Alfa Romeo
Zařazení: Všechna fóra > Diskusní fórum "MotorCafé" > Alfa Romeo
-
"-- skrytý --" 21.11.05 15:32
« Re: NEUVĚŘITELNÉ!!!
pravdu mas. jen bych k tomu dodal ze by to chtelo si precist original te zpravy. preci jen par dnu zpet vysla zprava o tom ze se alfa stahne z WTCC a vrati se az s nastupcem AR147 protoze jim to lepe zapada do marketingovych zameru. na autorevue.cz to bylo prelozeno jako "nase AR159 je tak tezka a nepouzitelna ze radeji ani nebudeme pokouset ostudu" -
"-- skrytý --" 21.11.05 14:46
« NEUVĚŘITELNÉ!!!
DOPORUČUJU PŘEČÍST ČLÁNEK [odkaz]
Zvláště doporučuji toto: "Kvalita se musí zlepšit. Šéf strategického plánování značek Alfa Romeo a Maserati Karl-Heinz Kalbfell k tomu řekl: „Musíme být lepší než naši rivalové, abychom dokázali, že myslíme vážně, co říkáme. Když se podíváte na 159 nebo Breru, poznáte, že jsme udělali obrovský krok kupředu.“ Kalbfell nechce zvýšit pouze kvalitu produktů samotných, ale zlepšit rovněž zákaznický servis a více zapojit dealery i dodavatele. Kdy Alfa Romeo úrovně německých rivalů dosáhne bohužel nesdělil."
Myslím si, že nejvíc tenhle článek vypovídá o PR Fiat versus zbytek světa a ukazuje, proč je Fiat neprodejnej i když vyrábí výborný auta. Umíte si představit, že by takovýhle blábol poslal do světa někdo od VW, Fordu, BMW, MB, ...? Ještě ten den by měl padáka a druhej den by ho našli v nějaký řece bradou vzhůru jak nešťastnou náhodou utonul, když mu nešťastnou náhodou povolily brzdový hadičky u auta (všechny 4. Náhodou). Jestli chce Fiat prodávat auta (což evidentně nechce), tak musí zásadně omezit demokracii ve styku s novináři, aby si každej nacionalista vykládal nějaký kydy o nadřazenosti tý který rasy a přitom jedním dechem říkal: "vyrábíme šmejdy, ale snažíme se". Ten hlupák mi trochu připomíná Václava Havla a jeho projev v Rudolfinu v roce 1995. Faux-pass jako Amerika. Dokud takoví lidé budou mít přístup k novinářům, do tý doby se nemusíme bát, že by Fiat získal zpátky svoje postavení, které mu náleželo od první války do konce osmdesátých let. Přeci jen, bylo to v minulým století... -
« Alfetta:
Bouračku bych v tom hned nehledal.
Na novém a nebouraném autě to dělá jednomu známénu od té doby, co vymetl díru na našich krásných silnicích. Má tam už jiná kola, ramena, geometrie je OK, kola jsou v ose, takže není ani jedno posunuté třeba dopředu či dozadu. Možná se hnul uchyt ramene, čert ví. Dodnes to nevyřešil a už na to rezignoval. -
« Bez nadpisu
Ahojte, potreboval by som poradit. Mam AR 147, 2 rocnu (naj. 27 000 km), kupenu z druhej ruky. Hned po kupe som na nu namontoval uplne nove orig. AR GT 17´kolesa a uplne nove pneu Nokian 215/45. Alfa potom zacala mierne tahat do lava. Dal som teda v orig. servise Autotyp v BA urobit geometriu, ale alfa si veselo tahala stale dolava. Tak som to reklamoval a povedali mi ze PP rameno ma volu, tak som ho dal vymenit a urobit znova geometriu, ale alfa stale tahala mierne dolava. Takze opat reklamacia a to som sa uz rozpraval s veducim servisu a ten mi povedal, ze to bude asi kvoli tym sirokym kolesam. Toto tvrdenie doložil vlastnou skusenostou s Puntom, na ktore si dal tiez namontovat siroke kola a odvtedy mu to tiez taha mierne dolava a po viacerych pokusoch o nadstavenie to vzdal a zmieril sa s tahanim. Ja sa vsak s tym zmierit nechcem a tak som na nich tlacil, aby sa pokusili