Alfa Romeo

Zařazení: Všechna fóra > Diskusní fórum "MotorCafé" > Alfa Romeo

  • « 00 Reagovat !

    foto gtv6

    gtv6 02.02.07  19:52

    « Re:

    Rozvody na 16V TS nenastavíš, bez fixátorů vaček ( koníky) , vůbec se o to nepokoušej a rychle zapomeň na alfettu ;o)) . Jinak vyvažovací hřídel má pouze 2.0. Myslím, že jakejkoliv slušnej fiat servis ti to vymění, ne garážista.
  • 00 Reagovat !

    foto

    "-- skrytý --" 02.02.07  12:35

    « Bez nadpisu

    Magic: dik moc za obsirne vysvetlenie, ohladom tej delty. Kazdopadne je to pre mna velmi zaujimavy tip. Dufam, ze to nezostane len pri snoch. Kazdopadne som sa u nas s nicim podobnym nestretol, dokonca ani v inzeratoch.
    Trocha ma ale mrzi, ze na Slovensku nememame ziaden lancia klub, ani nikoho, kto by nam bol ochotny takto poradit, ako na tomto fore. Mozno keby som niekomu zaplati.... Ale to uz je asi o inom a to na tieto stranky nepatri.
    Ak sa mozem opytat, na com jazdis momentalne ty?

    Ohladom alfy 2,5 V6: nerozmyslam nad kupou takehoto auta. Nejak moc mi tento motor nepride ako sportovy. ( to je moj subjektivny nazor ) Podla mna je sportovy motor klasicky radovy, najlepsie okolo objemu 2,0. Takze az si budem v buducnosti vyberat nejake " sportove" auto, urcite sa to bude tocit okolo dvojlitra.
    S tou 2,5 ma problem kamarat, ktoremu druhy krat vyletela ojnica cez blok a nevie si s tym rady, tak som mu poradil, ze prebrusenie kluky nebude asi tym najlepsim riesenim, ze rozumnejsie by bolo kupit tu kluku novu a este lepsie by bolo vymenit motor, pretoze to ma za rovnake peniaze ( ak nie za menej ).
  • « 00 Reagovat !

    foto

    "-- skrytý --" 02.02.07  10:32

    « Re:

    Na 2.5 jsem slyšel sice občas nějaký hlášky o protočených lágrech, ale pohybovaly se ty zprávy asi na úrovni ostatních aut, není to obecný jev. Samozřejmě, když je někdo prase, zničí cokoliv bez ohledu na značku či model. U pravidelně servisované 156 V6 by tě krom závad elektroniky Bosch a poměrně nákladného uložení náprav nemělo čekat žádné nepříjemné překvapení (pokud ho "nevyrobil" majitel před tebou).
    Ta Delta HF se vyráběla na 3 pokusy - jedna byla 3 nebo 5dveřová v letech 1993-1995, potom už jen 3dveřová v r. 1995-1997 a potom se po ukončení výroby zase vrátila 3dveřová v roce 1999 jako limitka. To je samozřejmě nejzajímavější model, má úplně jiný oplastování, krásný kola 16" Compomotive, elektronicky řízený tlumiče Boge (předtím jen za příplatek nebo u LX standard), atd. Je pravda, že první série 93-95 mají ty Boge tlumiče v naprosté většině, ale modely 95-97 je mívají jen zřídka. Je v tom motor 836A2.000 který pochází z Delty Integrale EvoII, má stejný klikový mechanizmus, hlavu i s rozvody a turbo, jiné je sání, vstřiky, menší intercooler, atd. Stabdardně to má 193 koní/na 5500/min 194 Nm/3400/min, pětikvalt, přední samosvor, elektronika Marelli IAW4W/P8, zlrátka kvalita a spolehlivost v každám díle. Podvozek je na první pohled nezajímavý a je shodný se 155/II, ale to odpružení díky super tlumičům a snížené světlosti s ním dělá zázraky a tak to auto docela dobře drží na silnici i přes dost odbytou kinematiku a proti 155 TS je to v jízdních vlastnostech mnohem dál. Hlavní výhodou je ale spolehlivost při nízkých nákladech na spotřební díly (zavěšení, brzdy), hodně drahý jsou teda ty tlumiče (jeden kolem 20.000 kč) a i přední světla si drží cenu dost vysoko (prakticky vůbec neslepnou - a to jsou made inBosch!). Vím např. o jedné sadě použitých tlumičů za malý peníz. Ten člověk má teda i celý motor a hromadu dalších dílů, já mám doma fungl nový turbo, atd. Ve všech verzích jsou fantastický sedadla Recaro v jelenicový kůži, v kůži je i volant a páka. Díky tomu, že se auto vrátilo do výroby v roce 1999, je homologováno pro Euro2 a splňuje veškeré nároky kladené na dovoz aut do ČR i mimo původ EU. Jak je to na Slovensku, to nemám zdání.
  • 00 Reagovat !

    foto

    "-- skrytý --" 02.02.07  07:36

    « Bez nadpisu

    Mgic a ostatni: Prosim ta, ked sme sa tu minule bavili ohladom kluky na alfach a hlavne o jej " SKRUTENI ", plati to aj na kluku z 2,5 V6? To znamena, ze v dosledku nizkej hladiny oleja dojde k zadretiu ojnicnych lozisk a neskor ku skruteni kluky, cim sa neodporuca prebrusenie ani ziadny dalsi repas kluky, najlepsia je v tomto pripade nova kluka. Chapem to dobre, alebo sa tento problem netyka 2,5 V6?
    Dik
  • 00 Reagovat !

    foto

    "-- skrytý --" 01.02.07  20:15

    « Bez nadpisu

    1552,0>Dik za info
    Jinak alfisti,máte někdo utahovací momenty na 156 (hlavně motor) a nebo rovnou servisní manuál kterej opravdu funguje?To co jsem si stáhnul z netu bohužel nejde,tak když by jste někdo věděl o verzi která jde,tak prosím link.Určitě by to pomohlo i plno jiným alfistům co si občas chtějí něco udělat sami))
    Dík
  • 00 Reagovat !

    foto

    "-- skrytý --" 01.02.07  14:01

    « Bez nadpisu

    AlfaAlfa: To, ako presne sa na 156 nastavuju rozvody ti neporadim, na to su tu vacsi odbornici, ako ja. Staci, ze chvilu pockas a urcite ti niekto poradi. Ja som si na 155 2,0 TS menil rozvody sam a nemusel som koli tomu vyhadzovat motor.
    Kazdopadne urcite nestaci dat stary remen dole a nahodit novy len tak, ze s tym nepohnes, to by som urcite neriskoval. Poznam pripady, kde bol zvoleny rovnaky postup a nedopadlo to dobre.
  • 00 Reagovat !

    foto

    "-- skrytý --" 01.02.07  13:38

    « Bez nadpisu

    No snad bych to i zvládnul.Měnil jsem kdysi řetěz na giuliettě.Jenže tam byl motor venku což bylo v pohodě.Pokud by se musel vyndavat motor,radši bych to nechal na servis,protože se mi do takové operace moc nechce.Ještě by mě zajímalo kolik ty rozvody+kladky stojí a kolik stoji práce v servisu (to jestli se vůbec vyplatí si to dělat sám).Zase na druhou stranu má pak alespoň člověk jistotu,že si tam opravdu dal co si koupil a nezůstal třeba vyměněnej jen řemen.
    Jak je to vůbec u 156 s rozvodama?Jsou tam nějaký značky?Nebo stačí s tím nepohnout a namontovat kus za kus?
  • 00 Reagovat !

