Alfa Romeo
Zařazení: Všechna fóra > Diskusní fórum "MotorCafé" > Alfa Romeo
-
"-- skrytý --" 09.10.05 21:19
« Re: Re: Re: AR159
ono je to asi tim ze se snazi vyrobit auto ktere by se dalo obecne prijimanym meritkem hodnotit jako dobre. kouzlo nekterych aut je tak trochu v jiste nedokonalosti, nebo spis prehlizenim nekterych vlastnosti ve prospech druhych. nejde nevzpomenout padesat let slavici citroen DS, v podstate celkem ulet. neco takove (samozrejmne v kontextu doby) treba korejci (nemci) asi hnedtak nevyrobi. nevadi mi ze mi auto na nerovnostech "bere volant z ruky" jenze kdyz do toho sedne nekdo neznaly tak to temer neudrzi na ceste jak s tim lita ze strany na stranu. trochu prehanim. takovy clovek pak rizeni treba u vw bude hodnotit jako prikladne. to ze zrovna rizeni zustalo "jine" mne tesi dvojnasob. a treba u bezpecnosti mne ten jejich sverazny pristup trochu vadil. takze tady je zmena plus. a tak trochu mne i tesi ze je to trosku neco jine nez 156, aspon mne to nebude tak mrzet :-) posledni bod nerozmlouvat! - vim jak se divas na 156 :) -
"-- skrytý --" 09.10.05 20:14
« Re: Re: AR159
Ee, netestoval jsem ji, jen jsem měl možnost se svýzt v 2.4 JTDm, resp, objet kousek Prahy. Přesně ti rozumím - ze zveřejněných materiálů jsem měl úplně stejnej pocit - velký, těžký ponorkový německý auto. Ono to tak trochu samozřejmě je, ale spíš je to takovej kříženec. Ponorkovej efekt se trochu koná díky tomu, že je to výrazně tišší (hlavně díky o 1 mm tlustším a tím pádem i těžším sklům a taky díky plastům). Ale je to auto drobnější než vypadá na fotkách, spíš má dlouhej rozvor a je hodně široký (na parkování u supermarketů nepoužitelný). Ale řízením nebo chováním je to pořád Alfa. Pořád víš, že řídíš auto a nemáš pocit, že usínáš v obýváku před televizí. Ale samozřejmě plasty až po bradu a prostorností je to pořád za 155 (přičemž je to mnohem větší). Proti Baworu ale zase bezprostředně reaguje na volant (a to dost zprudka, fakt supr), i když je interér dost luxusní, přeci jen ty sedadla jsou nesrovnatelně lepší a tu hmotnost člověk za jízdy vůbec necejtí. Motor taky nemůžu nějak jasně oznámkovat; je to nejlepší ropa co znám, naprosto v pohodě může konkurovat benzinu. Jenže to má 200 koní a proti mým benzinovým 190 koním to prostě nějak záhadně nejede. Ta odezva na plyn je prostě delší a "gumovější", ale srovnávám nesrovnatelný. Mslím si, že to bude dost prodejně úspěšný auto, protože je to takovej kříženec BMW a klasický Alfy. Ale to sportovní srdce se nějak neustále víc a víc vytrácí... -
"-- skrytý --" 06.10.05 14:00
« Re: Re: Re: Re: Alfa 75 SW
Na trat RZ se dostal traktor, kterej jel jak jinak nez v protismeru. Ta posadka mela v aute i kameru, takze to hned vcera bezelo na Nove ve zpravach (odkypak se Nova zajima o ralyye, ze??? >:-[] ) Je to i na rallyejournalu ke stazeni... No, byla to pekna morda. Pak ten idiot s tim traktorem chtel ujet a chytli ho az poradatele jinde... -
"-- skrytý --" 05.10.05 09:58
« Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Napravy
155 si prohlídni doma, na tý nic zajímavýho není. Jinak na 75 doporučuju google a najdeš tam 3 pr.. totiž krásný dívčí zadečky materiálu ([odkaz] nediv se, že nejmíň polovina z nich je z USA. Když tam přišla jako 2,5, tak nechápali, že jen šestiválec umí takhle utíkat. A třílitr je dostal, když rozválcoval jejich osmiválve 5,7 l...
Snad ti to pošlu dneska večer, ještě jsem nebyl od včerejška doma.
matuS: ta převodovka je krom toho odladění i dost poruchová a strašně ztrátová. Nejen, že to auto s ní příšerně chlastá, ale ještě vůbec nejede. -
"-- skrytý --" 05.10.05 09:47
« Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Napravy
MatuS > Na kamion si taky pamatuju... To auto zcela evidentne sjelo z vyrobni linky jako prvni vyrobek sobotni ranni smeny po patecni vyhre AC Milan v lize mistru a Inter Milan v UEFA... >:-[] >:-[] >:-[]
Magic > Nac pouzivat kopii Hummera, kdyz jde pouzit original... :-! Prosim zkus poslat neco k tem napravam. Neco uz jsem nasel a ta predni je teda hodne zajimava. Kdyby si mel neco takovyho i o 75 a 155, tak bych se nejspis nezlobil... ;-) -
matuS 05.10.05 09:46
« Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Napravy
ja netvrdim ze bol zly automat, ale jeho vyladenie.
ten motor 2.5 V6 je naladeny tak, ze pod 4.000ot fakt nema vykon (potom od 4500 do 7000 totalna raketa) ale prevodovka nutne preraduje pri 2500ot, takze otacky padaju na 1500....vysledok je, ze som isiel ako slimak a spotreba v meste 17.
teraz na c5 mam o pol litra vacsi objem, v meste sa nad 13 nedostanem. -
matuS 05.10.05 09:32
« Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Napravy
:D Harous, jo, otcove :)
ona to nebola az taka tragedia, je jasne ze na tom dost prerobil (tusim dostal 960tis z povodnej ceny 1.45mil, auto malo asi 18 mesiacov) ale na druhu stranu toto auto bolo fakt nepodarok (a to nielen kvalitou, ale aj konstrukcne - konkretne vyladenie prevodovky s motorom), kazdu chvilu sme boli v servise, story s mraziarenskym kamionom si tiez urcite pamatas...navyse otec s nim mal fakt smolu, behom toho casu mal 3 nezavinene nehody. -
matuS 04.10.05 23:48
« Re: Re: Re: Napravy
Harous, fotky su z 23.2.2001
Redbaron, hodil som to na web, nech sa aj ini pozru.
