Alfa Romeo
Zařazení: Všechna fóra > Diskusní fórum "MotorCafé" > Alfa Romeo
-
"-- skrytý --" 25.05.05 10:32
« Re: Re: manual 156
tak jsem tam tu diskuzi prolezl a nenasel :-( tak jestli si nekdo vzpomenete kde to hledat, nebo by nekdo mel moznost poskytnout, treba mail, ftp.. byl bych vdecen.
servisni manual mam jen anglicky (mozna je tam i italstina pro hardcore alfisty :) -
"-- skrytý --" 24.05.05 09:34
« To: Jirka 156
Tak neco mam. Je to vybrany z dokumentace k Alfe 145 a sou tam rozepsany rozsahy cidel i s rozsahem ohmickym. Napr. plnej plyn = 2.7 kOhm, zavrenej plyn = 1 kOhm. Akorat to mam 3 verze ridicich jednotek. Motronic M2.10.4, Motronic M1.5.5 a Motronic M2.10.4. Tak sem hod maila at Ti to muzu poslat... -
"-- skrytý --" 24.05.05 09:12
« Re: To: Harous
Ten by to taky mohl byt. Je to vlastne potenciometr snimajici polohu skrtici klapky (= plynoveho pedalu). Nejjednodusi by bylo odpojit a zmerit. V idealnim pripade sehnat hodnoty mezi kterymi se odpor ma pohybovat, nouzove by mozna stacilo sledovat jestli nedochazi k vyraznymu zakolisani hodnot pri ruznych rezimech - pomaly plynuly pridavani plynu, rychly pridavani, proste s tim trochu cvivit. V cele draze by nemelo dojit k "odskoku" odporu. Ale jak rikam, idealni je zjistit kolik to ma ukazovat. Zkusim se podivat do manualu na 155 2.0 16V, predpokladam, ze tohle zustalo taky stejny... -
"-- skrytý --" 23.05.05 10:15
« Re: Re: To:Harous
Ani sem netusil ze tam je servomotorek. Mel jsem za to, ze tenhle system mela az 156 a ve 155 je klasicky lanko od plynu. Ted si to nevybavuju a sem linej se jit na to podivat. :-) Nebo si myslel potenciometr? No kazdopadne zaplatpambu ze to pomohlo... :roll: -
"-- skrytý --" 20.05.05 19:06
« To:Harous
Dík za radu. Kouknu po tom. Ale mně to kolísá i na teplým motoru. Ještě jsem vypozoroval, ale není to pravidlo, že čím víc mám před vyřazením vytočenej motor, o to ve větším pásmu kolísají ty otáčky. Tzn. 1500ot. vyřadím a kolísají +/-500ot. 4000ot. vyřadím a lítáto +/-1000.Atd. Není v háji čidlo otáček motoru? Jinak elektrika je sviňa. Kámošovi blbla 146 1.8T.S. každou chvíli. Kontrolka ABS, kontrolka vstřikování na dením pořádku. Stačilo očistit relátka v motoráku, zoxidovanej mínus kabel na boudě a bylo to o.k. -
"-- skrytý --" 20.05.05 12:52
« Jirka156 - kolisani otacek
Zdravim, 2.0TS 16V mam ve 155. Nasledujici mozna bude znit HODNE divne, ale pomohlo to. Volnobezny otacky mi kolisaly dost. Za studena to litalo mezi 500 a 2000. Vadilo mi to, ale nejak sem se tim nevzrusoval, respektive ani sem to nestih. :P
Auto totiz zacalo skubat. Nejdriv jen pri prejezdu nejakejch nerovnosti, potom uz i na normalni silnici. Ale skubalo to cim dal tim vic, az to jednou prestalo jet a neslo to ani natocit. Nicmene jsem si vzpomnel na radu, kterou sem kdysi cet v diskuzi o AR75 a ktera mi uz pomohla u Lancie Delty HF Turbo. Zkratka do ruky hadr, sroubovak, kartacek a co sem v motorovym prostoru nasel za konektory to sem rozpojil a poradne vycistil. Problemy tam byly dva. Jednak byl zoxidovanej konektor na cidle teploty chladici kapaliny (predpokladam ze do RJ), coz chapu. Ten druhej sem jeste nepochopil. >:-[] V konektoru od polohy skrtici klapky sem nasel strasnej bordel, bylo to jak olej... No kazdopadne je to necely 2 mesice zpatky a od ty doby jezdim bez problemu... Nerikam ze je to vsemocny, to urcite neni, ale uz vim, ze nez zacnu bejt sprostej na nejaky cidlo, tak nejdriv zkusim vsechno vycistit. A z prace vim, ze prechodovej odpor se neda nazvat jinak nez * zaludnou... :P -
"-- skrytý --" 19.05.05 23:31
« Re: To:magic
To už sou na mě moc mladý kluci :)
Pokud je v háji debimetr, tak jedinej způsob jak to zjistit je vyměnit ho (ale ani potom nemáš jistotu, že ten novej je dobrej - Bosch/Made in Germany:oops:). Ale ten se nejvíc projevuje tak, že z volnoběhu dáš plnej a auto udělá blé a pak se teprve začne vzpamatovávat. Potom začne cukat ve středním pásmu otáček a to už je v pr. Ten motorek se bohužel nijak jinak neprojevuje. U lambdy platí to, co u debimetru - nová neznamená dobrá - opět Bosch.
