Alfa Romeo

Zařazení: Všechna fóra > Diskusní fórum "MotorCafé" > Alfa Romeo

  • 00 Reagovat !

    foto

    "-- skrytý --" 27.06.05  00:17

    « Bez nadpisu

    S tou hmotností je to asi tak:
    Alfa Romeo 155 Q4 - 1460 kg, Mitsubishi Lancer Evo VIII - 1470 kg, Subaru Impreza WRX STi - 1470 kg ... takže těžká je úplně normálně. Pravda, Delta Integrale měla 1210-1250-1320 kg (8v-16v-Evo). Což je znát.
    Samozřejmě se Q4 s těma uvedenýma autama nemůže ve sportovních vlastnostech měřit (alespoň ne bez nějakých úprav; taky cena je poněkud jiná), ale poměr výkon/hmotnost je celkem solidní i v sérii. Největší plus je v konstrukci motoru, kterej má maximum momentu už na 2500/min a točí se do 7.000/min, takže disponuje celkem širokým pásmem. Ii při úpravách se v podstatě ta křivka momentu jen posouvá vzhůru (stand. ECU RON 98 na 235 koní). Na druhý straně má proti Integrale delší Lag-Time, čímž víc připomíná tu Imprezu nebo Lancera (chce to poopravit sání BOV ventilem a vložkou sání Sparco). Kinematicky je to slabší - ta zadní náprava je doslova odbytá, ale na druhý straně to překvapivě hodně kompenzuje ta trakce. Mám-li srovnat Deltu Nuovu HF s AR 155Q4, tak v tý Alfě je vyšší posaz, což vzbuzuje tak trochu dojem nejistoty. Jenže zatímco ta Delta měla snahu jít ze zatáčky tečně (jako každej předohrab), Q4 reaguje spíš přetáčivě, tzn. zatočí z vyšší rychlosti než ta HFka a pak jde do bočního smyku. Např. ve srovnání se 156 je to tak, že zatímco 156 se v nějaký rychlosti začne chovat nedotáčivě a je třeba ubrat, Q4 je v tý samý rychlosti naopak přetáčivá, ale krom korekce volantem nevyžaduje ubrání plynu. Je to samozřejmě o stylu řízení, každýmu vyhovuje něco jinýho. Samozřejmě nemá cenu rozebírat, že permanent quattro je tisíckrát efektivnější než předohrab, i když má třeba samosvor (jako Ta Delta) - hlavně při výjezdu z křižovatky člověk prostě přidá a jede, a ne že stojí s protáčejícíma se kolama. Pokud bych srovnával mezi vysloveně sportovníma autama v týhle ceně, tak bych volil buď Integrale Evo nebo Lancera Evo IV (seženeš-li), příp. možná i Celicu GT-4. Já jsem ale potřeboval rodinný čtyřdveřový auto se střední užitnou hodnotou a alespoň středním kufrem pro běžný ježdění s určitou dávkou temperamentu. Volil jsem mezi Imprezou GT a Q4. Vyhrála AR na plný čáře, protože je prostornější, má mnohem příjemnější interiér s digitální klimačkou, praktičtější kufr, lepší motor a je tišší. Impreza GT má naproti tomu nižší těžiště, míň padá na předek, má lepší zadní nápravu, je menší a o něco lehčí. U mě osobně hrála jednu z hlavních rolí spolehlivost, v čemž podle mých informací je ta Alfa nesrovatelně lepší.
  • « 00 Reagovat !

    foto

    26.06.05  13:41

    « Re:

    a co jizdni vlastnosti? jak si s ni jezdi je hodne tezka.
  • 00 Reagovat !

    foto

    "-- skrytý --" 24.06.05  13:56

    « Bez nadpisu

    Otázka ani tak není na co si dát pozor, jako spíš kde ji vzít. Upozorňuju, že to auto je legálně nepřihlásitelné, protože neplní Euro2 a od data první registrace určitě uplynulo víc než 8 let (prodej do 5/96). Protože to auto vždycky bylo vzhledem ke svému stáří dost drahý, většina v minulosti dovezených kusů byly bouračky a vraky, vhodný tak do šrotu.
    Jinak pokud seženeš nebouraný, pravidelně a odborně servisovaný kousek, není se čeho bát (žádný Bosch), jen je - potvůrka - kapánek žíznivá. Ale silně o dobrým kaufu v ČR pochybuju - většinou se u nás jedná o vraky, který jsou bezednou studnou na peníze.
  • 00 Reagovat !

    foto

    24.06.05  12:09

    « q4

    ahoj.mam zalusk na 155 q4.na co dat hlavne pozor pri koupi? dik
  • « 00 Reagovat !

    foto

    20.06.05  16:38

    « Re: magic

    Cau magicu, bych pravdu rekl, tak to nikam netlacim. mam to auto rad, a na moje obcasne svezeni je super, takze se ani moc nesnazim, nadruhou stranu, kdyby se nasel nekdo, kdo si to auto bude uzivat a pravidelne s nim jezdit, tak proc ne. Ten naraznik uz je samozrejme opraveny!!!!!
  • « 00 Reagovat !

    foto

    20.06.05  13:27

    « Re: Re: Re: Zachs...

    Tak o víkendu jsem to moc nevychytal... Ale mohl bych se zastavit někdy v průběhu tejdne... tak stačí říct den a já si to nějak zařídim , ale až tak po 17h Sem fakt zvědavej.. Nechal sem si přeměřit tlak ve válcích a naměřili mi +- 13 což je prej v poho... + ten týpek řikal, že nejde špatně , ale zároveň v 2.0 Alfě ještě nejel .... měl tam 2.0 Turbo V6 164ku.. tendle motor bych taky bral heheh
  • 00 Reagovat !

    foto

    "-- skrytý --" 20.06.05  13:01

    « Bez nadpisu

    ales_v: ještě není prodaná? No jo, holt to není Made in Germany...tak mě napadá přísloví o perlách a sviních... >:D
    Viděl jsem to auto jen jednou a chvíli, ale přišlo mi za ty prachy hodně slušný. Teda pokud už má šuplík a přemalovanou hranu kufru - to jsou přece základní věci!!! Koho v týhle zemi zajímá něco, co není vidět? ;-)
  • « 00 Reagovat !

    foto

    20.06.05  12:20

    « Re: magic - dotaz na alfu 156

    Jestli ještě máš zájem, tak mám na prodej 156 V6. Rok 1999 za určitě zajímavé peníze, Magic ji viděl a byl z ní nadšený, akorát se nakonec rozhodl pro 155. Pokud máš zájem tak můj telefon je 606710827.
  • « 00 Reagovat !

    foto

    17.06.05  15:07

    « Re: Magic

    nááhodou .... nějak takhle si představuju cestu na chatu....
  • « 00 Reagovat !

    foto

    "-- skrytý --" 17.06.05  14:40

    « Magic

    tak sem si jak blb stahnul to video a co tam vidim... Magicu dyk je to zkratka video na zvraceni - pri predstave ze bych sedel vedle nej. >:-[] >:D >:-[]
  • « 00 Reagovat !

    foto

    17.06.05  14:17

    « Re:

    uaaaa to je zazeeeec... Já chci takyyyy >:-[] >:-[] >:-[] :!:
  • 00 Reagovat !

    foto

    "-- skrytý --" 17.06.05  14:02

    « Bez nadpisu

    luf> o Meganovi nic nevím, to jde zcela mimo mě.
    Chlapi, tak tohle stoji za to:
    [odkaz]
    Škoda toho mokrýho startu, člověk tak neocení ten odpich, ale ta střední pasáž, to je teda masírka >:D A ty výsledky jsou na auto z roku 1993 přímo bombastický (nejrychlejší "plechovka" hned za plackama - s přehledem vede letos E1, loni vyhrál taky). Koukal jsem na jeden kopec v I, kde se jezdí i ME a čas tam měl lepší než Komárek s tím svým Lancerem Evo 500! To by bylo auto pro rodinu!!!
  • « 00 Reagovat !

    foto

    17.06.05  13:07

    « Re: Re: Re: Zachs...

