Alfa Romeo

Zařazení: Všechna fóra > Diskusní fórum "MotorCafé" > Alfa Romeo

  • « 00 Reagovat !

    foto

    12.05.05  12:33

    « Re:

    to magic: nevim jestli jsi zachytil clanek Michala Kudely ve tvem "oblibenem" AMS porovnavajici Evo VIII a Imprezu. [odkaz]
  • « 00 Reagovat !

    foto

    12.05.05  12:05

    « Re: Náchod

    Magicu, do Náchoda dorazíš ?
  • 00 Reagovat !

    foto

    "-- skrytý --" 12.05.05  08:07

    « Bez nadpisu

    Pavel KR_5> Máš ještě jednu možnost: Dedra SW Integrale se dělala s motorem 2.0 16v/144 k do roku 1997, takže mezi lacinýma ojetinama můžeš volit ještě tuto variantu. Většinou to bylo v plný náloži (kůže, klima, dřevo, komplet elektrika), akorát to v tý době nemělo navigaci. Spotřeba nebyla nijak přehnaná (9-10 l/100 km), ale samozřejmě jízdní dynamika byla slabší. Prostě takový pohodový auto, vhodný hlavně na hory. Druhá generace byla už celkem vychytaná a spolehlivější než ta první a rozhodně lepší než Tempra. Např. ve srovnání s Imprezou GL mi to přijde jako mnohem lepší volba (vyšší spolehlivost, zadní uzávěra, nižší spotřeba, lepší dynamika, nižší cena ND a jejich dostupnost....).
  • 00 Reagovat !

    foto

    "-- skrytý --" 11.05.05  19:14

    « Náchod

    Nevím kdo čtete a kdo ne info z Alfa Romeo clubu, ale pro ty kteří ne. 28.5.05 je sraz Alfy Romeo v Náchodě. Přesně Jiráskova chata. Tak co, jedete?
  • « 00 Reagovat !

    foto

    11.05.05  12:36

    « Re: Re:

    Díky smart boys!!! Tak se po 10 letech dozvídám, jak to vlastně u tý Tempry SW 2.0i 4x4 bylo :-)
    Stejne jsem se nakonec zalekl spotreby a trochu podivneho dizajnu Tempry SW a koupil jsem sedan s 1.9TD. Skoda ze Fiat v tradici 4x4 nepokracoval u Marey SW - tam by to bylo v kombinaci s petivalcema (hl. s milaskem 2.4JTD) super-super-super auto.
    No, aspon ze zacali delat 4x4 Alfy. Snad se dizajnove povede AR 159 Sportwagon. I kdyz to auto bude s 2.4 JTDm strasne drahy a i jako ojetina to bude dost velky sousto. A k tomu jeste stoupajici ceny ropy ... ach jo. Tak nevim, jestli se na ni mam tesit, coby budouciho nastupce moji Marey :-)
  • « 00 Reagovat !

    foto

    11.05.05  12:16

    « Re:

    Čau magicu, jen potvrdím tvůj předpoklad, skutečně je Tempra to samé co Dedra, jen v jiném kabátě.
  • 00 Reagovat !

    foto

    "-- skrytý --" 11.05.05  07:59

    « Bez nadpisu

    Baumont> 2.0 V6 TB 12v je příjemnej motor, v Itálii a Francii to bylo ve 164, později v GTV, Spiderech a 166 to nejprodávanější. 164 ještě v první generaci používala Lanciácký čtyřválec, bylo to ale na to luxusní auto moc brutální, skoro se s tím nedalo rozjet. Motor 2.0 V6 měla už Alfa 90, tam začala stavba přeplňované varianty, ale dostala se až do 164 v roce 1993. Ten šestiválec má mnohem pozvolnější nástup momentu a nižší spotřebu. Osobně jej považuju za lepší variantu než 3.0 díky menšímu ručení a lepší spotřebě, přičemž výkonové parametry jsou podobné. U 164 byla verze V6 TB dokonce nejrychlejší variantou, i když automobilka zarputile tvrdila, že Q4 a 3.0 V6 24v jsou rychlejší. ECU od např. Sqaudra-tuning se dá o cca 30-35 k ještě zvýšit výkon (hlavní je tam nárůst momnetu ve stř. pásmu otáček), ale je nutno potom používat benzin BA 98 (spotřeba ale lehce klesne, takže celk. náklady za benzin se zásadně nezvýší). Jeden kamarád implantoval tenhle motor do starý GTV6. Z řidičů Porsche si potom dělal legraci s autem z r. 1984... :D
    Pavel KR_5> u tý Tempry nevím, ale tipoval bych, že to byl stejný systém jako u Dedry SW Integrale, tzn. Viscomatic se stejným čelním mez. diferákem (akorát dává 54 % předku a 44 % zadku, kdežto Delta Integrale 16v a AR 155 Q4 mají ten poměr 47/53 %) s viskouzávěrkou, akorát vzadu nebyl samosvor TorSen, ale volný planetový diferák, který se zavíral elektrohydraulicky tlačítkem z místa řidiče. Normálně to bylo středošpérový permanent quattro jako třeba Impreza GL, ale v případě potřeby byla po stlačení tlač. Integrale v záběru 3 kola (obě zadní a jedno přední), což ta Impreza neumí. Tím, že vzadu nebyl samosvor výrazně ušetřili hlavně na spotřebě paliva. V tý době u Fiatu ale používali několik systémů (např. elektromagnetickou spojku), který by tam mohly být.
  • « 00 Reagovat !

    foto

    10.05.05  12:22

    « Re: Re: To: wolff

    Magicu, díky za skvělý popis Viscomatiku. Ten si snad vytisknu a založím do složky ke čtyřkolkám :-)
    Když jsem před lety kupoval Tempru, tak jsem chvilku přemýšlel i o verzi SW 2.0i 4x4. Nevíš, co to bylo za systém? Taky trvalá 4x4 a viskospojka coby uzávěrka?
  • 00 Reagovat !

    foto

    10.05.05  09:13

    « To Jirka 156: Alfa 2.0 turbo

    Ještě bych si dovolil krátký komentář k motoru 2.0 turbo v Alfě GTV. To je zcela odlišný motor než ve Fiatu Coupé, Alfě 155 nebo jakékoliv Lancii. GTV 2.0 TB (Turbo Benzina) je totiž šestiválec (!). Tentýž motor se ještě montoval do Alfy 164 a 166 (tuším mírně upravený, magic mě případně doplní nebo opraví :-), existují i Spidery s tímhle motorem, ale je jich málo. Do 156 ho (bohužel) nikdy nedávali...
    GTV 2.0 V6 TB jsem si koupi loni a jsem nadšený – motor má nádherný zvuk a vysloveně letí do otáček. Má taky funkci „overboost“ – při plném sešlápnutí plynu se na krátkou chvíli zvýší plnící tlak (tuším na 1,1 bar) a auto to ještě „vykopne“ dopředu. Na druhou stranu je to Alfa a navíc turbo staré školy, takže se nedá čekat zátah „ze sklepa“ – chce to řadit. Kupodivu se mi zatím daří jezdit kolem 11 litrů (čekal jsem 15...), ale teprve se s Alfou učím.
  • 00 Reagovat !

