Alfa Romeo
Zařazení: Všechna fóra > Diskusní fórum "MotorCafé" > Alfa Romeo
-
"-- skrytý --" 21.04.05 08:11
« Bez nadpisu
to Octavia RS> člověče, asi to bude vypadat jako že jsem osobně zaujatý proti tobě, ale zase nemůžu souhlasit. Naměřená hodnota zrychlení 0-100 km/h: AR 156 V6 24v za 7,28 s, Octavia RS za 8,12 s, 1000 m s pevným startem AR 156 V6 za 27,6 s, Octavia RS za 28,8 s; brzdná dráha ze 130 km/h AR 156 V6 za 62,5 m, Octavia RS za 71,8 m; únosná hodnota příčného zrychlení: AR 156 V6 1,02 g, Octavia RS 0,96 g. Průměrná spotřeba paliva během testu: AR 156 V6 12,1 l/100 km, Octavia RS 11,9 l/100 km. Zdroj: Automobilismo (jedno číslo 00 a jedno 99)
To, že RS docela jede se ti subjektivně zdá právě díky mizerný podélný stabilitě toho auta. Ty brzdy jsou degresivní (tzn. nejdřív sebou to auto strašně cukne a potom přestává brzdit), kdežto v AR progresivní (účinek se zvyšuje s dráhou pedálu). Moje osobní zkušenost je, že na akceleraci ve všech režimech do 210 km/h RS v pohodě naloží Thema 8V Turbo v Eco verzi, akorát by jí RS měla dát nakládačku na maximálku (teoreticky, jenže i na tý dálnici rozhduje většinou akcelerace ze 100 km/h na 180 km/h, pak ti tam zase někdo vejde, takže to nemám vyzkoušený). Jakmile ale přišel dálniční sjezd nebo dokonce zatáčky, RS se nechytala vůbec (no, srovnejme zadní závěsy a není divu). Hovořím u RS o sériovým autě, jednou mě pěkně vytuněná červená RS s plamenama u vejfuku a bílejma 17" Speedlinama na sníženým a rozšířeným podvozku docela pěkně prohnala i s Deltou HF, ale na sjezdu Hradecká-Chlumecká dostal cca 1 s v oblouku a další 1-2 s při akceleraci ze zatáčky. Neber to prosím nějak osobně, ale ono subjektivní vnímání strašně klame. Já měl v dobách komoušských vždycky pocit, že na akceleraci je kámošův Wartburg 353 W mnohem rychlejší než můj Fiat 125p/1500, protože ten Warťas se při rozjezdu strašně brutálně zakláněl... stačilo se jednou postavit na křižovatku a bylo jasný, že co se zdá, je sen... :) -
« Re: Oukej
RSko je na tom vykonove relativne opravdu dobre...jeho pruznost kdyz se roztoci turbo je prijemna a dynamika je prakticky shodna s AR 156 V6... spotrebou je na tom RSko lepe...a kufr zajima koho?? kupujete si snad takove auto kvuli kufru?? Vzdyt tam akorat vsechno lita a boucha...
ve vsem ostatnim alfa oktavku prekonava... hlavne ten zvuk tak lahodny uchu, podvozek taky parada...design... no, srdicko automobiloveho fanouska musi busit radosti... v oktavce tohle nikdo neprozije, i kdyz svezeni je v ni take hezke... -
"-- skrytý --" 20.04.05 21:21
« Re: Oukej
Pokud to muzu v tomhle tematu srovnat s ex-magicovym HF-kem, tak Octavie ma strasne dloooouhy kvalty, HF-ko je zivejsi. Pokud vim tak Octavku vetsina firem ladi na 210 PS, ale za tuto upravu chteji strasny penize , takze se toho musi na motoru asi hodne zmenit a neni to jen v preprogramovani jednotky. HF snese precipovani bez jakychkoliv uprav. Vic by o tom asi mohl napsal ten nejpovolanejsi a tim je Magic. -
« Oukej
Presně takoveto reakce jsem očekával, myslím si totiž totéž, diky:) Ush sem se totiz lekl, ze se mi ta moje Alfa jenom zda a ze me veskutecnosti hrave predjizdej octavky s kocarkem na strese:):roll:
Mějte se a Uzivejte auta srdcem, a ne objemem kufru ...jenom jsem se chtěl zeptat jak je na tom to RS motorově? myslim vykony, nevim to jistě...dix.
