Alfa Romeo
Zařazení: Všechna fóra > Diskusní fórum "MotorCafé" > Alfa Romeo
-
"-- skrytý --" 01.07.05 11:17
« tomaz
jestli chces poradnej odvaz, tak nevahej, utikej na alfaromeoclub.cz a narazis tam ve vseobecny diskuzi na tuhle nabidku:
NEODOLATELNÁ NABÍDKA: BRZDY BREMBO GTA - 4. PÍSTKOVÉ + SADA NOVÝCH DESTIČEK DS2000 ZA 14.000 KČ !!! NEBO SADA S KOTOUČEMA 18.000 KČ !!! NA PRODEJ CELKEM DVĚ SADY - VOLEJTE 724 206 512 - info@alfaromeoclub.cz -
"-- skrytý --" 01.07.05 09:21
« Re: Re: pro MAGIC
diky za info,
jen jeste upresnim co to dela.
treba na volnobeh by meli byt otacky 950min, tak presne kolem tedle hranice se trese rucicka otackomeru a ne ze by byla volna proste otacky motoru kolisaji, drobne, ale presto.
to same se deji i pri jizde.
pri jizde je cukani motoru temer neznatelne, ale oci mam jen na otackomeru a ten problem je tam stale.
jel jsem v fabii 1,2 htp delala neco podobneho a byl to o zub preskoceny rozvodak, avsem tady motor uplne na volnobeh zhasl, a navis primera ma retez tak nemyslim ze je to same.
jeste bych chtel pozadat o radu i ostatni a tobe podekovat.
pokusim se tvoje rady konzultovat v servise. -
« Milovnik italskych aut v BMW 745i
Mel jsem moznost si vcera asi na dve hodinky vyzkouset BMW 745i, cca rok stare. Sam mam Kappu 3.0 SW 99ˇ s kterou jsem pochopitelne srovnaval.
Prvni dojmy po nasednuti: na bavoraka hodne velky vnitrni prostor (ve srovnani s 3 a 5 radou). Pomerne skareda pristrojovka, zvlastne prohnuta proti beznym zvyklostem. Stred je blizeji cestujicim nez kraje a to dost vyrazne.
Siroka operka ruky a na ni spousta ovladacich prvku pro sedadla a velke stribrne kolecko s kterym slo otacet a mackat, ale nemel jsem cas zkoumat k cemu je dobre. Radici paka, resp. volic rezimu na konzoli chybi. Je umisten nad packou ovladajici sterace na klasickem miste. Pomerne nevhodny umisteni bych rekl, ale casem si asi clovek zvykne. Po chvilce badani kam vlastne zasunout ovladac jsem nasel misto na pristrojovce, kam lze celou tu vec zasunout a hned vedle velke tlacitko start, kterym samozrejme nastartujete motor.
Jeste najit malinke tlacitko P coz je rucni brzda a muzu vyrazit. Motor tichy, ale ne tissi nez v Kappe. Po rozjezdu motor velice decentne zavrni. Prevodovka radi bez jakychkoliv skubnuti (Kappa je na tom hur, ne vzdycky, ale casto trosku trhne pri prerazeni). K razeni jeste musim uvest jedno plus, rekl bych ze je aktivnejsi pri podrazovani, u Kappy musim vice pomoci plynem, nez se rozhodne preradit. Na druhou stranu se Kappa asi nikdy nechova tak zmatene jako prevodovka BMW kdyz jsem dorazil do serpentyn nad Brnem a do kopecka a do zatacek jel "naplno". Ale je fakt ze Lancii uz znam, z BMW jsem jel poprve, zrejme bych si zvykl. Co se tyce vykonu motoru : BMW ma snad jeste delsi prevody nez Kappa, tak ze jen podle tachometru lze posoudit zrychleni - jevi se pomerne nevyrazne, ale jak uz jsem napsal, dlouhe prevody vzbuzuji dojem ze se nic nedeje, pritom na tachometru se toho odehrava pomerne dost. Auto bude urcite dost tezky, tak ze i to se podepise. Podobna uroven hluku motoru jako Kappa, ale absolutne mu chybi ten zvuk, ktery me tak strasne imponuje u lancie. Je proste decentni, ale jinak nudny a nevyrazny. Lancia ma v tom zvuku neco vic, neco co me nuti pridat a vytocit motor jeste vic. Neco kvuli cenu se jedu casto jen tak projet a vychutnat si to.
Jizdni vlastnosti opravdu serizone posoudit nedokazu, prece jen jsem k tak drahymu autu zachovaval urcity respekt.
Co me hodne zajimalo tak zpracovani interieru, tolik kritizovane u italskych aut. Jsem pomerne dost alergickej na ruzne pazvuky ktere vydavaji o sebe se trouci plasty a v Kappe tyto zvuky obcas zaslechnu. A s ulehcenim musim rict ze i sedmickove BMW se tem zvukum nevyhne. Mozna neznatelne tizsi, ale opravdu neznatelne. To znamena ze opravdu dokonale zrejme interier odhlucnit nejde.
Jinak pochopitelne max vybava, int,telefon , navigace velice dobre zpracovana - Brno a ulice uplne presne sedely. Senzory pri parkovani snad vsude atd.
Kdyz to shrnu : kvalitni a opravdu luxusni auto (bodejt za ty prachy) ale pocit - TOHLE MUSIM MIT - ve me nevzbudilo. Zrejme nad urcitou hranici uz se vse vylepsuje uz jen velice tezko.
