Alfa Romeo
Zařazení: Všechna fóra > Diskusní fórum "MotorCafé" > Alfa Romeo
-
"-- skrytý --" 02.11.07 23:37
« Alfa 156 kupa
Caute ludia, chcem si kupit alfu 156 1.6 16V a chcel by som vediet ake mate s nou skusenosti, tj: nieco s cim ste nespokojny teda negativa ale aj cim vas zase toto auto nadchlo a cim je lepsie nez ostatne... tak skuste mi pomoct budem vam zaviazany, diky -
roubrt37 28.05.07 21:44
« Budějický srazík
Dovoluji si vás pozvat na *1. Budějický sraz vozů Alfa Romeo* který se konná v sobotu 7. července.
Program:
15:00 příjezd na náměstí Přemysla Otakara II. (hlavní nám.) v Českých Budějovicích
16:00 "Spanilá jízda" na zámek Hluboká
(cca 15km)
Asi tak od 18:00 posezení u piva. Pokuď by někteří chtěli přenocovat, prosím o kontaktování na email: robert37@centrum.cz, nebo tel.: 777612401
Podle počtu účastníků bude určena "osvěžovna":
za A) v případě menší účasti a bez zájmu o přenocování to bude "Budvarka" v Malém pivovaru
[odkaz]
za B) v případě velkého zájmu i s přenocováním restaurace "KUKI" v Hluboké nad Vltavou
[odkaz]
za variantu b bych se přimlouval jelikož je tam nádherné prostředí pod zámkem Hluboká a dá se sedět venku v nově otevřené a zastřešené zahradě
V každém případě se prosím ozvěte na výše uvedené kontakty . Díky
-
"-- skrytý --" 22.05.07 20:00
« Re: Lui é malato :-(
Viděl a chystal jsem se ti napsat pár připomínek. Hlavně jde o to, že ty fotky nejsou rovnány v pořadí s textem. Chtělo by to zachovat posloupnost modelové řady, protože začínáš posledním modelem. Možná by to i chtělo víc popsat změny jedn. modelů (ne jen vizuální), ale ono to není snadné to nacpat do jednoho článku tak, aby to bylo čtivé. A hlavně mi tam chybí ty technický odkazy, ale to je věc individuální.Sám dost bojuju se strukturou takových stránek, chtěl bych dát dohromady slušný stránky pro starý Alfy a Lancie Integrale, ale jednak není moc času, pak není ta správná "webácká" rutina a za třetí - ještě jsem to nevymyslel tak, aby to dávalo smysl. Princip byl asi nejlepší u www.integrale.wz.cz, ale ta práce je děsná. Tak asi něco podobnýho, ale zjednodušeně. Zkus se na to, pls, třeba ve volný chvíli podívat a vyjádřit se.
Jinak jsem strašně rád, že ty mý kecy taky někoho zajímají. Někdy si v týhle zemi připadám jako ufoun :)
-
"-- skrytý --" 22.05.07 11:13
« Re: Lui é malato :-(
Zdravíčko,
v diskusi se již moc nevyskytuju, protože mi přijde, že skoro není s kým a o čem diskutovat a připadala mi nepřehledná. Teď je to trochu lepší :)
K tomu, co si značka zaslouží - upřímně, Alfa Romeo je prťavý trpaslík, její roční produkce nedosahuje ani poloviny naší Škody, takže bych její význam nepřeceňoval :) Pravda, byly doby, kdy byl význam z hlediska technických řešení obrovský, ale nyní není zase až tak významný (i když třeba v otázce motorů asi jo).
K nemocnému JTS:
to, co jsi tu napsal není tak důležité, jako spíš pokles signálu na lambdasondě po prudké akceleraci. Tady je podstatný, jaký průběh má pokles - hlavně jestli se křivka poklesu vychýlí pod nulu. Protože v tom případě je lambda netěsná (např. naprasklá keramika, atd.) dál bych se mrknul na průběh napětí jejího vyhřívání - je možné, že nefunguje dobře nebo vůbec. Je dobré jít jednu po druhý a ne brát jen osuhrnný signál ›. Potom by bylo dobré vzít absolutní hodnoty a porovnat je se servisním manuálem, zda napětí není někde ujetý (ale na všech lambdách by malo být podobný).
