Alfa Romeo
Zařazení: Všechna fóra > Diskusní fórum "MotorCafé" > Alfa Romeo
-
« Mimo téma i automobilku, omlouvám se...
Omlouvám se, ale potřebuju rychle názor chytrých lidí, hlavně Magica:-) Jde o Clio 1.2 8V. Od doby co jsem projel dost hustý déšť (někteří i zastavovali), auto moc nestartuje. Resp. chytne, ale když pustím klíček, tak chcípne. Není to pravidlem, ale stává se to. Dost často pomůže přidat plyn. Po pár takovýchto pokusech o start, pokud nevyjdou, je lepší chvíli počkat. Takhle se mi dusila 105, ale ta měla karburátor? Když už motor běží, je vše OK, táhne bez cukání, prostě všechno jak má být. Prosím o radu co s tím, samozřejmě všechny. Děkuji. -
« GTV
To Magic : Velmi pekne Ti dakujem za zhrnutie o tomto kusku... A diky za aj za odkaz.... Potom to preluskam...
Videl som tu nejaku "brutalitku", ale ani toho pana to neviem co to bolo... Vyzeralo to na nejaku kusovku, zakazku alebo co ja viem co... Neviem to opisat... Skusim odfotit, alebo sa rovno opytat toho majitela... Videl som to len raz.... Skoda... Vyzeralo to "o dost inaksie" Niekedy mi bol LOTUS, CATHERHAM, MODENA ci GALLARDO vzacnymi, ale teraz mi je FABIA vzacnejsia (nadnesene)... >:D Ale aj tych je tu dost... Mozno to nepatri do tohto fora, ale tie niektore "classic cars" co tu behaju a kazde z nich min. v 99% stave, tak mi az srdce zviera.... Ehm... Dostal som sa celkom uplne blbou nahodou na zraz veteranov a .... a... somar nemal som fotak... Par kuskov stalo fakt za to, hlavne okruhove Jaguare (jeden z nich len 12 ks serii vyrobeny) Starsie Alfy tu vidiet tak. to je safran..., zase 147 je celkom slusne.... :P -
"-- skrytý --" 21.09.05 08:28
« zdravim
tak jsem tu opet po delsi odmlce, ale hledal jsem krasnou 156!
a nasel jsem tudle 147.
co vi nato, kolik me vyjde oprava a jestli je vubec ten motor k sehnani?
Alfa Romeo 147, obsah motoru 1598
r.v. 2001
najeto 74000km
Hliníková kola, mlhovky, centrální zamykání, klimatizace, 4x el. Okna, el. Zrcátka, rádio , posilovač řízení, 6x airbag, ABS,
tak a ted to horsi:
motor velmi špatně staruje, když chytne klepe a běží na tři válice, silně kouří ( poškození mechanické v motouru, zřejmě vůle na klikovém hřídeli, připečené a spaluje olej), má zvuk jako bez oleje, svítí kontrolka motoru.
je za slusny peniz, ALE!
prosim o diskuzy jestli je to realne -
"-- skrytý --" 15.09.05 19:47
« Bez nadpisu
GTV, Alfa 75, Giulietta, Alfa 90, ad. jsou typickými představiteli typické konstrukce Alfy Romeo, kdy byla ještě samostatnou státní automobilkou (do r. 1986). Jejich základní konstrukce je na ocelovém skeletu, který má 2 druhy: na pohled se liší umístěním nádrže (za zadními sedadly) a liší se i hmotností a tuhostí. Kastli s malým kufrem používají motorizace V6 a Turbo. "Klasická" Alfácká konstrukce má motor vpředu, spojku s převodovkou však u zadní nápravy, což jí dává dokonalé rozložení hmotnosti a nízké těžiště. Unikátní je i podvozek - přední náprava lichoběžníková na torzních tyčích (nemá pružiny) a zadní náprava je DeDion, zajišťující dost komplikovaně schopnost kol téměř za všech podmínek tlačit 100 % plochy na vozovku. Její nevýhodou je ale vysoká neopružená hmota, proto byly zadní kotoučové brzdy přesunuty přímo ke skříni převodovky (nejsou v kolech), což způsobuje jejich špatné chlazení a problematickou výměnu segmentů a kotoučů. V modelu 75 by poprvé v roce 1987 představen motor TwinSpark, v té době unikátní vysokým výkonem, pružností a přitom nízkou spotřebou paliva při dlouhé životnosti. Motorizace GTV bzačínala od obyčejného čtyřválce 1.6 s dvěma Webera a 110 k, přes 1.8/120 k, 2.0 130 k po V6/155 k. Potom byly menšinové série V6 Evoluzione s motorem 2.5/205 koní a vrcholem řady byla Turbodelta se čtyřválcem 220 koní. Alfa Romeo s tím autem slavila obrovské sportovní úspěchy a i přes hodně dětských much se jednalo o poměrně oblíbená auta (AR Giulietty se prodávalo zhruba 120.000 Ks ročně, což překonala až 164). Za 6 let nedala Alfetta GTV6 nikomu šanci v ME cestovních vozů v divizi II. GTV je nositelem 18 světových rekordů. pro okruhy vznikla i série s motorem 3.0 a 6 karburátory Weber. Sedan 75 1.8 Turbo Evoluzione je prvnínm a posledním nositelem titulu MS cestovních vozů z r. 1989. Posledním představitelem této konstrukce je kupé/Spider Zagato SZ/RZ se šestiválcem 3.0/207 koní a kevlarovou karoserií, které patří díky nízké hmotnosti a perfektnímu podvozku dodnes mezi nejzajímavější auta.
[odkaz] -
« GTV - ako stary Rapid
To Magic : o Alfe viem velke ho...., ale Teba si rad vzdy precitam a rad citam aj Tvoje prispevky....
