Alfa Romeo
Zařazení: Všechna fóra > Diskusní fórum "MotorCafé" > Alfa Romeo
-
"-- skrytý --" 01.03.07 11:42
« Re: Re: Re: Re:
to magic... ze to chlasta vim... :-( ale pokud je navratnost po 90t km... (i kdyby ses mel zmylit o 10 t km nehraje to roli) tak ja myslim ze najedu za dva roky okolo pulky... je fakt ze jezdim dale... vets okolo 200km, takze zadna ukrutna dalava.... ale kdybych jel treba do NL tak bych mu, chtel li bych trochu setrit, nastavil tempomat na 150 a hotovo... myslim ze potom by se to nejak dalo snest... :-) no a radost doma okolo baraku a zvuk sestivalce je podle me ukrutna radost.
ale nebudu se uz radeji moc kochat neadeji.... a budu se zatim tesit nedockave na leto nebo podzim... :*) -
« EGR ventil
hledal jsem tady na diskuzi ale to je nemozne neco najit...proto se ptam..vcera jsem pri odpojeni podtlakove hadicky neslysel klasicke cvak z EGR ventilu a proto se ptam,co mi to dela s motorem kdyz ventil nejde a jestli to jde opravit nebo jestli se musi koupit novej....slysel jsem hodne teorii o jeho zaslepeni a podobne....diky za rady
P.S.muze to byt pricina vetsi kourivosti motoru? -
"-- skrytý --" 28.02.07 23:20
« Re: Re: Re:
JB: mezi 156 2.5 V6 a JTS bude asi rozhodovat spotřeba - ta V6 bere o 3-4 l/100 km víc a to je hodně znát. Zase se ale dá koupit od 4.000 Euro, což JTS ne (sotva za dvojnásobek), takže si to musíš spočítat sám, jestli najezdíš v určitém časovém intervalu tolik, aby se ti to ve spotřebě a jedněch ramenech navíc vrátilo (vychází mi návratnost kolem 90.000 km). Je pravda, že i některé další díly jsou na V6 o něco dražší, ale zase JTS jede citelně hůř. U JTD si nejsem jist, jestli náklady na věčnou rekonstrukci přední nápravy + další výdaje nejsou přesně ve výši rozdílu ve spotřebě, ale jsou to čistě subjektivní názory dané mojí osobní praxí a tvoje může být úplně jiná. Zase je to neúnavný tahoun a na časté dálkové jízdy je super. Jen mám nějak pocit, že ty nafťáky stárnou mnohem rychleji. -
"-- skrytý --" 24.02.07 14:30
« Re: Re:
no jo... ale kteryho japonce navrhnes jako alternativu k 156 SW (JTS, 2.5 nebo 2.4 - tady sam nevim co chci... jestli lehky a presto silny, nebo tezsi ale nadherny zvuk V6, nebo alespon silu a krasu, byt ta radost je o neco mensi s JTD - obcas klukum zavidim co jezdi s TDI do 6l)rok 2001 - 2004
no a co navrhnes jako alternativu ke GTV (zase budu vahat mezi TS nebo TB i kdyz asi min .. :-) ) rok 97 - 99
a co navrhnes jako alternativu pro 156 GTA SW? -
"-- skrytý --" 24.02.07 10:37
« Re:
rradik: máš na mysli asi Focusy s motorizací TDI nebo TDdi, ne? protože já nemám s ostatními Focusy žádné vysloveně negativní zkušenosti (na rozdíl od Mondea a nebo Escorta). Benzinové verze jsou o.k.
Jinak nechci říci, že AR je nějaká extra šunka proti konkurenci - naopak, snažím se psát, že problémy s elektronikou Bosch jsou podobné u všech značek, které vyrábějí auta se srovnatelnou úrovní elektronifikace. Dokonce VW, Porsche, BMW, MB a další museli už dělat hodně svolávacích akcí na odstranění zásadních problémů s elektronikou (u BMW nebo Porsche dokonce nedoporučovali s autem vůbec jezdit!!!!), kdežto u AR šlo jen o preventivní kontrolu zámků kapoty u 147. To ale také nesvědčí o tom, že by BMW, MB, Porsche byly křápy - je to prostě problém fy Bosch a kdokoliv bude používat elektroniku Bosch, bude čelit takovým problémům. kdo ji ale používat nebude, dostane se na okraj společnosti - problémy v servisu, dodávkách ND a jejich distribuci, atd.
Další věci jsou normální - u 155 stála "rekonstrukce" př. nápravy cca 10.000 kč, protože to byla ocel, kdežto u 156 to vyjde na 35.000 kč, protože to je hliník. Taky vlastnosti toho podvozku jsou nesrovnatelné, takže něco za něco. I tento trend (zdražování servisu a hlavně ND) je u většiny automobilek obdobný.
Německá konkurence není na tom se spolehlivostí lépe, jen jsou dražší díly. Naopak například Audi a některé další jsou na tom mnohem hůř. Musím říci, že i cena některých dílů na Škodovky mne zaráží, protože je nad úrovní AR a přitom celý auto je několik generací pod.
Lancie jsou ale například nesrovnatelně spolehlivější a přitom jízdní dynamika třeba u 2.4 JTD 10v není až tak výrazně horší (ve vztahu k rozdílům v té spolehlivosti).
Proč jsou ale mý kecy tak pesimistický je ztráta exkluzivity Alfy. Zatímco v 60. nebo 70. letech byla ostatní auta v porovnání s AR trapná a ještě na přelomu 80-90. let dělali dost zajímavá auta, u nichž jsem měl alespoň 20 důvodů, proč právě AR, dneska už nemám pocit, že bych ty důvody našel alespoň 3. Pořád to jede docela slušně, ale jsou lepší, pořád to slušně zatáčí (tady v daný kategorii asi lepší nenajdeme) a třeba 159 i výborně brzdí (s tím mívaly Alfy problémy).