    Chmm stejnej volant, stejnej interér :-) no to právě nevim kde mam problém hehe už sem zkoušel ledasco... dneska ještě jedu do počernic k nějakej borcům jestli na něco nepřídou. Svíčky mam téměř funglovky NGK.. Fotky někde asi mít budu ale musim ´je vyštrachat, tak kdyžtak pak přihodim odkaz.. 8)
  • « 00 Reagovat !

    foto

    "-- skrytý --" 17.06.05  12:57

    « Re: Re: Zachs...

    Motor samotnej 45... :roll: Tak se stav a mrknem na to. Projedem obe a dohodnem se co s tim dal. Nemas tam problem v elektrice? Mam i svicky ktery maj najeto asi tak 200km... Mas ji nekde na fotkach? Ja ji mam na www.tuning.cz/harous (ac netuningar) :)
  • « 00 Reagovat !

    foto

    17.06.05  12:48

    « Re: Zachs...

    No tak to budu mít někde chybu.... velkou .. :'-( kolik tě stál ten motor "jestli se nemejlim, tak si ho měl zadřenej nebo co... "
  • 00 Reagovat !

    foto

    17.06.05  11:42

    « Re: 24 Ore

    magic - no ja mam Megana, takze vsetko o nom (ci to vydrzal bez poruchy, kolko brzd a gum zozral a kolko mal spotrebu; viem iba, ze skoncil predposledny z benzinakov :'-( ). A zaujimala by ma aj spotreba niektorych dieselovych aut pri takejto jazde. Ale vsade na internete som nasiel iba info, ktore si tu pisal aj ty.
  • « 00 Reagovat !

    foto

    "-- skrytý --" 17.06.05  10:20

    « Zachs...

    Dneska vecer nevim, jeste napis v kolik myslis. Po osmy se chci stavit v nasi hospudce na degustaci Jamesona a zitra du znamejm na svatbu, tak abych byl fit... ;-)
    K tomu jak tahne - tahne od spoda a vcelku plynule. A tahla by az do omezovace. maximalne sem ji daval asi 7000. Ale tim ze jezdim kousky, tak ji poradne neohreju a netocim pres 3500...
  • « 00 Reagovat !

    foto

    17.06.05  10:16

    « Re: Zachs...

    Co třeba dneska večer, nebo nějak o vikendu >:D
    btw: seš spokojenej jak jezdí? Tahne ti odspoda, nebo až od 3 tisíc ... a tááhne až do konce nebo ti ve 4500 uvadne?
  • « 00 Reagovat !

    foto

    "-- skrytý --" 17.06.05  10:12

    « Magic

    No ty ze si nevidel Q4/II... Ja o ni neslysel ani vypravovat! :mrgreen:
    Co ja mam doma katalog na rok 96, tak tam Q4 urcite neni. V clanku ze sveta motoru "Dracice z Milana omladla" o Q4 tusim psali, ze ji stahujou bez nahrady a 2.5V6 ze nahradi 2.0 16V. Jeste se do toho mrknu... Kazdopadne to vypada, ze jich moc nebude a kdo ji bude mit, tak si ji bude drzet... :|
    Moc peknej nahled do "Lariniho pracoviste" je tu: [odkaz]
  • « 00 Reagovat !

    foto

    "-- skrytý --" 17.06.05  10:01

    « Zachs...

    Pamatujes si to dobre. je tam 2.0 16V a sem z Kolina. :-!
    Nekdy se stav, udelame minisraz AR155 jeste s Nadkachnou... ;-)
  • 00 Reagovat !

    foto

    "-- skrytý --" 16.06.05  18:12

    « Bez nadpisu

    Pohotovostní hmotnost AR 155 Q4 mám uvedenou jako 1460 kg, o 10 kg míň než má Lancer Evo VIII. Mně to připadá teda naopak hodně - nemám rád těžký auta (Impreza je lehčí). Proto byla GTA odlehčená o cca 160 kg tím, že měla část pohyblivých dílů v hliníku (krom jinýho). Nárůst hmotnosti proti Deltě HF je 90 kg, což je o něco víc, než kolik váží mez. dif. + kardan + zadní dif. Všechno je v hliníku (tipuju to na 45 kg). Jsou tam ale ještě další výztuhy na kastli, který se na tý hmotnosti podílej taky pár kilama (je cejtit, že Q4 se kroutí míň než TS). Lehčí byla ještě Dedra Integrale, ale ta byla jednak měkká, a za druhý nemohla tý Alfě Q4 konkurovat (motor, trakce, odpružení, dynamika).
    Mám taky na fotce 2. generaci 155 Q4, ale v životě jsem ji neviděl. Na požádání můžu zaslat (je to z katalogu ze 7/96). Ona totiž designově 155/II. generace vychází ze 155 GTA z roku 1992/3, která byla ale ještě širší než 155/II (nicméně zůstala ta hlavní linka blatníků bez lemů a naopak roztlemení pod podélnou boční linkou). 155 GTA měla ale ještě úplně jiný nárazníky a lišila se i v menších detajlech. Foto 155 GTA je tady:
    [odkaz]
    Akorát je tam uvedeno 210 CV a má to být 210 kW (286 CV). GTA by se mi líbila víc, ale asi si budu muset nechat zajít chuť - bylo jich prý jen 507 ks. Mimochodem - ještě minulý týden tam byla cena 21.000 Euro:?
    luf: co bys potřeboval konkrétně vědět?
  • « 00 Reagovat !

    foto

    16.06.05  16:48

    « Re: Zmatek v hlave...

    HAROUS: Hele chalpe co ty v tý tvojí 155 máš za motor ?? Jestli tam máš 2.0 TS 16V a nebydlíš 200 km od Phy tak bych tě někdy navštívil a porovnal jak vlastně má jezdit.... Protože už si připadam jako blázen, ale příde mi, že to má jet prostě lííp... :o( Ale myslim, že sme onehdy se bavili, že seš někde od Kolína ... :o)
  • 00 Reagovat !

    foto

    16.06.05  15:19

    « 24 Ore

    magic - nevies, kde by sa dali najst podrobnejsie informacie aj o dalsich autach v poradi? Napr. spotreba, co sa menilo a napr. vysledky dieselovej kategorie...
  • 00 Reagovat !

    foto

    "-- skrytý --" 16.06.05  12:43

    « Zmatek v hlave...