    foto

    "-- skrytý --" 10.05.05  08:07

    « Bez nadpisu

    Čus Harouši, váleček jsem vyměnil a fučí to evidentně víc. Zatím jsem objednal budík na tlak v sání, takže čekám, až dorazí, abych měl přehled, kolik to bude foukat s novým ECU.
  • 00 Reagovat !

    foto

    "-- skrytý --" 09.05.05  08:47

    « Magic

    Cus, tak uz si tam vrazil tu Epromu, nebo to porad jeste nefouka jak by melo? At taky vim jak to dopadlo... :P
  • « 00 Reagovat !

    foto

    "-- skrytý --" 09.05.05  08:32

    « Re: To: wolff

    156 s motorem 2.0 TS bych se u ojetiny vyhnul! Je to riskantní nákup, buď 2.0 JTS (která jede líp jak Octavia 1.8 T) nebo 2.5 V6 (ale za 11 l/100 km), příp. příjemná kombinace 2.4 JTD. V6 je moc příjemná, chce to časem brzdy OMP (cena originálu) a chybí mi u ní samosvor. Na Evo VIII mi, prosím, nikdo nešahejte, je to můj nedostižný sen...
    K těm Makarónům: FIAT Coupé byl 16v/turbo se čtyřválcem Lancia odvozeným z Delty Integrale (litina), 20v/turbo byl pětiválec Lancia z Kappy (hliník). Přestože pětiválec má v základu v turbu o 23 k víc, podstatně "laditelnější" a brutálnější je ten čtyřválec (ještě ten čtyřválec má Lancia Delta Nuova HF a AR 155 Q4/GTA). Ke všem turbomotorům Lancia je uzávěrka předního diferáku v podobě viskospojky. A teď k tý viskospojce: ŽÁDNÝ HALDEX!!!
    U systému Viscomatic (AR 155Q4, AR 164Q4, Lancia Delta Integrale, Dedra Integrale, Kappa SW Integrale, Lybra SW Integrale atd.) je pohon všech kol vždy trvalý! Obsahuje celkem 3 diferenciály (mezinápravový - čelní, přední - planetový a zadní šnekový TorSen). V záběru jsou všechny kola, když jedna z náprav začne prokluzovat, ve viskospojce dojde ke zvýšení viskozity oleje a způsobí, že zavře diferenciál = přední i zadní náprava se budou otáčet stejně. Viskospojka je tu proto, že má kraťoučkou prodlevu proti zadnímu TorSenu, takže to auto je lehce přetáčivé. Pokud je viskospojka jako uzávěrka jedné nápravy (Thema Turbo, Delta Nuova HF, Fiat Coupé turbo, Lancia Dedra Turbo, Kappa Turbo, atd.), uzavírá viskospojka jen diferenciál na té hnané (přední) nápravě. Haldex pracuje jinak - není tam ŽÁDNÝ MEZINÁPRAVOVÝ DIFERENCIÁL, pouze viskospojka s malým tlakem a na základě vyhodnocení ze senzorů ABS řídící jednotka zvyšuje tlak (rozdíl v otáčení náprav) nebo snižuje (brzdění). Je to úplně něco jiného, Haldex je svinstvo, protože skokově mění jízdní vlastnosti (zvlášť zatáčky na mokru jsou chuťovka). při uzavření Haldexu jsou v záběru jedno přední a protilehlé zadní kolo (ta, která mají menší odpor), protože vzadu není samosvor.
  • « 00 Reagovat !

    foto

    "-- skrytý --" 08.05.05  13:43

    « Re: Re: Re: Re: Re:

    Měl jsem tu čest s Evem v Brně. Ano okruhový speciál to není - to už se víc "okruhově" projevují míčánkovy tréninkové "hračky" (teď hovořím o "pocitech", nikoli o dosahovaných časech). Jenže z toho, co je k mání s homologací pro běžný provoz a za alespoň trochu přijatelný peníz, je Evo stále ještě bez konkurence!
    PS: Alfu GTA mi tehdy v Brně nepůjčili. Asi jsem nebyl dost VIP. Zato ji půjčovali lidem, které jsem bral v zatáčkách se svým MPV... Ano, všechno je "jen" o penězích.
  • « 00 Reagovat !

    foto wolff

    wolff 08.05.05  13:29

    « Re: Re: Re: Re:

    No taky by si mohl vědět, že si z tebe utahuju...No jo chytrému napověz hloupého ... Já má o sporťáku trochu jiné představy něž o mišákovi (ani takový EVO vzýhledem ke vzhledu toho auta není žádnej zázrak a všechno je to o penězích) P.S. Alfa je dobrá volba.
  • « 00 Reagovat !

    foto

    "-- skrytý --" 08.05.05  12:36

    « Re: Re: Re:

    To wolff: A to mám snad podle tebe považovat 1,8T či TDI 96kW za "sporťák". Promiň, ale to po mně opravdu chceš příliš!
    PS: Fabia RS z hlediska dynamiky sice není úplně špatná, ale do "skutečnému sporťáku" jí chybí dvě podstatné věci: podvozek a brzdy!!!
  • 00 Reagovat !

    foto

    "-- skrytý --" 08.05.05  12:12

    « To: wolff

    Neboj se. Já se v práci najezdím s autama, který mají VW motory. Dělám v automobilce. Na zkušebně. Takže od 2.0, 1.8T, 2.8V6, 1.9TDI (tři druhy výkonů), 2.5V6 TDI. Na auta s V6, pokud nejsou nový, bych nesázel. Nikdo si nekoupí V6, aby to lechtal. Dvoulitr je propadák a snad ta 1.8T a 1.9TDI. Uvažoval jsem mezi 1562.0T.S. a Leonem1.8T. Jenže Leonů bylo málo a když, tak na kaši. Rozdíl mezi těma motorama 2.0T.S. a 1.8T je snad jen v záběru. Díky turbu ta 1.8T jde odspoda, ale vytoč si sériovou 1.8T(110kW) k 7000ot a drž ji. Chtěl jsem prostě zkusit něco jinýho. Ale neříkám, že to nebo to je špatný. Vůbec ne. Jen jsem měl takový vozítka jako GolfI (1.3karb.), Toledo (1.8i 66kW), teď mám GolfII (1.8i 66kW) a Alfu 156 2.0T.S. Chtěl bych zkusit jízdu se 156 2.5V6 (6kvalt) nebo 3.2V6 GTA.
  • « 00 Reagovat !

    foto wolff

    wolff 08.05.05  11:58

    « Re: Re:

    No od tebe ta otázka sedí... :D
  • « 00 Reagovat !

    foto

    "-- skrytý --" 08.05.05  10:20

    « Re:

    To wolff: Cha, cha, to tedy opravdu "táráš"!
    PS: Jel jsi vůbec někdy v něčem, co lze označit za sporťák?
  • 00 Reagovat !

    foto wolff

    wolff 08.05.05  00:02

    « Bez nadpisu

    U VW můžeš taky zkusit něco sportovního. Třeba 1,8 T. Bože čo to tárám...No jo. (Asi spíš 1,9 TDI 96 kW... >:D )
  • 00 Reagovat !

