Alfa Romeo
Zařazení: Všechna fóra > Diskusní fórum "MotorCafé" > Alfa Romeo
-
"-- skrytý --" 16.04.05 10:45
« Re: 156 nebo 166?
Podle toho, jestli chceš klasiku nebo přímý vstřik. Klasika (MPI Twin Spark) je sázka na jistotu, JTS jede jak ďábel, tedy pokud jede. Reklamací na neadekvátní výkon motoru však bylo až příliš - inu, přímý vstřik benzínu je skoro vždy průser... -
« Re:
magic: nemam kde se projet :-( ale ja to porovnaval s auty s kterymi jsem doposud jezdil... a obzvlast proti oktavce, ktera mela turbo a do 2000 netahla je to proste obrovsky skok..tak asi takhle jsem to myslel... netvrdim, ze nejsou lepsi auta, ale ja myslim, ze tohle je uz fakt spicka za ty penize ;-) jen by to mohlo byt uspornejsi ;-) -
"-- skrytý --" 15.04.05 14:27
« Bez nadpisu
Octavia RS: nechci ti brát iluze, ale zkus se někdy projet s Integrálou Evo II. To je u mě auto, který jde odspoda. Ale 147 GTA je taky dobrý. Já chtěl přes léto to svoje přestavět na pseudo-GTA (155), ale už teď je evidentní, že to nevyjde.... -
« Re:
No kolik lidí přijede to se nikdy dopředu moc neví :?: . Je to původně sraz Fiat Bravo clubu (víc info na www.fiatbravo.wz.cz) rozšířenej o Alfy. Pár nás tam bude odhaduju tak 8 Alf a 20 Fiatů. S GTA budeš hvězda. Jo a dost užitečnejch info o 147-čkách je na www.147virtuaclub.it v rubrice fórum (je nutný se registrovat) Jinak u GTA pozor na brzdy-dochlazovat a častěji kontrolovat olej (pravděpodobně bude úbytek mezi výměnama). doporučenej olej Selénia racing 10W-60 -
« Bez nadpisu
no, to se pletes, oproti napriklad prave octavii RS jde GTAcko od spodku naprosto fantasticky! a mekky podvozek?? kdyby byl tvrdsi, tak spolujedkyne si ukousne jazyk ;-))) vzdyt se s tim musi obcas jezdit i na delsi cestu nez jen objet blok kolem baraku ;-))) jinak samozrejme tvrdsi to byt muze, ale nechtel bych to prozivat v Praze na dlazebnich kostkach a ostatnich ceskych silnicich...tohle mi staci az dost ;-)) a nick si asi zmenim, nehodi se k tomu...holt minulost... ;-) -
"-- skrytý --" 12.04.05 20:31
« Re: Re: Porovnani
No, ono to není tak docela pravda. Nejde o koně, ale o průběh momentu. GTA není nijak extrémně brutální na spodku, nabírá dech vlastně až na 4.000/min. Pokud bys vzal jejich starší turbomotor (čtyřválec 2.0 - derivát z Integraly), tak ten je v základu uškrcenej na 190 koní, ale GTA by se s ním těžko rozjela, protože ten motor má brutální zátah už nad hranicí 2.500/min. Proto ti na GTA nechybí pohon všech kol. Ten motor má ale na víc, mohl by jít mnohem víc odspodu, ale potom by tam nutně musela být trakce 4x4. Jinak mi to auto přijde na můj vkus dost měkký, ale to je závislý na vkusu a způsobu používání. Za ty peníze je to samozřejmě naprostá senzace. Měl by sis jenom ještě změnit login... :D -
« Bez nadpisu
Je pravda, ze pohon jen prednich kol u toho auta neni zadny obrovsky handicap... na ten sraz bych rad prijel ;-) kolik tam tak jezdi lidi??
jinak ja mam 147 GTA... ale s 156 GTA jsem taky jezdil a myslim, ze 147ka je jeste o neco obratnejsi a sviznejsi... nevim, mozna to je jen pocit, ze mam 147ku, ale fakt se mi to tak zda, kdyz to zpetne porovnam...
