Alfa Romeo
Zařazení: Všechna fóra > Diskusní fórum "MotorCafé" > Alfa Romeo
-
"-- skrytý --" 10.01.06 20:59
« Re: Re:
Thesis (ale i předchůdce Kappa) jsou typickým příkladem "zevnitř velkého a pohodlného, zvenku malého vozu". Přesto si je málokdo jako manažerskou reprelimuzínu koupí (snad kromě samotné Itálie). Byl jsem vloni na podzim právě v Itálii vožen BMW řady 7 a na střídačku (třeba tentýž den) Thesisem. Podotýkám, že šlo o souhru náhod a o autech můj krátký pobyt v It. rozhodně nebyl.
Přesto jsem byl nemile překvapen, jak to obrovské BMW7 může být uvnitř malé a především jak blbě se do něj nastupuje (hlavně dozadu), a jak může být onen vnějškově stylisticky extravagantní Thesis uvnitř příjemný a útulný, přičemž o jeho prostornosti jsem od již poměrně vzdálené krátké zkušenosti s Kappou ani na chvilku nezapochyboval. -
"-- skrytý --" 10.01.06 19:37
« to:magic
Mám první variantu. M 1.5.5. na 100%. Takže snímač polohy klapky, jo? A ty myslíš, že by to tím nebylo. Je fakt, že diagnostika v bloku naměřených hodnot nic nehlásí. Vše v normálu, vše bez závad. V HK Regio Autu se k tomu postavili tak, že bych to tam musel nechat a oni by zkoumali. Tyhle servisácký triky znám. Maj to tam 14dní, vymění půl auta a stejně se nic nezmění, akorát zaplatíš ranec. Třeba za nakodování klíče, chtěli pomalu 1000Kč a ještě že to budou dělat hodinu. U nás v automobilce záležitost 5minut. V Imofě: zas..raná klapka. Blbost. U jednoho docela zručnýho mechanika, který je certifikovaný Boschem: pokud nebyla nalezena jiná závada, tak přehrát software ř.j. motoru. Cena v HK tak 2000Kč. Ten Boschák, co budu mít ty díly k nám na zkušebnu jezdí na pravidelný kalibrace geometrie jednou za půl roku. Nevím co potřebuješ, ale repasovačky asi ne. Mám nový díly za 40-50% cenu originálu v Alfě. Nechci ho moc otravovat, ale zkus mi to napsat. -
« Kappa - prevodovka v zime
dik vsetkym za odpovede. dam to pozriet mechanikovi a uvidime.
inak ja planujem tak za rok kupit 166. rad by som aj thesis, ale dat za nu momentalne 20k sa mi zatial zda dost..
mensiu popularitu lancii ja vsak vnimam aj pozitivne pretoze ich cena ide velmi rychlo dole a tak to je to po 4 rokoch super kupa! -
wolff 10.01.06 12:44
« Bez nadpisu
Podepisuji v plném rozsahu. Předběhl si mě, než sem se k tomu vyšmrdolil, sem v práci.... Přesně tak... Téměř každý do s ní měl tu čest tvrdil, že je to vynikající auto,a le při koupi si na něj nikdo ani nevzpomene. Lancia zde není ani ve všobesném povědomí...A při tom by většině ani nevadilo, že to auto je z Itálie (nemá to aspoň na kapotě Fiat). No markting, no sales :D -
« Kappa
Obávám se, že hlavním důvodem relativního obchodního neúspěchu Kappy nebyl design, ale to, že je to Lancia... Kappa byla spíš konzervativní (mně osobně se velmi líbí, hlavně jako kombi a kupé), naproti tomu dnešní Thesis je extravagantní a přesto se taky mimo Itálii skoro neprodává. Čili ať dělá Lancia co dělá, mimo Itálii nic nepomáhá... Řekl bych, že třeba Němci si při výběru velkého sedanu na Lancii ani nevzpomenou.
Mimochodem, Thesis je podle mého jeden z nejhezčích současných sedanů. -
"-- skrytý --" 10.01.06 10:11
« Re: magic, HAROUS, vozkych aj.
Škrticí klapka je u 156 2.0 TS trojí:
1. Motronic M 1.5.5 (fyz. do konce r. 2000 s manuální převodovkou) má škrticí klapku ovládanou lankem a snímač její polohy. Potom tam je jen volnoběžný kanál
2. Motronic ME 3.1 (Selespeed - liší se ještě provedení do r. 2000 a od r. 2000, ale ne principiálně) - což se tě netýká - a
3. Motronic ME 7.3 (manuál od fyz. roku 2000) mají škrticí klapku ovládanou servomotorkem (kvůli antiskluzu) a ta je vymezována elektronicky.
Musíš v první řadě zjistit, jaký systém fyzicky máš. Na Motronicu 1.5.5. bych hledal závadu kolísání volnoběhu spíš jinde.
Debimetr je oblíbená záležitost. Po konzultacích s některými diagnostiky se ukazuje, že nejlépe je testovat jej při změnách zatížení, tzn. buď na brzdě, nebo za jízdy, protože při běhu naprázdno velmi často nelze chybu vůbec odhalit. Máš možnost sehnat levně třeba nějaký repasovaný vnitřek? Pokud ano, můžeš mi dát tip (není-li to tajný, samozřejmě)? -
"-- skrytý --" 09.01.06 20:06
« magic, HAROUS, vozkych aj.