Dále u toho debimetru doporučuju následující akci: vezmi čtvrtku papíru a vystřihni si z ní kolečko tak, aby přesně pasovalo do hadice před debimentrem. Kolem kolečka nesmí projít žádný vzduch, tzn. může být větší, ale nesmí být menší než vnitřní průměr hadice. Potom v něm vystřihni obdélník, jehož velikost co nejpřesněji odpovídá velikosti čidla toho debimetru. Pak to celý obal alobalem a vezmi zpátky na osciloskop. Nejprve udělejte test volný akcelerace s normálně "obnaženým" debimetrem a potom s tím kolečkem (takže vzduch jde jenom přesně na čidlo). Pokud v prvním případě budeš mít hodnotu napětí pod +4 V a ve druhém nad +4 V, je ten debimetr na výměnu. Pokud v obou případech bude hodnota pod + 4 V, je potřeba se podívat, zda si ŘJ vytvořila opravný koeficient, po jehož vynásobení se ve špičce na těch +4 V dostane (např. při špičce + 3,8 V a opravném koeficientu 1,1 je výsledná hodnota +4,18 V, což je o.k.).
Dále se zkus soustředit na ten kouř - zda to spíš není kouř olejový. Při prudkém přidání plynu dej velkej papír pod výfuk a pokud bude ten papír mastný, spíš to vypadá na spalování oleje. Pak může být příčina v odlučovači, ve špatném odvětrání klikovky, v těsnění pod hlavou (není mastná chlad. kapalina?), v utěsnění olej., čerpadla nebo vlastní čerpadlo. Nejčastější bývá těsnení pod hlavou, takže za studena změř komprese na všech válcích. budou-li stejné, zkus vyměnit olučovač (stojí pár korun) a pokoukat, jestli někde není špatná hadice (není debimetr jen zanesený olejem?) -
roubrt37 22.05.07 08:14
« Lui é malato :-(
Pacient: 2,0 JTS 3roky stár
Anamnéza: vyšší spotřeba oleje 0,3l na 1000 ; kouřivost chvíli po nastartování
subjektivní obtíže: žádné, auto jezdí bezvadně
Diagnóza: Zatím neurčena
Po nastartování studeného motoru se po cca 90 začne valit z výfuku bílý vlhký dým. Po asi čtyřech minutách, po zahřátí, to rázem ustane a z výfuku jde jen horký suchý vzduch
Byl jsem u Štěpána (Tepixj) na diagnostice + emise+ osciloskop lambdasond. Diagnostika vyhodila 2 chyby na váze vzduchu a škrtící klapce. To přičítám tomu, že jsem si jednou tu váhu (debimetr, hltnoměr,:-) ) cvičně odpojil. Na emisích byly docela divoký hodnoty na volnoběh. Především vysoký obsah kyslíku a vysoký poměr lambda. Při vyšších otáčkách (3t.o.) je pak vše v normálu. Při měření lambda sond osciloscopem to ukázalo drobet jiný průběh, než u T.S., ale Štěpán to připisoval právě přímému vstřiku u motoru JTS. Měření proběhlo při zahřátém motoru (nebyl čas nechat ho vychladnout).
Přes veškeré vynaložené úsilí jsme se k k jednoznačnému závěru nedostali.
Snad jen, že ta spotřeba 0,3l na 1000km je daná asi ostřejším stylem jízdy a rozstřikem oleje na dna válců, kde se může vypalovat.
Níže přikládám ty hodnoty z emisí.
Emisní analyzátor ukázal na volnoběh při provozni teplotě tyto podezřelé hodnoty: CO = 0,01 ; CO2 = 10,6 ; HC = 9 ; O2 = 5,31 ; Lambda 1,351. Výfuk je těsný. Ve zvýšených otáčkách je vše OK CO = 0,02 ; CO2 = 14,6 ; HC = 7 ; O2 = 0,02 ; Lambda 1,001. V paměti závad nejsou žádné chyby. V naměřených hodnotách diagnostiky lze zjisti u regulačních lambdasond pouze poměr lambda a ten odpovídá hodnotám z analyzatoru.
Prosim o vaše názory. Děkuji
_________________
-
Jirka 21.05.07 10:53
« Re: Dotaz
Milý Richie HK, Alfa si určitě zaslouží vlastní fórum - máte bezpochyby pravdu. Jde jen o to, že struktura celého diskusního fóra je po těch letech už poněkud podivná jako celek. V plánu je tedy celková reorganizace struktury fóra a každá automobilka by zde měla najít vlastní větev fóra. Zatím jsme však nenašli čas na onu reorganizaci, protože jejím důsledkem je přebrání cca 6.000 diskusí a jejich co možná nejrozumnější zatřízení - což je opravdu děsná fůra práce.