dneska je hezky, tak jdu projet par litru benzinu ;-) je fakt, ze tohle je moje prvni auto do ktereho si jen tak sednu a mam radost, ze jedu nekam a je mi jedno kam;-) -
« Re: Porovnani
Gratuluju ! Mám sice jenom obyčejnou 147,ale když jsem porovnával před koupí Alfu s Octávkou nebylo co řešit(obyčejnou ne RS), stačilo se svézt. Mě nejvíc uchvátila ta trakce a kdo tvrdí, že 250 koní je na přední nápravu moc, tak je ovlivněn právě VW a jeho klony. S GTA(156) jsem jezdil v Brně na okruhu při Alfa dnu a ještě teď vzpomínám. Nechceš přijet na sraz Alf ? viz. www.alfaromeoclub.cz -
« Porovnani
Tak GTAcko mam teprve tyden a najeto pouze 1000km... s oktavkou RS jsem najezdil cca 50tis.km... myslim, ze budu porovnavat neporovntalene... je pravda, ze skodovka udelala vyborne auto, ale GTAcko je proti ni uplne jinde... mel jsme oktavku nachipovanou na cca 200koni a nejezdila spatne, alespon jsem o tom byl celou dobu presvedcen...velmi pekna byla spotreba kolem 10 litru, zatimco s alfou se dostat pod 15 je umeni a porad stojim na benzince ;-)) Co me na alfe nadchlo je strme rizeni, sice ma maly rejd a kdyz se otacim v ulici vypadam jako zenska, ktera se neumi otacet ;-))) jinak co se tyka jizdnich vlastnosti, tak to je neco co musi podle me nadchnout kazdeho...dostat se s timto autem na hranici chce opravdu brutalni zachazeni a tam kde jsem jezdil s oktavkou zatacky na hranici moznosti, alfa zvlada jakoby nic.. jinak ten zvuk je lahodny, v nizkych otackach jen tak bubla a ve vysokych se ozyva z vyfuku praskani a motor duni a nahani hruzu... s autem se teprve sblizuji, ale myslim, ze radost ze svezeni je neporovnatelna... oktavka je proste rychle lehce sportovni auto, alfa je nekompromisni dravec, ktery dava ridicovi neco mnohem vic, pocit ktery se tezko popisuje... no, jinak se kdyztak ptej, co by te zajimalo konkretne;-))) -
« Jirka156
Nejsi Ty ten občan hlavního města co má ve sklepě kvas na dobré pití? Spoilery se podařilo sehnat? Mám tady na severu schopného elektrikáře, takže pokud by jsi jel někdy kolem, dalo by se něco udělat i stou klapkou. Teda pokud je závada v ní. Servis někdy detekuje závadu, která je výhodná s odstraněním pro něj a nikoliv pro Tebe. -
"-- skrytý --" 15.03.05 09:34
« Re: Rezerva
"Zaručená životnost" nouzové rezervy je 100 km, může se na ní jet max. 80 km/h, ale hlavně (a na to pozor) - musí být opravdu hóóódně nafoukaná (většinou je předepsáno huštění 4,3 atm.), jinak na ní nepřejedeš ani to město z jednoho konce na druhý! -
"-- skrytý --" 15.03.05 08:50
« Rezerva
Zdar panove, tak sem u svoji Alfy pichnul levy zadni kolecko a tu gumu uz nema cenu opravovat. Je to tak "trochu hodne" slike. ;-)
Samozrejme ze tam mam jako rezervu takovej silenej nouzovej bazmek o sirce uctyhodnych 115mm. :P Kolega se o tom vyjadril tak, ze jet za mnou je stejny jako bezet za pejskem, kterej ma amputovanou zadni nozicku... >:-[] Tak sem chtel vedet jak dlouho se to na tyhle rezerve da prezit. Jezdim jen po meste a potreboval bych to tam jeste tak 14 dni nechat... -
"-- skrytý --" 11.03.05 12:04
« Bez nadpisu
Co se týká nafty, tak jsem téměř nedotčen zkušenostmi. Pokud ti jde o změnu ECU, zkus www.squadra-racing.com nebo www.hoeramann-motorsport.de
To jsou takový docela seriózní firmy. Já se stýkám v I jen s lidma, co dělají benzinový turbomotory nebo Alfácký V6. Ale naprostá většina koncesionářů na severu Itálie nabízí přemapování ECU jako standardní službu. -
« Re:
No já celkem nepotřebuju nic, jsem se svojí 147 JTD 16v spokojenej a nepotřebuju, aby mi to nějakej čipař zmršil, spíš se jenom zajímám a možná by to zajímalo i ostatní. To Biesse má hroznej web, to je pravda, ale zase se mi líbí, že nedílnou součástí úpravy je odbrždění před a po úpravě. Mám takovou naivní představu, že italský auta uměj nejlíp italové. Znáš nějakýho jinýho slušnýho úpravce na severu Itálie ? -
"-- skrytý --" 05.03.05 23:15
« Bez nadpisu
RV - něco mi slovo Biesse říká, ale nevím co. Každopádně ty stránky jsem viděl poprvé. Na firmu, zabývající se především elektronikou mi přijdou trochu divný, ale to nic neznamená. V Safari, Caminu nebo Opeře jim některé odkazy nechodí (nehledě na divné tech. údaje např. u motorů Lancia) a na MS Internet Explorer jsem neměl trpělivost...U softwarový firmy by mě to možná trochu znepokojovalo, takováhle práce. Ale jak říkám, nic to nemusí znamenat.