Mám v merku za solidní peníze koupit od Boscháka origo vzduch. váhu a slibuju si u mé 2.0T.S. zlepšení pružnosti motoru pod 3000ot./min., kde je mrtvý a po dosažení oněch otáček katapult. Dál pak, a to mi potvrď pokud to víš, motorek na škrtící klapce. Jedná se motorek k regulaci volnoběhu? V Eperu vedeno jako Elektrovalvola. Na AR clubu komusi pomohlo při kolísání volnoběhu onen motorek vyčistit a rozpohybovat. Jinak klapka byla Carbon Cleanem čištěná dvakrát. Jen se musí po výměně zadat základní nastavení motorku. Jinak u T.S. je jak asi víš, mech. ovládaná klapka+ten motorek. Než to vyčistit a spoléhat, že se to za pár kiláků vys...e, to ho radši za ty prachy vyměním. Díky. -
"-- skrytý --" 09.01.06 15:40
« Re:
Jenže při blbých -7 °C tohle přece nesmí dělat!!! Před cca 20 lety jsme to samý řešili u Moskviče; výsledek byla voda v převodovce místo oleje (důsledek "samokontroly" v AZLK).
Takže bych doporučil každopádně výměnu přev. oleje, kontrolu lanovodů (příp. promazat něčím solidním) a řadicí kulisy (stačí zamrzlý kousek ledu od odkapávající vody - třeba od topení). Já mám velmi podobnou převodovku (vnější konstrukce, zpřevodování je samozřejmě jiný) a ani v - 23 °C den před Silvestrem v Orlických horách jsem nezaznamenal nejmenší problém.
PS. se vzhledem Kappy jsem se nechtěl nikoho dotknout, jen si myslím, že design musel být nejdůležitější důvod, proč se to auto neprodávalo. Jinak bylo po mnoha stránkách vynikající (s výjimkou prvních verzí motorů TDS). -
"-- skrytý --" 09.01.06 15:33
« Re:
Nevim jak ma Kappa reseny razeni, jestli lanovody nebo tahla, ale nedivil bych se kdyby to nekde primrzlo. Spis si myslim, ze to primrzlo vne prevodovky, nez ze by zatuh olej...
A ad hnusnost Kappy - hnusna je, pro me je tak hnusna az se mi libi... :P -
« Kappa - prevodovka v zime
zdavim a ked uz je rec o tej hnusnej kappe rad by som sa v tej suvislosti na nieco spytal. mam ju cca. 1 rok (2.4jtd). dnes rano bolo -7 stupnov a bola zaparkovana pred domom v miernom kopceku so zaradenou jednotkou. Problem vznikol ked som zistil, ze paka zostava len v polohe vlavo -> t.j. dala sa radit len 1. a 2. rychlost a vobec sa nedala posunut do stredu, t.j. nedali sa radit ziadne dalsie rychlosti... Po chvilke jazdenia na dvojke/zahriati a pouziti vacsej fyzickej sily sa mi podarilo paku dat do polohy neutralu a od toho momentu uz bolo mozne radit aj vsetky ostatne rychlosti. Rad by som sa preto spytal ci niekto nemal podobny problem a pripadne ako ho riesil. je mozne zeby sa nieco podobne stalo len vdaka nizkej teplote? dik. -
"-- skrytý --" 09.01.06 09:44
« Re:
kejml: záleží na tom kdy (jsem od rána do večera v práci, takže by to znamenalo vzít si volno tak na 2-3 dny (jezdíme nejčastěji ve středu v noci). Ale principiálně to není neřešitelný a asi by byla domluva i s dalším člověkem z tohoto fóra (AlešK).
Jinak v I nejlevněji vychází 1.6 a 1.8, příp 2.0 benzin. Je fakt, že ropáci tam nejsou nejlevnější. Ale důvodem není jen cena, auto z D bych už prostě nechtěl kvůli stavu a opravdu dobrý je tam taky drahý. Raději z I nebo CH (ale v CH je dost draho).
madein: Lancia v GB má určitě nějaký club, tak se pokus jej na netu najít. Zkus třeba www.viva-lancia.com nebo přes [odkaz] (jsou tam odkazy na PrestoCar, Walkers Garage, omicron a další a dopátráš se. Je pravda, že Italská auta obecně jsou v Anglii dost neoblíbená, hlavně díky mizernýmu servisu (něco jako u nás). Tím silnější je ale to "zdravé jádro".
ColinChapman:
155 bych asi bral jen verzi Q4 (ale dost drahá hračka), V6 dost papá a nejede nic moc (hlavu zadní řady válců nelze sundat bez vyndání motoru), 2.0 a 1.8 TS 16v - stejné jako u 156, tzn. největší opatrnost - občas klekají motory na klice (viz starší příspěvky); 1.7, 1.8 a 2.0 TS 8v - žádný závoďák, ale spolehlivý nenáročný motor (první generace). Zásadně se vyhnout 2.5 TD!!! Ještě bych možná u 155 zohlednil Dedru 1.8 VVT/130 k nebo od 94 2.0 16v/144 k (ale ne ve verzi Digital), příp Turbo (jen u první generace).
156 - opatrnost u motorizace 1.8 a 2.0 TS 16v, 1.6 slabá, doporučuji 2.0 JTS, 2.5 V6 24v nebo 2.4 JTD, příp GTA. 1.9 JTD dobrý, ale u 8v verze trochu slabý (slabý i brzdy).
166 - bez výhrad, jen vyhnout se automatům
146 - nikdy boxery a nebrat TD, TS 16v celkem v pohodě a JTD výborná
147 - bez výhrad
Samozřejmě vše platí pro nikdy nebourané auto v bezvadném technickém stavu a prav. servisem - pokazit se může cokoliv, ale nejvíc u ojetiny záleží na předchozím majiteli.
155 V6 12v se dá, můžu napsat jen osobní názor: z první generace 155 je to asi nejlepší kompromis mezi dynamikou a užitkem (Q4 je několikanásobně dražší). Spotřeba se ale pod 10 dostane jen při čistě ekonomické jízdě, jinak bere kolem 12 l. Dynamika přitom zhruba odpovídá 156 2.0 TS 16v, přičemž jízdní vlastnosti má 156 mnohem lepší (a bere o cca 2-3 l míň). Jenže 155 je zase mnohem prostornější a má obrovský kufr (525 l), takže z hlediska užitný hodnoty je to zase několikrát lepší než 156. Dá se koupit za pár šupů a díky tomu se ta spotřeba nejeví tak negativně. Blbě se opravuje (stačí jen výměna řemenů), protože je tam málo místa. V případě potřeby není problém dát tam motor 3.0 ze 164, který bere stejně a jede mnohem líp. Proti ní bych ještě postavil Dedru 2000Turbo, která má navíc sklopný zadní sedadla, samosvor, lepší motor a to při stejných provozních nákladech.