BTW větši křivdu ush jsem dlouho necítil >:D
:D -
"-- skrytý --" 20.04.05 12:18
« Bez nadpisu
Fera> magic je srab a nezúčastní se (práce....dyť to znáte)
K tomu testu: je to jako každý test v každé zemi. Kolik utratí AR za reklamu a kolik Škoda? Podle tohoto kritéria téměř VŽDY poznáte výsledek testu, aniž byste jej museli číst dál. V Německu vítězí německá auta, ve Francii francouzká, v Itálii italská (někdy) a ve Švýcarsku je to jako loterie.
Když jsem jednou napsal dost tvrdý (ale naprosto pravdivý) test na P 406 HDi, tak Peugeot odvolal reklamu v hodnotě 350.000 Kč a začala "studená válka" mezi redakcí a importérem, která znamenala omezení pozvánek na prezentace, atd. To jsou setsakramentsky citelný ztráty! Přitom jsem nemusel psát bláboly jako tento zmiňovaný idiot, ale stačilo jenom informace podat méně tvrdě a s větší měrou diplomacie. Mea Culpa (stydím se dodnes).
Všimli jste si někdy, že se např. v testu AR 156 2.5 V6 v Auto TIPu 1/4 článku hovořilo o "cestující" ručičce palivoměru? Asi jo. Ale když jsem BMW M5 naměřil o 82 koní míň, než mělo mít nebo Audi TT chybělo přes 50 koní, bylo to zameteno pod koberec, že to je prostě vadnej kus a není fér o tom psát. Prostě vztah mezi inzerentem a redakcí JE PODSTATNĚ DŮLEŽITĚJŠÍ, než vztah redakce - čtenář.
Ale zpátky ke zmíněnýmu "testu": ten člověk napsal svůj názor. Napsal nám, že je naprostý lajk, který nemá páru o řízení auta. Preferuje velký kufr před tuhostí karoserie, přesné řízení mu nahání hrůzu, degresivní brzdy v něm vzbuzují větší důvěru ne progresivní, neschopnost auta zatočit hodnotí jako stabilitu, atd. Je to jeho názor. Nevyvážený, hloupý a neprofesionální. Jako on sám. Přesto má svým způsobem pravdu - kolik se u nás prodá Octavií RS a kolik AR 156 V6? A v tom to je. To je jeho díl pravdy. -
« Re: Tak ted nevim
Noo, tak tomu clanku jsem se usmal...s oktavii RS jsem najezdil hodne...s alfou 156 jsem take jezdil...pokud to porovnavaji s 156 2,5V6, tak jen chci rict, ze dynamikou je to prakticky shodne..podvozkove my ale oktavka rozhodne lepsi neprisla...alfa je rozhodne atraktivnejsi, oktavka levnejsi a ma nizsi spotrebu...videl bych to jako hodne vyrovnany souboj, kdy rozum by koupil oktavku s mensimi naklady a srdce by koupilo alfu.... ja nejdriv kupoval rozumem a ted srdcem....a s alfou jsem spokojenejsi!!! tak to je muj nazor... -
« Re: pro AlfaGTA
Kubas: No, to je perfektni, tak to bychom se domluvit mohli ;-) napis kdyztak na alberta@email.cz vymenime si telefony a domluvime se on-line ;-) P.S: chcete jet na spotrebu nebo je dovolena i sportovnejsi jizda a vychutnavat si zazitky? ;-)))) a ze Zlina uz muzem jet spolecne ;-) -
Mr.Murphy_ 18.04.05 22:59
« pro AlfaGTA
Ahoj a gratuluju k nákupu 147GTA. Níže jsi psal, že by jsi jel do Luhačovic na ten sraz, pokud by s Tebou někdo jel z Prahy... Tak jestli potřebuješ vytížit auto, tak já (+ moje holka) bychom se s Tebou rádi svezli... Přispějem Ti na benzín, pochválíme auto a ve Zlíně přesednem do AR 147 mých rodičů a pojedem na ten sraz taky... A pokud by jsi jel v neděli zpátky, tak bychom se s Tebou taky svezli... Tak dej kdyžtak vědět a mohli bychom se nějak domluvit. přeju hodně šťastných kilometrů ;-) -
"-- skrytý --" 18.04.05 08:22
« 156 vs 166; TS vs JTS