Na firmu Bitpower jsem se obrátil jednou v životě s žádostí o vypálení mnou dodaných dat do obvodu eeprom 27C256, která se používá u Alfic, Lancií a Cosworthů s elektronikou Weber-Magneti-Mareli IAW WH4 a dodnes tuto paměť nemám. Opět to nemusí nic znamenat, protože naprostá většina vozů Alfa Romeo používá elektroniku Bosch (147 např. Bosch Motronic ME 7.3, kde jsou paměťi typu flash eeprom). Žádné objektivní nebo technické informace ani o jedné z těchto firem podat nemůžu. Reference na Bitpower by mohla poskytnout pražská Imofa, která s nimi spolupracuje (www.imofa.cz). Záleží na tom, na jaké auto by jsi ten ECU potřeboval. Něco mám, spousta se toho dá sehnat. -
« Pro magica
Nic se tady neděje tak mám pár otázek. Jezdíš na sever Itálie, říká Ti něco firma Biesse racing se sídlem v Cuneu (www.biesseracing.com)? Zabejvá se úpravama motorů a nedílnou součástí úpravy je graf z brzdy před a po úpravě. Na italským webu www.147virtualclub.it na ně pějou chvalozpěvy. Jakej máš názor na firmu Bitpower u nás ? Dík -
"-- skrytý --" 26.02.05 17:37
« Otáčky
Podle servisu v Imofě si myslí, že je zanešená, ale mě ji už dvakrát čistili Carbon Cleanem. Taky moc nechtěli v Imofě slyšet o přehrání softwaru ř.j. motoru, ale za 2500Kč by to na přání udělali. Jinak by to přehráli i Bit Poweráci. Já bych to viděl na výměnu celý klapky a hlavně toho servomotorku ovládající vymezování klapky. Jenže jen ten stojí 6000Kč. -
"-- skrytý --" 23.02.05 19:49
« Kolísání otáček
Ahoj. Zdravím všechny Alfisty. Chci se zeptat. Vlastním AR 156 r.98 2.0T.S.(114kW) a mám problém se zakolísáním otáček při sundání nohy s plynu a padání až na volnoběh. Po spadnutí otáček mi několikrát a ne pravidelně zakolísají od 600ot/min až po 2000ot/min. A když zastavím, tak se ustálý na asi 900ot. Kontroloval jsem několikrát čistotu klapky. Byla mi KTS-kou kontrolována chybovka a blok hodnot, kde nejsou žádné anomálie. Tak jsem zkusil zkonfigurovat jednotku a taky nic. Bylo mi ještě doporučeno, ať si nechám přehrát software ř.j. motoru. Dělá to servis Alfa i Bitpower stojí to kolem 2000Kč. Nemáte někdo typ co s tím. Motor má najeto 105.000. Díkas. -
« žádam o radu
Zdravím,
chci si koupit Alfu 156 v naftě, nejlíp 2,4 JTD a chtěl bych se zeptat majitelů tohoto vozu na nějakou radu či doporučení ohledně tohoto vozu. Mnoho známích mě Italská auta rozmlouvá, ale já mám Fiata Cromu 2.5TD a jsem s ním maximálně spokojený, ale je to už stařeček. Tato Alfa se mi moc líbí, ale popravdě sem v ní ještě ani neseděl. Rád bych nějaké informace ohledně častých poruch, cen oprav a dílů, spotřeby,... Předem všem děkuji. -
« AR 156
Všem se dopředu omlouvám, nechci z toho dělat inzertní sloupek, ale vzhledem k tomu, že jsem se stal na rok chodcem, tak mi na dvorku parkuje poměrně zajímavá 156. Je to původně 2,5 předělaná na 3,0, vínová, z roku 99 se spoustou doplňků od Novitecu. Je k mání za celkem rozumné peníze cca.220 tis.Kč. Pokud by mněl někdo zájem, klidně pošlu fotky a dám další info. -
Petr V 15.02.05 15:55
« Alfa 75 2,0 TS