Nevím, jak moc ti záleží na té užitné hodnotě. Pokud ano, ještě možná bych se zamyslel nad poměrně lacinou Kappou - je sice hnusná, ale velká, prostorná, má výbornej podvozek (člověk má pocit, že řídí malý sporťák) a motory 2.0 turbo nebo 3.0 v6 (made in AR) či 2.4 JTD jsou výborný při obdobný spotřebě jako 155 V6. -
« Lybra
Ahoj vespolek, taky po takove prahnu, ale nejsem si jeste jisty do jake motorizace pujdu, nicmene resim trosicku jiny problem, jsem momentalne v UK a prave potrebuju koupit auto, ale tady Lancie absolutne nejde koupit, to je sila, uz jsem prohledal snad vse, ale jeste jsem nikde zadnou Lybru nenasel. :'-( :'-( :'-( -
"-- skrytý --" 06.01.06 22:18
« Re:
achjo..projdi tuhle diskuzi...magic to tu vysvetloval už spoň stokrát jaký jsou výhody a nevýhody dovozu autíček z it. Ta nevýhoda je snad jenom v byrokracii na italské i naší straně,takže trocha papírování, či domluva s un poco nervoso italským chlapíkem, a všechno je hned jednoduší, oni pro nás maj italové trochu slabost:)...
jinak mrkni na www.autoscaut.com, bo jak je ta sajta, a uvidíš stovky alfiček a lancii za ceny o kterých se ti u nás může jen zdát. Že ty auta sou i se 100k km jako nový není třeba dodávat...
jak řikám, projdi tohle fórum... -
« Bez nadpisu
To budou asi v té Itálii poměrně drahý,ne ? Co takhle spíš Německo nebo jiný lokality ?
Jinak ten interiér je opravdu úchvatnej, exteriér celkem extravagantní, na kombíku se mi moc líbí ty pruhy na zadních sloupcích od světel nahoru ( nemají to ale všechny) Dynamika o je fakt dost horší ve srovnání třeba se Stilem (prorovnávám 1,9 JTD 85 kW) zrychlení Lybra 11,3 x Stilo 10,7 a taky spotřeba Lybra 6,1 x Stilo 5,4 přičemž Lybra má 1350 kg a Stilo 1320 kg. Aerodynamicky bych řekl, že na tom bude Lybra líp, tak si říkám, že jsou to hodně velký rozdíly. Při delších převodech by měla mít Lybra lepší spotřebu, nebo se mýlím ?
Jediný co se mi na Lybře moc nelíbí, jsou poměrně malý kolečka (15´´) jen ta nej- výbava měla 16´´, navíc ty originál liťáky nejsou obzvlášť pohledný a dost utopený v blatnících. Holt Lancia se neprofiluje jako dravec, na to jsou v koncernu jiní :) -
"-- skrytý --" 06.01.06 14:45
« Re:
Lybra je sice na stejný podlaze jako AR 156, ale podvozek je naprosto odlišný. Z unifikace ve smyslu Tipo/Tempra/Delta/Dedra/Ar 145/146/155 už u Fiatu vyrostli a nyní přenechávají teorii o výrobě jednoho auta pod několika značkami VW (ale i ti už přišli na to, že to není úplně to pravý). Lybra má přední nápravu jako Kappa, tzn. trojúhelníkový pameno, stabilák na oscilačkách - vše ukotveno na Phersonu - a nemá tak strmý řízení jako 156 (zato míň náchylný na nerovnosti). Zadní náprava je u Lybry zcela odlišná, je tam trojúhelníkový rameno s vnitřním ukotvením na "houpačce", přičemž příčná ramena vymezují jeho pohyb a tvoří osu otáčení zadní těhlice. Výsledek je podobný jako u 156 - auto díky změně zadní geometrie velice ochotně zatáčí, u Lybry ale působí stabilnějším dojmem při jízdě po rovině a hlavně se ušetřila hromada místa díky absenci zadních Phersonů (jejichž roli teď plní horní rameno). Podobným způsobem jsou už dnes dělány i jiné nápravy (Focus, Mazda...). U Lybry je jiná filozofie interiéru než u AR - je trochu prostornější a hlavně luxusnější. Jsou tam víc měkčený plasty, víc antihlukové izolace, delší převodovky, atd. Bohatší je výbava a od prvních kusů byla k dispozici s navigací (156 ji dostala podstatně později). Klimačka je nejen lepší, ale skýtá i méně poruch. Celkově je to údajně velmi spolehlivá kára (jen z doslech z I, nikdy jsem ji nevlastnil). Možná je to proto, že u verzí 1.6 je elektronika Marelli a u 1.8 Hitachi, se kterými už v Deltě a Dedře nebyly problémy a JTD je i u nás docela známý.