Vzhledem k tomu, že Alfa je asi nejnedočkavější :-) tak Alfu Vám založím ještě před reorganizací. Budu Vám však velmi vděčný, když mi pomůžete a vyhledáte mi diskuse, které by do fóra Alfy měly být přeřazeny.
Updated: Takže, fórum jako takové máte založeno, ale zatím je zde jen tato diskuse. Projděte si tedy i ostatní fóra a dejte mi vědět, které další diskuse sem chcete přehodit. (Každá diskuse má svůj unikátní identifikátor - tzv. "uid" - je to ta změť číslic a písmen v adrese za http://www.auto.cz/diskuse/ - v případě této diskuse je to "4618a8052cb64". Pokud mi tedy dáte seznam těchto "uid", nebo celých adres diskusí - přehodím je do tohoto fóra.) -
"-- skrytý --" 21.05.07 10:15
« Omluva
Admin: Stejne tak, jako se umim ohradit proti (dle meho nazoru) nepravostem, umim se omluvit v pripade, ze jsem udelal chybu. Prijmi tedy mou uprimnou omluvu za muj omyl v souvislosti se smazanim prispevku odkazujicim na diskusi o AR. Snad se vam podari databaze vychytat a podobnych horkych chvilek s vypadky budete muset resit co nejmene. Mejte pekny den :-)
Rebby. -
Jirka 18.05.07 17:33
« Re: Smazano bez duvodu...
Milý Rebby, snažím se reagovat všude, kde najdu zmínku o "mazání příspěvků". Možná jste to nepostřehl, ale včera nejely téměř celý den diskuse, protože spadla databáze a probíhaly rekonstrukce dat. Rekonstrukce se v podstatě zdařila, ale cca. 1.100 příspěvků (z celkových 780.000) ztratilo vazbu na své správné umístění. Byly proto přesunuty do diskuse [odkaz] . Na tuto událost upozorňujeme na HP diskusního fóra. Pokud byste měl zájem nám pomoci, můžete na email [odkaz] poslat seznam příspěvků a jejich správné umístění - my je přesuneme. Pomoci by v tom měly unikátní identifikátory každého příspěvku zobrazené pod jménem přispěvatele.
A ještě bych dodal, že příspěvky mažeme jen v případech rasistických výroků, či jinak obecně nepřijatelného obsahu nebo jednoznačného spamového či page-rankingového charakteru. Určitě ne v případě vložení odkazu na nějaké hobby či klubové stránky. Pokud jde o různé kluby apod. - pro ně (pro Vás) naopak chystáme zázemí v části moje.auto, kde časem přibude možnost se sdružovat do klubů. (a linkujte si, co potřebujete a jak je libo)
Předpokládám tedy, že příspěvky, které považujete za smazané, se nacházejí ve výše zmíněné diskusi. Pokud je najdete, dejte nám vědět - vrátíme je velice rádi. -
"-- skrytý --" 18.05.07 14:54
« Smazano bez duvodu...
Admin: Je opravdu nutne mazat prispevky odkazujici na naprosto nekomercni projekt diskusniho fora o Alfach Romeo? Jak to souviselo s provoznimi podminkami serveru? Vite, kdyby jste k projektu migrace databazi a joinu loginu pristoupili citliveji, neresili byste takove potize s odlivem lidi. Mazanim odkazujicich prispevku resite jen dusledky, nikoliv pricinu. Klidne to zase smazte, me je to putna :-)
Jen doplnim, ze o Alfach si citatele mohou popovidat (krom tohoto serveru) i na [odkaz]
Rebby. -
"-- skrytý --" 23.04.07 09:19
« Re: Bez nadpisu
luckash: protože to tak je. Mezinápravový diferenciál je v bloku u zadní nápravy, ale čerpadlo pro jeho ovládání je vpředu u motoru. Tornado: Přední OMP Racing vycházejí na cca 9.000 Kč vč. DPH (sada př. destiček + 2 kotoučů), na zadek je to cca 5.000 kč. Srovnávat s originálem nelze, protože originál nebrzdí. Na stránkách www.ompracing.it se dozvíš více, např. součinitel tření a rozsahy teplot, takže to brzdí za studena i za tepla. Nepráší a mají relativně dlouhou životnost. Ještě vyrábějí řadu Road&Sport, která je cca o 10-15 % lacinější, ale s tou nemám žádné zkušenosti. Jedinou nevýhodou firmy jsou dodací termíny - někdy je set k dispozici obratem, jindy to trvá třeba 3 měsíce a je nutno pro zachování ceny složit 100 % částky předem. Standardně firma uvádí dodací lhůtu 30 dnů. -
« brzdy, podvozok a audio
Zdravím všetkých alfistov. Potreboval by som poradiť pri výbere brzdových dielov, podvozku a audia. Najprv k tým brzdám. Chcem vymeniť všetko tzn. predné kotúče s platničkami a aj zadné s platničkami. Akú značku by ste mi poradili.