    foto

    "-- skrytý --" 01.02.07  09:45

    « Bez nadpisu

    AlfaAlfa: Samozrejme, ze si mozes remen aj s kladkamy vymenit sam, pokial si to ale este nikdy nerobil, tak to neodporucam. Az to spravis zle, tak budes musiet vymenit nielen remen ale aj ventyly, mozno aj piesty, cim sa ti to troska predrazi.... Na 2,0 TS nemusis vyhadzovat motor koli vymene rozvodov.
  • 00 Reagovat !

    foto

    "-- skrytý --" 31.01.07  21:41

    « Bez nadpisu

    Zdárec chlapi
    Chtěl bych se zeptat jestli je nějak proveditelné vyměnit si rozvody i s kladkama u 1,8 TS sám a nebo je lepší to dát do servisu?Musí při tom motor ven?Co řemen u vyvažovacích hřídelů u 2,0TS ten by se měl měnit po jakých intervalech?
  • 00 Reagovat !

    foto mura11

    mura11 31.01.07  13:42

    « Bez nadpisu

    obavam se ze ten baywa 5W-40 olej je rostlinneho puvodu (BayWa Plantomot 5W-40 ) viz baywa.de
    snad neuskodil....
  • 00 Reagovat !

    foto

    "-- skrytý --" 31.01.07  08:21

    « Bez nadpisu

    Magic: Dik moc za radu, urcite budem mat o com premyslat. Asi budem rozmyslat nad tou lanciou. Raz sme mali s kamaratom pozicanu staru hranatu 1,6 turbo, chodilo to podivne dobre. Hlavne to zrychlenie bolo prekvapujuce ( na tu dobu ).
    Od ktoreho roku, by si odporucil zaujimat sa o to auto? Vlastne ani neviem,, do ktoreho roku sa tieto lancie vyrabali. Je mozne na toto auuto vystavit certifikat coc ? To v pripade, ze by som ju chcel doviest, pretoze u nas najst takuto lanciu v dobrom stave je dost velky problem. Prezeram si pravidelne inzeraty a uz na niektorych obrazkoch je vidiet nastrek noveho laku, na ktorom nesedi odtien, takze sa o taketo auta ani nezaujimam.
    Ford ma zaujima hlavne motorom a tych 170 Ps je pre mna hodne lakavych. Moze to byt celkom zaujimave zvezenie. Az na tie nahradne diely, ktore su u nas dost drahe.
    BMW, rady 3, som uz vlastnil. Kazdopadne to povazujem za dobre auto, ale podla mna najst u nas dobre, jazdene BMW, za rozumne peniaze je nemozne.
    Kazdopadne dik za radu a za tvoj cas.
  • 00 Reagovat !

    foto

    31.01.07  00:38

    « Ach jo

    Tak jsem zjistil, že předchozí majitel dával do 2,0 JTS olej ...ani se mi tomu nechce věřit...BAYWA..aspoň , že to má specifikaci 5w-40, ale asi je to minerál. Takže to musím rychle vylejt a asi mu ho dovezu před dům a poleju mu s tím záhon. Vím , že je to moje blbost, že jsem se po tom oleji hned nepídil, ale v tom autohausu mi sdělili, že byl servisován dle AR manualu a ten papírovej štítek jsem zkouknul běžně. Jinak bych si rád ověřil stav ŘJ a vozu na diagnostice. Třeba mě někdo uklidní a napíše, že Baywa je nová značka od Selenie a dávaj jí do F1 >:-[]
    Jo a ten předchozí majitel je bavor a důstojník Bundeswehru. K..va, tak na čem chtěl šetřit?
  • « 00 Reagovat !

    foto

    "-- skrytý --" 30.01.07  08:17

    « Re:

    155 2,0: Delta 2.0 16v atm. je asi nejmén? spolehlivá varianta - up?ímn? ta turbína není spot?ebou o tolik výš, o kolik je výš v jízd?. Navíc turbo má jiný ?ízení, odpružení a spoustu dalších vylepšení. Pokud už je to na tebe moc benzinu, doporu?uju spíš volit 1.8 s variabilnínm sáním (130 koní), protože 2.0 atm. je bohužel jediný motor svý ?ady osazený elektronikou Bosch. Ur?it? verzi LS nebo LX, protože tam jsou stejný sedadla Recaro jako má HFka. Jak ?íkám, nejen já, ale další známí m?li s Deltou 836 ty nejlepší zkušenosti, což je proti starší ?ad? 831 doslova neuv??itelné (zato ta první ?ada se prodávala sama, tu druhou nikdo necht?l – a pak se v tom vyznej).
    Focus si myslím, že není špatná volba, je to celkem sympatický auto, kombinuje dob?e prostor, rozumné náklady a solidní podvozek. Ten je z hliníkových slitin, takže jeho životnost je logicky kratší a oprava mnohem dražší než na starším ocelových podvozcíchm jako t?eba u AR 155 nebo u tý Delty. N?mecký auta mají obecn? horší protikorozní úpravu, což je dáno tím, že Fiat leta vyráb?l auta z ruského plechu (bártr za autombilku VAZ v Togliatti) a protože ten plech byl rezatý už ve výrob?, museli vymýšlet možné i nemožné, aby co nejvíc oddálili korozi. Když za?ali v 90. letech zpracovávat plechy kvalitní, stala se z této skute?nosti výhoda:) Focus I. generace umí potrápit hlavn? net?sností chladicí soustavy, jako každý Ford má problémy s p?eh?íváním a dobíjením, ale žádné vážné závady to nejsou. Ventilace je slabá, vyhnout se ur?it? starým naf?ák?m TDi nebo TDdi, které jsou p?íšerné. TDCi je dobrý motor, ale jako každý CR po ur?itém ?asem stojí dost pen?z na servisu.
    Pak je samoz?ejm? sposuta jiných aut, záleží na vkusu. Ona t?eba 156 V6 taky není špatná, ale osobn? bych p?ed ní dal p?ednost tý HFce. Taky celkem dobrá volba je JTS, ale to se do 200.000 K? asi nevejdeš. Pokud netrváš na sportovních ambicích, velmi vyda?ená je Lybra, BMW 3 ?ady se už celkem srovnaly, takže tam z?stává hlavní mínus v n?kterých dílech a servisu. Nov?jším Saab?m je lépe se vyhýbat - mají ješt? mnohem v?tší problémy se zadírajícíma se klikama než AR TS 16v.
  • 00 Reagovat !

    foto JTF

    JTF 29.01.07  18:54

    « Robert37

    ?etl jsem, že Alfa dodávala pozd?ji nov?jší software. Zkus se poptat na alfáckejch stránkách, nebo zkus n?jakého autorizovaného prodejce. M?li by o tom v?d?t.
  • 00 Reagovat !

    foto

    "-- skrytý --" 29.01.07  14:59

    « Bez nadpisu

    Magic: praveze pred tym, nez som kupil alfu, hodne som rozmyslal nad deltou 2,0 16V HPE 103kw. Dokonca som sa v nej aj vozil, mal som si pre nu prist, ale nakoniec som zvolil alfu. To je tak, ked sa najprv neporadis s odbornikom...
    V poslednoj dobe som dokonca zacal mrkat aj na ten fokus, ako radis. Myslis, ze by to bola dobra kupa? Pocul som, ze u fordov je to horsie s plecharinou ( ze to nieje pozink a casto to silno koroduje ) a nejake problemy s podvozkom, na ktorom sa opakovane objavuju tie iste chyby...
  • « 00 Reagovat !