Při představovačce mě na tom nejvíc štval nevypínatelný systém hlášení překročení rychlosti u verze 2.0 LX (mimochodem jeden dvoulitr se při předváděčce nerozjel). Satelit sleduje, kudy auto jede a při překročení rychlostního limitu to začlo řvát. Strašná věc, ale nevím, jestli to bylo v sérii nebo na "přání" (kdo by si to ale přál...?). Druhou nevýhodu vidím v paletě motorů - absolutně nechápu, proč třeba neexistovala verze 2.4 20v benzin/175 k? Ten dvoulitr s tím poměrně těžkým autem moc necvičí (taky díky dlouhý převodovce), takže bych asi raději volil verzi 2.4 JTD/150 k. Verze Integrale existuje jenom jako kombi, u sedanu pohon 4x4 není, ale mně osobně se třeba ten kombík z mnoha důvodů líbí víc. Lybra je hodně jiný auto než 156 - je tišší, pohodlnější a línější. osobně bych doporučoval nákup v Itálii, protože bych se bál, že ty kousky v ČR byly přitaženy jako bouračky za účelem zisku. -
"-- skrytý --" 06.01.06 09:56
« Bez nadpisu
Tak tady na webu je treba tohle: [odkaz]
Ten clanek asi jen prelozil nejaky soft, protoze to stoji za to... >:D
O prednim dvojitym lichobezniku se tu nic nepise, takze bych se spis priklanel k podvozkovy plosine spolecny s Fiatem Marea. Ale zkusim najit neco vic. Jinak auto je to moooc pekny, strasne me bere ten interier. Horsi je, ze se u nas snad nikdy neprodavala jako nova. Takze sou vsechny pritazeny z venku. Takze aby to nebylo poslepovany ze 3 aut. Radsi bych asi volil individualni dovoz primo z italie... Ale Magic by k tomu rek urcite vic...
Doplnek: na www.lancialybra.com v zalozce safety je pruhledovy schema a podle nej to teda na dvojitej lichobeznik nevypada... -
« Bez nadpisu
to Vlak: taky mi nějak padla Lybra do oka. Vlastně jsem o ní dřív vůbec neuvažoval kvůli ceně, ale pak jsem byl překvapenej za kolik se prodávají a hlavně ta úroveň základní výbavy! Ve verzi 2,4 JTD už je všechno, ale i nejlevnější verze mají např.dvouzónovou klimu atd. (a to prosím i z roku 1999).
Ta technika je spíš společná s Alfou - má stejnou podvozkovou platformu a bohužel (z hlediska výdrže) i tu dost složitou přední nápravu. Já teď taky lovím informace o Lybře, kde můžu, ale moc se toho zjistit nedá. Třeba se nám ozve Magic nebo někdo fundovanej aby nám o Lybrách prozradil víc.
Jediný co jsem zjistil o Lybře na tomto webu je, že dostala tuším v roce 1999 zlatej volant, ale pro jistotu k tomu nedali ani fotku ( asi protože to nebylo z koncernu fauvé >:D ) -
"-- skrytý --" 05.01.06 20:29
« Re: Re: Re: caure Alfisti
Uvazuju o nakupu Lancia Lybra SW 2,4JTD 2002, 110kw. Cenove toto vozitko vychazi velice zajimave, vzhledem k uzitne hodnote a vybave. Navic technika stejna jako AR...ale cenove jeste vyhodnejsi... Nejake komentare, zkusenosti?
Dik -
"-- skrytý --" 04.01.06 17:45
« Re: Re: caure Alfisti
Bolo to tu a to tak, že mockrát. A pořád se to opakuje. TwinSpark 16v byl sice výbornej motor a u novýho auta bych do něj klidně šel znovu, ale u ojetý 156 bych dal přednost 2.4 JTD, pokud možno od roku 99 (tedy 140 nebo 150 koní). Důvody jsou tu popsány ve starších příspěvcích, některé 156 s motory TS mohou být velmi nepříjemné překvapení (pravděpodobně vlivem špatné funkce čidla hladiny oleje se u motorů TS 16v občas stane, že člověk nevědomky jezdí s nízkou hladinou oleje a klika se poté zadře; pravděpodobnost poškození paradoxně klesá při 150.000 km a více a při pravidelné fyzické kontrole stavu oleje. U 1.8 TS 16v vyjímečně při nešetrném zacházení může prasknout hlava).
AR 156 s motorem TwinSpark bych doporučoval kupovat výhradně v severní Itálii, kde mi na ní (při ceně přesahující zhruba 4.000 Euro) budou ochotni poskytnout záruku (dělají to běžně). Případná závada na motoru totiž prakticky není zjistitelná a oprava stojí cca 50.000 Kč.
Pokud odláš investovat tolik peněz do auta, doporučuji ti najít si čas a projít toto fórum. -
« Re: caure Alfisti
Kedze stale som nekupil AR 156 (na posledy co som bol jednu omrknut bola dost burana ) mam este otazku ohladne motorov. Povodne som chcel len 1.8 TS alebo 2.0 TS ale cital som niekde na nete ze aj 2.4 JTD je dobra volba tak teraz by som potreboval nejake info ktory motor a preco. Mozno to uz bolo v tejto diskusii povedane ale nenasiel som to
Vopred dakujem -
"-- skrytý --" 23.12.05 17:26
« zdravim
dlouho jsem tady nabyl,
ale kdyz jsem byl tak jsme schanel info o 156.
videl jsem jich spousty a skoncil u 147.
uz je to tak. jsem majitel KRASNE AR 147
na trhu je 156 mraky, ale pri konkretni predstave o vybave a stavu jsem
nejak dosel az k 147.
je to 2002 2,0TS 80000 najeto
koupena v cr, se serviskou
jsem spokojenej a necham se prakvapit co vsechno zaziju
cekaj me rozvody, kontrola pro 80tiskm a zimni pneu.
mate nejake navrhy na ty zimaky
leto mam 205/55/R16
diky -
« Re: AR 156 2.0 TS
No ja som mal vyhliadnutu jednu AR 1562.0 TS chlapik mi tvrdil ze je OK ze mal len oskrete dvere a tie dal nastrikat ale ze inak jej nic nebolo. Tak som sa previezol a mal som dobry pocit. Nastastie som pred kupou trval ze auto chcem vydiet aj zo spodu a pre istotu som si zobral zo sebou kamosa co opravuje auta. Ten mi hned pri prvom pohlade povedal ze to auto je len nejak polepene ze boli srikane obe strany výfuk bol celý zvárany a ani nápravy ze niesu v poriadku. Takze teraz namiesto vozenia surfujem a hladam nejaku Alfičku na kupu. Dufam ze to stihnem do sluzobky do Slovinska rad by som ju prevetral :D -
« něco málo k JTD
Narazil jsem na tohle fórum,viděl pár diskuzí o JTD.