Visící bovdeny jsou ukázka práce servisu - ten bovden je podvlíknutej pod ramenem a pokud vyměňuje zadní desky umělec, vezme je rovně (protože bez přípravku je to na zamotání rukou) a ony potom visí. Některý automobilky dělají vzadu ke kotoučový brzdě jako parkovací ještě bubnovou, AR používá Girlingy se samostavem a výměna destiček je tam trochu komplikovanější. Důvodem je snížení neodpružených hmot. -
"-- skrytý --" 19.05.05 19:12
« To:magic
To zresetování jsem dělal už dvakrát a nepomohlo. Výměna lambdy nepomohla. Váha vzduchu se tváří naprosto o.k. Takže asi skutečně ten servomotorek na klapce. Myslím, že někdo psal, že stojí kolem 6000Kč. Olej je zpodivem, ale neubývá ani v nejmenším. V NDR tam trubci lili nějaký Motul a bylo to jak diesel. V létě jsem dal Selenii Racing. První den nic, ale pak ticho po pěšině. Teď už teda zase tluče, ale neubývá, jak si T.S.-áci stěžují a časopisy ve svých stoopidních článcích píší. Asi záleží na tom, jak se k autu chováš, nemyslíš? S tím kolísáním už nevím komu to svěřit, aby mi nevyměnil půl mototru za 30.000,-. Přezdívku znám, ale jméno, od koho mám pozdravovat. Dost si ještě pamatují. Akorát Bóža už tam moc nechodí, Lábus je něco jako školník, tak tam zbyl Ivan Kučerů. A není to vono. -
"-- skrytý --" 18.05.05 20:51
« Re: To: magic
Vyčištění klapky je vždycky dobré, ale musí se zresetovat ŘJ. Postup uváděl Aleš V., takže jenom opapouškuju - provádí se u zahřátého motoru:
1.Odpojit baterii na cca. 15 min
2. připojit baterii a zapnout klíček na 1 min.
3. vypnout klíček a počkat 1 min.
4. Nastartovat a zapnou všechny spotřebiče (klimatizaci, dálkové světla, mlhovky, vyhřívání oken atd.)
4. Počkat do sepnutí ventilátoru chlazení , po jeho rozběhu nechat běžet ještě cca. 3 minuty.
Pokud to nepomůže, může být závada na reostatu škrticí klapky (takovej ten bazmek zezadu na tělese škrt. klapky, ze kterýho jdou dráty), lambda nebo debimetr. Případně cokoliv jiného, na čem je napsáno BOSCH - Made in Germany >:D
P.S.: pozdravuj na průmce a hlavně - kontroluj olej, kontroluj olej, kontroluj olej!!!!!!!!!!!!!!!!! -
"-- skrytý --" 18.05.05 19:23
« To: magic
Je vidět, že itálům rozumíš. Mohl bys mi poradit u mýho 2.0T.S. mi kolísají otáčky např. při dojíždění do křižovatky na neutrál. Známý to problém u T.S. Měl jsem znečištěnou klapku sání. Tu mi v průmyslovce v RK ručně vyčistily Carbon Cleanem, ale dělá to dál. Na KTS nic v chybovce servisák v Žamberku nenašel. Poradil mi přehrát software ř.j. motoru. Myslíš, že si pomůžu. V Alfě i Bit Poweru si říkají kolem 2000Kč. Poraď. Díkas. -
"-- skrytý --" 12.05.05 20:41
« Bez nadpisu
Pavel_KR5: I v redakci to bylo stejný - moc jsme se s Michalem neshodli. Přestože je on jedním z velmi mála novinářů, vůči kterým mám respekt (všimni si, jak nezúčastněně je článek napsán, má logiku a soustředí se na jízdu a ne na pitomosti). Ani tentokrát s ním moc nesouhlasím. Pročti si článek ještě jednou a možná zjistíš proč a proč mu ten závěr tak musel vyjít (a přitom mně by vyšel přesně opačně, aniž by jeden z nás byl nějak zaujatej):
"Před táhlou zatáčkou se vyplatí jít více na brzdy, od tajícího sněhu je celá mokrá a na vnitřku čeká zrádná louže. Výjezd zkoušíme na plný plyn a auto poslušně zrychluje...." To je ten problém, na tohle není Lancer stavěnej!!! Při tomto stylu jízdy musí Impreza logicky vyjít jako lepší, protože je na to stavěná (jako třeba Cosworth). Lancer, Delta Integrale, AR 155 Q4 jsou stavěný na vysoký nájezdový rychlosti, kdy se auto do středu zatáčky stáčí decelerací. Takže potřebuje přesně opačný postup - vlítnout do zatáčky rychle, při podbrzdění nebo podřazení volantem stočit do zatáčky a potom akcelerací to auto rovnat. Je to podobný jako u stíhaček 3. a 4. generace - koncepce "podélné nestability".
Ono ale rozhodovat, kdo z těch dvou je lepší je hrozně nevděčná role. Každý máme trochu jiný styl jízdy a jiné představy o tom, jak se má "ideální" auto chovat. Asi nejlepší představu o tom, kdo je vlastně rychlejší dávají rally ve skupině N, což jsou v podstatě závody sériových aut. Subaru mívalo veliký problémy se spolehlivostí, kterou už - zdá se - vyřešili, takže jsou s Mitsubishi dneska rovnocennými soupeři. Uvidíme, čí konto bude na konci sezóny tučnější.
Každopádně typický "podélně nestabilní" způsob jízdy má např. Galli (na netu se dají najít videa), naopak typicky "podélně stabilní" styl měl třeba Láďa Křeček (taky se dá ledacos najít).
RV: zatím nevím, pravděpodobnější je, že ne. Mám tu rozjetou jednu dost důležitou zakázku a potřebuju ji odlifrovat. Proto tu taky poslední dobou pořád plkám ty svý nesmyly, protože od rána do noci pořád sedím "u mašiny" :? -
"-- skrytý --" 12.05.05 08:07
« Bez nadpisu
Pavel KR_5> Máš ještě jednu možnost: Dedra SW Integrale se dělala s motorem 2.0 16v/144 k do roku 1997, takže mezi lacinýma ojetinama můžeš volit ještě tuto variantu. Většinou to bylo v plný náloži (kůže, klima, dřevo, komplet elektrika), akorát to v tý době nemělo navigaci. Spotřeba nebyla nijak přehnaná (9-10 l/100 km), ale samozřejmě jízdní dynamika byla slabší. Prostě takový pohodový auto, vhodný hlavně na hory. Druhá generace byla už celkem vychytaná a spolehlivější než ta první a rozhodně lepší než Tempra. Např. ve srovnání s Imprezou GL mi to přijde jako mnohem lepší volba (vyšší spolehlivost, zadní uzávěra, nižší spotřeba, lepší dynamika, nižší cena ND a jejich dostupnost....). -
« Re: Re:
Díky smart boys!!! Tak se po 10 letech dozvídám, jak to vlastně u tý Tempry SW 2.0i 4x4 bylo :-)
Stejne jsem se nakonec zalekl spotreby a trochu podivneho dizajnu Tempry SW a koupil jsem sedan s 1.9TD. Skoda ze Fiat v tradici 4x4 nepokracoval u Marey SW - tam by to bylo v kombinaci s petivalcema (hl. s milaskem 2.4JTD) super-super-super auto.
No, aspon ze zacali delat 4x4 Alfy. Snad se dizajnove povede AR 159 Sportwagon. I kdyz to auto bude s 2.4 JTDm strasne drahy a i jako ojetina to bude dost velky sousto. A k tomu jeste stoupajici ceny ropy ... ach jo. Tak nevim, jestli se na ni mam tesit, coby budouciho nastupce moji Marey :-) -
"-- skrytý --" 11.05.05 07:59
« Bez nadpisu
Baumont> 2.0 V6 TB 12v je příjemnej motor, v Itálii a Francii to bylo ve 164, později v GTV, Spiderech a 166 to nejprodávanější. 164 ještě v první generaci používala Lanciácký čtyřválec, bylo to ale na to luxusní auto moc brutální, skoro se s tím nedalo rozjet. Motor 2.0 V6 měla už Alfa 90, tam začala stavba přeplňované varianty, ale dostala se až do 164 v roce 1993. Ten šestiválec má mnohem pozvolnější nástup momentu a nižší spotřebu. Osobně jej považuju za lepší variantu než 3.0 díky menšímu ručení a lepší spotřebě, přičemž výkonové parametry jsou podobné. U 164 byla verze V6 TB dokonce nejrychlejší variantou, i když automobilka zarputile tvrdila, že Q4 a 3.0 V6 24v jsou rychlejší. ECU od např. Sqaudra-tuning se dá o cca 30-35 k ještě zvýšit výkon (hlavní je tam nárůst momnetu ve stř. pásmu otáček), ale je nutno potom používat benzin BA 98 (spotřeba ale lehce klesne, takže celk. náklady za benzin se zásadně nezvýší). Jeden kamarád implantoval tenhle motor do starý GTV6. Z řidičů Porsche si potom dělal legraci s autem z r. 1984... :D
Pavel KR_5> u tý Tempry nevím, ale tipoval bych, že to byl stejný systém jako u Dedry SW Integrale, tzn. Viscomatic se stejným čelním mez. diferákem (akorát dává 54 % předku a 44 % zadku, kdežto Delta Integrale 16v a AR 155 Q4 mají ten poměr 47/53 %) s viskouzávěrkou, akorát vzadu nebyl samosvor TorSen, ale volný planetový diferák, který se zavíral elektrohydraulicky tlačítkem z místa řidiče. Normálně to bylo středošpérový permanent quattro jako třeba Impreza GL, ale v případě potřeby byla po stlačení tlač. Integrale v záběru 3 kola (obě zadní a jedno přední), což ta Impreza neumí. Tím, že vzadu nebyl samosvor výrazně ušetřili hlavně na spotřebě paliva. V tý době u Fiatu ale používali několik systémů (např. elektromagnetickou spojku), který by tam mohly být. -
« Re: Re: To: wolff
Magicu, díky za skvělý popis Viscomatiku. Ten si snad vytisknu a založím do složky ke čtyřkolkám :-)
Když jsem před lety kupoval Tempru, tak jsem chvilku přemýšlel i o verzi SW 2.0i 4x4. Nevíš, co to bylo za systém? Taky trvalá 4x4 a viskospojka coby uzávěrka? -
« To Jirka 156: Alfa 2.0 turbo
Ještě bych si dovolil krátký komentář k motoru 2.0 turbo v Alfě GTV. To je zcela odlišný motor než ve Fiatu Coupé, Alfě 155 nebo jakékoliv Lancii. GTV 2.0 TB (Turbo Benzina) je totiž šestiválec (!). Tentýž motor se ještě montoval do Alfy 164 a 166 (tuším mírně upravený, magic mě případně doplní nebo opraví :-), existují i Spidery s tímhle motorem, ale je jich málo. Do 156 ho (bohužel) nikdy nedávali...
GTV 2.0 V6 TB jsem si koupi loni a jsem nadšený – motor má nádherný zvuk a vysloveně letí do otáček. Má taky funkci „overboost“ – při plném sešlápnutí plynu se na krátkou chvíli zvýší plnící tlak (tuším na 1,1 bar) a auto to ještě „vykopne“ dopředu. Na druhou stranu je to Alfa a navíc turbo staré školy, takže se nedá čekat zátah „ze sklepa“ – chce to řadit. Kupodivu se mi zatím daří jezdit kolem 11 litrů (čekal jsem 15...), ale teprve se s Alfou učím. -
"-- skrytý --" 09.05.05 08:32
« Re: To: wolff
156 s motorem 2.0 TS bych se u ojetiny vyhnul! Je to riskantní nákup, buď 2.0 JTS (která jede líp jak Octavia 1.8 T) nebo 2.5 V6 (ale za 11 l/100 km), příp. příjemná kombinace 2.4 JTD. V6 je moc příjemná, chce to časem brzdy OMP (cena originálu) a chybí mi u ní samosvor. Na Evo VIII mi, prosím, nikdo nešahejte, je to můj nedostižný sen...
K těm Makarónům: FIAT Coupé byl 16v/turbo se čtyřválcem Lancia odvozeným z Delty Integrale (litina), 20v/turbo byl pětiválec Lancia z Kappy (hliník). Přestože pětiválec má v základu v turbu o 23 k víc, podstatně "laditelnější" a brutálnější je ten čtyřválec (ještě ten čtyřválec má Lancia Delta Nuova HF a AR 155 Q4/GTA). Ke všem turbomotorům Lancia je uzávěrka předního diferáku v podobě viskospojky. A teď k tý viskospojce: ŽÁDNÝ HALDEX!!!
U systému Viscomatic (AR 155Q4, AR 164Q4, Lancia Delta Integrale, Dedra Integrale, Kappa SW Integrale, Lybra SW Integrale atd.) je pohon všech kol vždy trvalý! Obsahuje celkem 3 diferenciály (mezinápravový - čelní, přední - planetový a zadní šnekový TorSen). V záběru jsou všechny kola, když jedna z náprav začne prokluzovat, ve viskospojce dojde ke zvýšení viskozity oleje a způsobí, že zavře diferenciál = přední i zadní náprava se budou otáčet stejně. Viskospojka je tu proto, že má kraťoučkou prodlevu proti zadnímu TorSenu, takže to auto je lehce přetáčivé. Pokud je viskospojka jako uzávěrka jedné nápravy (Thema Turbo, Delta Nuova HF, Fiat Coupé turbo, Lancia Dedra Turbo, Kappa Turbo, atd.), uzavírá viskospojka jen diferenciál na té hnané (přední) nápravě. Haldex pracuje jinak - není tam ŽÁDNÝ MEZINÁPRAVOVÝ DIFERENCIÁL, pouze viskospojka s malým tlakem a na základě vyhodnocení ze senzorů ABS řídící jednotka zvyšuje tlak (rozdíl v otáčení náprav) nebo snižuje (brzdění). Je to úplně něco jiného, Haldex je svinstvo, protože skokově mění jízdní vlastnosti (zvlášť zatáčky na mokru jsou chuťovka). při uzavření Haldexu jsou v záběru jedno přední a protilehlé zadní kolo (ta, která mají menší odpor), protože vzadu není samosvor. -
"-- skrytý --" 08.05.05 13:43
« Re: Re: Re: Re: Re:
Měl jsem tu čest s Evem v Brně. Ano okruhový speciál to není - to už se víc "okruhově" projevují míčánkovy tréninkové "hračky" (teď hovořím o "pocitech", nikoli o dosahovaných časech). Jenže z toho, co je k mání s homologací pro běžný provoz a za alespoň trochu přijatelný peníz, je Evo stále ještě bez konkurence!
PS: Alfu GTA mi tehdy v Brně nepůjčili. Asi jsem nebyl dost VIP. Zato ji půjčovali lidem, které jsem bral v zatáčkách se svým MPV... Ano, všechno je "jen" o penězích. -
-
"-- skrytý --" 08.05.05 12:36
« Re: Re: Re:
To wolff: A to mám snad podle tebe považovat 1,8T či TDI 96kW za "sporťák". Promiň, ale to po mně opravdu chceš příliš!
PS: Fabia RS z hlediska dynamiky sice není úplně špatná, ale do "skutečnému sporťáku" jí chybí dvě podstatné věci: podvozek a brzdy!!! -
"-- skrytý --" 08.05.05 12:12
« To: wolff
Neboj se. Já se v práci najezdím s autama, který mají VW motory. Dělám v automobilce. Na zkušebně. Takže od 2.0, 1.8T, 2.8V6, 1.9TDI (tři druhy výkonů), 2.5V6 TDI. Na auta s V6, pokud nejsou nový, bych nesázel. Nikdo si nekoupí V6, aby to lechtal. Dvoulitr je propadák a snad ta 1.8T a 1.9TDI. Uvažoval jsem mezi 1562.0T.S. a Leonem1.8T. Jenže Leonů bylo málo a když, tak na kaši. Rozdíl mezi těma motorama 2.0T.S. a 1.8T je snad jen v záběru. Díky turbu ta 1.8T jde odspoda, ale vytoč si sériovou 1.8T(110kW) k 7000ot a drž ji. Chtěl jsem prostě zkusit něco jinýho. Ale neříkám, že to nebo to je špatný. Vůbec ne. Jen jsem měl takový vozítka jako GolfI (1.3karb.), Toledo (1.8i 66kW), teď mám GolfII (1.8i 66kW) a Alfu 156 2.0T.S. Chtěl bych zkusit jízdu se 156 2.5V6 (6kvalt) nebo 3.2V6 GTA. -
"-- skrytý --" 07.05.05 18:10
« magic
Takže Q4 je 2.0 s turbem, když píšeš Garrett? Kolika vál? Fiat Coupe 16V byl nepletu-li se 5V turbo. A není ten Q4 podobný motor jako v GTV 2.0 turbo? Potřeboval bych co se italských motorů, trochu rozšířit obzory. Když viskozní, takže jako Haldex, kterej se připojuje pouze ve chvíli prokluzu kol? Takže ne stálý 4x4? Promiň možná za blbý dotazy. Italy teprve poznávám. Měl a vlastně ještě mám samý deutschlandy. Jen jako chuťovku jsem chtěl okusit AR něco sportovnějšího než 66kW u VW. -
"-- skrytý --" 06.05.05 00:00
« Bez nadpisu
Fera> ještě ti přeci dlužím ECU a snímač ABS. Chlap z garáže se neozval, takže mám smolíka nejen já, ale i ten tvůj známej co chtěl tu viskospojku :-(
Jirka 156> O ohnutý vačce jsem ještě neslyšel. Jedině tak vohoblovanou, to jo. Originál stojí něco přes 8.000 Kč, ale hledal bych problém spíš v jejím uložení. Osobně bych ale ten 2.5 motor vyhodil a použil 3.0 ze 164 (185 k). Dá se sehnat za cca 200-250 Eur v I dobrým stavu a táhne mnohem líp odspodu. Za cca 350 jsem viděl QV s ostřejším časováním a 200 k. Potom to ale chce špéru z Delty Nuova HF a pořádný brzdy (alespoň OMP)
AR 155 Q4 je derivát Alfy a Lancie - je tam motor ala Integrale Evo II, stejná spojka a skříň převodovky, ale převodovka má kolečka jako 2.5 V6 s kratším stálým převodem než Integrale (3,335 u Q4 proti 3.111 Integrale). Motor má trochu jinej motormanagement (taky Weber-Marelli IAW P8 ) a jiný turbo Garrett TB0385. Blok, časování rozvodů, klikovej mechanismus a hlava jsou stejný, vodní pumpa a olej. čerpadlo je stejný s Deltou 836 Nuova HF/Fiat Coupé Turbo 16v. Výsledkem je 190 koní na 6000/min a 291 Nm na 2500/min. Stovka za 7,0 s, maximálka 225 km/h a 1 km s pevným startem za 27,7 s. Teda s benzinem BA 95 (s BA 98 a upr. ECU je to 235 k a 334 Nm, stovka asi za 6,3 s). Na skříni převodovky je stejná rozvodovka jako u Integrale s čelním mezinápravovým diferenciálem, kterej je tvořenej vnitřním ozubením v kole stálýho převodu a trojicí dvojic rotujících satelitů uvnitř. Přenos na obě nápravy je trvalej a prioritu má zadní náprava, která dostává 53 % momentu. Jako uzávěrka mez. dif. je použitá viskospojka ve společným bloku s klasickým volným planetovým diferenciálem přední nápravy. Vzadu je potom stejnej šnekovej samosvor TorSen jako u Integrale. Podvozek konstrukčně vychází ze 155, má ale jinak postavený kola k silnici a úplně jiný odpružení s přepínatelnejma tlumičema Auto/Sport. Ještě existovala odlehčená homologační verze GTA, která měla právě jinou zadní nápravu (podobnou GTV, ale s trochu jinak uspořádanýma ramenama). Q4 GTA je trochu širší, ale hlavně lehčí díky pohyblivým dílům z hliníku a menšímu odhlučnění. Byly tam vpředu i čtyřpístkový Bremba (jaký má i 147/156 GTA nebo GTV 24v, 166 V6 ad.). Bohužel jich vyrobili něco přes 500 a ceny jsou astronomický, takže se musím smířit jen s obyčejnou Q4 (167E2). Chtěl bych časem alespoň částečně v něčem tu Q4 GTA dohnat, ale zatím jsem narval peníze do bydlení, takže auto musí počkat... -