Tuto Nedelu sme boli s partiou na vylete v Hastings-e (juh Anglicka)... Behali sme po promenade so zmrzlinou v ruke... Sadli sme na lavicku a kamaratka mi vravi : "Pozri hentam na tu Skodovku!" Hm.... Kua, ved to je Rapid.... A v akej dobrej kondicke... Jedli sme zmrzlinu a pozoroval som toho "rapida".... Kurnajs, to nie je rapid mi prebehlo hlavou.... Zacal som okolo toho stepovat a behat od kraja ku kraju... Moj prvy pohlad dovnutra zaznamenal zopar budikov naviac voci rapidu... >:D Kuknem na poriadne na volant, a tam bol znak Alfy.... Kua co to je.... Zopar alficiek poznam, ale priznam, len vizualne a vacsinu tych novych.... Po asi 10 minutach chodenia okolo tochto "rapida" mi kamoska vravi : "Ale je to skarede!".... A ja jej na to : "Tak to teda je!" Jedli sme dalej zmrzlinu a prisiel asi tak zo 60 rocny pan ohodeny a la z rokov 60 nasadol do toho a navrcal to... No bublalo to ako sportak.... Ked sa vsak pohol sliapol tomu, tak nam skoro obom vypadli zmrzliny, lebo to robilo priserny randal, az som citil vibracie... Prisiel na krizovatku cca asi 50 m, skocila zelena, dedo tomu stupil Alfe na krk a to bol potom len randal.... Proste parada.... Proste ten zvuk ma dostal.... Hociktory z tychto kvazi "tunenych" Clio, Saxo, BMW, co tu behaju na juhu Anglicka, moze ist do ri.., co sa tyka zvuku... Nikdy som nepocul taky chraplavo-drsny zvuk.... Proste nadhera.... Toto ma fakt dostalo.... :shock:
Mohol by si hodit zopar infosiek? Co to je zac a tak? :-)
P.S: Ten vyfuk vyzeral, nehovorim ze bol, ale vyzeral ako seriovka... Asi zacinam setrit.... ;-) Myslim, ze len na ten vyfuk.... >:D -
"-- skrytý --" 12.09.05 22:57
« Bez nadpisu
colin: nejede to, nezatáčí to, je to tak na balení holek a na piknik. Je teda pravda, že tam je takový divný hejble, který přitáčí tu tuhou nápravu (jako mívala Giulia), ale fakt nic moc, pokud hovoříme o GTV. Ale každá holka se za Duettem/Spiderem ohlídne (za GTV, co vypadá jak starej Rapid teda rozhodně ne). Jak říkáš Duetto/Spider je klasika, ale pro mě nezajímavý.
Jirka: je to Alfetta, ale je pravda, že se od sedanu Alfetta dost liší. Je to spíš marketingovej tah, než cokoliv jinýho (něco jako Carima Evo V co byla Lancer). GTV vychází z kupé GT (na pohled velmi podobné), má proti Alfettě kratší rozvor, jiný zpřevodování, dvoukotoučovou spojku a jinou zadní nápravu. V ní a v umístění převodovky je asi taky schovaný to tajemství. Spíš je bližší Giuliettě/75 (75 z ní převzala spoustu věcí), ale tím kratším rozvorem a kratšíma kvaltama je ideální na kopce - to auto fantasticky zatáčí a je lehký a přitom dost robustní. Je tam ale potřeba hodně laborovat s brzdama. Jako u všech podobných Alfic jsou zadní kotouče "schovaný" u převodovky, takže se špatně chladí. Po 3 ostrých kolech v Brně hoří a končíš. Navíc přední brzdy jsou taky docela malý (269 mm), byť mají poměrně velký dvoupístkový třmeny (jdou tam i větší Bremba ze 75). Takže kola jo, ale hlavně nikdy ne límcáče, ale naopak hodně provzdušněný loukotě s co nejmenším ET, nejlíp s nasávacíma větrákama (pozor, je to zakázaný a ještě k tomu hnusný, ale děsně to pomůže). 18" tam nedostaneš a 17" jen stěží (jedny bych měl na prodej, jsou originál Fiat a úplně nový). Nejlepší jsou 7,5 x 16 s Pirellkama P7000 (který se ale už nedělají). Ideální je vrazit tam čtyřpístky Brembo z AR 166 V6 a nějaký závodní kotouče. Problémy jsou tam s kardanem (a pokud se pravidelně a včas nemění Hardyspojky tak i s jeho litinovým unašečem), se spojkou a jejím ovládáním (hydr. váleček vzadu) a spojková sada je na to drahá jako celý auto (kolem 25.000 Kč). Nejhůř je na tom převodovka, zejména dvojka a zpátečka. Tlumiče Koni Sport za 10.000 Kč všechny nemají chybu. Mám tu nějaký tipy a triky na drobná zlepšení. Zender to vrtal na 2.8, ale ideální je do V6 narvat ten třílitr ze 75 QV + z 75 3.0 vybrat i komplet převodovku, jen ty kolečka je dobrý nechat kratší z GTV 2.5 (u 75 je spojka jednokotoučová). I když je to výkonově v papírech podobný jako ten Zender, v praxi se to nedá srovnat (ubohý Zender). Šílený Špageťáci to vrtají až na 3.5 litru a se vstřikováním HallTech z toho ženou kolem 330 koní. Bohužel jsem si jako správnej idiot neoměřil a nenakreslil ty výfukový svody, je v nich schovanejch cca 12 koní. Ale pokud jsou peníze, dá se sehnat všechno. Perla by měla být ta Turbodelta, ale o té asi nebude vůbec smysl dávat řeč (od 8.000 Euro). Je děsná sranda dávat se starým škopkem, co vypadá jako Rapid na frak Porsche 911 Carrera :?
Vrcholem týhle Alfácký story pak je SZ/RZ, ale na tu si ale připrav kolem 45.000 Euro...(ale stojí to za to!). -
"-- skrytý --" 12.09.05 21:00
« GTV6
To: magic: jseš si jistý, že ta GTV6 je stejným názvem Alfetta? Na Cuore Sportivo.ch jsem v galerii zjistil, že GTV6 je jedna kapitola a Alfetta druhá. Nechci se hádat, ale historii Alfy zatím moc neznám, ikdyž bych rád. Kdyby byla nějaká kniha o Alfě v češtině. Je mi nabízená GTV6 Zender 2.5V6 rok 85, ale bez papírů. Teď bych potřeboval pořešit, kam ji eventuálně složit a renovovat. Kdyby byly ty papíry:( Na ty veterány to je nářez. A stejně bych na to chtěl dát nějaký pořádný kola. Něco jako mám teď na 156, 18". -
"-- skrytý --" 11.09.05 23:42
« Re:
colin: to je další Alfa, kterou bych nikdy nevolil. A to se vyráběla nejdýl...