    foto Mr-Murphy-

    Mr.Murphy_ 29.01.07  13:55

    « Re:

    Magic: máš to tam... jinak žádný sp?ch, šlo mi jen o to, aby ten m?j mail neležel na n?jaké "mrtvé" adrese... ?au.
  • 00 Reagovat !

    foto

    "-- skrytý --" 29.01.07  13:44

    « Bez nadpisu

    Mail funguje normáln?, pokud jsem ti neodpov?d?l je to bu? technická závada, nebo jsem to p?e?etl, zjistil, že na odpov?? nemám dost ?asu a pak na to zapomn?l...
    Pošli, prosím, ješt? jednou.
    Jinak mi p?ijde, že za 8,2 s Selespeed zrychlení 0-100 km/h nem?že zvládnout ani náhodou, protože to je normální hodnota pro JTS s manuální p?evodovkou. Tipoval bych to kolem 9-9,5 s.
  • 00 Reagovat !

    foto Mr-Murphy-

    Mr.Murphy_ 29.01.07  12:21

    « for Magic

    ahoj, funguje ti ten mail integrale@centrum.cz co máš tady v profilu? Já jen že jsem ti n?co posílal a jsem furt bez odpov?di... Díky moc za info. K.
  • « 00 Reagovat !

    foto

    29.01.07  11:49

    « Re: Re: Re: Bourana AR

    Magicu a nevíš jestli lze n?jak p?enastavit ten selespeed? Aby se nechal vyto?it do ?ervenýho a nep?e?azoval na vyšší stupe? už p?i 6000 ot.?. Dík
  • « 00 Reagovat !

    foto

    "-- skrytý --" 29.01.07  09:31

    « Re: Re: Bourana AR

    Hele, kdysi jel kámoš kupovat Dedru - údajn? nebouranou (je to cca 10 let zpátky) a taky byl ubezpe?ován o tom, jak to italové flákají a jak je to z fabriky neslícovaný. Tak jsme mu ukázali ty vlasový spáry na tý Ded?e, kterou jsme p?ijeli a sklapnul.
    155 2,0: Co t?eba n?jaký Focus ST? Je to celkem slušnej kompromis mezi svezením a normálním autem. Pokud by to nevadilo starší, mám nejen já vynikající zkušenosti s Deltou HF kolem roku 98 - je to 2 dvé?ko a p?ekvapiv? bezproblémový auto s rozumnou spot?ebou (já jezdil za cca 10,7 l/100 km, ale je jasný, že p?i velkým ná?ezu brala víc).
  • « 00 Reagovat !

    foto

    "-- skrytý --" 28.01.07  21:31

    « Re: Bourana AR

    to magic a ost: diky moc za nazory. vetsina z vas doporucuje najit kus v dobrem stavu, coz znamena vzit si s sebou ven nebo do nejakeho bazaru mechanika nebo nekoho, kdo AR rozumi. neporadite nekoho, kdo by poradil, samozrejme za uplatu ?
    stresni zarizeni - nevite nekdo, jestli je na AR mozne dat krome podelnych drzaku i klasickou strisku ? jak jsou v tom rozdily, co porizovaci cena a montaz ?
  • 00 Reagovat !

    foto

    "-- skrytý --" 28.01.07  16:31

    « Bez nadpisu

    no este sa mi nestalo aby mi miesto 3 hodil 4. V podsate ta elektronika ani neputi pretocit motor. mne tiez preradi sam od seba pri dosiahnuti 7000 ot/min. z 0-100 km/h mi postacuju prve dva prevodove stupne. Zrychlenie som si sam neskusal merat ale je to palba....
  • 00 Reagovat !

    foto

    28.01.07  15:59

    « Bez nadpisu

    Dnes mi chvíly blbnul selespeed u 2,0 JTS. P?i p?e?azení z dvojky (p?i asi 5000ot.) na trojku si dával na ?as a pak namísto za t?i, tam sko?ila ?ty?ka.Tak to bylo asi 5X po sob?. Na zpáte?ní cest? asi po 60min pauze už bylo vše O.K. 8-s Co m? ale dost štve je, že se nenechá vyto?it do ?ervenýho a asi p?i 5700-5900 ot. p?e?azuje SÁM! o rychlostní stupe? výš . Taky jsem zkoušel 0-100km/h a uvedených 8,2 s je nereálným snem. I když vezmu, že to je asi v ideálních podmínkách., tak 11 sec. sice na zimních gumách a vlhké silnici je bída. Ale myslím, že na vin? je zase ten Selespeed,protože se dvojka nenechá vyto?it na p?ibližn? 6200-6300 ot.(což na dosažení 100km/h sta?ilo) a v rychlosti cca 95-96 tam za?ne p?e?azovat t?etí stupe?, což je ztráta velká. Máte s tím n?kdo podobnou zkušenost? t?ch 8,2s z 0-100 km/h je jist? p?i 2.gangu a nedá se stím n?co ud?lat, aby m? poušt?l do ?erveného pole.Jist?, že to nechci po?ád, ale když se jednou v tý knížce píše 8,2 ,tak pod 10sec to musí jít vždy.
  • 00 Reagovat !

    foto

    "-- skrytý --" 28.01.07  13:08

    « Bez nadpisu

    poznam najlepšie je ke? nemusím niekedy absolutne brzdit, sta?í ke? len podradím napr. do dvojky a je to. Má to krásny zvuk ked podradíš. Pozeram že máš tu silnejšiu verziu JTS. Mohlo by to byt zaujimavé porovnanie. Neposlal by si mi nejake fotky tvojej krasavice?
  • « 00 Reagovat !

    foto

    28.01.07  00:42

    « Re:

    gianmarco1:Ahoj, zatím spokojený jsem a na poruchy je ješt? ?as :-) Najezdil jsem zatím asi 600 km. Selespeed jsem p?vodn? necht?l, ale tak se to n?jak vyvrbylo a mám ho. Je pravda, že mi spojka ob?as chybí k úplnému spojení s vozem, ale na druhou stranu je selespeed zábavný v n??em jiném. Prost? to tam m?žu sekat o106 a ten meziplyn je pekca.Dobrzdíš za autem a ?idi? p?ed tebou si m?že ukroutit hlavu. Však to znáš :-) P?edtím jsem m?l octávku a dnes tomu ani nem?žu uv??it.
  • 00 Reagovat !

    foto

    "-- skrytý --" 27.01.07  15:05

    « Bez nadpisu

    robert37: nazdar tak co ako si spokojny so selespeedom? Mal si uz nejake poruchy? Spokojnost s radenim?
  • 00 Reagovat !

    foto

    26.01.07  22:05

    « Bez nadpisu

    ješt? mali?kost. 2X jsem m??il olej. Po 1. ukázala riska o drobet oleje více.P?ipisoval jsem to úpln? nevychladlému motoru. Po 2. za studena to bylo to samé. Dá se to odsát n?jakou hadi?kou? Co hrozí, když to nechám tak. Olej byl m?n?n t?sn? p?ed prodejem a má najeto 4 t.km
  • 00 Reagovat !