"-- skrytý --" 05.05.05 20:14
« Bez nadpisu
To: magic
Jak Ti šlape 155 Q4. Možná se optám hloupě. Vím, že je to trochu rarita, Q4 je stálý převod na čtyři, nebo vypinatelný jako Haldex u VW? Kámoš tady na Rychnovsku měl 155 V6 taky otuněnou. Vím, že mu šla jak pila. Měl jen problém s ohnutou vačkou. Když koupil novou origo za +/-20000Kč a vyměnil ji, tak to bylo to samý. Ještě se potýkal s přehříváním. Asi zas...nej chladič. Měnil termostat, čidla... Kdy bude ten sraz v Náchodě? Kdo ho pořádá? Myslím, že bych tady spacifikoval na RK pár alfistů aktivních i pasivních. Do Luhačovic je to trochu z ruky. Ještě pojedu tuning srazy HK, Pardubice, podzim bych chtěl Mimoň.... Dříve jsem měl vytuněný zelený Toledo. Jinak jezdím s Rusmich tuningem. -
"-- skrytý --" 04.05.05 20:07
« Bez nadpisu
Jirka156: to sem byl já s tou červenou HF >:D
Ve Vamberku měl tmavě modrou metlu HPE (3dveře) a byl o ní šílenej zájem. Byla to nějaká novější podle těch 16" kol ala Integrale a s lepším oplastováním (tak 98 a vejš). Za 135.000,- senzace. Ale první na dlouhým seznamu zájemců byl nějakej Pražák.
Teď mám stříbrnou 155 Q4 (bez znaku 8-s ) Delta šla do Luhačovic. Málem jezdila v Rychnově ješte moje bílá Integrale, ale kluk s Děčína přišel dřív a ještě přeplatil. Asi po tejdnu mi volal jeden známej, že s tím vyhrál nějaký amatérský závody do vrchu. Když jsem teď viděl, s jakýma vrakama jezděj kluci ten Orlickej sprint, tak tam by to taky byla tutovka >:D Byly tam štelovatelný Koníky, obutý 15 i 16" kola, turbo 338, přepsaná ECU, přešpérovaná, atd. Škoda jí, ale nebyla kam dát :'-( -
"-- skrytý --" 04.05.05 19:24
« To:magic
Mně zatím znaky neukradli. Mám ji totiž pečlivě schovanou a nikde s ní moc nestojím. Už ji mám oplastovanou. Chybí mi jen zadní spodní spojler. Až budu mít čas tak ji vyfotím a dám na Alfa club. S tou Lancii nevím. Vím, že tu jezdila nějaká červená HF. -
"-- skrytý --" 03.05.05 08:22
« Re: Re: To Ales
to Jirka156: Tak sem byl zase v Rychnově a ukradli mi tam znak. Jako pokaždý. Už tam asi nepojedu. Teda šlohli ho ve Skuhrově na Orlickým sprintu. Mimochodem, je tam ve Vamberku ještě ta modrá Delta HF HPE za 135.000 Kč? Kámoš jí moc chtěl, ale byl na ní záznam dlouhej jak za komančů na Fávo. -
"-- skrytý --" 28.04.05 19:44
« magic
To si piš, že z RK. To víš, že znám. Taky jsem chodil na SPŠS. Do toho Náchoda bych ještě přemluvil kámoše, který měl 33, 146 a teď 156 Sportwagon 2.0JTS. Asi ho budeš znát. Má jistou nejmenovanou tuningovou firmu v RK. Nemysli si. Z RK se stává ráj Alf. Přibyly dvě 147, Crosswagon, dvě 155........... -
« RV
[odkaz]%3Ds%26g%3D1%… /> zkus tenhle odkaz, tady mam nafoceny fotky alficky!!!
jinak po dalnici mi stacit budes, ja po ni nejezdim rychle...ja si vetsinou uzivam jizdy az v zatackach ;-)) a ty Luhacovice me mrzi, ale snad neni vsem srazum konec a bude li to mozne velmi rad prijedu jindy a povozime se!! ok??? ;-) -
« Limach
No, to me mrzi...ale urcite se brzy ukazu a do Nachoda bych vazne hodne rad jel!! Mam tam hodne znamych... jako jet sam takovou dalku do Luhacovic se mi fakt nechce...ale treba se do patku jeste nekdo ozve ;-)
tak jsem se vcera dival na prumernou spotrebu a mam neuveritelnych 20,3litru!!!! sakra ja vazne asi neumim jezdit :-) -
limach 26.04.05 13:00
« Bez nadpisu
to AlfaGTA: to je fakt škoda. Navíc kromě tebe a Kubase odřekl ještě Amigo, což znamená, že se 147 tam budeme jen tři. Ale s jinýma Alfama se tam chystá dalších pár kluků, tak uvidíme.