    Tak jsem nahodou narazil na stranku ktera me dost rozhodila a nevim co si o ni myslet. ([odkaz] Je tam srovnavaci test delty HF Integrale Evo1 a AR 155 Q4 z 96. roku (rozumnej jazyk ale necekejte ) >:-[] . Prvni co me dostalo je to, ze je ta Alfa druhy rady (siroka), mel jsem dodnes za to, ze Q4 byla pouze v 1. generaci. Dalsi co me zarazilo je to, ze to auto ma hmotnost 1465kg. Neni to nejak malo na to, kdyz u 2.0 16V mam asi 1415? Vzdyt ty 3 diferaky taky musej neco vazit, ne? ;-)
    A aby toho na me dneska nebylo malo, tak sem nasel tuhle 146... :shock:
    [odkaz]
    [odkaz]
  • « 00 Reagovat !

    foto

    "-- skrytý --" 15.06.05  14:50

    « Re:

    Papíry nejsou u tohole auta neřešitelnej problém, protože se dělalo do r. 99, takže má papír o plnění Euro2. Jen budeš muset ve Photoshopu změnit na kopii Italskýho TP rok první registrace, což není problém. Fyzický rok výroby tohoto auta je leden až květen 1993, potom se dělal s drobnýma odlišnostma. Tahle má ty obyčejný vyměklý tlumiče, dají se tam ale narvat Koníky.
  • 00 Reagovat !

    foto

    "-- skrytý --" 15.06.05  13:39

    « Bez nadpisu

    Ta Lancia je za ty peníze nádherná, ale co české papíry?
    Snad to pod tlakem EU naše vláda uvolní.
  • « 00 Reagovat !

    foto

    "-- skrytý --" 15.06.05  13:26

    « Re: magic

    Zkus www.autoscout.it a pak mam na jeden bazik [odkaz] . Tam je vcelku moooc pekna Delta HF.
  • 00 Reagovat !

    foto

    "-- skrytý --" 15.06.05  10:57

    « magic

    v tom pripade bych potreboval podrobny navod jak nato, pripadne nejake www stranky s nabydkama. myslim ze mobile.de je pro italii nevhodny, je neco podobneho pro italii?
    ¨opravdu diky za info
  • « 00 Reagovat !

    foto

    "-- skrytý --" 14.06.05  14:51

    « Re: magic - dotaz na alfu 156

    Podívej se na internet, jestli najdeš nějaký pěkný kauf a já ti dám kontakt na člověka, který ti to doveze. Ale je lepší si to auto osobně vybrat, zaplatit a dovýzt po ose. Předejdeš tím značným problémům.
  • 00 Reagovat !

    foto

    "-- skrytý --" 14.06.05  13:16

    « magic - dotaz na alfu 156

    no samozrejme, jen jsem vypsal veci, ktere jsou podminku. ale zalezi kus na kusu.
    a co ten dovoz na objednavku?
  • « 00 Reagovat !

    foto

    14.06.05  09:57

    « Re:

    Parada!!!
  • 00 Reagovat !

    foto

    "-- skrytý --" 13.06.05  23:32

    « Bez nadpisu

    Alfa Romeo se zúčastnila prestižních závodů "24 Ore", organizovaných 11. a 12. května měsíčníkem Auto na okruhu Misano Adriatico. Ve vyčerpávajícím vytrvalostním testu na závodní dráze skončila Alfa 147 1,6 Twin Spark celkově nejlepší. Tento závod pořádá časopis Auto každý rok a porovnává úroveň spolehlivosti, odolnosti a výkonů vozů určené kategorie v co nejobtížnějších podmínkách. Modely, které byly vybrány tento rok byly všechny sériové, patřily do segmentu C ve verzích diesel a benzín a měly výkon 115 k pro oba typy motorizací. 21 vozů reprezentující 11 automobilek bylo svěřeno do rukou italských i zahraničních novinářů a zkušebních řidičů, kteří se střídali v řízení.
    Po 24 hodinách nepřetržité jízdy až na hranici možností, přerušované pouze zastávkami na tankování, výměnu řidičů a výměnu pneumatik poskytnutých firmou Michelin, přetla Alfa 147 1,6 T. S. jako první cílovou pásku s náskokem 27 sekund před BMW 118d a 4 kola před Hondou Civic 1,6 V-Tec. Alfa 147 zvládla 642 kol, což odpovídá 2606,5 km, s průměrnou rychlostí 108,5 km/h s pouhou jednou výměnou předních brzdových destiček a třemi výměnami předních pneumatik. Spotřebovala 626,1 litrů benzínu, s průměrnou spotřebou – v mezních podmínkách – 4,163 km/l.
  • 00 Reagovat !

    foto

    "-- skrytý --" 13.06.05  14:11

    « Bez nadpisu

    AR 156 je ve verzi V6 nebo 2.4 JTD podle mě nejlepší volbou. Jenom nevím, jestli to stojí za to kupovat auto, který má zadřený motor (jak se to někomu povedlo? Co s tím dělal? Je možný, že když je majitel takový prase, aby to odnesl jen motor?) Já bych osobně auto, se kterým se nemůžu svézt, koupil tak maximálně za 1/4 běžné ceny funkčního vozu. Protože tam dáš nový motor (dá se opravit, zaměnit za jiný V6 klidně 3.0 nebo 3.2, případně i dovézt, ale není to laciná legrace; počítej od 40.000 Kč nákup samotnýho motoru) a zjistíš, že je úplně vymlácená přední náprava, zadní hází jako blázen, všechna 4 kola jsou kopnutá, převodovka má v háji synchrony, interiér "zpívá", atd. Děkuji, nechci. Raději bych volil auto v perfektním stavu, nebourané, pravidelně servisované, klidně starší, s větším průběhem nebo dražší. O problémech motorů TwinSpark 16v už tu bylo popsáno mnoho - je to riskantnější nákup u ojetiny, tak bych se mu raději vyhnul (na druhý straně motor TS 16v, který vydržel dost přes 150.000 už pravděpodobně vydrží dalších 200.000 - pokud se bude kontrolovat olej). Já se kšeftama s autama neživím, živí mě něco úplně jinýho, ale jsem pacient a tak občas do I vyrazím a něco jen tak z plezíru dovezu. je to za málo peněz výborný technický stav i u velmi starých aut. Alespoň se člověk na tom výletě provětrá... :-) Alfy jsou skvělý auta, který mám moc rád, ale je fakt, že nákup ojetiny v ČRnebo D a A je dost problematická záležitost, protože tyhle auta nekupují důchodci, aby občas zajeli do Lídla na nákup. Každej tomu dává, co to snese (někdy i co už to nesnese) a ty auta jsou často za 3 roky zralý na vrakáč. Tak dlouho jsem v ČR sháněl pěknou a lacinou 156 V6, až jsem si raději zajel do Janova pro 155 Q4. Je potřeba dlouho a pečlivě vybírat, nenchat se zlákat naleštěnou přístrojovkou nebo novýma koberečkama, ale dbát na skutečný stav. Žádné "to je jen to a to" neplatí. Když to je "jen to a to", tak to vyměň a pak mi brnkni... Když se ale vybere dobře, dostane člověk za pár šupů autíčko, se kterým je radost jezdit a ten vztah většinou bejvá na hodně dlouhou dobu. Mně už to drží přes deset let, přestože jsem jako mot. novinář měl možnost jet skoro se vším, co se u nás na přelomu let 1999/2000 prodávalo. Měl jsem Alfic 7 (teď mám osmou) a dalších 6 Lancií a zatím mě to nepustilo (ani přesto, že o dalších X aut jsem se ještě k tomu staral). Z toho jedna Alfa 75 2.0 byla totální průser, ale to jsem se v r. 95 nechal nachytat na vrak. 3 auta měly drobné závady nad 10 let věku (spojkový válec, zadní třmen nebo nějakou elektrickou drobnost) a jedna Thema začala vykazovat velkou poruchovost poté, co byla několikrát odcizena a zase nalezena ve zuboženém stavu (dokonce jednou i nedojela!). Zbytek hodnotím na výbornou. Na AR 156 V6 lze mít z hlediska spolehlivosti výhrady snad jedině k elektronice BOSCH, ale to nesouvisí s AR, tyhle věci se sypou u všech aut (debimetry, lambdy, servomotrky, rezistory, čidl...). Je zvláštní, že pokud se mění u AR debimetr je to "nespolehlivost", když se mění u Octavie, je to "běžný servisní úkon"... :?
  • 00 Reagovat !