s tym nieco urobit. Skusali nadstavit odklony, ale ta alfa je kurevsky tvrdohlava a stale taha do lava. Podotykam, ze pneumatiky su nahustene presne a skusal som vymenit gumy zpredu dozadu a ostane podvozkove skupiny su podla servisu v poriadku. Je ale pravda, ze tato AR nema v TP uvedeny tento typ kolies, na druhej strane ale nove 147 sa s tymyto kolami dodavaju a podla tvrdenia servisu je podvozok starej a novej 147 totozny az na komfortnejsie perovanie. Nevie niekto poradit co s tym? Vdaka. -
"-- skrytý --" 18.10.05 12:00
« Re: Re:
To máš těžký. Když mi poprvé ukradli Themu, byly zničený všechny zámky a spínačka vejpůl. Koupil jsem komplet sadu zámků s originál dvojicí klíčů. Podruhý to auto ukradli, aniž by už poškodili jedinej zámek. Tomu se holt asi dost dobře předejít nedá. -
« Re:
Zdá se, že zaslepit to nikdo neumí (pokud bys to dokázal, dej vědět!). Musí se udělat ten čudlík, což by asi šlo, ale to stejně neodradí smažky, které rvou pod kliku páčidlo nebo berou na ten čudlík hasák... Lezli do mé 156SW taky asi 4x, chrom z kliček je úplně servaný, čekám na nějakou pěknou pojistnou událost, sám to platit nehodlám. Klika z vrakáče 1.000, přestavení zámku 800 + práce. Jednou tam byla návštěva, aniž by bylo cokoli zničené, ale to podezřívám sebe, že jsem nezamkl. Nakonec jsem si pořídil garáž... -
« Bez nadpisu
Zdary, potreboval bych poradit. Mám 156 SW, behem posledních 2 mesícu me dvakrát vykradli. Dostali se dovnitr pres zamky u prenich dveri. Co me nejvic udivuje, je ze ani jednou alarm nezaregoval. Nevite cim to je, nebo jak to mohli udelat? Pramysil o zaslepeni zamku, pomuze to?
Diky moc. Vitek -
"-- skrytý --" 16.10.05 19:44
« to: red-white
Kolísání jsme probírali na ARC. Teď ještě s Petrem146 jsme si potvrdili, že pomůže vyměnit ten krokáč na škrtící klapce. Já to ještě nezkoušel, ale on na své 146 T.S. ano a o.k. Vím ještě o jedné 156 T.S. a o.k. Klapku jsem čistil dvakrát dekarbonizérem a nic. Vyměnil variátor a nic. Zkonfiguroval ř.j. a nic. Tak co by to ještě mělo být? V Regio Autu v HK my řekli, že nějaké to kolísání je povolené (asi 200ot.), ale mě to při dojíždění do křižovatky na volnoběh houpe třeba od 500ot. až do 2000ot. Po zastavení o.k. Zaplať pán bůh, že nechcípne jako kámošovi u 145 1.4T.S. On jede na výměnu krokáče teď. Dám vědět, jestli to pomohlo. -
« Re: Spojkové ložisko
Ahoj mě spojkový ložisko hučelo asi rok a pak šlo do kopru, ale koupil jsem auto už s hučícím ložiskem, takže nevim jak dlouho hučelo celkem >:D každopádně ve chvíli kdy začlo i pískat, odešlo ještě ten den :o)) Takže bejt tebou nejezdil bych na dovolenou do Chorvatska, nebo tak něco ... >:D :D -
« AR 156 SW 2.0 JTS
Ahoj jenom chci říct že ten inzerát byl reálný . Auto jsem koupil je v super stavu . Blatníky jsem opravdu vyměnil ale bylo tam toho ještě víc ,PP dveře výměna,LP-plast podběh,část vzuchového filtru,LP- držák blatníku , LP-těhlice kola ,LP- uložení tlumiče - rovnání.Tu firmu od které jsem to koupil znám asi 5 let a musím říct že jejich jednání je jedno z nejsolidnějších které znám . Aut jsem od nich měl asi 15 a bez problémů.
Nákup od nich můžu jenom doporučit.
Teť jim tam zrovna stojí jedno SW 2000
PS:Z cen které jsou uvedeny pokeždé slez minimálně o 10 tisíc,to JTS jsem pořídil za 190 .
:Tak zatím a jsem rád že jsem našel stejně nadšené lidi jako jsem já.