Nicmene me utvrdilo v presvedceni, ze moje laska k Italskym autum neni scestna a jsou to skvely a temperamentni auta, ve kterych je svezeni opravdu pozitkem (znam dobre i AR156). Bohuzel jsou casto naprosto neopravnene hanena. Zrejme dusledek porevolucni invaze tisicu naprosto presluhujicich italskych aut s tachometry stazenymi na lehce ojete :-( -
"-- skrytý --" 30.06.05 23:22
« Re: pro MAGIC
Ti bohužel nic neporadím. Jednak nemám žádný zkušenosti se servisem Nissanu, a za druhý, možných příčin je spousta. Pokud ale vyloučíme závadu diagnostikovatelnou motortesterem (předpokládám, že tes byl prováděn a to opakovaně a v různých servisech), soustředil bych se na obtížně diagnostikovatelné závady. Začal bych benzinovou pumpou přes benzinovej filtr až po benzinovou lištu vedoucí ke vstřikům. ještě by to mohl být nepořádek v palivové soustavě - existují prostředky na pročištění. Předpokládám, že vyčištění škrticí klapky a celého sání už proběhlo. Pokud nic, šel bych opačně - tedy cesou jiskry: svíčky, kabely (ty by se ale měly projevit "konečným" odporem), zapalováním a přívodu proudu k motoru (živej a kostra). Závady na vstřikách, vzduchový váze, nějakým čidlu nebo lambdě by se měly projevit při testu, závada v obvodu ŘJ byla vyloučena pokusem. Ještě by možná stálo za to vzít Kontaktol a prostříknout všechny konektory (může být zoxidovaný, ale i to by měl tester ukázat jako zvýšený odpor). Pokud to nebude nic z toho, Bylo by ještě čistě teoreticky možné, že dochází v určitém režimu k nějakému kmitání, které někde přerušuje přívod proudu k něčemu. Není to zrovna obvyklé, ale jednou jsem se s tím setkal a odhalení této závady byla naprostá náhoda. -
"-- skrytý --" 30.06.05 08:53
« pro MAGIC
zdravim a hned se i radeji omlouvam,
potrebuju poradit a netyka se to AR. Proto ta omluva ze otravuju s Nissanem
Mam nissan primera p11 1,8i r.v. 2000 a zacala me drobatko zlobyt.
pri jizde cuka (jako by vynechava) nezalezi jestli je to pri akceleraci, nebo
na volnobeh, nebo studeny motor ci zahrata.
jezdim s tim uz 5000km a je to porad stejne (ne horsi ne lepsi)
v autorizovanych servisech nevedi co s tim je.
byl jsem ve trech nazavisle na sobe a porad nic.
myslim ze odskouseli snad co mohly a ted dokonce probehla vymena ridici jednotky
budu moc vdecnej za jakoukoliv radu i prkotinu
moc do toho nevidim takze se v servise bud ptat jestli udali to co mi poradite
dik :?: :?: -
"-- skrytý --" 29.06.05 11:19
« Re: Re: Re: Re:
Jo, člověk je nejdřív trochu vyplesklej z toho, že je to auto na autě, ale jezdí mnohem ohleduplněji než my nebo němci. Nedodržují skoro žádný pravidla krom jednoho: žít a nechat žít. Možná právě proto je tam na prodej podstatně větší procento nebouranejch aut. Ty au'táky mají třeba různý boční šrámy, ale nikdy nedostaly ránu. U nás a v Německu nejsou takový promáčkliny skoro vidět, zato skoro každý auto je po ráně. Když jsme v Janově jeli projet Alfu, dojeli jsme na kruhák; z prava fronta na průjezd rovně a my jsme jeli na volnou silnici. Holka stojící s Pandou v kruháku v zácpě hodila zpátečku, couvla, za ní další auto a my mohli projet. Pak jsme přijeli na křižovatku Y, a jeli rovně (do zákazu vjezdu). Auta na obou atranách zastavily, abychom my mohli spáchat přestupek. To v Česku nehrozí. Ale když kámoš jen popojel asi metr u pumpy čumákem lehce do jednosměrky, hnedka tam zastavil místní magor a řval na celej Janov a volal policajty. Prostě zrovna na to jsou asi děsně alergický... -
"-- skrytý --" 28.06.05 15:01
« Re: Re: Re:
Mě vedle pohodových řidičů fascinovali cyklisté, když jsem poprvé přijel do Itálie. Šlape frajer a vzadu na prodloužené ose zadního kola stojí!! jeho frajerka. Nebo v úzké ulici, kde by u nás vedle osobáku projelo sotva kolo, se v protisměru objevil autobus. Než jsem stačil zatočit někam do dvora, tak mi autobusák sklopil zrcátko, ukázal na druhé a pokračoval. No, ruku bych mezi nás nevložil. Přes podobné příhody se mi tam vždy jezdilo mnohem lépe než doma. Vládne tam jakási pohoda. Italové snad nevědí, co je to stres za volantem, asi si to kompenzují svojí hlučnou náturou. A je tam na silnici větší legrace. -
« Re:
No, mne ta kvalita italskych silnic prijde diskutabilni. Vetsina silnic je v takrka perfektnim stavu, ale najdou se tam take pekne tankodromy. Dalnice jsou super, tedy az na to, ze stoji vic penez, nez jsou cesi zvykly davat doma. Moje zkusenosti s I ridicema jsou vesmes takove, ze to jsou na okreskach hrozny slimaci, jinak si clovek nemuze stezovat. -
"-- skrytý --" 27.06.05 14:39
« Bez nadpisu
já jsem viděl kolem Torina, jak poicajti číhali na piloty jedoucí trvale vlevo. my jsme míjeli jednoho němce, který si nevšiml, že není doma a už ho čapli. Prej jsou na to alergický. Ale nejhorší je omezit Piaggistu. Ať aute nebo pěškobudem. Když jsem jel poprvé do Trenta, kladli mi na srdce. Piggisti mají vždycky přednost!!! A hlavně mají právo postavit se na červenou vedle tebe zprava a potom ti přímo před autem jak padne zelená odbočit přímo vlevo. A ty, když jen zatroubíš, jsi v pěkným průseru! ke kvalitě dálnic jen jednu poznámku: za 1 den jsem tam za užívání dálnic zaplatil v přepočtu totéž, co stojí v ČR dálniční známka na celej rok. Takže bych ten kvalitativní rozdíl přímo vyžadoval!!! -
"-- skrytý --" 27.06.05 09:25
« Re:
Hele, magicu, byl jsem teď v severní Itálii a fascinovala mne kvalita dálnic i běžných silnic, žádná speciální rychlostní omezení v tunelech a celková pohoda, která tam v provozu vládne (tedy nepočítám-li jednu českou řidičku, která mne na téměř liduprázdné it. dálnici málem sejmula...). Ale co mne nejvíc dostalo, když italský policajt v civilní Imprezze odchytil Rakušáka, který se snažil závodit!