    foto

    26.01.07  21:58

    « Bouraná AR

    Taky bych si nikdy Alfu po boura?ce nepo?ídil. Jak psal Magic a ostatní, pak se z fajnovýho auta stáva kasi?ka. ALE v každým ?lánku se píše, že boura?ku na 1. pohled prozradí pokud p?esn? nelícuje kastle. Další v?ci jako ?ísla na sklech, na všelikajakých dílech, lak apod. Super stránky jsou [odkaz] No a já si dojel pro svojí vyvolenou do Bavor. Po mnoha?etném ujiš?ování od Autohausu, že bouraná není,i s p?ipravenýma Europen?zma a odhodláním jí koupit. byla v perfektním stavu najeto 38t.km a uvnit? von?la jako nová. Nikdy p?edtím jsem ojeté auto nekupoval, tak m? to dost p?ekvapilo.Ale to ALE. Prost? p?ední haupna nelícovala a znak byl posunut asi o 2-3mm na stranu. Taktéž oba sv?tlomety byly posazeny každý jinak. Stav laku a vše ostatní (netknuté šrouby apod.) bylo O.K., ale toto m? velmi znejistilo.Na m?j dotaz jsem byl op?t ubezpe?en, že auto je Unfallfrei. Zavíra?ku Autohausu jsme už p?etáhli a já si nebyl stále jist. Byl jsem domluven s jedním majitele Autohausu Nisan, že tam m?žu zajet. Byl to p?ítel mého dobrého kámoše.Ale Autohaus byl 50km daleko. Nakonec jsem prohlásil, že bez zkontrolování vozu auto nekoupím. Nakonec mi Auto na pas p?j?ili a já dojel do Nisanu. Tam šlo auto na zdviž a prošlo 30-i min. d?kladnou kontrolou. Byli u toho dva technici plus ten šéf. Neshledali nic!! Ten majitel prodával také párkrát AR a prý je to u nich normální(myšleno u Italských voz?) Prost? mechanik v Milán? to tam tak napasoval a hotovo. Ale ?erví?ek ve mn? po?ád hlodá :-) Když jsem si pak prohlídl v AR autohausu n?kolik Alf 156, tak to samé bylo i u v?tšiny ostatních. Auto jsem koupil, jako omluvu za ztrátu p?idal Zemanovo pití a dnes jsem spokojenej jak blecha.
  • « 00 Reagovat !

    foto

    26.01.07  21:30

    « Re: Re: Ake auto

    AR není spot?ebák >:-[]
  • 00 Reagovat !

    foto

    26.01.07  20:00

    « Vst?ikova?e ?!!

    Opravdu n?komu na JTD odešly vst?ikova?e ?? Já nikoho takovýho prost? neznám, alespo? ne u AR. I tak v?tšinou šlo o provoz na bionaftu a ten si s CR moc nerozumí. Znám jedem p?ípad kdy auto nestarovalo a p?es moje varování, že to vst?ikova?ema není dal majitel na radu servisu, zaplatil 60 000 K? za vým?nu vst?ikova?u a stejn? to nestartovalo. Byly to žhavíví sví?ky. Na p?ístrojovce p?eci svítila kontrolka vst?ikování, hájil se servis. Podle m? se celej problém zveli?uje a majitelé jenom doplácejí na svoji naivitu. Pro servisy je to skv?l?j byznys a když navíc napíše n?jakej Vaculík >:-[] , na tipcars, že to tak je, lidi tomu v??í.
  • 00 Reagovat !

    foto

    "-- skrytý --" 26.01.07  17:03

    « Bez nadpisu

    Magic: no nemusi to byt nejak moc velke auto ( 166 je pre mna velke auto ). Na kufri mi nejak strasne nezalezi. Zatial nepotrebujem vozit v aute deti s kocikom. Na to, kolko toho nabeham ti neviem odpovedat presne, pretoze niekedy je to 50 000, niekedy 10 000 rocne. Zalezi, na tom, kolko casu mi zostava na jazdenie. Vacsinou ale niesom autom na dialniciach, aj ked aj to sa stava. Skor su to take okresky. Hladam nieco, co by vyhovovalo tomu, aku mam momentalne naladu, pretoze nie vzdy mam potrebu jazdit autom co to da. Ale az tomu dam zase knedlik, tak at to stoji za to. Netrapi ma na aute bezna udrzba, ale ked mi tam pocas 100 km styrykrat preblikava nejaka kontrolka a za kazdym ina, tak ma to dost trapi. Kedze mam k alfe nemecky manual, tak sa pomaly ucim technicku nemcinu ( prave koli tym kontrolkam ). Nevedel som vsak, ze s kupou alfy ziskam aj taketo vyhody.
  • 00 Reagovat !

    foto

    "-- skrytý --" 26.01.07  16:14

    « Bez nadpisu

    hhyperion: Vid?l jsi n?kdy, jak je na 156 chycená zadní náprava? Schváln? se mrkni, posun úchytu o 0,5 mm ud?lá z perfektn? ovladatelného auta záludnou neovladtalnou s.a?ku. Navíc budeš neustále na tom zadku ?ešit pro? nesvítí sv?tla, pro? neukazuje nádrž. P?i nákupu ojetiny platí, že není d?ležitý stá?í ani pr?b?h kilometr? (není-li extrémní), ale kupuješ stav. Opravdu to myslím smrteln? vážn?, je 100000000000000000x lepší koupit starší auto nebourané a v perfektním stavu, než dva roky jetou boura?ku. V??, že p?esn? vím, o ?em píšu!
    155 2,0 zkus vym?nit policajta za cca 1500. Ale spíš bych tipoval, že je tam n?kde voda nebo n?jaký zkrat. Je sice normální, že auto ojetý je nejdražší p?i nákupu, ale jestli t? n?kde n?kdy nechalo, tak bych ho ne?ešil, protože to nemá smysl. Jakmile auto n?kde vyplivne, tak alespo? u m? kon?í (s AR se mi to v život? nestalo, jednou s Themou, ale to byla zdemolovaná po krádeži).
    To "nový", jaký má být - myslím malý, velký, jakej kufr, kombík, kolik najezdíš a kde, a tak? prost? co po tom chceš (krom toho, aby to dojelo)?
  • 00 Reagovat !

    foto

    "-- skrytý --" 26.01.07  14:39

    « Bez nadpisu

    Rebby: nemyslel som to tak, ze sa mi vratia investicie a ze na tom aute zarobim, myslel som to tak, ze si nie som isty, ci mi to auto vrati moje usilie v tom, ze sa nan budem moct spolahnut. Niekedy mam z alfy taky pocit, ze do nej mozem vrazat svoje uspory donekonecna a vtedy, ked ju budem najviac potrebovat, kdesi ma necha... Navyse alfu mam tak 6 mesiacov a moje investicie do nej sa vysplhali na ovela vysiu uroven, ako moj pozitok z vozenia, aj ked netvrdim, ze je to zle auto. Proste jej musim tolerovat prilis vela chyb a niesom si isty, ako dlho to vydrzim.
  • 00 Reagovat !

    foto

    "-- skrytý --" 25.01.07  19:09

    « hhyperion

    Věř, že jestli to bude 2002/03, tak to určitě nebude facelift. Pouze v interiéru bude nová přístrojovka. Jinak kámoš má 2002 JTS Sportwagon v plné palbě kromě kůže a je to o.k. Já mám 2.0T.S. 99 a taky až na kolísání volnoběžných otáček při jakékoliv fázi teploty motoru. Klapka aj. jsou o.k. Zjistil jsem, že i přehrání softwaru ř.j. motoru mi nepomůže, takže si na to budu zvykat jako na samozřejmost. Cuore Sportivo.
  • « 00 Reagovat !

    foto

    "-- skrytý --" 25.01.07  18:19

    « Re: Ake auto

    Investice do zadneho auta se ti nevrati... Auto je spotrebak.
  • 00 Reagovat !

    foto

    "-- skrytý --" 25.01.07  17:06

    « Ake auto

    Magic: no mal som na mysli nieco do 200 000. Samozrejme, ze by to bolo auto jazdene a zalezi na stave, od ktoreho sa bude odvyjat aj cena.
    Momentalne mam sice alfu, ale kedze uz ma cosi nabehane, chce to do nej investovat. Akurat si niesom isty, ci mi to auto niekedy vrati moje usilie. Navyse tych 150 Ps, sa mi nezda byt ziadny zazrak. Mozno preto, ze som bol zvyknuty jazdit preplnovanym benzinom, kde bol narast vykonu pochopitelne vacsi. Hladam nejaky kompromis medzi atmosferickym a preplnovanym motorom, s ostrejsou vykonovou krivkou ( vacsim narastom vykonu ). Proste nieco, co chodi dobre a da sa na to spolahnut.

    Na pristrojovke mi svieti kontrolka nizkej hladiny oleja v motore. Napriek tomu, oleja je tam dost. Aky snimac oleja je tam namontovany? ( plavakovy, alebo ....) Moze mat rozsvietenie tejto kontrolky za nasledok aj inu zavadu, alebo je to vada samotneho cidla, ak je v motore dost oleja ?
    Dik
  • « 00 Reagovat !

    foto

    "-- skrytý --" 24.01.07  21:33

    « Re:

    jasne, o bouracce bych vubec jinak neuvazoval, ale mam na dovozce dobre reference.... akorat se mi zda ta cena dost vysoka. nejake fotky po dovozu pred opravou a rozhodnutim o koupi mit budu.
    bohuzel cas na to dojet si nekam pro auto nemam, takze musim sehnat kvalitni a duveryhodny zdroj. jinak alfa asi nebude, protoze ceskym bazarum fakt neverim. kazdopadne se to bez nejakeho znalce alf nebo dobreho mechanika neobejde....
  • 00 Reagovat !

    foto

    24.01.07  20:06

    « Bez nadpisu

    bouracku nebrat.....ver nam chudakum co se tohoto varovani nedrzeli...
  • « 00 Reagovat !

    foto

    24.01.07  14:20

    « Re: Re: Dovoz Alfy

    Kazdopadne by som Alfu po buracke nebral, mozno nejake oskrete plechy ano. Ked uz po nej tak tuzis tak by si mal vidiet ako je buchnuta a potom sa rozhodol. Ja by som uz Alfu kupoval len z Talianska :!: skus pozriet ceny tam a porozmyslaj 8)
  • « 00 Reagovat !

    foto

    24.01.07  11:14

    « Re: Dovoz Alfy

    bouracku neber,pokud to neni fakt jen blatnik,o cemz pochybuju.pro auto jed radeji ven,pokud by tady bylo z autorizaku s puvodem to je jina,nebo nekdo z solidni z alfaklubu..ale jinak ani omylem,bude to kasicka na penize.uprednosti dobry stav konkretniho kusu pred rokem vyroby (pokud to samozrejme neni rozdil dvou,tri let)
  • 00 Reagovat !

    foto

    "-- skrytý --" 24.01.07  08:59

    « Dovoz Alfy

    mate nekdo zkusenosti s dovozem alf za odpovidajici ceny ?
    mam ted nabidku na AR 156 SportWagon 1.9JTD, melo by jit o dovoz lehce bouraneho auta, nalitano pod 100 ktm, prelom roku 2002/03, takze po faceliftu a plne vnitrni vybave, v cene cca kolem 250 kKc. ale koukal jsem, ze podobne konfigurace lze tady v cr pres net najit za cca 220 kKc, a to nebourane, pry s garanci puvodu, servisni knizkou apod.
    mate s tim nekdo zkusenosti ? zda se vam cena dobra ?
  • 00 Reagovat !

    foto

    "-- skrytý --" 23.01.07  23:34

    « Bez nadpisu

    magicu napisal si ze je nieco s tym informacnym systemom na stredovej kozole? je kazovy alebo na co si mam dat pozor? diky
  • « 00 Reagovat !

    foto

    "-- skrytý --" 23.01.07  21:51

    « Re: alfa

    6kvalt to je a svítivost světel s jejich velikostí nesouvisí
  • 00 Reagovat !

    foto

    "-- skrytý --" 23.01.07  20:57

    « alfa

    to auto je v poriadku. budem ho mat od majitela ktory ma showroom v Kosiciach. Ponukol mi ju preto lebo vie ze nejazdim vela km. ma najazdenych 100t km. Co je nestastne na stredovom paneli?
    este som to auto na zivo nevidel ale robili to 6 kvalt? je to rocnik 2000.
    Predne svetla su dost male a pocul som ze to s ich svietivostou je dost zle. Pomohlo by namontovanie xenonov?
  • « 00 Reagovat !

    foto

    "-- skrytý --" 23.01.07  16:14

    « Re:

    Jaký auto to má být a kolik má stát?
  • 00 Reagovat !

    foto

    "-- skrytý --" 23.01.07  12:43

    « Bez nadpisu

    Magic: prosim ta, ktore auto by si odporucil ( s ktorym mas dobre skusenosti ) aby sa o nom dalo uvazovat ( lubovolnej znacky, nemusi to byt alfa )? Dik
  • « 00 Reagovat !

    foto

    "-- skrytý --" 23.01.07  11:21

    « Re:

    gianmarco1: je to lagershade. Časem na 100%. Přesně takhle ta závada vzniká, ale její projevy začnou později.
    166 2.4 JTD moc nežere, ale taky moc nejede. teda skoro vůbec - je to vysloveně dálniční auto s dlouhejma kvaltama. Celkem podařenej motor, otázkou je stav konkrétního auta. Proč to někdo mění? Asi má podobné důvody jako ty...
    Nejčastější závady motoru jsou spojený jako u každýho CR s turbem a jeho štěluňgem (VTG). Tím, že regulace VTG je primární, s poruchou tohoto systému auto nejede. Pokud je turbo v háji, kompletní repase přijde na něco kolem 22.000 kč. Pak jsou u CR problémem vstřikovače, které jsou náchylné na cokoliv a tlakové čerpadlo se taky časem rádo unavuje. Debimetry Bosch, regulační okruh bohatosti směsi atd asi netřeba zmiňovat.
    To nejsou problémy AR, ale všech konstrukčně podobných naftových motorů CR.
    U 166 je navíc trochu nešťastný ten středový panel Blaupunkt/Siemens. Největším průserem 166 jsou nápravy - hlavně ta zadní. Málokdy se i po poměrně malý bouračce povede ji uvést do původního stavu, díly jsou velmi drahé (proti 156 nesrovnatelně) a ohnutý ramena + vymlácený uložení většinou bývají důvodem k prodeji. nejčastější problémy na přední nápravě jsou právě u motorizací JTD díky vysoké hmotnosti předku. Většina 166 na prodej v ČR, které jsem viděl, byly podvozkově špatné a smrděly dost vysokými investicemi.
    Ale jaký jiný ropácký CR auto za ty prachy s takovými jízdními vlastnostmi a s takovouhle výbavou člověk sežene?
  • 00 Reagovat !

    foto

    23.01.07  09:16

    « Bez nadpisu

    jóóó.. z dvou litrů oleje to opravdu hodně maže... :roll:
  • 00 Reagovat !

    foto

    "-- skrytý --" 23.01.07  09:08

    « Bez nadpisu

    no len na upresnenie nesla bez oleja.... olej tam bol v mnozstve 2 litre. Takze ten motor nieje "lager" ako ste ho vsetci odpisovali
  • « 00 Reagovat !

    foto

    23.01.07  08:43

    « Re: 166 Jtd

    No nepocuj som zatial problem JTD bez oleja To by mal byt problem TS :?:
  • 00 Reagovat !

    foto

    "-- skrytý --" 23.01.07  08:11

    « 166 Jtd

    No musis si hlavne vyhladnut taku, ktora nejazdila bez oleja....
  • « 00 Reagovat !

    foto janodespota

    janodespota 22.01.07  22:37

    « Re:

    vzhladom na to, ze ta tvoja 156ka ak si dobre pamatam :roll: isla nejaky ten cas bez oleja, tak doporucujem... avsak spoza horizontu sa zacina vynarat otazka moralna... :roll:
  • 00 Reagovat !

    foto

    "-- skrytý --" 22.01.07  20:28

    « Bez nadpisu

    nazdar. mam moznost zamenit moju AR 156 TS Selespeed za AR 166 2.4 JTD 136k rv. 2000. potreboval by som ju hlavne koli spotrebe. s tymto motorom nemam ziadne skusenosti tak by som poprosil vsetkych ktori maju skusenosti nech pisu. ake su najcastejsie zavady?
    diky
  • « 00 Reagovat !

    foto

    "-- skrytý --" 22.01.07  15:36

    « Re: Selespeed

    Nejde o to, že by ta špajzka byla nějka špatná, ale manuál je prostě rychlejší, nic víc. Jen mi šlo o to, že čekat srovnatelný výsledky s polozávodními převodovkami prostě nejde, když tahle má vydržet nejmíň pětinásobek při nulových servisních výdajích.
  • 00 Reagovat !

    foto

    22.01.07  15:21

    « Selespeed

    zdar Magicu. Tak jsem už svojí nevěstu koupil. V bavorsku u dealera SEAT,FIAT,AR. Byla tam už zakoupená a servisovaná.Je v selespeedu.Ale myslím, že není pravda to strašení, že pomalu řadí.Když to má patřičný otáčky,tak vyšší stupeň zařadí hodně rychle. Je ale taky fakt, že v režimu CITY si dává na čas.
  • 00 Reagovat !

    foto

    22.01.07  09:42

    « Bez nadpisu

    richie,jde o to ze mi tvrdil ze to vypadle kolecko mohlo vyletnout do rozvodovych remenu a ze to mohlo zpusobit pruser.nasli jsme ho lezet na plastovem krytu pod mototrem pri vymene oleje,uletla matka.. :shock:
  • 00 Reagovat !

    foto

    21.01.07  15:40

    « Bez nadpisu

    pockej co ma spolecnyho kompresor klimy a rozvodak? ..kompresor klimy je pohanenej drazkovanym remenem ne? nebo se mylim?
  • 00 Reagovat !

    foto

    18.01.07  08:35

    « kompresor klimy u 156 vs. rozvody

    ahoj,tak pri vymene oleje mi servisak prisel na upadnute hnaci kolecko od kompresoru klimy (teda napnuty remen je,vypadlo to kolecko co je pod tim),vyvalil oci a rika jak to ze ti to vubec jezdi?krome toho ze ti nefunguje klima,tak ze se to nedostalo do rozvodaku?je to mozny a mel jsem "z * kliku" jak se rika ze se mi nepotkal motor?
  • 00 Reagovat !

    foto

    "-- skrytý --" 18.01.07  07:43

    « Bez nadpisu

    No samozrejme, ze sa este vsemozne snazil co najviac usetrit na oprave. Blok pozvaral a diely zohnal kdesi s Polska. Vymenil len to, co bolo zle. Ziadne premeranie tolerancii, proste to zlozil a nastartoval. Najvacsi problem mal s nastavenim rozvodov, pretoze u nich doma to nevedeli nahodit ani v servise.....
  • 00 Reagovat !

    foto janodespota

    janodespota 17.01.07  23:21

    « Bez nadpisu

    no, kluka bola zvedava a chcela sa pozriet von nie? >:D Alebo kamos zabudol doliat olej... 8-s alebo... no necham to tak...
  • « 00 Reagovat !

    foto

    "-- skrytý --" 17.01.07  19:35

    « Re: Alfa 166

    155 2,0: abych tomu dobře rozumněl, bylo to auto zbořený a ještě byla klika mimo motor? Takový auto je zadarmo drahý!!!
  • 00 Reagovat !

    foto

    "-- skrytý --" 17.01.07  14:31

    « Alfa 166

    Toto sa stalo mojmu kamaratovi.
    Kedze ma rad sportovejsie auta, tak som mu poradil ze celkom dobrou volbou by mohla byt alfa. Rozhodol sa teda pre 166 2,5 V6. Kupoval ju s CR s klukou vonku z bloku a s predu mierne tuknutu. Podla neho velmi dobra kupa, kedze ju zohnal za necelych 60 000 Sk. Tak ju zacal pomaly skladat, dal do kopy aj ten motor ( vymenil loziska na kluke, vadno ojnicu a piest.... ). Ked ju teda zlozil, presiel 20 km, bol cely nateseny, ako to pekne chodi. Pred chvilou mi volal, ze uz ma nabehanych 80 km a ojnica znova cuci von z bloku....
  • « 00 Reagovat !

    foto

    "-- skrytý --" 16.01.07  13:36

    « Re:

    Tohle ten central dela pri nedovrenych dverich. Zkus ty zamky necim prostrikat...
  • 00 Reagovat !

    foto

    "-- skrytý --" 16.01.07  07:47

    « Bez nadpisu

    Uz davnejsie som pisal o problemoch na mojej alfe. Islo o to zapinanie ventylatora ( vetraka ) pri nizkej teplote ( asi 50 az 60 stupnov ) a hlasenie chyby motora. Takze vymenil som termostat a mam pokoj. Ventylator sa zapina pri 90 stupnoch a ridiaca jednotka nehlasi zavadu. Myslim, ze to bolo tym, ze pri hlave motora, kde su cidla, je vysia teplota ako v bloku motora, takze pri nastartovani sa vlastne tie cidla prudko ochladili ( najhorsie je, ze nielen cidla, dufam, ze nebude nejaky problem s hlavou alebo tesnenim ).
    Momentalne ma vsak trapi iny problem. Je to problem s centralnym zamykanim. Vlastne sa mi centralom vobec neda zavriet auto. Stale mi ho otvara a zatvara ( asi 5x po sebe ), po com auto zostane otvorene. Potreboval by som poradit, kde hladat zavadu. Tusim, ze by mohlo byt nieco so zamkom soferovych dveri, pretoze raz mi nim ide odomknut, druhy krat je zaseknuty. Takze mam podozrenie, ze zostava visiet.
  • « 00 Reagovat !

    foto

    "-- skrytý --" 12.01.07  17:44

    « Re: Re: Selespeed

    Magic: Yo, yo... 147 by to opravdu byt mela :-) Nevim. Proste je to srdcova zalezitost. Nemuzu si pomoct :-D
  • 00 Reagovat !

    foto limach

    limach 12.01.07  08:40

    « Bez nadpisu

    to Rebby: já jsem zrovna jeden z těch spokojených se 147 1.6TS 88kW, jak zmiňuje RV. Vidím to trochu jinak než on. Pokud najedeš tolik, kolik píšeš, nemá smysl kupovat diesel, i když u ojetin takový rozdíl jako u nových není. Moje zkušenosti - většina JTS, které uvidíš v bazarech jsou 8V verze s 85kW. Jedou slušně, ale 1.6 TS rozhodně neujedou. Na 16V verzi se 103kW sice narazíš už taky, ale pokud jsem viděl, stojí ještě dost peněz. Ty už mají pochopitelně lepší dynamiku, ale zase upřímně, málokdo s nimi zatím najel dost kilometrů, aby se řešily nějaké případné zkušenosti s poruchovostí.
    Je fakt, že se dočteš o problémech s TS motory, např. zadření na klice, žraní oleje, ale jak píše Kubas, co máme v Klubu tyto motory ve 147, tak se tomu někdy až divíme, přestože takové případy se najdou. Spíš jsou tam drobnosti typu špatně fungujících ostřikovačů, atd. ale to se týká 147 obecně.
    Takže moje doporučení po 4 letech denního provozu, i když hlavně na malé vzdálenosti je, že do 1.6TS klidně jdi, vyber 88kW verzi, ale hlavně vyber dobře, raději připlať za málo kilometrů, lij kvalitní olej (5W-50, 10W-60, atd.), zapomeň na nějaké Longlify, měň ho včas, raději o 1000 km dřív, než 100 km později, toč nad 3000 ot. až po důkladném zahřátí (nejen vody, ale hlavně oleje), po ostré jízdě nech běžet chvíli motor na dochlazení, než ho vypneš, atd. Hlavně olej kontroluj tradičně na rysce, nevěř elektronice Bosch. Já dolívám za rok (13 tis. km) tak 3-4 dcl oleje, nemám problém.
    Prostě mrkni se na Klub, jak píše Kubas, tam se dovíš víc. Pak si i malorážku 1.6TS užiješ, až svezeš nezasvěceného, nebude věřit, že je to jen 1.6. A když si ještě pohraješ se vzduchovým filtrem a natankuješ plnotučný 98 oktanů...
    Jinak můžeš počkat rok a já ti tu svou rozmazlenou holku rád přenechám za patřičnou sumu >:D
    A ještě něco - zvuk Twin Sparku mezi 5 a 7 tisíci - to je rajská hudba, která Tě nikdy neomrzí a o tom si u JTD můžeš nechat jenom zdát (že jo RV >:D - my se rádi hecujeme). Zase na druhou stranu JTD lehce načipuješ o kus výš, to u TS bez velkých investicí moc nejde.
    Takže tak to je zkušenost benzínové lobby a teď je to na Tobě... 8)
  • 00 Reagovat !

    foto

    "-- skrytý --" 12.01.07  07:49

    « Bez nadpisu

    Potreboval by som poradit: je mozne nastavit odklon kolesa na zadnej naprave, rovnobezne s prednym kolesom? Lave zadne koleso je naklonene smerom do vnutra, zadna cast kolesa odskakuje smerom von, (co je vidiet aj volnym okom, v porovnani z pravym zadnym kolesom). Je akoby natocene do prava. Dik
  • « 00 Reagovat !

    foto

    "-- skrytý --" 12.01.07  00:45

    « Re:

    Ty ano, ale Selespeed ne.
  • 00 Reagovat !

    foto

    "-- skrytý --" 11.01.07  17:15

    « Bez nadpisu

    magic povedal: výrazně zkrácenou životnost spojky v městském cyklu (neumí totiž neutrál a tak má zařazeno I. a "stojí" na spojce). ako si to myslel ze stoji na spojke? ved ked cakam na semafore tak vyradim kvalt do neutralu. Potom opat zaradim prvy stupen.
  • « 00 Reagovat !

    foto

    "-- skrytý --" 10.01.07  23:16

    « Re: Re: Alfa 147 1.6

    RV: z 75 zbyl jen takovej vrak s celkem slušnou převodovkou (teda - no - řadí) a samozřejmě motorem, ale bude na tom moc a moc práce :?
  • « 00 Reagovat !

    foto Mr-Murphy-

    Mr.Murphy_ 10.01.07  23:12

    « Re: Alfa 147 1.6

    Rebby: nedávno jsme otázku jestli JTD nebo 1.6 do 147 řešili na fóru "147" na www.alfaromeoclub.cz. Tak se podívej tam, je tam dost zkušeností a názorů... Z těch lidí, co se na tom fóru k benzínovým 147 vyjadřují nemá nikdo z motorem žádný problém, až na to, že některým (třeba mě) to žere kolem 3-4 dcl oleje na 1000km, takže když koupíš takové auto po někom, kdo pečlivě nedoléval, můžeš mít zaděláno na malér... Jinak majitelé JTD si nestěžují na nic.... Ale jak jsem psal, hezky si to pročti a udělej si názor... Jo a teď mě napadá, u 1.6 bych viděl celkem nevýhodu v krátké "pětce" - tzn. na dálnici při 140kmh točíš nějakých 4.200 otáček (orientačně...), což je podle mě zbytečně moc - takže jestli hodláš jezdit hodně po dálnici, JTD je určitě lepší volba...
  • 00 Reagovat !

    foto

    10.01.07  23:08

    « Magic

    Tak teď jsem koukal na gumy po pát tisících km po úpravě geometrie a vypadá všechno OK, opotřebení rovnoměrný. Proč ne 147 ? Teď třeba dávají i u dvoukolky 147 samosvor. 159-ka se má radikálně odlehčovat. Celkově se mi zdá, že značka konečně pochopila co je pro ní dobrý. Magicu, když Tě utlučem, kdo nám bude radit ? >:D
    Jo a co ta 75-ka ?
  • « 00 Reagovat !

    foto

    "-- skrytý --" 10.01.07  22:42

    « Re: Selespeed

    Rebby: odborníka si nech! Jinak 1.6 a 1.4 má z řady TwinSpark problémů nejméně, nicméně jsou taky, ale v menší míře než na 2.0 nebo 1.8. Nikdy jsem nepochopil proč, když 2.0 je přitom nemíň nadupaný motor se sníženým kompresním poměrem(?) Při tvém nájezdu celkem chápu, že se ti do JTD nechce, protože se to čistě z finančního hlediska opravdu nevyplatí. Neumím ti ale poradit nic lepšího, než dovoz TS z Itálie s tím, že koupíš auto v I od koncesionáře se zárukou, protože tam je (Bůh ví proč) závad méně (přitom se k tomu chovají kolikrát mnohem hůř; že by podnebí, servis nebo oleje?). Asi budu utlučen, ale musí to být AR 147?
    RV: ten problém nastává hlavně v případě, že něco na té nápravě není úplně v pořádku a dají se širší kola. Na sériových se to neprojeví tolik, ale široká kola = větší axiální síly a tím se i sebemenší vůle projeví mnohem víc. Proto každý, kdo má problém s abnormálním sjížděním pneu by měl hlavně zkontrolovat stav nápravy. Ale určítá míra sjíždění pneu z vnitřku je normální, tak je to auto nastavený.
    robert37: s převodovkou Selespeed nebývají žádné větší problémy u nebouraných aut. Pokud se nějaké závady projeví, je to většinou u bouraných. jen počítej s prodlouženou dobou řazení (zejména podřazování dolů - krásně to tam "šoupne" meziplyn, ale je to dost pomalý) a výrazně zkrácenou životnost spojky v městském cyklu (neumí totiž neutrál a tak má zařazeno I. a "stojí" na spojce). Na motorech JTS se zatím neprojevují závady uložení klikového hřídele, což je zvláštní, protože paradoxně právě spodek motoru je shodný s TwinSparkem (blok, klika, ojnice, olej. čerpadlo...). Tím se trochu ukazuje, že problémy motorů TwinSpark nejsou v konstrukční vadě mazání (což jsem věděl odjakživa, protože by se zadíraly ojniční lágry a ne hlavní), není v nesouososti uložení hlavních lágrů či vibracích (ta doměnka tu též byla, protože proti TS 8v se pozměnil blok) a není ani v té klice nebo těch vlastních lágrech. Ale v čem sakra ten problém je a proč se třeba na 145/146 skoro nevyskytoval, to nevím. Pravděpodobně je to kus od kusu a vliv několika faktorů, z nichž za zásadní bych považoval často nefunkční kontrolku hladiny oleje na přístrojovce.
  • 00 Reagovat !

    foto

    10.01.07  22:05

    « Selespeed

    Zdarec, mám možnost koupě AR 156 SW 2,0JTS SELESPEED
    Chtěl bych vás poprosit zda-li s tím(selespeed) má někdo zkušenosti. Auto by to mělo být relativně zánovní. Jěžděné 2a 1/2 roku s 39t. km na tacho.
    A ty problémy s čidlem hladiny oleje a následného zadírání se týkaly jen motorů T.S. u J.T.S. se nevyskytují?
  • 00 Reagovat !

    foto

    10.01.07  10:10

    « Reklama :D

    protoze se nam forum uz zacina rozjizdet,tak Vas chci jeste jednou pozvat :)
    [odkaz]
  • 00 Reagovat !

    foto

    "-- skrytý --" 10.01.07  07:54

    « To : rradik

    Ako si uz napisal, vydrz podvozku zavisi od vela faktorov. Ja by som este dodal, ze aj od zatazovania auta. Ja osobne si myslim, ze nie je mozne presne stanovit, kedy ti co vypovie sluzbu na podvozku.
    Mozno by sa to priblizne dalo, keby si za kazdym ( cca po 100 000 km, vymenil kompletne cely podvozok ). Tym chcem povedat to, ze vacsinou sa na podvozku meni to, co je zle ( ked mas zle silonbloky na prednej naprave, urcite ich nebudes menit na celom aute ), cize kludne sa ti moze stat, ze pri 100 000 km urobis Go prednej napravy a pri 120 000 km Go zadnej napravy, pri 150 000 km budes musiet vymenit tlmice... To vsetko sa nemusi opakovat v ziadnom logickom slede, proste je to velmi individualne.
  • 00 Reagovat !

    foto

    09.01.07  09:45

    « podvozek 156-výdrž

    chtěl bych vědět jak se projevují závady a v jakém pořadí na podvozku 156tky.Začne to vrzajícími silentbloky tuším,pak je třeba vyměnit ramena,ty jsou ale horni a dolni (drazsi)..Vím že je to ovlivněno především stylem jízdy,kvalitou komunikace a motorem,ale existuje nějaký kilometrový proběh který se dá zprůměrovat a aplikovat? (ve smyslu 50tkm odejdou silentbloky,80tkm ramena horni atd.)
    ještě jedna věc - je u SW normální,že zadní kola jsou dost "ponořena" do blatníku?přijde mi že auto mám dost nízko,ale jen vzadu
    diky
  • « 00 Reagovat !

    foto

    08.01.07  18:50

    « Re: Alfa 147 1.6

    Já ročně najedu najedu taky do 10tisíc km a mám JTD 16V. Prostě 1.6 se mi zdá slabá a dvoulitr v porovnání s JTD 16V až taková bomba nebyl a navíc eventuální problémy. Jestli to bereš nový tak tam je rozdíl ceny skoro zanedbatelnej (JTD 16V vs.2.0 TS) a v bazaru ty rozdíly jsou taky minimální. No abych trochu obhájil TS, znám i spoustu spokojených majitelů. Základem je kvalitní olej, kontrola hladiny a štěstí. :D
  • 00 Reagovat !

    foto

    08.01.07  18:45

    « Geom.-Magic

    Jo díky, teď v tom mám trochu jasno. Originál je tam vpředu rozbíhavost a sjíždí mi to vnitřky gum, přesně jak píšeš. Teď tam mám tu nulu a uvidím co to udělá, když tak dám trochu sbíhavosti jak píšeš a tím to posadím trochu víc na vnějšek. Jde mi v první řadě o jízdní vlastnosti a nějaký to sjíždění do strany unesu, ale teď to bylo opravdu moc. Nejsem zjevně sám na alfaowner.com je diskuse plná příspěvků typu tyre wear u úplně novejch aut. Originál nastavení není nic moc z hlediska životnosti gum, ani z pohledu jízdních vlastností. Jo a ještě otázka.Jakým způsobem hnu s odklonem, píšeš šrouby či co ? Dělá to OMP ? Pokud bys byl tak hodnej a trpělivej a dal mi kontakt na člověka co ty věci prodává, už jsi mi ho jednou dával a já ho ztratil. Jak jsi dopadl s tou Tvojí avizovanou 75-kou, sehnal jsi něco, já bych si taky nechal líbit 75 3.0V6. V čechách jsem viděl na netu takouvou černou 2.0 TS Zender Evo kit, vypadala celkem slušně. Jinak nějaký slušný videa s 75-kou jsou na www.rpracing.info . Jo a až se potkáme někde na srazu máš u mě láhev Tvýho oblíbenýho pití. Řekni si co. A dej dopředu vědět kam jedeš, myslím, že účast potom bude hojná :-) Dík
  • « 00 Reagovat !

    foto zmulin

    zmulin 08.01.07  18:08

    « Re: Alfa 147 1.6

    Magic má pravdu v tom,že ty motory občas chodívaj do háje.Žerou trochu olej a čidlo vůbec nefunguje,tak se přidřou.Záleží jestli s tim jezdil nějakej Helmut od garančky ke garančce,nebo někdo,koho občas napadlo vytáhnout ten žlutej klacík...
Přihlásit se Zaregistrovat Pro přispívání do této diskuse musíte být přihlášeným registrovaným uživatelem!






Blesk.cz

Hlasová asistentka Alexa vyzvala dívku (10), aby strčila minci do zásuvky

Hlasová asistentka Alexa vyzvala dívku (10), aby…

Virtuální asistentka Alexa od americké společnosti Amazon vyzvala desetiletou dívku, aby přiložila minci k…

Vrácení, výměna i reklamace vánočních dárků: Nejčastější otázky a odpovědi, největší fígle prodejců!

Vrácení, výměna i reklamace vánočních dárků:…

Radost z vánoční nadílky se může snadno změnit v rozčarování, stres a vztek. Stačí najít pod stromečkem nevhodný…

 

iSport.cz

Za čtyři flopy jeden Lischka. Prosadí se umělec Falta líp než křídla před ním?

Za čtyři flopy jeden Lischka. Prosadí se umělec…

Výdaje na Rudolfa Reitera, Milana Lalkoviče, Romana Potočného a Pepeho Menu, čtyři nedávné neúspěšné akvizice…

Přípravy na ligu ONLINE: Slávista Bah má covid, Beran trénuje s Bohemians

Přípravy na ligu ONLINE: Slávista Bah má covid,…

Jarní část fotbalové FORTUNA:LIGY odstartuje 5. února 2022, jednotlivé týmy už proto v prvním lednovém týdnu…

 

Reflex.cz

Omikronem se do konce týdne nakazí až dvacet milionů Čechů, nastínil Dušek pesimistický scénář

Omikronem se do konce týdne nakazí až dvacet milionů…

Přední český covidový scénárista Ladislav Dušek, který během pandemie zveřejňuje různé scénáře vývoje, opět…

Poučení z odchodu Angely Merkelové. Voliči ztrácejí zájem o „všeuměly“

Poučení z odchodu Angely Merkelové. Voliči ztrácejí…

Angela Merkelová odešla ze světové politiky v plné slávě a dalo by se očekávat, že její úspěchy svědčí o tom, že…