Hlavně tu ale Japonci vytvořili zcela novou třídu sportovních sedanů za ceny obyčejných evropských sedanů, ale Japončíci mají vyšší užitnou hodnotu, lepší jízdní vlastnosti, lepší trakci, nabušenější motory - zkrátka líp jedou, zatáčí i brzdí. Alfa už proti nim může nabídnout jen vyšší míru luxusu (to třeba BMW, MB nebo Audi taky), levnější a dostupnější servis a design.
U mě osobně vyhrávají jednoznačně Japonci na plné čáře. -
Mari pilot 23.02.07 20:35
« Bez nadpisu
to harous:
až budu někdy marod tak si to celé pročtu, informační hodnota mnoha, příspěvků je 00 nic...
jelikož to je v plánu výhledově tak su klidný a mařenka week 1.8 zatím spokojeně přede.
a kdyby měl někdo chuť podělit se o zkušenosti (či vědomosti) o 1.8TS v AR 156 sportwagon cca2001-2 budu rád :-! 8) -
« Re: huml76
TO : huml76: Mam najazdene teraz skoro 140 000 Km Bol som na nej 2x v Slovinsku 750 km tam a 750 km back. Natankoval som plnu a pred Mariborom som dotankovaval do plnej a spotreba mi vysla 4,9 L (jazda v noci bez klimy-140-150 km/h.) Teraz rozmislam ze to prečipujem na 125 konikov :P Moj kamarat co ma najviac odhovaral od Alfi ma Passata 2003 a uz 2 weeks ho ma v servise a stale mu blbne a nadava na nemcov ako pohan :P
TO: Mari pilot aj ked sa Alfe viac hodi benzin ja by som bral diesel Výhody spotreba + spolahlivost ja mam SW 1,9 JTD 85 KW a menim len olej 2,4 je super ale budes menit castejsie diely podvozku ale to uz asi vies -
« 1552,0
Pozeram ze chces doviest niake auto na nase "krasne" slovensko. No je to tak, ze doviest mozes akekolvek auto ktore je homologizovane naprevadzku v EU. Auto vyrobene po 96 tuto homologizaciu vacsinou maju, myslim ze od 98 roku ju musia mat vsetky auta. precitaj si tento odkaz najdes to tam blizsie popisane [odkaz]
K tomu certifikatu pre fiaty (takisto alfy a lancie ho vydava Fiat Slovensko so sidlom v Bratislave. Mna pred rokom stal 6000 Sk + 600 Sk za overenie stitkov na auta. Vela stastia s dovozom -
"-- skrytý --" 22.02.07 19:33
« Re: AR 156
Ne mozna ale urcite to tu je... Kupujes auto, nekupujes rohliky, tak tech 125 stran nejak prekousni. Dozvis se spousty uzitecnejch informaci i rad, neco z historie a treba i neco co jeste o 156 vubec netusis... Ja Ti radim, projdi si to. Vsechno uz tu bylo receny. ;-) -
Mari pilot 22.02.07 18:57
« AR 156
čau lidi, uvažuju o AR 156 Sportwagon cca 2001 buď s motorem 2,4jtd (vím o co jde) a nebo jelikož mám radši benzín tak s 1.8 TS jehož výkon 103, 106kW mi přijde dostatečný.
bohužel na TS jsem slyšel hodně negativ...
nemáte to někdo? jaké jsou zkušenosti, spotřeba, info?
možná to tu je, ale 125 stran je 125 stran :shock:
kdyby se tu našel někdo od brna rád bych to omrkl z blízka :-! 8) -
"-- skrytý --" 22.02.07 16:10
« Bez nadpisu
Kubas: Vies ako to chodi, ked si pozries prvy diel z nejakeho filmu, potom druhy, treti.... Vacsinou povies, ze ten prvy bol najlepsi. Mozno o par rokov dopredu az uz bude nejaka alfa 196 a my este stale budeme na tomto fore, potom mozno prave my budeme rozpravat o tom ake dobre boli tie 159.... -
« Bez nadpisu
huml: to bylo lacine a ty to vis (palec dolu)
kazde auto ma sve choulostive mista,alfa taktez.me zkusenosti - zminil bych trochu horsi zpracovani (jaky ma vliv na jizdu ??) urcite horsi elektrika (samotneho me pozlobi radio),tenci vrstva laku nez byva obvykle a u 156 rychle slepnou svetla.tim myslim koncime..
potrebuje poctivy servis v kombinaci se slusnym zachazenim stejne jako kazde auto,jen italove trochu vic.na to jakou dostavaji prumerne alfy "cocku" jsou dle meho naprosto stejne "nespolehlive" jako vetsina evropskych souputniku.z me zkusenosti z hlediska spolehlivosti
1.focus - naprosta tragedie,tabulkove by mel byt pred obema
2.octavia - prumer,mechanick ok,ale elektrika pozlobila (ABS)
3.Ar 156 - take prumer,jen nektere dily jsou drazsi
btw mam najeto 115tkm -
Mr.Murphy_ 22.02.07 13:55
« Re:
Za to může Magic, on je takový konzervativec, že pro něj auta, která nemají 4x4 nebo aspoň transaxle jakoby ani neexistovala ;-) Bohužel pro většinu lidí v Evropě je 1000x důležitější mít 5* v crashtestu a v interiéru měkčené plasty a podle toho také ty moderní Alfy vypadají... Ale podle mě pořád platí, že Alfa ti oproti běžné konkurenci nabídne lepší řidičský zážitek - aspoň pro AR147 to platí na 100%... A třeba už chystaný Junior nabídne něco i pro ty "skalní" ;-) -
"-- skrytý --" 22.02.07 11:53
« Bez nadpisu
Myslíš designéry? >:D To je ale tradice, že každý model navrhuje někdo jiný, proto také ta výjimečnost...
Pro každého je to výzva, designovat italské auto...
Ale zároveň bude mít Da Silva asi mnohem víc peněz u Audi, resp. VW, já se mu nedivím...156 je sice krásná, ale u Seatu se moc nepředvedl, a současné audi je taky hezky impotentní... -
"-- skrytý --" 21.02.07 23:47
« Re:
155 2,0: presne tak! dovozcovia nevozia auta preto, aby si ty mal čím jazdiť, ale preto, aby zarobili. A to čo možno najviac. Príklad? Takáto Delta stojí v Taliansku najmenej 4.000 Euro a tu ju niekto predáva za 139.000 Sk. trocha nepomer, hej?
Richie: v 80. letech bylo u Fiatu, ale i u AR hodně problémů. Hlavně to byly dopady socializace jihu, které se vymstily v podobě nízké kvality práce všeho druhu, Fiat uzavřel bártr na dodávky hutních materiálů ze SSSR, které byly nekvalitní, italská auta obecně byla příliš komplikovaná, složitá a výrobně drahá, takže se muselo šetřit prakticky na všech subdodávkách. Navíc tu byl rozpor mezi rychlostí vývoje a dopady jednotlivých řešení, takže se i dodavatelé a dodávané komponenty velmi často střídaly. To vše byly skutečně objektivní příčiny mizerné uživatelské kvality tehdejších italských aut. Lancie nebyly žádnou výjimkou, ať Bety nebo Gammy, později Delty 831 nebo Prismy i nosná Y10 - to všechno byly auťáky sice konstrukčně na vynikající úrovni, ale byly poruchový, korodovaly po 5 letech provozu a počty typických závad nestačili servisáci ani evidovat. Situace s začala měnit v 90. letech, ale poslední dobou např. Alfa Romeo opět kvalitativně dost upadá, ale bohužel tentokrát už nevyniká tou konstrukční úrovní, jako kdysi. Krom motorů už prakticky nemá moc co nabídnout. Lancia sice také není už žádný technický zázrak, ale ta auta jsou už vychytaná (vždyť většina agregátů se už dělá pěknou řádku let) a spolehlivá. Přesto se jich vlivem nezajímavého designu prodá podstatně méně než těch AR.... -
"-- skrytý --" 20.02.07 16:07
« Bez nadpisu
Osobne si este myslim, ze navyse kazdy u nas si dovezie auto zo zahranicia za co najmenej penazi, aby na tom kvalitne zarobil. Tomu potom zodpovedaju aj "odborne" opravy, pri ktorych je dolezite, aby boli co najlacnejsie. Pretoze ked si chces kupit auto vonku, ktore je v bezchybnom stave, vyjde ta to na rovnako ako u nas. Netvrdim vsak, ze auta u nas za podobnu cenu ako auta vonku, su v rovnakom stave. Proste u nas ked chce niekto auto z vonku, potrebuje na nom zarobit. Dovezie si nejake tuknute, alebo s nejakou vadou, na ktorej chce co najviac usetrit. Tomu potom zodpoveda aj zivotnost a spolahlivost.....
Samozrejme, ze v dobe skodovky 105 a lady, malokto vedel, ze auta maju aj nejaku riadiacu jednotku, ktoru potrebujes diagnostikovat.... a ze problem nieje len v odtrhovom ramienku.... -
« Bez nadpisu
Lancie neni zadnej smejd!!! to jen flakaci z FIATU kteri flakali v 80 letech vyrobu aut udelali vsem italum u nas spatne jmeno...kazdy snad nekdy slysel "No jo ...Ital" .....pritom jsou to stejna neli lepsi auta nez ostatni auta,jen je treba se o ne spravne starat ,coz byl v minulych letech dost problem protoze v CR nikdo kloudne neumel opravit auta jako jsou Lancia, Alfa Romeo a Fiat... -
"-- skrytý --" 20.02.07 09:49
« Bez nadpisu
Ja som uz o tom pisal, ze u nas sa lancie povazuju za smejdy. Pred tym, nez som si kupil alfu, chcel som lanciu, vsetci len krutili hlavou a tvrdili mi, ze mam prilis velku odvahu.... Respektive, ci som uz niekedy videl dobru lanciu....
U nas to funguje tak, ze lancia je iny vyraz pre smejd... Ludia to tu vobec nepoznaju.... Ja ale verim, ze ked Magic povie, ze je to dobre auto, tak to tak najskor bude. Verim mu preto, ze podla jeho prispevkov ma o tom dlhodobo presvieca.
Najviac ma ale mrzi, ze vsetky uspory som vrazil do alfy.... Teraz ma s toho dost boli hlava. Ale verim, ze si svoj sen splnim. -
janodespota 19.02.07 19:46
« Bez nadpisu
Je to paradny voz. Za tu cenu super. Normalne som chvilu uvazoval ci by to bol dobry kauf. Len ci v tom nieje nejaky hacik. Predsalen mi to pripada trocha lacne i ked Lancie maju s pribudajucim vekom pomerne vysoky cenovy prepad... :?
- moj jubilejny prispevok - >:D -
gtv6 17.02.07 00:20
« Re: Re:
No, k tomu variátoru. Variátor zastavěný v 75, 2.0 TS 8V je, cívka, která po průchodu proudu, vytlačí dřík ( jádro cívky ) proti mechanice sací vačky, kterou pootočí. Variátor na 16V TS, se kterým jsem měl tu čest taky, je hnaný tlakem oleje, po rozebrání jsem zjistil, že jsou na vnitřní straně variátoru, což je váleček s pružinou, těsnícím plastovým pístkem a šroubovicí, vydřený rýhy, čímž asi propouštěl olej a nefungoval, myslím, že chtěli udělat něco levnějšího než na 75 a šlápli drobátko vedle. -
"-- skrytý --" 15.02.07 13:20
« Bez nadpisu
HAROUS: no to je prave ten problem, preco moja otazka smerovale na ten variator. Vypocul som si ten zvuk a zistil som, ze mi je ten zvuk az prilis znamy. ( mam Ts 16 V ). Magica som sa pytal na ten variator koli tomu, ze mi vysvetli aj jeho funkciu a prejavovanie sa jeho poruchy za provozu, co som sa na fore o 156 nedocital... -
"-- skrytý --" 15.02.07 00:20
« Re:
Whirlwind: No vidíš, já za každým geniálním vynálezem vidím Němce, ale bohužel až Italové nebo Japonci ty vynálezy umí vyrobit tak, aby fungovaly:)
128 A Rally bylo normální sériový auto, dvoudveřová verze. Ale možná se to tehdy psalo Rallye, teď nevím. Pár jich jezdívalo i u nás. sériová 125 Speciál variábl opravdu neměla, ale i tak s ním byla sranda, ale já měl "jenom" 1.6 a o 1.8 jsem marně snil. Alfy s tím jezdily tuším od roku 1979. Honda v 60. letech vznikala někde na bambusu a až v 70. letech přišla na bezva fintu - skoupila skoro všechny patenty Jawy a postavila z nich pár motorek a miniaut s motocyklovými motory. Připisovat japoncům variábl je jen důkaz toho, že marketing vítězí nad hmotou, což v automobilovém průmyslu platí na 1200%. Japonský revoluce už máme doufám za sebou, od 4WS přes valivý ložiska na klikách a vačkách a další historický omyly. Ale od tý doby, co přestali dělat revoluce a začali myslet, jsou nedostižný (Mistubishi, Subaru - kdo jim může konkurovat?).
Jinak tou závadou variátoru by mohla být ještě zvýšené tření vydřených válečků. Ale taky si myslím, že je to prostě zanesený bordelem z oleje. Třeba na 75 TS jsem nezažil jedinou výměnu variátoru, a to jsme s tím dělali hrůzný věci. Možná trochu překvapivá bude informace, že na závodních TS s vačkami Colombo&Barianni variátory nikdy nebyly... -
"-- skrytý --" 14.02.07 22:41
« Bez nadpisu
Nevím kdo přišel s proměnným časováním jako první, ale u Fiatu to vyvinul jistý pan Torazo (bohužel nevím přesně jak se píše :-( , tak omluvte případnou chybu) a bylo to pro typ 125 - tedy ještě o něco dříve než-li přišla 128-ka. Bohužel do sériové výroby to nezařadily a ve 128 Rally to také určitě nebylo. Nebo lépe řečeno v sériové Rallyně, protože nevím jestli pod jménem 128 A Rally, jak ji pojmenoval magic, se neskrývá něco víc (tedy nějaký prototyp).
Když bude vadný variátor, tak to opravdu bezpečně poznáš >:D , Zetor hadr. I kdyby se s tim nějakou chvíli jezdilo, žádné jiné poškození dle mě neriskuješ, jen to ovlivnuje zmíněné vlastnosti motoru. Souhlasim, že kvalitní oleje a včasná výměna tedy vůbec chování k motoru zřejmě prodlouží jeho životnost, nevim jak si jinak vysvětlit dost rozdílný nájezd km uživatelů kteří ho měnili. Když si brácha přivezl Barchettu (najeto přes 80 tkm) nebyl v motoru olej, ale pěknej helmut. Jeho výměnou se projev špatného variátoru podstatně zmírnil, ale výměna byla nutná. Potřebný tlak, který musí olej vyvinout k přestavení variátoru obstarává obyčená šroubovitá pružina. To bude ten prvek, který má na svědomí špatnou fci (protože nic jiného tam ani neni). -
« to magic
Ahoj chcel by som sa spýtať na dve veci
1. Moja 156 SW JTD ma pri normalnej jazde 70 stupnov a len cez leto + zapnuta klima ma 90 st. ? Mal by som asi vymenit termostat alebo sa da s tym jazdit dalej a motoru to neublizi ?
2. Vaha vzduchu - od ktoreho vyrobcu je osvedcena pre Alfu ( Bosch ? )
Vies mi povedat pri kolkych otackach by ma malo "zatlacit" do sedacky :-! ked mam 1.9 JTD 85 KW ?
Dakujem -
"-- skrytý --" 14.02.07 07:46
« Bez nadpisu
Magic: mozno prvym, kto osadil casovanu vacku bola honda, alebo nejaky japonec....
Kazdopadne dik za vyklad. Prave taketo odborne prispevky mi davaju moznost viac chapat alfam ale aj motorizmu ako takemu. Kedysi davnejsie sa mi zdalo, ze tych clankov a prispevkov na tomto fore bolo daleko viac. Neviem, asi si ludia uz nekupuju alfy, alebo uz im perfektne rozumeju.....
No prave na zaklade toho euro 3 sa u nas vydava certifikat o zhode ( coc ). Viem ze u talianov je problem s tymto certifikatom a niektore fiaty ho hadam nemaju dodnes... U bmw, alebo audi nieje problem vystavit coc uz aj od roku 1994....
Je to take male e na stitku karoserie. Musi byt za nim vyrazenych 10 cisel + nejake hviezdicky, ale neviem kolko ich tam ma byt. Alfa 155 nema e-cko a ani ho nikdy nemala. Viem o com hovorim.... Myslim, ze u lancie to bude podobne.
Netvrdim, ze nieje mozne prihlasit aj taketo auto, ale za prve, trocha to smrdi a za druhe je to o moc drahsie. Ja som kupil alfu za 1750 euro a vysla ma na 2500....
Certifikat o zhode by mal byt o nejakych bezpecnostnych prvkoch obsiahnutych v aute. Trebarz airbag, abs, spaliny a neviem, co vsetko este. -
"-- skrytý --" 13.02.07 23:56
« Re:
155 2,0: Euro3 platí teď, takže pochybuju, že jej musíte prokazovat na ojetém autě, spíš to bude Euro2. Ale máte tam nějaký COC, což nevím, jestli Fiat vůbec vyřizuje, protože Ital a papír se nemají rádi :)
Variátor na základě otáček a tlaku oleje pootočí vačkou proti rozv. kolu o stanovený úhel (tuším 14 °). Závada se projevuje typickým "traktoroidním" zvukem - motor jde jako diesel. Znamená to, že v některém režimu vačka nemá správné časování - buď je v nižších otáčkách nedostatečná komprese (častěji) nebo naopak při vysokých otáčkách zpožděné vyplachování. To způspbuje pochopitelně neplynulý nárůst výkonu a zvýšenou spotřebu paliva při snížení dynamiky. Já osobně jsem závadu variátoru nikdy nezažil, ale hodně uživatelů nových AR si na něj stěžuje. Příčinu neznám, trochu bych podezříval buď olej nebo servis. Variátor měl už TS 8v, dokonce jej měly i starší vozy - jako první sériový auto na světě to byl Fiat 128 A Rallye v roce 1969. Kdo s tím ale přišel úplně první nevím, tipoval bych nějakého Němce. -
"-- skrytý --" 13.02.07 08:55
« Bez nadpisu
Magic: tej scheme by som sa potesil. Az ti to nerobi problem, tak to skus poslat na cino@zoznam.sk. Mam windovs xp.
O 2,5 V6, nemyslel som to tak, ze to nieje sportovy motor. Nieje to sportovy motor akurat pre mna. Je to proste prilis velky objem, co ja povazujem na moje momentalne pouzivanie za hodne neekonomicke a na tie moje nie prilis dlhe trsy by som ho urcite nevyuzil. Proste sa mi zda divne chodit cez tyzden do mesta na veceru 2,5 litrovym motorom.
Ten dvojliter sa mi zda idealnejsi. Mohol by vsak byt o cosi silnejsi, hlavne z lepsim priebehom.
Kazdopadne ta lancia je pre mna velkym cervikom do hlavy. Verim tomu, ze je to naozaj pekne zvezenie. Na dovoz zo zahranicia to ale vidim velmi biedne. U nas je potrebne minimalne euro3. To som pocul pred pol rokom, ako je to teraz, fakt netusim, ale som si isty, ze kriteria na dovoz aut sa urcite nezmiernili. Vy to mate o hodne jednoduchsie.
Na slovensku som nic zaujimave, co sa tyka HF, zatil nevidel. Naposledy to niekto predaval na interneta za 85 000 Sk. Ta cena mi k tomu autu ale nejak nesedela, takze som sa o to ani nejako nezaujimal. Je pravda, ze u nes su lancie povazovane za totalne smejdy, tak mozno prave koli tomu ta cena...
Chcel som sa ta este spytat na variator v 155. Cital som o tom viacero diskusii, ale este som nepocul tvoj nazor. Ako sa prejavuje vadny variator? Co sa moze stat, ked zanedbam jeho vymenu. Aky velky vpliv ma vadny variator na vykon motora? Ako vlastne funguje variator?
Dik -
"-- skrytý --" 12.02.07 14:01
« Re: Stierace
155 2,0: ohledně schematu elektriky - mrkni na www.alfaromeoclub.cz a tam je v diskusním fóru Alfa 155 někde odkaz na ftp, z něhož si můžeš ta schemata stáhnout. Nebo si založ nějaký prostor a já ti to tam hodím, ale nevím jaký máš Windowsy, jestli otevřou mekácký ZIP.
Jinak k tý Deltě - já ji měl pár let, kámoš ji měl pár let a další kámoš ji má dodnes. Asi to bude znít nepatřičně, ale plná spokojenost. Běžná cena se v I ale pohybuje kolem 4.000 Euro. O motorech V6 od AR bych já tedy špatnýho slova nikdy neřekl a že by byly nesportovní, to si rozhodně nemyslím. Proti tomu turbu je to samozřejmě slabší ve středním pásmu otáček, ale to je u všech atmosféráků. -
« Motory 1.8 od Fiatu
Mám jeden nealfácký dotaz, třeba to bude někdo z vás vědět:
Jde mi o porovnání motorů 1.8 z Fiatu Stilo a 1.8 z Barchetty (nebo Coupé). Podle parametrů se zdají být téměř identické:
Stilo:
- 98 kw/6400 rpm
- 162 N.m/3500
- zdvih 1747ccm
- 82,0 x 82,7mm
- kompr. poměr 10,3:1
Barchetta:
- 96 kW/6.300 rpm
- 164 Nm/4.300
- zdvih 1.747
- 82 X 82,7 mm
- kompr. poměr 10,3 : 1
Zajímám se o přímý vstřik kapalného LPG - Vialle a tam je typová zástavba přesně dle auta, ale Barchetta v seznamu chybí. Lze to alternativně instalovat na stejný motor jiného auta a nejbližší je právě Stilo. -
« Re: dobra cena ?
hypp:zalezi na stavu konkretniho kusu.pak muze byt cena premrstena nebo naopak solidni.najezdu 150tkm se neboj,JTD vydrzi hodne hodne moc.material na rozvody te prijde na 5-7 tkc a radim ti dobre abys na to nerval 17tky protoze jizdni komfort je pak priserny,navic das zahulit o to vic ramenum -
"-- skrytý --" 07.02.07 11:17
« Stierace
Potreboval by som poradit ohladom stieracov na alfe 155. Z relatkom n aovladanie ciklovaca mi uplne blbnu stierace, proste sa sami zapinaju, ciklovac nefunguje, ked sa rozbehnu, nemozu sa zastavit a to na kazdej polohe. Ked vyberiem relatko, funguje mi takzvane prestieranie a druha poloha stieracov, cize maximalne otacky. S tohoto dovod by som vylucil vadu v packe ovladania stieracov. Problem nastava az po zalozeni relatka, takze som ho zamenil za nove, ale problem pretrvava aj nadalej.
Kedze nemam schemu od zapojenia stieracov, potreboval by som poradit, v com by mohol byt problem.
Mal som rozobraty aj motor stieracov, je tam rele na privod napatia do motora, vypada, ze je funkcne. -
"-- skrytý --" 04.02.07 22:33
« dobra cena ?
magic: mam ted nabidku na 1,9 SW, rv 2001, 150tkm, mela by byt v perfektnim stavu, cena 220 tkc. zda se ti ta cena odpovidajici ? vim, ze je tezky na to odpovedet, kdyz clovek to auto nevidel. jde mi o cenu, kterou bys napr. ty (nebo kdokoli z vas alfisti) byl ochoten investovat. me se hlavne diky tem 150 tkm zda dost vysoka. dobrou cenu bych cekal tak za 190 tkc....
kolik stoji v prumeru zimni gumy ? mate nekdo potuchu ? rozvody uz mi nekdo psal, ze dobra cena je cca kolem tech 7 tkc, je to tak ? jo jeste me zajimaji kola - kolik kostuji 17ky ? -
"-- skrytý --" 02.02.07 12:35
« Bez nadpisu
Magic: dik moc za obsirne vysvetlenie, ohladom tej delty. Kazdopadne je to pre mna velmi zaujimavy tip. Dufam, ze to nezostane len pri snoch. Kazdopadne som sa u nas s nicim podobnym nestretol, dokonca ani v inzeratoch.
Trocha ma ale mrzi, ze na Slovensku nememame ziaden lancia klub, ani nikoho, kto by nam bol ochotny takto poradit, ako na tomto fore. Mozno keby som niekomu zaplati.... Ale to uz je asi o inom a to na tieto stranky nepatri.
Ak sa mozem opytat, na com jazdis momentalne ty?
Ohladom alfy 2,5 V6: nerozmyslam nad kupou takehoto auta. Nejak moc mi tento motor nepride ako sportovy. ( to je moj subjektivny nazor ) Podla mna je sportovy motor klasicky radovy, najlepsie okolo objemu 2,0. Takze az si budem v buducnosti vyberat nejake " sportove" auto, urcite sa to bude tocit okolo dvojlitra.
S tou 2,5 ma problem kamarat, ktoremu druhy krat vyletela ojnica cez blok a nevie si s tym rady, tak som mu poradil, ze prebrusenie kluky nebude asi tym najlepsim riesenim, ze rozumnejsie by bolo kupit tu kluku novu a este lepsie by bolo vymenit motor, pretoze to ma za rovnake peniaze ( ak nie za menej ). -
"-- skrytý --" 02.02.07 10:32
« Re:
Na 2.5 jsem slyšel sice občas nějaký hlášky o protočených lágrech, ale pohybovaly se ty zprávy asi na úrovni ostatních aut, není to obecný jev. Samozřejmě, když je někdo prase, zničí cokoliv bez ohledu na značku či model. U pravidelně servisované 156 V6 by tě krom závad elektroniky Bosch a poměrně nákladného uložení náprav nemělo čekat žádné nepříjemné překvapení (pokud ho "nevyrobil" majitel před tebou).
Ta Delta HF se vyráběla na 3 pokusy - jedna byla 3 nebo 5dveřová v letech 1993-1995, potom už jen 3dveřová v r. 1995-1997 a potom se po ukončení výroby zase vrátila 3dveřová v roce 1999 jako limitka. To je samozřejmě nejzajímavější model, má úplně jiný oplastování, krásný kola 16" Compomotive, elektronicky řízený tlumiče Boge (předtím jen za příplatek nebo u LX standard), atd. Je pravda, že první série 93-95 mají ty Boge tlumiče v naprosté většině, ale modely 95-97 je mívají jen zřídka. Je v tom motor 836A2.000 který pochází z Delty Integrale EvoII, má stejný klikový mechanizmus, hlavu i s rozvody a turbo, jiné je sání, vstřiky, menší intercooler, atd. Stabdardně to má 193 koní/na 5500/min 194 Nm/3400/min, pětikvalt, přední samosvor, elektronika Marelli IAW4W/P8, zlrátka kvalita a spolehlivost v každám díle. Podvozek je na první pohled nezajímavý a je shodný se 155/II, ale to odpružení díky super tlumičům a snížené světlosti s ním dělá zázraky a tak to auto docela dobře drží na silnici i přes dost odbytou kinematiku a proti 155 TS je to v jízdních vlastnostech mnohem dál. Hlavní výhodou je ale spolehlivost při nízkých nákladech na spotřební díly (zavěšení, brzdy), hodně drahý jsou teda ty tlumiče (jeden kolem 20.000 kč) a i přední světla si drží cenu dost vysoko (prakticky vůbec neslepnou - a to jsou made inBosch!). Vím např. o jedné sadě použitých tlumičů za malý peníz. Ten člověk má teda i celý motor a hromadu dalších dílů, já mám doma fungl nový turbo, atd. Ve všech verzích jsou fantastický sedadla Recaro v jelenicový kůži, v kůži je i volant a páka. Díky tomu, že se auto vrátilo do výroby v roce 1999, je homologováno pro Euro2 a splňuje veškeré nároky kladené na dovoz aut do ČR i mimo původ EU. Jak je to na Slovensku, to nemám zdání. -
"-- skrytý --" 02.02.07 07:36
« Bez nadpisu
Mgic a ostatni: Prosim ta, ked sme sa tu minule bavili ohladom kluky na alfach a hlavne o jej " SKRUTENI ", plati to aj na kluku z 2,5 V6? To znamena, ze v dosledku nizkej hladiny oleja dojde k zadretiu ojnicnych lozisk a neskor ku skruteni kluky, cim sa neodporuca prebrusenie ani ziadny dalsi repas kluky, najlepsia je v tomto pripade nova kluka. Chapem to dobre, alebo sa tento problem netyka 2,5 V6?
Dik -
"-- skrytý --" 01.02.07 20:15
« Bez nadpisu
1552,0>Dik za info
Jinak alfisti,máte někdo utahovací momenty na 156 (hlavně motor) a nebo rovnou servisní manuál kterej opravdu funguje?To co jsem si stáhnul z netu bohužel nejde,tak když by jste někdo věděl o verzi která jde,tak prosím link.Určitě by to pomohlo i plno jiným alfistům co si občas chtějí něco udělat sami))
Dík -
"-- skrytý --" 01.02.07 14:01
« Bez nadpisu
AlfaAlfa: To, ako presne sa na 156 nastavuju rozvody ti neporadim, na to su tu vacsi odbornici, ako ja. Staci, ze chvilu pockas a urcite ti niekto poradi. Ja som si na 155 2,0 TS menil rozvody sam a nemusel som koli tomu vyhadzovat motor.
Kazdopadne urcite nestaci dat stary remen dole a nahodit novy len tak, ze s tym nepohnes, to by som urcite neriskoval. Poznam pripady, kde bol zvoleny rovnaky postup a nedopadlo to dobre. -
"-- skrytý --" 01.02.07 13:38
« Bez nadpisu
No snad bych to i zvládnul.Měnil jsem kdysi řetěz na giuliettě.Jenže tam byl motor venku což bylo v pohodě.Pokud by se musel vyndavat motor,radši bych to nechal na servis,protože se mi do takové operace moc nechce.Ještě by mě zajímalo kolik ty rozvody+kladky stojí a kolik stoji práce v servisu (to jestli se vůbec vyplatí si to dělat sám).Zase na druhou stranu má pak alespoň člověk jistotu,že si tam opravdu dal co si koupil a nezůstal třeba vyměněnej jen řemen.
Jak je to vůbec u 156 s rozvodama?Jsou tam nějaký značky?Nebo stačí s tím nepohnout a namontovat kus za kus? -
"-- skrytý --" 01.02.07 09:45
« Bez nadpisu
AlfaAlfa: Samozrejme, ze si mozes remen aj s kladkamy vymenit sam, pokial si to ale este nikdy nerobil, tak to neodporucam. Az to spravis zle, tak budes musiet vymenit nielen remen ale aj ventyly, mozno aj piesty, cim sa ti to troska predrazi.... Na 2,0 TS nemusis vyhadzovat motor koli vymene rozvodov. -
"-- skrytý --" 31.01.07 21:41
« Bez nadpisu
Zdárec chlapi
Chtěl bych se zeptat jestli je nějak proveditelné vyměnit si rozvody i s kladkama u 1,8 TS sám a nebo je lepší to dát do servisu?Musí při tom motor ven?Co řemen u vyvažovacích hřídelů u 2,0TS ten by se měl měnit po jakých intervalech? -
"-- skrytý --" 31.01.07 08:21
« Bez nadpisu
Magic: Dik moc za radu, urcite budem mat o com premyslat. Asi budem rozmyslat nad tou lanciou. Raz sme mali s kamaratom pozicanu staru hranatu 1,6 turbo, chodilo to podivne dobre. Hlavne to zrychlenie bolo prekvapujuce ( na tu dobu ).
Od ktoreho roku, by si odporucil zaujimat sa o to auto? Vlastne ani neviem,, do ktoreho roku sa tieto lancie vyrabali. Je mozne na toto auuto vystavit certifikat coc ? To v pripade, ze by som ju chcel doviest, pretoze u nas najst takuto lanciu v dobrom stave je dost velky problem. Prezeram si pravidelne inzeraty a uz na niektorych obrazkoch je vidiet nastrek noveho laku, na ktorom nesedi odtien, takze sa o taketo auta ani nezaujimam.
Ford ma zaujima hlavne motorom a tych 170 Ps je pre mna hodne lakavych. Moze to byt celkom zaujimave zvezenie. Az na tie nahradne diely, ktore su u nas dost drahe.
BMW, rady 3, som uz vlastnil. Kazdopadne to povazujem za dobre auto, ale podla mna najst u nas dobre, jazdene BMW, za rozumne peniaze je nemozne.