:!: motor 2.0. T.S.Alfa Romeo 156 k 2.0i 16V 7/00 Stáří inzerátu: 1 den
Cena: 175.000 CZK
Leasing možný: Ne
Rok výroby: 2000
STK do: neudáno
Najeto: 75.448 km
Motor: benzín
Obsah: 1970 cm3
Výkon: 114 kW
Karoserie: kombi
Počet dveří: 5
Počet míst: 5
Barva: stříbrná
Metalický lak: Ano
» zobrazit další fotografie
Bouraný vůz, Servisní knížka
Výbava:
El. všechna okna, Posilovač řízení, El. zrcátka, Vyhřívaná zrcátka, Klimatizace, Příprava pro autorádio, Centrál na DO, Imobilizér, Tónovaná skla, Vyhřívané přední sklo, Výškově nast. sedadla, Dělená zadní sedadla, Otáčkoměr, Palubní počítač, Venkovní teploměr, 4x airbag
Manuální přev., Protiblok. systém (ABS), Zadní stěrač, Alu kola 16"
Střešní nosič, Nastavitelný volant, Multifunkční volant, Loketní a bederní opěrka
Poznámka:
převodovka Selespeed, airbagy OK, vůz lehce poškozen, rozumná cena -
« Kolísání otáček
Zdravím pánové, mám prosbu. Na mé AR 156 2.0i 16V TS před každým zastavením a nasledně běhu na volnoběh se sami začnou přidávat otáčky. Vyběhne to na 2000, pak to spadne na 900, pak zase 2000 a tak dokola. Po chvilce se to zklidní a drží to nějakých 850, ale dnes to trvalo už docela dlouho.Nevíte prosím, čím to může být? Vadná váha vzduchu, svíčky, škrtící klapka :roll: atd? Díky za každou radu. ;-) -
"-- skrytý --" 10.10.05 18:55
« Re: Re: Re: Re: AR159
AR 159 2.4 JTDm je ve verzi Q4 (s trvalým pohonem 4x4) jako optional (k dodání ale až koncem roku). Model 3.2 V6 24v JTS/260 koní bude výhradně dodáván jako Q4. Dodávky automatických robotizovaných převodovek na Q4 ale předpokládají koncem února až března 2006. Ještě jsem asi nedodal jednu věc, ale už jsem ji psal: jestli je na tom autě něco naprosto dokonalý, jsou to brzdy! Vepředu obrovský čtyřpístový Bremba (větší než třeba na Coupé 20v Turbo, Kappě, AR166 V6, atd). To mě naprosto odrovnalo! -
« Re: Re: Re: AR159
magic: Vida, ještě to být zadokolka nebo trochu živější čtyřkola, pak aby tu na tom taky uměl někdo normální dělat a hned bych po tom začal toužit. Jestli mě na BMW něco vždycky sralo, tak to bylo právě řízení. Proti ostatní Německé konkurenci vrací v úhlu do ruky informací tak akorát, ale střed je nebetyčně tupý a převod příliš dlouhý. -
"-- skrytý --" 09.10.05 21:19
« Re: Re: Re: AR159
ono je to asi tim ze se snazi vyrobit auto ktere by se dalo obecne prijimanym meritkem hodnotit jako dobre. kouzlo nekterych aut je tak trochu v jiste nedokonalosti, nebo spis prehlizenim nekterych vlastnosti ve prospech druhych. nejde nevzpomenout padesat let slavici citroen DS, v podstate celkem ulet. neco takove (samozrejmne v kontextu doby) treba korejci (nemci) asi hnedtak nevyrobi. nevadi mi ze mi auto na nerovnostech "bere volant z ruky" jenze kdyz do toho sedne nekdo neznaly tak to temer neudrzi na ceste jak s tim lita ze strany na stranu. trochu prehanim. takovy clovek pak rizeni treba u vw bude hodnotit jako prikladne. to ze zrovna rizeni zustalo "jine" mne tesi dvojnasob. a treba u bezpecnosti mne ten jejich sverazny pristup trochu vadil. takze tady je zmena plus. a tak trochu mne i tesi ze je to trosku neco jine nez 156, aspon mne to nebude tak mrzet :-) posledni bod nerozmlouvat! - vim jak se divas na 156 :) -
"-- skrytý --" 09.10.05 20:14
« Re: Re: AR159
Ee, netestoval jsem ji, jen jsem měl možnost se svýzt v 2.4 JTDm, resp, objet kousek Prahy. Přesně ti rozumím - ze zveřejněných materiálů jsem měl úplně stejnej pocit - velký, těžký ponorkový německý auto. Ono to tak trochu samozřejmě je, ale spíš je to takovej kříženec. Ponorkovej efekt se trochu koná díky tomu, že je to výrazně tišší (hlavně díky o 1 mm tlustším a tím pádem i těžším sklům a taky díky plastům). Ale je to auto drobnější než vypadá na fotkách, spíš má dlouhej rozvor a je hodně široký (na parkování u supermarketů nepoužitelný). Ale řízením nebo chováním je to pořád Alfa. Pořád víš, že řídíš auto a nemáš pocit, že usínáš v obýváku před televizí. Ale samozřejmě plasty až po bradu a prostorností je to pořád za 155 (přičemž je to mnohem větší). Proti Baworu ale zase bezprostředně reaguje na volant (a to dost zprudka, fakt supr), i když je interér dost luxusní, přeci jen ty sedadla jsou nesrovnatelně lepší a tu hmotnost člověk za jízdy vůbec necejtí. Motor taky nemůžu nějak jasně oznámkovat; je to nejlepší ropa co znám, naprosto v pohodě může konkurovat benzinu. Jenže to má 200 koní a proti mým benzinovým 190 koním to prostě nějak záhadně nejede. Ta odezva na plyn je prostě delší a "gumovější", ale srovnávám nesrovnatelný. Mslím si, že to bude dost prodejně úspěšný auto, protože je to takovej kříženec BMW a klasický Alfy. Ale to sportovní srdce se nějak neustále víc a víc vytrácí... -
"-- skrytý --" 06.10.05 14:00
« Re: Re: Re: Re: Alfa 75 SW
Na trat RZ se dostal traktor, kterej jel jak jinak nez v protismeru. Ta posadka mela v aute i kameru, takze to hned vcera bezelo na Nove ve zpravach (odkypak se Nova zajima o ralyye, ze??? >:-[] ) Je to i na rallyejournalu ke stazeni... No, byla to pekna morda. Pak ten idiot s tim traktorem chtel ujet a chytli ho az poradatele jinde... -
"-- skrytý --" 05.10.05 09:58
« Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Napravy
155 si prohlídni doma, na tý nic zajímavýho není. Jinak na 75 doporučuju google a najdeš tam 3 pr.. totiž krásný dívčí zadečky materiálu ([odkaz] nediv se, že nejmíň polovina z nich je z USA. Když tam přišla jako 2,5, tak nechápali, že jen šestiválec umí takhle utíkat. A třílitr je dostal, když rozválcoval jejich osmiválve 5,7 l...