PS: Pokud se dálnice zahustila, tak nejvíce zdržovali právě Rakušané, kteří jeli stále vlevo a neřadili se doprava, přestože náklaďáky vpravo se pohybovaly rychlostí dobrých 120, tedy často rychleji, než oni "strécové" s nanicovatým odhadem rychlosti a vzdálenosti. Inu, jak typické - jsou to prostě "vidláci"! -
"-- skrytý --" 27.06.05 00:17
« Bez nadpisu
S tou hmotností je to asi tak:
Alfa Romeo 155 Q4 - 1460 kg, Mitsubishi Lancer Evo VIII - 1470 kg, Subaru Impreza WRX STi - 1470 kg ... takže těžká je úplně normálně. Pravda, Delta Integrale měla 1210-1250-1320 kg (8v-16v-Evo). Což je znát.
Samozřejmě se Q4 s těma uvedenýma autama nemůže ve sportovních vlastnostech měřit (alespoň ne bez nějakých úprav; taky cena je poněkud jiná), ale poměr výkon/hmotnost je celkem solidní i v sérii. Největší plus je v konstrukci motoru, kterej má maximum momentu už na 2500/min a točí se do 7.000/min, takže disponuje celkem širokým pásmem. Ii při úpravách se v podstatě ta křivka momentu jen posouvá vzhůru (stand. ECU RON 98 na 235 koní). Na druhý straně má proti Integrale delší Lag-Time, čímž víc připomíná tu Imprezu nebo Lancera (chce to poopravit sání BOV ventilem a vložkou sání Sparco). Kinematicky je to slabší - ta zadní náprava je doslova odbytá, ale na druhý straně to překvapivě hodně kompenzuje ta trakce. Mám-li srovnat Deltu Nuovu HF s AR 155Q4, tak v tý Alfě je vyšší posaz, což vzbuzuje tak trochu dojem nejistoty. Jenže zatímco ta Delta měla snahu jít ze zatáčky tečně (jako každej předohrab), Q4 reaguje spíš přetáčivě, tzn. zatočí z vyšší rychlosti než ta HFka a pak jde do bočního smyku. Např. ve srovnání se 156 je to tak, že zatímco 156 se v nějaký rychlosti začne chovat nedotáčivě a je třeba ubrat, Q4 je v tý samý rychlosti naopak přetáčivá, ale krom korekce volantem nevyžaduje ubrání plynu. Je to samozřejmě o stylu řízení, každýmu vyhovuje něco jinýho. Samozřejmě nemá cenu rozebírat, že permanent quattro je tisíckrát efektivnější než předohrab, i když má třeba samosvor (jako Ta Delta) - hlavně při výjezdu z křižovatky člověk prostě přidá a jede, a ne že stojí s protáčejícíma se kolama. Pokud bych srovnával mezi vysloveně sportovníma autama v týhle ceně, tak bych volil buď Integrale Evo nebo Lancera Evo IV (seženeš-li), příp. možná i Celicu GT-4. Já jsem ale potřeboval rodinný čtyřdveřový auto se střední užitnou hodnotou a alespoň středním kufrem pro běžný ježdění s určitou dávkou temperamentu. Volil jsem mezi Imprezou GT a Q4. Vyhrála AR na plný čáře, protože je prostornější, má mnohem příjemnější interiér s digitální klimačkou, praktičtější kufr, lepší motor a je tišší. Impreza GT má naproti tomu nižší těžiště, míň padá na předek, má lepší zadní nápravu, je menší a o něco lehčí. U mě osobně hrála jednu z hlavních rolí spolehlivost, v čemž podle mých informací je ta Alfa nesrovatelně lepší. -
"-- skrytý --" 24.06.05 13:56
« Bez nadpisu
Otázka ani tak není na co si dát pozor, jako spíš kde ji vzít. Upozorňuju, že to auto je legálně nepřihlásitelné, protože neplní Euro2 a od data první registrace určitě uplynulo víc než 8 let (prodej do 5/96). Protože to auto vždycky bylo vzhledem ke svému stáří dost drahý, většina v minulosti dovezených kusů byly bouračky a vraky, vhodný tak do šrotu.
Jinak pokud seženeš nebouraný, pravidelně a odborně servisovaný kousek, není se čeho bát (žádný Bosch), jen je - potvůrka - kapánek žíznivá. Ale silně o dobrým kaufu v ČR pochybuju - většinou se u nás jedná o vraky, který jsou bezednou studnou na peníze. -
« Re: magic
Cau magicu, bych pravdu rekl, tak to nikam netlacim. mam to auto rad, a na moje obcasne svezeni je super, takze se ani moc nesnazim, nadruhou stranu, kdyby se nasel nekdo, kdo si to auto bude uzivat a pravidelne s nim jezdit, tak proc ne. Ten naraznik uz je samozrejme opraveny!!!!! -
« Re: Re: Re: Zachs...
Tak o víkendu jsem to moc nevychytal... Ale mohl bych se zastavit někdy v průběhu tejdne... tak stačí říct den a já si to nějak zařídim , ale až tak po 17h Sem fakt zvědavej.. Nechal sem si přeměřit tlak ve válcích a naměřili mi +- 13 což je prej v poho... + ten týpek řikal, že nejde špatně , ale zároveň v 2.0 Alfě ještě nejel .... měl tam 2.0 Turbo V6 164ku.. tendle motor bych taky bral heheh -
"-- skrytý --" 20.06.05 13:01
« Bez nadpisu
ales_v: ještě není prodaná? No jo, holt to není Made in Germany...tak mě napadá přísloví o perlách a sviních... >:D
Viděl jsem to auto jen jednou a chvíli, ale přišlo mi za ty prachy hodně slušný. Teda pokud už má šuplík a přemalovanou hranu kufru - to jsou přece základní věci!!! Koho v týhle zemi zajímá něco, co není vidět? ;-) -
"-- skrytý --" 17.06.05 14:02
« Bez nadpisu
luf> o Meganovi nic nevím, to jde zcela mimo mě.