O náchodě jsem slyšel, už jsem tam jednou byl na Jiráskově chatě v Dobrošově, ale myslím, že je to vše v počátečním stádiu. -
« limach:
tak prave kubas se mi ozval, ze by jel se mnou z Prahy a nakonec mi napsal, ze pry nemuze... takze timto se mi zhatily plany na Luhacovice..a vazne jsem se tam tesil... neni tu nekdo z Prahy kdo by vyrazil??
jinak jsme slysel prave od nej, ze se chysta nejaky sraz v Nachode??? tak tam bych dorazil 100% i sam..to je mnohem bliz a mam tam spoustu znamych...
jinak se na nejakou akci kde budou alfy moc tesim, vazne Vas rad vsechny poznam a muzem prohnat ty nase auticka! ;-) -
limach 26.04.05 09:57
« Bez nadpisu
to OctaviaRS (AlfaGTA >:D ): inu kvantitativní posun to rozhodně je, já bych byl rád i za těch 5, zvlášť při pohledu z okna a předpověď počasí. To je největší zabiják účasti na těchto akcích. Už teď vím, že jedna 147-ka z původně potvrzených nebude (Kubas). Jízdy v koloně se dělají, aspoň při našich samostatných srazech Alfaromeoclubu to bylo pravidlo. Ale tohle pořádají bráchové z Bravoclubu, takže je to na nich.
to Mara: sraz je s sobotu 30.4. na Luhačovické přehradě. Podrobnosti bys měl zjistit na stránkách Bravo klubu. Začátek okolo 10,00. -
"-- skrytý --" 25.04.05 09:44
« Bez nadpisu
Ten časopis se jmenuje Automobilismo a vychází v I už řadu let. Zhruba před 5 lety se prodával i u nás, ale poslední dobou se mi nepodařilo ho na našem území vůbec koupit ani objednat. kromě těchto testů tam vychází taky tematický články (např. srovnávání systémů pohpnu všech kol s nákresama a popisem chování nebo konstrukce aerodynamických prvků F1 vč. nákresů obtékání a účinku). Je samozřejmé, že je to Italský časopis, takže některý srovnávací testy je potřeba brát s rezerbou nebo číst celý; např. srovnávací test AR 166 TB (první generace) versus Saab 9-5 TB vyšel tak, že Alfa je v otázce řízení a podvozku lepší, motor je tak nastejno, ale ve všech ostatních kriteriích vítězí Saab. Přesto byl v konečném hodnocení Saab druhý, protože ztrácí v ceně, servisu a ND. To ale platí v I, u nás ne, takže přeneseno do našich podmínek, je výsledek spíš opačný. Aler jinak se nebojej poplivat i domácí auto (viz ten Spider I). Hlavně se člověk věci, který z Německých testů nevyčte a naměřené hodnoty např. u (mého oblíbence :D) BMW M5 byly shodné u nich s hodnotami, které jsem naměřil já. -
« Re: to OctaviaRS:
limach: noo, 5-7 alf? tak to je mnohem lepsi nez dve ;-)) tak to urcite bude o cem pokecat... delate i nejakou jizdu v kolone vsech aut po nejake trase??
hlavne, aby vyslo pocasi! doufam, ze jste objednali jen to nejlepsi!
ten muj novy nick uz mam, ale me to tady vzdycky automaticky prihlasuje pod tim starym..no, neco s tim provedu, at nevypadam jako blbec ;-))) -
limach 25.04.05 07:42
« to OctaviaRS:
Jestli Ti to vyjde, a já doufám, že jo, tak to nebude mít chybu, protože s účastí A147 to vypadá na nejvyšší v historii srazů (cca 5 -7 >:D ). Doteď max. 2 :-( . Takže bude fakt o čem pokecat a Tvoje GTA tam bude asi dost obletovaná - připrav si trpělivost.
P.S.: co ten nick? Nezkoušel jsi už náhodou jiný? -
"-- skrytý --" 24.04.05 18:34
« mtservis
Spojlery mám všechny kromě zadního. Tam se rozmýšlím, aby šel použít výfuk Ragazzon se čtyřmi kulatými koncovkami. Maska je hotová (replika Cadamuro), přední spojler + prahy Cadamuro (teď jsou v laku). Kde je ten zázračný elektrikář? Třeba bych tam zajel. Já jsem z Východních Čech. A kolik si říká za hodinu práce. Jako v Alfa servisu asi ne co? -
« Re: to Octavia RS
limach: no, vypada to, ze na sraz opravdu dorazim...nekdo se mi ozval, ze by jel se mnou z Prahy, tak pokud opravdu pojede, tak pokecame osobne na srazu! Hlavne aby vyslo pocasi!!!