Fandovi přenechám Alfu 75 2.0TS r.v. 89 za symbolickou cenu... STK nyní nová,koroze, jezdila do minulého týdne,ale nebavilo mne přemýšlet jestli nastartuje nebo ne(zřejmě komprese a bylo cítit,že se ulije benzínem) na roztlačení chytne na 5m a pak jede jak oheň. Spotřeba oleje v normě. Donedávna vyplácela Superby a Prasáty (220-230 km/h) proti kopci 180není problém!:D Nové destičky i olej. K tomu: litá kola 15" a ještě další náhr díly + celá AR 75 2.0 TD bez TP havarovaná na předek(motor jede ale na volnoběh hodně kouří :-(
Pokud se někdo nudíte a nemáte si s čím hrát,tak se ozvěte :-) xkockaj@seznam.cz -
"-- skrytý --" 09.02.05 22:12
« Bez nadpisu
I když si myslím, že příčina všeho bude debimetr, udělal bych ještě pokus s vypojením lambdy. Pokud se po vymazání diagnostický paměti po vypojení lambdy bude závada projevovat i nadále, je na řadě další výrobek firmy BOSCH, a to je debimetr. Ona totiž nová lambda ještě nemusí pracovat dobře, neboť je vyrobená s příslovečnou německou pečlivostí. Pokud se úplným vypojením lambdy nic nezmění, doporučuju navštívit velkej značkovej servis, protože tam debimetr určitě budou mít skladem, vrazej ho tam a když to bude o.k., zaplatíš cca 8.000,- Kč. Když to nebude debimetrem, zase ti vrátí ten původní a nezaplatíš nic (aspoň doufám). Pokusy s nějakým proměřením, opravou, vyčištěním nebo záměnou jinýho použitýho debimetru většinou končí nezdarem a je to jen zbytečná ztráta času (peníze stejně neušetříš). Nový debimetr sice taky ne vždy funguje dobře, ale pravděpodobnost, že bude lepší je přeci jen větší než u toho, který absolvoval 160.000 km. Pokud ani debimentr nebude pravou příčinou, je potřeba jít po chybových hláškách ŘJ BOSCH, čidlech BOSCH a případně zkusit přehrát software v ŘJ BOSCH. Na 99% bude příčina v něčem, na čem je napsáno BOSCH. -
« Lambda?
Začalo to cukáním hlavně když je vlhko,prý svíčky(výměna 8.500 kč),po 1 měsíci to stejný.Po měření na examineru prý lambda(5.000).Poté změna chování motoru.Při zahřátým motoru cuknutí u 4000 otáček ať z 2,3,4.Pokud je motor studenější tak u 4000 otáček končí.Samozřejmě, že ho tak netočím,jen jsem zkoušel co to dělá.Motor 2.0 T.S, r.v.98,160 tis.CHci se jen zeptat,jestli někdo neví co s tím.Sice říkali,že si to musí najít v té lambdě cestu,ale já už mám ujetý přes 4.500 km,takže nevím. -
"-- skrytý --" 02.02.05 12:39
« Dvojitý lichoběžník
magic: Já jsem jen obhajoval shora uvedený typ zavěšení - jak je to Alfy Romeo 156 nevím, nerozebíral jsem to. Zato jsem rozebíral několik předních náprav u Hondy a nejvíce se mi líbila možnost jemného doladění odklonu kola a záklonu rejdového čepu pusunem "obroučky/brejlí" závěsu horního raménka vůči díře v "hrnci podběhu". -
"-- skrytý --" 02.02.05 11:36
« Sháním kola
Sháním kola na AR 155. Jde o originály Speedline, černý pětipaprskový loukotě 16", dodávaly se jako součást sportovního kitu nebo na přání, u modelů od MY 96 pro 2.0 TS Super L, V6 a Q4 standard (s gumama 205/45 ZR 16). Je to klasika čtyřdíra 98. Případně i jiný 16", když budou dobrý. -
« ALFA ROME0 156 2.4JTD - PRODÁM
PRODÁM ALFU ROMEO 156 2.4 JTD (100kW) 1999
spotřeba při normální jízdě 7l a při hóóódně tvrdý jízdě max 10l nafty !!!
