Alfa Romeo
Zařazení: Všechna fóra > Diskusní fórum "MotorCafé" > Alfa Romeo
-
"-- skrytý --" 16.08.05 13:01
« Re: Re: Re:
jaska.
a pro pomaleji chapave jeste pripominam ze ta firma dela elektricke rucni naradi zelene barvy. u meho auta soude podle pocitu ze to ma pri studenem startu elektroniku priklepove vrtacky...
to mne privadi k dotazu jestli tady nekdo nevi o slusnem spacialistovi na elektroniku tohodle rucniho naradi, ktery by zaroven znal AR (mel pripravky na nastaveni vacek atd) nekde na jizni morave. dikz -
"-- skrytý --" 16.08.05 12:03
« Re:
no vzdyt proto jsem psal ze se o to mel zajimat ne ze to mel vzit :-) za nakupem nejlip s nekym kdo tomu rozumi.
cobra11> mozna by za to stalo projit jeste diskuzi AR156 na alfaromeoclub.cz aspon bys vedel co u tech aut resi za problemy (mala napoveda, je to na pet, zacina to na B a konci na H :) -
"-- skrytý --" 16.08.05 12:01
« Re: Re: Re: Re: Re: Alfa 156
Ani ne, to by byli magoři. Spíš naopak, jestli někdo dělá jednu značku,m tak ví i o případech, který postihnou tak 1 klienta za 10 let. Když ti budu vyjmenovávat všechny závady, se kterýma jsem se kdy setkal, tak nebudeš tu Alfu chtít. Ale třeba když začnu o Audi A6, tak to bude teprve spoušť...
Navíc třeba Němci "umí" na těch Alfách vyrobit problémy, o kterých se normálním lidem ani nezdá (posunutý rozvody, voda v převodovce, atd.). -
"-- skrytý --" 16.08.05 11:56
« Re: Re: Re: Re: Alfa 156
Díky za odpověď. Jinak se tomu snažím věnovat dost času. Jenom se mě nechtělo pročítat 74 stránek kde spousta příspěvků je pro mě nezajímavá. Ptám se třeba i automechaniků na jejich názor. Samozřejmě že ne těch v autorizovanejch servisech, protože si budou chválit svoji značku. To je jasný. :D -
"-- skrytý --" 16.08.05 11:55
« Bez nadpisu
Kola na 146 jsou se 4 dírama, na 156 s 5, takže nikdy nepůjdou na obě auta (75 1.6/1.8/TD, 145/146, 155 a 164 TS/TD mají 4díru, ostatní 5díru).
Jinak 156 JTS jsou zatím podle mých informací snad bez vážnějších problémů, což je překvapivé, protože sousta dílů Bosch je tam čtyřikrát koncentrovanější. Uvidíme, co ten systém bude dělat dejme tomu za 10 let...Problém je, že na trhu ojetin je to dost drahé auto a je jich jako šafránu (taky proč by někdo prodával dobrý auto, že jo?). Myslím si, že to, co psal marpri nemusel být zase nějak extra výhodný kšeft, protože pokud bouraný auto nevidíš, nemůžeš dělat závěry. Každej tvrdí, že je to jen "pár plechů, jinak tomu nic není" a pak zjistíš, že to je rohlík. Zvlášť 156 je na tohle svině, protože i hodně velký rány jsou na první pohled "drobnosti". Já bych se bouraný po těch zkušenostech raději vyhnul. Ale 156 JTS SW bych asi nepohrdnul. -
"-- skrytý --" 16.08.05 11:44
« Re: AR gtv
run-down gtv> dostal jsem pred casem kontakt na nejaky alfacky vrakac. tel cislo 777334754. ani si nevzpominam kde to je, ale pry jsou dobre zkusenosti, takze by to stalo minimalne za telefonat - ceny, dostupnost dilu, dodani, misto atd. kdyz tak pak poreferuj kdyby z toho neco bylo. ja jsem zatim nastesti nic nepotreboval. -
"-- skrytý --" 16.08.05 10:46
« co 2,0 JTS?
JA TREBA UVAZUJU BUD O 2,4JTD, NEBO O 2,0 JTS.
ALE TEN BENZIN JE K NESEHNANI, VCERA JSME ASI PO MESIC NA JEDEN NARAZIL:
Alfa Romeo 156 Sport Wagon 2.0JTS 02 Stáří inzerátu: 1 den
Cena: 209000,- CZK
Leasing možný: Ne
Rok výroby: 2002
STK do: neudáno
Najeto: 66.618 km
Motor: benzín
Obsah: 1970 cm3
Výkon: 122 kW
Karoserie: kombi
Počet dveří: 5
Počet míst: 5
Barva: stříbrná
Metalický lak: Ano
» zobrazit další fotografie
Bouraný vůz, OBA PREDNI BLATNIKY JINAK TAM NEBYLO NIC
Odpočet DPH
Výbava:
El. přední okna, Posilovač řízení, El. zrcátka, Vyhřívaná zrcátka, Klimatizace aut., Original autoradio, Centrál na DO, Alarm, Tónovaná skla, Výškově nast. sedadla, Otáčkoměr, Palubní počítač, Venkovní teploměr, 8x airbag
Manuální přev., El. stabilizace podv. (ESP), Kontrola prokluzu (ASR), Protiblok. systém (ABS), 4x kotouč. brzdy, Zadní stěrač, Alu kola 14 "
Nastavitelný volant, Loketní a bederní opěrka
A ZA PAR HODIN BYLA PRODANA
JINAK TY 2,4 JTD JSOU CELKEM K MANI,
ALE MAJI DOST NALITANO
PROSTE CEKEM A HLEDAM -
"-- skrytý --" 16.08.05 10:29
« Re: Re: Re: Alfa 156
Nevím, kdybych hodlal koupit věc za 170.000 Kč, asi bych tomu tu hodinu věnoval...