Nevím, moje pocity jsou přesně opačné. Motor 2.0 TwinSpark 16v je (na rozdíl od svého 8v předchůdce) velmi riskantní nákup v případě ojetiny. Proti novému bych neměl nic, ale ojetiny bych se bál. Už to tu bylo několikrát, ten motor prostě žere olej a má jedinýho policajta od firmy Bosch, no a slovo Bosch = průser, takže se u každýho druhýho auta stane, že olej zmizí, majitel o tom neví a pak to zaklepe na lágrech. Takže takový auto jenom od někoho, koho dobře znáš a víš, že to ví a hlídá to nebo od spolehlivýho servisu (spolehlivej Alfaservis: ha, ha, >:D ...). Potom najezdí 350.000 km v pohodě. 156 z bazaru je obrovský riziko (spíš V6 nebo 2.4 JTD). JTS je úplně jiný motor. Má podstatně větší zátah od spodu, jede ve středním pásmu výrazně líp, ale chybí mu ten typickej zátah ve vyšších otáčkách, jakej má TS. Je to spíš subjektivní a je to dáno tím, že ten motor jde mnohem líp odspodu na rozdíl od TS, kterej si libuje nad 4.000/min. Kromě běžných závad na elektronice Bosch netrpí žádnými konstrukčními vadami. Jeho největší předností je extrémně nízká spotřeba, při stejný jízdě bere o víc než 2 litry na 100 km míň než TS 16v. Do 166 se ale nemontuje! Zatím je osazen jenom v modelu 156. Je pravda, že je trochu citlivější na benzin, ale pokud nejsi blázen a tankuješ u normálních ČPH, není u nás problém. Cena 156 2.0 TS a 2.0 JTSbude ale podstatně jiná. Pokud chceš srovnávat 156 a 166, tak zajdi do bazaru a vyzkoušej si vnitřní prostor. Já osobně bych o 156 uvažoval jen ve verzi SW, protože do sedanu se dozadu prostě nevejdu. Kombík je na tom s místem vzadu trochu líp (hlavně hlava) a navíc má sklopný a dělený zadní sedadla, takže v něm lze občas i něco odvýzt (stěhovák to ale není). Navíc třeba mým nohám vadí i přístrojovka (mlátím se do ní vpravo vpředu pravým kolenem). 166 je na tom s prostorem podstatně líp, protože je obrovská, ale ani tam nejsem interiérem nijak nadšen (při nastupování dozadu se člověk občas praští do zad zubem v zadních dveřích, sloupky jdou hodně do hlavy, atd.). Ale ve srovnání s Německou konkurencí je ten prostor o.k., jen proti starý 164 mi to přijde jako dva kroky zpět. Největší síla 166 je v tom, že je to sice strašně velký auto, ale jednak není ani moc těžký a za druhý řídí se líp, jak spousta jiných malých kupátek (hlavně díky super zadní nápravě). Jen při parkování člověk zjistí tu velikost (hlavně šířku; u většiny hypermarketů neotevřeš na parkovišti dveře 8-s ). U 166 bych ale určitě nepreferoval motor TS 16v, ale spíš 2.4 JTD nebo 2.5 V6, příp. 2.0 V6 turbo. V6 motory jsou osazeny vepředu čtyřpístkovýma Brembama, což není vůbec zanedbatelná výhoda. -
"-- skrytý --" 16.04.05 10:45
« Re: 156 nebo 166?
Podle toho, jestli chceš klasiku nebo přímý vstřik. Klasika (MPI Twin Spark) je sázka na jistotu, JTS jede jak ďábel, tedy pokud jede. Reklamací na neadekvátní výkon motoru však bylo až příliš - inu, přímý vstřik benzínu je skoro vždy průser... -
« Re:
magic: nemam kde se projet :-( ale ja to porovnaval s auty s kterymi jsem doposud jezdil... a obzvlast proti oktavce, ktera mela turbo a do 2000 netahla je to proste obrovsky skok..tak asi takhle jsem to myslel... netvrdim, ze nejsou lepsi auta, ale ja myslim, ze tohle je uz fakt spicka za ty penize ;-) jen by to mohlo byt uspornejsi ;-) -
"-- skrytý --" 15.04.05 14:27
« Bez nadpisu