Snad ti to pošlu dneska večer, ještě jsem nebyl od včerejška doma.
matuS: ta převodovka je krom toho odladění i dost poruchová a strašně ztrátová. Nejen, že to auto s ní příšerně chlastá, ale ještě vůbec nejede. -
"-- skrytý --" 05.10.05 09:47
« Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Napravy
MatuS > Na kamion si taky pamatuju... To auto zcela evidentne sjelo z vyrobni linky jako prvni vyrobek sobotni ranni smeny po patecni vyhre AC Milan v lize mistru a Inter Milan v UEFA... >:-[] >:-[] >:-[]
Magic > Nac pouzivat kopii Hummera, kdyz jde pouzit original... :-! Prosim zkus poslat neco k tem napravam. Neco uz jsem nasel a ta predni je teda hodne zajimava. Kdyby si mel neco takovyho i o 75 a 155, tak bych se nejspis nezlobil... ;-) -
matuS 05.10.05 09:46
« Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Napravy
ja netvrdim ze bol zly automat, ale jeho vyladenie.
ten motor 2.5 V6 je naladeny tak, ze pod 4.000ot fakt nema vykon (potom od 4500 do 7000 totalna raketa) ale prevodovka nutne preraduje pri 2500ot, takze otacky padaju na 1500....vysledok je, ze som isiel ako slimak a spotreba v meste 17.
teraz na c5 mam o pol litra vacsi objem, v meste sa nad 13 nedostanem. -
matuS 05.10.05 09:32
« Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Napravy
:D Harous, jo, otcove :)
ona to nebola az taka tragedia, je jasne ze na tom dost prerobil (tusim dostal 960tis z povodnej ceny 1.45mil, auto malo asi 18 mesiacov) ale na druhu stranu toto auto bolo fakt nepodarok (a to nielen kvalitou, ale aj konstrukcne - konkretne vyladenie prevodovky s motorom), kazdu chvilu sme boli v servise, story s mraziarenskym kamionom si tiez urcite pamatas...navyse otec s nim mal fakt smolu, behom toho casu mal 3 nezavinene nehody. -
matuS 04.10.05 23:48
« Re: Re: Re: Napravy
Harous, fotky su z 23.2.2001
Redbaron, hodil som to na web, nech sa aj ini pozru.
Bohuzial nieje fotka celeho auta, totiz zvrchu to vyzeralo ako normalne neposkodene auto.
Po obhliadke zospodu to islo pekne v poradi: chladic, chladic klimy, klima, prevodovka, skrivena kasna atd atd...
[odkaz]
[odkaz]
[odkaz]
[odkaz]
[odkaz]
[odkaz]
[odkaz]
[odkaz]
[odkaz] - na tychto troch je vidiet ako sa skrivila kasna
[odkaz]
[odkaz]
[odkaz] - otlacka motora v kapote :) -
"-- skrytý --" 04.10.05 14:48
« Napravy
Magic > Diky moc, jestli neco vyhrabes, tak mi to prosim posli mailem. Neco malo sem nasel a fakt je to zajimavy. Ale moc toho nemam. Nejak se mi v posledni dobe zacala moc libit 156 kombajn... Nejak bych se ji asi nebranil... Ale stejne musim jeste nejakou dobu pockat.