No nic, radši nekupuj TwinSparky, pokud to není nákup přes servis nebo se zárukou. TS 16v byl skvělej motor, ale z neznámého zdroje jej nekupuj, protože ti může zaklepat na klice (i když u aut výrazně přes 150.000 km už to není moc pravděpodobný). Prostě nákup TS z bazaru nebo na inzerát raději nebrat. Důvody jsou uvedený níž, bylo by to na dlouho.
Doporučená verze je buď 2.4 JTD (lépe 140 nebo 150 koní) a V6. Tam je mechanika o.k., problémy mohou u JTD nastat s turbem, mělo-li to před tebou prase (ale to je u každýho TD stejný, jen Passaty jsou na tom hůř). U JTD i V6 se můžeš těšit na drobné problémy s elektronikou BOSCH (debimetr, lambda, škrt. klapka, antiskluz), ale i v tom jsou si všechna auta osazená produkty fy Bosch opět rovna - AR není žádnou výjimkou (spíš je na tom líp než např. AUDI).
Rozdíl proti jiným je hlavně v přední nápravě - u 2.4 JTD i V6 je možné, že budeš muset měnit uložení předního zavěšení, což je díky komplikovanosti závěsu trochu dražší než u jiných aut, ale jedná se o nepatrný náklad. Jinak není potřeba na Alfu koukat nějak jinak než na ostatní - kvalita je srovnatelná, řízení a jízdní vlastnosti těžko najdou konkurenci, 156 je na tom trochu hůř s prostorem, ale to si vyzkoušej sám a udělej si závěr pro sebe. -
"-- skrytý --" 10.08.05 12:37
« Re: Re:magic
Hmmm, to znám, 156 je na tom s užitnou hodnotou dost mizerně. Já bych tak jedině kombíka V6, ale u něho taky nijak nejásám. Nicméně přeci jen je vzadu trochu víc místa na hlavu a když je potřeba, dají se sedadla sklopit. Ale stejně je ten kufr na rodinný auto prostě malej. Proto jsem nakonec zvolil 155 Q4 a zatím jsem na výsost spokojen. Pravda, žádná buchta se za ní rozhodně neotočí... -
"-- skrytý --" 09.08.05 20:41
« Re:magic
K tomu variátoru jsem dospěl z diskusí na téma variátor na Alfa Romeo Clubu. Jinak já mám najeto celkem 106000km a co to mělo za zvuk, nemělo s benziňákem nic společnýho. Kámoš měl 146 1.8T.S. to samé. Najetých 140000km a "diesel". Na srazu v Náchodě jsem slyšel rozdíl po výměně variátoru. A v tu chvíli jsem neodolal. Nechal jsem rovnou udělat rozvody. Rozvoďák byl původně o zub blbě a vyvážovák o dva. Teď je to lahoda. Jinak máš pravdu, že bydlím v Rychnově vedle "Kremlu". Je červená a udělal jsem ji v provedení Cadamuro+velké křídlo+18" kola. GTA bych bral, na to vem jed. Stačila by i 2.5V6. Když jsem ji původně na netu na mobile.de sháněl, nebyla dle mých představ. Všechno byly s 200tis.km, ve dřevě, nebyly červené....Znáš to, když máš přesnou představu o svým budoucím autě, tak není. Koukneš na net o dva dny déle a trefilo by Tě. Ona tam byla. Zákon schválnosti. Teď se chystáme na nový přírustek do rodiny a tak mě chvíli dloubaly myšlenky, jak v sedanu odvezu kočárek. Tak jsem přemýšlel o výměně za nějakýho Sharana nebo Alhambru. Ale když si spočítám ty investice do ní vražené a hlavně ta láska k ní (rychlost, akcelerace, podvozek, zvuk)... Nemůžu. Hold to bude muset odvézt naše druhé auto Golf II. -
"-- skrytý --" 09.08.05 12:11
« Re: JakeAR146
Hele, nevím, jaký mechanik ti říkal, že variátor vydrží 100.000 km, ale v životě jsem ho neměnil ani po 350.000 km, protože nebyl nejmenší důvod. Takže nevím...
Jinak nebydlíš v Rychnově pod W. poblíž Kremlu? A je to tvý auto červený? Jestli jo, tak jsem ho asi před 2 týdny viděl a vypadá moc hezky. Z dálky jsem se lek, že to je GTA... -
"-- skrytý --" 08.08.05 20:22
« JakeAR146
Mám 156 2.0T.S. Původní a i jediný majitel do ní lil Motul 5W-40, myslím. Auto bylo jako diesel. Hned jsem na doporučení italomaniaků dal Selenii (Racing 10W-60) a byl klid. Ale jen na měsíc. Takže jsem nechal před měsícem vyměnit u kámoše i variátor (u všech motorů T.S. snad kromě 1.4 a 1.6), který má na svědomí časování sacích ventilů. Vyčvachtá se asi po 100tis. km a motor jde taky jak diesel. Origo variátor stojí 5tis. Po výměně je super klidný tichý chod. Hlavně na volnoběh. Jinak pro můj motor je psaný olej Selenia 20K. Jsou dva druhy. Jedno 20K je pro vozy FIAT a LANCIA (červená plechovka 2l) pak je 20K Alfa Romeo určený pro Alfy (oranžová plechovka 2l). -
"-- skrytý --" 08.08.05 17:51
« Re: Re:
Tak ať vrátěj výuční list a jdou ke všem čertům! Není dobré - a může být i velmi rizikové - dát do motoru, který makal na minerální olej po nějaké době olej syntetický. Minerální oleje totiž vytvářejí spálené zbytky a usazeniny (karbon). Syntetické oleje mají snahu karbon rozpouštět a tím hrozí ucpání mazacích kanálů. Tedy platí - po minerálu NIKDY syntetiku! Opačně to ale neplatí, naopak se to často dělá při zvýšení vůlí motoru. Minerální oleje bývají obecně hustší (mají hrubší molekulovou strukturu) a navíc při vysokých teplotách vytvářejí karbon. Tím se paradoxně mohou trochu eliminovat vůle v motoru a ten ztichne a spotřeba oleje klesne. I plně syntetické oleje mohou mít podobný účinek, a přitom žádný karbon nevytvářejí, je-li jejich báze dostatečně "pevná" To je právě případ plně syntetických olejů řady Castrol Racing 10W-60 nebo Selenia Racing 10W-60, které bych ti nejvíc doporučil. Pro použití jsou zcela ideální, jejich cena je však vyšší (kolem 500,- Kč/l). -
