Alfa Romeo

Zařazení: Všechna fóra > Diskusní fórum "MotorCafé" > Alfa Romeo

  • 00 Reagovat !

    foto

    28.01.06  12:05

    « Dílenská příručka

    Zdravím, nevíte někdo náhodou zda existuje dílenská příručka na AR 156, asi těžko že?
  • 00 Reagovat !

    foto

    24.01.06  15:09

    « alfy byly vzdycky super

    :D - [odkaz]
  • 00 Reagovat !

    foto

    24.01.06  14:08

    « AR 156 1.9 JTD 85 kW

    Je dostacujuce na combi 85 KW ( 1.9 JTD ) ? Ake je to zvezenie ?
    Ja som zatial sedel len v 2.0 TS a bolo to super ale to je viac kW.
    Dakujem za kazdy nazor pripadne nieco o spotrebe a na co si mam dat pozor pri kupe.
  • « 00 Reagovat !

    foto

    "-- skrytý --" 24.01.06  10:13

    « Re: Re: Re: Čidlo teploty

    Uz to leti mailem, tak pak dej vedet ktery cidlo myslis... Pokusim se neco najit i primo na 156...
  • « 00 Reagovat !

    foto

    24.01.06  10:00

    « Re: Re: Čidlo teploty

    Díky za odpověď. Teď z hlavy verzi ECU nevím, ale mám tam dvě čidla. Jedno je zašroubované do tělesa termostatu a snímá teplotu pro ECU. Druhé je zašroubované do hlavy blízko termostatu a má dva kontakty - na jednom je proti zemi odporový výstup na budík, na druhý je vyvedený kontakt, který sepne při přehřátí motoru a rozsvítí kontrolku. Dostalo se mi do ruky pár charakteristik, ale ty se všechny týkaly toho teplotního čidla pro ECU. Možná jsou obě čidla stejná, ale to prostě nevím...
  • « 00 Reagovat !

    foto

    "-- skrytý --" 24.01.06  09:33

    « Re: Čidlo teploty

    Ted budu psat k cidlum teploty motoru, ale spis pro RJ, zkusim zjistit jak to s tema cidlama je...
    Podle me dostupnejch materialu zalezi na verzi ridici jednotky, lisit by se melo i to cidlo.
    Pro verzi jednotky M1.5.5 (cidlo je tridrat) pisou 2300 - 2600ohm pri 20 stupnich.
    Pro verzi 2.10.4 (cidlo dvoudrat) je tabulka:
    -10sC 8100 - 10770 ohm
    +20sC 2280 - 2720 ohm
    +80sC 292 - 362 ohm.
    Nech tu maila, poslu Ti vse co k tomu mam. Je to teda od Ar145/146, ale uz od twinsparku...
    Doplneno: teplota je do palubky posilana ridici jednotkou. U verze 1.5.5 je to pin 12, u 2.10.4 pin 51. Takze predpokladam ze si to slizne z vyse uvedenych cidel...
  • 00 Reagovat !

    foto

    23.01.06  20:40

    « Čidlo teploty

    Mám jeden konkrétní dotaz, asi hlavně na Magica. Nevíš prosím tě, kde by bylo možné sehnat závislost odporu teplotního čidla na teplotě? Jde mi o to čidlo, které našroubováno do hlavy a připojeno na měřáček teploty. Při zahřátém autě mi teploměr ukazuje jen 70°C a myslím si, že je špatný ten měřáček, ale nemůžu si to bez té charakteristiky ověřit. Případně by mně pro ověření stačila třeba jen jedna hodnota odporu čidla třeba při 90°C. Termostat funguje určitě správně, je nový a prověřený. Mám 1.8 TS, r.v. 99
  • 00 Reagovat !

    foto

    23.01.06  19:17

    « Bez nadpisu

    Mě se zdá,že to byla snad nějaká předváděčka,podle data výroby a provozu.A když vím,jak ti paka v těch autosalonech jezdí...
  • « 00 Reagovat !

    foto

    23.01.06  18:41

    « Re:

    Alfetta: Ja som koncom min. roka bol pozriet jednu AR 2.0 TS a skoro som ju aj kupil ale dal som ju nad jamu a to bola hroza a teraz mam vyhliadnutu jednu 1.9 JTD. [odkaz]
    Je to ta cervena kraska z Popradu za 289 000 SK
    :D
  • 00 Reagovat !

    foto

    23.01.06  18:31

    « Bez nadpisu

    To: Peter 1 - Ja by som napriek Magicovym skusenostiam volil co najmenej najazdenych km. Nejde totiz len o motor, ale o auto ako celok. Ropaka by som asi nevolil. Nemoze totiz odchadzat vacsina motorov a predpokladam, ze ta zavada sa nevyskytuje pravidelne. Motor ti moze odist akykolvek a na comkolvek, aj ked treba brat do uvahy, ze tu bude asi o nieco vacsia pravdepodobnost. Pokial sa k tomu nebudes chovat svinsky, je predpoklad, ze ten motor nieco vydrzi. Osobnu skusenost nemam. Doterajsie moje alfy nemali nikdy viac najazdenych ako 100 000 km. Zda, ze za tu alfu moc penez nechces da, ale pokial mas ake takte prachy, v pripade najvacsieho pruseru - ze ti ten motor odide, zozenies z nejakej totalky zanovny funkcny motor zhruba za 20 000.-korun. Raz takto priviezol kamos zadretu 146 1,6 TS. Zohnal v Rakusku motor z totalky co mal najazdenych 6000 km a dal za neho asi 15 000,-. Dokonca ani cislo motora sa dnes uz v technicaku a neudava. Takze ziaden strach, nespekuluj tolko a uzi si vozenie na alfe. Pocitaj ale s tym, ze sa o kazdu alfu treba starat. Ona fakt kazda potrebuje nieco ako lasku. Potom saTi bohato odmeni. Ja moc lespich veci na tomto svete nepoznam.
  • « 00 Reagovat !

    foto

    "-- skrytý --" 23.01.06  14:58

    « Re: Re:

    Už jsem to psal mockrát, 150.000 km nic není a naopak u TS 16v to je pravděpodobně hranice, kdy už je závada na motoru málo pravděpodobná. Nevím jak ty, ale já nějakých 200.000 km za rok ani za tři nenajezdím, takže se totální smrti toho auta nebojím. Mám osobní zkušenosti s autama, která jsem kupoval a měla nalítáno podstatně víc a moje praxe je: na stáří a počtu km moc nezáleží.
  • « 00 Reagovat !

    foto

    23.01.06  12:41

    « Re:

    Magic: tak po tom vsetkom co tu citam tak je kupa akejkolvek benzinovej AR TS totalne riziko a neda sa vylucit ze aj ked si kupim nejaky 2.0 rok vyroby 2001 a najazdenych 78000 km tak budem mat aj tak problemi s motorom a na druhej strane 150 000 km sa mi zda vela kupovat auto ktore ma tolko nalietane. Diesel sa mi nejako do AR nehodi a vzhaldom na to ze denne dochadzam do prace 5 km tak by som ho ani velmi nechcel ale je to mozno jedina moznost co mi ostala kupit bud 1.9 alebo skor tu 2.4 JTD :'-(
  • 00 Reagovat !

    foto

    "-- skrytý --" 23.01.06  11:03

    « Bez nadpisu

    Tak jsem zase zavítal po čase na reliabilityindex a vypadá to, že má teorie o tom, že čím víc má 156 najeto, tím líp, se asi potvrzuje. Reliabilityindex u 156 klesá, přičemž nejvýrazněji klesají závady na motoru. Zato tam byly zveřejněny výsledky 147 a opět jim tam klekají motory!!! Zdá se, že můj oblíbený TwinSpark je prostě do 150.000 km nepoužitelný. Když přežije prvních 150.000, tak už všechno...
  • 00 Reagovat !

    foto

    23.01.06  09:14

    « AR 166 2.4 JTD

    Tady je taky jedna na prodej. Majitel je mechanik ze servisu, takže se dá předpokládat, že by mělo bejt v cajku. [odkaz]
  • 00 Reagovat !

    foto

    "-- skrytý --" 22.01.06  22:34

    « Bez nadpisu

    Fotky nemám, nabídl mi to jeden známý, je to z Brescella (Auto Zatti koncesionář AR, Maserati a Lancia). Majitel nyní přemýšlí o 159 Q4, ale není zatím pevně rozhodnut. Tenhle člověk věděl, že jsem 155 Q4 sháněl, tak mi dal avízo, ale musel by jet k majiteli a auto nafotit, což mi přijde zbytečný, není-li zájem nějak tutový. Tento pán nelže a v autoopravárenství se pohybuje už asi 20 let.
    Je červená, rok 92-93, najeto asi 120.000 km, nebouraná, pravidelně servisovaná u Zattiho, cenově by vyšla včetně dovozu, atd. zhruba kolem kila (on by ji sem přivezl). Je to samozřejmě bez CZ dokladů a přihlášení, takhle starý auto u nás přihlásit nelze.
  • « 00 Reagovat !

    foto

    "-- skrytý --" 20.01.06  13:09

    « Re: Re: Re: 166 Automat

    magic, ty me nahlodavas, poslifotky .. ja se poptam, nebo prodam 145ku :-)
  • « 00 Reagovat !

    foto

    "-- skrytý --" 20.01.06  11:40

    « Re: Re: Re: 166 Automat

    Jestli o necem vis, tak se ozvi mailem. Ale uprimne receno nevim, nevim... Momentalne spis premyslim o tom, ze jeste rok pockam a pak pujdu do Stila MW ve funglovce. Nicmene sem lehce preletavej, tak posli nejaky info... ;-)
  • « 00 Reagovat !

    foto

    "-- skrytý --" 20.01.06  11:00

    « Re: Re: 166 Automat

    stig: Ty automaty odcházejí, není to softwarově sehraný s motorem, blbě se to řeší, protože autodiagnostika na tom moc nefunguje...samý problémy. Navíc povinný ručení na třílitra a k tomu ta spotřeba s automatem...jestli chceš, tak si to užij, ale já bych se do toho nepouštěl. Na mě je to moc problémů najednou. Proti tomu je Cosworth bezproblémový auto...
    Harouš: nechceš pěknou 155 Q4? Červenou? Za cca kilo?
  • « 00 Reagovat !

    foto matuS

    matuS 19.01.06  22:05

    « Re: 166 Automat

    najvacsi problem toho automatu je, ze pri obycajnej jazde radi prilis skoro, ale pri trojlitri by to az tak nemuselo vadit, ked ma silu aj dole. na 2.5l to bol problem, lebo tam to bolo do 4000ot mrtve
  • 00 Reagovat !

    foto

    "-- skrytý --" 19.01.06  21:41

    « CrashTesty

    magic: suhlasim, na nazore na crashtesty a hviezdicko-maniu sa zhodujeme :D
  • « 00 Reagovat !

    foto

    19.01.06  13:40

    « 166 Automat

    Až teď jsem si všiml, že je tam "automat", tak to pozor! Ten se ve 166 zrovna moc nepovedl...
  • 00 Reagovat !

    foto

    19.01.06  13:39

    « 166 LPG ?!?!

    Jestli dáš do šestiválcové Alfa Romeo 166 LPG, tak s Tebou už v životě žádný pořádný Alfista nepromluví!
    Jinak je ovšem 166 3.0 fantastické auto, na svou kategorii neuvěřitelně obratné a ovladatelné, i když 156 je samozřejmě v tomhle ohledu lepší...
  • 00 Reagovat !

    foto

    19.01.06  13:21

    « Bez nadpisu

    vdaka, priviest mechanika co sa vyzna je dobry napad, ja by som to auto pred kupou asi dal prezriet v znackovom servise na vlastne naklady, myslim ze je to dobry napad. Mam zaujem kupit alfu 156 alebo dokonca 166, len sa bojim nejakych velkych poruch, ktore budu stat ako auto samotne. Mam vyhliadnutu jednu 166-ku 3.0 benzin (ten by som asi dal na LPG), automat, r.2000 s 120.000km, popripade nejaku inu s 2.4 JTD...vsetci sa boja kupit alfu, ale ja si myslim ze to nemoze byt tak zle (ak malo najazdim). Ako je to v skutocnosti ? kupil niekto takto AR ?
  • 00 Reagovat !

    foto

    "-- skrytý --" 19.01.06  10:38

    « Bez nadpisu

    Praktické poznání z havárií Favorita. Favorit z poslední výroby, stáří v době havárií asi 2 roky. V obou případech obsazeno 2 osobami. První havárie čelní přesazený náraz na straně řidiče do protijedoucího vozu stejné váhy za podmínek velmi podobných EuroNCAP testům v rychlosti asi 45 km/hod. Havárie se obešla bez zranění, pouze s pohmožděním zádových svalů řidiče. Druhá havárie se stala přímo mě. Totožné auto o 2 měsíce později. Stál jsem na místě s nohou na brzdě a zezadu do mě narazil Opel kadet. V době nárazu jel 60 km/hod. Letěl jsem asi 15 m vzduchem (nikdy jsem netušil, ža Favorit umí létat). Podlaha byla srolovaná až k ruční brzdě, vyletěl popelník a zrcátko, ulomilo se mi opěradlo, ale vedle asi dvoudenní bolesti zad nebylo žádné zranění. Pochybuji, že zmíněný Favorit by dostal 3 hvězdičky. Bezpečnost aut je dnes poměrně vysoká, ale řidiči svoji bezpečnost někdy nevědomky snižují. Zbytečné předměty v kabině, neseřízené pásy a sedačky s opěrkami hlav a pod. a dále nebezpečný způsob jízdy. S tím výrobce auta ani s 5 hvězdičkami nic nenadělá. Málo kdo si uvědomuje, že jezdí řidiči, kteří mají vozy staré mnohdy přes 25 let, řidičák dělali v 60tých letech minulého století a zákon od té doby neviděli. Ani od nich se nemůžeme nechat zabít, či zabít je. Hvězdičky jsou pouze jedním z faktorů bezpečnosti.
  • « 00 Reagovat !

    foto

    "-- skrytý --" 19.01.06  09:35

    « Re:

    glock: jsi mimo, výrobci nedávají auta do EuroNCAP k testu. Ta auta se zcela anonymně kupují u dealerů a nikde není uvedeno, na co budou použita. Každý test je šíleně drahá záležitost (u nás stojí jedna bariérová zkouška na ÚVMV kolem 850.000 Kč + auto). Navíc 147 a 156 mají konstrukční celky podléhající testu téměř identické, takže test 147 ber jako test 156.
    Davor: Rozhodně bych nerad, aby to vypadalo, že mám něco proti EuroNCAP. V žádném případě ne a naopak považuji tuto asociaci za velmi prospěšnou a užitečnou! Jenže, jako každá dobrá věc, musí to člověk brát s nadhledem. Je to simulace jednoho konkrétního nárazu při přesně stanovených podmínkách. jestliže se podmínky změní, může být vše jinak! Jestliže v těchto stanovených podmínkách ale auto neuspěje, asi není bezpečné ani v jiných oblastech. Za bezpečné bych tedy považoval auto, které nevystaví v tomto testu posádku rizikům vážných zranění (zlámané nohy tolik nevadí) a vyhnul bych se autům, která vykazují rizika smrti (přeškrtnutá hvězdička). Tedy podle značení od 3 hvězd nahoru. Ale zásadně odmítám to, co se z tohoto testu díky médiím a reklamkám stalo - bezhlavá HVĚZDIČKOMÁNIE. Každá skutečná nehoda je souhrou mnoha faktorů, které nelze laboratorně přesně simulovat. I kdybychom se o to pokusili, museli bychom rozbít tak 100 ks od každého auta, což nevím, kdo by zaplatil. Navíc na nehodu má obrovský vliv aktivní bezpečnost vozu, která je těžko definovatelná, o to však důležitější. A má-li auto 2,5 tuny, může mít 8 hvězdiček EuroNCAP, ale o jeho aktivní bezpečnosti v oblasti ovladatelnosti silně pochybuji. Jinými slovy - tank by možná dostal 10 hvězd, ale bezpečný pro provoz na silnici rozhodně není!
    Prostě si vyberu x možných aut podle toho, co mi vyhovuje. Pak jich x-a vyloučím kvůli nějakým nevyhovujícím parametrům, dalších x-b kvůli servisu a dalších x-c kvůli něčemu jinému, co se mi nelíbí. Zbyde mi y kandidátů, nahlédnu do testu EuroNCAP a vyloučím ty, které nedopadly dobře (vysoká rizika zranění - tzn. méně než 3 hvězdy). NIKDY NEDOPORUČUJI POSUZOVAT AUTO VÝHRADNĚ A JENOM PODLE POČTU HVĚZD V TESTU EuroNCAP! Je to velmi zavádějící a např. majitelé Renaultů (a nejen oni) by o tom mohli vyprávět hodinové příběhy.
    MatuS: nerozčertil, sám to nechápu. A variantu, že vadná mohla být celá série nebo že je vada přímo technologická (nedodržování počtu svárů) jsem přeci napsal já! Rozuměj - já se v tomto Fiatu nezastávám, právě naopak!!! Jen mi vadí dezinterpretace toho testu.
    stig: jak už jsem psal dříve - po překročení hranice 150.000 km ujetých s původním motorem 2.0 TS 16v klesá riziko možného zadření kliky. Vyzkoušená moje osobní životnost správně udržovaného 2.0 TS 16v je kolem 350.000 km. Záleží tedy výhradně a jenom na předchozím majiteli,. zda ti nadělí šrot a bezedné prasátko na peníze, nebo zachovalý kousek. Ale určitě poslechni glocka a vezmi si k sobě někoho, kdo to auto dobře zná. Pečlivě vybírej a zvažuj a hlavně nespěchej. Nekupuješ rohlík a reklamace ojetiny je noční můrou i pro nejlepší právníky. Klidně tomu nekomu dej několik tisícovek za to, že s tebou projde x nabízených aut. Většinou se ty peníze pak snadno uhádají na pořizovací ceně..
  • 00 Reagovat !

    foto

    19.01.06  08:49

    « Bez nadpisu

    150 tis. se mi zdá hodně,ale záleží na stavu a motorizaci toho auta.Jsou to ovšem první ročníky.Kupovat alfu doporučuju s někým,kdo se trochu v nich vyzná,protože tě může potom nemile překvapit a udělat pěknej vítr v peněžence.
  • 00 Reagovat !

    foto

    19.01.06  01:12

    « kupa 156-ky

    kupili by ste ojazdenu 156ku ? nieco okolo 1998 - 150.000km a 150.000 Kč ? nepojde viac do oprav v prvom roku viac ako auto ? Ja si ojetinu predstavujem ako moju 10rocnu toyotu...proste jazdim (malo - do 10.000km-rocne), a ono to nema ziadne poruchy :-) uz 2 roky.
  • 00 Reagovat !

    foto

    "-- skrytý --" 18.01.06  19:37

    « Bez nadpisu

    1) Kroucení karoserie: Jen kdybych mohl jako, že nemůžu, vzít ty auta těch, co tvrdí, že je např. BMW, Volvo apod. tuhý na krut, na rázy atd. k nám na zkušební polygon nebo do vývoje, kde se např. na X hodin rozvybruje komplet ustrojené auto na speciální stolici (pak bych ho hodil na 3D měřák a to byste viděli věci). Přál bych vám vidět, jak pracuje (kroutí se) přístrojová deska např. na části polygonu, kde se zkouší ESP. Pak by jste se už asi ani nedivili vy, kterým povrzává přístrojovka na držácích.
    2) Bezpečnost a nehody: ty reálné se však musí rozdělit na ty, které zavil řidič a na ty, za které eventuelně může technika vozu. Z praxe neznám mnoho vyjádření automobilek: "Ano za nehodu může to a to na našem výrobku". A přesto existují vyhodnocovací týmy lidí, kteří zjišťují např. důsledky různých závad od zákazníků, příčin vzniku požáru na vozech atd. Jinak asi souhlasím s tím, že se NCAP začal brát jako měřítko bezpečnosti a že se určitě postupem času zlepšila.
  • « 00 Reagovat !

    foto matuS

    matuS 18.01.06  18:35

    « Re: EuroNCAP

    ja si tiez myslim, ze to ma zmysel.
    pokial viem, tak este sa robi statistika podla realnych dopravnych nehod.
  • 00 Reagovat !

    foto

    "-- skrytý --" 18.01.06  17:57

    « EuroNCAP

    Trochu off-topic:
    Mnohy tu kritizujete EuroNCAP, ale existuje nejaky iny rating bezpecnosti podla ktoreho sa moze orientovat obycajny clovek (ak neratam americku verziu)? Osobne si myslim, ze EuroNCAP napriek svojej nedokonalosti prispelo k zlepseniu bezpecnosti.
    BTW: Prednedavnom som cital studiju nejakych svedskych vedcov, podla statistiky vychadzalo ze riziko tazkeho (alebo smrtelneho?) urazu v pripade nehody je daleko nizsie u aut s 3 a viac hviezdickami. Velmi zaujimave citane.
    [odkaz]
    Dufam, ze to bude napadnute s argumentom, ze je to kupena studia :?
  • 00 Reagovat !

    foto

    18.01.06  15:37

    « Bez nadpisu

    Oni dobře věděli proč 156 nedali do ncapu.Ale taky pravda,tenkrát se na bezpečnost moc nehledělo u všech značek.159 je teď zase těžká jak "valibuk"a ta cena taky není zrovna malá,takže člověk si nevybere.
  • « 00 Reagovat !

    foto matuS

    matuS 18.01.06  15:27

    « Re:

    proč výrobce nezažádal o opakování testu?
    na autorevue si sa rozcertil a tam niekto na toto odpovedal, ze mozno preto, lebo bola zla cela seria, a automobilka by s tym mala velmi vela problemov.Nielen financnych, ale este zhorsenie renome atd.
    Myslim si, ze je to celkom realne. Taketo nieco sa kludne mohlo stat a nemyslim si ze sa to nemoze stat aj niekomu inemu. Len niekto ma viac smoly, ako mala tentokrat alfa (napr audi tt, alebo mercedes A)
    som ochotny uverit tomu, ze sa to nechalo tak, aby sa to ututlalo.
    Takto o tom diskutuje par ludi vo fore a inak su vsetci (vratane majitelov) spokojni.
    a to slo...
  • 00 Reagovat !

    foto

    "-- skrytý --" 18.01.06  15:06

    « Bez nadpisu

    To je právě ono. Taky si všimni, že zase tyhle zprávy nejvíc hltají ti, kdo mají k "fochu" nejdál...
    U tý 147 to asi tak nějak bylo. Otázkou - a to dost vlezlou - je, proč výrobce nezažádal o opakování testu? EuroNCAP ty auta kupuje bez vědomí výrobce. I ta zpráva o 147 je přeci jasná - "překvapivě u druhého testovaného vozu"..."neopdpovídá výsledkům bočního nárazového testu"...
    Já tu mám i nějaká videa (bohužel na VHS a nemám grabovací kartu) s crash testy a to i s auty, se kterými najeli zkušební jezdci statisíce kilometrů.
    Ale hlavně, stačí náraz o 15°jinak, a vše je zcela jinde. Právě AFiat krásně dokumentuje, že EuroNCAP je vlastně taky jen reklama (byť nezávislá). Dokud stavěli auta podle svých měřítek, výsledky nic moc. U Grande Punta i AR 159 už bylo součástí zadání 5 hvězd EuroNCAP. A obě je dostaly. Ale jestli je 159 bezpečnější než 156 bych už tak jednoznačně netvrdil. Minimálně v aktivní bezpečnosti je to určitě opačně.
  • « 00 Reagovat !

    foto

    "-- skrytý --" 18.01.06  09:26

    « Adam006

    Ta polstina me sice taky prekvapila, ale v menu "konfiguracija" to de prepnout do cestiny... :P
  • 00 Reagovat !

    foto

    "-- skrytý --" 17.01.06  20:19

    « magic and all

    Když se tak naivně píše v té chytré diskusi na téma tuhost karoserie 156, nevíš náhodou, kolik se při těch NCAP testech rozbije aut, dle pravidel? Já tuším, že tři, ne? Čelní náraz, boční náraz a náraz do chodce nebo se mýlím? Mě, který dělá v automobilce, sice ne ve vývoji, ale v jeho těsném kontaktu, na zkušebně vozů, udivuje, že jsou si tak jistý svými výroky, že to a to dané auto je měkké, tuhé a já nevím co? Víte, kolik se rozmlátí jen ve fabrice aut na crah testech, než se předá vůz do série, k homologaci pro provoz, k těm NCAP testům (již vozy ze série) atd. Jen dnes jsme připravili šest auťáků ke crashy a to jede ještě nultá série. Takže tvrdit, že 147 a 156 dopadla špatně, a že je to ostuda, .....věřil bych náhodě. Víte, v jakých ty chytráci, který tvrdí, že zrovna jejich značka aut je ta nejbezpečnější a jinak to není, jezdí? Ani oni nevědí, jak je to jejich konkrétní auto na tom materiálově (skryté vady v materiálech), vylisované (jak kdo zadal plech do lisu?), svařené (jak kdo kam dal body nebo sváry?), montáž (jak ho kdo pečlivě smontoval?). Samozřejmě by mělo být vše ve výrobních tolerancích a dle dokumentace, ale nebuďte naivní. Troufám si tvrdit, že neexistují na světě dvě naprosto stejná auta (už jen rozměrovost). Můj názor dle letité praxe v automobilce.
  • « 00 Reagovat !

    foto

    17.01.06  19:06

    « Jirka 156

    Ahoj, práce práce a práce, proto jsem nemohl reagovat. Moc díky za vyčerpávající info. Hele můj mail je Adam006@seznam.cz prosím tě napiš mi něco pošlu ti VIN a vysvětlíš mi blíž ty polské stránky E per, moc se v tom nevyznám a mohli bycho mse domluvit víc. opravdu díky
  • 00 Reagovat !

    foto

    "-- skrytý --" 17.01.06  11:57

    « Originalni dily dle VIN kodu.

    Magic asi ma origo DVD, ale pro ostatni se muze hodit tenhle odkaz:
    [odkaz]
    Pred chvili se to objevilo na alfaclubu. Mozna je to stary, ale ja to proste neznal...
  • 00 Reagovat !

    foto

    17.01.06  10:19

    « Bez nadpisu

    To Harous: Velmi pekna praca, akurat v tej dokonalosti mi vadi, ze pouzite pneumatiky na zadnej naprave maju rozdielny dezen :-)
    Pamatam si ake som mal problemy, ked som si chcel sam vymenit brzdove platnicky na zadnej naprave... Bohuzial rekostrukcia pre mna neprichadza do uvahy. Mohol by som ju sice odkupit, este stale tomu alfabijcovi trci na dvore, ale ta karoseria je rozbita. Nebolo by to ono. A okrem toho moju zenu by slaktrafil, keby som ju dovliekol domov :-).
    To Magic: s tym vzranim budes mat pravdu, ale na 156 to jednoducho nepocujem. Inak som velmi precitlively na kazdy neprirodzeny zvuk, ktory sem tam obe moje alfy vydaju..., nastastie pricinou su vacsinou nekvalitne cesty. Mozno z toho prameni ten moj subjektivny pocit o "makkosti" karoserie.
    Raz som s tou 75 mal dost neprijemny problem - elektrika. Bol som na dovolenke v Chorvatsku. Odmietla po prestavke nastartovat. Musel som ju odtiahnut k jednemu "mechanicarovi", ale ten s tym nevedel pohnut. Nastasie byval tam so mnou jeden belgican, ktory mi to spojazdnil. Nevedel som vsak ako. Ten isty problem sa objavil asi o rok neskor. Potom tam elektrikar po dlhom hladani nasiel odpojeny, obhoreny kabel, ktory sa sem tam dotykal... Inak s nou neboli za cele tie roky ziadne problemy.
  • « 00 Reagovat !

    foto

    "-- skrytý --" 17.01.06  09:30

    « Alfa 75

    Myslim ze o kvalitach Ar 75 svedci i to, ze jeste hodne let po ukonceni vyroby se pouzival podvozek na studie typu Progetto Cinque. V katalogu 97 je ve specialech i podobnej roadster, taky na Ar 75...
    Zajimavy stranky o restaurovani 75 jsem nasel tady: [odkaz]
    Na fotkach je krasne videt zadni naprava venku z auta a tak... Pekny.
    Takovy skvosty se proste musej videt...
    [odkaz]
    [odkaz]
  • 00 Reagovat !

    foto

    "-- skrytý --" 17.01.06  08:45

    « Bez nadpisu

    Gumy na dveřích vrzají na všem bez ohledu na tuhost karoserie. Posun se vytváří v pantech a zámcích. U "kulatých profilů" se to projevuje mnohem méně.
    AR 75 bylo zvláštní auto, i já jsem ji měl hrozně rád a měl jsem většinu benzinových variant tohoto vozu. Na druhou stranu je ale pravda, že měla i hodně slabin a její údržba byla nesnadná. Ale byla to předposlední "plnokrevná" Alfa Romeo (poslední byly RZ/SZ, což bylo žúžo, ale poněkud drahé...).
  • 00 Reagovat !

    foto

    16.01.06  19:02

    « Bez nadpisu

    Ja sa velmi v technike nevyznam a neviem moje dojmy zobjektizovat. Nazor, ktorý som popisal je iba moj subjektivny pocit. Mal som 75, 2.0 TS - 148 PS r.v.88, nebola burana, ked som ju doviezol zo Svajcu v r. 1992 mala najazdenych 47 000 km. Pri jazde po pomerne zlych cestach u nas som pocitoval "pohyby" karoserie a vrzgave /aj ked velmi mierne/ zvuky, pocutelne hlavne od gumovych tesneni dveri...Inak to bolo neuveritelne skvele a vzrusujuce auto. Po roku som ho "predal" mojmu otcovi. Ten sprvu na nu strasne nadaval - mal zly pocit zo soferovania, ale neskor si na nu tak zvykol, ze sa jej nechcel vo svojich 68 rokoch vzdat. Pred 2 rokmi ju predal takmer bezchybnu - mala iba zodrate brzdy a opotrebovane tlmice- tie boli este povodne! Mala najazdenych 110 000 km, motor slapal lepsie ako ked som ju mal ja a inak bola v perfektnom zachovalom stave. Predal ju na naliehanie mamky chlapikovi, ktoru ju vzapati rozbil. Trhal som si potom vlasy, preco som si ju za tych par supiek nenechal radsej ja...
  • « 00 Reagovat !

    foto matuS

    matuS 16.01.06  17:38

    « Re:

    Ta druhá byla 2.0 TS v kůži, kterou rozstřelil Milan Jozíf z Automobilu. Protože to byla jeho 14. totálka v tom roce, nikdo se tomu nedivil
    nenavidim takychto kokotov
  • « 00 Reagovat !

    foto

    "-- skrytý --" 16.01.06  17:25

    « Re: Re:

    RedBaron: Manželka bratrance mého holiče - super! To si s prominutím někdy vypůjčím...
    :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen:
  • 00 Reagovat !

    foto

    "-- skrytý --" 16.01.06  17:24

    « Bez nadpisu

    ALFETTA> nevím, jak 33, ale 75 určitě neměla "měkčí" karoserii. Nevím, čemu konkrétně říkáš měkká karoserie, ale krut i pevnost byla u ní vyšší, protože byla stavěná uzavřeným profilem vpředu (příčka mezi nosníky unese auto - má pevnost nosníku). Výhodou tohoto řešení (jsou takto stavěná závodní auta vč. Integrale a Lancera Evo) je obrovská odolnost v krutu a velká pevnost podlahy, nevýhodou je malá pohltivost deformační zóny - na řidiče při čelním nárazu působí vysoké zrychlení.
    V případě, že je řidič pevně upoután do skořepinové sedačky s nejméně čtyřbodovými STATICKÝMI pásy, je to výhoda. V případě, že je upoután tříbodovým samonavíjecím pásem, je to nevýhoda, protože tělo letí dopředu moc rychle (podstatně se snižuje pohltivost deformačních zón). Jinak budku jako takovou měla 75 mnohem pevnější, ož je dáno i tvarem. Takže na kotrmelce vynikající. Čelnímu nárazu podle EuroNCAP by ale asi nevyhověla.
  • « 00 Reagovat !

    foto

    16.01.06  16:40

    « Re:

    magic: Ale vůbec to neberu vážně a padají tam naopak vyložené nesmysly. Proto jsem myslel, že tam třeba hodíš slovo do pranice,aby tam nebyly ty obvyklé kydy typu "Manželka bratrance mého holiče říkala, že Alfa se kroutí v zatáčkách."
  • « 00 Reagovat !

    foto

    "-- skrytý --" 16.01.06  15:55

    « Re: Bezpecnost - tuhost karoserii

    To odpovida i cislum...
    Alfa 156, Alfa 147 3d 1080000 nm/rad
    Alfa 156 SW, Alfa 147 5d 985000 nm/rad
    Alfa 166 1400000 nm/rad
    Alfa 159 1800000 nm/rad
    Pro porovnani z te doby...
    BMW 3 E46 745000 nm/rad
    Opel Vectra B 593000 nm/rad
    Ford Mondeo 733000 nm/rad
    Fiat Bravo 1030000 nm/rad
    Lancia Lybra 980000 nm/rad
  • 00 Reagovat !

    foto

    16.01.06  15:43

    « Bezpecnost - tuhost karoserii

    Mam 156 - 1,8 TS aj 147, 1,6TS. Subezne pouzivam obe, raz jednu raz druhu. Zo 147 mam pocit, ze karoseria je malinko "makksia" ako 156. Pri jazde zo 156 nemam pocit ziadnej makkosti ani pri pomerne extremnom jazdeni. Len na okraj, aktualne to nemozem porovnavat so ziadnym inym typom auta, ale pred pol rokom sme mali doma (sluzobnu) Octaviu RS, jazdil som niekedy na nej ako "prasa" a tam som pocit makkosti karoserie mal. Nebol sice vyrazne silnejsi ako pri 147 ale bol vacsi. A to RS mala vyztuhy v kufri a v motorovom priestore. Dojem vacsej "makkosti" karoserie 147 ako 156 pripisujem variabilnosti karoserie, kde su sklapatelne zadne sedadla. Zazil som ked AR robila vyslovene makke karoserie. Mam odjazdene 2 x "33" 1 x "75" a 1 x Alfettu a to boli z dnesneho pohladu sakra makke karoserie. V tych casoch som to mal moznost porovnavat s dvoma BMW 3 - 1,8 automat a 2,5 4x4 (mal som ich vo vlastnej pozicovni) a makkost ich karoserii bola porovnatelna s AR. Myslim, ze AR v oblasti bezpecnosti ide s dobou a v casoch 156 bola s urcitostou na tom lepsie ako vtedajsie BMW 3. Dnes treba porovnavat dnesne BMW 3 so 159, to su priami a najblizsi konkurenti. Bohuzial v novej "3" som sa viezol iba kratko a 159 som iba "sedel", takze neviem posudit z vlastnej skusenosti. Iste sa mi to raz podari, ale uz teraz viem kto bude vitaz...
  • 00 Reagovat !

    foto

    "-- skrytý --" 16.01.06  15:26

    « Bez nadpisu

    Jo, právě ta první V6 šla přes boudu. poválel jí Roman Poláček a připomínali mu to ještě za 4 roky...
    Byla to naprosto nešťastná shoda okolností - prostě taková Fata Morgana - on si prostě myslel, že ta silnice jde jinak a jel trochu moc rychle na to, aby mohl zatočit do pravýho úhlu. Kdyby se o to nesnažil, bylo by to bývalo lepší, protože by jenom rozčísnul pole předkem. Jenže on zatočil (pozdě) a auto poslechlo a tím udělal bokem dvojitý salto...Tenkrát to byl velký problém, protože to auto nebylo přihlášený a bylo přednostně dovezený právě pro novináře. Od tý doby se s tou pizdou na Fiatu už nedalo domluvit vůbec (pojišťovna jim to snad nezaplatila nebo co).
    Ta druhá byla 2.0 TS v kůži, kterou rozstřelil Milan Jozíf z Automobilu. Protože to byla jeho 14. totálka v tom roce, nikdo se tomu nedivil :)
  • « 00 Reagovat !

    foto

    "-- skrytý --" 16.01.06  13:27

    « Re:

    Ono asi nejen 156. Pamatuju test ve svete motoru z 92. roku, kde nemohli dokoncit test AR 155 2.5V6, protoze ji rozstrelili...
    A o 156 - vim ze v AutoRevue nekdy 98. rok byl test bez dynamickejch mereni, protoze ji pujcili kolegum z jinych novin a "skoncila v troskach"...
    Zrejme prokleti AR v cechach... ;-)
    ten odkaz co sem dal RedBaron - jen sem se rozcilil. Kdyz nekdo napise ze se 156 a 147 krouti i pri bezny jizde... :'-(
  • 00 Reagovat !

    foto

    "-- skrytý --" 16.01.06  12:19

    « Bez nadpisu

    RedBaron: a ty takový věci bereš vážně? To snad ne! Napadá mě v týhle souvislosti rčení o perlách a sviních...|Já se sice s AR 156 neválel osobně po střeše, ale znám 2 lidi, který ano a obě auta jsem na vlastní oči viděl ihned poté (pomáhal jsem likvidovat škody). Třetí to narval do náklaďáku (jo, jo, většina prvních 156, co tu byly novinářům dány na test skončila ve šrotu). A já vím, že 156 je výborně "bouratelný" auto. Se staršíma jsem měl taky tu čest a nikdy se nestalo, že bych měl pocit, že by jiný stejně starý auto dopadlo líp. A jestli tomu věří nějakej magor, kterej o pevnosti a pružnosti nemá přečtený ani nejzákladnější informace, je mi šumafuk. Taky nikomu nevykládám, že BMW řady 3 z roku 98 nebo stejná Audi A4 jsou smrtelně nebezpečný auta a že je lepší jezdit na kole.
    Jak už jsem uvedl - 3 hvězdy v EuroNCAp je podle mě v poho u jakýhokoliv auta a na 156 z roku 1997lze prakticky identicky aplikovat zkoušku 147, protože testované partie jsou shodné. Odlišnosti jsou trochu v interiéru, tzn. plasty a jejich chování by mohly vykazovat odlišnosti. Konstrukce karoserie je ale v testovaných partiích identická. Tedy lze spekulovat, že 156 by s pravděpodobností 95% dosáhla v roce 1998 lepších výsledků než audi A4 nebo BMW 3.
  • 00 Reagovat !

    foto

    16.01.06  11:52

    « Zajímavá diskuse

    Opět zajímavá diskuse kolem pevnosti Alfy Romeo.
    [odkaz]
  • 00 Reagovat !

    foto

    "-- skrytý --" 15.01.06  19:58

    « Adam006

    Tak jsem se Ti díval do E-peru a pokud je to u 2.5V6 ta jednotka na p.straně přístrojovky, jako že by měla, tak její originál stojí 837Euro. Pro mojí 2.0T.S. stojí 557Euro. Ale opravdu je více druhů jednotek. Záleží spíš na typu motoru. E-per zná označení v kusovníku u V6 : M4,M6,M25. Každý toto označení odpovídá typu motoru, co máš ve velkém techničáku. Kdyby si toužil zjistit cenu originál jednotky pro tvůj konkrétní vůz, musel by si mi poslat třeba na e-mail tvoje VIN číslo, typ motoru a číslo motoru a já vyjedu v programu přesně Tvůj vůz. Ale myslím, že skončíš u jeté jednotky, která se dá pomocí diagnostiky přehrát (Examiner, KTS, VAG..). Musíš mít jen ten zatracenej diagnostickej software, který má málo kdo, protože je nekřesťansky drahý. Hardware není problém. Já mám přístup pouze ke koncerovýmu softwaru VW.
  • 00 Reagovat !

    foto

    14.01.06  23:01

    « h

    mrkněte na [odkaz]
  • 00 Reagovat !

    foto

    14.01.06  20:05

    « Bez nadpisu

    Díky Jirko, celej týden už brouzdám po netu. Psal mi nějakej borec co dodává díly a ten mi psal, že orig. 31 tis. a repas. 18 a prý na každé auto jiná jednotka, prý nexistují dvě shodná auta, myslel V6. Což je podle mě hloupost, jednotka se dá přece přeprogramovat a on mi tvrdil, že prý se to liší od výbavy atd. No nevím.Stojí mi doma V6 bez jednotky ((. A tak rád bych si jí poslechl. Byl bych vděčem všem kdo by mi nějakým způsobem pomo :'-( hl.
  • 00 Reagovat !

    foto

    "-- skrytý --" 14.01.06  19:50

    « Adam006

    No nevím jak na 2.5V6, ale na mojí 2.0T.S. ř.j. Bosch stojí originál něco mezi 15-16tis. Na nějakém vraku bych se poptal. Zkus Annonci. Autoland Sluštice,... Myslím, že by mohla být odhadem tak za 4-5tis. Fakt nevím.
  • 00 Reagovat !

    foto

    14.01.06  13:27

    « řídicí jednotka

    Ahoj, chlapi sháním řídící jednotku na AR 156 2.5 V6, nevíte o nějaké, bouračka atd. Kolik mě tahle věc bude stát. Dík za příspěvky :(
  • « 00 Reagovat !

    foto

    "-- skrytý --" 12.01.06  17:49

    « Re: For Magic

    Nic mi to neříká...a na stránkách mají samý BMW nebo Porsche. Príma, ale pro moji peněženku nezajímavé...
  • 00 Reagovat !

    foto

    12.01.06  12:22

    « For Magic

    Magicu, říká Ti něco jméno Romeo Ferraris ? Je to úpravce Alf a Fiatů z Milána, už od 70 let. Stránky www.romeoferraris.com vypadají dost zajímavě.
  • 00 Reagovat !

    foto

    "-- skrytý --" 11.01.06  20:08

    « magic

    No nejlepší diagnostika to možná byla (Novák, Lábus). Ale byl jsem tam před rokem s tímhle problémem a dočkal jsem se právě jen vyčištění klapky a to stejně nepomohlo. Totiž ty kapacity co tam byly dřív už tam nejsou nebo jen sporadicky. S mým druhým autem GII mi taky moc nepomohli, když mi K-Jetronic chcípal a houpaly otáčky. Nakonec mi to opravil pan Toman v Žamberku, kde mi v rozdělovači paliva na "žábě" našel nasypaný šroubky a blbý tlaky v něm. Tak nevím, jestli je to nejlepší řešení a když vidím ty výrůstky jak se k těm autům chovají a jaký mají přístup.... To víš, já se s ním doma kutím, aby vypadalo a mně do toho sednou v zas...ných montérkách, opřou se šroubovákem o blatník.... Možná jsem taky zhýčkaný tou automobilkou, zvlášť když jsem kvalitář, ale.....
  • « 00 Reagovat !

    foto

    "-- skrytý --" 11.01.06  09:41

    « Re: to:magic

    Jirka156: vyprdni se na nějaký Regioauto. To jsou všechno zaměstnanci, oni se tím jenom živí, ale nežijí tím, že musí přijít na to, v čem je zakopanej pes. Je jim to putna.
    Za barákem máš školicí centrum automobilové diagnostiky, jedno z nejlepších v týhle zemi (a zkus říct, že ne!!!:D). Nech si proměřit krok toho rezistoru na polohu škrticí klapky, osciloskopem proměřit všechny součásti (kablíky, funkci a nastavení snímačů, atd.) a zkus tam někoho přesvědčit, ať s tebou udělá zátěžový testy. 156 2.0 TS je v každých tabulkách, takže ani nepotřebuješ servisní manuál. Kdyby to jo bez něj nešlo, tak dej vědět, zkusím ti ho sehnat, ale asi to nebude úplně zadara. Já ho nemám, protože se spíš orientuju na auta s elektronikou Marelli.
  • 00 Reagovat !

    foto

    10.01.06  21:54

    « Bez nadpisu

    Ja jsem Kappu nejakou dobu mel = koupil jsem, protoze se mi libila, dovoz Holandsko, predelana na plyn system LPI na vstriku, bylo to neco uzasneho, ale jak se rika, dvakrat do stejne reky nevstoupis, takze po case me jeji krasa nijak nepritahuje, jo, prodal jsem ji pouze z duvodu meho odjezdu do UK.
    To magic: jak tak premyslim o te Lybre, byla by moznost pokud pojedete pro nejake to auticko, pribrat se s vama? Prece jen ty tve prispevky a nazory o rozdilnych kvalitach italskych a ceskych, pripadne nemeckych lanciich v cloveku nahlodaji pochybnosti :*) :shock:
  • « 00 Reagovat !

    foto

    "-- skrytý --" 10.01.06  20:59

    « Re: Re:

    Thesis (ale i předchůdce Kappa) jsou typickým příkladem "zevnitř velkého a pohodlného, zvenku malého vozu". Přesto si je málokdo jako manažerskou reprelimuzínu koupí (snad kromě samotné Itálie). Byl jsem vloni na podzim právě v Itálii vožen BMW řady 7 a na střídačku (třeba tentýž den) Thesisem. Podotýkám, že šlo o souhru náhod a o autech můj krátký pobyt v It. rozhodně nebyl.
    Přesto jsem byl nemile překvapen, jak to obrovské BMW7 může být uvnitř malé a především jak blbě se do něj nastupuje (hlavně dozadu), a jak může být onen vnějškově stylisticky extravagantní Thesis uvnitř příjemný a útulný, přičemž o jeho prostornosti jsem od již poměrně vzdálené krátké zkušenosti s Kappou ani na chvilku nezapochyboval.
  • 00 Reagovat !

    foto

    "-- skrytý --" 10.01.06  19:37

    « to:magic

    Mám první variantu. M 1.5.5. na 100%. Takže snímač polohy klapky, jo? A ty myslíš, že by to tím nebylo. Je fakt, že diagnostika v bloku naměřených hodnot nic nehlásí. Vše v normálu, vše bez závad. V HK Regio Autu se k tomu postavili tak, že bych to tam musel nechat a oni by zkoumali. Tyhle servisácký triky znám. Maj to tam 14dní, vymění půl auta a stejně se nic nezmění, akorát zaplatíš ranec. Třeba za nakodování klíče, chtěli pomalu 1000Kč a ještě že to budou dělat hodinu. U nás v automobilce záležitost 5minut. V Imofě: zas..raná klapka. Blbost. U jednoho docela zručnýho mechanika, který je certifikovaný Boschem: pokud nebyla nalezena jiná závada, tak přehrát software ř.j. motoru. Cena v HK tak 2000Kč. Ten Boschák, co budu mít ty díly k nám na zkušebnu jezdí na pravidelný kalibrace geometrie jednou za půl roku. Nevím co potřebuješ, ale repasovačky asi ne. Mám nový díly za 40-50% cenu originálu v Alfě. Nechci ho moc otravovat, ale zkus mi to napsat.
  • 00 Reagovat !

    foto

    10.01.06  13:41

    « Kappa - prevodovka v zime

    dik vsetkym za odpovede. dam to pozriet mechanikovi a uvidime.
    inak ja planujem tak za rok kupit 166. rad by som aj thesis, ale dat za nu momentalne 20k sa mi zatial zda dost..
    mensiu popularitu lancii ja vsak vnimam aj pozitivne pretoze ich cena ide velmi rychlo dole a tak to je to po 4 rokoch super kupa!
  • « 00 Reagovat !

    foto

    "-- skrytý --" 10.01.06  12:59

    « Re:

    toho se uz asi nedockas :-) misto thesis muzou udelat cokoliv, ale stale to bude jen pro par lidi. a to plati trochu i pro italii.
  • 00 Reagovat !

    foto wolff

    wolff 10.01.06  12:56

    « Bez nadpisu

    TO chceš aby odvěky výrobce luxusních kočárů vyráběl jenom takovýhle zmrdky? Ne že by ae mi to auto nelíbilo, ale u Lancie má být vozový park postavený tak, že nejmenší model má konkurovat Phaetonu :D
  • « 00 Reagovat !

    foto

    "-- skrytý --" 10.01.06  12:45

    « Re: Kappa

    myslim ze lancia urcity potencial ma, treba stylovka jako je mini v podani lancie nemusi byt az tak neuspesna. maji sice ypsilon, ale to jaksi jeste neni ono.
  • 00 Reagovat !

    foto wolff

    wolff 10.01.06  12:44

    « Bez nadpisu

    Podepisuji v plném rozsahu. Předběhl si mě, než sem se k tomu vyšmrdolil, sem v práci.... Přesně tak... Téměř každý do s ní měl tu čest tvrdil, že je to vynikající auto,a le při koupi si na něj nikdo ani nevzpomene. Lancia zde není ani ve všobesném povědomí...A při tom by většině ani nevadilo, že to auto je z Itálie (nemá to aspoň na kapotě Fiat). No markting, no sales :D
  • 00 Reagovat !

    foto

    10.01.06  12:21

    « Kappa

    Obávám se, že hlavním důvodem relativního obchodního neúspěchu Kappy nebyl design, ale to, že je to Lancia... Kappa byla spíš konzervativní (mně osobně se velmi líbí, hlavně jako kombi a kupé), naproti tomu dnešní Thesis je extravagantní a přesto se taky mimo Itálii skoro neprodává. Čili ať dělá Lancia co dělá, mimo Itálii nic nepomáhá... Řekl bych, že třeba Němci si při výběru velkého sedanu na Lancii ani nevzpomenou.
    Mimochodem, Thesis je podle mého jeden z nejhezčích současných sedanů.
  • « 00 Reagovat !

    foto

    "-- skrytý --" 10.01.06  10:11

    « Re: magic, HAROUS, vozkych aj.

    Škrticí klapka je u 156 2.0 TS trojí:
    1. Motronic M 1.5.5 (fyz. do konce r. 2000 s manuální převodovkou) má škrticí klapku ovládanou lankem a snímač její polohy. Potom tam je jen volnoběžný kanál
    2. Motronic ME 3.1 (Selespeed - liší se ještě provedení do r. 2000 a od r. 2000, ale ne principiálně) - což se tě netýká - a
    3. Motronic ME 7.3 (manuál od fyz. roku 2000) mají škrticí klapku ovládanou servomotorkem (kvůli antiskluzu) a ta je vymezována elektronicky.
    Musíš v první řadě zjistit, jaký systém fyzicky máš. Na Motronicu 1.5.5. bych hledal závadu kolísání volnoběhu spíš jinde.
    Debimetr je oblíbená záležitost. Po konzultacích s některými diagnostiky se ukazuje, že nejlépe je testovat jej při změnách zatížení, tzn. buď na brzdě, nebo za jízdy, protože při běhu naprázdno velmi často nelze chybu vůbec odhalit. Máš možnost sehnat levně třeba nějaký repasovaný vnitřek? Pokud ano, můžeš mi dát tip (není-li to tajný, samozřejmě)?
  • 00 Reagovat !

    foto

    "-- skrytý --" 09.01.06  20:06

    « magic, HAROUS, vozkych aj.

    Mám v merku za solidní peníze koupit od Boscháka origo vzduch. váhu a slibuju si u mé 2.0T.S. zlepšení pružnosti motoru pod 3000ot./min., kde je mrtvý a po dosažení oněch otáček katapult. Dál pak, a to mi potvrď pokud to víš, motorek na škrtící klapce. Jedná se motorek k regulaci volnoběhu? V Eperu vedeno jako Elektrovalvola. Na AR clubu komusi pomohlo při kolísání volnoběhu onen motorek vyčistit a rozpohybovat. Jinak klapka byla Carbon Cleanem čištěná dvakrát. Jen se musí po výměně zadat základní nastavení motorku. Jinak u T.S. je jak asi víš, mech. ovládaná klapka+ten motorek. Než to vyčistit a spoléhat, že se to za pár kiláků vys...e, to ho radši za ty prachy vyměním. Díky.
  • « 00 Reagovat !

    foto

    "-- skrytý --" 09.01.06  15:40

    « Re:

    Jenže při blbých -7 °C tohle přece nesmí dělat!!! Před cca 20 lety jsme to samý řešili u Moskviče; výsledek byla voda v převodovce místo oleje (důsledek "samokontroly" v AZLK).
    Takže bych doporučil každopádně výměnu přev. oleje, kontrolu lanovodů (příp. promazat něčím solidním) a řadicí kulisy (stačí zamrzlý kousek ledu od odkapávající vody - třeba od topení). Já mám velmi podobnou převodovku (vnější konstrukce, zpřevodování je samozřejmě jiný) a ani v - 23 °C den před Silvestrem v Orlických horách jsem nezaznamenal nejmenší problém.
    PS. se vzhledem Kappy jsem se nechtěl nikoho dotknout, jen si myslím, že design musel být nejdůležitější důvod, proč se to auto neprodávalo. Jinak bylo po mnoha stránkách vynikající (s výjimkou prvních verzí motorů TDS).
  • « 00 Reagovat !

    foto

    "-- skrytý --" 09.01.06  15:33

    « Re:

    Nevim jak ma Kappa reseny razeni, jestli lanovody nebo tahla, ale nedivil bych se kdyby to nekde primrzlo. Spis si myslim, ze to primrzlo vne prevodovky, nez ze by zatuh olej...
    A ad hnusnost Kappy - hnusna je, pro me je tak hnusna az se mi libi... :P
  • 00 Reagovat !

    foto wolff

    wolff 09.01.06  15:17

    « Bez nadpisu

    Můj skromný názor je že: ANO. Převodový olej má vysokou viskozitu a za nízkých teplot má tendenci "tuhnout". Takže ano. myslím, že bylo míň než -7, takže ano
  • 00 Reagovat !

    foto

    09.01.06  14:39

    « Kappa - prevodovka v zime

    zdavim a ked uz je rec o tej hnusnej kappe rad by som sa v tej suvislosti na nieco spytal. mam ju cca. 1 rok (2.4jtd). dnes rano bolo -7 stupnov a bola zaparkovana pred domom v miernom kopceku so zaradenou jednotkou. Problem vznikol ked som zistil, ze paka zostava len v polohe vlavo -> t.j. dala sa radit len 1. a 2. rychlost a vobec sa nedala posunut do stredu, t.j. nedali sa radit ziadne dalsie rychlosti... Po chvilke jazdenia na dvojke/zahriati a pouziti vacsej fyzickej sily sa mi podarilo paku dat do polohy neutralu a od toho momentu uz bolo mozne radit aj vsetky ostatne rychlosti. Rad by som sa preto spytal ci niekto nemal podobny problem a pripadne ako ho riesil. je mozne zeby sa nieco podobne stalo len vdaka nizkej teplote? dik.
  • 00 Reagovat !

    foto wolff

    wolff 09.01.06  11:17

    « Bez nadpisu

    Nesouhlasím s tebou, že by Kappa byla hnusná
  • « 00 Reagovat !

    foto

    "-- skrytý --" 09.01.06  09:44

    « Re:

    kejml: záleží na tom kdy (jsem od rána do večera v práci, takže by to znamenalo vzít si volno tak na 2-3 dny (jezdíme nejčastěji ve středu v noci). Ale principiálně to není neřešitelný a asi by byla domluva i s dalším člověkem z tohoto fóra (AlešK).
    Jinak v I nejlevněji vychází 1.6 a 1.8, příp 2.0 benzin. Je fakt, že ropáci tam nejsou nejlevnější. Ale důvodem není jen cena, auto z D bych už prostě nechtěl kvůli stavu a opravdu dobrý je tam taky drahý. Raději z I nebo CH (ale v CH je dost draho).
    madein: Lancia v GB má určitě nějaký club, tak se pokus jej na netu najít. Zkus třeba www.viva-lancia.com nebo přes [odkaz] (jsou tam odkazy na PrestoCar, Walkers Garage, omicron a další a dopátráš se. Je pravda, že Italská auta obecně jsou v Anglii dost neoblíbená, hlavně díky mizernýmu servisu (něco jako u nás). Tím silnější je ale to "zdravé jádro".
    ColinChapman:
    155 bych asi bral jen verzi Q4 (ale dost drahá hračka), V6 dost papá a nejede nic moc (hlavu zadní řady válců nelze sundat bez vyndání motoru), 2.0 a 1.8 TS 16v - stejné jako u 156, tzn. největší opatrnost - občas klekají motory na klice (viz starší příspěvky); 1.7, 1.8 a 2.0 TS 8v - žádný závoďák, ale spolehlivý nenáročný motor (první generace). Zásadně se vyhnout 2.5 TD!!! Ještě bych možná u 155 zohlednil Dedru 1.8 VVT/130 k nebo od 94 2.0 16v/144 k (ale ne ve verzi Digital), příp Turbo (jen u první generace).
    156 - opatrnost u motorizace 1.8 a 2.0 TS 16v, 1.6 slabá, doporučuji 2.0 JTS, 2.5 V6 24v nebo 2.4 JTD, příp GTA. 1.9 JTD dobrý, ale u 8v verze trochu slabý (slabý i brzdy).
    166 - bez výhrad, jen vyhnout se automatům
    146 - nikdy boxery a nebrat TD, TS 16v celkem v pohodě a JTD výborná
    147 - bez výhrad
    Samozřejmě vše platí pro nikdy nebourané auto v bezvadném technickém stavu a prav. servisem - pokazit se může cokoliv, ale nejvíc u ojetiny záleží na předchozím majiteli.
    155 V6 12v se dá, můžu napsat jen osobní názor: z první generace 155 je to asi nejlepší kompromis mezi dynamikou a užitkem (Q4 je několikanásobně dražší). Spotřeba se ale pod 10 dostane jen při čistě ekonomické jízdě, jinak bere kolem 12 l. Dynamika přitom zhruba odpovídá 156 2.0 TS 16v, přičemž jízdní vlastnosti má 156 mnohem lepší (a bere o cca 2-3 l míň). Jenže 155 je zase mnohem prostornější a má obrovský kufr (525 l), takže z hlediska užitný hodnoty je to zase několikrát lepší než 156. Dá se koupit za pár šupů a díky tomu se ta spotřeba nejeví tak negativně. Blbě se opravuje (stačí jen výměna řemenů), protože je tam málo místa. V případě potřeby není problém dát tam motor 3.0 ze 164, který bere stejně a jede mnohem líp. Proti ní bych ještě postavil Dedru 2000Turbo, která má navíc sklopný zadní sedadla, samosvor, lepší motor a to při stejných provozních nákladech.
    Nevím, jak moc ti záleží na té užitné hodnotě. Pokud ano, ještě možná bych se zamyslel nad poměrně lacinou Kappou - je sice hnusná, ale velká, prostorná, má výbornej podvozek (člověk má pocit, že řídí malý sporťák) a motory 2.0 turbo nebo 3.0 v6 (made in AR) či 2.4 JTD jsou výborný při obdobný spotřebě jako 155 V6.
  • 00 Reagovat !

    foto wolff

    wolff 08.01.06  12:49

    « Bez nadpisu

    Ale ne Lancky se dělali pro Anglii od jak živa... Ale je fakt, že mám pocit, že se na to pak vyprdli... Takže pravostranou seženeš fakt akorát Dedru... POkud pravostranné tak jedině AR... :)
  • « 00 Reagovat !

    foto

    "-- skrytý --" 08.01.06  01:24

    « Re: Lybra

    skoro bych rekl ze zadna lybra s levostrannym rizenim neni. lancia se tusim na uk vykaslala stejne jako an cr...
  • 00 Reagovat !

    foto

    07.01.06  21:55

    « Lybra

    Ahoj vespolek, taky po takove prahnu, ale nejsem si jeste jisty do jake motorizace pujdu, nicmene resim trosicku jiny problem, jsem momentalne v UK a prave potrebuju koupit auto, ale tady Lancie absolutne nejde koupit, to je sila, uz jsem prohledal snad vse, ale jeste jsem nikde zadnou Lybru nenasel. :'-( :'-( :'-(
Přihlásit se Zaregistrovat Pro přispívání do této diskuse musíte být přihlášeným registrovaným uživatelem!






Blesk.cz

Hlasová asistentka Alexa vyzvala dívku (10), aby strčila minci do zásuvky

Hlasová asistentka Alexa vyzvala dívku (10), aby…

Virtuální asistentka Alexa od americké společnosti Amazon vyzvala desetiletou dívku, aby přiložila minci k…

Vrácení, výměna i reklamace vánočních dárků: Nejčastější otázky a odpovědi, největší fígle prodejců!

Vrácení, výměna i reklamace vánočních dárků:…

Radost z vánoční nadílky se může snadno změnit v rozčarování, stres a vztek. Stačí najít pod stromečkem nevhodný…

 

iSport.cz

Za čtyři flopy jeden Lischka. Prosadí se umělec Falta líp než křídla před ním?

Za čtyři flopy jeden Lischka. Prosadí se umělec…

Výdaje na Rudolfa Reitera, Milana Lalkoviče, Romana Potočného a Pepeho Menu, čtyři nedávné neúspěšné akvizice…

Přípravy na ligu ONLINE: Slávista Bah má covid, Beran trénuje s Bohemians

Přípravy na ligu ONLINE: Slávista Bah má covid,…

Jarní část fotbalové FORTUNA:LIGY odstartuje 5. února 2022, jednotlivé týmy už proto v prvním lednovém týdnu…

 

Reflex.cz

Omikronem se do konce týdne nakazí až dvacet milionů Čechů, nastínil Dušek pesimistický scénář

Omikronem se do konce týdne nakazí až dvacet milionů…

Přední český covidový scénárista Ladislav Dušek, který během pandemie zveřejňuje různé scénáře vývoje, opět…

Poučení z odchodu Angely Merkelové. Voliči ztrácejí zájem o „všeuměly“

Poučení z odchodu Angely Merkelové. Voliči ztrácejí…

Angela Merkelová odešla ze světové politiky v plné slávě a dalo by se očekávat, že její úspěchy svědčí o tom, že…