    foto

    "-- skrytý --" 07.05.05  18:10

    « magic

    Takže Q4 je 2.0 s turbem, když píšeš Garrett? Kolika vál? Fiat Coupe 16V byl nepletu-li se 5V turbo. A není ten Q4 podobný motor jako v GTV 2.0 turbo? Potřeboval bych co se italských motorů, trochu rozšířit obzory. Když viskozní, takže jako Haldex, kterej se připojuje pouze ve chvíli prokluzu kol? Takže ne stálý 4x4? Promiň možná za blbý dotazy. Italy teprve poznávám. Měl a vlastně ještě mám samý deutschlandy. Jen jako chuťovku jsem chtěl okusit AR něco sportovnějšího než 66kW u VW.
  • « 00 Reagovat !

    foto

    "-- skrytý --" 06.05.05  15:03

    « Re:

    Magic : Dluzim? Spis bych rekl, ze budu rad kdyz mi ji posles... Ale kdyz uz jsi to nacal, jak se ti jevi v Alfe? Nebude pak Delta hrabat i na trojku? ;-) ;-)
  • 00 Reagovat !

    foto

    "-- skrytý --" 06.05.05  00:00

    « Bez nadpisu

    Fera> ještě ti přeci dlužím ECU a snímač ABS. Chlap z garáže se neozval, takže mám smolíka nejen já, ale i ten tvůj známej co chtěl tu viskospojku :-(
    Jirka 156> O ohnutý vačce jsem ještě neslyšel. Jedině tak vohoblovanou, to jo. Originál stojí něco přes 8.000 Kč, ale hledal bych problém spíš v jejím uložení. Osobně bych ale ten 2.5 motor vyhodil a použil 3.0 ze 164 (185 k). Dá se sehnat za cca 200-250 Eur v I dobrým stavu a táhne mnohem líp odspodu. Za cca 350 jsem viděl QV s ostřejším časováním a 200 k. Potom to ale chce špéru z Delty Nuova HF a pořádný brzdy (alespoň OMP)
    AR 155 Q4 je derivát Alfy a Lancie - je tam motor ala Integrale Evo II, stejná spojka a skříň převodovky, ale převodovka má kolečka jako 2.5 V6 s kratším stálým převodem než Integrale (3,335 u Q4 proti 3.111 Integrale). Motor má trochu jinej motormanagement (taky Weber-Marelli IAW P8 ) a jiný turbo Garrett TB0385. Blok, časování rozvodů, klikovej mechanismus a hlava jsou stejný, vodní pumpa a olej. čerpadlo je stejný s Deltou 836 Nuova HF/Fiat Coupé Turbo 16v. Výsledkem je 190 koní na 6000/min a 291 Nm na 2500/min. Stovka za 7,0 s, maximálka 225 km/h a 1 km s pevným startem za 27,7 s. Teda s benzinem BA 95 (s BA 98 a upr. ECU je to 235 k a 334 Nm, stovka asi za 6,3 s). Na skříni převodovky je stejná rozvodovka jako u Integrale s čelním mezinápravovým diferenciálem, kterej je tvořenej vnitřním ozubením v kole stálýho převodu a trojicí dvojic rotujících satelitů uvnitř. Přenos na obě nápravy je trvalej a prioritu má zadní náprava, která dostává 53 % momentu. Jako uzávěrka mez. dif. je použitá viskospojka ve společným bloku s klasickým volným planetovým diferenciálem přední nápravy. Vzadu je potom stejnej šnekovej samosvor TorSen jako u Integrale. Podvozek konstrukčně vychází ze 155, má ale jinak postavený kola k silnici a úplně jiný odpružení s přepínatelnejma tlumičema Auto/Sport. Ještě existovala odlehčená homologační verze GTA, která měla právě jinou zadní nápravu (podobnou GTV, ale s trochu jinak uspořádanýma ramenama). Q4 GTA je trochu širší, ale hlavně lehčí díky pohyblivým dílům z hliníku a menšímu odhlučnění. Byly tam vpředu i čtyřpístkový Bremba (jaký má i 147/156 GTA nebo GTV 24v, 166 V6 ad.). Bohužel jich vyrobili něco přes 500 a ceny jsou astronomický, takže se musím smířit jen s obyčejnou Q4 (167E2). Chtěl bych časem alespoň částečně v něčem tu Q4 GTA dohnat, ale zatím jsem narval peníze do bydlení, takže auto musí počkat...
  • 00 Reagovat !

    foto

    "-- skrytý --" 05.05.05  20:28

    « Jirka 156

    Z ruky to je, ale Magic ma zase jistotu, ze ho nebudu otravovat kazdej den ;-) ;-) no ono vlastne neni ani s cim, protoze Delta slape uplne bez problemu.
  • 00 Reagovat !

    foto

    "-- skrytý --" 05.05.05  20:14

    « Bez nadpisu

    To: magic
    Jak Ti šlape 155 Q4. Možná se optám hloupě. Vím, že je to trochu rarita, Q4 je stálý převod na čtyři, nebo vypinatelný jako Haldex u VW? Kámoš tady na Rychnovsku měl 155 V6 taky otuněnou. Vím, že mu šla jak pila. Měl jen problém s ohnutou vačkou. Když koupil novou origo za +/-20000Kč a vyměnil ji, tak to bylo to samý. Ještě se potýkal s přehříváním. Asi zas...nej chladič. Měnil termostat, čidla... Kdy bude ten sraz v Náchodě? Kdo ho pořádá? Myslím, že bych tady spacifikoval na RK pár alfistů aktivních i pasivních. Do Luhačovic je to trochu z ruky. Ještě pojedu tuning srazy HK, Pardubice, podzim bych chtěl Mimoň.... Dříve jsem měl vytuněný zelený Toledo. Jinak jezdím s Rusmich tuningem.
  • « 00 Reagovat !

    foto

    "-- skrytý --" 05.05.05  08:48

    « Re:

    Ne, to nebyla Integrale ale Nuova HF. Integralu jsem nikdy neměl červenou :(
  • 00 Reagovat !

    foto

    05.05.05  06:49

    « Bez nadpisu

    Ta červená Delta co závodila ve Skuhrově byla tvoje ?
  • 00 Reagovat !

    foto

    "-- skrytý --" 04.05.05  20:07

    « Bez nadpisu

    Jirka156: to sem byl já s tou červenou HF >:D
    Ve Vamberku měl tmavě modrou metlu HPE (3dveře) a byl o ní šílenej zájem. Byla to nějaká novější podle těch 16" kol ala Integrale a s lepším oplastováním (tak 98 a vejš). Za 135.000,- senzace. Ale první na dlouhým seznamu zájemců byl nějakej Pražák.
    Teď mám stříbrnou 155 Q4 (bez znaku 8-s ) Delta šla do Luhačovic. Málem jezdila v Rychnově ješte moje bílá Integrale, ale kluk s Děčína přišel dřív a ještě přeplatil. Asi po tejdnu mi volal jeden známej, že s tím vyhrál nějaký amatérský závody do vrchu. Když jsem teď viděl, s jakýma vrakama jezděj kluci ten Orlickej sprint, tak tam by to taky byla tutovka >:D Byly tam štelovatelný Koníky, obutý 15 i 16" kola, turbo 338, přepsaná ECU, přešpérovaná, atd. Škoda jí, ale nebyla kam dát :'-(
  • 00 Reagovat !