to MAGIC: radil si spoľahnúť sa na OMP. V čom je OMP lepšie ako iný /prečo to s nimi lepšie brzdí/ a za koľko by sa dali zohnať prípadne aj dodaciu dobu.
Chcel by som vedieť či má niekto s touto značkou vlastné skúsenosti, prípadne čo by ste mi odporučili. Nechcem žiadne * čo po pár brzdeniach "zvädnú" a nebrzdia ale ani žiadne závodne supersporty čo treba mať žeravé aby správne brzdili. Ozaj mám 156 SW 2.4 JTD 20V 129kw.Čo sa týka podvozku chcem meniť ramená, siletbloky, tlmiče a čapi. S čím máte dobré skúsenosti/aké značky/. Nechcem isť do servisu za 10000 km že mi niečo klepe na nápravach. Ďalej potrebujem vybrať autorádio do mojej alfy. Interiér samozrejme facesliftovaný teda autorádio originál zabudované v paneli. Chcem aby nove rádio prehrávalo MP3, malo bluethoot na prepojenie s telefónom a aby fungovalo ovládanie čo mám na volante. Pozeral som na nete a na nič od origo alfy som nenarazil. Asi bude treba dať na miesto origo radia redukčný rámik a potom nejaké klasické autorádio. Má už stým niekto skúsenosti ako ten rámik pasuje? aký výrobca rámiku /DIETZ, STUALARM apod./. Super by pomohlo aj nejaké foto. A k tomu ovládaniu na volante - Fungujú tie interface pre jednotlivé značky? Počul som rozporuplné názory. Samozrejme uvítam aj nejaký tip na model autorádia. Nepotrebujem žiadne "superdelo" len slušný zvuk a pokiaľ sa dá strieborný design / kvôli tomu origo panelu/. Moje tipy sú JVC KD-BT1E alebo Pioneer DEH-P55BT, DEH-P65BT, DEH-P75BT. Prosím poraďte. -
-
"-- skrytý --" 06.04.07 10:59
« Re:
luckash: no vidíš, dobrej nápad, ale 164 se bude řešit až jindy, teď je na řadě dodělání těch odkazových stran se schematy - dojet popisy a nějký vztahy, aby bylo jasný, co je co a proč.
U 164 - tam jde o to, že viskospojka není normálně plná oleje, jako u Integrale nebo 155, ale dutým hřídelem tam pere čerpadlo olej na základě vyhodnocení zvláštní ŘJ, která je umístěná pod rádiem ve středové konzole. To čerpadlo je umístěný úplně vepředu vlevo pod parohama první řady válců - tam, co to vždycky teče (ale vždycky jsme to nechali celý utěsnit u hydrauliků, takže nikdy jsem to ani neměl rozhozený). Je tam zároveň soukolí převodu k zadní nápravě. To čerpadlo stojí asi 36.000 Kč, ale nikdo, koho znám ho zatím neměnil (taky o něm nikdo nevěděl, všichni jsme vycházeli z předpokladu, že to je stejný jako u Integrale). Přítomností toho čerpadla se taky trochu vysvětluje "gumovost" toho auta, kterou jsem já dost připisoval slabýmu motoru - např. neschopnost auta jet "dveřma napřed". Ale ono při tý váze to ani není žádoucí... -
"-- skrytý --" 05.04.07 14:07
« Bez nadpisu
magic: Super!Z těch schémat jsem nadšenej, dlouho jsem něco takového hledal...bezvadná práce.