Bohuzial nieje fotka celeho auta, totiz zvrchu to vyzeralo ako normalne neposkodene auto.
Po obhliadke zospodu to islo pekne v poradi: chladic, chladic klimy, klima, prevodovka, skrivena kasna atd atd...
[odkaz]
[odkaz]
[odkaz]
[odkaz]
[odkaz]
[odkaz]
[odkaz]
[odkaz]
[odkaz] - na tychto troch je vidiet ako sa skrivila kasna
[odkaz]
[odkaz]
[odkaz] - otlacka motora v kapote :) -
"-- skrytý --" 04.10.05 14:48
« Napravy
Magic > Diky moc, jestli neco vyhrabes, tak mi to prosim posli mailem. Neco malo sem nasel a fakt je to zajimavy. Ale moc toho nemam. Nejak se mi v posledni dobe zacala moc libit 156 kombajn... Nejak bych se ji asi nebranil... Ale stejne musim jeste nejakou dobu pockat.
Matus > Uz tolik? To to leti sakra. Pamatuju ze si nekam daval i fotky, na blbej kanal to bylo dost smutny... -
"-- skrytý --" 04.10.05 14:24
« Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: AR 156 1.8TS
Není problém, něco ti pošlu, Automobilismo čas od času dělá nějaký poučný článek s rozkresama a vysvětlením funkcí. Na 166 je poměrně specifická zadní náprava, 156 používá(la) nápravu z roku 1979 (Lancia Delta). Měly ji potom skoro všechny soutěžní auta a i v sériových se používá (Mazda, Ford, Toyota a další). Měla ji krom Delty I taky Thema, Croma, AR 164...Přední je principiálně původem Honda, ale je dost upravená. U 159 je to zase jinak, přední je sice principiálně shodná, ale úplně jinak udělaná a zadní je něco mezi 166 a GTV. -
"-- skrytý --" 04.10.05 12:56
« Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: AR 156 1.8TS
MatuS > Tak na ten kanal si taky pamatuju, par let uz to asi bude, ne? :-)
Magic > Pouzivas spatny vypocet. Alfa neni na kazdym aute pul mega v minusu, ale BMW cpe z kazdyho auta pul mega do PR oddeleni... :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen:
Panove nemate nekdo obrazek nebo odkaz na rentgenovy pruhled AR156 nebo AR166, pripadne detaily konstrukce obou naprav? -
"-- skrytý --" 04.10.05 10:53
« Re: Re: Re: Re: Re: Re: AR 156 1.8TS
matuS: Začni karoserií, má o cca 25 % větší tuhost skeletu v krutu než pětkový bawor, což stojí peníze (počet operací v lisovně, svařovně, delší výrobní takt). Potom vezmi šrouby - všechny mají stoupání 1,25 a všechny jsou povrchově upravený (na rzdíl od toho BMW). Pak vezmi řízení - je stmější, tudíž musí být podtstaně líp vyladěný proti kmitání a tudíž musí být přesnější výroba i lepší pumpa (obojí dělá ZF). Potom si vezmi zavěšení - nejsou tam jen spodní ramena, jako u toho BMW, ale i horní, oboje hliníkovej výkovek (stejný dodavatel), je tam delší těhlice a progresivnější, tedy dražší tlumiče (obojí Sachs). Vzadu je o dost komplikovnější závěs, který podélným deformavatelným ramenem vymezuje geometrii těhlice, uložený na dvou šikmých a jednom příčném rameni a není tam jen obyč. tlumič, ale celá vzpěra, kolem který se to točí (tzn. asi 2-3x dražší). Dál jsou tam vpředu čtyřpístkový třmeny Brembo proti plovoucím jednopístkům u toho Bawora. Zbytek auta je velmi podobnej, interiérový díly dodává stejná firma, výbava je cenově zhruba srovnatelná (Alfa toho má víc v základu, u BMW toho jde víc přiobjednat). BMW má akorát o 0,5 mm tlustší skla. Takže vezmi BMW řady 5 se stejnou výbavou, jakou měla ta Alfa a potom porovnej ceny. Pokud ti nevyjde závěr, že u tý Alfy fabrika prodělává asi půl milionu na kuse ve srovnání s tím BMW, udělal jsi někde chybu. -
"-- skrytý --" 03.10.05 21:53
« Re: Re: Re: Re: AR 156 1.8TS
Abych se podelil o svoje amatersky zazitky s motory 1,8TS a 2,0TS: Subjektivne jela 146 1,8TS GT mnohem rychleji (vcetne nastupu) nez 159 2,0 TS. V soucasne dobe prohanim Spider 2,0TS a vzhledem k hmnotnosti to jede velmi dobre. Ale souhlasim, ze 2,0TS je do cca 3k otacek pomerne liny...(Proti sluzebnimu P407SW 2,0HDI je to mazec, a vzdycky se musim alespon o vikendu pokochat...:)) -
« Re: Re: Re: AR 156 1.8TS
to Zachs: Ahoj, nemyslím že by mi alfice nějak špatně táhla od spodu. Řek bych, že "zátah" je rovnoměrný. Ale zase na druhou stranu je fakt, že já to moc nehoním, nechám to spíše plynule rozjet, bez nijakýho drastickýho sešlápnutí na plno. A taky jsem četl, že to pravý ořechový příjde až po překročení 4 tisíc otáček, je to tak. Kamaráde, to je jiná pařba, při předjíždění jsem musel párkrát motůrek vytočit a ten zátah tam byl opravdu znatelnej, fakt Tě to stlačí do sedaček. 8) -