    foto

    "-- skrytý --" 04.05.05  19:24

    « To:magic

    Mně zatím znaky neukradli. Mám ji totiž pečlivě schovanou a nikde s ní moc nestojím. Už ji mám oplastovanou. Chybí mi jen zadní spodní spojler. Až budu mít čas tak ji vyfotím a dám na Alfa club. S tou Lancii nevím. Vím, že tu jezdila nějaká červená HF.
  • « 00 Reagovat !

    foto

    "-- skrytý --" 03.05.05  08:22

    « Re: Re: To Ales

    to Jirka156: Tak sem byl zase v Rychnově a ukradli mi tam znak. Jako pokaždý. Už tam asi nepojedu. Teda šlohli ho ve Skuhrově na Orlickým sprintu. Mimochodem, je tam ve Vamberku ještě ta modrá Delta HF HPE za 135.000 Kč? Kámoš jí moc chtěl, ale byl na ní záznam dlouhej jak za komančů na Fávo.
  • « 00 Reagovat !

    foto

    02.05.05  09:40

    « Re: To Ales

    Predpokládám podle roku výroby, že je tam Motronic M 1.5.5 tzn. malá jednotka na sání. Do ní mám asi tři verze software, výkon moc nepřidá ( taky není z čeho), ale poměrně slušně zvedne zátah odspodu. Pokud máš zájem, tak se ozvi na tel.606710827.
  • 00 Reagovat !

    foto

    "-- skrytý --" 29.04.05  09:42

    « To Ales

    Mam 155 2.0 16V, ale motor tam je ze 146, 2001 rok. Ridici jednotka je puvodni...
  • « 00 Reagovat !

    foto

    "-- skrytý --" 28.04.05  20:45

    « Re: magic

    Tak dokonce už tam jezdí i moje převodovkav jedný čerbený Integrale Kat (zkrácená). Ale pamatuju se jako včera, jak jsme tam přijeli v 94 s 75 TS a lidi koukali, co to je za podivnou pixlu... :D
  • 00 Reagovat !

    foto

    "-- skrytý --" 28.04.05  19:44

    « magic

    To si piš, že z RK. To víš, že znám. Taky jsem chodil na SPŠS. Do toho Náchoda bych ještě přemluvil kámoše, který měl 33, 146 a teď 156 Sportwagon 2.0JTS. Asi ho budeš znát. Má jistou nejmenovanou tuningovou firmu v RK. Nemysli si. Z RK se stává ráj Alf. Přibyly dvě 147, Crosswagon, dvě 155...........
  • « 00 Reagovat !

    foto

    28.04.05  16:41

    « Re: Re:

    To Harous, na jaké auto to chceš, na 156 nebo 155? Na 156 mám data na CD, ale musí se tam instalovat pře Examiner.
  • 00 Reagovat !

    foto

    28.04.05  08:50

    « RV

    za chvilku jdu delat srovnavaci test porsche carrera x Alfa GTA ;-) v porsche Praha Smichov slibili predvadecku!! tak jsem zvedav o kolik to porsche bude lepsi, kdyz je tolikrat drazsi...tak pak kdyztak povypravim zazitky!
    Jinak zavod do vrchu by se mi libil ;-)
  • « 00 Reagovat !

    foto

    28.04.05  06:34

    « Re: RV

    No, tak alfička je nádherná, není co dodat. Sraz určitě nějakej ještě bude, nedá se nic dělat. Třeba ten Náchod, to máš blíž a já taky. Předloni tam byl takovej závod do vrchu, to by byla paráda.
  • « 00 Reagovat !

    foto

    "-- skrytý --" 27.04.05  19:05

    « Re: Náchod

    Ty jsi z Rychnova? Já původně taky :D. SPŠS RK a její diagnostika včele s Bóžou Novákem - to se nedá zapomenout!!!
  • 00 Reagovat !

    foto

    "-- skrytý --" 27.04.05  18:41

    « Náchod

    Tak bych jel na sraz do toho Náchoda. Jsem z Rychnova nad Kněžnou a až nalepím o víkendu plasty, taky budu mít co ukázat.Cadamuro design.
  • 00 Reagovat !

    foto

    27.04.05  17:56

    « RV

    [odkaz]%3Ds%26g%3D1%… /> zkus tenhle odkaz, tady mam nafoceny fotky alficky!!!
    jinak po dalnici mi stacit budes, ja po ni nejezdim rychle...ja si vetsinou uzivam jizdy az v zatackach ;-)) a ty Luhacovice me mrzi, ale snad neni vsem srazum konec a bude li to mozne velmi rad prijedu jindy a povozime se!! ok??? ;-)
  • « 00 Reagovat !

    foto

    27.04.05  06:52

    « Re: Limach

    Sakra práce 8-s Nevím jestli se tady někdo ozve. Zkus to radší na alfaromeoclub.cz, fakt bych Tě rád viděl a nejen já. Já teda jedu taky po dálnicí, budu najíždět u Jihlavy, ale GTA nebudu stačit. Jo a drobnost, jakou máš barvu ?
  • 00 Reagovat !

    foto

    26.04.05  17:56

    « Limach

    No, to me mrzi...ale urcite se brzy ukazu a do Nachoda bych vazne hodne rad jel!! Mam tam hodne znamych... jako jet sam takovou dalku do Luhacovic se mi fakt nechce...ale treba se do patku jeste nekdo ozve ;-)
    tak jsem se vcera dival na prumernou spotrebu a mam neuveritelnych 20,3litru!!!! sakra ja vazne asi neumim jezdit :-)
  • 00 Reagovat !

    foto limach

    limach 26.04.05  13:00

    « Bez nadpisu

    to AlfaGTA: to je fakt škoda. Navíc kromě tebe a Kubase odřekl ještě Amigo, což znamená, že se 147 tam budeme jen tři. Ale s jinýma Alfama se tam chystá dalších pár kluků, tak uvidíme.
    O náchodě jsem slyšel, už jsem tam jednou byl na Jiráskově chatě v Dobrošově, ale myslím, že je to vše v počátečním stádiu.
  • « 00 Reagovat !

    foto

    26.04.05  11:58

    « limach:

    tak prave kubas se mi ozval, ze by jel se mnou z Prahy a nakonec mi napsal, ze pry nemuze... takze timto se mi zhatily plany na Luhacovice..a vazne jsem se tam tesil... neni tu nekdo z Prahy kdo by vyrazil??
    jinak jsme slysel prave od nej, ze se chysta nejaky sraz v Nachode??? tak tam bych dorazil 100% i sam..to je mnohem bliz a mam tam spoustu znamych...
    jinak se na nejakou akci kde budou alfy moc tesim, vazne Vas rad vsechny poznam a muzem prohnat ty nase auticka! ;-)
  • 00 Reagovat !