Průser je prostě v tom, že dokud se člověk nepovozí, nepochopí. Design, image nebo papírový údaje jsou na nic. GTV je prostě nářez, jízdní vlastnosti i v době Lancerů Evo jsou pořád prvotřídní. Pravda, mělo svý mouchy a nebylo jich málo, ale i tak to stálo za to! -
« ...
Karburátory jsou na vzpěře, která je ukotvená dole u silentu motoru. Stejně tak ovládání plynu tam není kloubovým mechnismem jak je to na každém GTV, ale lankem. Prostě systém ze 75ek. Asi to je tím, že to je jeden z posledních kousků. Mě osobně taky překvapilo, že karbecy co ležely 3 roky s motorem v kurníku jedou. A navíc bezvadně.
Vstřikování na 75ce 2,5 reaguje na plyn daleko líp než na spoustě nových vozidlech. Taky proti němu nic nemám a proti spolehlivosti už vůbec ne ;o) -
"-- skrytý --" 09.09.05 22:43
« Re:
Beaumont: Ale v ČR se řídíme v otázce uznání veterána ustanovením 1.2 FIVA, ne?
asimov: počkej, až se ti jeden karbec ucpe a budeš je muset čistit a potom štelovat. S tím mám taky dobrou historku: objel jsem s Giuliettou (po výměně těsnění mezi karbecama a hlavou) celou republiku - ten má známýho, co jezdil závody a ten prej dvojitý Webery umí seštelovat perfektně. Zkrátím to, 6 pokusů, výsledek nula. Potom jsme jeli do I a v jedný vesnici o cca 2.500 obyvatelích byla prodejna se servisem Ferrari a tam nám poradili nějakýho místního "ladiče". Tak jsme zajeli do stodoly a takovej mladej hejsek prej po obědě, že bude hotovo. Žádný vybavení, nic, prostě stodola ještě od slámy a nějaký nářadí a pár aut (spousta přes boudu). Ale odpoledne šel motor skutečně jak hodinky. Bohužel asi 2-3 měsíce. Pak se zase začal rozjíždět...možná to bylo tenkrát kvalitou benzinu u nás, ale už bych ty karbecy nechtěl. Od 75 už byly karburátory na vzpěře, takže všechna jejich váha nespočívala na těch gumičkách a tím pádem se nemusely tak často měnit (ale zase se tam dávaly DellOrto, který se rozjížděly mnohem víc než originál Webery, a měly jinačí sytič). GTV6 už má normálně vstřikování paliva Bosch Jetronic (kupodivu docela spolehlivé), akorát nemá výměnnou ECU.
A co takhle tuhle Alfu: [odkaz] -
« Bez nadpisu
Hm, tak tohle o „20 let od ukončení výroby modelu“ jsem sice už taky zaslechl, ale myslím, že to u nás takhle neplatí...
Právě proto se na veteránské značky dají dostat i auta, která jsou starší než 20 let bez ohledu na výrobu modelu. Fiat i Maserati se určitě dělaly před více než 20 lety. A to, jestli si někdo „uhraje“ auto z roku 1984 na to, že je třeba z roku 1979, už je jiná kapitola...
Koneckonců, já mám na veteránském čísle BMW řady 6 z roku 1976, ale tahle řada se dělala až do roku 1989.
Jinak v rámci EU to bohužel stejné NENÍ, každá země má svou úpravu (např. v Německu je veterán až od 30 let, ale na mladší auta lze dostat sezónní značky s levnějším pojištěním apod.). Kromě toho je tu ještě mezinárodní orgán FIVA (www.fiva.org)...
Asi nejlepší je vybrat si nějaký rozumný klub a poptat se tam. -
« ...
Ta Pragovka nevím vůbec přesně co to je. Podobný tomuhle: [odkaz]
Jinak včera jsem finálně připojil baterku, otočil klíčkem v zapalování ( cca minutu točení), nasálo to benzín do karbenátků, pavouci vyskákali z výfuku a motor naskočil.
:-! . Udělal jsem asi tlustou čáru za elektronickým vstřikováním, tohle je ten správnej hardcore....... jak to hází lišky do sání >:-[] -
"-- skrytý --" 08.09.05 22:01
« Re: Veteránská číslo
Teda - určitě to víš líp, já veterána nemám, ale jen informace, které jsem dostal (třeba najsou zcela pravdivé nebo se změnily):
Tady v Praze mi na ústředí v autoklubu (v Opletalce, naproti hlaváku) říkali, že rok výroby není rozhodující, ale že je rozhodující završení 20 let od ukončení výroby modelu (modelu, ne auta, proto se Žigul 2101 stal veteránem až letos, byť může mít rok výroby 1971). Tomu by odpovídala i letošní akce "dědeček automobil", kde byla auta jako Fiat Spider nebo Maserati Spyder z roku 1984 na veteránských číslech. Ještě víc mě to zarazilo u Porsche 924; podle mě byla výroba ukončena v roce 1986, ale i toto auto bylo na oné akci na legálních veteránských dokladech :?: Beta se ale normálně uvádí jako "auto d'epocca". Sem členem nějakýho takovýho spolčení pacientů pořádanýho v Itálii a Beta je tam normálně v poho registrovaná jako veterán. To bude asi v EU všude stejný, ne?
Potom jde auto na otestování, kde je mu přidělena třída (podle stáří; mají slovní názvy - které si nepamatuju - a písmena abecedy) a podle stavu (původní, přestavěné, upravené - přidělují se čísla). Ověřuje se ale i číslo motoru - takže ta 3.0 by ti neprošla, pokud není originál (a originál bych šacoval tak na 30.000 Euro a výš). A pozor! GTV6 měla pro některé trhy (stejně jako všechna Maserati) třícestný řízený katalyzátor, takže to jde ještě normálně na Jarov nebo na Chodovec na emise!
Říkám, jsou to informace jedna paní (teda jeden pán v Opletalce) povídal/a... -
« ...
Magic: svýmu mechanikovi na technické vysvětlím i to, že sedan je coupe, to je detail. Holt česko.