Já mám už nějakou tu chvíli AR 156 2,4JTD a můžu vřele tenhle motor doporucit.Nejsem nejaky zarytý alfista, ale jízda tímhle autem mně docela nadchla, když jsem to kupoval. Téměř denně dojíždím do práce, mám najeto přes 230tis km. Asi ve 150tis jsem nechal zvednout výkon (podle brzdy) na 129 kW, 398Nm moment a ještě údajně optimalizace křivky momentu a otáček. Motor je pod 2000 ot trošku jenivější, ale to se překonáním této hranice změní. Zátah je opravdu razantní a nijak nepolevuje až do 4500 ot, pak zase o to rychleji vadne. Na 3000 ot jede na 5ku přesně 150km/h a sešlápnutím plynu (když provoz na dálnici dovolí) se bez problémů rozběhne přes 220km/h. No zkrátka jsem spokojený vzhledem k najetým kilometrům. Je teda pravda, že nejezdím jako šílenec. Kolega má taky AR 156, ale 2.0 TS, občas auta na dálnici protáhnem, ale jinak jezdím v klidu.
Takže JTD, určitě není špatná volba ! -
« pretoceni tachometru u JTD
Setkali jste se už někdy s tím, že by někdo uměl přetočit tachometr i přepsat jednotku u JTD? Zatím všichni tvrdí, že to nejde, zkoušel jsem i naslepo volat různým týpkům z Annonce atd., a nikdy nic.
Ptám se proto, že jsem si koupil 156 a jak to tak bývá, trochu past i přes prohlídku v servisu před koupí. No to je jedno, spíš mi jde o to, jestli je možné auto tak * za 90tkm, nebo to už někdo umí stočit. -
"-- skrytý --" 19.12.05 09:04
« Bez nadpisu
K první: 350.000 km má osobně vyzkoušeno na motoru 2.0 TS. Když měl necelých 260.000 km, porovnávali jsme (ne na brzdě, ale jenom na silnici) s autem, co mělo najeto cca 60.000 km a výkonově se moc nelišily. dlouhodobý test s přesným měřením Automobilisma u nového a ojetého auta to v podstatě potvrzuje. U tohoto konkrétního auta byl poté problém s alternátorem a dobíjením (někdy to auto svítilo normálně a jindy jak světluška), s klasickým cukáním, hlučností, atd. U V6 jsem byl před časem na vážkách při nákupu kusu s najetými víc jak 250.000 km a můžu říct, že kdyby byl býval majitel (Švýcar podnikající u nás) trochu "začaroval" s kilometrama, tak bych si liboval, jak je cítit, že to auto má málo najeto. Motor šel jak nový, auto bez jediné funkční závady, naprost tichonké, bez jediného pazvuku z interiéru, prostě super stav.
146 je mnohem lepší po stránce užitné hodnoty než 156, o tom žádná. Výhodou 156 kombíku proti sedanu jsou jednak dělená sklopná zadní sedadla a asi 2 cm na výšku nad hlavou na zadních sedadlech. Ty 2 cm bych hodnotil jako naprosto zásadní, protože do sedana já si vzadu nesednu, aniž bych hlavou neleštil zadní sklo, kdežto u kombíka můžu vzadu sedět skoro normálně. -
"-- skrytý --" 18.12.05 19:53
« Bez nadpisu
No 2.0T.S. s najetýma 250.000 nebo dokonce 350.000 km jsem moc neviděl a asi bych netvrdil, že vydrží oněch km bez ůhony. To jsem spíš viděl s těma km 2.5V6 nebo 3.0V6. Ale motor, který se tahá až k 7000ot. a bez ůjmy 350.000? To bych viděl na raritu. A ještě ke všemu bez GO. Možná ty km vydrží, ale bez újmy...?! No nevím. Doufám, že mi ony km taky vydrží při mým vymazleným zacházení a údržbě. Naštěstí mám teprve poctivých 116tis. a jede jako pila. Na sprintu na srazu v Kameni jste se mohli při jízdách 2.0 (156,146,GTV,147) přesvědčit. Nechci se však chlubit. Prostě jsem nadmíru spokojený. A to mám v merku ještě vyměnit váhu a zkusit, jestli pak nepůjde do 3000tis. líp. Už ji mám u známého Boscháka zamluvenou.
A k SW. Poznatek kamaráda, co je zarputilý Alfista a pár jich už vyzkoušel.
Ona prostornost sedanu a SW. Určitě je variabilnější díky sklopným zad. sedačkám a vyklopnému víku, ale jestli se nemýlím, má sedan v základu o 50litrů větší kufr než SW. A důkaz? Vozy nesrovnatelné a přesto.... Při stejném kočárku v kufru. 146 tak, tak, tak. 156SW ani náhodou.
Určitě je pravda to s tou dostupností a to i cenovou dílů. Ale já stejně vybral 156 srdcem, ať si každý říká o Alfě co chce. Toť můj názor. -
"-- skrytý --" 14.12.05 21:42
« Bez nadpisu
160.000 km je prd. Naopak, pravděpodobnost závady na klice je minimální. Ten motor umí přes 350.000 km, přičemž na 250.000 nevykazuje nějak extra vysoký stupeň opotřebení. jde hlavně a jedině o stav konkrétního auta. V ČR bych to koupil jen od setsakramentsky dobrýho kamaráda nebo známýho perfektního servisu, jinak výhradně dovoz Itálie.