    foto limach

    limach 26.04.05  09:57

    « Bez nadpisu

    to OctaviaRS (AlfaGTA >:D ): inu kvantitativní posun to rozhodně je, já bych byl rád i za těch 5, zvlášť při pohledu z okna a předpověď počasí. To je největší zabiják účasti na těchto akcích. Už teď vím, že jedna 147-ka z původně potvrzených nebude (Kubas). Jízdy v koloně se dělají, aspoň při našich samostatných srazech Alfaromeoclubu to bylo pravidlo. Ale tohle pořádají bráchové z Bravoclubu, takže je to na nich.
    to Mara: sraz je s sobotu 30.4. na Luhačovické přehradě. Podrobnosti bys měl zjistit na stránkách Bravo klubu. Začátek okolo 10,00.
  • 00 Reagovat !

    foto

    "-- skrytý --" 25.04.05  09:44

    « Bez nadpisu

    Ten časopis se jmenuje Automobilismo a vychází v I už řadu let. Zhruba před 5 lety se prodával i u nás, ale poslední dobou se mi nepodařilo ho na našem území vůbec koupit ani objednat. kromě těchto testů tam vychází taky tematický články (např. srovnávání systémů pohpnu všech kol s nákresama a popisem chování nebo konstrukce aerodynamických prvků F1 vč. nákresů obtékání a účinku). Je samozřejmé, že je to Italský časopis, takže některý srovnávací testy je potřeba brát s rezerbou nebo číst celý; např. srovnávací test AR 166 TB (první generace) versus Saab 9-5 TB vyšel tak, že Alfa je v otázce řízení a podvozku lepší, motor je tak nastejno, ale ve všech ostatních kriteriích vítězí Saab. Přesto byl v konečném hodnocení Saab druhý, protože ztrácí v ceně, servisu a ND. To ale platí v I, u nás ne, takže přeneseno do našich podmínek, je výsledek spíš opačný. Aler jinak se nebojej poplivat i domácí auto (viz ten Spider I). Hlavně se člověk věci, který z Německých testů nevyčte a naměřené hodnoty např. u (mého oblíbence :D) BMW M5 byly shodné u nich s hodnotami, které jsem naměřil já.
  • « 00 Reagovat !

    foto

    25.04.05  09:27

    « Re: Re: to OctaviaRS:

    Kde ten sraz presne v Luhacovicich mate chlapi? AR sice nemam,ale podivat bych se prijel :-) mara
  • « 00 Reagovat !

    foto

    25.04.05  09:17

    « Re: to OctaviaRS:

    limach: noo, 5-7 alf? tak to je mnohem lepsi nez dve ;-)) tak to urcite bude o cem pokecat... delate i nejakou jizdu v kolone vsech aut po nejake trase??
    hlavne, aby vyslo pocasi! doufam, ze jste objednali jen to nejlepsi!
    ten muj novy nick uz mam, ale me to tady vzdycky automaticky prihlasuje pod tim starym..no, neco s tim provedu, at nevypadam jako blbec ;-)))
  • 00 Reagovat !

    foto limach

    limach 25.04.05  07:42

    « to OctaviaRS:

    Jestli Ti to vyjde, a já doufám, že jo, tak to nebude mít chybu, protože s účastí A147 to vypadá na nejvyšší v historii srazů (cca 5 -7 >:D ). Doteď max. 2 :-( . Takže bude fakt o čem pokecat a Tvoje GTA tam bude asi dost obletovaná - připrav si trpělivost.
    P.S.: co ten nick? Nezkoušel jsi už náhodou jiný?
  • 00 Reagovat !

    foto

    "-- skrytý --" 24.04.05  18:34

    « mtservis

    Spojlery mám všechny kromě zadního. Tam se rozmýšlím, aby šel použít výfuk Ragazzon se čtyřmi kulatými koncovkami. Maska je hotová (replika Cadamuro), přední spojler + prahy Cadamuro (teď jsou v laku). Kde je ten zázračný elektrikář? Třeba bych tam zajel. Já jsem z Východních Čech. A kolik si říká za hodinu práce. Jako v Alfa servisu asi ne co?
  • « 00 Reagovat !

    foto

    23.04.05  10:36

    « Re: to Octavia RS

    limach: no, vypada to, ze na sraz opravdu dorazim...nekdo se mi ozval, ze by jel se mnou z Prahy, tak pokud opravdu pojede, tak pokecame osobne na srazu! Hlavne aby vyslo pocasi!!!
    P.S: no, jeste, ze si nevyrazil dnes ;-) to bychom se vazne asi nepotkali...ale me se ty tydny nekdy taky slusne pletou...
  • 00 Reagovat !

    foto limach

    limach 23.04.05  10:11

    « to Octavia RS

    Tak jsem zase po pár dnech zpět. RV už Ti napsal co máme za 147-ku. Ne, já žádné úpravy s výjimkou sportovní vložky vzduch. filtru nemám. Zatím ještě splácím leasing a další splátky za byt mi nic co bych chtěl neumožňují. K tomu všemu jsem se v zimě pomazlil s vysokým obrubníkem a to mě taky něco stálo :'-( Ale o tom až na srazu v Luhačovicích, ne?
    P.S.: na sraz už se těším, včera jsem dokonce plánoval, že pojedu dnes, ale naštěstí jsem zavolal RV a ten mě rychle dostal do klidu, že je až příští týden. No, mám dost... :D
  • « 00 Reagovat !

    foto

    21.04.05  20:49

    « Re: Re: Re:

    magic: kde jsi tohle vsechno nasel????? ;-) to bych si take rad pocetl!!!!!;-)
  • « 00 Reagovat !

    foto matuS

    matuS 21.04.05  14:09

    « Re: Re: Re:

    kua, to je dobre. take detailne informacie by som chcel
  • « 00 Reagovat !

    foto

    "-- skrytý --" 21.04.05  13:51

    « Re: Re:

    Chápu co máš na mysli. Čumím tu do toho a je tu jenom napsáno právě o závoslosti na tipo di pneumatico bla, bla, bla...ale metodika jako taková tu není. Na druhý straně je to pochopitelný, protože by tu nebylo nic jinýho. Mají tu jen vyjmenovaný přístroje (Maha, Datron, Bosch atd.) Ono je tu těch naměřených hodnot totiž docela hodně; výkonový graf, momentový graf, akcelerace (0-50, 0-70, 0-90, 0-100, 0-130, 0-400m+koncová rychlost, 0-1000m+dtto, max. zrychlení v m/s2, zrychlení na čtyřku 40-70, 40-100, 40-130, 60-100, 60-130, letmých 1000m z rychl. 40+max, na pětku dtto, akorát zrychlení 0-1000m ze 60 km/h, max. zrychlení v m/s2 s letmým startem ze 40 a 60 km/h, maximální rychlost na max. výkonu, max. rychlost ddosažená, brzdná dráha ze 70, 90,100, 110, 120 a 130 km/h, graf zpomalení m/s2 a aproximace, odchylky tacháku, spotřeba laboratorní město/mimo město/kombinovaná, spotřeba na testovacím úseku, zatížení náprav statický i dynamický, graf akcelerace, graf hlučnosti, boční zrychlení, graf ovl. sil na volant i pedály, nákres výhledu z vozu vč. slepých úhlů, rozměry a hmotnosti ext i int. a je tu takový zvláštní nákres bagáže - kolik jak velkých kufrů se vejde + objemy a rozměry). U některých testů je test topení a ventilace (změna teploty za čas nebo vztaženo k průtoku - třeba 1. generace AR Spider 2.0 V6 TB hodnocena katasrofálně), u některých testů schemata zavěšení nebo nějakých jiných konstrukčních částí (většinou první test novýho modelu), atd. Docela chápu, že ke všemu neuvádějí metodiku měření, protože to by asi na nic jinýho nezbyl prostor. Mimochodem, jen tak pro zajímavost, jedním z testerů je např. Michele Alboretto.... :)
  • « 00 Reagovat !