Chlapi, tak tohle stoji za to:
[odkaz]
Škoda toho mokrýho startu, člověk tak neocení ten odpich, ale ta střední pasáž, to je teda masírka >:D A ty výsledky jsou na auto z roku 1993 přímo bombastický (nejrychlejší "plechovka" hned za plackama - s přehledem vede letos E1, loni vyhrál taky). Koukal jsem na jeden kopec v I, kde se jezdí i ME a čas tam měl lepší než Komárek s tím svým Lancerem Evo 500! To by bylo auto pro rodinu!!! -
« Re: Re: Re: Zachs...
Chmm stejnej volant, stejnej interér :-) no to právě nevim kde mam problém hehe už sem zkoušel ledasco... dneska ještě jedu do počernic k nějakej borcům jestli na něco nepřídou. Svíčky mam téměř funglovky NGK.. Fotky někde asi mít budu ale musim ´je vyštrachat, tak kdyžtak pak přihodim odkaz.. 8) -
"-- skrytý --" 17.06.05 12:57
« Re: Re: Zachs...
Motor samotnej 45... :roll: Tak se stav a mrknem na to. Projedem obe a dohodnem se co s tim dal. Nemas tam problem v elektrice? Mam i svicky ktery maj najeto asi tak 200km... Mas ji nekde na fotkach? Ja ji mam na www.tuning.cz/harous (ac netuningar) :) -
« Re: 24 Ore
magic - no ja mam Megana, takze vsetko o nom (ci to vydrzal bez poruchy, kolko brzd a gum zozral a kolko mal spotrebu; viem iba, ze skoncil predposledny z benzinakov :'-( ). A zaujimala by ma aj spotreba niektorych dieselovych aut pri takejto jazde. Ale vsade na internete som nasiel iba info, ktore si tu pisal aj ty. -
"-- skrytý --" 17.06.05 10:20
« Zachs...
Dneska vecer nevim, jeste napis v kolik myslis. Po osmy se chci stavit v nasi hospudce na degustaci Jamesona a zitra du znamejm na svatbu, tak abych byl fit... ;-)
K tomu jak tahne - tahne od spoda a vcelku plynule. A tahla by az do omezovace. maximalne sem ji daval asi 7000. Ale tim ze jezdim kousky, tak ji poradne neohreju a netocim pres 3500... -
"-- skrytý --" 17.06.05 10:12
« Magic
No ty ze si nevidel Q4/II... Ja o ni neslysel ani vypravovat! :mrgreen:
Co ja mam doma katalog na rok 96, tak tam Q4 urcite neni. V clanku ze sveta motoru "Dracice z Milana omladla" o Q4 tusim psali, ze ji stahujou bez nahrady a 2.5V6 ze nahradi 2.0 16V. Jeste se do toho mrknu... Kazdopadne to vypada, ze jich moc nebude a kdo ji bude mit, tak si ji bude drzet... :|
Moc peknej nahled do "Lariniho pracoviste" je tu: [odkaz] -
"-- skrytý --" 16.06.05 18:12
« Bez nadpisu
Pohotovostní hmotnost AR 155 Q4 mám uvedenou jako 1460 kg, o 10 kg míň než má Lancer Evo VIII. Mně to připadá teda naopak hodně - nemám rád těžký auta (Impreza je lehčí). Proto byla GTA odlehčená o cca 160 kg tím, že měla část pohyblivých dílů v hliníku (krom jinýho). Nárůst hmotnosti proti Deltě HF je 90 kg, což je o něco víc, než kolik váží mez. dif. + kardan + zadní dif. Všechno je v hliníku (tipuju to na 45 kg). Jsou tam ale ještě další výztuhy na kastli, který se na tý hmotnosti podílej taky pár kilama (je cejtit, že Q4 se kroutí míň než TS). Lehčí byla ještě Dedra Integrale, ale ta byla jednak měkká, a za druhý nemohla tý Alfě Q4 konkurovat (motor, trakce, odpružení, dynamika).
Mám taky na fotce 2. generaci 155 Q4, ale v životě jsem ji neviděl. Na požádání můžu zaslat (je to z katalogu ze 7/96). Ona totiž designově 155/II. generace vychází ze 155 GTA z roku 1992/3, která byla ale ještě širší než 155/II (nicméně zůstala ta hlavní linka blatníků bez lemů a naopak roztlemení pod podélnou boční linkou). 155 GTA měla ale ještě úplně jiný nárazníky a lišila se i v menších detajlech. Foto 155 GTA je tady:
[odkaz]
Akorát je tam uvedeno 210 CV a má to být 210 kW (286 CV). GTA by se mi líbila víc, ale asi si budu muset nechat zajít chuť - bylo jich prý jen 507 ks. Mimochodem - ještě minulý týden tam byla cena 21.000 Euro:?
luf: co bys potřeboval konkrétně vědět? -
« Re: Zmatek v hlave...
HAROUS: Hele chalpe co ty v tý tvojí 155 máš za motor ?? Jestli tam máš 2.0 TS 16V a nebydlíš 200 km od Phy tak bych tě někdy navštívil a porovnal jak vlastně má jezdit.... Protože už si připadam jako blázen, ale příde mi, že to má jet prostě lííp... :o( Ale myslim, že sme onehdy se bavili, že seš někde od Kolína ... :o) -
"-- skrytý --" 16.06.05 12:43
« Zmatek v hlave...