17" ALU kola + cca 80-90% zimní pneu
komplet v el. (4xokna+zrcátka),vyhr.zrcatka,4x airbag*,ABS,servo,klima,4xkotouč....
volant+stredovy panel ve dreve, modrá metalíza+modré sedačky+černo modré plasty,2xloketní opěrky, bílé budíky, bílý strop, tónovaná okna....
[odkaz]
[odkaz]
V listopadu nová spojka, baterie, oleje (+všechny náplně-fridex,olej serva,brzdová kapalina,...), přední destičky, novej rozvoďák,.....
STK+EM do roku 2006 (ted si nejsem jistej,ale asi do kvetna 2006)
Závady:
lechce ťuklé přední dveře (jen promáčklé - lak je nepoškozen)
nejsou přední airbagy (nejsou vystřelené! nejsou tam vůbec - jsou prostě vybraný takže pak stačí je tam jen nandat...)
Jasný původ:
Mám CEBII + všechny původní doklady.
Mám k tomu snad i nějaký servisky (přesně nevim co tam je-mám tam asi 5 knížeček....)
Více info na telefonu (604533997) nebo mailu (vomy@vypalujemecd.cz)
Fotky jsou také na www.nobrain-riders.com/elektrony/ nebo můžu větší poslat mailem....
Cena cca 190.000,- Kč
po dohodě (!) a při rychlém jednání výrazná sleva !
INFORMACE VÝHRADNĚ PO TELEFONU NEBO MAILEM -
"-- skrytý --" 21.01.05 11:44
« Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re:
No, Mitsi, on je tam jeden podstatný rozdíl, a to ten, že u u tý nápravy na 147/156/GT je osa otáčení kola vymezena nikoliv pouze ustavením horního ramene, ale přes druhej výkovek sklonem Phersonu, přičemž jako u normálního McPhersonu se vzpěra celá otáčí. Horní rameno je ukotvený na horním ložisku vzpěry, takže bez toho tlumiče by se to vlastně rozpadlo. Navíc je stabilizátor chycenej přes oscilační tyčku zase k tomu Phersonu. Klasický lichoběžníky (třeba na AR 75) mají dolní a horní vodicí rameno, která existují samostatně bez vazby na tlumič a osa geometrie kola je vymezena těhlicí, která je v čepech mezi těmito rameny. Tlumič je v karoserii napevno, přičemž slouží jenom jako prvek odpružení, nemá žádnou vodicí funkci. U jmenované AR 75 bylo ještě to spodní rameno ukotvený přímo na zkrutné tyči, takže to auto nemělo vpředu žádný pružiny. Ale to jen tak na okraj. Jinak to u Hondy docela dobře vymysleli... -
"-- skrytý --" 17.01.05 18:58
« Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re:
Ještě k zavěšení předních kol: To, co popisuje magic, je tzv. "modifikovaný závěs McPherson", kde McPherson funguje pouze jako tlumičová vzpěra (tj. bez funkce vedení kola) - spodek těhlice kola je zavěšen na čepu "v rohu" rozvidleného spodního ramene, horní závěs pak netvoří sám McPherson, ale pomocné horní rameno (nebo spíše jen "raménko") opět trojúhelníkového či lichoběžníkového tvaru zavěšené na podběhu, nikoli přímo na McPhersonu, jenž je ukotven buď samostatně přímo na těhlici nebo (ve většině případů), vůči spodními ramenu. Takže v praxi se opět nejedná o nic jiného, než o starý dobrý a osvědčený dvojitý lichoběžník! Ano, je to drahé a provozně/životnostně choulostivé, ale... -
"-- skrytý --" 17.01.05 11:12
« Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re:
Tak nejdřív k tý bezpečnosti: jestli považuješ výsledky testů s předem jasně definovanýma podmínkama za verdikt o bezpečnosti, tak to není dobrej nápad. Ono totiž až na tu ránu přijde, auto se čerta starýho bude starat o to, jestli se k překážce blíží přesně v úhlu 90° (v životě jsem to neviděl), nebo v úhlu podstatně jiným (nejčastěji při čelním nárazu je to kolem 80°). Jestliže vezmem třeba Megana a praštíme s ním v rychlosti 80 km/h do AR 156 tak ti vlastní hlavou ručím za to, že Alfa udělá z Megana mastnej flek. V Meganu nepřežije nikdo, v Alfě možná všichni. Říkám možná, nevím to jistě, ale ze zkušenosti můžu říct, že Alfice jsou naopak hodně "bourací", pět piruet přes střechu už tu bylo několikrát bez vážných následků. Samozřejmě konstruktéři znají parametry testů a tak na ně auta vyrábějí. Někteří. Někteří na ty testy kašlou a dělají auta tak, aby byla bezpečná reálně a ne tabulkově. Je to stejný, jako ve všech ostatních parametrech. Tabulky jsou šedá teorie, zelený je strom života....Ke spotřebě: nejvíc spotřebu ovlivňuje řidič. Kamarád jede s jedním autem za 14 l, já pod 10. A nejedu nějak pomaleji. Mně 156 V6 brala kolem 11 litrů. Za tu jistotu při řízení auta mi ta spotřeba rozhodně stojí. V obci jedu velmi defenzívně, protože nestojím o to někoho přejet jen proto, abych si léčil komplexy z malýho penisu. Mimo obce a oblasti se zástabou či místa působící nebezpečí (opravy vozovky, atd = všude, kde se vyskytujou pěšáci, zácpy nebo zmatení řidiči) ale zásadně jakékoliv omezení rychlosti neuznávám, odporuje to plynulosti a potažmo i bezpečnosti provozu (nervózní řidič bourá častěji, než ten, co je v pohodě).
K těm nápravám: přední náprava u AR 156 je taky na vzpěrách McPherson. Náprava je sprostě ukradená od Hondy, která ji používala mnohem dřív. Díky ustavení pomocným horním ramenem je u krajních hodnot propérování zajištěno vedení víc rovné než v oblouku a je tam lepší zachování konst. záklonu rejd. čepu při změně zatížení kola. U většiny aut je to zbytečné, zabírá to spoustu místa a stojí to hromadu peněz, přičemž výsledek není až zase tak ohromující ve srovnání s pouhým spodním ramenem (třeba Lybra). Mnohem zásadnější vliv na chování auta má stejně zadní kinematika. -
"-- skrytý --" 13.01.05 15:55
« Bez nadpisu
a nepouzivaji se lichobeznikove ramena u souteznich aut? a mcperson taky trochu kvuli jednoduchosti?
jeste k te bezpecnosti, doufal jsem ze se nekdo ozve s nejakym vysvetlenim toho crash testu. me to od te alfy docela odrazuje :-(
crashtesty stila od adac jsem videl, dokonce tam je poznamka ze sice bodove by to bylo na ctyri hvezdicky, ale "poctive". ze kdyby to melo indikaci nezapnutych pasu tak je to hvezdicek pet. to ale nemeni nic na tom ze treba 156 v teto oblasti pusobi dost odflaknute. viz treba takove drobnosti jako uchyt pasu nebezpecny pri pohybu hlavy na stranu, nestavitelne operky hlavy apod. skoda...
ze by zatim volvo a pockat na 157? :) -
« Re spotreba
Tu uvadenou spotrebu ber s rezervou,mam 2tunovou kappu sw a v ni 3,0 V6 a pri beznym jezdeni po meste jezdim za 13-14l.Dalo by se i min,ale to se me nechce-kdyz uz tam ty kone jsou tak je obcas pouziju :-) Na druhou stranu verim tomu ze pujde jezdit i za zminenych 17l :)
O co ale jde hodne je to ze motor V6 je svoji kultivovanosti chodu neco tak nedhernyho ze stoji urcite za to si za tech par litru na sto priplatit.Kdyz to nehonim tak motor proste neni slyset-ale kdyz tomu pridam,probudi se v nem zvire >:D . Jak poznamenal kolega-ty si tam vubec zadnou super aparaturu(radio) nemontuj,poslouchat ten motor je mnohem lepsi zazitek :) -
"-- skrytý --" 08.01.05 22:11
« Re:
dik za obsahlou odpoved,
to s kvalitativnima tridama motoru v podstate nevylucuje trideni dilu tak jak si psal ty. tvrdili to znamemu ve znackovem servisu opel. pry podle ser. cisla zjistili ze je to auto puvodem z nemecka, treba je to jen pripad opelu a nebo je to cele blabol. proto jsem se ptal.