Docela rád bych ještě sehnal schema Viscomaticu z 164Q4(to už sme jednou řešili, ale nedobrali sme se toho jak je to s tou pumpou ke spojce) a z Integrale. Jak se přesně liší konstrukční uspořádání. Klidně bych to i s nějakými podklady nakreslil, tak jak to tam máš k fergusonu... -
"-- skrytý --" 05.04.07 13:13
« Bez nadpisu
Ne, ne, moje je ta sříbrná dole (dnešní update s naměřenými hodnotami). Tahle je opravdu od Pfeifera, který dělá jen zajímavý auta.
Ostřik intercooleru skončil zřejmě proto, že od r. 1994 skončila AR 155 GTA v šampionátu C.I.V.T. a pro sériový to bylo úplně jedno. Smysl to má až při vyšších objemech vzduchu a vyšším výkonu. -
"-- skrytý --" 03.04.07 07:44
« Bez nadpisu
Magic: Dik. Ja som to myslel skor tak, ze by si mi dal tip na nejaky konkretny model, ktory stoji kdesi v taliansku... Ja poznam mobile.de a autoscout24. Verim, ze toho existuje daleko viac. Kamarat, ktory by mi mal nieco doviest, ide vo stvrtok do nemecka a v stredu dalsi tyzden do talianska, chcel by aby som mu do stvrtka nieco navrhol, co by mohol doviest. V prvom rade mi ide o auto na nahradne diely, ale potesim sa, keby bola ta alfa v dobrom stave a mohol som ju postavit na papiere, co by sa mi mozno viac oplatilo, ako opravovat tu alfu, ktoru mam.
Zatial dik. -
"-- skrytý --" 02.04.07 21:43
« Bez nadpisu
155 2,0: dovoz do ČR není problém, ale o dovozu do SR nevím vůbec nic, takže nevím, jestli ti můžu být něco platný. Pokud ano, klidně zavolej nebo napiš. Za 1000 Euro jich seženeš mraky, takže to není problém. Přemýšlím, jestli si tam nesjedu pro iMaca, mají je o dobrou 1/3 levněji než u nás.
jo, jinak jsem byl v sobotu odpo za slaměnýho vdovce, tak jsem alespoň něco prsknul na www.quadrifoglio.wz.cz -
"-- skrytý --" 02.04.07 15:09
« Bez nadpisu
HAROUS: mam ju aj na internete, este pred tym nez rupol motor, som ju chcel predat. S tym zapalenim to asi budem musiet pozmenit, pretoze sa to nestalo pocas beznej prevadzky, ale rozbitim olejovej vane a naslednym unikom oleja, napriek tomu sa pokracovalo v jazde. Cize tento pripad by som nazval ako "nie typicky pre alfu a jej choroby".
Kazdopadne by som to este raz skusil s tym druhym motorom, ktory sa mi dufam podari zohnat, este radsej celu alfu. Myslim ze za tych 1000 euro by to slo. Nemam vsak takmer ziadne skusenosti s dovozom a tak si neviem rady.
Inac alfa je na www.autobazar.eu, to je ta za 95.000 Sk. To este ale bola v relativne dobrom stave...... -
"-- skrytý --" 02.04.07 12:00
« Bez nadpisu
Takze moj motor na alfe to uz ma tiz za sebou. Nie vsak preto, zeby som na nom neukontroloval olej, ale preto, ze priatelka rozbila vanu a nejako nedokazala pochopit, ze motor bez oleja nedokaze bezat.
Aj napriek tomu, ze som chcel nejake ine auto, pravdepodobne budem msiet obhliadnut sa znova po nejakej 155, samozrejme s dobrym motorom, v tom lepsom pripade by som ju postavil zasa na papiere, ak by to slo....
Magic: prosim ta, ak budes mat cas, skus dohodit nejakeho tipa. Ja som cosi nasiel na autoscoute v taliansku za 1000 euro. 2,0 16V, 144.000km, siva metaliza. Dik -
"-- skrytý --" 29.03.07 08:16
« Bez nadpisu
Fera: cino@zoznam.sk - to je moj mail. Dik
Magic: S tou 1994 to bude asi problem, pretoze na nu nevybavim prave to coc, bez ktoreho ju oficialne neprihlasim. Takze aj keby bol nejaky zaujem.... Kazdopadne sa skusim este informovat.. Aj alfa ma nejake euro 2 o emisiach, ale to nieje ten spravny podklad na vybavenie coc. Hold je to smola. Je vas v Cechach 11-milionov, nas je 5-milionov ale vy nepotrebujete coc. ( to bude tym, ze na Slovensku su super cesty a neobmedzena rychlost, tak potrebujeme aby auto malo urcite bezpecnostne standardy, ktore vyhovuju tomu coc....) Az by auta mali este nejaky stitok, tak by sme ho tu urcite potrebovali.