Matus > Uz tolik? To to leti sakra. Pamatuju ze si nekam daval i fotky, na blbej kanal to bylo dost smutny... -
"-- skrytý --" 04.10.05 14:24
« Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: AR 156 1.8TS
Není problém, něco ti pošlu, Automobilismo čas od času dělá nějaký poučný článek s rozkresama a vysvětlením funkcí. Na 166 je poměrně specifická zadní náprava, 156 používá(la) nápravu z roku 1979 (Lancia Delta). Měly ji potom skoro všechny soutěžní auta a i v sériových se používá (Mazda, Ford, Toyota a další). Měla ji krom Delty I taky Thema, Croma, AR 164...Přední je principiálně původem Honda, ale je dost upravená. U 159 je to zase jinak, přední je sice principiálně shodná, ale úplně jinak udělaná a zadní je něco mezi 166 a GTV. -
"-- skrytý --" 04.10.05 12:56
« Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: AR 156 1.8TS
MatuS > Tak na ten kanal si taky pamatuju, par let uz to asi bude, ne? :-)
Magic > Pouzivas spatny vypocet. Alfa neni na kazdym aute pul mega v minusu, ale BMW cpe z kazdyho auta pul mega do PR oddeleni... :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen:
Panove nemate nekdo obrazek nebo odkaz na rentgenovy pruhled AR156 nebo AR166, pripadne detaily konstrukce obou naprav? -
"-- skrytý --" 04.10.05 10:53
« Re: Re: Re: Re: Re: Re: AR 156 1.8TS
matuS: Začni karoserií, má o cca 25 % větší tuhost skeletu v krutu než pětkový bawor, což stojí peníze (počet operací v lisovně, svařovně, delší výrobní takt). Potom vezmi šrouby - všechny mají stoupání 1,25 a všechny jsou povrchově upravený (na rzdíl od toho BMW). Pak vezmi řízení - je stmější, tudíž musí být podtstaně líp vyladěný proti kmitání a tudíž musí být přesnější výroba i lepší pumpa (obojí dělá ZF). Potom si vezmi zavěšení - nejsou tam jen spodní ramena, jako u toho BMW, ale i horní, oboje hliníkovej výkovek (stejný dodavatel), je tam delší těhlice a progresivnější, tedy dražší tlumiče (obojí Sachs). Vzadu je o dost komplikovnější závěs, který podélným deformavatelným ramenem vymezuje geometrii těhlice, uložený na dvou šikmých a jednom příčném rameni a není tam jen obyč. tlumič, ale celá vzpěra, kolem který se to točí (tzn. asi 2-3x dražší). Dál jsou tam vpředu čtyřpístkový třmeny Brembo proti plovoucím jednopístkům u toho Bawora. Zbytek auta je velmi podobnej, interiérový díly dodává stejná firma, výbava je cenově zhruba srovnatelná (Alfa toho má víc v základu, u BMW toho jde víc přiobjednat). BMW má akorát o 0,5 mm tlustší skla. Takže vezmi BMW řady 5 se stejnou výbavou, jakou měla ta Alfa a potom porovnej ceny. Pokud ti nevyjde závěr, že u tý Alfy fabrika prodělává asi půl milionu na kuse ve srovnání s tím BMW, udělal jsi někde chybu. -
"-- skrytý --" 03.10.05 21:53
« Re: Re: Re: Re: AR 156 1.8TS
Abych se podelil o svoje amatersky zazitky s motory 1,8TS a 2,0TS: Subjektivne jela 146 1,8TS GT mnohem rychleji (vcetne nastupu) nez 159 2,0 TS. V soucasne dobe prohanim Spider 2,0TS a vzhledem k hmnotnosti to jede velmi dobre. Ale souhlasim, ze 2,0TS je do cca 3k otacek pomerne liny...(Proti sluzebnimu P407SW 2,0HDI je to mazec, a vzdycky se musim alespon o vikendu pokochat...:)) -
« Re: Re: Re: AR 156 1.8TS
to Zachs: Ahoj, nemyslím že by mi alfice nějak špatně táhla od spodu. Řek bych, že "zátah" je rovnoměrný. Ale zase na druhou stranu je fakt, že já to moc nehoním, nechám to spíše plynule rozjet, bez nijakýho drastickýho sešlápnutí na plno. A taky jsem četl, že to pravý ořechový příjde až po překročení 4 tisíc otáček, je to tak. Kamaráde, to je jiná pařba, při předjíždění jsem musel párkrát motůrek vytočit a ten zátah tam byl opravdu znatelnej, fakt Tě to stlačí do sedaček. 8) -
"-- skrytý --" 03.10.05 14:37
« Bez nadpisu