k te pevnosti kastle jsem dnes nahodou narazil na jedno video, hodil jsem ho k sobe na web - www.mocicka.net/alfa_romeo_156_crash_tes… /> musim rict ze mne to trochu zaskocilo. bylo mi divne ze tahle alfa nikdy neprosla (nebo ano, bez oznameni vysledku?) testama euro NCAP, ani treba metodicky stejnym testem ADAC. nevim co je to za test, ale vypada to jako crash test seicenta, kteremu se pri testu prolomila strecha a misto ridice se zmensilo na minimum. to ze u fiatu (myslim cely koncern) serou na bezpecnost mne docela stve. viz nova panda. AR 147 koneckoncu taky nicmoc.
kdyz jsem pred tim psal "lehce tukle" tak jsem tim myslel neco jako zruseny naraznik, kapota, svetla nebo treba od svodidel sjety bok. zadne bouchle airbagy a pod.
na V6 jsem se dival nez jsem zjistil kolik to zere. to uz by na mne bylo preci jen moc. 1,6 1,8 a 2,0 uz vedle toho zerou skoro stejne. asi to nebude brat min nez uvadenych 17,2 l mesto. kdezto 2,0 na mesto jen nejakych 11,7 a to uz je sakra rozdil. dat od toho plyn? i tak budou naklady na provoz vetsi. plus nezanedbatelna cena instalace. a tech 140kW uz by bylo mozna az zbytecnych. uz nejaky cas jezdim s obstaroznim tipem 2,0 16v a vykonove mi to staci.
u nafty asi 2,4, slysel jsem o pripadu kdy nekdo stilo 1,9 jtd utahal jizdama po dalnici behem par tydnu, kdezto po vymene za 2,4 jtd se stejnym stylem jizdy dlouhodobe zadny problem. -
« Re:
To magic: No nevím s jistotou, jak je to to u aut a myslím že máš pravdu, ale já dělám v oblasti mobilních telefonů a tady vládne jedna nepochopitelná věc. Poruchovost mobilních telefonů NOKIA od Eurotelu, se pohybuje okolo 50-60%, ale jakmile je Nokia od jiného dostributora tj. s jiným záručním listem (T-Mobile, OSKAR, AGORA, SETOS) tak je poruchovost cca 5%. Děláme pro NOKII autorizovaný servis již 3 roky a je to stále stejné. Platí to i pokud se telefony používají se SIM kartami jiného operátora, než je Eurotel, takže to není SIM kartou. Paradoxně nejproblémovější karty jsou od OSKARA a ten tolik reklamací zdaleka nemá. Tyto telefony jsou přitom všechny ze stejné fabriky. Jediné co mě tedy napadá je fakt, že Eurotel skupuje nějaké repase, nebo druhou jakost. Je to ale přísně utajené a my se k těmto informacím ani jako servis nedostanem. -
"-- skrytý --" 08.01.05 13:01
« Bez nadpisu
Tak za prvé: výrobni tolerance A,B,C, (D) znamenají něco úplně jinýho. Když se vyrobí součást, je nějak opracovaná a poté přesně změřena. Protože při každé výrobě musí vzniknout nějaká odchylka (v závislosti na opotřebení frézy, vrtáku, honovacích kamenů, soustruž. nože, atd.), jsou jednotlivé díly rozděleny podle velikosti odchylky do skupin A, B, C, D. Příklad: vrtání motoru je 84 mm, písty jsou rozdělěny do skupin A=83,88-83,90; B=83,91-83,94; C=83,95-83,97, D=83,98-99 (ty čísla jsem si ssamozřejmě teď vymyslel). Bloky jsou rozdělený úplně stejně, jen zrcadlově opačně. Do bloku A tedy patří píst A a tím pádem je zaručeno, že přesnost bude úplně stejná, jako když se dá do bloku D píst D. Kdyby se ale do bloku A dal píst D, docházelo by k nadměrnému opotřebení a kdyby se do bloku D dal píst A, tak tam bude zbytečná vůle. Takže je úplně fuk, jestli je výrobní tolerance A, B, C nebo D, protože ty díly k sobě patří a teorie, kterou tě někdo nakrmil je pitomost na entou. A že by do Německa šly kvalitnější auta než jinam je taky blbost, ty auťáky jdou za sebou na jedný lince, montojí je stejní Turci a výstupní kontrolu dělají stejně arogantní náckové. uvádí se, že nejlíp udělaný auta jsou ta, která jsou vyrobena uprostřed týdne, zato auta montovaná v pondělí ráno nebo v pátek odpoledne vykazují nejětší procento zmetkovitosti. Auta na Německým trhu můžou být spolehlivější proto, že mají mizernou výbavu a tím pádem míň náročnou elektroinstalaci než třeba pro trhy I, S, CH a pod. Němci si rádi zatočí kličkou a odpustí si klimatizaci, i když cena vozu zůstává nezměněna. Inu - jiný kraj, jiný mrav.