"-- skrytý --" 03.10.05 14:37
« Bez nadpisu
Tak se nemůžu nepodělit o pocity z nový 159. Jak se mi to auto "papírově" a hlavně "fotograficky" vůbec nelíbilo, realita byla přesně opačná. Jednak je to auto mnohem menší, než vypadá, má děsně dlouhej rozvor proti dýlce a hlavně je teda hodně široký. Tím ale došlo ke zvětšení přesně tam, kde byla 156 v pr...tzn. hlavně vzadu hlava a vepředu ramena a kolena. sice tam je ještě víc plastů než u 156, což mě osobně teda nesedí, proti 156 je tam přínos přesně v místech, kde byl potřeba. Řekl bych, že si ze 156 nese to pozitivní a negativní bylo změněno. I když podle parametrů je to auto těžký jako kráva, není to na něm moc znát. Odpružení neměkký, netvrdý, kupodivu s motorem 2.4 JTDm ani na dírách žádný problémy s přetíženým předkem. Co mě dostalo byly brzdy - jsou tam Bremba jak ze soutěžního áčka z 90. let, Zkrátka M3 se může jít s brzdama zahrabat ve srovnání s tímhle ropákem... Řízení opět super, strmý, přesný, řekl bych, že míň náchylný na nerovnosti proti 156. Protože jsem s tím ujel malinkej kousek, jízdní vlastnosti nemůžu hodnotit, ale během tý chvilky se zdálo, že to zatáčí i přes dlouhý rozvor dost ochotně a za tu chvilku na mokru bez nějakých snah k bočnímu kmitání či houpání. Limit toho auta je ale někde úplně jinde a nebyla možnost ho zjistit. Motor jede jak starší benzin, do 1500 nic moc, pak táhne až za 5.000/min, přičemž sílu nabírá nejvíc nad 3500/min. Turboefekt je celkem znát, ale ten zátah ve vyšších otáčkách mě dost překvapil (i když to dělala už i 1.9 JTD). Na 200 koní bych ale čekal rychlejší akceleraci, což je ale daný hlavně dlouhou špajzkou (osobně bych jí zkrátil). Počítač tvrdil, že průměrně to auto jezdí za 8,7 l, což by bylo dost slušný při zvážení toho, jak to jede a že asi každej tomu naložil, co to sneslo. Už jsem docela zvědavej na tu 3.0 Q4. . -
"-- skrytý --" 03.10.05 09:27
« Re: AR 156 1.8TS
U 1.8 TS se bohužel občas projevují závady na hlavě a rozvodech, pominu-li všudypřítomnou elektroniku Bosch a její dokonalou poruchovost, ale ta je skoro ve všech současných autech, takže to si nevybereš. To samý platí o tom zavěšení - hliník a sůl s dírama nejdou dohromady, ale Passat je nato mmnohem hůř. Pokud srovnám 1.8 TS a 2.0 TS, 1.8 je slabší do 4.000/min, má trochu jinak odstupňovanou špajzku, takže je paradoxně na maximálku rychlejší než 2.0 (k čemu to je nevím) a hlavně je nepatrně žíznivější než 2.0 TS o cca 0,5 l/100 km (shoduji se na tom s více lidmi). Občas se vyskytuje i závada na klice, podobně jako na 2.0 TS - sice v menším měřítku, ale přesto tam to riziko je. Obecně považuju nákup AR 156 s motorem TS 16v za trochu loterijní počin, proto doporučuju buď nákup auta ze servisu, kde ho znají a vědí, jestli z toho vypouštějí 2 l oleje, nebo nákup z I se zárukou. Na druhý straně si ale myslím, že pokud člověku nevadí přeci jen nižší užitná hodnota toho auta, tuhost karoserie, řízení, zavěšení, jízdní vlastnosti a další faktory související s jízdou jsou v dané kategorii a hlavně za ty peníze naprosto fantastické. Pokud prolistuješ níž, je tam toho napsáno moc, i doporučené modely (2.0 JTS, 2.5 V6 a 2.4 JTD). klub najdeš na www.alfa-romeo.cz -
« Re: Re: AR 156 1.8TS
Nazdárek, nezdá se ti ten 2.0 16V hoodně línej od spoda ??? Mam taky 2.0 16V a příjde mi hrozně línej ..... začíná se hejbat až kolem 2,5 - 3ť.ot. Já si myslim, že tam mám někde nějakou chybu, ale spousta lidí řiká že 16V sou v nižších otáčkách opravdu mrtvoly... Jakej máš pocit ty? Zdá se ti akcelerace rovnoměrná , nebo tě to při dosažení cca 2,5 ť ot. posadí taky o dost víc do sedačky ? >:D Joo a taky jsem někde četl o hezkym zátahu za 4ť.ot. mě pak výkon spíš stagnuje..... -
« Re: AR 156 1.8TS