Tak se nemůžu nepodělit o pocity z nový 159. Jak se mi to auto "papírově" a hlavně "fotograficky" vůbec nelíbilo, realita byla přesně opačná. Jednak je to auto mnohem menší, než vypadá, má děsně dlouhej rozvor proti dýlce a hlavně je teda hodně široký. Tím ale došlo ke zvětšení přesně tam, kde byla 156 v pr...tzn. hlavně vzadu hlava a vepředu ramena a kolena. sice tam je ještě víc plastů než u 156, což mě osobně teda nesedí, proti 156 je tam přínos přesně v místech, kde byl potřeba. Řekl bych, že si ze 156 nese to pozitivní a negativní bylo změněno. I když podle parametrů je to auto těžký jako kráva, není to na něm moc znát. Odpružení neměkký, netvrdý, kupodivu s motorem 2.4 JTDm ani na dírách žádný problémy s přetíženým předkem. Co mě dostalo byly brzdy - jsou tam Bremba jak ze soutěžního áčka z 90. let, Zkrátka M3 se může jít s brzdama zahrabat ve srovnání s tímhle ropákem... Řízení opět super, strmý, přesný, řekl bych, že míň náchylný na nerovnosti proti 156. Protože jsem s tím ujel malinkej kousek, jízdní vlastnosti nemůžu hodnotit, ale během tý chvilky se zdálo, že to zatáčí i přes dlouhý rozvor dost ochotně a za tu chvilku na mokru bez nějakých snah k bočnímu kmitání či houpání. Limit toho auta je ale někde úplně jinde a nebyla možnost ho zjistit. Motor jede jak starší benzin, do 1500 nic moc, pak táhne až za 5.000/min, přičemž sílu nabírá nejvíc nad 3500/min. Turboefekt je celkem znát, ale ten zátah ve vyšších otáčkách mě dost překvapil (i když to dělala už i 1.9 JTD). Na 200 koní bych ale čekal rychlejší akceleraci, což je ale daný hlavně dlouhou špajzkou (osobně bych jí zkrátil). Počítač tvrdil, že průměrně to auto jezdí za 8,7 l, což by bylo dost slušný při zvážení toho, jak to jede a že asi každej tomu naložil, co to sneslo. Už jsem docela zvědavej na tu 3.0 Q4. . -
"-- skrytý --" 03.10.05 09:27
« Re: AR 156 1.8TS
U 1.8 TS se bohužel občas projevují závady na hlavě a rozvodech, pominu-li všudypřítomnou elektroniku Bosch a její dokonalou poruchovost, ale ta je skoro ve všech současných autech, takže to si nevybereš. To samý platí o tom zavěšení - hliník a sůl s dírama nejdou dohromady, ale Passat je nato mmnohem hůř. Pokud srovnám 1.8 TS a 2.0 TS, 1.8 je slabší do 4.000/min, má trochu jinak odstupňovanou špajzku, takže je paradoxně na maximálku rychlejší než 2.0 (k čemu to je nevím) a hlavně je nepatrně žíznivější než 2.0 TS o cca 0,5 l/100 km (shoduji se na tom s více lidmi). Občas se vyskytuje i závada na klice, podobně jako na 2.0 TS - sice v menším měřítku, ale přesto tam to riziko je. Obecně považuju nákup AR 156 s motorem TS 16v za trochu loterijní počin, proto doporučuju buď nákup auta ze servisu, kde ho znají a vědí, jestli z toho vypouštějí 2 l oleje, nebo nákup z I se zárukou. Na druhý straně si ale myslím, že pokud člověku nevadí přeci jen nižší užitná hodnota toho auta, tuhost karoserie, řízení, zavěšení, jízdní vlastnosti a další faktory související s jízdou jsou v dané kategorii a hlavně za ty peníze naprosto fantastické. Pokud prolistuješ níž, je tam toho napsáno moc, i doporučené modely (2.0 JTS, 2.5 V6 a 2.4 JTD). klub najdeš na www.alfa-romeo.cz -
« Re: Re: AR 156 1.8TS
Nazdárek, nezdá se ti ten 2.0 16V hoodně línej od spoda ??? Mam taky 2.0 16V a příjde mi hrozně línej ..... začíná se hejbat až kolem 2,5 - 3ť.ot. Já si myslim, že tam mám někde nějakou chybu, ale spousta lidí řiká že 16V sou v nižších otáčkách opravdu mrtvoly... Jakej máš pocit ty? Zdá se ti akcelerace rovnoměrná , nebo tě to při dosažení cca 2,5 ť ot. posadí taky o dost víc do sedačky ? >:D Joo a taky jsem někde četl o hezkym zátahu za 4ť.ot. mě pak výkon spíš stagnuje..... -
« Re: AR 156 1.8TS
Na jednom diskuzním fóru (bohužel už teď nevím na kterým :*) ), psal jeden týpek, údajně mechanik z Alfa servisu, že doporučuje jen a pouze Alfu 156 1.8 TS a to ještě bez klimi. Podle jeho slov tyto vozy mají nejmíň poruchový motor a v jízdních vlastnostech jsou prý na úrovni Alfi 156 2.0 TS. Já sám mám Alfu 156 2.0i 16V TS a jsem s ní na výsost spokojenej, neměnil bych ani za nic i když občas má svoje vrtochy, mrška, viz. horní ramena, termostat atd. Ale to jsou jen samé prkotiny ve srovnání s tím, co za to na oplátku dostaneš od ní. Kdo nevyzkoušel Alfu, ten ještě pořádně nejezdil. >:D >:D >:D CUORE SPORTIVO. -
« AR 156 1.8TS
Tak co si myslite o tejto kraske? To ze je sexi, to pisat nemusite, iba ak sa vam chce, ale viac ma zaujma na co si dat bacha pri kupe ojazdenej alfini? ako som sa snazil co najviac najst o aute, ale nejako sa mi to endari, neviem preco. ani ziaden riadny alfa romeo club som nevidel... asi viete viac. ale s5 ku auticku, teda co mam cakat co sa pokazi a ak kolko to stoji, ci vobec kupovat s motorom 1.8 a tak... Dik -
"-- skrytý --" 30.09.05 00:21
« Re: Re: AR 156 2.4JTD
Tak já nejsem znalec, prot to nevím a tak se podívám (jestli na to zase nezapomenu). :*)
Jinak ta přední náprava na tom není nějak příšerně nebo že je to nějaký Alfácký specifikum. Dá se říct, že prakticky všechny auta s tlakovýma odlitkama z hliníkových slitin jsou na tom velmi podobně (krom Passata, ten je na tom hůř). Příčinou je taky hodně sůl. Ale je fakt, že u TS vydrží ta ramena dýl a že 2.4 JTD si umí na zpomalovacích hrbech odřít čumák. -
« Re: AR 156 2.4JTD
Daň za dobré jízdní vlastnosti je přední náprava z více kusů. Těžký litinový pětiválec jí rozhodně nedělá dobře, ale ve většině případů to spraví výměna horních ramen (2 x 1.800 origo). Spotřebu mám u SW 7-9 podle toho, jak prasim. Jezdím na 205/55/16. Zvuk pětiválce je ale nádherný :-) Doporučuju před koupí navštívit servis, který umí Fiat/Alfa a nechat to proklepnout a také nechat přečíst z řídící jednotky závady a stav km. Zatím jsem při svém pátrání u přetáčečů nenarazil na nikoho, kdo by to dokázal v jednotce změnit.
Otázka na magica a otatní znalce. Není u modelů 103 kW delší převodovka než u 100 kW? -
"-- skrytý --" 28.09.05 13:38
« AR 156 2.4JTD
A jaký máte názor na tuhle variantu, kolem roku 99 a cenou 170-200.000Kč. Zejména jak snáší takto těžký motor přední náprava a jak to vypadá celkově s tímto motorem (spotřeba, atd.) V případě koupě doporučujete pouze importéra nebo i kvalitní bazary? A jak to vypadá pokud byla auta dovezena z D, CH, I nebo FR. -
"-- skrytý --" 28.09.05 00:57
« Bez nadpisu
Nabízejí, protože auto nad 6 let stáří je pro ně šrot a pokud prokážeš jeho ekologickou likvidaci, dostaneš slevu na nový.
Dovézt se dá skoro všechno, z EU úplně všechno. Horší je to s přihlášením. Tady platí dvě omezení a jedna teorie:
1. auto musí splňovat emisní normu Euro2, přičemž to musí být prokázáno a/ dokladem od výrobce b/ dokladem od importéra (2.000 Kč) nebo c/ testem z výzkumáku (17.600 Kč)
2. od data první registrace vozu nesmí uplynout víc než 8 let.
Všimni si, že datum výroby nikoho nezajímá, zákon uvádí pouze pouze a výslovně datum první registrace. Teorie: pokud je auto homologovánop podle ES, neplatí bod 1. ani bod 2. Na to ale u Alfy Romeo do roku 99 zapoměň. Třetí možností je potom přestavba na stávající doklady (ta má výhodu v tom, že jezdíš ihned a stáří vzal čert).
Při dovozu z Německa je všechno snadný, dostaneš techničák jako "kein BRD wohnist", převozky a vystavení českýho techničáku je u nás během hodiny. Proč ale vozit auto z Německa, že jo? U dovozu z I je trochu zádrhel v tom, že jako Švýcaři a Francouzi mají v I v techničáku výrobce, typ, model, číslo homologace, VIN, datum registrace, výkona majitele. Nic víc, tzn. pro vystavení českýho ti chybí hmotnosti, zatížení náprav, údaje o motoru, hlučnosti, spotřeba, atd. To se musí dožádat u importéra (2.000 Kč + 2 měsíce) a nebo ti to napíšou na STK (kde dělají dovozy) v případě, že se jedná o vůz v databázi = v ČR prodávaný(145/146 od TS 16v by tam měly být, ale třeba 155 Q4 u nás neexistuje). Navíc v I dostaneš jen kopii techničáku a originál odhlášky. Na té odhlášce není ale uveden rok registrace vozu, zato se tam dozvíš všechno o Italském majiteli. Tudíž někteří lidé jednoduše na kopii Italského techničáku pozmění rok první registrace...