    foto

    "-- skrytý --" 13.06.05  10:09

    « Značky v batohu

    Kdysi jsme vezli značky v kufru a našli je bystří švýcarští celníci. Sebrali je a pak asi po 4 týdnech doputovaly poštou zpět. Dialog byl dlouhý a zbytečný.
  • « 00 Reagovat !

    foto

    "-- skrytý --" 13.06.05  09:42

    « Re: magic - dotaz na alfu 156

    nekomu staci ke stesti malo ;) dival bych se i na takove veci jestli a jaky to ma sport packet, o vecech jako nalitane km, historie, atd ani nemluvim.
  • 00 Reagovat !

    foto

    "-- skrytý --" 13.06.05  09:36

    « magic - dotaz na alfu 156

    zdravim, mam moznost koupit za solidni peniz 156. ALE ma zadrenej motor a ten je 2,5 BENZIN, je realne tento motor nekde sehnat, 5ti denni hledani mam za sebou a nic. a dalsi mam opravdu zajem o koupi 156 na motoru nezalezi jen by mela mit kozeny volant a radicku, vse v ele a klimu. ty vozis kary z I?
  • « 00 Reagovat !

    foto

    "-- skrytý --" 13.06.05  07:52

    « Re: magic

    2.5 za 3.0 je klasika, na 75 se to dělalo u každýho druhýho kusu. Na 155 jedna zásadní nevýhoda: nemá samosvor. Ale šel by tam vpravit z Nuovy Delty HF. Jenže když to spočítám, tak mi ta Delta HF , Fiat Coupé nebo 155 Q4 vychází možná líp :)
  • 00 Reagovat !

    foto

    11.06.05  15:07

    « magic

    chmm to nevadí, já bych asi stejně nemoh takhle nakvalt.... Taky sem spíš přemejšlel o tom 2,5 litru .... Co řikáš na 3,0 motor místo 2,5 ... to by mohlo bejt hodně velký maso.... Ále stejně .... až v krajnim případě..... Chci zkusit vychytat tu svojí.. 2.0 Už mi jde vlastně jen o to zjistit kde mi utíká , nebo nasává falešnej vzduch , nebo proč se kurňa dusí... Výměna celýho sání nevim nevim jestli se mi poštěstí nikoho přesvědčit (mam tam už ten 156kovej motor) . Leda zkusit vrakáč. No uvidííme 8-s Teď jdu restartovat ECU >:-[]
  • 00 Reagovat !

    foto

    "-- skrytý --" 08.06.05  10:46

    « Bez nadpisu

    Tak prodej mý Q4 už je passé, ale byli během 2 dnů 4 zájemci, což mě překvapilo.
    Ta čevená Q4 na autoscoutu vypadá nádherně (to je ale možná tím, že je červená, protože ta barva k tomu auto prostě patří), ale nějak mi neštymuje ten motor (píše 20.000 km, tzn. buď výměna nebo nějaká oprava). To těm km moc neodpovídí a ukazuje to buď na majitele-prase (čemuž zase neopdpovídá ta fotka) nebo na nějakej problém. Jestli ta fotka totiž není tak trochu archivní ... Ač nejsem moc příznivcem pestrobarevných aut, ta bílá vysloveně volá po takových těch decentních proužcích Martini Racing co měly Integrale Martini 6; jen to křídlo je příšerný ... je tam ještě jeden inzerát za 1900, ale bez fotky, tak by to chtělo si foto nechat poslat.
    Vzhledem k tomu, že tam je poslední dobou v Q4 docela i výběr, možná by to stálo za výlet (značky do baťohu a jedééééém). Je paradoxní, že ta Q4 je snad ze všech 155 nejspolehlivější, jenom trochu dost žíznivá. Když s ní jezdím po městě, bere 12-13, když jede po dálnici do 130 km/h, vejde se člověk kolem desítky, ale jak ji začneš trochu šlapat na krk, vydrží ti plná nádrž sotva hoďku ... Jinak absolutně bez výhrad. Byl tu na ni včera koukat nějakej kluk a byl z toho hotovej (hlavně z otáčení na fleku a pálení gum). Dneska mi volal v 6:58, kdy si pro ni může přijet. Když jsem řek, že už je to off-topic, mám pocit, že přijede stejně a rozbije mi hubu ...
  • « 00 Reagovat !

    foto

    "-- skrytý --" 08.06.05  08:53

    « Re: Re: RE: MAGIC

    Uz tam pro ni jedu... :-!
    Dobre, ted vazne, sice se asi neodhodlam, ale pokukoval sem po tedlech inzeratech. Ta cervena 155 a ta Delta se mi zdaj mooc vymazleny...
    [odkaz]%20DELTA%20HP… /> 20FULL%20OPTIONAL%20%2B%20ALCANTARA%20%2… /> 20%2B%20FENDINEBBIA%20%2B%20SERVOSTERZO%… /> 20'94%20.htm
    [odkaz]
    [odkaz]
    Co jim rikas? A vsechny 3 jsou sever itosky... ;-)
  • « 00 Reagovat !

    foto

    "-- skrytý --" 08.06.05  00:02

    « Re: RE: MAGIC

    Zachs> už je to passe, vyřešil jsem to jinak.
    Harouš> záleží na tom, jeslti pojede na oficiální přihlášení nebo na přestavbu. To je podstatnej rozdíl.
    Pokud chceš přihlášení: cena auta + 150-300 Euro odhláška (podle firmy, která to dělá; na odhlášce je potvzení o zaplacení Eur 32, zbytek je provize) s veškerýma náležitostma na straně I + 180 Euro za pojistku + 70 Euro za převozní značky. Pozor, může to trvat i několik týdnů! Značky platí 15 dní, do tý doby musíš auto přihlásit, což je nemožný. Italové mají stručnej techničák a je-li na úřadě vůl (a nikoho jinýho bych tam nečekal), bude chtít od Fiatu doplnit údaje pro náš TP a to trvá 2 měsíce (když jde vše dobře) a stojí to 2500,- Kč. Nebo je možnost ukecat Itala, ať ti to nechá na I značkách. Znám člověka, co to takhle dělá, ale mně se to nikdy nepovedlo. K tomu přičti 5.000,- za STK (dovoz dělají jen pověřený vybraný STK) + další poplatky, který můžou bejt až 10.000,- Kč (většinou bejvají kolem 3-4.000,-).
    Pokud jde na přestavbu: ideální je koupit nejdřív u nás doklady, pokud možno i s vrakem. Ten dopravíš na STK a necháš udělat evidenční prohlídku. Vrak přepíšeš na sebe, zatemuješ VIN a pošleš do šrotu. Na koupi auta + vyřízení přestavby máš v podstatě dobu, do kdy platí technická toho vraku. Vezmeš štítky, SPZ, malej techničák (pozor - nezapomeň nahlásit změnu barvy podle auta, který chceš dovýzt) a nově uzavřený povinný ručení a frrr do Itošky pro auto. Odhláška stejná, namontuješ štítky a český značky a jedeš dom. Nevýhoda - když někomu způsobíš škodu ty, pojišťovna to zacáluje, ale když někdo naboří tebe, tak jsi v pr ... V ČR pak vyřídíš přestavbu v rámci zákona (dojedeš před STK, sundáš SPZ, vyměníš zase zpátky štítky, projdeš STK se závadou "nesouhlasí VIN", zase přehodíš štítky a dáš SPZ, dojedeš na úřad, ten rozhodne o udělení náhradního VIN a zpátky na technickou už se značkama a štítkama vraku a nechat si vyrazit VIN; na to potom uzavřít nový povinný ručení). Verze přestavby sice takhle vypadá složitější, ale ve skutečnosti je mnohem jednodušší a nese s sebou spoustu výhod (jezdíš od chvíle odhlášení auta v I), ale je to riziko - přestupuješ zákon. Navíc nepotřebuješ vozejk. Cesta na sever I mi vychází +/- kolem 10.000 kč. je dobrý jet ve 4 lidech (abys měl 2 posádky zpátky) a jeden by měl umět dobře Italsky (anglicky hovoří jen v pondělí a to ještě blbě). Každá provincie má totiž trochu jinej systém odhlášek, takže je potřeba dopředu se domluvit; může se stát, že pojedeš kouknout na auto + zaplatit zálohu a po odhlášení tam pojedeš pro auto znova.
    Už ti došla trpělivost? Tak by ti mohly zbejt alespoň doklady, ne?
    Zkus tuhle - dobrej tip (jen někdo zaměnil koně za kW - inu, jak typické pro Italy...): [odkaz]
    >:D >:D >:D >:D >:D >:D >:D :D
  • 00 Reagovat !

    foto

    "-- skrytý --" 07.06.05  09:34

    « Pritazeni auta

    Magicu, asi uz to tu nekde padlo, ale Ty mas slusnej prehled o autech z Itosky. Kdyz najdu neco na webu, kolik mam zhruba pripocitat abych se dostal na konecnou cenu? Asi vcetne prihlaseni...
  • 00 Reagovat !

    foto

    06.06.05  15:13

    « RE: MAGIC

    za kolik ????
  • « 00 Reagovat !

    foto

    "-- skrytý --" 06.06.05  09:06

    « Re: To: magic

    Hele, chlapi, mám tu momentálně papír, že musím velmi rychle zaplatit nějaký peníze. Nechcete někdo tu AR 155 Q4? Jestli jo, telefon 604 700 764, asi by nebyla drahá.
  • 00 Reagovat !

    foto

    "-- skrytý --" 03.06.05  18:38

    « To: magic

    To znamená, že jsem termostat měnil před půl rokem ze stejného důvodu, ale to se hřálo jen na 100 max. 110. Po výměně o.k. Pro sichr jsme ho vyndali a zkušebně ohřáli ve vodě, jestli otevře. Chodí! Kouř z výfuku o.k. Jak propumpovat hadice? Před týdnem bylo teda chladněji, ale bylo to vše o.k. Nic jsem nedoléval. Mám růžový a čistý antifreez. Taky mně říkají, že to čidlem nebude. To by to ukazovalo hovadiny furt. Tak asi propláchnout chladič nebo koupit nový. To je na h..... 8000,- v luftu a bude to tím jen možná. Ještě možná příčina: mám tam masku, která má menší otvory v grilu a má menší prostupnost vzduchu. Ale zase ji tam mám dva měsíce a nic. Zkusím to jeden den bez ní. Ten fridex byl asi na -60. Tak jsme ho dali 1:1. Hřeje se to víc s klimou. Bez ní asi o 10 stupňů míň.
  • 00 Reagovat !

    foto

    03.06.05  10:02

    « Bez nadpisu

    To čidlo teploty vody u termostatu to asi nebude. Zkoušel jsem ho odpojit před startem studeného motoru, motor jde normálně natočit, akorát běží pořád větráky které se sepnou, při odpojeném čidlu, už při zapnutí klíčku a kontrolka vstřikování nezhasne ani při běhu motoru.
    Když jsem to čidlo teploty vody odpojil po smovolném vypnutí při ohřátí,
    tak to nejde natočit stejně jako před tím.
    Myslím, že to nebude teplotou vody, pokud je motor studenej vypne se až delší dobu po otevření termostatu cca 15min.
    Řekl bych, že to je něco na motoru, nebo v motorovém prostoru, co se ohřívá dýl než voda.
    Začíná mě z toho bolet kebule, takže předem dík za každou dobrou radu.
  • « 00 Reagovat !

    foto gtv6

    gtv6 03.06.05  09:57

    « Re: Re: motorek klapky - Magic - - ALL -

    to magic: O.K. máš pravdu, na design auto opravdu nejezdí. Elektronika Bosch - no comment. :)
  • 00 Reagovat !

    foto

    "-- skrytý --" 03.06.05  09:31

    « Bez nadpisu

    Jirka 156> pokud ta sahara jede pořád, tak je fakt někde asi chyba. Nebude to asi jen policajt, protože to samé evidentně vyhodnocuje i spínač sahary v chladiči. Takže vypustit vodu a mrknout se, jeslti v ní není nějaký svinstvo. Nepoužil jsi třeba nějakej mizernej antifreeze, co žere hliník? "Termostat je měněný a po uvaření funguje" znamená co? Z vejfuku nejde nějakej kouř? Předpokládám, že propumpovat všechny hadice kvůli vzduchový bublině jsi zkoušel? Dělá to i při vypnutý klimatizaci?
    Zachs>zatím není potřeba se znepojovat, při dlouhém stání v zácpách za velkého horka není těch cca 100 °C nějaký zásadní problém. Pokud by to lezlo výš, tak potom jo.
  • « 00 Reagovat !

    foto

    "-- skrytý --" 03.06.05  09:10

    « Re: Re: motorek klapky - Magic - - ALL -

    proc do tech aut teda cpou techniku od boshe, je to o cene, rozsireni boshe nebo v cem to je? predchazejici auto jsme mel s technikou weber, marelli a neresil jsem v tomto ohledu vicemene nic. ted mam 156 2.0TS a jeste se asi trochu potrapim nez to bude chodit. mozna se nekdo setkal se stejnym problemem, pri nastartovani za studena to nedrzi otacky, na pridani plynu reaguje ubranim, jako by se to zadusilo. kdyz se chci rozjet tak jedine bez plynu, proste popojizdim a jak pridam plyn tak klesnou otacky. po cca 500 metrech se to nejak chytne a uz to jakztakz "jede". pry prekroceni 3000 otacek se to nakopne a da se s tim jet celkem normalne (mozan anit o ne a jen to nepoznam, protoze nemuzu srovnat s jinym). do tech 3000 ale ani pri zahratem motoru zdaleka netahne jak predchazejici auto (taky dvoulitr - tipo 16v). vaha vzduchu vymenena, ostatni zatim nevim. auto je na plny (vstrikovani), ale jezdim ted na benzin, na plyn to prepnu manualne jen pri delsi ceste, kdyz uz je to zahrate.
  • 00 Reagovat !

    foto

    02.06.05  19:17

    « chladič

    Jirka156:
    Čaues mam podobnej problem. Nejdřív normální průběh , pak se ručička ustálí něco málo přez 80 a když nejedu a stojim v zácpě tak se vyšplhá cca na 90 - 95 a pak sepne větrák, ale jen na asi tak 5vteřin timdle zpusobm se teplota zvyšuje jen hodně pomalu "ale zvyšuje" zatim jsem se dostal těsně pod 100 ale kdybych v koloně uvízl na dýl tak nevim kam až by to lezlo .... Nejvíc mě zaráží , že se větrák spouští jen na tak malou chvilku a i tak to téměř stačí ""nevíte nikdo čim by to mohlo bejt??"" ...... Z toho důvodu bych u tebe viděl chybu buď v čerpadle vody, nebo v tom chladiči... Protože jestli ti jede větrák pořád, tak by to musel uchladit!!
    Magic:
    Lambdu jsem neodpojoval, klapka by tam měla bejt mechanická ? "plyn taham lankem" a debimetr nefim co je :roll:
  • 00 Reagovat !

    foto

    "-- skrytý --" 02.06.05  18:57

    « Teplota vody. HELP!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!…

    Poslední týden se mi trochu víc přehřívá 2.0T.S. Vyjedu, ohřeje se a jde při delší cestě na 110 a drží tam. Když se párkrát rozjedu tak i 130. Termostat je měněný a po uvaření funguje. Větrák spouští při asi 92. Pak teda běží furt. Hadice nejsou tvrdý, že by se tlakovaly. Neubývá ani voda ani olej. Voda v oleji není. Co myslíte? Vyměnit těsnění pod hlavou, nebo je pravděpodobnější chladič k.o.? Nechci dělat pokus omyl a vyměnit půl motoru. Jinak do té doby o.k. maximálně 95. Co čidlo teploty? Změřit mu odpor? Nemáte zkušenost s čističema do chladičů. Nechci ucpat motor. Dost to hoří. Za měsíc jedu na dovolenou. Díky.
  • « 00 Reagovat !

    foto

    "-- skrytý --" 02.06.05  11:20

    « Re: motorek klapky - Magic - - ALL -

    Zachs: Mně to teda připadá spíš jako ta vzduchová váha, ale pokud jsi ji zkoušel...co lambda, zkoušel jsi ji úplně odpojit? Ale ta by měla hlásit špatný napětí...co diagnostika neukáže je ten debimetr a klapka, takže máš-li možnost vyzkoušet celý těleso klapky nový (možná by na to mohl nějakej větší zn. servis slyšet) a pak uvidíš. Vyhodit 8.000 jen tak "na pokus" se mi zdá dost.
    GTV6: na Alfu 159 a spol. už seru z vejšky, s elektronikou BOSCH mi to už nesmí přes práh. Dyť je to čím dál tím horší a to se po tý elektronice skoro nic nechce!!! Ještě tak Jetronic jakž takž fungoval, ale přečti si tuhle diskusi...můžem jí klidně přejmenovat na "CO NÁM TO BOSCH ZASE DOKURVIL?" Mám teď poslední 155 s elektronikou Marelli a přestože (na rozdíl od TS) se tam ta elektronika rozhodně nefláká, je naprosto precizní a spolehlivá. A to je už bůhvíkolikátý auto s Weberem a každý starý jak černý uhlí. Jedinou závadu jsem zažil s lambdou (Bosch) a ventilem overboostu (Pierburg). A to jsme na některých Integralách se stejným IAW lezli do ŘJ jako na záchod, s hnátama od oleje, často ŘJ visela jen na drátech a rozhodně to nikdo nikdy nešetřil. A že to turbo umí sálat kolem 800 °C, takže ty čidla musí snášet daleko větší zátěž...kam se hrabe ubohej TwinSpark! Ať BOSCH už konečně chcípne! Moje příští auto bude nejspíš Japonec, ti alespoň používají EFI.
  • « 00 Reagovat !

    foto

    02.06.05  10:00

    « HAROUS

    Nazdárek chlape a co ty ?? už máš nějaký ty stránky, co kárka jak ti lítá ?? Co ty to vlastně máš taky 2.0 16V ??
  • « 00 Reagovat !

    foto

    "-- skrytý --" 02.06.05  09:53

    « Re: samovolné vypínání ohřátého motoru

    To samy se mi stalo u sluzebniho Meganu a bylo to cidlo teploty motoru. kecalo totiz a tak dalo ridici jednotce informaci, ze chci ublizit motoru prehratim a sproste to chciplo. Po vychladnuti to slo nastartovat a za chvili zase ahoj... Byla to tehda sqela cesta... >:-[]
  • 00 Reagovat !

    foto

    02.06.05  07:59

    « Klapka

    Klapka se dá vyčistit tady je návod [odkaz] ale opatrně doporučuju pečlivě prostudovat i všechny odkazy k tomu článku. (Diskuse) Vzduchový filtr si kontroloval?
  • 00 Reagovat !

    foto

    01.06.05  19:42

    « samovolné vypínání ohřátého motoru

    Hledám někoho, kdo by mi byl schopen poradit s AR156 2,4JTD.
    Po ohřátí motoru na normální teplotu dojde k samovolnému zhasnutí.
    Závada se projeví při každém ohřátí i když vozidlo stojí a běží na volnoběh. Následujících 10-30 min (podle rychlosti částečného ochlazení motoru, zvadnutá kapota, sejmutý kryt motoru) nejde motor natočit.
    Po částečném vychladnutí jde motor normálně nastartovat a běží až do prohřátí, podle toho jak moc byl vychladlý cca 5-15min.
    Takže uznejte, že za daného stavu se nedá mluvit o sporťáku na dlouhé tratě!! :?
    Předem dím za dobrou radu od zkušenějšího vyznavače tohoto krásného
    autíčka. 8)
  • 00 Reagovat !

    foto

    01.06.05  19:32

    « motorek klapky - Magic - - ALL -

    Nazdárek, četl jsem jak jste psali, jak se projevuje špatná funkce motorku na škrtící klapce... Šlápnu na plyn .... bléééé..... a pak se to začne spamatovávat... tak to je přesně můj příběh... Je vyčištění klapky nějak složitej úkon ?? mam pocit, že by to mohlo spůsobovat problémy který mám.... Prostě myslim, že bude problém nide po cestě vzduchu od filtru do motoru --> i ve vyších otáčkách mam pocit , že když na to rychleji šlápnu tak nejdřív přibrzdim "jak se to dusí" a pak se teprve začne belhat nahoru .... :o(
    PS: když jsem zkoušel dávat jinou váhu vzduchu tak se to chová skoro stejně = "možná trošku menší díra ve 4k otáček jinak celkem to samý" na diagnostice nenašli nic .... už sem bezradnej.... žil sem v domění, že když je to 2.0 16v se 150 koněma , tak když na volnoběh šlápnu na plyn tak to za nim prostě pude :o))) Když sem se rozjížděl s 2.0 8V tak sem se skoro ani nerozjel jakej byl rozdíl v citlivosti na plyn "heh když sem zased z5 k sobě , tak sem si pak připadal jako že sedim v tátově těžkopádnym 1,9 D :-( "
    Předem díky za případný rady a doporučení :o)
  • 00 Reagovat !

    foto gtv6

    gtv6 01.06.05  08:09

    « Autosalon

    Tak včera jsem se byl podívat na montáž stánku AR na Autosalonu v Brně, viděl jsem 159 a Breru, úplně jsem byl odvařenej - nádhera :shock: . Vystavená 159, nemůžu si pomoct, je fantastická bude v 2.4 Mjet a 3.2 benzín, je to pastva pro oči, včetně vystavené závodní 147 z MM ČR.
  • « 00 Reagovat !

    foto

    25.05.05  13:12

    « Re: Re: manual

    hmm 550 MB je dost hodne :-((( myslim ze mam ten nascanovany manual uz taky, ted ho stahuju, timto dekuji kolegovi ARC :-))))
  • « 00 Reagovat !

    foto

    "-- skrytý --" 25.05.05  13:06

    « Re: manual

    servisni manual mam jako iso. ma to ale nejakych 550MB. jinak, dnes mi jedna dobra duse z arclubu poslala nascanovany uzivatelsky manual.
  • 00 Reagovat !

    foto

    25.05.05  12:57

    « manual

    Ten servisni manual mas v el. podobe nebo tisteny?
  • « 00 Reagovat !

    foto

    "-- skrytý --" 25.05.05  10:32

    « Re: Re: manual 156

    tak jsem tam tu diskuzi prolezl a nenasel :-( tak jestli si nekdo vzpomenete kde to hledat, nebo by nekdo mel moznost poskytnout, treba mail, ftp.. byl bych vdecen.
    servisni manual mam jen anglicky (mozna je tam i italstina pro hardcore alfisty :)
  • 00 Reagovat !

    foto

    "-- skrytý --" 24.05.05  19:41

    « Bez nadpisu

    To: Harous: gt.jirka@tiscali.cz. Doufám, že to není veliký. Jedu po drátu.
    To: manuál: mám manuál na cd v CR i servisní, ale v UK, a díly E-per v IT.
    Jestli máte servisní v češtině jsem zájemce.
  • « 00 Reagovat !

    foto

    "-- skrytý --" 24.05.05  14:14

    « Re: manual 156

    Zkuste poradne prolyzt diskusi na Alfa Romeo clubu. Nekde tam byl odkaz tusim na nejaky rusky stranky, kde to bylo ke stazeni...
  • « 00 Reagovat !

    foto

    "-- skrytý --" 24.05.05  11:53

    « Re: manual 156

    ja jsem jednu 156 (2.0) uz koupil, manual (ci jinou dokumentaci) ale shanim tez, tak kdyby nekdo mel treba na okopirovani, ze by si za to neco rekl. mam servisni cd, kdyby nekdo shanel.
  • 00 Reagovat !

    foto

    24.05.05  10:43

    « manual 156

    Chci si koupit AR 156 1.8 TS a potřeboval bych manual. Nemáte prosím někdo v PDF (nebo čemkoliv jiném)?
  • « 00 Reagovat !

    foto

    "-- skrytý --" 24.05.05  09:34

    « To: Jirka 156

    Tak neco mam. Je to vybrany z dokumentace k Alfe 145 a sou tam rozepsany rozsahy cidel i s rozsahem ohmickym. Napr. plnej plyn = 2.7 kOhm, zavrenej plyn = 1 kOhm. Akorat to mam 3 verze ridicich jednotek. Motronic M2.10.4, Motronic M1.5.5 a Motronic M2.10.4. Tak sem hod maila at Ti to muzu poslat...
  • « 00 Reagovat !

    foto

    "-- skrytý --" 24.05.05  09:12

    « Re: To: Harous

    Ten by to taky mohl byt. Je to vlastne potenciometr snimajici polohu skrtici klapky (= plynoveho pedalu). Nejjednodusi by bylo odpojit a zmerit. V idealnim pripade sehnat hodnoty mezi kterymi se odpor ma pohybovat, nouzove by mozna stacilo sledovat jestli nedochazi k vyraznymu zakolisani hodnot pri ruznych rezimech - pomaly plynuly pridavani plynu, rychly pridavani, proste s tim trochu cvivit. V cele draze by nemelo dojit k "odskoku" odporu. Ale jak rikam, idealni je zjistit kolik to ma ukazovat. Zkusim se podivat do manualu na 155 2.0 16V, predpokladam, ze tohle zustalo taky stejny...
  • 00 Reagovat !

    foto

    "-- skrytý --" 23.05.05  18:15

    « To: Harous

    Nevím asi máš pravdu. Na 156 je u T.S. určitě plyn. lanko, ale na klapce je jakýsi bazmek, který s tou klapkou něco dělá, ne? Ten by to nemohl být? Co ovládá?
  • « 00 Reagovat !

    foto

    "-- skrytý --" 23.05.05  10:15

    « Re: Re: To:Harous

    Ani sem netusil ze tam je servomotorek. Mel jsem za to, ze tenhle system mela az 156 a ve 155 je klasicky lanko od plynu. Ted si to nevybavuju a sem linej se jit na to podivat. :-) Nebo si myslel potenciometr? No kazdopadne zaplatpambu ze to pomohlo... :roll:
  • « 00 Reagovat !

    foto

    23.05.05  09:29

    « Re: To:Harous

    Podle toho jak to popisuješ to spíš vypadá na servomotorek škrtící klapky.
  • 00 Reagovat !

    foto

    "-- skrytý --" 20.05.05  19:06

    « To:Harous

    Dík za radu. Kouknu po tom. Ale mně to kolísá i na teplým motoru. Ještě jsem vypozoroval, ale není to pravidlo, že čím víc mám před vyřazením vytočenej motor, o to ve větším pásmu kolísají ty otáčky. Tzn. 1500ot. vyřadím a kolísají +/-500ot. 4000ot. vyřadím a lítáto +/-1000.Atd. Není v háji čidlo otáček motoru? Jinak elektrika je sviňa. Kámošovi blbla 146 1.8T.S. každou chvíli. Kontrolka ABS, kontrolka vstřikování na dením pořádku. Stačilo očistit relátka v motoráku, zoxidovanej mínus kabel na boudě a bylo to o.k.
  • 00 Reagovat !

    foto

    "-- skrytý --" 20.05.05  12:52

    « Jirka156 - kolisani otacek

    Zdravim, 2.0TS 16V mam ve 155. Nasledujici mozna bude znit HODNE divne, ale pomohlo to. Volnobezny otacky mi kolisaly dost. Za studena to litalo mezi 500 a 2000. Vadilo mi to, ale nejak sem se tim nevzrusoval, respektive ani sem to nestih. :P
    Auto totiz zacalo skubat. Nejdriv jen pri prejezdu nejakejch nerovnosti, potom uz i na normalni silnici. Ale skubalo to cim dal tim vic, az to jednou prestalo jet a neslo to ani natocit. Nicmene jsem si vzpomnel na radu, kterou sem kdysi cet v diskuzi o AR75 a ktera mi uz pomohla u Lancie Delty HF Turbo. Zkratka do ruky hadr, sroubovak, kartacek a co sem v motorovym prostoru nasel za konektory to sem rozpojil a poradne vycistil. Problemy tam byly dva. Jednak byl zoxidovanej konektor na cidle teploty chladici kapaliny (predpokladam ze do RJ), coz chapu. Ten druhej sem jeste nepochopil. >:-[] V konektoru od polohy skrtici klapky sem nasel strasnej bordel, bylo to jak olej... No kazdopadne je to necely 2 mesice zpatky a od ty doby jezdim bez problemu... Nerikam ze je to vsemocny, to urcite neni, ale uz vim, ze nez zacnu bejt sprostej na nejaky cidlo, tak nejdriv zkusim vsechno vycistit. A z prace vim, ze prechodovej odpor se neda nazvat jinak nez * zaludnou... :P
  • « 00 Reagovat !

    foto

    "-- skrytý --" 19.05.05  23:31

    « Re: To:magic

    To už sou na mě moc mladý kluci :)
    Pokud je v háji debimetr, tak jedinej způsob jak to zjistit je vyměnit ho (ale ani potom nemáš jistotu, že ten novej je dobrej - Bosch/Made in Germany:oops:). Ale ten se nejvíc projevuje tak, že z volnoběhu dáš plnej a auto udělá blé a pak se teprve začne vzpamatovávat. Potom začne cukat ve středním pásmu otáček a to už je v pr. Ten motorek se bohužel nijak jinak neprojevuje. U lambdy platí to, co u debimetru - nová neznamená dobrá - opět Bosch.
    Visící bovdeny jsou ukázka práce servisu - ten bovden je podvlíknutej pod ramenem a pokud vyměňuje zadní desky umělec, vezme je rovně (protože bez přípravku je to na zamotání rukou) a ony potom visí. Některý automobilky dělají vzadu ke kotoučový brzdě jako parkovací ještě bubnovou, AR používá Girlingy se samostavem a výměna destiček je tam trochu komplikovanější. Důvodem je snížení neodpružených hmot.
  • 00 Reagovat !