A s tím srdcem - upřímně řečeno, já spíš volím rozumem. Takže krom Bosche nízká cena náhradních dílů, blesková dodávka + většina věcí v ČR skladem, rozumné provozní náklady při nadstandardní dynamice, bezpečná konstrukce zejména v otázce aktivní bezpečnosti. U 156 vidím jako problém já osobně v nízké užitné hodnotě. U SW je to podstatně lepší. Ale záleží na nárocích. Z hlediska jízdy a ovladatelnosti nejlepší volba. -
"-- skrytý --" 13.12.05 20:20
« Peter1
Já bych Ti řekl své zkušenosti. Koupil jsem loni 156 2.0T.S. a se Sport Packetem na origo 16"+Dunlop 205/55/16. Nebylo to špatný. Jel jsem dovolenou něco kolem 8litrů, sedělo to slušně. Ve městě nebyl problém jít na 12litrů, ale vždycky bych volil min. 2.0T.S. Jestli chceš šetřit na pojistce, benzinu apod., nekupuj si srdeční záležitost jménem "Alfa Romeo". Vždycky Tě dožene k tomu sešlápnout plyn a točit a točit až k 7000ot., ale pozor!!!!! Zahřát předem motor na provozku. Jinak já mám vytuněnou 156 ve Cadamuro designu+kola Alessio Mito v 18"+Marshal 225/40/18. Magic jí viděl. Samozřejmě červená. Spotřebu neřeším a jezdím.Kámoš z RK, magic ho asi taky bude znát, má vytuněnou stříbrnou 156SW taky na 18" Alessio+225/35/18. U těchto kol a pneu počítej s dardou. Kdybych to bral na ceny, co by to stálo na krámě, tak si připrav 50.000,-. Teď vím, že kdybych kupoval 156, tak s 2.5V6, nebo šetřil na GTA 3.2V6. Já bych být tebou volil 2.0T.S. na zimu 15" a na léto 16". Kluci na klubu ARC mají většinou 17". Já je mám v TP z NDR napsaný, ale zdály se mi malé. Jinak na Carlone-Tuning.ch uvidíš, že lze i 19" kolo a dokonce jsem už viděl a někde mám obrázek 20". Jinak na motor bacha. Hodně poslouchej. Kolísání otáček, diesel zvuk,rachtání apod. 160tis. je dost, ale záleží na majítelích před tebou. -
"-- skrytý --" 12.12.05 10:12
« Re: Re: Re: Re: Re: spotreba 2.0 TS
tomaz: jestli chcipe za studena, tak tam nefunguje obohacení - tzn. usuzoval bych na lambdu. Přes Fiat vyjde paradoxně asi o 500 levněji než přímo přes Bosch, ale raději si zjisti, jestli ji nevrábí i někdo - kdokoliv - jiný.
Peter1: 156 je homologovaná na kola 15, 16 i 17" (GTA i 18). Na 15" je potřeba použít vyšší profil gumy, což má svá negativa ("ohýbání" boku pneu v zatáčkách - chce to vyšší tlaky). 15" je vhodné obutí na zimu. Na léto doporučuju jako ideální kompromis 16", protože v 17" jsou ty gumy už dost drahý. -
"-- skrytý --" 10.12.05 20:23
« Re: Re: Re: Re: spotreba 2.0 TS
magic by ti o tom napsal vic. dej si vyhledat nekde na nemeckych inzertnich serverech alfa 156 + motorschade a uvidis... italie, francie je na tom prej lip. 160.000 je dost, ale zase pokud ten motor je ok tak uz by mohl vydrzet. sam mam 156 2.0ts a neni uplne ok, po nastartovani musim pockat, protoze pokud bych chtel hned jet tak se to chova tak ze pri pridani plynu to chcipne. na druhou stranu tomu pockani na zahrati jen prospeje :-) u 156 2.0ts byly vramci zaruky menene ridici jednotky. nevim jestli ta moje byla nebo nebyla menena. kazdopadne tam mam jeste zavadu (sviti kotrolka vstriku) takze to neni uplne relevantni. -
"-- skrytý --" 10.12.05 18:03
« Re: Re: spotreba 2.0 TS
15 palcu sirka pneu musi byt maso! to musi stacit :)) na 15 palcu disk to bude asi sirka 205, ne? myslim ze sirka pneu (jestli je to 205 nebo 225) nebude mit v tomto pripade az takovy vliv jak styl jizdy. ono vliv ma i jak jsou pneu nafoukane.