    foto

    "-- skrytý --" 21.04.05  13:42

    « Re: Re: Re:

    Na ten 16v twinspark sem zaboha nemoh nic najit... Je to par bytu a oni za to chtej strasny penize... >:D
  • « 00 Reagovat !

    foto

    "-- skrytý --" 21.04.05  13:30

    « Re: Re:

    Vím, máš to od Alexe Segaly (HF Alex).
    Na DELTU HF taky data mám, ale nejdřív chci tu epromu vyzkoušet na svým, abyste mě nezabili, kdyby se něco poto... :D
  • « 00 Reagovat !

    foto

    21.04.05  13:28

    « Re:

    2magic: Ziadny flame rozputavat nechcem, mna len zaujima metodika, lebo - uznas - meranie priecneho zrychlenia je vysoko nestandardny test :-) Jazdia do kruhu a zvysuju rychlost? Maju rovnaku rychlost a zmensuju zatacky? Maju rovnake pneumatiky? Testuju to vonku? Co teplota? Podla mna su to vsetko udaje, ktore by mal citatel poznat, aby vedel posudit doveryhodnost a vobec porovnatelost od jedneho auta k druhemu. Ci to je 0,96g alebo 1,04g mi je v tejto faze celkom putna :-)
  • « 00 Reagovat !

    foto

    "-- skrytý --" 21.04.05  13:26

    « Re:

    Jak pry(?!?) vypalena??? >:D
    No snad to do zitrka neztratim... :P
    Magicu neco na 2.0 16V by nebylo? Ja sem nasel jen na punto, Deltu 1.6 HF Turbo, asi 3 verze na integralku a na 155Q4. Kdyz budes chtit, poslu vse mailem i s odkazem...
  • 00 Reagovat !

    foto

    "-- skrytý --" 21.04.05  13:04

    « Bez nadpisu

    wawrik> se mě zeptej... :-) ... možná to i někde píšou, ale nejsem na tom s Italštinou tak, abych to zkonzumoval. Výhoda toho časopisu je právě v tom, že to jsou samý grafy, tabulky a schemata, takže není nutno umět nějak moc Italsky. Každopádně jestli chceš zahájit debatu na téma "přes 1 g se nelze dostat", tak je to zbytečný, protože to opravdu možný je (stejně jako zpoždění při brzdění přes 9,81 m/s2).
    OctaviaRS> myslel jsem si to, proto jsem se snažil to upřesnit. Při stejný investici se samozřejmě i ta 156 V6 zrychlí (i když samozřejmě poměrově ne o tolik). Pro tu Alfu hodně hraje převodovka; když jsem s Deltou HF "závodil" se 156 GTA, tak do cca 120 km/h na tom byla líp ta Delta, nad 120 mi pak GTA začala ujíždět právě díky převodovce.
    Fera: tak epromka na AR je už prý vypálená, počítám, že si ji zítra vyzvednu. Odzkouším a pokud bude všechno O.K., nechal bych spálit i tu pro tebe.
  • « 00 Reagovat !

    foto

    21.04.05  12:04

    « Re:

    Magic: no, ja to porovnaval proti moji upraveny oktavce...a ta zrychleni 0-100 mela za 7s... jinak ja s tebou souhlasim! navic ja mam GTAcko, takze oktavku uz ani chvalit nemuzu...to je jiny svet ;-) ja jen chci rict, ze to co RSko stoji je dobra volba za ty penize...
  • « 00 Reagovat !

    foto

    21.04.05  08:30

    « Re: Tak ted nevim

    nejakej magor Alfu videl ta maximalne na fotce 8)
  • « 00 Reagovat !

    foto

    21.04.05  08:20

    « Re:

    2magic: Ako sa mera priecne zrychlenie? Myslim cely postup testu, nielen pristroj...
  • 00 Reagovat !

    foto

    "-- skrytý --" 21.04.05  08:11

    « Bez nadpisu

    to Octavia RS> člověče, asi to bude vypadat jako že jsem osobně zaujatý proti tobě, ale zase nemůžu souhlasit. Naměřená hodnota zrychlení 0-100 km/h: AR 156 V6 24v za 7,28 s, Octavia RS za 8,12 s, 1000 m s pevným startem AR 156 V6 za 27,6 s, Octavia RS za 28,8 s; brzdná dráha ze 130 km/h AR 156 V6 za 62,5 m, Octavia RS za 71,8 m; únosná hodnota příčného zrychlení: AR 156 V6 1,02 g, Octavia RS 0,96 g. Průměrná spotřeba paliva během testu: AR 156 V6 12,1 l/100 km, Octavia RS 11,9 l/100 km. Zdroj: Automobilismo (jedno číslo 00 a jedno 99)
    To, že RS docela jede se ti subjektivně zdá právě díky mizerný podélný stabilitě toho auta. Ty brzdy jsou degresivní (tzn. nejdřív sebou to auto strašně cukne a potom přestává brzdit), kdežto v AR progresivní (účinek se zvyšuje s dráhou pedálu). Moje osobní zkušenost je, že na akceleraci ve všech režimech do 210 km/h RS v pohodě naloží Thema 8V Turbo v Eco verzi, akorát by jí RS měla dát nakládačku na maximálku (teoreticky, jenže i na tý dálnici rozhduje většinou akcelerace ze 100 km/h na 180 km/h, pak ti tam zase někdo vejde, takže to nemám vyzkoušený). Jakmile ale přišel dálniční sjezd nebo dokonce zatáčky, RS se nechytala vůbec (no, srovnejme zadní závěsy a není divu). Hovořím u RS o sériovým autě, jednou mě pěkně vytuněná červená RS s plamenama u vejfuku a bílejma 17" Speedlinama na sníženým a rozšířeným podvozku docela pěkně prohnala i s Deltou HF, ale na sjezdu Hradecká-Chlumecká dostal cca 1 s v oblouku a další 1-2 s při akceleraci ze zatáčky. Neber to prosím nějak osobně, ale ono subjektivní vnímání strašně klame. Já měl v dobách komoušských vždycky pocit, že na akceleraci je kámošův Wartburg 353 W mnohem rychlejší než můj Fiat 125p/1500, protože ten Warťas se při rozjezdu strašně brutálně zakláněl... stačilo se jednou postavit na křižovatku a bylo jasný, že co se zdá, je sen... :)
  • 00 Reagovat !