HAROUS: no je s tym stale nieco nie v poriadku. Az by mi tam nahodou klakol este motor, tak slubujem, ze to zapalim. Ja som si tiez mohol vybrat medzi deltou a alfou a vybral som si alfu. Nemam na to slov a bat sa pri kazdej jazde, ci dojdem domov, ma fakt nebavi. Vlastne ja ani nikde nechodim, len ku kamosovi do servisu a domov. -
"-- skrytý --" 28.03.07 12:12
« Bez nadpisu
Mám pocit, že vyrobená byla 4. 4. 1994, ale už si to možná nepamatuju správně. Euro 2 to plní, jak je to s COC nevím, nikdy jsem to nepotřeboval.
Nejlepší bude, když brnknu majiteli, ať sem něco napíše. Zatím se mu nemůžu dovolat. Bude lepší se domluvit přímo s ním, abych nezkresloval nějaké informace. -
"-- skrytý --" 27.03.07 20:33
« Re:
1552.0: To mas s tou Alfici porad neco. Ja si prosel kleklym motorem, ale da se rict, ze od ty doby je to v pohode. Sem tam nejaka prkotina, jednou rupla hadice od serva. Ale ted slouzi k plny spokojenosti...
Tu lancii co Ti nabizi Magic nabizel me nez sem koupil prave 155 (to ji jeste mel on) a ja * ji nechtel prave kvuli roku vyroby, ze ta 155 byla mladsi. Nevim jestli o rok, nebo o dva... Kdybych ji blbec vzal, mohl sem v klidu drandit a usetrit si nervy a spoustu penez... ;-) -
"-- skrytý --" 27.03.07 11:28
« Bez nadpisu
Magic: No je na tom zaujimava ta cena. Dolezite je vsak to, aky je to rocnik a ci to je mozne u nas prihlasit, to len koli tomu, ci vobec ma zmysel zaujimat sa o takyto kusok... Myslis, ze by bolo mozne vidiet to kdesi na nete? Kazdopadne dik moc. -
"-- skrytý --" 27.03.07 09:35
« Bez nadpisu
AR 75 bych neoznačoval úplně jako Transaxle, protože nemá pevně spojený motor s převodovkou pomocí nosné roury tak, jako Porsche. Ale asi je to fuk, všichni víme, o co jde i bez slovíčkaření a 75 byla podle mě poslední pravá Alfa (nepočítáme-li Zagata). Mimochodem, potřeboval bych na to nutně přepínač světel/blinkrů (kámoš "trénoval") a naopak bych z ní prodal kola 16". Dál by se hodily dobrý přední světla i s blinkrama (ale ne slepý). Chceme s tím zkusit nějaký amatérský závody, aby se trochu taky někdy něco dělo.
155 2,0: O jedné HF bych věděl. Měl jsem ji přes 2 roky, teď ji má přes 2,5 roku kamarád. Je to 5d, červená Rosso Monza, interiér černá kůže, sedadla Recaro, 4 el. okna, el. šíbr (sklo), elektronicky řízený tlumiče ASC. Není to momentálně zrovna top zustand, kdysi na to nacouvala němka s obytňákem a i když to byla prakticky nulová rychlost, na tom předku je to vidět dodnes - nesedí to tak, jak by mělo a i barevně se haubna trochu liší (nic jinýho tomu nebylo, ani světla se nerozbily), neukazuje palivoměr a výfuk je zralej na výměnu, ale jinak je kastle jako taková rovná, nesousost přední nápravy byla v době prodeje 1,8 mm (nová Octavia má v normě 3 mm) a nosná část nebyla nikdy dotčená bouračkou. Agregáty by měly být o.k. a hlavně - byla by celkem levně. Majitel si představuje kolem 65.000 Kč a za dalších cca 20.000 Kč by k tomu nechal náhradní motor, převodovku i se samosvorem a poloosama, tlumiče, kola a komplet díly z druhého rozebraného vozu. Je na tom nějaká práce, ale nebyl by takový problém z ní udělat hezký autí a hlavně by to mělo nějaký smysl. Na autoscoutu24.it je teda jedna hezčí, koupená a servisovaná u Mikiho Biasiona, ale za 5.000 Euro. -
"-- skrytý --" 26.03.07 17:24
« Bez nadpisu
Magic: cim dalej nad tym vsetkym rozmyslam, tym viac sa dostavam k otazke, ci vobec chcem tu alfu 155. Je pravda, ze to je velke sklamanie.... Keby ma podrzali aspon tie jazdne vlastnosti, ale ani tie niesu ziadny zazrak. Ten dvojliter tiez nejako neprekvapuje.