Problém je teochu s převozníma značkama, v Lombardii to není problém, v Janově to byl problém neřešitelný. Připrav se ale na to, že odhlášení tam nedělají osoby jednotlivě, ale pouze pověřené firmy. To jednak znamená, že na počkání to není a hlavně - správní poplatek sice činí 32 Euro, ale poplatek za zajištění může být třeba 300 Euro... daň za socialismus. Ideální je buď ukecat Itala, ať tam nechá svý značky, nebo jednodušší je ho ukecat, ať ti to doveze do ČR sám a značky si odveze s tím, že mu zaplatíš cestu zpátky. Oni k nám překvapivě rádi jezdí za holkama. >:D
Potom stačí zajet na ME a STK (dovozy dělají jen pověřený stanice s kamrovým systémem a jsou podstatně tvrdší; pozor - budou chtít i druh a číslo motoru kvůli výměnám), vyplnit žádost o vydání TP, pojistit, vyzvednout TP a značky a je to. Vypadá to složitě, ale není to tak zlý. Chce to obrnit se trpělivostí hlavně na Italský straně, Ital a papír to nejde dohromady a člověk je pěkně nasranej, když pořád slyší "domattina" (něco jako české výhledově; doslova to znamená sice zítra ráno, ale v přeneseném slova smyslu je to něco jako někdy/jednou). Taky jsem zuřil, ale vyplatí se to potlačit, protože oni to nechápou a berou to jako projev osobního nepřátelství. Takže zachovat klid, mě se to rozhodně bohatě vyplatilo. -
"-- skrytý --" 27.09.05 10:36
« dovoz
Magicu ty máš zkuenosti, jak je to s dovozem aut do čr? myslím nějaké omezení co se týče stáří atd.?vubec se v tom nevyznám.. Chtěl bych si z it dovézt stopětačtyřicítku, páč jak jsem koukal osobně i na netu, tak mi to přišlo, že tam nabízej krasný zachovalý auta za fantastický ceny...tak dyžta dík za odpověď..
cao... :) -
"-- skrytý --" 23.09.05 19:06
« Re: zdravim
Dyť si to můžeš v pohodě dovýzt sám, kde je problém? Vezmi s sebou někoho, kdo ví jak to auto má vypadat a jezdit a najdi si na netu pár kaufů, vezmi si tejden volno a vyraž s někým do Itálie. Tohle auto není problém přihlásit a ten čas, co s tím strávíš musíš stejně někomu tak jako tak zaplatit. -
"-- skrytý --" 22.09.05 21:04
« zdravim
dííííík za odpoved,
nasel jsem jednu 147 na tipcarsu za 185,- a nepripadala mit nejak spatna.
takze proste nevim jak to stema cenama je.
proste tydle auta si musej najit pana a ne ze jde nekdo kolem bazace a rika si hele todle jeto co chci.
jeste kte s tim motorem:
myslel jsem spis jestli nevis o nejake firme, nebo cloveku co to dovazi.
pred casem jsem narazil na netu na jednu firmo nekde v zapadnich cechach co to dela se zarukou a samozrejme jsem nekam zasil www, a tet to zaboha nemuzu najit.
p.s.: ja myslel, ze se nedockam az se tady obevis -
"-- skrytý --" 22.09.05 17:56
« Re: zdravim
marpri: nevím jestli se to vyplatí. Klika 40, sada kroužků a pístů 12, olejová pumpa 6, ložiska, spojovací materiál a těsnění atd tak 20, celkem máš v materiálu cca 80.000 Kč. Chtělo by to ale ten motor vyhodit, nechat přebrousit a přehonovat (možná ne, oni to mají hodně tvrdý, ale jestli to každej zkoušel....), takže k tomu přihoď ještě nějaký to cestování, někde to musí stát (pokud možno pod střechou) a za práci vůbec nevím, kolik kdo počítá. Předpokládám, že palice a ojnice ti zůstanou a spojka nebude nijak zhuntovaná. Prostě tak zhruba kilo ti do toho zahučí a to jsi koupil auto, který jsi nemohl vyzkoušet a nemohl jsi se v něm pořádně projet, takže možná po tý generálce motoru zjistíš, že mu toho je mnohem víc...
Dobrá 147 se pohybuje kolem 8.000 Euro (cca 270.000 Kč s přihlášením a dopravou), takže by tohle muselo bejt tak za 130.000, aby se to mohlo vyplatit.