    foto

    21.04.05  06:41

    « Luhačovice a Alfy

    Zdarec, rozhodl jsem se, že tedy opustím přítelkyni po dobu srazu a dorazím a trochu poklábosíme :-) A popijem :-) :D
  • « 00 Reagovat !

    foto

    20.04.05  23:51

    « Re: Oukej

    RSko je na tom vykonove relativne opravdu dobre...jeho pruznost kdyz se roztoci turbo je prijemna a dynamika je prakticky shodna s AR 156 V6... spotrebou je na tom RSko lepe...a kufr zajima koho?? kupujete si snad takove auto kvuli kufru?? Vzdyt tam akorat vsechno lita a boucha...
    ve vsem ostatnim alfa oktavku prekonava... hlavne ten zvuk tak lahodny uchu, podvozek taky parada...design... no, srdicko automobiloveho fanouska musi busit radosti... v oktavce tohle nikdo neprozije, i kdyz svezeni je v ni take hezke...
  • « 00 Reagovat !

    foto

    "-- skrytý --" 20.04.05  21:21

    « Re: Oukej

    Pokud to muzu v tomhle tematu srovnat s ex-magicovym HF-kem, tak Octavie ma strasne dloooouhy kvalty, HF-ko je zivejsi. Pokud vim tak Octavku vetsina firem ladi na 210 PS, ale za tuto upravu chteji strasny penize , takze se toho musi na motoru asi hodne zmenit a neni to jen v preprogramovani jednotky. HF snese precipovani bez jakychkoliv uprav. Vic by o tom asi mohl napsal ten nejpovolanejsi a tim je Magic.
  • 00 Reagovat !

    foto

    20.04.05  17:36

    « Oukej

    Presně takoveto reakce jsem očekával, myslím si totiž totéž, diky:) Ush sem se totiz lekl, ze se mi ta moje Alfa jenom zda a ze me veskutecnosti hrave predjizdej octavky s kocarkem na strese:):roll:
    Mějte se a Uzivejte auta srdcem, a ne objemem kufru ...jenom jsem se chtěl zeptat jak je na tom to RS motorově? myslim vykony, nevim to jistě...dix.
    BTW větši křivdu ush jsem dlouho necítil >:D
    :D
  • « 00 Reagovat !

    foto

    20.04.05  16:19

    « Re:

    magic: Krasnej prispevek :-) Cloveku se ta krivda hned lepe snasi :-)
  • 00 Reagovat !

    foto

    "-- skrytý --" 20.04.05  12:18

    « Bez nadpisu

    Fera> magic je srab a nezúčastní se (práce....dyť to znáte)
    K tomu testu: je to jako každý test v každé zemi. Kolik utratí AR za reklamu a kolik Škoda? Podle tohoto kritéria téměř VŽDY poznáte výsledek testu, aniž byste jej museli číst dál. V Německu vítězí německá auta, ve Francii francouzká, v Itálii italská (někdy) a ve Švýcarsku je to jako loterie.
    Když jsem jednou napsal dost tvrdý (ale naprosto pravdivý) test na P 406 HDi, tak Peugeot odvolal reklamu v hodnotě 350.000 Kč a začala "studená válka" mezi redakcí a importérem, která znamenala omezení pozvánek na prezentace, atd. To jsou setsakramentsky citelný ztráty! Přitom jsem nemusel psát bláboly jako tento zmiňovaný idiot, ale stačilo jenom informace podat méně tvrdě a s větší měrou diplomacie. Mea Culpa (stydím se dodnes).
    Všimli jste si někdy, že se např. v testu AR 156 2.5 V6 v Auto TIPu 1/4 článku hovořilo o "cestující" ručičce palivoměru? Asi jo. Ale když jsem BMW M5 naměřil o 82 koní míň, než mělo mít nebo Audi TT chybělo přes 50 koní, bylo to zameteno pod koberec, že to je prostě vadnej kus a není fér o tom psát. Prostě vztah mezi inzerentem a redakcí JE PODSTATNĚ DŮLEŽITĚJŠÍ, než vztah redakce - čtenář.
    Ale zpátky ke zmíněnýmu "testu": ten člověk napsal svůj názor. Napsal nám, že je naprostý lajk, který nemá páru o řízení auta. Preferuje velký kufr před tuhostí karoserie, přesné řízení mu nahání hrůzu, degresivní brzdy v něm vzbuzují větší důvěru ne progresivní, neschopnost auta zatočit hodnotí jako stabilitu, atd. Je to jeho názor. Nevyvážený, hloupý a neprofesionální. Jako on sám. Přesto má svým způsobem pravdu - kolik se u nás prodá Octavií RS a kolik AR 156 V6? A v tom to je. To je jeho díl pravdy.
  • « 00 Reagovat !

    foto

    "-- skrytý --" 20.04.05  09:36

    « Re: Re: Re: Tak ted nevim

    To jsem si teda početl! Autor si zřejmě popletl, zda momentálně hovoří o tom či právě o druhém voze, zrovna byl nafetovaný a k tomu obvykle píše o rohlících, ale teď právě musel zaskočit za kolegu od aut...
  • « 00 Reagovat !

    foto matuS

    matuS 20.04.05  09:25

    « Re: Re: Tak ted nevim

    pohoda, ten autor so ziadnym s tych aut nejazdil. vsetko len opisal z letakov a domyslel si zvysok...
  • « 00 Reagovat !

    foto

    20.04.05  06:27

    « Re: Tak ted nevim

    Tak takovej blábol jsem už dlouho nečetl. Oktávka není špatný auto,ale na Alfu prostě nemá a to zejména co se týká jízdních vlastností.
  • « 00 Reagovat !

    foto

    19.04.05  22:58

    « Re: Tak ted nevim

    Noo, tak tomu clanku jsem se usmal...s oktavii RS jsem najezdil hodne...s alfou 156 jsem take jezdil...pokud to porovnavaji s 156 2,5V6, tak jen chci rict, ze dynamikou je to prakticky shodne..podvozkove my ale oktavka rozhodne lepsi neprisla...alfa je rozhodne atraktivnejsi, oktavka levnejsi a ma nizsi spotrebu...videl bych to jako hodne vyrovnany souboj, kdy rozum by koupil oktavku s mensimi naklady a srdce by koupilo alfu.... ja nejdriv kupoval rozumem a ted srdcem....a s alfou jsem spokojenejsi!!! tak to je muj nazor...
  • 00 Reagovat !

    foto

    19.04.05  22:33

    « Tak ted nevim

    zdarec lidi, nahodou sem narazil na tenhle clanek...[odkaz]
    Co na to rikate??Ja malem upadl kdyz jsem to precetl...
    Zajima me vas nazor na tohle srovnani 156 a octavie RS
  • 00 Reagovat !

    foto

    "-- skrytý --" 19.04.05  21:02

    « Sraz Luhacovice

    Zucastni se tohoto srazu i Magic? Diky.
  • « 00 Reagovat !