Na jednom diskuzním fóru (bohužel už teď nevím na kterým :*) ), psal jeden týpek, údajně mechanik z Alfa servisu, že doporučuje jen a pouze Alfu 156 1.8 TS a to ještě bez klimi. Podle jeho slov tyto vozy mají nejmíň poruchový motor a v jízdních vlastnostech jsou prý na úrovni Alfi 156 2.0 TS. Já sám mám Alfu 156 2.0i 16V TS a jsem s ní na výsost spokojenej, neměnil bych ani za nic i když občas má svoje vrtochy, mrška, viz. horní ramena, termostat atd. Ale to jsou jen samé prkotiny ve srovnání s tím, co za to na oplátku dostaneš od ní. Kdo nevyzkoušel Alfu, ten ještě pořádně nejezdil. >:D >:D >:D CUORE SPORTIVO. -
« AR 156 1.8TS
Tak co si myslite o tejto kraske? To ze je sexi, to pisat nemusite, iba ak sa vam chce, ale viac ma zaujma na co si dat bacha pri kupe ojazdenej alfini? ako som sa snazil co najviac najst o aute, ale nejako sa mi to endari, neviem preco. ani ziaden riadny alfa romeo club som nevidel... asi viete viac. ale s5 ku auticku, teda co mam cakat co sa pokazi a ak kolko to stoji, ci vobec kupovat s motorom 1.8 a tak... Dik -
"-- skrytý --" 30.09.05 00:21
« Re: Re: AR 156 2.4JTD
Tak já nejsem znalec, prot to nevím a tak se podívám (jestli na to zase nezapomenu). :*)
Jinak ta přední náprava na tom není nějak příšerně nebo že je to nějaký Alfácký specifikum. Dá se říct, že prakticky všechny auta s tlakovýma odlitkama z hliníkových slitin jsou na tom velmi podobně (krom Passata, ten je na tom hůř). Příčinou je taky hodně sůl. Ale je fakt, že u TS vydrží ta ramena dýl a že 2.4 JTD si umí na zpomalovacích hrbech odřít čumák. -
« Re: AR 156 2.4JTD
Daň za dobré jízdní vlastnosti je přední náprava z více kusů. Těžký litinový pětiválec jí rozhodně nedělá dobře, ale ve většině případů to spraví výměna horních ramen (2 x 1.800 origo). Spotřebu mám u SW 7-9 podle toho, jak prasim. Jezdím na 205/55/16. Zvuk pětiválce je ale nádherný :-) Doporučuju před koupí navštívit servis, který umí Fiat/Alfa a nechat to proklepnout a také nechat přečíst z řídící jednotky závady a stav km. Zatím jsem při svém pátrání u přetáčečů nenarazil na nikoho, kdo by to dokázal v jednotce změnit.
Otázka na magica a otatní znalce. Není u modelů 103 kW delší převodovka než u 100 kW? -
"-- skrytý --" 28.09.05 13:38
« AR 156 2.4JTD
A jaký máte názor na tuhle variantu, kolem roku 99 a cenou 170-200.000Kč. Zejména jak snáší takto těžký motor přední náprava a jak to vypadá celkově s tímto motorem (spotřeba, atd.) V případě koupě doporučujete pouze importéra nebo i kvalitní bazary? A jak to vypadá pokud byla auta dovezena z D, CH, I nebo FR. -
"-- skrytý --" 28.09.05 00:57
« Bez nadpisu
Nabízejí, protože auto nad 6 let stáří je pro ně šrot a pokud prokážeš jeho ekologickou likvidaci, dostaneš slevu na nový.
Dovézt se dá skoro všechno, z EU úplně všechno. Horší je to s přihlášením. Tady platí dvě omezení a jedna teorie:
1. auto musí splňovat emisní normu Euro2, přičemž to musí být prokázáno a/ dokladem od výrobce b/ dokladem od importéra (2.000 Kč) nebo c/ testem z výzkumáku (17.600 Kč)
2. od data první registrace vozu nesmí uplynout víc než 8 let.
Všimni si, že datum výroby nikoho nezajímá, zákon uvádí pouze pouze a výslovně datum první registrace. Teorie: pokud je auto homologovánop podle ES, neplatí bod 1. ani bod 2. Na to ale u Alfy Romeo do roku 99 zapoměň. Třetí možností je potom přestavba na stávající doklady (ta má výhodu v tom, že jezdíš ihned a stáří vzal čert).
Při dovozu z Německa je všechno snadný, dostaneš techničák jako "kein BRD wohnist", převozky a vystavení českýho techničáku je u nás během hodiny. Proč ale vozit auto z Německa, že jo? U dovozu z I je trochu zádrhel v tom, že jako Švýcaři a Francouzi mají v I v techničáku výrobce, typ, model, číslo homologace, VIN, datum registrace, výkona majitele. Nic víc, tzn. pro vystavení českýho ti chybí hmotnosti, zatížení náprav, údaje o motoru, hlučnosti, spotřeba, atd. To se musí dožádat u importéra (2.000 Kč + 2 měsíce) a nebo ti to napíšou na STK (kde dělají dovozy) v případě, že se jedná o vůz v databázi = v ČR prodávaný(145/146 od TS 16v by tam měly být, ale třeba 155 Q4 u nás neexistuje). Navíc v I dostaneš jen kopii techničáku a originál odhlášky. Na té odhlášce není ale uveden rok registrace vozu, zato se tam dozvíš všechno o Italském majiteli. Tudíž někteří lidé jednoduše na kopii Italského techničáku pozmění rok první registrace...
Problém je teochu s převozníma značkama, v Lombardii to není problém, v Janově to byl problém neřešitelný. Připrav se ale na to, že odhlášení tam nedělají osoby jednotlivě, ale pouze pověřené firmy. To jednak znamená, že na počkání to není a hlavně - správní poplatek sice činí 32 Euro, ale poplatek za zajištění může být třeba 300 Euro... daň za socialismus. Ideální je buď ukecat Itala, ať tam nechá svý značky, nebo jednodušší je ho ukecat, ať ti to doveze do ČR sám a značky si odveze s tím, že mu zaplatíš cestu zpátky. Oni k nám překvapivě rádi jezdí za holkama. >:D
Potom stačí zajet na ME a STK (dovozy dělají jen pověřený stanice s kamrovým systémem a jsou podstatně tvrdší; pozor - budou chtít i druh a číslo motoru kvůli výměnám), vyplnit žádost o vydání TP, pojistit, vyzvednout TP a značky a je to. Vypadá to složitě, ale není to tak zlý. Chce to obrnit se trpělivostí hlavně na Italský straně, Ital a papír to nejde dohromady a člověk je pěkně nasranej, když pořád slyší "domattina" (něco jako české výhledově; doslova to znamená sice zítra ráno, ale v přeneseném slova smyslu je to něco jako někdy/jednou). Taky jsem zuřil, ale vyplatí se to potlačit, protože oni to nechápou a berou to jako projev osobního nepřátelství. Takže zachovat klid, mě se to rozhodně bohatě vyplatilo. -
"-- skrytý --" 27.09.05 10:36
« dovoz
Magicu ty máš zkuenosti, jak je to s dovozem aut do čr? myslím nějaké omezení co se týče stáří atd.?vubec se v tom nevyznám.. Chtěl bych si z it dovézt stopětačtyřicítku, páč jak jsem koukal osobně i na netu, tak mi to přišlo, že tam nabízej krasný zachovalý auta za fantastický ceny...tak dyžta dík za odpověď..
cao... :) -
"-- skrytý --" 23.09.05 19:06
« Re: zdravim
Dyť si to můžeš v pohodě dovýzt sám, kde je problém? Vezmi s sebou někoho, kdo ví jak to auto má vypadat a jezdit a najdi si na netu pár kaufů, vezmi si tejden volno a vyraž s někým do Itálie. Tohle auto není problém přihlásit a ten čas, co s tím strávíš musíš stejně někomu tak jako tak zaplatit. -
"-- skrytý --" 22.09.05 21:04
« zdravim
dííííík za odpoved,
nasel jsem jednu 147 na tipcarsu za 185,- a nepripadala mit nejak spatna.
takze proste nevim jak to stema cenama je.
proste tydle auta si musej najit pana a ne ze jde nekdo kolem bazace a rika si hele todle jeto co chci.
jeste kte s tim motorem:
myslel jsem spis jestli nevis o nejake firme, nebo cloveku co to dovazi.
pred casem jsem narazil na netu na jednu firmo nekde v zapadnich cechach co to dela se zarukou a samozrejme jsem nekam zasil www, a tet to zaboha nemuzu najit.
p.s.: ja myslel, ze se nedockam az se tady obevis -
"-- skrytý --" 22.09.05 17:56
« Re: zdravim
marpri: nevím jestli se to vyplatí. Klika 40, sada kroužků a pístů 12, olejová pumpa 6, ložiska, spojovací materiál a těsnění atd tak 20, celkem máš v materiálu cca 80.000 Kč. Chtělo by to ale ten motor vyhodit, nechat přebrousit a přehonovat (možná ne, oni to mají hodně tvrdý, ale jestli to každej zkoušel....), takže k tomu přihoď ještě nějaký to cestování, někde to musí stát (pokud možno pod střechou) a za práci vůbec nevím, kolik kdo počítá. Předpokládám, že palice a ojnice ti zůstanou a spojka nebude nijak zhuntovaná. Prostě tak zhruba kilo ti do toho zahučí a to jsi koupil auto, který jsi nemohl vyzkoušet a nemohl jsi se v něm pořádně projet, takže možná po tý generálce motoru zjistíš, že mu toho je mnohem víc...
Dobrá 147 se pohybuje kolem 8.000 Euro (cca 270.000 Kč s přihlášením a dopravou), takže by tohle muselo bejt tak za 130.000, aby se to mohlo vyplatit. -
« Mimo téma i automobilku, omlouvám se...
Omlouvám se, ale potřebuju rychle názor chytrých lidí, hlavně Magica:-) Jde o Clio 1.2 8V. Od doby co jsem projel dost hustý déšť (někteří i zastavovali), auto moc nestartuje. Resp. chytne, ale když pustím klíček, tak chcípne. Není to pravidlem, ale stává se to. Dost často pomůže přidat plyn. Po pár takovýchto pokusech o start, pokud nevyjdou, je lepší chvíli počkat. Takhle se mi dusila 105, ale ta měla karburátor? Když už motor běží, je vše OK, táhne bez cukání, prostě všechno jak má být. Prosím o radu co s tím, samozřejmě všechny. Děkuji. -
« GTV
To Magic : Velmi pekne Ti dakujem za zhrnutie o tomto kusku... A diky za aj za odkaz.... Potom to preluskam...
Videl som tu nejaku "brutalitku", ale ani toho pana to neviem co to bolo... Vyzeralo to na nejaku kusovku, zakazku alebo co ja viem co... Neviem to opisat... Skusim odfotit, alebo sa rovno opytat toho majitela... Videl som to len raz.... Skoda... Vyzeralo to "o dost inaksie" Niekedy mi bol LOTUS, CATHERHAM, MODENA ci GALLARDO vzacnymi, ale teraz mi je FABIA vzacnejsia (nadnesene)... >:D Ale aj tych je tu dost... Mozno to nepatri do tohto fora, ale tie niektore "classic cars" co tu behaju a kazde z nich min. v 99% stave, tak mi az srdce zviera.... Ehm... Dostal som sa celkom uplne blbou nahodou na zraz veteranov a .... a... somar nemal som fotak... Par kuskov stalo fakt za to, hlavne okruhove Jaguare (jeden z nich len 12 ks serii vyrobeny) Starsie Alfy tu vidiet tak. to je safran..., zase 147 je celkom slusne.... :P -
"-- skrytý --" 21.09.05 08:28
« zdravim
tak jsem tu opet po delsi odmlce, ale hledal jsem krasnou 156!
a nasel jsem tudle 147.
co vi nato, kolik me vyjde oprava a jestli je vubec ten motor k sehnani?
Alfa Romeo 147, obsah motoru 1598
r.v. 2001
najeto 74000km
Hliníková kola, mlhovky, centrální zamykání, klimatizace, 4x el. Okna, el. Zrcátka, rádio , posilovač řízení, 6x airbag, ABS,
tak a ted to horsi:
motor velmi špatně staruje, když chytne klepe a běží na tři válice, silně kouří ( poškození mechanické v motouru, zřejmě vůle na klikovém hřídeli, připečené a spaluje olej), má zvuk jako bez oleje, svítí kontrolka motoru.
je za slusny peniz, ALE!
prosim o diskuzy jestli je to realne -
"-- skrytý --" 15.09.05 19:47
« Bez nadpisu
GTV, Alfa 75, Giulietta, Alfa 90, ad. jsou typickými představiteli typické konstrukce Alfy Romeo, kdy byla ještě samostatnou státní automobilkou (do r. 1986). Jejich základní konstrukce je na ocelovém skeletu, který má 2 druhy: na pohled se liší umístěním nádrže (za zadními sedadly) a liší se i hmotností a tuhostí. Kastli s malým kufrem používají motorizace V6 a Turbo. "Klasická" Alfácká konstrukce má motor vpředu, spojku s převodovkou však u zadní nápravy, což jí dává dokonalé rozložení hmotnosti a nízké těžiště. Unikátní je i podvozek - přední náprava lichoběžníková na torzních tyčích (nemá pružiny) a zadní náprava je DeDion, zajišťující dost komplikovaně schopnost kol téměř za všech podmínek tlačit 100 % plochy na vozovku. Její nevýhodou je ale vysoká neopružená hmota, proto byly zadní kotoučové brzdy přesunuty přímo ke skříni převodovky (nejsou v kolech), což způsobuje jejich špatné chlazení a problematickou výměnu segmentů a kotoučů. V modelu 75 by poprvé v roce 1987 představen motor TwinSpark, v té době unikátní vysokým výkonem, pružností a přitom nízkou spotřebou paliva při dlouhé životnosti. Motorizace GTV bzačínala od obyčejného čtyřválce 1.6 s dvěma Webera a 110 k, přes 1.8/120 k, 2.0 130 k po V6/155 k. Potom byly menšinové série V6 Evoluzione s motorem 2.5/205 koní a vrcholem řady byla Turbodelta se čtyřválcem 220 koní. Alfa Romeo s tím autem slavila obrovské sportovní úspěchy a i přes hodně dětských much se jednalo o poměrně oblíbená auta (AR Giulietty se prodávalo zhruba 120.000 Ks ročně, což překonala až 164). Za 6 let nedala Alfetta GTV6 nikomu šanci v ME cestovních vozů v divizi II. GTV je nositelem 18 světových rekordů. pro okruhy vznikla i série s motorem 3.0 a 6 karburátory Weber. Sedan 75 1.8 Turbo Evoluzione je prvnínm a posledním nositelem titulu MS cestovních vozů z r. 1989. Posledním představitelem této konstrukce je kupé/Spider Zagato SZ/RZ se šestiválcem 3.0/207 koní a kevlarovou karoserií, které patří díky nízké hmotnosti a perfektnímu podvozku dodnes mezi nejzajímavější auta.
[odkaz] -
« GTV - ako stary Rapid
To Magic : o Alfe viem velke ho...., ale Teba si rad vzdy precitam a rad citam aj Tvoje prispevky....
Tuto Nedelu sme boli s partiou na vylete v Hastings-e (juh Anglicka)... Behali sme po promenade so zmrzlinou v ruke... Sadli sme na lavicku a kamaratka mi vravi : "Pozri hentam na tu Skodovku!" Hm.... Kua, ved to je Rapid.... A v akej dobrej kondicke... Jedli sme zmrzlinu a pozoroval som toho "rapida".... Kurnajs, to nie je rapid mi prebehlo hlavou.... Zacal som okolo toho stepovat a behat od kraja ku kraju... Moj prvy pohlad dovnutra zaznamenal zopar budikov naviac voci rapidu... >:D Kuknem na poriadne na volant, a tam bol znak Alfy.... Kua co to je.... Zopar alficiek poznam, ale priznam, len vizualne a vacsinu tych novych.... Po asi 10 minutach chodenia okolo tochto "rapida" mi kamoska vravi : "Ale je to skarede!".... A ja jej na to : "Tak to teda je!" Jedli sme dalej zmrzlinu a prisiel asi tak zo 60 rocny pan ohodeny a la z rokov 60 nasadol do toho a navrcal to... No bublalo to ako sportak.... Ked sa vsak pohol sliapol tomu, tak nam skoro obom vypadli zmrzliny, lebo to robilo priserny randal, az som citil vibracie... Prisiel na krizovatku cca asi 50 m, skocila zelena, dedo tomu stupil Alfe na krk a to bol potom len randal.... Proste parada.... Proste ten zvuk ma dostal.... Hociktory z tychto kvazi "tunenych" Clio, Saxo, BMW, co tu behaju na juhu Anglicka, moze ist do ri.., co sa tyka zvuku... Nikdy som nepocul taky chraplavo-drsny zvuk.... Proste nadhera.... Toto ma fakt dostalo.... :shock:
Mohol by si hodit zopar infosiek? Co to je zac a tak? :-)
P.S: Ten vyfuk vyzeral, nehovorim ze bol, ale vyzeral ako seriovka... Asi zacinam setrit.... ;-) Myslim, ze len na ten vyfuk.... >:D -
"-- skrytý --" 12.09.05 22:57
« Bez nadpisu
colin: nejede to, nezatáčí to, je to tak na balení holek a na piknik. Je teda pravda, že tam je takový divný hejble, který přitáčí tu tuhou nápravu (jako mívala Giulia), ale fakt nic moc, pokud hovoříme o GTV. Ale každá holka se za Duettem/Spiderem ohlídne (za GTV, co vypadá jak starej Rapid teda rozhodně ne). Jak říkáš Duetto/Spider je klasika, ale pro mě nezajímavý.
Jirka: je to Alfetta, ale je pravda, že se od sedanu Alfetta dost liší. Je to spíš marketingovej tah, než cokoliv jinýho (něco jako Carima Evo V co byla Lancer). GTV vychází z kupé GT (na pohled velmi podobné), má proti Alfettě kratší rozvor, jiný zpřevodování, dvoukotoučovou spojku a jinou zadní nápravu. V ní a v umístění převodovky je asi taky schovaný to tajemství. Spíš je bližší Giuliettě/75 (75 z ní převzala spoustu věcí), ale tím kratším rozvorem a kratšíma kvaltama je ideální na kopce - to auto fantasticky zatáčí a je lehký a přitom dost robustní. Je tam ale potřeba hodně laborovat s brzdama. Jako u všech podobných Alfic jsou zadní kotouče "schovaný" u převodovky, takže se špatně chladí. Po 3 ostrých kolech v Brně hoří a končíš. Navíc přední brzdy jsou taky docela malý (269 mm), byť mají poměrně velký dvoupístkový třmeny (jdou tam i větší Bremba ze 75). Takže kola jo, ale hlavně nikdy ne límcáče, ale naopak hodně provzdušněný loukotě s co nejmenším ET, nejlíp s nasávacíma větrákama (pozor, je to zakázaný a ještě k tomu hnusný, ale děsně to pomůže). 18" tam nedostaneš a 17" jen stěží (jedny bych měl na prodej, jsou originál Fiat a úplně nový). Nejlepší jsou 7,5 x 16 s Pirellkama P7000 (který se ale už nedělají). Ideální je vrazit tam čtyřpístky Brembo z AR 166 V6 a nějaký závodní kotouče. Problémy jsou tam s kardanem (a pokud se pravidelně a včas nemění Hardyspojky tak i s jeho litinovým unašečem), se spojkou a jejím ovládáním (hydr. váleček vzadu) a spojková sada je na to drahá jako celý auto (kolem 25.000 Kč). Nejhůř je na tom převodovka, zejména dvojka a zpátečka. Tlumiče Koni Sport za 10.000 Kč všechny nemají chybu. Mám tu nějaký tipy a triky na drobná zlepšení. Zender to vrtal na 2.8, ale ideální je do V6 narvat ten třílitr ze 75 QV + z 75 3.0 vybrat i komplet převodovku, jen ty kolečka je dobrý nechat kratší z GTV 2.5 (u 75 je spojka jednokotoučová). I když je to výkonově v papírech podobný jako ten Zender, v praxi se to nedá srovnat (ubohý Zender). Šílený Špageťáci to vrtají až na 3.5 litru a se vstřikováním HallTech z toho ženou kolem 330 koní. Bohužel jsem si jako správnej idiot neoměřil a nenakreslil ty výfukový svody, je v nich schovanejch cca 12 koní. Ale pokud jsou peníze, dá se sehnat všechno. Perla by měla být ta Turbodelta, ale o té asi nebude vůbec smysl dávat řeč (od 8.000 Euro). Je děsná sranda dávat se starým škopkem, co vypadá jako Rapid na frak Porsche 911 Carrera :?
Vrcholem týhle Alfácký story pak je SZ/RZ, ale na tu si ale připrav kolem 45.000 Euro...(ale stojí to za to!). -
"-- skrytý --" 12.09.05 21:00
« GTV6
To: magic: jseš si jistý, že ta GTV6 je stejným názvem Alfetta? Na Cuore Sportivo.ch jsem v galerii zjistil, že GTV6 je jedna kapitola a Alfetta druhá. Nechci se hádat, ale historii Alfy zatím moc neznám, ikdyž bych rád. Kdyby byla nějaká kniha o Alfě v češtině. Je mi nabízená GTV6 Zender 2.5V6 rok 85, ale bez papírů. Teď bych potřeboval pořešit, kam ji eventuálně složit a renovovat. Kdyby byly ty papíry:( Na ty veterány to je nářez. A stejně bych na to chtěl dát nějaký pořádný kola. Něco jako mám teď na 156, 18". -
"-- skrytý --" 11.09.05 23:42
« Re:
colin: to je další Alfa, kterou bych nikdy nevolil. A to se vyráběla nejdýl...
Průser je prostě v tom, že dokud se člověk nepovozí, nepochopí. Design, image nebo papírový údaje jsou na nic. GTV je prostě nářez, jízdní vlastnosti i v době Lancerů Evo jsou pořád prvotřídní. Pravda, mělo svý mouchy a nebylo jich málo, ale i tak to stálo za to! -
« ...
Karburátory jsou na vzpěře, která je ukotvená dole u silentu motoru. Stejně tak ovládání plynu tam není kloubovým mechnismem jak je to na každém GTV, ale lankem. Prostě systém ze 75ek. Asi to je tím, že to je jeden z posledních kousků. Mě osobně taky překvapilo, že karbecy co ležely 3 roky s motorem v kurníku jedou. A navíc bezvadně.