    foto

    "-- skrytý --" 19.05.05  19:12

    « To:magic

    To zresetování jsem dělal už dvakrát a nepomohlo. Výměna lambdy nepomohla. Váha vzduchu se tváří naprosto o.k. Takže asi skutečně ten servomotorek na klapce. Myslím, že někdo psal, že stojí kolem 6000Kč. Olej je zpodivem, ale neubývá ani v nejmenším. V NDR tam trubci lili nějaký Motul a bylo to jak diesel. V létě jsem dal Selenii Racing. První den nic, ale pak ticho po pěšině. Teď už teda zase tluče, ale neubývá, jak si T.S.-áci stěžují a časopisy ve svých stoopidních článcích píší. Asi záleží na tom, jak se k autu chováš, nemyslíš? S tím kolísáním už nevím komu to svěřit, aby mi nevyměnil půl mototru za 30.000,-. Přezdívku znám, ale jméno, od koho mám pozdravovat. Dost si ještě pamatují. Akorát Bóža už tam moc nechodí, Lábus je něco jako školník, tak tam zbyl Ivan Kučerů. A není to vono.
  • « 00 Reagovat !

    foto

    "-- skrytý --" 19.05.05  10:29

    « Re: podvozky flakaci taliani

    Špatná fixace bowdenů ruční brzdy na ramenech zadní nápravy.
  • 00 Reagovat !

    foto matuS

    matuS 19.05.05  08:50

    « podvozky flakaci taliani

    cim to je, ze z kazdej jednej novej alfy visia z podvozku kable?
  • « 00 Reagovat !

    foto

    "-- skrytý --" 18.05.05  20:51

    « Re: To: magic

    Vyčištění klapky je vždycky dobré, ale musí se zresetovat ŘJ. Postup uváděl Aleš V., takže jenom opapouškuju - provádí se u zahřátého motoru:
    1.Odpojit baterii na cca. 15 min
    2. připojit baterii a zapnout klíček na 1 min.
    3. vypnout klíček a počkat 1 min.
    4. Nastartovat a zapnou všechny spotřebiče (klimatizaci, dálkové světla, mlhovky, vyhřívání oken atd.)
    4. Počkat do sepnutí ventilátoru chlazení , po jeho rozběhu nechat běžet ještě cca. 3 minuty.
    Pokud to nepomůže, může být závada na reostatu škrticí klapky (takovej ten bazmek zezadu na tělese škrt. klapky, ze kterýho jdou dráty), lambda nebo debimetr. Případně cokoliv jiného, na čem je napsáno BOSCH - Made in Germany >:D
    P.S.: pozdravuj na průmce a hlavně - kontroluj olej, kontroluj olej, kontroluj olej!!!!!!!!!!!!!!!!!
  • 00 Reagovat !

    foto

    "-- skrytý --" 18.05.05  19:23

    « To: magic

    Je vidět, že itálům rozumíš. Mohl bys mi poradit u mýho 2.0T.S. mi kolísají otáčky např. při dojíždění do křižovatky na neutrál. Známý to problém u T.S. Měl jsem znečištěnou klapku sání. Tu mi v průmyslovce v RK ručně vyčistily Carbon Cleanem, ale dělá to dál. Na KTS nic v chybovce servisák v Žamberku nenašel. Poradil mi přehrát software ř.j. motoru. Myslíš, že si pomůžu. V Alfě i Bit Poweru si říkají kolem 2000Kč. Poraď. Díkas.
  • 00 Reagovat !

    foto

    "-- skrytý --" 12.05.05  20:41

    « Bez nadpisu

    Pavel_KR5: I v redakci to bylo stejný - moc jsme se s Michalem neshodli. Přestože je on jedním z velmi mála novinářů, vůči kterým mám respekt (všimni si, jak nezúčastněně je článek napsán, má logiku a soustředí se na jízdu a ne na pitomosti). Ani tentokrát s ním moc nesouhlasím. Pročti si článek ještě jednou a možná zjistíš proč a proč mu ten závěr tak musel vyjít (a přitom mně by vyšel přesně opačně, aniž by jeden z nás byl nějak zaujatej):
    "Před táhlou zatáčkou se vyplatí jít více na brzdy, od tajícího sněhu je celá mokrá a na vnitřku čeká zrádná louže. Výjezd zkoušíme na plný plyn a auto poslušně zrychluje...." To je ten problém, na tohle není Lancer stavěnej!!! Při tomto stylu jízdy musí Impreza logicky vyjít jako lepší, protože je na to stavěná (jako třeba Cosworth). Lancer, Delta Integrale, AR 155 Q4 jsou stavěný na vysoký nájezdový rychlosti, kdy se auto do středu zatáčky stáčí decelerací. Takže potřebuje přesně opačný postup - vlítnout do zatáčky rychle, při podbrzdění nebo podřazení volantem stočit do zatáčky a potom akcelerací to auto rovnat. Je to podobný jako u stíhaček 3. a 4. generace - koncepce "podélné nestability".
    Ono ale rozhodovat, kdo z těch dvou je lepší je hrozně nevděčná role. Každý máme trochu jiný styl jízdy a jiné představy o tom, jak se má "ideální" auto chovat. Asi nejlepší představu o tom, kdo je vlastně rychlejší dávají rally ve skupině N, což jsou v podstatě závody sériových aut. Subaru mívalo veliký problémy se spolehlivostí, kterou už - zdá se - vyřešili, takže jsou s Mitsubishi dneska rovnocennými soupeři. Uvidíme, čí konto bude na konci sezóny tučnější.
    Každopádně typický "podélně nestabilní" způsob jízdy má např. Galli (na netu se dají najít videa), naopak typicky "podélně stabilní" styl měl třeba Láďa Křeček (taky se dá ledacos najít).
    RV: zatím nevím, pravděpodobnější je, že ne. Mám tu rozjetou jednu dost důležitou zakázku a potřebuju ji odlifrovat. Proto tu taky poslední dobou pořád plkám ty svý nesmyly, protože od rána do noci pořád sedím "u mašiny" :?
Přihlásit se Zaregistrovat Pro přispívání do této diskuse musíte být přihlášeným registrovaným uživatelem!






Blesk.cz

Hlasová asistentka Alexa vyzvala dívku (10), aby strčila minci do zásuvky

Hlasová asistentka Alexa vyzvala dívku (10), aby…

Virtuální asistentka Alexa od americké společnosti Amazon vyzvala desetiletou dívku, aby přiložila minci k…

Vrácení, výměna i reklamace vánočních dárků: Nejčastější otázky a odpovědi, největší fígle prodejců!

Vrácení, výměna i reklamace vánočních dárků:…

Radost z vánoční nadílky se může snadno změnit v rozčarování, stres a vztek. Stačí najít pod stromečkem nevhodný…

 

iSport.cz

Za čtyři flopy jeden Lischka. Prosadí se umělec Falta líp než křídla před ním?

Za čtyři flopy jeden Lischka. Prosadí se umělec…

Výdaje na Rudolfa Reitera, Milana Lalkoviče, Romana Potočného a Pepeho Menu, čtyři nedávné neúspěšné akvizice…

Přípravy na ligu ONLINE: Slávista Bah má covid, Beran trénuje s Bohemians

Přípravy na ligu ONLINE: Slávista Bah má covid,…

Jarní část fotbalové FORTUNA:LIGY odstartuje 5. února 2022, jednotlivé týmy už proto v prvním lednovém týdnu…

 

Reflex.cz

Omikronem se do konce týdne nakazí až dvacet milionů Čechů, nastínil Dušek pesimistický scénář

Omikronem se do konce týdne nakazí až dvacet milionů…

Přední český covidový scénárista Ladislav Dušek, který během pandemie zveřejňuje různé scénáře vývoje, opět…

Poučení z odchodu Angely Merkelové. Voliči ztrácejí zájem o „všeuměly“

Poučení z odchodu Angely Merkelové. Voliči ztrácejí…

Angela Merkelová odešla ze světové politiky v plné slávě a dalo by se očekávat, že její úspěchy svědčí o tom, že…