    foto

    19.04.05  20:32

    « Re: pro AlfaGTA

    Kubas: No, to je perfektni, tak to bychom se domluvit mohli ;-) napis kdyztak na alberta@email.cz vymenime si telefony a domluvime se on-line ;-) P.S: chcete jet na spotrebu nebo je dovolena i sportovnejsi jizda a vychutnavat si zazitky? ;-)))) a ze Zlina uz muzem jet spolecne ;-)
  • 00 Reagovat !

    foto Mr-Murphy-

    Mr.Murphy_ 18.04.05  22:59

    « pro AlfaGTA

    Ahoj a gratuluju k nákupu 147GTA. Níže jsi psal, že by jsi jel do Luhačovic na ten sraz, pokud by s Tebou někdo jel z Prahy... Tak jestli potřebuješ vytížit auto, tak já (+ moje holka) bychom se s Tebou rádi svezli... Přispějem Ti na benzín, pochválíme auto a ve Zlíně přesednem do AR 147 mých rodičů a pojedem na ten sraz taky... A pokud by jsi jel v neděli zpátky, tak bychom se s Tebou taky svezli... Tak dej kdyžtak vědět a mohli bychom se nějak domluvit. přeju hodně šťastných kilometrů ;-)
  • « 00 Reagovat !

    foto matuS

    matuS 18.04.05  10:00

    « Re: 156 vs 166; TS vs JTS

    tu 166tku v 2.5 urcite neber v automate, ten automat musel programovat nejaky nafetovany programator za trest
  • « 00 Reagovat !

    foto

    "-- skrytý --" 18.04.05  08:22

    « 156 vs 166; TS vs JTS

    Nevím, moje pocity jsou přesně opačné. Motor 2.0 TwinSpark 16v je (na rozdíl od svého 8v předchůdce) velmi riskantní nákup v případě ojetiny. Proti novému bych neměl nic, ale ojetiny bych se bál. Už to tu bylo několikrát, ten motor prostě žere olej a má jedinýho policajta od firmy Bosch, no a slovo Bosch = průser, takže se u každýho druhýho auta stane, že olej zmizí, majitel o tom neví a pak to zaklepe na lágrech. Takže takový auto jenom od někoho, koho dobře znáš a víš, že to ví a hlídá to nebo od spolehlivýho servisu (spolehlivej Alfaservis: ha, ha, >:D ...). Potom najezdí 350.000 km v pohodě. 156 z bazaru je obrovský riziko (spíš V6 nebo 2.4 JTD). JTS je úplně jiný motor. Má podstatně větší zátah od spodu, jede ve středním pásmu výrazně líp, ale chybí mu ten typickej zátah ve vyšších otáčkách, jakej má TS. Je to spíš subjektivní a je to dáno tím, že ten motor jde mnohem líp odspodu na rozdíl od TS, kterej si libuje nad 4.000/min. Kromě běžných závad na elektronice Bosch netrpí žádnými konstrukčními vadami. Jeho největší předností je extrémně nízká spotřeba, při stejný jízdě bere o víc než 2 litry na 100 km míň než TS 16v. Do 166 se ale nemontuje! Zatím je osazen jenom v modelu 156. Je pravda, že je trochu citlivější na benzin, ale pokud nejsi blázen a tankuješ u normálních ČPH, není u nás problém. Cena 156 2.0 TS a 2.0 JTSbude ale podstatně jiná. Pokud chceš srovnávat 156 a 166, tak zajdi do bazaru a vyzkoušej si vnitřní prostor. Já osobně bych o 156 uvažoval jen ve verzi SW, protože do sedanu se dozadu prostě nevejdu. Kombík je na tom s místem vzadu trochu líp (hlavně hlava) a navíc má sklopný a dělený zadní sedadla, takže v něm lze občas i něco odvýzt (stěhovák to ale není). Navíc třeba mým nohám vadí i přístrojovka (mlátím se do ní vpravo vpředu pravým kolenem). 166 je na tom s prostorem podstatně líp, protože je obrovská, ale ani tam nejsem interiérem nijak nadšen (při nastupování dozadu se člověk občas praští do zad zubem v zadních dveřích, sloupky jdou hodně do hlavy, atd.). Ale ve srovnání s Německou konkurencí je ten prostor o.k., jen proti starý 164 mi to přijde jako dva kroky zpět. Největší síla 166 je v tom, že je to sice strašně velký auto, ale jednak není ani moc těžký a za druhý řídí se líp, jak spousta jiných malých kupátek (hlavně díky super zadní nápravě). Jen při parkování člověk zjistí tu velikost (hlavně šířku; u většiny hypermarketů neotevřeš na parkovišti dveře 8-s ). U 166 bych ale určitě nepreferoval motor TS 16v, ale spíš 2.4 JTD nebo 2.5 V6, příp. 2.0 V6 turbo. V6 motory jsou osazeny vepředu čtyřpístkovýma Brembama, což není vůbec zanedbatelná výhoda.
  • « 00 Reagovat !

    foto

    18.04.05  07:37

    « Re: Re: Sraz

    No tak já mám 147 1.9 JTD 16V 3d a limach 1.6 TS 88kW 5D. Za sebe můžu říct, že plná spokojenost.
Přihlásit se Zaregistrovat Pro přispívání do této diskuse musíte být přihlášeným registrovaným uživatelem!






Blesk.cz

Hlasová asistentka Alexa vyzvala dívku (10), aby strčila minci do zásuvky

Hlasová asistentka Alexa vyzvala dívku (10), aby…

Virtuální asistentka Alexa od americké společnosti Amazon vyzvala desetiletou dívku, aby přiložila minci k…

Vrácení, výměna i reklamace vánočních dárků: Nejčastější otázky a odpovědi, největší fígle prodejců!

Vrácení, výměna i reklamace vánočních dárků:…

Radost z vánoční nadílky se může snadno změnit v rozčarování, stres a vztek. Stačí najít pod stromečkem nevhodný…

 

iSport.cz

Za čtyři flopy jeden Lischka. Prosadí se umělec Falta líp než křídla před ním?

Za čtyři flopy jeden Lischka. Prosadí se umělec…

Výdaje na Rudolfa Reitera, Milana Lalkoviče, Romana Potočného a Pepeho Menu, čtyři nedávné neúspěšné akvizice…

Přípravy na ligu ONLINE: Slávista Bah má covid, Beran trénuje s Bohemians

Přípravy na ligu ONLINE: Slávista Bah má covid,…

Jarní část fotbalové FORTUNA:LIGY odstartuje 5. února 2022, jednotlivé týmy už proto v prvním lednovém týdnu…

 

Reflex.cz

Omikronem se do konce týdne nakazí až dvacet milionů Čechů, nastínil Dušek pesimistický scénář

Omikronem se do konce týdne nakazí až dvacet milionů…

Přední český covidový scénárista Ladislav Dušek, který během pandemie zveřejňuje různé scénáře vývoje, opět…

Poučení z odchodu Angely Merkelové. Voliči ztrácejí zájem o „všeuměly“

Poučení z odchodu Angely Merkelové. Voliči ztrácejí…

Angela Merkelová odešla ze světové politiky v plné slávě a dalo by se očekávat, že její úspěchy svědčí o tom, že…