P.S: no, jeste, ze si nevyrazil dnes ;-) to bychom se vazne asi nepotkali...ale me se ty tydny nekdy taky slusne pletou... -
limach 23.04.05 10:11
« to Octavia RS
Tak jsem zase po pár dnech zpět. RV už Ti napsal co máme za 147-ku. Ne, já žádné úpravy s výjimkou sportovní vložky vzduch. filtru nemám. Zatím ještě splácím leasing a další splátky za byt mi nic co bych chtěl neumožňují. K tomu všemu jsem se v zimě pomazlil s vysokým obrubníkem a to mě taky něco stálo :'-( Ale o tom až na srazu v Luhačovicích, ne?
P.S.: na sraz už se těším, včera jsem dokonce plánoval, že pojedu dnes, ale naštěstí jsem zavolal RV a ten mě rychle dostal do klidu, že je až příští týden. No, mám dost... :D -
"-- skrytý --" 21.04.05 13:51
« Re: Re:
Chápu co máš na mysli. Čumím tu do toho a je tu jenom napsáno právě o závoslosti na tipo di pneumatico bla, bla, bla...ale metodika jako taková tu není. Na druhý straně je to pochopitelný, protože by tu nebylo nic jinýho. Mají tu jen vyjmenovaný přístroje (Maha, Datron, Bosch atd.) Ono je tu těch naměřených hodnot totiž docela hodně; výkonový graf, momentový graf, akcelerace (0-50, 0-70, 0-90, 0-100, 0-130, 0-400m+koncová rychlost, 0-1000m+dtto, max. zrychlení v m/s2, zrychlení na čtyřku 40-70, 40-100, 40-130, 60-100, 60-130, letmých 1000m z rychl. 40+max, na pětku dtto, akorát zrychlení 0-1000m ze 60 km/h, max. zrychlení v m/s2 s letmým startem ze 40 a 60 km/h, maximální rychlost na max. výkonu, max. rychlost ddosažená, brzdná dráha ze 70, 90,100, 110, 120 a 130 km/h, graf zpomalení m/s2 a aproximace, odchylky tacháku, spotřeba laboratorní město/mimo město/kombinovaná, spotřeba na testovacím úseku, zatížení náprav statický i dynamický, graf akcelerace, graf hlučnosti, boční zrychlení, graf ovl. sil na volant i pedály, nákres výhledu z vozu vč. slepých úhlů, rozměry a hmotnosti ext i int. a je tu takový zvláštní nákres bagáže - kolik jak velkých kufrů se vejde + objemy a rozměry). U některých testů je test topení a ventilace (změna teploty za čas nebo vztaženo k průtoku - třeba 1. generace AR Spider 2.0 V6 TB hodnocena katasrofálně), u některých testů schemata zavěšení nebo nějakých jiných konstrukčních částí (většinou první test novýho modelu), atd. Docela chápu, že ke všemu neuvádějí metodiku měření, protože to by asi na nic jinýho nezbyl prostor. Mimochodem, jen tak pro zajímavost, jedním z testerů je např. Michele Alboretto.... :) -
« Re:
2magic: Ziadny flame rozputavat nechcem, mna len zaujima metodika, lebo - uznas - meranie priecneho zrychlenia je vysoko nestandardny test :-) Jazdia do kruhu a zvysuju rychlost? Maju rovnaku rychlost a zmensuju zatacky? Maju rovnake pneumatiky? Testuju to vonku? Co teplota? Podla mna su to vsetko udaje, ktore by mal citatel poznat, aby vedel posudit doveryhodnost a vobec porovnatelost od jedneho auta k druhemu. Ci to je 0,96g alebo 1,04g mi je v tejto faze celkom putna :-) -
"-- skrytý --" 21.04.05 13:04
« Bez nadpisu
wawrik> se mě zeptej... :-) ... možná to i někde píšou, ale nejsem na tom s Italštinou tak, abych to zkonzumoval. Výhoda toho časopisu je právě v tom, že to jsou samý grafy, tabulky a schemata, takže není nutno umět nějak moc Italsky. Každopádně jestli chceš zahájit debatu na téma "přes 1 g se nelze dostat", tak je to zbytečný, protože to opravdu možný je (stejně jako zpoždění při brzdění přes 9,81 m/s2).
OctaviaRS> myslel jsem si to, proto jsem se snažil to upřesnit. Při stejný investici se samozřejmě i ta 156 V6 zrychlí (i když samozřejmě poměrově ne o tolik). Pro tu Alfu hodně hraje převodovka; když jsem s Deltou HF "závodil" se 156 GTA, tak do cca 120 km/h na tom byla líp ta Delta, nad 120 mi pak GTA začala ujíždět právě díky převodovce.
Fera: tak epromka na AR je už prý vypálená, počítám, že si ji zítra vyzvednu. Odzkouším a pokud bude všechno O.K., nechal bych spálit i tu pro tebe. -
« Re:
Magic: no, ja to porovnaval proti moji upraveny oktavce...a ta zrychleni 0-100 mela za 7s... jinak ja s tebou souhlasim! navic ja mam GTAcko, takze oktavku uz ani chvalit nemuzu...to je jiny svet ;-) ja jen chci rict, ze to co RSko stoji je dobra volba za ty penize...