a ktery vlastne myslis model? uvadis jen motor, napadlo mne ze asi myslis 156, uz jsem se parkrat setkal ze nekdo rekne alfa romeo a mysli 156. u 156 (u 147 predpkladam podobne) rozdil ve spotrebe 1,8 a 2,0 nebude nijak zasadni, vyrobce udava tusim skoro stejne. styl jizdy a stav auta udela vetsi rozdil. rozdil v pojistce bych s ohledem na dalsi investice taky neresil. jina vec je pravdepodobnost problemu s motorem. tady se uvadi 2.0 jako jasny favorit :) -
« Re: spotreba 2.0 TS
Zdravim ta Magic a ostatny fandovia AR Vedel by si mi povedat kolko papa AR 2.0 TS ? 1.8 TS
Da sa nejako znizit ( technicky ) viem ze velky vplyv ma styl jazdy
Ta Alfa co si ju asi kupim je 2.0 ma 15 palcove gumy je to dost alebo treba sirsie ? Myslim ze pre spotrebu su sirsie gumy horsie
Dakujem -
"-- skrytý --" 05.12.05 11:03
« Re: Re: Re: AR 166
No automat urcite ne. Mozna jeste tak selespeed, ale ten se,pokud vim, do 166 nikdy nedaval. Kdyz jsem tak prohlizel inzeraty, tak jsem narazil na 166 2.0V6 TB s poznamkou "koupeno v CR". Ale jestli se nepletu, tak se u nas tenhle motor snad nikdy oficialne neprodaval,ne? -
"-- skrytý --" 05.12.05 00:50
« Re: Re: AR 166
Tak cena povinnýho ručení jasně hovoří proti 3.0 nebo 3.2. Já bych volil mezi 2.5 nebo 2.0 TB. Osobně mám jasno - turbo. Nejenže se čipem za 150 Euro dostanu i nad výkon a krouťák toho třílitru za cenu ručení do 2.5, ale za nižší spotřebu paliva. Nákup je riskantnější, tzn. opět bych volil výhradně dovoz I. Turbo samo o sobě není až takový problém, v nejhorším případě připočtu cca 20.000 Kč za jeho repasi. Pokud by to byla jediná vada na tom autě, tak by to bylo fajn. Hlavně ale: žádný automat! Jinak ta 2.5 je sice výkonově shodná se 156, jede ale trochu jinak - je silnější hlavně na spodku (což je dáno tvarem výfukového traktu díky tomu, že je tam víc místa). Ještě takovej malinkej trik - když se druhá sací komora vymění za ten samý díl ze 156 2.0 TS (vypadá jinak - chce to takovou malou úpravu), tak to jede ještě líp. Podvozek je opět dán životností pružných uložení náprav, je ale samozřejmě o něco líp dimenzován než na 156. Na 166 se mi zdá, že se spíš stávají příhody na zadních ramenech. -
"-- skrytý --" 03.12.05 11:49
« AR 166
Jelikoz se jedno nase auto odebira pomalu do vecnych lovist, tak uvazuju o nahrade. Uz delsi dobu se mi libi 166. Ale nejsem si jisty motorizaci. 2.4JTD mi prijde jako "rozumna" volba, ale nafta moc neni moje krevni skupina. Docela se mi libi motor 2.0V6 Turbo, ale tam mam celkem strach z zivotnosti toho turba. No a pak zbyva 2.5V6 a 3.0V6. Ta 2.5 mi prijde jako rozumny kompromis, co se tyce vykonu a snad i spotreby. Nebo uz mezi 2.5 a 3.0 uz ten rozdil neni takovy? Zvazuju i moznost 3.0V6 predelat na LPG. A co treba 3.0V6, ktera ma nalitano pres 200tis. km? Mam pocit, ze by to nemel byt pro ten motor problem,ne? A jak je to s cenou nahradnich dilu v porovnani s AR 156? Myslim tim ramena, kladky, rozvody, apod.
No a ted babo rad (i kdyz magic by to mohl vedet lip >:D ) -
"-- skrytý --" 02.12.05 15:10
« Re: To je mazec!!!
Hmmm, já nevím, ale u mě není převodovka spotřební materiál. A měnit spojku s poloosama každej tejden, to dík! Jen by mě zajímalo, čím to brzdí. Jestli těma origoš Girlingama 284 mm, tak nechápu, jak je možný, že je to auto ještě celý. -
"-- skrytý --" 28.11.05 12:26
« Re: Re:
to vis ze jo, uz jsem tam chvili .. mam nick ElVita :-) kurna, mi je tak zle, ze nemam ani tuzku (bohus) :-) uz aby byl patek ... asi ale bulnu skolu a pujdu si pro ni driv ..... sodoma .. ja to nemuzu vydrzet .. co to je? .. ta alfa me fakt dostala :-) -
"-- skrytý --" 28.11.05 09:04
« Bez nadpisu
diky magicu za vsechny informace, ktere jsi ctenarum na tomto webu poskytl.
diky nim se v patek stanu stastnym majitelem alfy 145 1.9 jtd 105 limited edition ... jakmile jsem si pred koupi prohlizel uz mi zacalo tepat cuore. potom, kdyz ten naftak v mrazech naskocil na cvrnknuti, drzel otacky nevydaval zadne zvuky ... nedalo mi to a rekl jsem bazarnikovi at to jedem projet. bazarnik, patricne natesen, ze mozna proda auto,ochotne svolil po chvili se jelo. ale ten magor to zacal hullit uz za studena. magor magor vymazanec jeden.
nicmene auto bylo v poradku, nikde nic nebouchalo, nevrzalo ... pak, kdyz jsme to dali na rampu, podvozek byl uplne v pohode. nikde, nikde stopy po korozi, vyfuk jako novy. presto original z roku 2000. je to nadherne auto. nekdo rekne ze je to krabice. to sice ano, ale pekna. bez mekcenych plastu az po bradu, bez tupeho rizeni, a hlavne bez strohosti v interieru. alfa delala auta s emoci, vasni, s touhou. ani kdyz jsem mel punto hgt tak jsem se na nej tak netesil. na alfu se rano, kdyz vstanes tesis, potom, v noci kdyz usinas, tak na ni opet myslis. alfa je zkratka zivotni styl.
diky magicovi za informace. l -
"-- skrytý --" 22.11.05 11:35
« Bez nadpisu
RV: 731 149 078 - Pavel Novotný, HK.
matuS: myslim, že tak trochu sčítáš hrušky s lokomotivama. Cílová skupina zákazníků AR Croswagon není ta samá jako u Octavie. Alfa Romeo vždy byla synonymem pro špičkovou až závodní techniku, vynikající a pečlivé zpracování a sportovní vyžití při zachování nabídky s vysokou už. hodnotou. Od převzetí automobilky Fiatem se tyto atributy střídavě vytrácejí; 155 byla moc lidová a užitná hodnota převážila nad sportovním srdcem a 156 zase naopak, přičemž ale toho sportu tam bylo omezeně, protože chyběl jakýsi vrcholný model. On ten přechod na přední pohon není pro tak vyhraněnou značku snadný a hlavně - vznikl problém, který se jim dodnes zcela nepodařilo vyřešit = začlenění 3 navzájem si konkurujících (dříve) značek AR, Lancia a Maserati. Alfa Romeo nikdy nepředstavovala laciné auto - v historii vždy byly tyto vozy mnohem dražší a ceněnější než nějaké "sociální" BMW. Škoda stojí na zcela jiných atributech - co nejvíce užitné hodnoty za co nejméně peněz. Octavia je paskvil, kdy na podlaze nákupní tašky staví auto střední třídy. Výsledkem je hybrid, který za střední třídou zaostává, na nižší střední je zase moc velký. Hlavním argumentem pro nákup Škodovky je cena a spolehlivost, u AR je to úroveň techniky a sportovní vyžití. Pokud má tvůj kamarád pocit, že je ten Crosswagon ve srovnání s Octavií moc drahý, tak já mám naopak pocit, že drahá je ta Octavia a že Crosswagonu chybí spíš větší rozpětí dodávané techniky (především silnější motorizace). Ono stačí se s těma autama projet a je jasný, že za dvojnásobek ceny dostávám desetinásobek technické úrovně. -
"-- skrytý --" 22.11.05 10:32
« Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: NEUVĚŘITELNÉ!!!
