televize - občanský judo, nebo podobný pořad. Věřím, že člověk může narazit na špatnej kus, pak ale záleží na tom, jak se k tomu postaví importér - věřím že kdyby Ti auto vyměnili za jiné díval by jsi se na Alfu jinak. Takhle bych to zmedializoval! -
« Bez nadpisu
Koupil jsem a servisuju u Smažík Nord, Ústí nad Labem. Nyní jsem dostal neověřenou info, že to chce prodat. Alfa v Čechách končí, bude se prodávat pouze v Praze na třech místech (Imofa, Vavřinec + jedno další). Nyní jsem dostal přes své advokáty další info, že Fiat ČR na mě prostě .... To je naprosto neuvěřitelný chování. Proklínám den, kdy jsem Alfu koupil.
Skončil jsem tak, že jsem v březnu musel zakoupit další vůz (nic jsem neriskoval - Subaru), abych byl vůbec mobilní. Teď Alfa hnije v garáži, nejezdím s ní a čekám, jak se to vyřeší. Nejstrašidelnější na celý věci je, že všichni okolo vědí (dealer, Fiat ČR), že mi prodali špatný kus, nicméně mě v tom nechávají pěkně vymáchat čumák. Koupil sis, tak se starej. -
"-- skrytý --" 19.10.04 02:30
« Bez nadpisu
Jo,jo. Servis je Aischyllova pata Fiatu. Já si už dlouho servisuju auto buď sám, nebo na co nestačím - přizvu kamarády (většinou závodníky). A řeknu vám, že neznám lepší auta, než Alfa/Lancia. Ale dokud jsem s tím jezdil do servisu, měl jsem taky problémy. Nikdy více! UI tý 146 bych to tipnul na debimetr nebo lambdu, předpokládám, že čištění škrticí klapky už proběhlo včetně kalibrace -
"-- skrytý --" 18.10.04 14:41
« Re: Alfa Romeo 147
Mam 147 tri a pul roku. Az na prkotiny zadne problemy a spokojenost, jen mi vzdy vadila spotreba 8 (a neco malo vice) litru, v podstate stejna mesto/dalnice. Pri 60-ti tisicich pravidelny servis a pro jen sichr doporucena vymena rozvodoveho remene. Hned pote spotreba 10-12 l dle rychlosti a litr oleje na 1000 km. Kontrola v servisu- vse v poradku. Nejradeji bych vse poslal do haje.