Tak jsem nahodou narazil na stranku ktera me dost rozhodila a nevim co si o ni myslet. ([odkaz] Je tam srovnavaci test delty HF Integrale Evo1 a AR 155 Q4 z 96. roku (rozumnej jazyk ale necekejte ) >:-[] . Prvni co me dostalo je to, ze je ta Alfa druhy rady (siroka), mel jsem dodnes za to, ze Q4 byla pouze v 1. generaci. Dalsi co me zarazilo je to, ze to auto ma hmotnost 1465kg. Neni to nejak malo na to, kdyz u 2.0 16V mam asi 1415? Vzdyt ty 3 diferaky taky musej neco vazit, ne? ;-)
A aby toho na me dneska nebylo malo, tak sem nasel tuhle 146... :shock:
[odkaz]
[odkaz] -
"-- skrytý --" 15.06.05 14:50
« Re:
Papíry nejsou u tohole auta neřešitelnej problém, protože se dělalo do r. 99, takže má papír o plnění Euro2. Jen budeš muset ve Photoshopu změnit na kopii Italskýho TP rok první registrace, což není problém. Fyzický rok výroby tohoto auta je leden až květen 1993, potom se dělal s drobnýma odlišnostma. Tahle má ty obyčejný vyměklý tlumiče, dají se tam ale narvat Koníky. -
"-- skrytý --" 13.06.05 23:32
« Bez nadpisu
Alfa Romeo se zúčastnila prestižních závodů "24 Ore", organizovaných 11. a 12. května měsíčníkem Auto na okruhu Misano Adriatico. Ve vyčerpávajícím vytrvalostním testu na závodní dráze skončila Alfa 147 1,6 Twin Spark celkově nejlepší. Tento závod pořádá časopis Auto každý rok a porovnává úroveň spolehlivosti, odolnosti a výkonů vozů určené kategorie v co nejobtížnějších podmínkách. Modely, které byly vybrány tento rok byly všechny sériové, patřily do segmentu C ve verzích diesel a benzín a měly výkon 115 k pro oba typy motorizací. 21 vozů reprezentující 11 automobilek bylo svěřeno do rukou italských i zahraničních novinářů a zkušebních řidičů, kteří se střídali v řízení.
Po 24 hodinách nepřetržité jízdy až na hranici možností, přerušované pouze zastávkami na tankování, výměnu řidičů a výměnu pneumatik poskytnutých firmou Michelin, přetla Alfa 147 1,6 T. S. jako první cílovou pásku s náskokem 27 sekund před BMW 118d a 4 kola před Hondou Civic 1,6 V-Tec. Alfa 147 zvládla 642 kol, což odpovídá 2606,5 km, s průměrnou rychlostí 108,5 km/h s pouhou jednou výměnou předních brzdových destiček a třemi výměnami předních pneumatik. Spotřebovala 626,1 litrů benzínu, s průměrnou spotřebou – v mezních podmínkách – 4,163 km/l. -
"-- skrytý --" 13.06.05 14:11
« Bez nadpisu
AR 156 je ve verzi V6 nebo 2.4 JTD podle mě nejlepší volbou. Jenom nevím, jestli to stojí za to kupovat auto, který má zadřený motor (jak se to někomu povedlo? Co s tím dělal? Je možný, že když je majitel takový prase, aby to odnesl jen motor?) Já bych osobně auto, se kterým se nemůžu svézt, koupil tak maximálně za 1/4 běžné ceny funkčního vozu. Protože tam dáš nový motor (dá se opravit, zaměnit za jiný V6 klidně 3.0 nebo 3.2, případně i dovézt, ale není to laciná legrace; počítej od 40.000 Kč nákup samotnýho motoru) a zjistíš, že je úplně vymlácená přední náprava, zadní hází jako blázen, všechna 4 kola jsou kopnutá, převodovka má v háji synchrony, interiér "zpívá", atd. Děkuji, nechci. Raději bych volil auto v perfektním stavu, nebourané, pravidelně servisované, klidně starší, s větším průběhem nebo dražší. O problémech motorů TwinSpark 16v už tu bylo popsáno mnoho - je to riskantnější nákup u ojetiny, tak bych se mu raději vyhnul (na druhý straně motor TS 16v, který vydržel dost přes 150.000 už pravděpodobně vydrží dalších 200.000 - pokud se bude kontrolovat olej). Já se kšeftama s autama neživím, živí mě něco úplně jinýho, ale jsem pacient a tak občas do I vyrazím a něco jen tak z plezíru dovezu. je to za málo peněz výborný technický stav i u velmi starých aut. Alespoň se člověk na tom výletě provětrá... :-) Alfy jsou skvělý auta, který mám moc rád, ale je fakt, že nákup ojetiny v ČRnebo D a A je dost problematická záležitost, protože tyhle auta nekupují důchodci, aby občas zajeli do Lídla na nákup. Každej tomu dává, co to snese (někdy i co už to nesnese) a ty auta jsou často za 3 roky zralý na vrakáč. Tak dlouho jsem v ČR sháněl pěknou a lacinou 156 V6, až jsem si raději zajel do Janova pro 155 Q4. Je potřeba dlouho a pečlivě vybírat, nenchat se zlákat naleštěnou přístrojovkou nebo novýma koberečkama, ale dbát na skutečný stav. Žádné "to je jen to a to" neplatí. Když to je "jen to a to", tak to vyměň a pak mi brnkni... Když se ale vybere dobře, dostane člověk za pár šupů autíčko, se kterým je radost jezdit a ten vztah většinou bejvá na hodně dlouhou dobu. Mně už to drží přes deset let, přestože jsem jako mot. novinář měl možnost jet skoro se vším, co se u nás na přelomu let 1999/2000 prodávalo. Měl jsem Alfic 7 (teď mám osmou) a dalších 6 Lancií a zatím mě to nepustilo (ani přesto, že o dalších X aut jsem se ještě k tomu staral). Z toho jedna Alfa 75 2.0 byla totální průser, ale to jsem se v r. 95 nechal nachytat na vrak. 3 auta měly drobné závady nad 10 let věku (spojkový válec, zadní třmen nebo nějakou elektrickou drobnost) a jedna Thema začala vykazovat velkou poruchovost poté, co byla několikrát odcizena a zase nalezena ve zuboženém stavu (dokonce jednou i nedojela!). Zbytek hodnotím na výbornou. Na AR 156 V6 lze mít z hlediska spolehlivosti výhrady snad jedině k elektronice BOSCH, ale to nesouvisí s AR, tyhle věci se sypou u všech aut (debimetry, lambdy, servomotrky, rezistory, čidl...). Je zvláštní, že pokud se mění u AR debimetr je to "nespolehlivost", když se mění u Octavie, je to "běžný servisní úkon"... :? -
"-- skrytý --" 13.06.05 09:36
« magic - dotaz na alfu 156
zdravim, mam moznost koupit za solidni peniz 156. ALE ma zadrenej motor a ten je 2,5 BENZIN, je realne tento motor nekde sehnat, 5ti denni hledani mam za sebou a nic. a dalsi mam opravdu zajem o koupi 156 na motoru nezalezi jen by mela mit kozeny volant a radicku, vse v ele a klimu. ty vozis kary z I? -
« magic
chmm to nevadí, já bych asi stejně nemoh takhle nakvalt.... Taky sem spíš přemejšlel o tom 2,5 litru .... Co řikáš na 3,0 motor místo 2,5 ... to by mohlo bejt hodně velký maso.... Ále stejně .... až v krajnim případě..... Chci zkusit vychytat tu svojí.. 2.0 Už mi jde vlastně jen o to zjistit kde mi utíká , nebo nasává falešnej vzduch , nebo proč se kurňa dusí... Výměna celýho sání nevim nevim jestli se mi poštěstí nikoho přesvědčit (mam tam už ten 156kovej motor) . Leda zkusit vrakáč. No uvidííme 8-s Teď jdu restartovat ECU >:-[] -
"-- skrytý --" 08.06.05 10:46
« Bez nadpisu
Tak prodej mý Q4 už je passé, ale byli během 2 dnů 4 zájemci, což mě překvapilo.