Kazdopadne dik za radu a za tvoj cas. -
« Ach jo
Tak jsem zjistil, že předchozí majitel dával do 2,0 JTS olej ...ani se mi tomu nechce věřit...BAYWA..aspoň , že to má specifikaci 5w-40, ale asi je to minerál. Takže to musím rychle vylejt a asi mu ho dovezu před dům a poleju mu s tím záhon. Vím , že je to moje blbost, že jsem se po tom oleji hned nepídil, ale v tom autohausu mi sdělili, že byl servisován dle AR manualu a ten papírovej štítek jsem zkouknul běžně. Jinak bych si rád ověřil stav ŘJ a vozu na diagnostice. Třeba mě někdo uklidní a napíše, že Baywa je nová značka od Selenie a dávaj jí do F1 >:-[]
Jo a ten předchozí majitel je bavor a důstojník Bundeswehru. K..va, tak na čem chtěl šetřit? -
"-- skrytý --" 30.01.07 08:17
« Re:
155 2,0: Delta 2.0 16v atm. je asi nejmén? spolehlivá varianta - up?ímn? ta turbína není spot?ebou o tolik výš, o kolik je výš v jízd?. Navíc turbo má jiný ?ízení, odpružení a spoustu dalších vylepšení. Pokud už je to na tebe moc benzinu, doporu?uju spíš volit 1.8 s variabilnínm sáním (130 koní), protože 2.0 atm. je bohužel jediný motor svý ?ady osazený elektronikou Bosch. Ur?it? verzi LS nebo LX, protože tam jsou stejný sedadla Recaro jako má HFka. Jak ?íkám, nejen já, ale další známí m?li s Deltou 836 ty nejlepší zkušenosti, což je proti starší ?ad? 831 doslova neuv??itelné (zato ta první ?ada se prodávala sama, tu druhou nikdo necht?l – a pak se v tom vyznej).
Focus si myslím, že není špatná volba, je to celkem sympatický auto, kombinuje dob?e prostor, rozumné náklady a solidní podvozek. Ten je z hliníkových slitin, takže jeho životnost je logicky kratší a oprava mnohem dražší než na starším ocelových podvozcíchm jako t?eba u AR 155 nebo u tý Delty. N?mecký auta mají obecn? horší protikorozní úpravu, což je dáno tím, že Fiat leta vyráb?l auta z ruského plechu (bártr za autombilku VAZ v Togliatti) a protože ten plech byl rezatý už ve výrob?, museli vymýšlet možné i nemožné, aby co nejvíc oddálili korozi. Když za?ali v 90. letech zpracovávat plechy kvalitní, stala se z této skute?nosti výhoda:) Focus I. generace umí potrápit hlavn? net?sností chladicí soustavy, jako každý Ford má problémy s p?eh?íváním a dobíjením, ale žádné vážné závady to nejsou. Ventilace je slabá, vyhnout se ur?it? starým naf?ák?m TDi nebo TDdi, které jsou p?íšerné. TDCi je dobrý motor, ale jako každý CR po ur?itém ?asem stojí dost pen?z na servisu.
Pak je samoz?ejm? sposuta jiných aut, záleží na vkusu. Ona t?eba 156 V6 taky není špatná, ale osobn? bych p?ed ní dal p?ednost tý HFce. Taky celkem dobrá volba je JTS, ale to se do 200.000 K? asi nevejdeš. Pokud netrváš na sportovních ambicích, velmi vyda?ená je Lybra, BMW 3 ?ady se už celkem srovnaly, takže tam z?stává hlavní mínus v n?kterých dílech a servisu. Nov?jším Saab?m je lépe se vyhýbat - mají ješt? mnohem v?tší problémy se zadírajícíma se klikama než AR TS 16v. -
"-- skrytý --" 29.01.07 14:59
« Bez nadpisu
Magic: praveze pred tym, nez som kupil alfu, hodne som rozmyslal nad deltou 2,0 16V HPE 103kw. Dokonca som sa v nej aj vozil, mal som si pre nu prist, ale nakoniec som zvolil alfu. To je tak, ked sa najprv neporadis s odbornikom...
V poslednoj dobe som dokonca zacal mrkat aj na ten fokus, ako radis. Myslis, ze by to bola dobra kupa? Pocul som, ze u fordov je to horsie s plecharinou ( ze to nieje pozink a casto to silno koroduje ) a nejake problemy s podvozkom, na ktorom sa opakovane objavuju tie iste chyby... -
"-- skrytý --" 29.01.07 13:44
« Bez nadpisu
Mail funguje normáln?, pokud jsem ti neodpov?d?l je to bu? technická závada, nebo jsem to p?e?etl, zjistil, že na odpov?? nemám dost ?asu a pak na to zapomn?l...
Pošli, prosím, ješt? jednou.
Jinak mi p?ijde, že za 8,2 s Selespeed zrychlení 0-100 km/h nem?že zvládnout ani náhodou, protože to je normální hodnota pro JTS s manuální p?evodovkou. Tipoval bych to kolem 9-9,5 s. -
"-- skrytý --" 29.01.07 09:31
« Re: Re: Bourana AR
Hele, kdysi jel kámoš kupovat Dedru - údajn? nebouranou (je to cca 10 let zpátky) a taky byl ubezpe?ován o tom, jak to italové flákají a jak je to z fabriky neslícovaný. Tak jsme mu ukázali ty vlasový spáry na tý Ded?e, kterou jsme p?ijeli a sklapnul.
155 2,0: Co t?eba n?jaký Focus ST? Je to celkem slušnej kompromis mezi svezením a normálním autem. Pokud by to nevadilo starší, mám nejen já vynikající zkušenosti s Deltou HF kolem roku 98 - je to 2 dvé?ko a p?ekvapiv? bezproblémový auto s rozumnou spot?ebou (já jezdil za cca 10,7 l/100 km, ale je jasný, že p?i velkým ná?ezu brala víc).