Co se tý motorů TS 16v, nejčastější závada je v tom, že odchází lágry na klice. Čert ví proč, elektronikou to prý není, teď nejnovější teorii jsem slyšel v tom znění, že za to můžou řídký oleje a s hustýma se to nestává. Nevím a pochybuju, že ti někdo řekne pravou příčinu. Já osobně si myslím, že problém je asi konstrukční povahy, že to neutáhne olej. čerpadlo, protože ve zdvihátkách (jichž je 2x víc než u TS 8v, kterej byl úplně v pohodě i při 170 koních) asi zůstává víc oleje, než bylo počítáno. A jak ten motor žere olej, tak se přidře. Jedinej způsob, jak zjistit stav je rozebrat motor a to je asi prakticky při nákupu auta asi vyloučený, navíc - i když bude klika trochu lízlá a lágry povrchově taky, tak to auto ještě může najezdit desetitisíce km. Já osobně bych se nákupu ojetého TS 16v raději vyvyhnul, i když novému bych se vůbec nebránil. Taky bych se bránil koupi bouraného Itala, protože zkušenost s bouranýma autama mám silně negativní. Jednak 156 odjede i po ráně, po který je většina aut na šrot a vypadá to na pohled jako malá rána (protože je ta kastle hodně tuhá) a navíc bouraný auto často stojí než se vyřídí pojištění, prší do elektroinstalace a pak vznikají problémy, které jakoby zdánlivě s bouračkou nesouvisí. Navíc - cenově se takový auto většinou nevyplatí, pokud se oprava nezfušuje. U modelu 156 doporučuji v benzinu buď V6 nebo naftu. O jedný mooooc pěkný V6 ví aleš_v a není vůbec drahá. -
"-- skrytý --" 08.01.05 12:30
« kvalita motoru pro jednotlive staty
mate tu nekdo informace o tom do ktere zeme jdou jake motory? myslim tim neco jako u nemeckych aut kde se motory podle vyrobni tolerance radi do skupin A, B, C. dovezt treba opel z nemecka znamena mit pravdepodobnost lepsiho motoru (A trida) oproti prodanemu u nas (C trida) existuje takove trideni i u AR? uvazuju o 156, tak si davam dokupy informace. chtel bych kvuli cene neco lehce tuknute - mam moznost to opravit. byla tu nize zminka ze TS motory pred rokem 2000 nebrat, ze tam muze byt problem s ridici jednotkou, ktera pak muze zpusobit zniceni motoru. vim o tom ze se ridici jednotky snad menili v ramci zaruky, jde to nejak u konkretniho kusu overit? -
« ad velký JTD pro Alfu (3.0JTD V6 250hp 550Nm)
Super zpráva z italiaspeed.com - to třílitrový JTDéčko V6 pro AR157 nebude vycházet z třílitru od Isuzu, který používají některé značky GM - Saab atd. a je hodnocen většinou dost negativně, ale jde o přepracovanou verzi V6 motoru italské motorárny VM Motori. A časem přijde i čtyřlitrový JTD V8 pro Maserati Quattroporte. Konečně pořádná konkurence pro velký německý diesely. -
"-- skrytý --" 08.12.04 08:52
« Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re . Debimetr
Když odpojíš debimetr, tak řídící jednotka nedostane žádný údaj o množství vstupního vzduchu a motor logicky nepoběží. To není dobrej nápad. Ale taky se občas stane, že novej vykazuje nesmysly....Ono existovalo několik jiných systémů zjišťování vstupních údajů, které byly i spolehlivější, ale holt se rozšířil tento. Vsadím se, že máš na počítači Windows, má je taky každej a rozhodně se nedá říct, že by z operačních systémů, které jsou dnes k dispozici byl nejlepší. "To je holt koloběh života", řekl filosof, ale lidé neměli myšlenky na filozofii a ušlapali ho. :?