Ta čevená Q4 na autoscoutu vypadá nádherně (to je ale možná tím, že je červená, protože ta barva k tomu auto prostě patří), ale nějak mi neštymuje ten motor (píše 20.000 km, tzn. buď výměna nebo nějaká oprava). To těm km moc neodpovídí a ukazuje to buď na majitele-prase (čemuž zase neopdpovídá ta fotka) nebo na nějakej problém. Jestli ta fotka totiž není tak trochu archivní ... Ač nejsem moc příznivcem pestrobarevných aut, ta bílá vysloveně volá po takových těch decentních proužcích Martini Racing co měly Integrale Martini 6; jen to křídlo je příšerný ... je tam ještě jeden inzerát za 1900, ale bez fotky, tak by to chtělo si foto nechat poslat.
Vzhledem k tomu, že tam je poslední dobou v Q4 docela i výběr, možná by to stálo za výlet (značky do baťohu a jedééééém). Je paradoxní, že ta Q4 je snad ze všech 155 nejspolehlivější, jenom trochu dost žíznivá. Když s ní jezdím po městě, bere 12-13, když jede po dálnici do 130 km/h, vejde se člověk kolem desítky, ale jak ji začneš trochu šlapat na krk, vydrží ti plná nádrž sotva hoďku ... Jinak absolutně bez výhrad. Byl tu na ni včera koukat nějakej kluk a byl z toho hotovej (hlavně z otáčení na fleku a pálení gum). Dneska mi volal v 6:58, kdy si pro ni může přijet. Když jsem řek, že už je to off-topic, mám pocit, že přijede stejně a rozbije mi hubu ... -
"-- skrytý --" 08.06.05 08:53
« Re: Re: RE: MAGIC
Uz tam pro ni jedu... :-!
Dobre, ted vazne, sice se asi neodhodlam, ale pokukoval sem po tedlech inzeratech. Ta cervena 155 a ta Delta se mi zdaj mooc vymazleny...
[odkaz]%20DELTA%20HP… /> 20FULL%20OPTIONAL%20%2B%20ALCANTARA%20%2… /> 20%2B%20FENDINEBBIA%20%2B%20SERVOSTERZO%… /> 20'94%20.htm
[odkaz]
[odkaz]
Co jim rikas? A vsechny 3 jsou sever itosky... ;-) -
"-- skrytý --" 08.06.05 00:02
« Re: RE: MAGIC
Zachs> už je to passe, vyřešil jsem to jinak.
Harouš> záleží na tom, jeslti pojede na oficiální přihlášení nebo na přestavbu. To je podstatnej rozdíl.
Pokud chceš přihlášení: cena auta + 150-300 Euro odhláška (podle firmy, která to dělá; na odhlášce je potvzení o zaplacení Eur 32, zbytek je provize) s veškerýma náležitostma na straně I + 180 Euro za pojistku + 70 Euro za převozní značky. Pozor, může to trvat i několik týdnů! Značky platí 15 dní, do tý doby musíš auto přihlásit, což je nemožný. Italové mají stručnej techničák a je-li na úřadě vůl (a nikoho jinýho bych tam nečekal), bude chtít od Fiatu doplnit údaje pro náš TP a to trvá 2 měsíce (když jde vše dobře) a stojí to 2500,- Kč. Nebo je možnost ukecat Itala, ať ti to nechá na I značkách. Znám člověka, co to takhle dělá, ale mně se to nikdy nepovedlo. K tomu přičti 5.000,- za STK (dovoz dělají jen pověřený vybraný STK) + další poplatky, který můžou bejt až 10.000,- Kč (většinou bejvají kolem 3-4.000,-).
Pokud jde na přestavbu: ideální je koupit nejdřív u nás doklady, pokud možno i s vrakem. Ten dopravíš na STK a necháš udělat evidenční prohlídku. Vrak přepíšeš na sebe, zatemuješ VIN a pošleš do šrotu. Na koupi auta + vyřízení přestavby máš v podstatě dobu, do kdy platí technická toho vraku. Vezmeš štítky, SPZ, malej techničák (pozor - nezapomeň nahlásit změnu barvy podle auta, který chceš dovýzt) a nově uzavřený povinný ručení a frrr do Itošky pro auto. Odhláška stejná, namontuješ štítky a český značky a jedeš dom. Nevýhoda - když někomu způsobíš škodu ty, pojišťovna to zacáluje, ale když někdo naboří tebe, tak jsi v pr ... V ČR pak vyřídíš přestavbu v rámci zákona (dojedeš před STK, sundáš SPZ, vyměníš zase zpátky štítky, projdeš STK se závadou "nesouhlasí VIN", zase přehodíš štítky a dáš SPZ, dojedeš na úřad, ten rozhodne o udělení náhradního VIN a zpátky na technickou už se značkama a štítkama vraku a nechat si vyrazit VIN; na to potom uzavřít nový povinný ručení). Verze přestavby sice takhle vypadá složitější, ale ve skutečnosti je mnohem jednodušší a nese s sebou spoustu výhod (jezdíš od chvíle odhlášení auta v I), ale je to riziko - přestupuješ zákon. Navíc nepotřebuješ vozejk. Cesta na sever I mi vychází +/- kolem 10.000 kč. je dobrý jet ve 4 lidech (abys měl 2 posádky zpátky) a jeden by měl umět dobře Italsky (anglicky hovoří jen v pondělí a to ještě blbě). Každá provincie má totiž trochu jinej systém odhlášek, takže je potřeba dopředu se domluvit; může se stát, že pojedeš kouknout na auto + zaplatit zálohu a po odhlášení tam pojedeš pro auto znova.
Už ti došla trpělivost? Tak by ti mohly zbejt alespoň doklady, ne?
Zkus tuhle - dobrej tip (jen někdo zaměnil koně za kW - inu, jak typické pro Italy...): [odkaz]
>:D >:D >:D >:D >:D >:D >:D :D -
"-- skrytý --" 03.06.05 18:38
« To: magic
To znamená, že jsem termostat měnil před půl rokem ze stejného důvodu, ale to se hřálo jen na 100 max. 110. Po výměně o.k. Pro sichr jsme ho vyndali a zkušebně ohřáli ve vodě, jestli otevře. Chodí! Kouř z výfuku o.k. Jak propumpovat hadice? Před týdnem bylo teda chladněji, ale bylo to vše o.k. Nic jsem nedoléval. Mám růžový a čistý antifreez. Taky mně říkají, že to čidlem nebude. To by to ukazovalo hovadiny furt. Tak asi propláchnout chladič nebo koupit nový. To je na h..... 8000,- v luftu a bude to tím jen možná. Ještě možná příčina: mám tam masku, která má menší otvory v grilu a má menší prostupnost vzduchu. Ale zase ji tam mám dva měsíce a nic. Zkusím to jeden den bez ní. Ten fridex byl asi na -60. Tak jsme ho dali 1:1. Hřeje se to víc s klimou. Bez ní asi o 10 stupňů míň. -
« Bez nadpisu
To čidlo teploty vody u termostatu to asi nebude. Zkoušel jsem ho odpojit před startem studeného motoru, motor jde normálně natočit, akorát běží pořád větráky které se sepnou, při odpojeném čidlu, už při zapnutí klíčku a kontrolka vstřikování nezhasne ani při běhu motoru.
Když jsem to čidlo teploty vody odpojil po smovolném vypnutí při ohřátí,
tak to nejde natočit stejně jako před tím.
Myslím, že to nebude teplotou vody, pokud je motor studenej vypne se až delší dobu po otevření termostatu cca 15min.
Řekl bych, že to je něco na motoru, nebo v motorovém prostoru, co se ohřívá dýl než voda.
Začíná mě z toho bolet kebule, takže předem dík za každou dobrou radu. -
"-- skrytý --" 03.06.05 09:31
« Bez nadpisu
Jirka 156> pokud ta sahara jede pořád, tak je fakt někde asi chyba. Nebude to asi jen policajt, protože to samé evidentně vyhodnocuje i spínač sahary v chladiči. Takže vypustit vodu a mrknout se, jeslti v ní není nějaký svinstvo. Nepoužil jsi třeba nějakej mizernej antifreeze, co žere hliník? "Termostat je měněný a po uvaření funguje" znamená co? Z vejfuku nejde nějakej kouř? Předpokládám, že propumpovat všechny hadice kvůli vzduchový bublině jsi zkoušel? Dělá to i při vypnutý klimatizaci?
Zachs>zatím není potřeba se znepojovat, při dlouhém stání v zácpách za velkého horka není těch cca 100 °C nějaký zásadní problém. Pokud by to lezlo výš, tak potom jo. -
"-- skrytý --" 03.06.05 09:10
« Re: Re: motorek klapky - Magic - - ALL -
proc do tech aut teda cpou techniku od boshe, je to o cene, rozsireni boshe nebo v cem to je? predchazejici auto jsme mel s technikou weber, marelli a neresil jsem v tomto ohledu vicemene nic. ted mam 156 2.0TS a jeste se asi trochu potrapim nez to bude chodit. mozna se nekdo setkal se stejnym problemem, pri nastartovani za studena to nedrzi otacky, na pridani plynu reaguje ubranim, jako by se to zadusilo. kdyz se chci rozjet tak jedine bez plynu, proste popojizdim a jak pridam plyn tak klesnou otacky. po cca 500 metrech se to nejak chytne a uz to jakztakz "jede". pry prekroceni 3000 otacek se to nakopne a da se s tim jet celkem normalne (mozan anit o ne a jen to nepoznam, protoze nemuzu srovnat s jinym). do tech 3000 ale ani pri zahratem motoru zdaleka netahne jak predchazejici auto (taky dvoulitr - tipo 16v). vaha vzduchu vymenena, ostatni zatim nevim. auto je na plny (vstrikovani), ale jezdim ted na benzin, na plyn to prepnu manualne jen pri delsi ceste, kdyz uz je to zahrate. -
« chladič
Jirka156:
Čaues mam podobnej problem. Nejdřív normální průběh , pak se ručička ustálí něco málo přez 80 a když nejedu a stojim v zácpě tak se vyšplhá cca na 90 - 95 a pak sepne větrák, ale jen na asi tak 5vteřin timdle zpusobm se teplota zvyšuje jen hodně pomalu "ale zvyšuje" zatim jsem se dostal těsně pod 100 ale kdybych v koloně uvízl na dýl tak nevim kam až by to lezlo .... Nejvíc mě zaráží , že se větrák spouští jen na tak malou chvilku a i tak to téměř stačí ""nevíte nikdo čim by to mohlo bejt??"" ...... Z toho důvodu bych u tebe viděl chybu buď v čerpadle vody, nebo v tom chladiči... Protože jestli ti jede větrák pořád, tak by to musel uchladit!!