matuS - ale vzdyt ja jsem nesrovnaval kvalitu alfy a subaru :-) subaru jsem uvadel jako priklad toho ze si nekdo koupi i takove auto bez toho ze by vyuzil ten potencial jen kvuli tomu pocitu ze to neni zadna technicka ochcavka. kvalitu subaru jsem vubec neresil ..i kdyz jsem uz parkrat slysel zvesti o tom ze treba vymena motoru u subaru neni zas tak nepravdepodobna jak si lidi obecne mysli. a co se tyka treba lanceru, jeden tady ma evo VII nebo VIII ted nevim a od vicero lidi kteri jej znaji jsem slysel ze je sice s vlastnostma auta spokojeny, ale v servisu je vareny peceny. nevim nakolik to muze zaviset o stylu jizdy. a koneckoncu muzes srovnavat dve auta i bez ohledu na kvalitu, stejne jako bez ohledu na design atd. samozrejmne musi byt jasne co se srovnava.
a co se tyka AR147, info o tom ze by to snad melo byt jen kupe se mi nezda. nevidim moc duvod proc by tomu tak melo byt. -
« Re: Re: Re: Re: NEUVĚŘITELNÉ!!!
Nemyslím, že 149 ka by mala byť nejaké kupé, jednoznačne Alfa chce v tomto segmente konkurovať Golfu, tak si nemôže dovoliť nejaký experiment v nižšej strednej triede, ja na ňu už netrpezlivo čakám :-! , ináč 147 je podľa mňa po faceliftingu jednoznačne najkrajšie auto v nižšej strednej triede. -
"-- skrytý --" 22.11.05 01:35
« Re: Re: Re: Re: Re: Re: NEUVĚŘITELNÉ!!!
nekteri si koupi treba subaru kvuli technice (kvuli designu asi ne :-) a pritom to ani nevyuziji. respektive 4×4 vyuziji, ale do te miry ze by jim stacila ta oktavka. a vyber aut s poctivou technikou v tomto smeru neni zas tak velky. imprezu a lancera bych vyradil hned na zacatrk kvuli designu, ale uznavam ze to je krapet subjektivni :) -
matuS 22.11.05 00:11
« Re: Re: Re: Re: Re: NEUVĚŘITELNÉ!!!
ja napr nechapem ten ich crosswagon - OK, chapem ze to auto ma v sebe poctivu techniku, ale NACO?
idem s kamosom po ulici a vidime crosswagon, paci sa mu, povedal som mu co toho stoji a on ze ci talosom nesibe, za tie prachy? ved za menej je napr oktavia II 4x4 v plnej vybave...
tak sa mu snazim vysvetlit, ze jasne, ta oktavia neni az taka uplne zla ale to sa s tymito diferencialmi atd neda porovnat, ale myslite ze to pochopil?
myslite, ze clovek, ktory kupuje taketo auto, potrebuje aby to malo az taku techniku, aku tam dali talosi?
kazdy "magor" (lebo podla mna magori si kupuju tieto akoze SUV, ktore su nahovno na ceste aj na teren) ktory si taketo auto kupi, s nim pojde max po polnej ceste a tam tu techniku nevyuzije!
takze mne pride crosswagon ako zbytocny vystrel do neznama.
alebo nieco nechapem a prosim o vysvetlenie. -
"-- skrytý --" 21.11.05 17:02
« Re: Re: Re: NEUVĚŘITELNÉ!!!
Ona 159 je opravdu takový BMW made in Italy...plasty až po bradu, tlustý okna, tuny izolačních hmot...ač marketingově má být nástupcem 156, fakticky je to přepracovaná 166. Stejnej rozvor, podobná šířka, zadní náprava, brzdy - a hlavně stejná filozofie = luxusní křižník, žádný Cuore Sportivo. Takže i závěr, že pro ITC je těžká a neohrabaná je vlastně správný, byť se jedná o dezinterpretaci. Pokud ale 149 opravdu bude kupé (jakože zatím to tak vypadá), solidní sportovně střižený čtyřdveřový sportovně-rodinný auto ve čtyřapůlmetrový třídě s 1300 kg se značkou Alfa Romeo je historií. Poslední byla AR 75; 155 už byla moc lidová (ale alespoň to dohnali s Q4 a GTA) a 156 už zaostávala jak v užitných vlastnostech, tak jí chyběla i taková ta skutečná špička v nabídce (s pohonem všech kol). Nemyslím si, že je to dobře, ale holt trh zřejmě takovou filozofii žádá. Mám pocit, že 159 měla mít značku Lancia a ne Alfa Romeo. No nic, už mám doma servisák na Lancera...
To magic: jak tak premyslim o te Lybre, byla by moznost pokud pojedete pro nejake to auticko, pribrat se s vama? Prece jen ty tve prispevky a nazory o rozdilnych kvalitach italskych a ceskych, pripadne nemeckych lanciich v cloveku nahlodaji pochybnosti :*) :shock: