Alfa Romeo
Zařazení: Všechna fóra > Diskusní fórum "MotorCafé" > Alfa Romeo
-
« Re: To magic
prosímtě, jen neudělej stejnou chybu jako já, Mám doma taky 156 V6, ale kupoval jsem jí bez toho abych slyšel motor, byla lehce cinklá na předek. Doma jsem zjistil, že nějakéj chytrolín, kéž by se mi dostal do ruk, z toho mazla vytáhnul řídící jednotku a údajně, což jsem dodatečně zjistil, má motor klepat na klice. Tahle informce byla ale od borce, který tomu asi moc nerozuměl. Zatím jsou mrazy takže auto odpočívá a prakticky jsem na něj nešáhnul. Asi je fakt nejlepší nekupovat nic co si před tím neposlechneš nebo nevyzkoušíš. -
« To magic
Mam takovy maly skromny dotaz, naskytla se mi moznost koupit 156 z roku 1998 z prasklym rozvodovym remenem, motor 2,5 V6, nevis nahodou, jestli pri prasknuti remenu se u toho motoru ventily potkaji s pistama, nebo je tam prostor a nestane se nic a me staci koupit novy remen a hura >:D , jen ten co to prodava to nevi? Diky -
"-- skrytý --" 01.02.06 15:03
« Re: To: Magic
Peter1: výběr musí být tvůj a musíš si vybrat to, co je to bližší. Nejrozumější je zamyslet se, zda máš ve svém okolí někoho, kdo ti to auto bude servisovat. Pokud víš o někom, kdo je machr na tebou vybrané/á auto/a, tak ho vezmi a jdi se s ním na to podívat. Jestli to má opravovat, nech ho do toho i trochu mluvit.
Já to obecně vidím tak, že 156 je rozporuplné auto. Na jedné straně je na tom dost špatně z hlediska užitné hodnoty (vnitřní prostor vpředu nic moc, vzadu žádné místo na hlavu, malý kufr, nemožnost sklopení zadních sedadel, atd.), na druhé straně v oblasti jízdních vlastností to auto stále nemá konkurenci. Stačí se jen za ten volant posadit a už jen to řízení člověka přesvědčí, že sedí v něčem mimořádném. Mně osobně připadá 1.9 JTD 8v na to auto dost slabý, ale budiž (volil bych raději 2.4, stojí to za to).
FocusII je naopak velmi praktické auto s poměrně vysokou užitnou hodnotou, docela slušným motorem i podvozkem.
Z hlediska provozní spolehlivosti to je dost podobné.
Neznám konkrétní stav konkrétních vozů a tak se k tvému dilema nemohu vyjádřit konkrétněji.
lewko: motor ve 159 je trochu jiný - trochu zjednodušený proti 156. Výkonově je na tom podobně. 159 je ale zcela jiné auto než 156, fakticky se jedná o inovovanou 166 a ne o nástupce 156 (to je pouze marketingově). 159 je totiž podstatně těžší, proti 166 ještě přibrala na sklech, plastech a izolacích. Tudíž dynamické schopnosti vozu i spotřeba paliva jsou nesrovnatelné s malou a lehkou 156. -
« JTS a TS
Magic .... Dik za odpoved, tak nejak som si to aj myslel, ale tie officialne udaje ma zmiatli trosku. JTS taha os spodu je zrejme aj z toho, ze max. krut.momentu je polozene na 3250 ot./min., pricom u T.S. je vyssie.
Este jedna otazka ohladom technologie JTS. Viem ze motor 2.0 JTS je postaveny na tzv. prvej generacii priameho vstreku. Chcel som sa spytat ako je to s novymi JTSkami (1.9, a 2.2) ktore sa montuju do novej 159, resp. Brery. Su tieto motory postavene na novej generacii priameho vstreku (2.generacia)? Tato by mala mat priniest este vyraznejsiu usporu paliva, pri zachovani vykonu...(okolo 30perc.)
Dakujem za odpovede. -
« To: Magic
Magic: ahoj viem ze prve co mi odpises je ze vsetko tu bolo napisane ale mozes mi prosim poradit. Mam rezarvovane do pondelka dve auta obe su combi Jedno je AR 156 1.9 JTD 85 kW rok vyroby 2001 a druhe je Ford Focus 1.8 TDCI 85 kW rok vyr. 2002. Je tam rovnaka vybava aj nabehane maju priblizne rovnako cca 78 000 km. Mozes mi prosim povedat vyhody a nevyhody kazdeho auta pripadne co si o nich myslis.
DIIIIIKYYYYYYYYYYYYYYYYY
Zabudol som Alfa je so servisnou knizkou dovezena z Talianska
Focus je dovezeny z Nemecka a servisnu asi nema. -
"-- skrytý --" 31.01.06 15:40
« Bez nadpisu
Zásadního rozdílu ve výkonu jsem si moc nevšimnul. JTS jde hodně odspoda a už kolem 2000/min má slušnou sílu. TS naopak do 3500/min dělá mrtvýho brouka. Po překročení hranice 5000/min mám subjektivně pocit, jako by JTS začal umírat, kdežto TS se dostává do té správné nálady. Na brzdě se nepotvrdily žádné podstatné změny: 2.0 TS zrychlil z 0 na 100 km/h za 8,3 s a JTS úplně stejně, maximálka TS byla 219 km/h u JTS 223 km/h, takže po této stránce bych řekl, že je to fuk.
Podstatný rozdíl je ale ve spotřebě paliva. Řekl bych, že čím víc se akceleruje a šlape tomu na krk, tím je rozdíl větší. Se 156 2.0 TS jsem měl průměr cca 9 l/100 km s tím, že při zvlášť brutální jízdě se podařilo kolem 13,5 l/100 km. JTS bral v průměru cca 8 l/100 km, ale při sportvoním režimu jízdy nepřekročila spotřeba 10,5 l/100 km.
Tady bych viděl největší přednost JTS proti TS. A popravdě řečeno v porovnání se 156 2.4 JTDm (naprosto stejné hodnoty zrychlení a maximálky) mi vycházel JTS lépe, protože byl o dost lacinější.
Navíc se zatím zdá, že JTS je "stabilnější" než TS, tzn. vyskyteje se na něm méně poruch elektroniky (přestože jí tam je víc) a o závadě na klice jsem zatím u něj neslyšel. -
« 2.0 JTS vs 2.0 TS
Ahojte pani,
Trosku som si pozeral parametre oboch motorov, preotze rozmyslam o nejakej 156 v blizkej buducnosti a mam otazku? Nemalo by mat JTS-ko mensiu spotrebu ako TS-ko? Ono sa pisalo ze 10perc., vyssi vykon (to je pravda 150 vs 165 koni) a 10 perc. nizzsia spotreba (ta je ale podla officialnych udajov este o 0.1l vyssia opproti TS-ku?). Mate s tym pls niekto skusenost? Je tam o kusok horsia akceleracia, preto ma napadlo moze to byt hmostnostou motora, teda JTS tazsie oproti TS?
Vdaka... -
"-- skrytý --" 30.01.06 20:17
« magic
Možná jsem se už ptal, ale nevíš jak rozdělat sedačku řidiče? Ne oddělat, ale rozčalounit a demontovat hlavovku. Potřebuju se podívat do ní, abych se podíval na e.i. k airbagu. Už mi zase diag. hlásí velký odpor na airbagu sedačky řidiče. Rozsvítí se tak dvakrát do roka. Už mě to mazání a aktivace nebaví platit. Jestli, tam není nějaký propojovací konektor mezi sedákem a opěrákem, kde by mohl vznikat eventuelní studeňák. -
"-- skrytý --" 30.01.06 14:17
« Re:
Natvrdo to nedělej, přeci jen elektrika je mrška nespolehlivá a jednou budeš možná rád, že to můžeš otevřít růčo...
Jinak ten znak je sice jenom krycí, problém je v tom, že normální znak do kastle má 2 trny a tenhle je jednak nemá a za druhý je zatavený v takový plastový placce. Možná by se to dalo udělat tak, že bys na obyčejným znaku ty nožičky upálil atřeba by to do toho plastu zapadlo. Ale třeba taky ne... Pokud vím, tahle sranda stojí asi 350,- Kč -
« Bez nadpisu
Dík moc hgt, si ma ukludnil ;-) .Auto je rocník 99, najazdené to má 140 tisíc, je to kúpené od niakeho 50 ročného Helmuta,pravidelne servisované.Pri 120tkm menený rozvodový remeň a teraz olej.Chcem to pre ženu na približovnie do práce, takže potrebujem aby to niaky rok dva ešte slúžilo. -
"-- skrytý --" 29.01.06 10:08
« Re: Alfa 145 1.6 16V TS
ahoj, ja mam 1.9 jtd Limited edition 500 z roku 2000 a nemuzu si ji vynachvalit. velky vnitrni prostor, nikde nic nevrze, zadne problemy s elektrikou, jen spatne cidlo abs bosh (nebo spinave, jeste jsem se nedival) Zkratka fakt bomba. Sedi to na ceste, jede to rovne (nikam netahne kdyz pustim volant), ja nemam zadny vazny problem s timto vozem !!!! -
« Re: Re: Čidlo teploty
Díky za odpověď. Teď z hlavy verzi ECU nevím, ale mám tam dvě čidla. Jedno je zašroubované do tělesa termostatu a snímá teplotu pro ECU. Druhé je zašroubované do hlavy blízko termostatu a má dva kontakty - na jednom je proti zemi odporový výstup na budík, na druhý je vyvedený kontakt, který sepne při přehřátí motoru a rozsvítí kontrolku. Dostalo se mi do ruky pár charakteristik, ale ty se všechny týkaly toho teplotního čidla pro ECU. Možná jsou obě čidla stejná, ale to prostě nevím... -
"-- skrytý --" 24.01.06 09:33
« Re: Čidlo teploty
Ted budu psat k cidlum teploty motoru, ale spis pro RJ, zkusim zjistit jak to s tema cidlama je...
Podle me dostupnejch materialu zalezi na verzi ridici jednotky, lisit by se melo i to cidlo.
Pro verzi jednotky M1.5.5 (cidlo je tridrat) pisou 2300 - 2600ohm pri 20 stupnich.
Pro verzi 2.10.4 (cidlo dvoudrat) je tabulka:
-10sC 8100 - 10770 ohm
+20sC 2280 - 2720 ohm
+80sC 292 - 362 ohm.
Nech tu maila, poslu Ti vse co k tomu mam. Je to teda od Ar145/146, ale uz od twinsparku...
Doplneno: teplota je do palubky posilana ridici jednotkou. U verze 1.5.5 je to pin 12, u 2.10.4 pin 51. Takze predpokladam ze si to slizne z vyse uvedenych cidel... -
« Čidlo teploty
Mám jeden konkrétní dotaz, asi hlavně na Magica. Nevíš prosím tě, kde by bylo možné sehnat závislost odporu teplotního čidla na teplotě? Jde mi o to čidlo, které našroubováno do hlavy a připojeno na měřáček teploty. Při zahřátém autě mi teploměr ukazuje jen 70°C a myslím si, že je špatný ten měřáček, ale nemůžu si to bez té charakteristiky ověřit. Případně by mně pro ověření stačila třeba jen jedna hodnota odporu čidla třeba při 90°C. Termostat funguje určitě správně, je nový a prověřený. Mám 1.8 TS, r.v. 99 -
« Bez nadpisu
To: Peter 1 - Ja by som napriek Magicovym skusenostiam volil co najmenej najazdenych km. Nejde totiz len o motor, ale o auto ako celok. Ropaka by som asi nevolil. Nemoze totiz odchadzat vacsina motorov a predpokladam, ze ta zavada sa nevyskytuje pravidelne. Motor ti moze odist akykolvek a na comkolvek, aj ked treba brat do uvahy, ze tu bude asi o nieco vacsia pravdepodobnost. Pokial sa k tomu nebudes chovat svinsky, je predpoklad, ze ten motor nieco vydrzi. Osobnu skusenost nemam. Doterajsie moje alfy nemali nikdy viac najazdenych ako 100 000 km. Zda, ze za tu alfu moc penez nechces da, ale pokial mas ake takte prachy, v pripade najvacsieho pruseru - ze ti ten motor odide, zozenies z nejakej totalky zanovny funkcny motor zhruba za 20 000.-korun. Raz takto priviezol kamos zadretu 146 1,6 TS. Zohnal v Rakusku motor z totalky co mal najazdenych 6000 km a dal za neho asi 15 000,-. Dokonca ani cislo motora sa dnes uz v technicaku a neudava. Takze ziaden strach, nespekuluj tolko a uzi si vozenie na alfe. Pocitaj ale s tym, ze sa o kazdu alfu treba starat. Ona fakt kazda potrebuje nieco ako lasku. Potom saTi bohato odmeni. Ja moc lespich veci na tomto svete nepoznam. -
"-- skrytý --" 23.01.06 14:58
« Re: Re:
Už jsem to psal mockrát, 150.000 km nic není a naopak u TS 16v to je pravděpodobně hranice, kdy už je závada na motoru málo pravděpodobná. Nevím jak ty, ale já nějakých 200.000 km za rok ani za tři nenajezdím, takže se totální smrti toho auta nebojím. Mám osobní zkušenosti s autama, která jsem kupoval a měla nalítáno podstatně víc a moje praxe je: na stáří a počtu km moc nezáleží. -
« Re:
Magic: tak po tom vsetkom co tu citam tak je kupa akejkolvek benzinovej AR TS totalne riziko a neda sa vylucit ze aj ked si kupim nejaky 2.0 rok vyroby 2001 a najazdenych 78000 km tak budem mat aj tak problemi s motorom a na druhej strane 150 000 km sa mi zda vela kupovat auto ktore ma tolko nalietane. Diesel sa mi nejako do AR nehodi a vzhaldom na to ze denne dochadzam do prace 5 km tak by som ho ani velmi nechcel ale je to mozno jedina moznost co mi ostala kupit bud 1.9 alebo skor tu 2.4 JTD :'-( -
"-- skrytý --" 23.01.06 11:03
« Bez nadpisu
Tak jsem zase zavítal po čase na reliabilityindex a vypadá to, že má teorie o tom, že čím víc má 156 najeto, tím líp, se asi potvrzuje. Reliabilityindex u 156 klesá, přičemž nejvýrazněji klesají závady na motoru. Zato tam byly zveřejněny výsledky 147 a opět jim tam klekají motory!!! Zdá se, že můj oblíbený TwinSpark je prostě do 150.000 km nepoužitelný. Když přežije prvních 150.000, tak už všechno... -
"-- skrytý --" 22.01.06 22:34
« Bez nadpisu
Fotky nemám, nabídl mi to jeden známý, je to z Brescella (Auto Zatti koncesionář AR, Maserati a Lancia). Majitel nyní přemýšlí o 159 Q4, ale není zatím pevně rozhodnut. Tenhle člověk věděl, že jsem 155 Q4 sháněl, tak mi dal avízo, ale musel by jet k majiteli a auto nafotit, což mi přijde zbytečný, není-li zájem nějak tutový. Tento pán nelže a v autoopravárenství se pohybuje už asi 20 let.
Je červená, rok 92-93, najeto asi 120.000 km, nebouraná, pravidelně servisovaná u Zattiho, cenově by vyšla včetně dovozu, atd. zhruba kolem kila (on by ji sem přivezl). Je to samozřejmě bez CZ dokladů a přihlášení, takhle starý auto u nás přihlásit nelze. -
"-- skrytý --" 20.01.06 11:00
« Re: Re: 166 Automat
stig: Ty automaty odcházejí, není to softwarově sehraný s motorem, blbě se to řeší, protože autodiagnostika na tom moc nefunguje...samý problémy. Navíc povinný ručení na třílitra a k tomu ta spotřeba s automatem...jestli chceš, tak si to užij, ale já bych se do toho nepouštěl. Na mě je to moc problémů najednou. Proti tomu je Cosworth bezproblémový auto...
Harouš: nechceš pěknou 155 Q4? Červenou? Za cca kilo? -
« Bez nadpisu
vdaka, priviest mechanika co sa vyzna je dobry napad, ja by som to auto pred kupou asi dal prezriet v znackovom servise na vlastne naklady, myslim ze je to dobry napad. Mam zaujem kupit alfu 156 alebo dokonca 166, len sa bojim nejakych velkych poruch, ktore budu stat ako auto samotne. Mam vyhliadnutu jednu 166-ku 3.0 benzin (ten by som asi dal na LPG), automat, r.2000 s 120.000km, popripade nejaku inu s 2.4 JTD...vsetci sa boja kupit alfu, ale ja si myslim ze to nemoze byt tak zle (ak malo najazdim). Ako je to v skutocnosti ? kupil niekto takto AR ? -
"-- skrytý --" 19.01.06 10:38
« Bez nadpisu
Praktické poznání z havárií Favorita. Favorit z poslední výroby, stáří v době havárií asi 2 roky. V obou případech obsazeno 2 osobami. První havárie čelní přesazený náraz na straně řidiče do protijedoucího vozu stejné váhy za podmínek velmi podobných EuroNCAP testům v rychlosti asi 45 km/hod. Havárie se obešla bez zranění, pouze s pohmožděním zádových svalů řidiče. Druhá havárie se stala přímo mě. Totožné auto o 2 měsíce později. Stál jsem na místě s nohou na brzdě a zezadu do mě narazil Opel kadet. V době nárazu jel 60 km/hod. Letěl jsem asi 15 m vzduchem (nikdy jsem netušil, ža Favorit umí létat). Podlaha byla srolovaná až k ruční brzdě, vyletěl popelník a zrcátko, ulomilo se mi opěradlo, ale vedle asi dvoudenní bolesti zad nebylo žádné zranění. Pochybuji, že zmíněný Favorit by dostal 3 hvězdičky. Bezpečnost aut je dnes poměrně vysoká, ale řidiči svoji bezpečnost někdy nevědomky snižují. Zbytečné předměty v kabině, neseřízené pásy a sedačky s opěrkami hlav a pod. a dále nebezpečný způsob jízdy. S tím výrobce auta ani s 5 hvězdičkami nic nenadělá. Málo kdo si uvědomuje, že jezdí řidiči, kteří mají vozy staré mnohdy přes 25 let, řidičák dělali v 60tých letech minulého století a zákon od té doby neviděli. Ani od nich se nemůžeme nechat zabít, či zabít je. Hvězdičky jsou pouze jedním z faktorů bezpečnosti. -
"-- skrytý --" 19.01.06 09:35
« Re:
glock: jsi mimo, výrobci nedávají auta do EuroNCAP k testu. Ta auta se zcela anonymně kupují u dealerů a nikde není uvedeno, na co budou použita. Každý test je šíleně drahá záležitost (u nás stojí jedna bariérová zkouška na ÚVMV kolem 850.000 Kč + auto). Navíc 147 a 156 mají konstrukční celky podléhající testu téměř identické, takže test 147 ber jako test 156.
Davor: Rozhodně bych nerad, aby to vypadalo, že mám něco proti EuroNCAP. V žádném případě ne a naopak považuji tuto asociaci za velmi prospěšnou a užitečnou! Jenže, jako každá dobrá věc, musí to člověk brát s nadhledem. Je to simulace jednoho konkrétního nárazu při přesně stanovených podmínkách. jestliže se podmínky změní, může být vše jinak! Jestliže v těchto stanovených podmínkách ale auto neuspěje, asi není bezpečné ani v jiných oblastech. Za bezpečné bych tedy považoval auto, které nevystaví v tomto testu posádku rizikům vážných zranění (zlámané nohy tolik nevadí) a vyhnul bych se autům, která vykazují rizika smrti (přeškrtnutá hvězdička). Tedy podle značení od 3 hvězd nahoru. Ale zásadně odmítám to, co se z tohoto testu díky médiím a reklamkám stalo - bezhlavá HVĚZDIČKOMÁNIE. Každá skutečná nehoda je souhrou mnoha faktorů, které nelze laboratorně přesně simulovat. I kdybychom se o to pokusili, museli bychom rozbít tak 100 ks od každého auta, což nevím, kdo by zaplatil. Navíc na nehodu má obrovský vliv aktivní bezpečnost vozu, která je těžko definovatelná, o to však důležitější. A má-li auto 2,5 tuny, může mít 8 hvězdiček EuroNCAP, ale o jeho aktivní bezpečnosti v oblasti ovladatelnosti silně pochybuji. Jinými slovy - tank by možná dostal 10 hvězd, ale bezpečný pro provoz na silnici rozhodně není!
Prostě si vyberu x možných aut podle toho, co mi vyhovuje. Pak jich x-a vyloučím kvůli nějakým nevyhovujícím parametrům, dalších x-b kvůli servisu a dalších x-c kvůli něčemu jinému, co se mi nelíbí. Zbyde mi y kandidátů, nahlédnu do testu EuroNCAP a vyloučím ty, které nedopadly dobře (vysoká rizika zranění - tzn. méně než 3 hvězdy). NIKDY NEDOPORUČUJI POSUZOVAT AUTO VÝHRADNĚ A JENOM PODLE POČTU HVĚZD V TESTU EuroNCAP! Je to velmi zavádějící a např. majitelé Renaultů (a nejen oni) by o tom mohli vyprávět hodinové příběhy.
MatuS: nerozčertil, sám to nechápu. A variantu, že vadná mohla být celá série nebo že je vada přímo technologická (nedodržování počtu svárů) jsem přeci napsal já! Rozuměj - já se v tomto Fiatu nezastávám, právě naopak!!! Jen mi vadí dezinterpretace toho testu.
stig: jak už jsem psal dříve - po překročení hranice 150.000 km ujetých s původním motorem 2.0 TS 16v klesá riziko možného zadření kliky. Vyzkoušená moje osobní životnost správně udržovaného 2.0 TS 16v je kolem 350.000 km. Záleží tedy výhradně a jenom na předchozím majiteli,. zda ti nadělí šrot a bezedné prasátko na peníze, nebo zachovalý kousek. Ale určitě poslechni glocka a vezmi si k sobě někoho, kdo to auto dobře zná. Pečlivě vybírej a zvažuj a hlavně nespěchej. Nekupuješ rohlík a reklamace ojetiny je noční můrou i pro nejlepší právníky. Klidně tomu nekomu dej několik tisícovek za to, že s tebou projde x nabízených aut. Většinou se ty peníze pak snadno uhádají na pořizovací ceně.. -
« kupa 156-ky
kupili by ste ojazdenu 156ku ? nieco okolo 1998 - 150.000km a 150.000 Kč ? nepojde viac do oprav v prvom roku viac ako auto ? Ja si ojetinu predstavujem ako moju 10rocnu toyotu...proste jazdim (malo - do 10.000km-rocne), a ono to nema ziadne poruchy :-) uz 2 roky. -
"-- skrytý --" 18.01.06 19:37
« Bez nadpisu
1) Kroucení karoserie: Jen kdybych mohl jako, že nemůžu, vzít ty auta těch, co tvrdí, že je např. BMW, Volvo apod. tuhý na krut, na rázy atd. k nám na zkušební polygon nebo do vývoje, kde se např. na X hodin rozvybruje komplet ustrojené auto na speciální stolici (pak bych ho hodil na 3D měřák a to byste viděli věci). Přál bych vám vidět, jak pracuje (kroutí se) přístrojová deska např. na části polygonu, kde se zkouší ESP. Pak by jste se už asi ani nedivili vy, kterým povrzává přístrojovka na držácích.
2) Bezpečnost a nehody: ty reálné se však musí rozdělit na ty, které zavil řidič a na ty, za které eventuelně může technika vozu. Z praxe neznám mnoho vyjádření automobilek: "Ano za nehodu může to a to na našem výrobku". A přesto existují vyhodnocovací týmy lidí, kteří zjišťují např. důsledky různých závad od zákazníků, příčin vzniku požáru na vozech atd. Jinak asi souhlasím s tím, že se NCAP začal brát jako měřítko bezpečnosti a že se určitě postupem času zlepšila. -
"-- skrytý --" 18.01.06 17:57
« EuroNCAP
Trochu off-topic:
Mnohy tu kritizujete EuroNCAP, ale existuje nejaky iny rating bezpecnosti podla ktoreho sa moze orientovat obycajny clovek (ak neratam americku verziu)? Osobne si myslim, ze EuroNCAP napriek svojej nedokonalosti prispelo k zlepseniu bezpecnosti.
BTW: Prednedavnom som cital studiju nejakych svedskych vedcov, podla statistiky vychadzalo ze riziko tazkeho (alebo smrtelneho?) urazu v pripade nehody je daleko nizsie u aut s 3 a viac hviezdickami. Velmi zaujimave citane.
[odkaz]
Dufam, ze to bude napadnute s argumentom, ze je to kupena studia :? -
matuS 18.01.06 15:27
« Re:
proč výrobce nezažádal o opakování testu?
na autorevue si sa rozcertil a tam niekto na toto odpovedal, ze mozno preto, lebo bola zla cela seria, a automobilka by s tym mala velmi vela problemov.Nielen financnych, ale este zhorsenie renome atd.
Myslim si, ze je to celkom realne. Taketo nieco sa kludne mohlo stat a nemyslim si ze sa to nemoze stat aj niekomu inemu. Len niekto ma viac smoly, ako mala tentokrat alfa (napr audi tt, alebo mercedes A)
som ochotny uverit tomu, ze sa to nechalo tak, aby sa to ututlalo.
Takto o tom diskutuje par ludi vo fore a inak su vsetci (vratane majitelov) spokojni.
a to slo... -
"-- skrytý --" 18.01.06 15:06
« Bez nadpisu
To je právě ono. Taky si všimni, že zase tyhle zprávy nejvíc hltají ti, kdo mají k "fochu" nejdál...
U tý 147 to asi tak nějak bylo. Otázkou - a to dost vlezlou - je, proč výrobce nezažádal o opakování testu? EuroNCAP ty auta kupuje bez vědomí výrobce. I ta zpráva o 147 je přeci jasná - "překvapivě u druhého testovaného vozu"..."neopdpovídá výsledkům bočního nárazového testu"...
Já tu mám i nějaká videa (bohužel na VHS a nemám grabovací kartu) s crash testy a to i s auty, se kterými najeli zkušební jezdci statisíce kilometrů.
Ale hlavně, stačí náraz o 15°jinak, a vše je zcela jinde. Právě AFiat krásně dokumentuje, že EuroNCAP je vlastně taky jen reklama (byť nezávislá). Dokud stavěli auta podle svých měřítek, výsledky nic moc. U Grande Punta i AR 159 už bylo součástí zadání 5 hvězd EuroNCAP. A obě je dostaly. Ale jestli je 159 bezpečnější než 156 bych už tak jednoznačně netvrdil. Minimálně v aktivní bezpečnosti je to určitě opačně. -
"-- skrytý --" 17.01.06 20:19
« magic and all
Když se tak naivně píše v té chytré diskusi na téma tuhost karoserie 156, nevíš náhodou, kolik se při těch NCAP testech rozbije aut, dle pravidel? Já tuším, že tři, ne? Čelní náraz, boční náraz a náraz do chodce nebo se mýlím? Mě, který dělá v automobilce, sice ne ve vývoji, ale v jeho těsném kontaktu, na zkušebně vozů, udivuje, že jsou si tak jistý svými výroky, že to a to dané auto je měkké, tuhé a já nevím co? Víte, kolik se rozmlátí jen ve fabrice aut na crah testech, než se předá vůz do série, k homologaci pro provoz, k těm NCAP testům (již vozy ze série) atd. Jen dnes jsme připravili šest auťáků ke crashy a to jede ještě nultá série. Takže tvrdit, že 147 a 156 dopadla špatně, a že je to ostuda, .....věřil bych náhodě. Víte, v jakých ty chytráci, který tvrdí, že zrovna jejich značka aut je ta nejbezpečnější a jinak to není, jezdí? Ani oni nevědí, jak je to jejich konkrétní auto na tom materiálově (skryté vady v materiálech), vylisované (jak kdo zadal plech do lisu?), svařené (jak kdo kam dal body nebo sváry?), montáž (jak ho kdo pečlivě smontoval?). Samozřejmě by mělo být vše ve výrobních tolerancích a dle dokumentace, ale nebuďte naivní. Troufám si tvrdit, že neexistují na světě dvě naprosto stejná auta (už jen rozměrovost). Můj názor dle letité praxe v automobilce. -
« Jirka 156
Ahoj, práce práce a práce, proto jsem nemohl reagovat. Moc díky za vyčerpávající info. Hele můj mail je Adam006@seznam.cz prosím tě napiš mi něco pošlu ti VIN a vysvětlíš mi blíž ty polské stránky E per, moc se v tom nevyznám a mohli bycho mse domluvit víc. opravdu díky -
« Bez nadpisu
To Harous: Velmi pekna praca, akurat v tej dokonalosti mi vadi, ze pouzite pneumatiky na zadnej naprave maju rozdielny dezen :-)
Pamatam si ake som mal problemy, ked som si chcel sam vymenit brzdove platnicky na zadnej naprave... Bohuzial rekostrukcia pre mna neprichadza do uvahy. Mohol by som ju sice odkupit, este stale tomu alfabijcovi trci na dvore, ale ta karoseria je rozbita. Nebolo by to ono. A okrem toho moju zenu by slaktrafil, keby som ju dovliekol domov :-).
To Magic: s tym vzranim budes mat pravdu, ale na 156 to jednoducho nepocujem. Inak som velmi precitlively na kazdy neprirodzeny zvuk, ktory sem tam obe moje alfy vydaju..., nastastie pricinou su vacsinou nekvalitne cesty. Mozno z toho prameni ten moj subjektivny pocit o "makkosti" karoserie.
Raz som s tou 75 mal dost neprijemny problem - elektrika. Bol som na dovolenke v Chorvatsku. Odmietla po prestavke nastartovat. Musel som ju odtiahnut k jednemu "mechanicarovi", ale ten s tym nevedel pohnut. Nastasie byval tam so mnou jeden belgican, ktory mi to spojazdnil. Nevedel som vsak ako. Ten isty problem sa objavil asi o rok neskor. Potom tam elektrikar po dlhom hladani nasiel odpojeny, obhoreny kabel, ktory sa sem tam dotykal... Inak s nou neboli za cele tie roky ziadne problemy. -
"-- skrytý --" 17.01.06 09:30
« Alfa 75
Myslim ze o kvalitach Ar 75 svedci i to, ze jeste hodne let po ukonceni vyroby se pouzival podvozek na studie typu Progetto Cinque. V katalogu 97 je ve specialech i podobnej roadster, taky na Ar 75...
Zajimavy stranky o restaurovani 75 jsem nasel tady: [odkaz]
Na fotkach je krasne videt zadni naprava venku z auta a tak... Pekny.
Takovy skvosty se proste musej videt...
[odkaz]
[odkaz] -
"-- skrytý --" 17.01.06 08:45
« Bez nadpisu
Gumy na dveřích vrzají na všem bez ohledu na tuhost karoserie. Posun se vytváří v pantech a zámcích. U "kulatých profilů" se to projevuje mnohem méně.
AR 75 bylo zvláštní auto, i já jsem ji měl hrozně rád a měl jsem většinu benzinových variant tohoto vozu. Na druhou stranu je ale pravda, že měla i hodně slabin a její údržba byla nesnadná. Ale byla to předposlední "plnokrevná" Alfa Romeo (poslední byly RZ/SZ, což bylo žúžo, ale poněkud drahé...). -
« Bez nadpisu
Ja sa velmi v technike nevyznam a neviem moje dojmy zobjektizovat. Nazor, ktorý som popisal je iba moj subjektivny pocit. Mal som 75, 2.0 TS - 148 PS r.v.88, nebola burana, ked som ju doviezol zo Svajcu v r. 1992 mala najazdenych 47 000 km. Pri jazde po pomerne zlych cestach u nas som pocitoval "pohyby" karoserie a vrzgave /aj ked velmi mierne/ zvuky, pocutelne hlavne od gumovych tesneni dveri...Inak to bolo neuveritelne skvele a vzrusujuce auto. Po roku som ho "predal" mojmu otcovi. Ten sprvu na nu strasne nadaval - mal zly pocit zo soferovania, ale neskor si na nu tak zvykol, ze sa jej nechcel vo svojich 68 rokoch vzdat. Pred 2 rokmi ju predal takmer bezchybnu - mala iba zodrate brzdy a opotrebovane tlmice- tie boli este povodne! Mala najazdenych 110 000 km, motor slapal lepsie ako ked som ju mal ja a inak bola v perfektnom zachovalom stave. Predal ju na naliehanie mamky chlapikovi, ktoru ju vzapati rozbil. Trhal som si potom vlasy, preco som si ju za tych par supiek nenechal radsej ja... -
"-- skrytý --" 16.01.06 17:24
« Bez nadpisu
ALFETTA> nevím, jak 33, ale 75 určitě neměla "měkčí" karoserii. Nevím, čemu konkrétně říkáš měkká karoserie, ale krut i pevnost byla u ní vyšší, protože byla stavěná uzavřeným profilem vpředu (příčka mezi nosníky unese auto - má pevnost nosníku). Výhodou tohoto řešení (jsou takto stavěná závodní auta vč. Integrale a Lancera Evo) je obrovská odolnost v krutu a velká pevnost podlahy, nevýhodou je malá pohltivost deformační zóny - na řidiče při čelním nárazu působí vysoké zrychlení.
V případě, že je řidič pevně upoután do skořepinové sedačky s nejméně čtyřbodovými STATICKÝMI pásy, je to výhoda. V případě, že je upoután tříbodovým samonavíjecím pásem, je to nevýhoda, protože tělo letí dopředu moc rychle (podstatně se snižuje pohltivost deformačních zón). Jinak budku jako takovou měla 75 mnohem pevnější, ož je dáno i tvarem. Takže na kotrmelce vynikající. Čelnímu nárazu podle EuroNCAP by ale asi nevyhověla. -
"-- skrytý --" 16.01.06 15:55
« Re: Bezpecnost - tuhost karoserii
To odpovida i cislum...
Alfa 156, Alfa 147 3d 1080000 nm/rad
Alfa 156 SW, Alfa 147 5d 985000 nm/rad
Alfa 166 1400000 nm/rad
Alfa 159 1800000 nm/rad
Pro porovnani z te doby...
BMW 3 E46 745000 nm/rad
Opel Vectra B 593000 nm/rad
Ford Mondeo 733000 nm/rad
Fiat Bravo 1030000 nm/rad
Lancia Lybra 980000 nm/rad -
« Bezpecnost - tuhost karoserii
Mam 156 - 1,8 TS aj 147, 1,6TS. Subezne pouzivam obe, raz jednu raz druhu. Zo 147 mam pocit, ze karoseria je malinko "makksia" ako 156. Pri jazde zo 156 nemam pocit ziadnej makkosti ani pri pomerne extremnom jazdeni. Len na okraj, aktualne to nemozem porovnavat so ziadnym inym typom auta, ale pred pol rokom sme mali doma (sluzobnu) Octaviu RS, jazdil som niekedy na nej ako "prasa" a tam som pocit makkosti karoserie mal. Nebol sice vyrazne silnejsi ako pri 147 ale bol vacsi. A to RS mala vyztuhy v kufri a v motorovom priestore. Dojem vacsej "makkosti" karoserie 147 ako 156 pripisujem variabilnosti karoserie, kde su sklapatelne zadne sedadla. Zazil som ked AR robila vyslovene makke karoserie. Mam odjazdene 2 x "33" 1 x "75" a 1 x Alfettu a to boli z dnesneho pohladu sakra makke karoserie. V tych casoch som to mal moznost porovnavat s dvoma BMW 3 - 1,8 automat a 2,5 4x4 (mal som ich vo vlastnej pozicovni) a makkost ich karoserii bola porovnatelna s AR. Myslim, ze AR v oblasti bezpecnosti ide s dobou a v casoch 156 bola s urcitostou na tom lepsie ako vtedajsie BMW 3. Dnes treba porovnavat dnesne BMW 3 so 159, to su priami a najblizsi konkurenti. Bohuzial v novej "3" som sa viezol iba kratko a 159 som iba "sedel", takze neviem posudit z vlastnej skusenosti. Iste sa mi to raz podari, ale uz teraz viem kto bude vitaz... -
"-- skrytý --" 16.01.06 15:26
« Bez nadpisu
Jo, právě ta první V6 šla přes boudu. poválel jí Roman Poláček a připomínali mu to ještě za 4 roky...
Byla to naprosto nešťastná shoda okolností - prostě taková Fata Morgana - on si prostě myslel, že ta silnice jde jinak a jel trochu moc rychle na to, aby mohl zatočit do pravýho úhlu. Kdyby se o to nesnažil, bylo by to bývalo lepší, protože by jenom rozčísnul pole předkem. Jenže on zatočil (pozdě) a auto poslechlo a tím udělal bokem dvojitý salto...Tenkrát to byl velký problém, protože to auto nebylo přihlášený a bylo přednostně dovezený právě pro novináře. Od tý doby se s tou pizdou na Fiatu už nedalo domluvit vůbec (pojišťovna jim to snad nezaplatila nebo co).
Ta druhá byla 2.0 TS v kůži, kterou rozstřelil Milan Jozíf z Automobilu. Protože to byla jeho 14. totálka v tom roce, nikdo se tomu nedivil :) -
"-- skrytý --" 16.01.06 13:27
« Re:
Ono asi nejen 156. Pamatuju test ve svete motoru z 92. roku, kde nemohli dokoncit test AR 155 2.5V6, protoze ji rozstrelili...
A o 156 - vim ze v AutoRevue nekdy 98. rok byl test bez dynamickejch mereni, protoze ji pujcili kolegum z jinych novin a "skoncila v troskach"...
Zrejme prokleti AR v cechach... ;-)
ten odkaz co sem dal RedBaron - jen sem se rozcilil. Kdyz nekdo napise ze se 156 a 147 krouti i pri bezny jizde... :'-( -
"-- skrytý --" 16.01.06 12:19
« Bez nadpisu
RedBaron: a ty takový věci bereš vážně? To snad ne! Napadá mě v týhle souvislosti rčení o perlách a sviních...|Já se sice s AR 156 neválel osobně po střeše, ale znám 2 lidi, který ano a obě auta jsem na vlastní oči viděl ihned poté (pomáhal jsem likvidovat škody). Třetí to narval do náklaďáku (jo, jo, většina prvních 156, co tu byly novinářům dány na test skončila ve šrotu). A já vím, že 156 je výborně "bouratelný" auto. Se staršíma jsem měl taky tu čest a nikdy se nestalo, že bych měl pocit, že by jiný stejně starý auto dopadlo líp. A jestli tomu věří nějakej magor, kterej o pevnosti a pružnosti nemá přečtený ani nejzákladnější informace, je mi šumafuk. Taky nikomu nevykládám, že BMW řady 3 z roku 98 nebo stejná Audi A4 jsou smrtelně nebezpečný auta a že je lepší jezdit na kole.
Jak už jsem uvedl - 3 hvězdy v EuroNCAp je podle mě v poho u jakýhokoliv auta a na 156 z roku 1997lze prakticky identicky aplikovat zkoušku 147, protože testované partie jsou shodné. Odlišnosti jsou trochu v interiéru, tzn. plasty a jejich chování by mohly vykazovat odlišnosti. Konstrukce karoserie je ale v testovaných partiích identická. Tedy lze spekulovat, že 156 by s pravděpodobností 95% dosáhla v roce 1998 lepších výsledků než audi A4 nebo BMW 3. -
"-- skrytý --" 15.01.06 19:58
« Adam006
Tak jsem se Ti díval do E-peru a pokud je to u 2.5V6 ta jednotka na p.straně přístrojovky, jako že by měla, tak její originál stojí 837Euro. Pro mojí 2.0T.S. stojí 557Euro. Ale opravdu je více druhů jednotek. Záleží spíš na typu motoru. E-per zná označení v kusovníku u V6 : M4,M6,M25. Každý toto označení odpovídá typu motoru, co máš ve velkém techničáku. Kdyby si toužil zjistit cenu originál jednotky pro tvůj konkrétní vůz, musel by si mi poslat třeba na e-mail tvoje VIN číslo, typ motoru a číslo motoru a já vyjedu v programu přesně Tvůj vůz. Ale myslím, že skončíš u jeté jednotky, která se dá pomocí diagnostiky přehrát (Examiner, KTS, VAG..). Musíš mít jen ten zatracenej diagnostickej software, který má málo kdo, protože je nekřesťansky drahý. Hardware není problém. Já mám přístup pouze ke koncerovýmu softwaru VW. -
« Bez nadpisu
Díky Jirko, celej týden už brouzdám po netu. Psal mi nějakej borec co dodává díly a ten mi psal, že orig. 31 tis. a repas. 18 a prý na každé auto jiná jednotka, prý nexistují dvě shodná auta, myslel V6. Což je podle mě hloupost, jednotka se dá přece přeprogramovat a on mi tvrdil, že prý se to liší od výbavy atd. No nevím.Stojí mi doma V6 bez jednotky ((. A tak rád bych si jí poslechl. Byl bych vděčem všem kdo by mi nějakým způsobem pomo :'-( hl. -
"-- skrytý --" 11.01.06 20:08
« magic
No nejlepší diagnostika to možná byla (Novák, Lábus). Ale byl jsem tam před rokem s tímhle problémem a dočkal jsem se právě jen vyčištění klapky a to stejně nepomohlo. Totiž ty kapacity co tam byly dřív už tam nejsou nebo jen sporadicky. S mým druhým autem GII mi taky moc nepomohli, když mi K-Jetronic chcípal a houpaly otáčky. Nakonec mi to opravil pan Toman v Žamberku, kde mi v rozdělovači paliva na "žábě" našel nasypaný šroubky a blbý tlaky v něm. Tak nevím, jestli je to nejlepší řešení a když vidím ty výrůstky jak se k těm autům chovají a jaký mají přístup.... To víš, já se s ním doma kutím, aby vypadalo a mně do toho sednou v zas...ných montérkách, opřou se šroubovákem o blatník.... Možná jsem taky zhýčkaný tou automobilkou, zvlášť když jsem kvalitář, ale..... -
"-- skrytý --" 11.01.06 09:41
« Re: to:magic
Jirka156: vyprdni se na nějaký Regioauto. To jsou všechno zaměstnanci, oni se tím jenom živí, ale nežijí tím, že musí přijít na to, v čem je zakopanej pes. Je jim to putna.
Za barákem máš školicí centrum automobilové diagnostiky, jedno z nejlepších v týhle zemi (a zkus říct, že ne!!!:D). Nech si proměřit krok toho rezistoru na polohu škrticí klapky, osciloskopem proměřit všechny součásti (kablíky, funkci a nastavení snímačů, atd.) a zkus tam někoho přesvědčit, ať s tebou udělá zátěžový testy. 156 2.0 TS je v každých tabulkách, takže ani nepotřebuješ servisní manuál. Kdyby to jo bez něj nešlo, tak dej vědět, zkusím ti ho sehnat, ale asi to nebude úplně zadara. Já ho nemám, protože se spíš orientuju na auta s elektronikou Marelli.