Octavia RS: nechci ti brát iluze, ale zkus se někdy projet s Integrálou Evo II. To je u mě auto, který jde odspoda. Ale 147 GTA je taky dobrý. Já chtěl přes léto to svoje přestavět na pseudo-GTA (155), ale už teď je evidentní, že to nevyjde.... -
« Re:
No kolik lidí přijede to se nikdy dopředu moc neví :?: . Je to původně sraz Fiat Bravo clubu (víc info na www.fiatbravo.wz.cz) rozšířenej o Alfy. Pár nás tam bude odhaduju tak 8 Alf a 20 Fiatů. S GTA budeš hvězda. Jo a dost užitečnejch info o 147-čkách je na www.147virtuaclub.it v rubrice fórum (je nutný se registrovat) Jinak u GTA pozor na brzdy-dochlazovat a častěji kontrolovat olej (pravděpodobně bude úbytek mezi výměnama). doporučenej olej Selénia racing 10W-60 -
« Bez nadpisu
no, to se pletes, oproti napriklad prave octavii RS jde GTAcko od spodku naprosto fantasticky! a mekky podvozek?? kdyby byl tvrdsi, tak spolujedkyne si ukousne jazyk ;-))) vzdyt se s tim musi obcas jezdit i na delsi cestu nez jen objet blok kolem baraku ;-))) jinak samozrejme tvrdsi to byt muze, ale nechtel bych to prozivat v Praze na dlazebnich kostkach a ostatnich ceskych silnicich...tohle mi staci az dost ;-)) a nick si asi zmenim, nehodi se k tomu...holt minulost... ;-) -
"-- skrytý --" 12.04.05 20:31
« Re: Re: Porovnani
No, ono to není tak docela pravda. Nejde o koně, ale o průběh momentu. GTA není nijak extrémně brutální na spodku, nabírá dech vlastně až na 4.000/min. Pokud bys vzal jejich starší turbomotor (čtyřválec 2.0 - derivát z Integraly), tak ten je v základu uškrcenej na 190 koní, ale GTA by se s ním těžko rozjela, protože ten motor má brutální zátah už nad hranicí 2.500/min. Proto ti na GTA nechybí pohon všech kol. Ten motor má ale na víc, mohl by jít mnohem víc odspodu, ale potom by tam nutně musela být trakce 4x4. Jinak mi to auto přijde na můj vkus dost měkký, ale to je závislý na vkusu a způsobu používání. Za ty peníze je to samozřejmě naprostá senzace. Měl by sis jenom ještě změnit login... :D -
« Bez nadpisu
Je pravda, ze pohon jen prednich kol u toho auta neni zadny obrovsky handicap... na ten sraz bych rad prijel ;-) kolik tam tak jezdi lidi??
jinak ja mam 147 GTA... ale s 156 GTA jsem taky jezdil a myslim, ze 147ka je jeste o neco obratnejsi a sviznejsi... nevim, mozna to je jen pocit, ze mam 147ku, ale fakt se mi to tak zda, kdyz to zpetne porovnam...
dneska je hezky, tak jdu projet par litru benzinu ;-) je fakt, ze tohle je moje prvni auto do ktereho si jen tak sednu a mam radost, ze jedu nekam a je mi jedno kam;-) -
« Re: Porovnani
Gratuluju ! Mám sice jenom obyčejnou 147,ale když jsem porovnával před koupí Alfu s Octávkou nebylo co řešit(obyčejnou ne RS), stačilo se svézt. Mě nejvíc uchvátila ta trakce a kdo tvrdí, že 250 koní je na přední nápravu moc, tak je ovlivněn právě VW a jeho klony. S GTA(156) jsem jezdil v Brně na okruhu při Alfa dnu a ještě teď vzpomínám. Nechceš přijet na sraz Alf ? viz. www.alfaromeoclub.cz -
« Porovnani
Tak GTAcko mam teprve tyden a najeto pouze 1000km... s oktavkou RS jsem najezdil cca 50tis.km... myslim, ze budu porovnavat neporovntalene... je pravda, ze skodovka udelala vyborne auto, ale GTAcko je proti ni uplne jinde... mel jsme oktavku nachipovanou na cca 200koni a nejezdila spatne, alespon jsem o tom byl celou dobu presvedcen...velmi pekna byla spotreba kolem 10 litru, zatimco s alfou se dostat pod 15 je umeni a porad stojim na benzince ;-)) Co me na alfe nadchlo je strme rizeni, sice ma maly rejd a kdyz se otacim v ulici vypadam jako zenska, ktera se neumi otacet ;-))) jinak co se tyka jizdnich vlastnosti, tak to je neco co musi podle me nadchnout kazdeho...dostat se s timto autem na hranici chce opravdu brutalni zachazeni a tam kde jsem jezdil s oktavkou zatacky na hranici moznosti, alfa zvlada jakoby nic.. jinak ten zvuk je lahodny, v nizkych otackach jen tak bubla a ve vysokych se ozyva z vyfuku praskani a motor duni a nahani hruzu... s autem se teprve sblizuji, ale myslim, ze radost ze svezeni je neporovnatelna... oktavka je proste rychle lehce sportovni auto, alfa je nekompromisni dravec, ktery dava ridicovi neco mnohem vic, pocit ktery se tezko popisuje... no, jinak se kdyztak ptej, co by te zajimalo konkretne;-))) -
« Jirka156
Nejsi Ty ten občan hlavního města co má ve sklepě kvas na dobré pití? Spoilery se podařilo sehnat? Mám tady na severu schopného elektrikáře, takže pokud by jsi jel někdy kolem, dalo by se něco udělat i stou klapkou. Teda pokud je závada v ní. Servis někdy detekuje závadu, která je výhodná s odstraněním pro něj a nikoliv pro Tebe. -
"-- skrytý --" 15.03.05 09:34
« Re: Rezerva
"Zaručená životnost" nouzové rezervy je 100 km, může se na ní jet max. 80 km/h, ale hlavně (a na to pozor) - musí být opravdu hóóódně nafoukaná (většinou je předepsáno huštění 4,3 atm.), jinak na ní nepřejedeš ani to město z jednoho konce na druhý! -
"-- skrytý --" 15.03.05 08:50
« Rezerva
Zdar panove, tak sem u svoji Alfy pichnul levy zadni kolecko a tu gumu uz nema cenu opravovat. Je to tak "trochu hodne" slike. ;-)
Samozrejme ze tam mam jako rezervu takovej silenej nouzovej bazmek o sirce uctyhodnych 115mm. :P Kolega se o tom vyjadril tak, ze jet za mnou je stejny jako bezet za pejskem, kterej ma amputovanou zadni nozicku... >:-[] Tak sem chtel vedet jak dlouho se to na tyhle rezerve da prezit. Jezdim jen po meste a potreboval bych to tam jeste tak 14 dni nechat... -
"-- skrytý --" 11.03.05 12:04
« Bez nadpisu
Co se týká nafty, tak jsem téměř nedotčen zkušenostmi. Pokud ti jde o změnu ECU, zkus www.squadra-racing.com nebo www.hoeramann-motorsport.de
To jsou takový docela seriózní firmy. Já se stýkám v I jen s lidma, co dělají benzinový turbomotory nebo Alfácký V6. Ale naprostá většina koncesionářů na severu Itálie nabízí přemapování ECU jako standardní službu. -
« Re:
No já celkem nepotřebuju nic, jsem se svojí 147 JTD 16v spokojenej a nepotřebuju, aby mi to nějakej čipař zmršil, spíš se jenom zajímám a možná by to zajímalo i ostatní. To Biesse má hroznej web, to je pravda, ale zase se mi líbí, že nedílnou součástí úpravy je odbrždění před a po úpravě. Mám takovou naivní představu, že italský auta uměj nejlíp italové. Znáš nějakýho jinýho slušnýho úpravce na severu Itálie ? -
"-- skrytý --" 05.03.05 23:15
« Bez nadpisu
RV - něco mi slovo Biesse říká, ale nevím co. Každopádně ty stránky jsem viděl poprvé. Na firmu, zabývající se především elektronikou mi přijdou trochu divný, ale to nic neznamená. V Safari, Caminu nebo Opeře jim některé odkazy nechodí (nehledě na divné tech. údaje např. u motorů Lancia) a na MS Internet Explorer jsem neměl trpělivost...U softwarový firmy by mě to možná trochu znepokojovalo, takováhle práce. Ale jak říkám, nic to nemusí znamenat.
Na firmu Bitpower jsem se obrátil jednou v životě s žádostí o vypálení mnou dodaných dat do obvodu eeprom 27C256, která se používá u Alfic, Lancií a Cosworthů s elektronikou Weber-Magneti-Mareli IAW WH4 a dodnes tuto paměť nemám. Opět to nemusí nic znamenat, protože naprostá většina vozů Alfa Romeo používá elektroniku Bosch (147 např. Bosch Motronic ME 7.3, kde jsou paměťi typu flash eeprom). Žádné objektivní nebo technické informace ani o jedné z těchto firem podat nemůžu. Reference na Bitpower by mohla poskytnout pražská Imofa, která s nimi spolupracuje (www.imofa.cz). Záleží na tom, na jaké auto by jsi ten ECU potřeboval. Něco mám, spousta se toho dá sehnat. -
« Pro magica
Nic se tady neděje tak mám pár otázek. Jezdíš na sever Itálie, říká Ti něco firma Biesse racing se sídlem v Cuneu (www.biesseracing.com)? Zabejvá se úpravama motorů a nedílnou součástí úpravy je graf z brzdy před a po úpravě. Na italským webu www.147virtualclub.it na ně pějou chvalozpěvy. Jakej máš názor na firmu Bitpower u nás ? Dík -
"-- skrytý --" 26.02.05 17:37
« Otáčky
Podle servisu v Imofě si myslí, že je zanešená, ale mě ji už dvakrát čistili Carbon Cleanem. Taky moc nechtěli v Imofě slyšet o přehrání softwaru ř.j. motoru, ale za 2500Kč by to na přání udělali. Jinak by to přehráli i Bit Poweráci. Já bych to viděl na výměnu celý klapky a hlavně toho servomotorku ovládající vymezování klapky. Jenže jen ten stojí 6000Kč. -
"-- skrytý --" 23.02.05 19:49
« Kolísání otáček
Ahoj. Zdravím všechny Alfisty. Chci se zeptat. Vlastním AR 156 r.98 2.0T.S.(114kW) a mám problém se zakolísáním otáček při sundání nohy s plynu a padání až na volnoběh. Po spadnutí otáček mi několikrát a ne pravidelně zakolísají od 600ot/min až po 2000ot/min. A když zastavím, tak se ustálý na asi 900ot. Kontroloval jsem několikrát čistotu klapky. Byla mi KTS-kou kontrolována chybovka a blok hodnot, kde nejsou žádné anomálie. Tak jsem zkusil zkonfigurovat jednotku a taky nic. Bylo mi ještě doporučeno, ať si nechám přehrát software ř.j. motoru. Dělá to servis Alfa i Bitpower stojí to kolem 2000Kč. Nemáte někdo typ co s tím. Motor má najeto 105.000. Díkas. -
« žádam o radu
Zdravím,
chci si koupit Alfu 156 v naftě, nejlíp 2,4 JTD a chtěl bych se zeptat majitelů tohoto vozu na nějakou radu či doporučení ohledně tohoto vozu. Mnoho známích mě Italská auta rozmlouvá, ale já mám Fiata Cromu 2.5TD a jsem s ním maximálně spokojený, ale je to už stařeček. Tato Alfa se mi moc líbí, ale popravdě sem v ní ještě ani neseděl. Rád bych nějaké informace ohledně častých poruch, cen oprav a dílů, spotřeby,... Předem všem děkuji. -
« AR 156
Všem se dopředu omlouvám, nechci z toho dělat inzertní sloupek, ale vzhledem k tomu, že jsem se stal na rok chodcem, tak mi na dvorku parkuje poměrně zajímavá 156. Je to původně 2,5 předělaná na 3,0, vínová, z roku 99 se spoustou doplňků od Novitecu. Je k mání za celkem rozumné peníze cca.220 tis.Kč. Pokud by mněl někdo zájem, klidně pošlu fotky a dám další info. -
Petr V 15.02.05 15:55
« Alfa 75 2,0 TS
Fandovi přenechám Alfu 75 2.0TS r.v. 89 za symbolickou cenu... STK nyní nová,koroze, jezdila do minulého týdne,ale nebavilo mne přemýšlet jestli nastartuje nebo ne(zřejmě komprese a bylo cítit,že se ulije benzínem) na roztlačení chytne na 5m a pak jede jak oheň. Spotřeba oleje v normě. Donedávna vyplácela Superby a Prasáty (220-230 km/h) proti kopci 180není problém!:D Nové destičky i olej. K tomu: litá kola 15" a ještě další náhr díly + celá AR 75 2.0 TD bez TP havarovaná na předek(motor jede ale na volnoběh hodně kouří :-(
Pokud se někdo nudíte a nemáte si s čím hrát,tak se ozvěte :-) xkockaj@seznam.cz -
"-- skrytý --" 09.02.05 22:12
« Bez nadpisu
I když si myslím, že příčina všeho bude debimetr, udělal bych ještě pokus s vypojením lambdy. Pokud se po vymazání diagnostický paměti po vypojení lambdy bude závada projevovat i nadále, je na řadě další výrobek firmy BOSCH, a to je debimetr. Ona totiž nová lambda ještě nemusí pracovat dobře, neboť je vyrobená s příslovečnou německou pečlivostí. Pokud se úplným vypojením lambdy nic nezmění, doporučuju navštívit velkej značkovej servis, protože tam debimetr určitě budou mít skladem, vrazej ho tam a když to bude o.k., zaplatíš cca 8.000,- Kč. Když to nebude debimetrem, zase ti vrátí ten původní a nezaplatíš nic (aspoň doufám). Pokusy s nějakým proměřením, opravou, vyčištěním nebo záměnou jinýho použitýho debimetru většinou končí nezdarem a je to jen zbytečná ztráta času (peníze stejně neušetříš). Nový debimetr sice taky ne vždy funguje dobře, ale pravděpodobnost, že bude lepší je přeci jen větší než u toho, který absolvoval 160.000 km. Pokud ani debimentr nebude pravou příčinou, je potřeba jít po chybových hláškách ŘJ BOSCH, čidlech BOSCH a případně zkusit přehrát software v ŘJ BOSCH. Na 99% bude příčina v něčem, na čem je napsáno BOSCH. -
« Lambda?
Začalo to cukáním hlavně když je vlhko,prý svíčky(výměna 8.500 kč),po 1 měsíci to stejný.Po měření na examineru prý lambda(5.000).Poté změna chování motoru.Při zahřátým motoru cuknutí u 4000 otáček ať z 2,3,4.Pokud je motor studenější tak u 4000 otáček končí.Samozřejmě, že ho tak netočím,jen jsem zkoušel co to dělá.Motor 2.0 T.S, r.v.98,160 tis.CHci se jen zeptat,jestli někdo neví co s tím.Sice říkali,že si to musí najít v té lambdě cestu,ale já už mám ujetý přes 4.500 km,takže nevím. -
"-- skrytý --" 02.02.05 12:39
« Dvojitý lichoběžník
magic: Já jsem jen obhajoval shora uvedený typ zavěšení - jak je to Alfy Romeo 156 nevím, nerozebíral jsem to. Zato jsem rozebíral několik předních náprav u Hondy a nejvíce se mi líbila možnost jemného doladění odklonu kola a záklonu rejdového čepu pusunem "obroučky/brejlí" závěsu horního raménka vůči díře v "hrnci podběhu". -
"-- skrytý --" 02.02.05 11:36
« Sháním kola
Sháním kola na AR 155. Jde o originály Speedline, černý pětipaprskový loukotě 16", dodávaly se jako součást sportovního kitu nebo na přání, u modelů od MY 96 pro 2.0 TS Super L, V6 a Q4 standard (s gumama 205/45 ZR 16). Je to klasika čtyřdíra 98. Případně i jiný 16", když budou dobrý. -
« ALFA ROME0 156 2.4JTD - PRODÁM
PRODÁM ALFU ROMEO 156 2.4 JTD (100kW) 1999
spotřeba při normální jízdě 7l a při hóóódně tvrdý jízdě max 10l nafty !!!
17" ALU kola + cca 80-90% zimní pneu
komplet v el. (4xokna+zrcátka),vyhr.zrcatka,4x airbag*,ABS,servo,klima,4xkotouč....
volant+stredovy panel ve dreve, modrá metalíza+modré sedačky+černo modré plasty,2xloketní opěrky, bílé budíky, bílý strop, tónovaná okna....
[odkaz]
[odkaz]
V listopadu nová spojka, baterie, oleje (+všechny náplně-fridex,olej serva,brzdová kapalina,...), přední destičky, novej rozvoďák,.....
STK+EM do roku 2006 (ted si nejsem jistej,ale asi do kvetna 2006)
Závady:
lechce ťuklé přední dveře (jen promáčklé - lak je nepoškozen)
nejsou přední airbagy (nejsou vystřelené! nejsou tam vůbec - jsou prostě vybraný takže pak stačí je tam jen nandat...)
Jasný původ:
Mám CEBII + všechny původní doklady.
Mám k tomu snad i nějaký servisky (přesně nevim co tam je-mám tam asi 5 knížeček....)
Více info na telefonu (604533997) nebo mailu (vomy@vypalujemecd.cz)
Fotky jsou také na www.nobrain-riders.com/elektrony/ nebo můžu větší poslat mailem....
Cena cca 190.000,- Kč
po dohodě (!) a při rychlém jednání výrazná sleva !
INFORMACE VÝHRADNĚ PO TELEFONU NEBO MAILEM -
"-- skrytý --" 21.01.05 11:44
« Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re:
No, Mitsi, on je tam jeden podstatný rozdíl, a to ten, že u u tý nápravy na 147/156/GT je osa otáčení kola vymezena nikoliv pouze ustavením horního ramene, ale přes druhej výkovek sklonem Phersonu, přičemž jako u normálního McPhersonu se vzpěra celá otáčí. Horní rameno je ukotvený na horním ložisku vzpěry, takže bez toho tlumiče by se to vlastně rozpadlo. Navíc je stabilizátor chycenej přes oscilační tyčku zase k tomu Phersonu. Klasický lichoběžníky (třeba na AR 75) mají dolní a horní vodicí rameno, která existují samostatně bez vazby na tlumič a osa geometrie kola je vymezena těhlicí, která je v čepech mezi těmito rameny. Tlumič je v karoserii napevno, přičemž slouží jenom jako prvek odpružení, nemá žádnou vodicí funkci. U jmenované AR 75 bylo ještě to spodní rameno ukotvený přímo na zkrutné tyči, takže to auto nemělo vpředu žádný pružiny. Ale to jen tak na okraj. Jinak to u Hondy docela dobře vymysleli... -
"-- skrytý --" 17.01.05 18:58
« Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re:
Ještě k zavěšení předních kol: To, co popisuje magic, je tzv. "modifikovaný závěs McPherson", kde McPherson funguje pouze jako tlumičová vzpěra (tj. bez funkce vedení kola) - spodek těhlice kola je zavěšen na čepu "v rohu" rozvidleného spodního ramene, horní závěs pak netvoří sám McPherson, ale pomocné horní rameno (nebo spíše jen "raménko") opět trojúhelníkového či lichoběžníkového tvaru zavěšené na podběhu, nikoli přímo na McPhersonu, jenž je ukotven buď samostatně přímo na těhlici nebo (ve většině případů), vůči spodními ramenu. Takže v praxi se opět nejedná o nic jiného, než o starý dobrý a osvědčený dvojitý lichoběžník! Ano, je to drahé a provozně/životnostně choulostivé, ale... -
"-- skrytý --" 17.01.05 11:12
« Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re:
Tak nejdřív k tý bezpečnosti: jestli považuješ výsledky testů s předem jasně definovanýma podmínkama za verdikt o bezpečnosti, tak to není dobrej nápad. Ono totiž až na tu ránu přijde, auto se čerta starýho bude starat o to, jestli se k překážce blíží přesně v úhlu 90° (v životě jsem to neviděl), nebo v úhlu podstatně jiným (nejčastěji při čelním nárazu je to kolem 80°). Jestliže vezmem třeba Megana a praštíme s ním v rychlosti 80 km/h do AR 156 tak ti vlastní hlavou ručím za to, že Alfa udělá z Megana mastnej flek. V Meganu nepřežije nikdo, v Alfě možná všichni. Říkám možná, nevím to jistě, ale ze zkušenosti můžu říct, že Alfice jsou naopak hodně "bourací", pět piruet přes střechu už tu bylo několikrát bez vážných následků. Samozřejmě konstruktéři znají parametry testů a tak na ně auta vyrábějí. Někteří. Někteří na ty testy kašlou a dělají auta tak, aby byla bezpečná reálně a ne tabulkově. Je to stejný, jako ve všech ostatních parametrech. Tabulky jsou šedá teorie, zelený je strom života....Ke spotřebě: nejvíc spotřebu ovlivňuje řidič. Kamarád jede s jedním autem za 14 l, já pod 10. A nejedu nějak pomaleji. Mně 156 V6 brala kolem 11 litrů. Za tu jistotu při řízení auta mi ta spotřeba rozhodně stojí. V obci jedu velmi defenzívně, protože nestojím o to někoho přejet jen proto, abych si léčil komplexy z malýho penisu. Mimo obce a oblasti se zástabou či místa působící nebezpečí (opravy vozovky, atd = všude, kde se vyskytujou pěšáci, zácpy nebo zmatení řidiči) ale zásadně jakékoliv omezení rychlosti neuznávám, odporuje to plynulosti a potažmo i bezpečnosti provozu (nervózní řidič bourá častěji, než ten, co je v pohodě).
K těm nápravám: přední náprava u AR 156 je taky na vzpěrách McPherson. Náprava je sprostě ukradená od Hondy, která ji používala mnohem dřív. Díky ustavení pomocným horním ramenem je u krajních hodnot propérování zajištěno vedení víc rovné než v oblouku a je tam lepší zachování konst. záklonu rejd. čepu při změně zatížení kola. U většiny aut je to zbytečné, zabírá to spoustu místa a stojí to hromadu peněz, přičemž výsledek není až zase tak ohromující ve srovnání s pouhým spodním ramenem (třeba Lybra). Mnohem zásadnější vliv na chování auta má stejně zadní kinematika.