Beaumont: No techničák mám švýcarský a auto je z roku 1984, čili to je pasé. Každopádně takovou Pragovku z 20. let co staví jeden kamarád podle tohoto návodu asi jako veterána nikdo nepřihlásí. K tomu autu nejsou žádné doklady původu. Ale věk se mu upřít nedá >:D -
« Veteránská číslo
To magic a spol.:
Dovolím si pár doplnění a případně oprav k info o veteránským číslům (sám mám veterána už asi 5 let, oblast Brno):
1. Ve veteránském klubu teoreticky být nemusíš, ale je to fakt jen teorie - bez nich ty "papíry" v životě nevyřídíš.
2. Omezení na sezónu už neplatí, můžeš jezdit kam chceš, kdy chceš a jak chceš, jen s autem nesmíš podnikat
3. Platí se vždy 1/12 běžné sazby povinného ručení ročně, zato s havarijním pojištěním bývá dost problém
4. Já na dokladu o koupi vozu žádnou poznámku o veteránovi neměl a nebyl problém, v klubu ale chtějí nějak dokázat stáří auta (např. původním italským nebo jiným techničákem atd.)
5. Musíš projít dvojicí testací - tzv. "klubovou" na historickou původnost (aby tam nebyl jiný motor, sedačky atd.) a "krajskou", což je vlastně STK bez emisí (alespoň tak to chodí v Brně). U nás na to bývají docela přísní, žádný moderní tuning neprojde!
6. Ano, je dost odlišností v jednotlivých krajích...
7. Auto nesmí být starší než z roku 1981 nebo 1982 (teď nevím), hranice se sice posunuje, ale NE o rok ročně, nýbrž pomaleji. Jinak řečeno - auto z roku 1984 přihlásíš na vet. čísla až někdy v roce 2009 nebo tak nějak (dá se to najít někde na webu). Navíc v některých klubech tahle "nová" auta neradi vidí (už na mě s mou károu z roku 1976 se občas koukají divně).
8. Zkus www.veteran.cz
9. Není to žádná sranda... -
"-- skrytý --" 07.09.05 23:12
« Re: gtv
Počet náprav/z toho poháněných: 2/1 - přední
Podle toho to pozná každej na STK, protože tvrdit, že je převodovka vzadu a pohání to přední kola... 8-s
O veteránských dokladech jsem v souvislosti s tímhle autem přemýšlel a zjistil jsem: 1. většina úřadů s tím nemá moc zkušeností, takže se to hodně liší úřad od úřadu. 2. Musíš být členem nějakého veteran klubu, který je právoplatným členem asociace veteran car clubů AČR (tedy nestačí si vytisknout nějakou průkazku neexistujícího klubu nebo klubu tvořeného tvým příbuzenstvem). 3. provoz veteránů je omezen na sezonu; mimo sezonu je možná jízda za účelem srazu, servisu a dalších definovaných jízd; tzn. můžeš jet v podstatě kdykoliv kamkoliv, ale těžko třeba s rodinou nebo dětskou sedačkou. 4. Veteráni platí pouze částečnou výši povinného ručení, počítanou jako entina roku krát období (délka sezony). 5. Musíš prokázat původ vozu a na dokladech o koupi musí být výslovně uvedeno, že se jedná o veterán (v případě individuálního dovozu). 5. musíš předložit potvrzení importéra/výrobce o tom, že vůz patří do kategorie veteránů 6. musíš projít speciální STK a ME (s kamerovým systémem). -
« gtv
Magic: GTV 2.0 už se rýsuje a vypadá moc dobře, hlavně kastle je perfektní. Když si to tu nakousl, taky bych to možná rád na veteránských číslech, ovšem podle čísla karoserie to je poslední rok výroby. Nemám páru co to obnáší, zatím sháním papíry na GTV či Sprinta ( to tady v Brně žádnej cajt nepozná ;o))))) -
"-- skrytý --" 06.09.05 20:31
« Re: GTV6
3.0 V6 bude klasická 2.5 s motorem z pětasedmy. Je to dost běžná výměna (a nikdo to nepozná). Ono to skoro nic nestojí (třílitrový motor se sežene tak za 200-300 Euro) a je to dost znát. Standardní GTV6 2.5 se pohybuje v cenách od 3.000 Euro, aby byla pěkná, zachovalá a neshnilá spíš kolem 4.000. Přihlásit ji lze bez problémů na vetránský doklady. V ČR jich je málo a kdo má, nedá. Vím teda teď z fleku o pěti kouscích, ale ani jedna není na prodej.
Beaumont: máš pravdu, pro mě je to jedna řada a to je hodně nepřesné. Přiznávám, že řada od Alfasudu po 146 s boxerama není pro mě Alfa Romeo a raději bych, kdyby celý svět zapomněl, že ta auta kdy existovala. Důvod je ti asi jasný, ne že by to konstrukčně bylo tak zlé (ale to ani Capri nebo Manta 400). -
« Sprint
Zdravím. Teda nechci se hádat, ale Sprint byl spíš na základě Alfasudu, než 33, ne? Vždyť se původně jmenoval "Alfasud Sprint".
A takový příkrý odsudek si snad taky nezaslouží - sice jsem v něm nejel, ale četl pár dobových testů (uvažoval jsem o koupi) a dokonce i Němci o něm psali docela dobře (ve srovnání např. s Bagheerou).
Jasně, (Alfetta) GTV je jiná liga, ale taky cenově... -
« GTV
jedna nebo dvě GTV byly v Tymákově (u Plzně). Chce se to ale poptat, nicméně před 2 roky byla jedna z nich na prodej. Nebyla ale úplně originál, nějaký vytahovaný lemy, jinak ale na pohled dost slušná. S majitelem (synem ?) jsem tehdy mluvil na parkovišti u tesca. Jinak jsem ji nikdy na papírech v čr neviděl, pouze před pár lety byly noviny plný nabídek na sprinty. -
"-- skrytý --" 05.09.05 23:53
« Re: To: magic
ee,ani omylem!!! GTV6 je plným jménem Alfa Romeo Alfetta GTV. Tedy motor vpředu a převodovka vzadu, přední lichoběžníky na torzkách, vzadu DeDion. Vyráběla se do roku 1984. Naštěstí, protože za celých 6 let nepustili v divizi II cesťáků mezi sebe nikoho. 18 světových rekordů, naprostá suverenita. Z těch aut, co jsi jmenoval, jí nemůže konkurovat nic. Sprint je bezcenná cetka na základě 33 opravdu s boxerem.