"-- skrytý --" 08.08.05 16:51
« Bez nadpisu
Výrobce doporučuje používat olej SAE 10W-40, např. Aral Elastic. Na Mogul bych raději nesázel, i když je možné, že bude o.k. Já osobně doporučuji Castrol RS 10W-40 nebo lépe 10W-60 nebo Selenii 10W-60. Ale jsou to drahý oleje a jejich používání není nijak nutné. Výhodou je zejména to, že se při vysokých teplotách tolik nevypalují a třeba vačky jsou po 120.000 jak nové. -
"-- skrytý --" 08.08.05 16:03
« Olej na AR 146 1.8 TS
Ahoj, potřeboval bych se zeptat, jakej mám nalejt olej do mojí AR 146 1.8 TS. Než jsem ji koupil, tak tam byl Total 5W40. Teď jsem ale našel na netu olej přímo na Alfu 10W40. Když tam byl Total, může tam jít teď třeba Mogul (5W40)? Poraďte mi prosím, co by zhruba bylo nejlepší abych u toho moc finančně nevykrvácel a aby se nezadřela. Díky za info a omluvte můj laický pohled. -
"-- skrytý --" 08.08.05 12:36
« Re: Re: Re: AR 145
Alfa 145/146 je podlaha Bravo/Brava. Má ale jinou geometrii a jinak odladěné odpružení. Výbava je zhruba obdobná, Alfa má ale podstatně lepší sedadla, tužší celou karoserii a lepší řízení, brzdy a jízdní vlastnosti. Rozhodně nedoporučuju kupovat starou verzi (do r. 97) s motory boxer a rovněž všechna provedení TD. Naopak motory TS a JTD jsou docela dobrý. 145/146 byly ve 3 variacích - do r. 97, do r. 99 a třetí byla poslední. Liší se designem i interiérem, ta první generace je naprosto nepoužitelná.
Na co si dát majzla: hlavně na bouračky, jak je to bouchlý, tak to většinou stojí někde na dešti a zateče i do elektriky. Dále na elektroinstalaci - auto nesmí cukat, nesmí blikat kontrolky jak vánoční stromeček a musí fungovat veškerá elektrika. Vypadá to sice, jako že se to snadno opraví, ale opak bývá pravdou. U auta za 80.000 Kč bych očekával bvybržděný kotouče (cca 1700,- /ks přední, 800,- zadní), destičky (1200,- přední, 700,- zadní), vymlácený uložení přední nápravy (rameno stojí cca 2.000,- + gumy na stabilák za 200 + oscilačka s uložením cca 300,-). Z hlediska provozu - klasické problémy elektroniky Bosch (nejen AR): debimetr (cca 7.000,-), lambda (cca 3000,-), zanášejí se škrticí klapky.
Jinak je to celkem příjemný auto, jezdí dost solidně, chlastá přiměřeně a je mechanicky celkem spolehlivý. 1.4 a 1.6 TS mají jiný řízení než 1.8 a 2.0. brzdy má nejlepší 2.0 TS, která byla i dobře vybavená (volant a páka v kůži, klima...). -
« Re: Re: AR 145
hmm asi ma zabijete, ale presiel som asi 50 stran fora (od novsich k starsim) ale nejake zhrnutie som nenasiel.. Skusal som aj klub Alfa romeo, ale tam sa vic beseduje o dovolenkach ako o autach.
takze pls > co treba menit pri kupenej ojazdenej AR145 ktora ma 80t km?
> na co si treba dat pozor pri kupe
> ako je to s nahradnymi dielmi? (cena, ponuka)
vdaka vopred -
"-- skrytý --" 01.08.05 23:10
« Alfa 156 na prodej
Zdravím, nechcete někdo koupit Alfu 156 1,8TS, r.v. 2001, serviska, 1 ital majitel, naj 132tis, stříbrná metal, je v opravdu pěkném stavu, zcela bez vady, nebourána. Cena lehce přez 200tis, +- dohoda. K vidění je na TipCaru, AUTO-SEBA, nebo se ozvěte na 606743565, 777827435. -
"-- skrytý --" 29.07.05 11:56
« Bez nadpisu
Montyho má každej (teda skoro:) ). To je prd unikát. Na Italským autoscoutu je na prodej Prisma Turbo Integrale - jediný exemplář vyrobený Fiatem pro Gianniho Agnelliho! Tomu říkám rarita! Je to z roku 1987, vypadá to jak nový a za 8500 Euro to není ani nijak extra drahý. Za 20 let to vyměníš za slušnou vilu na Ořechovce... -
"-- skrytý --" 14.07.05 15:24
« Bez nadpisu
Hmmmm, Aleši, z toho mi přece nevyplývá žádná změna - jestli je ABS Bosch nebo Girling je přeci fuk (každý ABS, když začne pulzovat, se vyplatí přišlápnout). Může být akorát horší nebo lepší (počet a konstrukce kanálů, nastavení hranice zpoždění a systém vyhodnocování).
Jinak moc nechápu, jak může u auta s ABS jít zadek do smyku? Proto tam je to ABS, ne? Spíš bych věřil tomu, že tam dojde k poklesu tlaku v celým brzd. potrubí (díky nadměrnýmu odčerpávání kapaliny) a brzdový účinek tím pádem může klesat. Nic horšího by se ale přeci stát nemělo! Jedině, že by tam byl dvoukanálový systém, ale i tak by nemělo docházet k blokaci (spíš by to nebrzdilo). Tak nevím.
Já osobně mám ABS trvale vyřazený a na většině aut vyhazuju i zadní omezovače (i když u svýho současnýho jsem to ještě neudělal). Má to pozitivní i negativní vlivy a je to daný stylem jízdy (ne každýmu se to líbí).
Brzdový díly OMP objednáš např. na čísle 731 149 078 (HK). Mrkni se na www.ompracing.it, je tam katalog v PDF. Série Road&Sport. Používal jsem je na Deltě Integrale i na brzdově supernejproblematičtějším autě AR 75 - a byly naprosto perfektní (teda za ty prachy). -
« Re: Re: Re: cvakani ABS pri brzdeni na suchym asfalte
Panové, díky vám všem za skvělé tipy a rady.
Aleši, myslíš taky, že u Marey WE pomůže ten přechod na brzdové kotouče a destičky OMP? Stejně budu muset po zimě měnit přední kotouče, tak by to bylo finančně docela v pohodě.
Magicu, jak a kde se dají ty komponenty OMP objednat?
Jinak, i ty Bridgestony bych viděl docela nadějně - v testech vycházely o dost líp než Kumha KH11. Takže ještě jednou dík. -
« Re: Re: cvakani ABS pri brzdeni na suchym asfalte
Cau Magicu, vzdy si rád přečtu Tvoje příspěvky, protože mne baví to nadšení pro značku, ale tentokrát si myslím, že to není zrovna rozumná rada.
1. Marea má ABS Lucas, které se chová trošku jinak než Bosch, začne cvakat do pedálu a v té chvíli mu musíš ještě přišlápnou, aby jsi zvýšil brzdný účinek
2. Všechny 2,4 brzdily mizerně, na vině je těžký motor a malé brzdy ( má to stejné brzdy jako 2,0 16v Tipo). Při prudkém brždění se hodně odlehčuje zadek a předek to není schopen zvládnout. Jediná pomoc je snížit podvozek a potom to funguje výborně
3. když uděláš vypínač, tak u všech novějších aut zlikviduješ omezovač brzd, který je v ABS zakomponovaný, a dosáhneš toho, že Ti zadek půjde okamžitě do smyku ( Marea je do roku 2000 vyjímka, má ještě mechanický omezovač)
Takže závěr je, rozhodně bych tento pokus nedělal -
"-- skrytý --" 14.07.05 00:19
« Re: Re: cvakani ABS pri brzdeni na suchym asfalte
v zime s vypinacem ale opatrne. nechat to vypnute a zapomenou na to znamena, v lepsim pripade, nabrany prvni obrubnik. na lede je na to potreba s abs porade dupnout a kdyz to clovek udela s abs off tak jede jak na sankach (takovych co nemaji rizeni :-) ..vlastni zkusenost s pusobeni toho magickeho (alias magickova) tlacitka -
"-- skrytý --" 13.07.05 23:15
« Re: cvakani ABS pri brzdeni na suchym asfalte
Zkus cvičně vyhodit pojistku ABS a zašlajfovat, jestli to pomůže. Pokud ne, chyba je v gumách, pokud ano, je chyba v nastavení ABS. V prvním případě doporučuju gumy Brigestone Potenza RE 720 nebo Firestone Firehawk FZ200, je to hodně muziky za rozumný peníz (205/55/15 je samozřejmě jiný kafe, ale i ta 195/60/15 by měla alespoň fungovat). V druhým případě doporučuju vyhodit pojistku ABS nastálo, přemostit drátem s pojistkou a spínačem vyvedeným na přístrojovku. Na suchém asfaltu jezdit s vypnutým ABS, za vlhka možno zapnout podle gusta.
Pokud máš pocit, že auto nebrzdí z důvodu únavy nebo přehřívání brzd, doporučuju destičky a pokud možno i kotouče od OMP (jsou vrtaný a drážkovaný). Za cenu originál dílu je to nesrovnatelně vyšší kvalita, road edice brzdí za studena i za tepla výborně, jen se dlouho zajíždějí (cca 1.000 km). Kotouč přední vyjde asi na 2500 Kč/ks, sada př. destiček asi na 2000 Kč (celkem asi 7.000 kč + poštovné). Tyto ceny ale platí jen v případě platby 100 % předem. -
« cvakani ABS pri brzdeni na suchym asfalte
to Magic et al: Sorry, ze se ptam tady, ale moje Marea WE 2.4JTD je dost mozna predstupen k AR Sportwagon :-) a ve fiatackych tematech bych asi marne nahanel Magica a dalsi fachmany.
Magicu, kdyz jedu s plne nalozenym autem (klasicky dovolena apod.), tak pri intenzivnim brzdeni cvaka ABS i na suchym asfaltu a pravda moc to nebrzdi. Mam na aute najaky letni Kumha a rozmer tusim 195/60 R15. Zlepsilo by se brzdeni, kdybych tam dal lepsi pneu nebo koupil sirsi disky a pneu (205/55 se tusim davaly na benzinovy petivalec, tak by to snad slo)? Dik. -
"-- skrytý --" 13.07.05 09:13
« Bez nadpisu
Už tu padlo mockrát, že 156 V6 netrpí žádnými konstrukčními problémy, a to ani z počátku výroby. Jediný problém může skýtat elektronika Bosch (debimetry, lambdy, rezistory, čidla), ale to jsou totožné závady jako na všech ostatních autech používajících systémy Bosch (Audi, BMW, MB, Škoda, VW, aj.). Proto platí obecné zásady stejné, jako při koupi jiného vozu. Jediný drobný rozdíl může být v tom, že AR 156 je velmi tuhá a i po relativně velkých ranách zůstává často pojízdná. Vzhledem k tomu, že to auto je z Německa, tedy země šetřivých prasátek, byl bych velmi opatrný na veškeré dílenské zásahy (hlavně po bouračkách). Dále počítej s tím, že to auto jezdilo po stejně vymlácených silnicích jako u nás, takže zvlášť stav přední nápravy asi nebude bůh ví co. Protože Němci solí stejným svinstvem jako Češi, počítej s problémy zarezlých šroubů, atd. Rozvody se mění po cca 60.000 km, ale v případě nákupu ojetiny rozhodně doporučuju vyměnit všechny náplně, svíčky, filtry, pečlivě zkontrolovat stav brzd, zavěšení, pneumatik a další spotřebky, protože Němci jsou chamtiví šetřílci. Výměna ve značkovém servisu může přijít odhadem na cca 8.000 Kč (materiál: 2 kladky, napínák a 2 řemeny). U soukromé malé dílny by se to mohlo pohybovat kolem 5.000,- -
"-- skrytý --" 12.07.05 18:46
« to magic: Alfa 156 2,5 V6
Zdravim, naskytla se mi šance koupit si za zajímavý peníze AR 156 2,5 V6. Vůz je rok výroby 11/1997 a má najeto 145t km. Je od 2.majitele a je jetá jenom v německu. Na co si mám dát pozor u tohohle auta a hlavně by mě zajímalo, jak na tom byla Alfa se záběhem výroby tohohle modelu. Jestli měli první modely nějaký mouchy a jestli byly nějaký svolávací akce zpět do servisu....(jednu 155 ze začátku výroby jsem už měl a měl jsem z toho hlavu v pejru jak tam furt něco blblo, takže se trošku bojim.. ) Má sice servisku, ale je servisovaná pouze do roku 2003 u AR a pak už dělal jenom výměny oleje v normálním servisu. Chtěl bych se zeptat při kolika se obvykle mění rozvoďák a taky kolik stojí obvykle výměna rozvoďáku tady v čechách.
Předem díky za informace -
"-- skrytý --" 11.07.05 09:17
« Bez nadpisu
Tajný to rozhodně není, pochází to ještě z dob, kdy jsem pro ně dělal, takže to mám v počítači. Proto ti nemůžu poslat žádný link, protože netuším, jestli to je někde na internetu. Je to popis grafu, takže odlišnosti mohou být i jen v nepřesnosti. 147 tehdy ještě neexistovala, takže ta data nemám, ale jak vidíš, je to prakticky stejný (ty odlišnosti jsou spíš daný konkrétním kusem). Zkus se podívat třeba na stránky supersprintu (www.supersprint.it) jestli tam není nějakej graf, občas je tam mívají (aby byl zřetelný rozdíl s originál a jejich výfuky). Zvláštní je, že pokud vím, u 145/146 a 147 se nevyskytují zdaleka v takový míře problémy s lágrama na klice jako na 156. Proč, to nechápu... -
"-- skrytý --" 10.07.05 23:37
« Bez nadpisu
Jde o to, jaký 2.0 TS máš na mysli. Protože sem nejde vložit graf, hodím ti sem čísla (nejprve výkonu a potom toč. momentu).
AR 75:
Výkon: 2000/44 - 2500/62 - 3000/81 - 3500/96 - 4000/112 - 4500/125 - 5000/138 - 5500/148 - 6000/149 - 6500/141
Moment: 2000/146 - 2500/171 - 3000/187 - 3500/189 - 4000/190 - 4500/191 - 5000/191 - 5500/188 - 6000/175 - 6500/149
AR 155:
Výkon: 2000/41 - 2500/59 - 3000/76 - 3500/91 - 4000/106 - 4500/121 - 5000/133 - 5500/141 - 6000/143 - 6500/133
Moment: 2000/145 - 2500/168 - 3000/179 - 3500/184 - 4000/187 - 4500/188 - 5000/187 - 5500/180 - 6000/167 - 6500/144
AR 164:
Výkon: 2000/42 - 2500/61 - 3000/76 - 3500/92 - 4000/106 - 4500/118 - 5000/131 - 5500/140 - 6000/142 - 6500/132
Moment: 2000/146 - 2500/168 - 3000/177 - 3500/185 - 4000/186 - 4500/186 - 5000/187 - 5500/180 - 6000/165 - 6500/141
Pro motory 2.0 TS 16v platí toto:
AR 146:
Výkon: 2000/45 - 2500/60 - 3000/75 - 3500/90 - 4000/106 - 4500/121 - 5000/132 - 5500/142 - 6000/151 - 6500/149 - 7000/142
Moment: 2000/158 - 2500/168 - 3000/176 - 3500/181 - 4000/186 - 4500/189 - 5000/185 - 5500/183 - 6000/175 - 6500/165 - 7000/141
AR 155:
Výkon: 2000/45 - 2500/61 - 3000/76 - 3500/92 - 4000/108 - 4500/122 - 5000/134 - 5500/143 - 6000/152 - - 6500/149 - 7000/142
Moment: 2000/159 - 2500/168 - 3000/177 - 3500/182 - 4000/187 - 4500/189 - 5000/186 - 5500/182 - 6000/175 - 6500/161 - 7000/143
AR 156:
Výkon: 2000/45 - 2500/61 - 3000/78 - 3500/93 - 4000/107 - 4500/120 - 5000/131 - 5500/140 - 6000/151 - 6500/155 - 7000/149
Moment: 2000/158 - 2500/171 - 3000/183 - 3500/187 - 4000/188 - 4500/186 - 5000/182 - 5500/181 - 6000/176 - 6500/167 - 7000/151 -
"-- skrytý --" 07.07.05 14:05
« Re: Alfa Romeo 149
Jo, a 159 má mít 3 roky garanci + další 3 roky mobility service gratis. Takže 6 let budeš jen lejt benzin a když něco, tak buzerovat. To se Bosch asi posere ... :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen:
Jen mě docela mrzí, že tím pádem 6 let stará Alfa bude cenově nedostupná, neboť bude stále ještě v záruce ...
[odkaz] -
"-- skrytý --" 04.07.05 22:39
« Re: OMP
tomaz: to vubec nechapu: "to uz je cenove jako ty z GTA tak zatim asi jen oblozeni, kotouce jeste neco nabrzdi. tak nevim jestli to resit necim takovym jako omp. to jde nejak objednat na tom webu nebo jak?"
Dyť ti říkám, že komplet 4 kotouče + 8 destiček stojí do 15.000 Kč vč. DPH!
To je cena nižší, než originál díl v autorizovaným servisu a přitom se jedná o závodní brzdové díly, které se normálně používají i na eNkových autech!!!!!! Samozřejmě se dají objednat jenom destičky, ale pochopitelně brzdné vlastnosti ani životnosti uváděné na webu nelze potom zaručit. Destičky stojí asi 2000,- přední a asi 1200,- zadní (street).
Kde objednat ti v případě vážného zájmu sdělím, ale upozorňuju předem, že při objednávce se skládá 100 % ceny. Nikdo to nedělá pro zisk (není na tom nic), ale proto, že jsme "pacienti" a chceme podporovat pořádný auta.
Dají se objednat i kity od Bremba (dva základní druhy: vrtané nebo drážkované, vyrábí pouze na předek), ale ty jsou výrazně dražší. -
"-- skrytý --" 04.07.05 09:59
« Re: chiptuning
Záleží na tom, co je to za auto. U novějších se dá jen přehrát ECU v interní flash paměti v ŘJ a nic se nevyměňuje. U starších ŘJ se mění kompletní eeprom s daty. Na vypálení tý eeprom je potřeba vypalovačka s programátorem. Funkční data se pro většinu aut shánějí velmi těžko, rep. často se pod eeprom s ECU u dobrých firem dává antikopírovací hardwarový šváb, který má zamezit duplikaci čipu. Takže i po přepálení čipu bez tohoto rozhraní auto nenastartuje.
Data pro ECU se dají v pohodě sehnat prakticky výhradně pro turbomotory 16v vybavené elektronikou Marelli P8 (u AR je to jen 155 Q4 nebo 155 GTA, u Lancie pak Delta Integrale, Integrale 16v, Evoluzione nebo Nuova Delta HF, u Fiatu Coupé 16v turbo). Pro ně je dat spousta, dají se sehnat za pár šupů různě po diskusních fóech zaměřených na tato auta, občas dokonce i zadarmo.
U starších naftových motorů nebo velmi strých benzinových se často musí použít kompletní externí box - jakási přídavná ŘJ. Její negativní vlivy na motor jsou sporné, protože funguje na principu zkreslování relevantních dat pro původní ŘJ. -
"-- skrytý --" 01.07.05 18:42
« chiptuning
nekdy si pamatuju ze jste tu resili prechipovani, je nejaka moznost resit to jinak nez pres firmu zabivajici se chiptuningem? treba ze bych sehnal data a nechal si to nekde napalit? jsou to nejake standardni chipy? k staremu autu jsem mel dve ridici jednotky, jedna chip a druha standard. jde treba resit chip s nejakym switchem? -
"-- skrytý --" 01.07.05 15:57
« Bez nadpisu
A - proboha - na kolik bys to chtěl ještě zvyšovat? 83 koní z litru ti u nafťáku přijde málo?????
Jinak 159 má být v I v prodeji od července a ve většině Evropských zemí od srpna 2005 ve verzích 1.9 JTS/160k, 2.2 JTS/180 k (stovka za 8 s, max. 225 km/h) a 1.9 JTD/150 k. Provedení 3.2 V6 JTS/260 k (stovka za 6,3 s, max. 250 km/h) a 2.4 JTD/200 k (stovka za 7,8 s, max. 230 km/h) má být k dospozici v průběhu prosince. Zatímco u verze 3.2 V6 nebude jiná možnost než provedení Q4, u 2.4 JTD by měl být pohon všech kol volitelný. Výrobce ale neudává (resp. není mi známo), zda 2.4 JTD Q4 bude k dispozici už v tom prosinci, ale předpokládám, že v lednu 2006 by již na Evropských trzích měla být k dostání i 2.4 JTD Q4. Jedná se o prvedení s mechanickými převodovkami, automaty by měly být v prodeji až v roce 2006. U nás to asi bude horší, protože předpokládám, že aut bude celkově nedostatek a poptávka bude převyšovat nabídku (vzhledem k předběžně zveřejněným cenám), takže v Česku bych čekal nejméně 2-3 měsíční zpoždění.
K AR 159 se nemůžu vyjádřit, nikdy jsem s ní nejel, ale podle zveřejněných technických parametrů by se mělo jednat o více než zajímavé auto. Motory JTS by měly zajišťovat poměrně vysoké výkony, nezvykle velký toč. moment hlavně v nižším a středním pásmu otáček a to vše při enormě nízké spotřebě paliva ve srovnání s konkurencí.
Samozřejmě uvidíme, co se z toho vyvrbí, hlavně jak Bosch zvládne kvalitu svých komponentů. Ono není všechno zlato, co blyští ... Já osobně jsem teď zvědav na 149, která je mi rozměrově bližší (159 není žádný drobek a velikostně spíš odpovídá 166 než 156). Pokud by se do 149 dávaly také motory JTS 1.9 a 2.2, bylo by to velmi zajímavé (současný 2.0 TS u 147 mi přijde poněkud slabý), pokud se v ní opravdu objeví verze 2.7 V6 JTS/220 k s pohonem všech kol, byla by to senzace. -
"-- skrytý --" 01.07.05 13:03
« Bez nadpisu
Doporučuju dát sadu desek a kotoučů OMP. Viz www.ompracing.it
Cena sady na přední i zadní osu stojí cca 15.000 Kč komplet (desky + kotouče), což je levnější než nějaký Textary a přitom to brzdí nesrovnatelně líp. Kotouče jsou dsou děrované i drážkovaná, destičky nepráší, brzdí i za studena a vůbec se nepřehřívají. Jediná nevýhoda je nestálost dodacích lhůt (přitom se platí 100 % předem, jinak nelze tuto cenu udržet) a ještě se poměrně dlouho zajíždí (cca 1000 km) -
"-- skrytý --" 01.07.05 11:17
« tomaz
jestli chces poradnej odvaz, tak nevahej, utikej na alfaromeoclub.cz a narazis tam ve vseobecny diskuzi na tuhle nabidku:
NEODOLATELNÁ NABÍDKA: BRZDY BREMBO GTA - 4. PÍSTKOVÉ + SADA NOVÝCH DESTIČEK DS2000 ZA 14.000 KČ !!! NEBO SADA S KOTOUČEMA 18.000 KČ !!! NA PRODEJ CELKEM DVĚ SADY - VOLEJTE 724 206 512 - info@alfaromeoclub.cz -
"-- skrytý --" 01.07.05 09:21
« Re: Re: pro MAGIC
diky za info,
jen jeste upresnim co to dela.
treba na volnobeh by meli byt otacky 950min, tak presne kolem tedle hranice se trese rucicka otackomeru a ne ze by byla volna proste otacky motoru kolisaji, drobne, ale presto.
to same se deji i pri jizde.
pri jizde je cukani motoru temer neznatelne, ale oci mam jen na otackomeru a ten problem je tam stale.
jel jsem v fabii 1,2 htp delala neco podobneho a byl to o zub preskoceny rozvodak, avsem tady motor uplne na volnobeh zhasl, a navis primera ma retez tak nemyslim ze je to same.
jeste bych chtel pozadat o radu i ostatni a tobe podekovat.
pokusim se tvoje rady konzultovat v servise. -
« Milovnik italskych aut v BMW 745i
Mel jsem moznost si vcera asi na dve hodinky vyzkouset BMW 745i, cca rok stare. Sam mam Kappu 3.0 SW 99ˇ s kterou jsem pochopitelne srovnaval.
Prvni dojmy po nasednuti: na bavoraka hodne velky vnitrni prostor (ve srovnani s 3 a 5 radou). Pomerne skareda pristrojovka, zvlastne prohnuta proti beznym zvyklostem. Stred je blizeji cestujicim nez kraje a to dost vyrazne.
Siroka operka ruky a na ni spousta ovladacich prvku pro sedadla a velke stribrne kolecko s kterym slo otacet a mackat, ale nemel jsem cas zkoumat k cemu je dobre. Radici paka, resp. volic rezimu na konzoli chybi. Je umisten nad packou ovladajici sterace na klasickem miste. Pomerne nevhodny umisteni bych rekl, ale casem si asi clovek zvykne. Po chvilce badani kam vlastne zasunout ovladac jsem nasel misto na pristrojovce, kam lze celou tu vec zasunout a hned vedle velke tlacitko start, kterym samozrejme nastartujete motor.
Jeste najit malinke tlacitko P coz je rucni brzda a muzu vyrazit. Motor tichy, ale ne tissi nez v Kappe. Po rozjezdu motor velice decentne zavrni. Prevodovka radi bez jakychkoliv skubnuti (Kappa je na tom hur, ne vzdycky, ale casto trosku trhne pri prerazeni). K razeni jeste musim uvest jedno plus, rekl bych ze je aktivnejsi pri podrazovani, u Kappy musim vice pomoci plynem, nez se rozhodne preradit. Na druhou stranu se Kappa asi nikdy nechova tak zmatene jako prevodovka BMW kdyz jsem dorazil do serpentyn nad Brnem a do kopecka a do zatacek jel "naplno". Ale je fakt ze Lancii uz znam, z BMW jsem jel poprve, zrejme bych si zvykl. Co se tyce vykonu motoru : BMW ma snad jeste delsi prevody nez Kappa, tak ze jen podle tachometru lze posoudit zrychleni - jevi se pomerne nevyrazne, ale jak uz jsem napsal, dlouhe prevody vzbuzuji dojem ze se nic nedeje, pritom na tachometru se toho odehrava pomerne dost. Auto bude urcite dost tezky, tak ze i to se podepise. Podobna uroven hluku motoru jako Kappa, ale absolutne mu chybi ten zvuk, ktery me tak strasne imponuje u lancie. Je proste decentni, ale jinak nudny a nevyrazny. Lancia ma v tom zvuku neco vic, neco co me nuti pridat a vytocit motor jeste vic. Neco kvuli cenu se jedu casto jen tak projet a vychutnat si to.
Jizdni vlastnosti opravdu serizone posoudit nedokazu, prece jen jsem k tak drahymu autu zachovaval urcity respekt.
Co me hodne zajimalo tak zpracovani interieru, tolik kritizovane u italskych aut. Jsem pomerne dost alergickej na ruzne pazvuky ktere vydavaji o sebe se trouci plasty a v Kappe tyto zvuky obcas zaslechnu. A s ulehcenim musim rict ze i sedmickove BMW se tem zvukum nevyhne. Mozna neznatelne tizsi, ale opravdu neznatelne. To znamena ze opravdu dokonale zrejme interier odhlucnit nejde.
Jinak pochopitelne max vybava, int,telefon , navigace velice dobre zpracovana - Brno a ulice uplne presne sedely. Senzory pri parkovani snad vsude atd.
Kdyz to shrnu : kvalitni a opravdu luxusni auto (bodejt za ty prachy) ale pocit - TOHLE MUSIM MIT - ve me nevzbudilo. Zrejme nad urcitou hranici uz se vse vylepsuje uz jen velice tezko.
Nicmene me utvrdilo v presvedceni, ze moje laska k Italskym autum neni scestna a jsou to skvely a temperamentni auta, ve kterych je svezeni opravdu pozitkem (znam dobre i AR156). Bohuzel jsou casto naprosto neopravnene hanena. Zrejme dusledek porevolucni invaze tisicu naprosto presluhujicich italskych aut s tachometry stazenymi na lehce ojete :-( -
"-- skrytý --" 30.06.05 23:22
« Re: pro MAGIC
Ti bohužel nic neporadím. Jednak nemám žádný zkušenosti se servisem Nissanu, a za druhý, možných příčin je spousta. Pokud ale vyloučíme závadu diagnostikovatelnou motortesterem (předpokládám, že tes byl prováděn a to opakovaně a v různých servisech), soustředil bych se na obtížně diagnostikovatelné závady. Začal bych benzinovou pumpou přes benzinovej filtr až po benzinovou lištu vedoucí ke vstřikům. ještě by to mohl být nepořádek v palivové soustavě - existují prostředky na pročištění. Předpokládám, že vyčištění škrticí klapky a celého sání už proběhlo. Pokud nic, šel bych opačně - tedy cesou jiskry: svíčky, kabely (ty by se ale měly projevit "konečným" odporem), zapalováním a přívodu proudu k motoru (živej a kostra). Závady na vstřikách, vzduchový váze, nějakým čidlu nebo lambdě by se měly projevit při testu, závada v obvodu ŘJ byla vyloučena pokusem. Ještě by možná stálo za to vzít Kontaktol a prostříknout všechny konektory (může být zoxidovaný, ale i to by měl tester ukázat jako zvýšený odpor). Pokud to nebude nic z toho, Bylo by ještě čistě teoreticky možné, že dochází v určitém režimu k nějakému kmitání, které někde přerušuje přívod proudu k něčemu. Není to zrovna obvyklé, ale jednou jsem se s tím setkal a odhalení této závady byla naprostá náhoda. -
"-- skrytý --" 30.06.05 08:53
« pro MAGIC
zdravim a hned se i radeji omlouvam,
potrebuju poradit a netyka se to AR. Proto ta omluva ze otravuju s Nissanem
Mam nissan primera p11 1,8i r.v. 2000 a zacala me drobatko zlobyt.
pri jizde cuka (jako by vynechava) nezalezi jestli je to pri akceleraci, nebo
na volnobeh, nebo studeny motor ci zahrata.
jezdim s tim uz 5000km a je to porad stejne (ne horsi ne lepsi)
v autorizovanych servisech nevedi co s tim je.
byl jsem ve trech nazavisle na sobe a porad nic.
myslim ze odskouseli snad co mohly a ted dokonce probehla vymena ridici jednotky
budu moc vdecnej za jakoukoliv radu i prkotinu
moc do toho nevidim takze se v servise bud ptat jestli udali to co mi poradite
dik :?: :?: -
"-- skrytý --" 29.06.05 11:19
« Re: Re: Re: Re:
Jo, člověk je nejdřív trochu vyplesklej z toho, že je to auto na autě, ale jezdí mnohem ohleduplněji než my nebo němci. Nedodržují skoro žádný pravidla krom jednoho: žít a nechat žít. Možná právě proto je tam na prodej podstatně větší procento nebouranejch aut. Ty au'táky mají třeba různý boční šrámy, ale nikdy nedostaly ránu. U nás a v Německu nejsou takový promáčkliny skoro vidět, zato skoro každý auto je po ráně. Když jsme v Janově jeli projet Alfu, dojeli jsme na kruhák; z prava fronta na průjezd rovně a my jsme jeli na volnou silnici. Holka stojící s Pandou v kruháku v zácpě hodila zpátečku, couvla, za ní další auto a my mohli projet. Pak jsme přijeli na křižovatku Y, a jeli rovně (do zákazu vjezdu). Auta na obou atranách zastavily, abychom my mohli spáchat přestupek. To v Česku nehrozí. Ale když kámoš jen popojel asi metr u pumpy čumákem lehce do jednosměrky, hnedka tam zastavil místní magor a řval na celej Janov a volal policajty. Prostě zrovna na to jsou asi děsně alergický... -
"-- skrytý --" 28.06.05 15:01
« Re: Re: Re:
Mě vedle pohodových řidičů fascinovali cyklisté, když jsem poprvé přijel do Itálie. Šlape frajer a vzadu na prodloužené ose zadního kola stojí!! jeho frajerka. Nebo v úzké ulici, kde by u nás vedle osobáku projelo sotva kolo, se v protisměru objevil autobus. Než jsem stačil zatočit někam do dvora, tak mi autobusák sklopil zrcátko, ukázal na druhé a pokračoval. No, ruku bych mezi nás nevložil. Přes podobné příhody se mi tam vždy jezdilo mnohem lépe než doma. Vládne tam jakási pohoda. Italové snad nevědí, co je to stres za volantem, asi si to kompenzují svojí hlučnou náturou. A je tam na silnici větší legrace. -
« Re:
No, mne ta kvalita italskych silnic prijde diskutabilni. Vetsina silnic je v takrka perfektnim stavu, ale najdou se tam take pekne tankodromy. Dalnice jsou super, tedy az na to, ze stoji vic penez, nez jsou cesi zvykly davat doma. Moje zkusenosti s I ridicema jsou vesmes takove, ze to jsou na okreskach hrozny slimaci, jinak si clovek nemuze stezovat. -
"-- skrytý --" 27.06.05 14:39
« Bez nadpisu
já jsem viděl kolem Torina, jak poicajti číhali na piloty jedoucí trvale vlevo. my jsme míjeli jednoho němce, který si nevšiml, že není doma a už ho čapli. Prej jsou na to alergický. Ale nejhorší je omezit Piaggistu. Ať aute nebo pěškobudem. Když jsem jel poprvé do Trenta, kladli mi na srdce. Piggisti mají vždycky přednost!!! A hlavně mají právo postavit se na červenou vedle tebe zprava a potom ti přímo před autem jak padne zelená odbočit přímo vlevo. A ty, když jen zatroubíš, jsi v pěkným průseru! ke kvalitě dálnic jen jednu poznámku: za 1 den jsem tam za užívání dálnic zaplatil v přepočtu totéž, co stojí v ČR dálniční známka na celej rok. Takže bych ten kvalitativní rozdíl přímo vyžadoval!!! -
"-- skrytý --" 27.06.05 09:25
« Re:
Hele, magicu, byl jsem teď v severní Itálii a fascinovala mne kvalita dálnic i běžných silnic, žádná speciální rychlostní omezení v tunelech a celková pohoda, která tam v provozu vládne (tedy nepočítám-li jednu českou řidičku, která mne na téměř liduprázdné it. dálnici málem sejmula...). Ale co mne nejvíc dostalo, když italský policajt v civilní Imprezze odchytil Rakušáka, který se snažil závodit!
PS: Pokud se dálnice zahustila, tak nejvíce zdržovali právě Rakušané, kteří jeli stále vlevo a neřadili se doprava, přestože náklaďáky vpravo se pohybovaly rychlostí dobrých 120, tedy často rychleji, než oni "strécové" s nanicovatým odhadem rychlosti a vzdálenosti. Inu, jak typické - jsou to prostě "vidláci"!
ani jsem se nani nestihl dojet podivat jak se po ni zakourilo
[odkaz]