Magic:
Lambdu jsem neodpojoval, klapka by tam měla bejt mechanická ? "plyn taham lankem" a debimetr nefim co je :roll: -
"-- skrytý --" 02.06.05 18:57
« Teplota vody. HELP!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!…
Poslední týden se mi trochu víc přehřívá 2.0T.S. Vyjedu, ohřeje se a jde při delší cestě na 110 a drží tam. Když se párkrát rozjedu tak i 130. Termostat je měněný a po uvaření funguje. Větrák spouští při asi 92. Pak teda běží furt. Hadice nejsou tvrdý, že by se tlakovaly. Neubývá ani voda ani olej. Voda v oleji není. Co myslíte? Vyměnit těsnění pod hlavou, nebo je pravděpodobnější chladič k.o.? Nechci dělat pokus omyl a vyměnit půl motoru. Jinak do té doby o.k. maximálně 95. Co čidlo teploty? Změřit mu odpor? Nemáte zkušenost s čističema do chladičů. Nechci ucpat motor. Dost to hoří. Za měsíc jedu na dovolenou. Díky. -
"-- skrytý --" 02.06.05 11:20
« Re: motorek klapky - Magic - - ALL -
Zachs: Mně to teda připadá spíš jako ta vzduchová váha, ale pokud jsi ji zkoušel...co lambda, zkoušel jsi ji úplně odpojit? Ale ta by měla hlásit špatný napětí...co diagnostika neukáže je ten debimetr a klapka, takže máš-li možnost vyzkoušet celý těleso klapky nový (možná by na to mohl nějakej větší zn. servis slyšet) a pak uvidíš. Vyhodit 8.000 jen tak "na pokus" se mi zdá dost.
GTV6: na Alfu 159 a spol. už seru z vejšky, s elektronikou BOSCH mi to už nesmí přes práh. Dyť je to čím dál tím horší a to se po tý elektronice skoro nic nechce!!! Ještě tak Jetronic jakž takž fungoval, ale přečti si tuhle diskusi...můžem jí klidně přejmenovat na "CO NÁM TO BOSCH ZASE DOKURVIL?" Mám teď poslední 155 s elektronikou Marelli a přestože (na rozdíl od TS) se tam ta elektronika rozhodně nefláká, je naprosto precizní a spolehlivá. A to je už bůhvíkolikátý auto s Weberem a každý starý jak černý uhlí. Jedinou závadu jsem zažil s lambdou (Bosch) a ventilem overboostu (Pierburg). A to jsme na některých Integralách se stejným IAW lezli do ŘJ jako na záchod, s hnátama od oleje, často ŘJ visela jen na drátech a rozhodně to nikdo nikdy nešetřil. A že to turbo umí sálat kolem 800 °C, takže ty čidla musí snášet daleko větší zátěž...kam se hrabe ubohej TwinSpark! Ať BOSCH už konečně chcípne! Moje příští auto bude nejspíš Japonec, ti alespoň používají EFI. -
"-- skrytý --" 02.06.05 09:53
« Re: samovolné vypínání ohřátého motoru
To samy se mi stalo u sluzebniho Meganu a bylo to cidlo teploty motoru. kecalo totiz a tak dalo ridici jednotce informaci, ze chci ublizit motoru prehratim a sproste to chciplo. Po vychladnuti to slo nastartovat a za chvili zase ahoj... Byla to tehda sqela cesta... >:-[] -
« samovolné vypínání ohřátého motoru
Hledám někoho, kdo by mi byl schopen poradit s AR156 2,4JTD.
Po ohřátí motoru na normální teplotu dojde k samovolnému zhasnutí.
Závada se projeví při každém ohřátí i když vozidlo stojí a běží na volnoběh. Následujících 10-30 min (podle rychlosti částečného ochlazení motoru, zvadnutá kapota, sejmutý kryt motoru) nejde motor natočit.
Po částečném vychladnutí jde motor normálně nastartovat a běží až do prohřátí, podle toho jak moc byl vychladlý cca 5-15min.
Takže uznejte, že za daného stavu se nedá mluvit o sporťáku na dlouhé tratě!! :?
Předem dím za dobrou radu od zkušenějšího vyznavače tohoto krásného
autíčka. 8) -
« motorek klapky - Magic - - ALL -
Nazdárek, četl jsem jak jste psali, jak se projevuje špatná funkce motorku na škrtící klapce... Šlápnu na plyn .... bléééé..... a pak se to začne spamatovávat... tak to je přesně můj příběh... Je vyčištění klapky nějak složitej úkon ?? mam pocit, že by to mohlo spůsobovat problémy který mám.... Prostě myslim, že bude problém nide po cestě vzduchu od filtru do motoru --> i ve vyších otáčkách mam pocit , že když na to rychleji šlápnu tak nejdřív přibrzdim "jak se to dusí" a pak se teprve začne belhat nahoru .... :o(
PS: když jsem zkoušel dávat jinou váhu vzduchu tak se to chová skoro stejně = "možná trošku menší díra ve 4k otáček jinak celkem to samý" na diagnostice nenašli nic .... už sem bezradnej.... žil sem v domění, že když je to 2.0 16v se 150 koněma , tak když na volnoběh šlápnu na plyn tak to za nim prostě pude :o))) Když sem se rozjížděl s 2.0 8V tak sem se skoro ani nerozjel jakej byl rozdíl v citlivosti na plyn "heh když sem zased z5 k sobě , tak sem si pak připadal jako že sedim v tátově těžkopádnym 1,9 D :-( "
Předem díky za případný rady a doporučení :o) -
gtv6 01.06.05 08:09
« Autosalon
Tak včera jsem se byl podívat na montáž stánku AR na Autosalonu v Brně, viděl jsem 159 a Breru, úplně jsem byl odvařenej - nádhera :shock: . Vystavená 159, nemůžu si pomoct, je fantastická bude v 2.4 Mjet a 3.2 benzín, je to pastva pro oči, včetně vystavené závodní 147 z MM ČR.
Cena sady na přední i zadní osu stojí cca 15.000 Kč komplet (desky + kotouče), což je levnější než nějaký Textary a přitom to brzdí nesrovnatelně líp. Kotouče jsou dsou děrované i drážkovaná, destičky nepráší, brzdí i za studena a vůbec se nepřehřívají. Jediná nevýhoda je nestálost dodacích lhůt (přitom se platí 100 % předem, jinak nelze tuto cenu udržet) a ještě se poměrně dlouho zajíždí (cca 1000 km)