GTV byla se čtyřválcem (to i GT) 1.6/110k, 1.8/120 k a 2.0/130 k. Ty jsou relativně levné, 2.0 se dá docela ladit (větší průměry kanálů a karbeců), je to slušný auto, ale žádnej zázrak. Ten podvozek má navíc. GTV 6 jsou dvě - základ 2.5 V6 12v 156 koní. Moc pěkný svezení. Ale pak byla i Evoluzione s 205 koněma a ta jede o moc líp a má vzadu samosvor. Ale špica byla Turbodelta s turbomotorem 220 koní. Rarita, velmi drahá. Ještě pak Zender vrtal V6 na 2.8 l. ale nebylo to nic moc. Fabrika udělal i sérii 3.0 V6 se šesti karbecama jako v Alfě6, ale v životě jsem to auto neviděl. Souběžně šla i Giulietta (1.6/1.8/2.0, V6 nebyla, Turbodelta ano, ale "jen" se 170 koněma). Později se z toho vyklubala AR 75 (1.6/1.8/2.0/2.0TS/2.5V6/3.0V6/3.0V6QV/1… a její deriváty RZ a SZ (nezaplatitelné labůžo), krátký život měla obdobná, ale větší Alfa 90 (1.6/1.8/2.0/2.0V6i/2.5V6). Ropáky neuvádím. Stejně jako u 75 byly i u GTV 2 navzájem nezaměnitelné kastle - pro čtyřválce a pro šestiválce + turba.
Jinak - oblíbený vtípky: GTV 2.0 a do ní motor TwinSpark ze 75; GTV6 a do ní třílitr + zadní samosvor ze 75 QV; GTV6 a do ní 2.0 V6 turbo ze 164. Je pak vtipný, když auto ze 70. let vzhledu Rapida vypráská Porsche. Alfa 75 (a její deriváty) byla poslední opravdická Alfa Romeo. Od tý doby už to jsou jen lepší Fiaty... -
"-- skrytý --" 05.09.05 19:26
« To: magic
Tak se poohlížím po AR GTV6 až nebudu vědět co roupama dělat a udělat ji jako je na carlone-tuning.ch. Jen kdyby byla kam dát. Líbí se mi všechny tyhle kupátka z těch let jako: GTV6, Sprint, Sciroco, Capri, Manta .....Nevíš co tam přišlo za motory? Nějaký rok 85 apod. to byly boxery ne? -
"-- skrytý --" 28.08.05 23:18
« Alfa 146 - Airbag kontrolka
Ahoj, potřeboval bych prosím pomoct, praskla mi žárovka zezadu na tachometru, tak jsem ji vyměnil za novou, všechno jsem řádně zapojil a namontoval zpátky. Celé osvětlení tacho teď svítí dobře. Jen že po nastartování se rozsvítí kontrolka airbagu a nezhasne - svítí pořád. (všechny ostatní zhasnou) Montáž/demontáž jsem provedl několikrát znovu - a pořád kontrolka svítí. Všechno ostatní funguje v pohodě. Airbagy jsou v pořádku - auto je nehavarované a před vyjmutím tacho bylo vše ok. Měl byste někdo prosím radu? Díky moc za jakýkoli nápad. -
"-- skrytý --" 28.08.05 23:06
« Re: Re: Re: Re: Re: Re:
jestli se s tim tak dlouha carali a pak z toho je jen jedna motorizace a u 166 nic tak to nevim co si o konstrukterech od alfy myslet. preplnovany benzin spolu s 4×4 u 156, hm, zajimava kombinace. vrazit to tam jeste ted tak by se to snad i trochu prodavalo. kdyz se muze prodavat crosswagon, i kdyz tam nevim jakou jinou chaluparskou ctyrkolku bych zvolil. trebas u subaru mi docela vadi ze se jim jeste nepodarilo otevrit designerske oddeleni a design porad bastli konstrukteri (jinak se ten vzhled neda vysvetlit).
a 159 bude asi cenove trochu vyse, aspon podle ambici jake s tim maji. -
"-- skrytý --" 28.08.05 22:32
« Re: Re: Re: Re: Re:
Naopak, od začátku byla AR 156 koncipovaná na pohon všech kol. Největší zátěž je na převodovce a rozvodovce, protože je to komplet jiný, než předchozí 155 Q4. Pak už musíš jen upravit výfuk, nádrž a rezervu vrazit do kufru. Experimentovalo se tam s motorem Lancia 20v turbo, 2.0 V6 TB 24v i s atmosférickým 3.0 V6 24v. Nakonec z toho ale nebylo nic, protože bylo potřeba vyvíjet jiný věci. 166 dokonce byla na testování přistavená ve verzi 2.5 biturbo quattro/250 koní. Já tam teda nebyl, ale mám ještě možná někde schovaný fotky. To ale ještě měla trochu jiný přední světla, než dva měsíce potom při oficiální představovačce (a hlavně quattro mělo jinou zadní nápravu). Tam už ta Q4 taky nebyla a nikdy potom nepřišla ani přesto, že hlavouni Fiatu každej rok AR 4x4 slibovali. -
"-- skrytý --" 28.08.05 08:11
« Bez nadpisu
to magic: dik za tip na ten eurocar, uz jsme je videl pred casem (maji reklamu na tipcarsu). alfic tam maji opravdu dost, ale ty ceny se mi zdaji opravdu dost premrsteny (mozna, ze to dela ta zaruka), ale presto dik
to Pavek_KR5: hele diky za super tabulku, asi si nad ni travil dost casu a tvoje marea musi byt jako nova -
"-- skrytý --" 27.08.05 18:11
« Re: Re: Re: Re:
spis jsem myslel na to ze oproti uprave pro vicero motoru muselo byt upravovani dalsich veci narocnejsi. vzdyt to musi mit i jinou kastli atd. koukal jsme par dnu zpet na svoje auto zespodu a neprislo mi ze zastavet tam pohon 4×4 je neco snadne. oni s tim myslim ani zezacatku nepocitali, ne? a vlastne nejen zezacatku, vzdyt to prislo az v dobe kdyz uz byla temer venku 159 (ktera mne uz moc nebere). ted mne napada ze u 2,4jtd by mohl byt problem s mistem. u 2,5V6 mozna taky a 2.0 se jim mohlo zdat na 4×4 malo.