Vstřikování na 75ce 2,5 reaguje na plyn daleko líp než na spoustě nových vozidlech. Taky proti němu nic nemám a proti spolehlivosti už vůbec ne ;o) -
"-- skrytý --" 09.09.05 22:43
« Re:
Beaumont: Ale v ČR se řídíme v otázce uznání veterána ustanovením 1.2 FIVA, ne?
asimov: počkej, až se ti jeden karbec ucpe a budeš je muset čistit a potom štelovat. S tím mám taky dobrou historku: objel jsem s Giuliettou (po výměně těsnění mezi karbecama a hlavou) celou republiku - ten má známýho, co jezdil závody a ten prej dvojitý Webery umí seštelovat perfektně. Zkrátím to, 6 pokusů, výsledek nula. Potom jsme jeli do I a v jedný vesnici o cca 2.500 obyvatelích byla prodejna se servisem Ferrari a tam nám poradili nějakýho místního "ladiče". Tak jsme zajeli do stodoly a takovej mladej hejsek prej po obědě, že bude hotovo. Žádný vybavení, nic, prostě stodola ještě od slámy a nějaký nářadí a pár aut (spousta přes boudu). Ale odpoledne šel motor skutečně jak hodinky. Bohužel asi 2-3 měsíce. Pak se zase začal rozjíždět...možná to bylo tenkrát kvalitou benzinu u nás, ale už bych ty karbecy nechtěl. Od 75 už byly karburátory na vzpěře, takže všechna jejich váha nespočívala na těch gumičkách a tím pádem se nemusely tak často měnit (ale zase se tam dávaly DellOrto, který se rozjížděly mnohem víc než originál Webery, a měly jinačí sytič). GTV6 už má normálně vstřikování paliva Bosch Jetronic (kupodivu docela spolehlivé), akorát nemá výměnnou ECU.
A co takhle tuhle Alfu: [odkaz] -
« Bez nadpisu
Hm, tak tohle o „20 let od ukončení výroby modelu“ jsem sice už taky zaslechl, ale myslím, že to u nás takhle neplatí...
Právě proto se na veteránské značky dají dostat i auta, která jsou starší než 20 let bez ohledu na výrobu modelu. Fiat i Maserati se určitě dělaly před více než 20 lety. A to, jestli si někdo „uhraje“ auto z roku 1984 na to, že je třeba z roku 1979, už je jiná kapitola...
Koneckonců, já mám na veteránském čísle BMW řady 6 z roku 1976, ale tahle řada se dělala až do roku 1989.
Jinak v rámci EU to bohužel stejné NENÍ, každá země má svou úpravu (např. v Německu je veterán až od 30 let, ale na mladší auta lze dostat sezónní značky s levnějším pojištěním apod.). Kromě toho je tu ještě mezinárodní orgán FIVA (www.fiva.org)...
Asi nejlepší je vybrat si nějaký rozumný klub a poptat se tam. -
« ...
Ta Pragovka nevím vůbec přesně co to je. Podobný tomuhle: [odkaz]
Jinak včera jsem finálně připojil baterku, otočil klíčkem v zapalování ( cca minutu točení), nasálo to benzín do karbenátků, pavouci vyskákali z výfuku a motor naskočil.
:-! . Udělal jsem asi tlustou čáru za elektronickým vstřikováním, tohle je ten správnej hardcore....... jak to hází lišky do sání >:-[] -
"-- skrytý --" 08.09.05 22:01
« Re: Veteránská číslo
Teda - určitě to víš líp, já veterána nemám, ale jen informace, které jsem dostal (třeba najsou zcela pravdivé nebo se změnily):
Tady v Praze mi na ústředí v autoklubu (v Opletalce, naproti hlaváku) říkali, že rok výroby není rozhodující, ale že je rozhodující završení 20 let od ukončení výroby modelu (modelu, ne auta, proto se Žigul 2101 stal veteránem až letos, byť může mít rok výroby 1971). Tomu by odpovídala i letošní akce "dědeček automobil", kde byla auta jako Fiat Spider nebo Maserati Spyder z roku 1984 na veteránských číslech. Ještě víc mě to zarazilo u Porsche 924; podle mě byla výroba ukončena v roce 1986, ale i toto auto bylo na oné akci na legálních veteránských dokladech :?: Beta se ale normálně uvádí jako "auto d'epocca". Sem členem nějakýho takovýho spolčení pacientů pořádanýho v Itálii a Beta je tam normálně v poho registrovaná jako veterán. To bude asi v EU všude stejný, ne?
Potom jde auto na otestování, kde je mu přidělena třída (podle stáří; mají slovní názvy - které si nepamatuju - a písmena abecedy) a podle stavu (původní, přestavěné, upravené - přidělují se čísla). Ověřuje se ale i číslo motoru - takže ta 3.0 by ti neprošla, pokud není originál (a originál bych šacoval tak na 30.000 Euro a výš). A pozor! GTV6 měla pro některé trhy (stejně jako všechna Maserati) třícestný řízený katalyzátor, takže to jde ještě normálně na Jarov nebo na Chodovec na emise!
Říkám, jsou to informace jedna paní (teda jeden pán v Opletalce) povídal/a... -
« ...
Magic: svýmu mechanikovi na technické vysvětlím i to, že sedan je coupe, to je detail. Holt česko.
Beaumont: No techničák mám švýcarský a auto je z roku 1984, čili to je pasé. Každopádně takovou Pragovku z 20. let co staví jeden kamarád podle tohoto návodu asi jako veterána nikdo nepřihlásí. K tomu autu nejsou žádné doklady původu. Ale věk se mu upřít nedá >:D