ty fotky 147 4×4 jsem videl, ale dost mozna to jsou jen muly na testovani. zrovna tak jezdi stilo 4×4 a pritom uproad, ci jak se jmenuje ta jejich "chatarska" verze, je jen predohrab. nejaka petidverova 147 2,4jtd Q4 by byla taky celkem fajn :)
a 147 by mohla byt jako sedan? to snad ne. -
"-- skrytý --" 26.08.05 23:25
« Re: Re: Re:
tomaz: to taky moc nechápu, ale zřejmě se tam jedná o spojku a tvar příruby převodovky pro mezinápravovej diferák. Možná nemělo smysl dělat nový formy a technologii, když věděli, že je to jen na chvíli a měli vytipovanou největší poptávku (od Audi). Ale když končila 164, tak byli ochotni v podstatě smontovat cokoliv ze skladových dílů a skombinovat to s čímkoliv. Pokud se ale podíváš na 159, je to úplně jiný auto než 156, spíš je to nástupce 166. 156 Sportwagon a Croswagon mají být v nabídce ještě nejmíň rok. Otázka je, co bude s modelem 147, zda se na něm projeví nějaká změna, ať v karosářské verzi sedan nebo směrem k motorům JTS a neustále zkoušenému 2.4 JTDm, který ale zatím není pro 147 v nabídce (přestože závodil v Nurburgringu mezi sériovýma autama). Navíc se už dlouho spekuluje o 147 4x4, jsou i fotky ze zkoušek, ale zatím není nic oficiálního. -
"-- skrytý --" 25.08.05 22:12
« Re:
matuS: ee, Alfa používá TwinSpark (dvě svíčky na válec). Politika Fiatu v otázce motorů není jako u VW, kde mají 6 motorů ve všem. Těch Fiatích motorů je hodně, mají spoustu společných dílů, to jo, ale taky hodně odlišností. Takže sedí třeba na společným bloku, ale hlava, klikový mechanismus (někdy část, někdy komplet) a sací a výfukový trakt je rozdílný. Tak třeba dvoulitr mají v Alfě TwinSpark, JTS, v Lancii pětiválec a další dva mají turbo - pětiválec Lancia a šestiválec AR. Někdy je to až nepochopitelný (třeba v Themě byly 3 verze motoru 2.0 T 16v, z toho 2 se liší naprosto zásadně). Já ale třeba vůbec nechápu, proč je na 147 motor 1.6 celkem 2x(?) a přitom 1.8 není vůbec, proč tam je jen jeden V6 (3.2) a to jenom ve dvou dveřích (ona je tam, pravda i ta kastle trochu jiná, ale 147 2.5 V6 by mohlo být docela príma auto), proč tam u nový verze není motor 2.0 JTS ale stále 2.0 TS (to se vyplatí vyrábět nebo mají takový zásoby)? Proč u 159 není nějaký V6 2.5 a proč tam není žádný turbo, když V6 TB byla na domácím trhu 2. nejprodávanější verze? Proč je v Lybře benzin 1.6, 1.8 (ty jsou Fiatí) a končí to pětiválcem 2.0; proč tam proboha není i úplně stejnej pětiválec 2.4/175 koní (kterej je ale zase ve Stilu)? Dyť ten podvozek Lybry by zvládnul i třílitr s prstem v nose (na rozdíl od toho Stila)! A hlavně - proč je v Cromě ten předpotopní motor od GM, když tam mohl být v pohodě ten pětiválec od Lancie, kterej je tisíckrát lepší (táhne od spoda mnohem líp, je tichonkej, nenáročnej, spolehlivej a ani moc nechlastá) to mi zůstává rozum stát! :( -
« Re: Re: nákup 156 JTD
magic: myslím, že to všechno není (hned) nutné, já (zatím) žiju jenom s vyměněnejma horníma ramenama a 99% hluku je pryč :)
Rozvody + olej + filtry se dá pořídit do 10, s Conti group mám taky ty nejhorší zkušenosti. Víc než Premium Contact hučí snad už jenom Bravura :) -
"-- skrytý --" 24.08.05 23:23
« Re: nákup 156 JTD
kejml: jo, Imofa je má za 1440 a máš je skladem, ale přidej oscilačky, silentbloky na ně i na stabilák a spodní úchyt horního ramene. Vzadu většinou stačí taky jen silenbloky podélnýho ramene za pár kilo (celkem spodek cca 5.000). Kotouče jsou na to lacinější jak na Fabii, destičky od FriTechu sice moc nebrzděj, ale dá se s tím žít a tak největší investicí většinou bejvaj gumy (brzdy cca 9.000, gumy cca 16.000 - žádný Conti Group, pak to nezatáčí). Pak ještě kladky na rozvoďák a vyvažováky u TS (celkem cca 4.500). No a máme 35 klacků v pr...to dělají hlavně ty gumy (bez nich se to do 20 vleze - takže při nákupu zaostřit na gumy!!!). Koukal jsem, že 159 už má zase řetěz, takže žádný výměny. Škoda, že je to tak hnusný Německý auto...
marpri: známej mě upozornil na tuto firmu, ale nemám s ní žádné osobní zkušenosti. Prý prodávají auta se zárukou, asistencí a je tam hodně Alfic. Je to [odkaz] v Brně. Ale jak říkám - je to informace typu JPP. -
« k nakupu ojete AR156
to marpri: Kdyz jsem pred casem kupoval jetou Mareu 2.4JTD, tak jsem si sepsal do tabulky, co vsechno zvladnu na miste zkontrolovat sam, co zkontroluje znackovy autoservis atd. Pokud chces tak prihrej email a ti ty tabulky poslu.
Bazaristum v Budejkach se ze mne po par hodinach delalo mdlo a kdyby to nebyl jety Fiat za 310.000 (tj. auto v germofilni CR takrka neprodejne), tak by me uz v pulce poslali vis kam :-)
Ale chteli prodat, tak ten pulden vydrzeli (vlastni kontrola + servis + lustrace na STK), po predlozeni seznamu zjistenych zavad lehce slevili a placli jsme si. -
« nákup 156 JTD
mám tu pár postřehů, jak ze sebe neudělat vola
1. Projdi si diskuse na internetu - tady a ARC klub [odkaz] a zjistíš, co se na autě se*e. Ber to ale trochu s rezervou, jsme většinou fanatici >:D
Pár zajímavostí se dá najít taky na Fiat Marea webu - [odkaz] nebo Fiat Bravo web [odkaz]
2. Nikdy nevěř bazarníkovi ani dovozci, pokud to není Tvoje máma, táta, brácha nebo ségra.
3. Podle VINu zjistí Alfa/Fiat servis měsíc a rok, výroby, měsíc a rok uvedení do provozu, třeba taky barvu čalounění.
4. Pokud nejsi mechanik z Imofy, nepouštěj se do dalších akcí a obětuj 500 - 1500 za prohlídku nejlépe v autorizorvaném servisu, kde Ti řeknou víc.
5. Nech udělat rozvody + oleje + filtry, dá se to udělat za 10.000. Furt lepší než GO motoru. Alfa je citivá na kvalitu a hlavně množství oleje!
Dá se zjistit, kolik má najeto řídící jednotka. Úmyslně neříkám auto, lze vyměnit ŘJ, ale s tím musí jít imobilizér, klíče, zámky. To se vyplatí jen u málo aut. Údaje v ŘJ jsou nezměnitelné, nebo aspoň zatím se nikdo nepochlubil, že to jde.
Z novějších ŘJ po r. 2000 jde třeba zjistit, kolikrát byly otevřeny dveře u řidiče, nebo kolikrát šel motor do omezovače. Z toho si lze taky udělat obrázek, co před Tebou stojí za střep.
Z přední nápravy bych nedělal vědu, obykle to spraví horní ramena za 2x 1400 origo + práce na 3 hodiny.
Možná si ještě na něco vzpomenu, dám to sem. -
"-- skrytý --" 23.08.05 14:34
« Bez nadpisu
no a ja bych potreboval jednu 156 z I,
jedu taky :o)
treba tadle by se mi libyla
Karoserie: sedan
Barva: světle stříbrná metalíza
Typ motoru: turbodiesel
Objem motoru: 2387 ccm
Výkon motoru: 100 kW
Rok výroby: 2000
STK do: 07/2007
Najeto: 86 000 km
Výbava: ABS, airbag (4x), volant stavitelný výškově, posilovač řízení, klimatizace automatická, el. ovládání všech oken, el. ovládání zrcátek, imobilizér, centrální zamykání, centrální zamykání s DO, tónovaná skla, kola z lehkých slitin, CD-přehrávač s měničem CD, sedadla stavitelná,
Další informace: první majitel, nebouráno,
Poznámka: Dřevěný interier.CD s MP3 a WMA.Velmi dobrý stav. Dovoz Italie.První majitel.
jenom ne ten dreveny interier -
wolff 23.08.05 12:44
« Bez nadpisu
No jo, kdyby už za dobrý peníze nebyly 166...Ale o té dvojce se fakt dá uvažovat... Jo u nás stojí furt kolem 100 000, a to je moc...Za 2000 euro, kdyby si člověk mohl vybrat, to by už šlo... Tak kdyby si pro ni náhodou jel (155 by ti už byla malá), tak bych jel s tebou... >:D A asi fakt ta 2,0 TB... -
"-- skrytý --" 23.08.05 11:48
« Re:
Posuzovat auto podle klimačky je někdy nutnost, zvlášť u 164/I. Protože ten malej krokáč - to je pro to auto většinou konečná. Musíš rozebrat půl auta a zacálovat 8.500 Kč za motorek. A pak už ta přístrojovka vydává zvuky naprosto nesnesitelný. Dvojka je v poho. Jinak Q4 je divný auto: perfektní řízení, super zavěšení i odpružení, super trakce a slaboučkej motorek, kterej to všechno nezvládá utáhnout. To auto vůbec nejede! Zapomeň na to, co píše fabrika - stovka za 7,3 s. Ani omylem! Pod 8 se dostaneš jen hodně těžko. Chce to tak dvě turba a pak možná...
Jinak si pamatuju debut 164 v r. 87. a potom sérii článků v tehdejším nekomerčním tisku (zlatá to doba - alespoň v tomhle), byla to bomba. Taky jsem ji kdysi měl (samozřejmě po x letech) a sloužila dobře (měl jsem TS a ta spotřeba byla na delších trasách do 8 l). O dvojce v TB jsem i nedávno přemýšlel, v I stojí ty poslední kousky cca 1500-2000 Euro a doklady se dají koupit do 10.000 Kč. Pořád je to solidní auto, prostorný, s dobrým podvozkem a stovka za 7,44 s a maximálka 247,8 km/h myslím stačí (údaje z testu časopisu Automobilismo). -
wolff 22.08.05 12:42
« Bez nadpisu
A kdo se tě Magicu ptal na názor? >:D >:D >:D
No nic ve zlým...Ale posuzovat auto podle klimy...No já měl samo na mysli poslední verzi. A jestli 3,0 a nebo 2,0 turbo, o tom diskuze...No řekl bych, že na hezké svezení a menší problémy s údržbou ten 3litr...Ale přiznávám se, že bych to asi neuživil...Ale mazel to je a na dálnici tě taky málokdo předjede, pokud nechceš... Tak asi tak nějak... A v Q4 variantě taky není zlá...Faceliftovaná Thema není zase až tak ošklivá...Ale 164 je nádhernej Pininfarina mazel...S tím nic nenaděláš... S tím můžeš akorát souhlasit...Tak a teď se vyjádři... ;-) -
"-- skrytý --" 22.08.05 09:45
« Re: ALFA 164
164??? Která? První (ovládání klimačky stříbrně-pruhovanými čudly zepředu) = průser s klimačkou. Jak spojka na kompresoru (originál pouze komplet kompresor, musí se trochu pobastlit) a hlavně krokovej motorek Bosch v přístrojovce. Hrůza!!! Navíc přední náprava dost odchází a nahazovací relé Bosch taky. Motor 3.0 dobrý, ale mně přišel lepší 2.0 V6 turbo. Ač fabrika tvrdila zarputile opak, TB byla rychlejší než 3.0 V6 24v a přitom míň chlastala. Druhá generace (ovládání klimatizace tmavými čudlíky zvrchu a dva velký displeje) byla lepší. Hlavně ale vynechat v nabídce motor 2.5 TD, protože to je děs! Mně možná líp sedla spíš sestřička Thema, protože měla sklápěcí sedadla vzadu s asymetrickým dělením, existovala i jako kombi a turboverze měly podle mě lepší motor a navíc špéru. Klimačka přežila auto, diesel byl sice dost technicky zastaralej, ale vydržel. Nevýhodou Themy proti 164 byla podstatně horší antikorozní ochrana, horší aerodynamika ve vyšších rychlostech a navíc byla strašně hnusná. -
"-- skrytý --" 21.08.05 23:12
« Re:
Bohužel, poznat to opravdu nejde bez demontáže. Jediné, co lze jakž takž prověřit, je to čidlo (vypuštěním litru oleje), jestli to policajt zjistí nebo ne. Ale v bazoši tě asi nenechají vypouštět z auta olej :-(
Ta přední náprava je v podstatě zase obdobně životná jako na jiných autech, jen je trochu komplikovanější a tudíž oprava o fous dražší. Možná je fakt, že díky tomu, že u 156 jsou přeci jen kola trochu víc na silnici, než u konkurence, o něco víc ten závěs trpí. Ale díky tomu zase právě to auto reaguje, takže to je něco za něco. V6 a JTD mají předek těžší, takže se vymlátí dřív než třeba u TS, ale není to opět pravidlem (záleží na majiteli a kde a jak s tím jezdil). 2.4 JTD si umí i nechutně obrousit čumák... Navíc - je-li auto pravidelně servisovaný, mělo by být to uložení o.k. (jinak je servis k.o.). Auta z I nebo CH neznají moc děr a tudíž je taky velmi pravděpodobný, že to uložení bude v pořádku. Auto z D nebo severu A je stejný jako z CZ. Vymlácený od děr, rozežraný od soli a dokurvený od mechaniků...
Zkus se mrknout na stránky Imofy, něco tam mají, třeba s nima bude řeč. Kdysi bývala, potom zase ne, pak jenom s někým...teď nevím. -
"-- skrytý --" 20.08.05 09:56
« Bez nadpisu
koukal,
vypada moc dobre, ale 200 penez je na me dost.
tak nejak bych se chtel vejit do 150 - 170,
ale pri konkretni predstave jak by to auto melo vypadat to asi nedopadne,
146 slouzi dobre, a nikam nespecham.
jo a pak ten problem s tim dojet si pro ni do I (uz jsem to popisoval)
jeste jsem se chtel optat, mozna ujasnit:
zakladni na co si dat u 156 bacha po precteni hodne diskusi je?
teda krome astatnich beznych vecech jako u kazdeho jineho auta
1)predni naprava - auto je tezsi na predek, a vzhledem slozitejsi konstrukci ulozeni predni napravy casteji odchazeji predni ramena a stim spojene dalsi ... a prijde se nato pri bezne prohlidce mlacenim na naprave
2)elektronika Bosch - asi snad vsechno (ale neni to pravidlem)
par prikladu ... a) priznaky: motor za studena je jako by bez zivota, mozna se pri prudcim seslapnuti plynu dusi - nejspis lambada, atd ..
b) a tad ta klika na TS ... porad vsude ctu o nejake pridrene sale na tretim pistu z nedostatku oleje zpusobenem bud nekontrolovanim, nebo spatnym cidelm na hladinu oleje. no a poznat to snad nejde, jen se podivat na hladinu oleje a poslechnout motor
prosim o oprvu, mozna se mi mychaji veci dohromady a pisu uplne blbosti, ale rad bych mel jasno. -
"-- skrytý --" 19.08.05 12:13
« Re:
Každej vrak má drahej servis a je jedno, jaká je to značka. Koukal jsi na ten autoscout? Na tu bordo metlu za bůra se zárukou rok? Jestli máš ty prachy hned a v hotovosti, tak bych neváhal. 170.000 Kč ti asi stačit nebude, vyjde tak na 200, ale zase vypadá dost libově (5300 Euro auto + papíry, 500 Euro cesta a cca 10.000 Kč přihlášení = 190.000 Kč + nějaká rezervička na nějakou drobnost; na druhý straně všechny auta, který teď přijely po ose z I měly už před prodejem čerstvý řemeny a náplně, takže investice maximálně do pneu). -
"-- skrytý --" 18.08.05 15:25
« Bez nadpisu
neni duvod aby od leasingovky bylo auto nejak v lepsim stavu, naopak.
mate pravdu,
prave jsem se byl na ni podivat.
pry od policejniho zabavovani ma totalne vylamane vsechny zamky (kapota, dvere, kufr),
pry z policejniho parkoviste je omlacena kolem dokola(narazniky, oba boky)
pry nikdy nebourana (na prolomenem levem rohu zadniho narazniku 5mm kytu - pry z fabryky)
lak narazniku pomeranc a jeste se zacina loupat
kazda pneu jina
najeto 121 000km - ale tech poslednich (volant a radicka uplne osoupana -mozna za ta kuze tak ma vypadat)
po vyjeti z mista stopy od voleje ) pry jine auto pred timdle
a to sem vubec neresil motor, podvozek a tu ptevodovku (teda ne ze bych do toho nejak moooooc videl) -
"-- skrytý --" 18.08.05 11:59
« Bez nadpisu
Nějak nechápu, v čem by jako leasingovka měla být zárukou dobrého servisu?!?!?!? Tam jde o to, že pokud ten motor žral olej a policajt nic neukazoval, majitel na to sám normálně nepřišel. Přišli na to maximálně v servisu, kde to auto servisovali, protože z toho vypustili 2 l oleje, chápeš? A v tu chvíli už jsou ty lágry načatý, takže takový auto nebrat. Jak s tím souvisí leasingovka nechápu. A hlavně - nevěř tomu, že leasingovky mají nějak levný auta. Naopak, není dražšího zdroje, protože leasingovka počítá zůstatkovou cenu vozu tak, že spočítá kolik měla za to auto celkem dostat (splátka x počet splátek + akontace - pojistky), kolik dostala a výsledek je cena vozu. Jen ve výjimečných případech je takto stanovená prodejní cena výhodná (platí pouze pro posledních 6 měsíců u leasingu na 36 měs.). Navíc před zabavením leasingu LU většinou už ví, že auto vrátí a podle toho se k němu chová. Někteří střelci dělají i to, že vezmou auto na leasing s malou akontací, vyberou z něho třeba motor nebo převodovku a nahradí nefunkčním nebo polofunkčním dílem a potom to jako vrak leasingovce vrátí nebo ze dvou složí jedno apod. Docela se to vyplatí...