Tak sa cim dalej, tym viac priklanam ku LANCII 2,0 turbo a kedze tvrdis, ze by to slo doviest okolo 4000 euro..... Hodne mi to vrta hlavou. Predsa je to uz len ine zvezenie. A hlavne stale je to auto, za ktore sa nemusis hanbit ako vypada a hlavne za to, ako jazdi. No najviac by ma potesilo, keby som s nim nemusel absolvovat pravidelne sobotne opravy, kde ostatny chodia za zabavou a ja sa bavim s alfou..... :roll: -
"-- skrytý --" 19.03.07 09:40
« Bez nadpisu
Magic: dik za ochotu. Je jasne, ze s tym svojim autom budem musiet nieco vymysliet. Pravdou vsak zostava, ze naklady na 155-ku, ktoru vlastnim, su uz teraz dost vysoke, samozrejme ze uz teraz viem kolko je este potrebne toho vymenit ( tlmice, variator, zadna naprava potrebuje repas, to este neratam s vecami, ktore sa mozu opotrebovat prevadzkou a uz vobec nie zo suciastkami, ktore mozu "prekvapit"...) U nas je ale problem s coc. Keby som siel do tej alfy, musela by byt taka ista, ako ta co mam ( aspon farba by musela byt rovnaka...).
K tym 1000 euro este musim pripocitat dovoz, ktory sa pohybuje od 10 000Sk az neviem kde. Mozno by to riesilo tahat to auto po vlastnej osi... Nemam s tym ale ziadne skusenosti a navyse moja pripadna talianstina je asi na takej urovni ako slovenstina jedno rocneho dietata....
Najvacsi problem vsak stale vidim prave v tom coc a je to tak ako si to tu uz raz napisal: "ital a papir se moc nemaji radi"
Takze ak znova doviest auto, tak radsej by som sa priklonil k tej 155-ke. Nieje to vsak blizka buducnost, mozno niekedy v lete? -
"-- skrytý --" 18.03.07 22:53
« Re:
155 2,0: je to samozřejmě tvoje věc, ale jak píšu - za cenu kolem 800-1.000 Eur jsme opravdu v Itálii koupili auta, která jsou prakticky bezúdržbová a největšímu výdaji při jejich provozu byly pneumatiky nebo kotouče s deskama. Spočítej si, co všechno budeš muset s tím svým autem řešit a možná zjistíš, že půjčka v přepočtu 40-50.000 Kč tě vyjde levněji. To auto nemusí být ani made in Italy. Ale třeba taková Dedra 2.0 16v LX nebo Fiat Brava 1.8 SX jsou spolehlivý auta, ale pokud nepotřebuješ sportovní svezení, tak celkem oblibu mezi lacinými rodinnými auty z dovozu si vysloužila třeba poslední generace AR 155 1.7 TwinSpark (nemá ani rozvodový řemen...) - to všechno se dá pořídit v dobrém stavu pod tu tisícovku. I když je to samozřejmě jen stroj... -
"-- skrytý --" 18.03.07 15:09
« Bez nadpisu
budes tam mit super exotka... ale kdo ti to bude opravovat? Ty sam? pak neni duvod o pochybovat... dily s i nechas poslat (max na 3x... az ti poslou jiny tykadla na zadek nez pro tvuj typ a nepasnou ti tam ani ty druhy co ti poslou ... :-) no a bude... :)
ale pokud ne sam... tak by ses mel asi jeste zamyslet nad tim kde ti to budou delat a za koliki...pac nadeje ze by US mechanici umeli vic nez jen menit dily... tedy ve smyslu ze kdyz neco nebu jasny ze to bude schopen spravne vymyslet, protoze presne chape princip... Ale asi tam servis co se specializuje na italy bude... tak treba by to slo... -
"-- skrytý --" 15.03.07 11:16
« Bez nadpisu
O tom, ze to bolo burane nepochybujem. V akom rozsahu, to neviem posudit a radsej to ani nejdem zistovat. Problem mam zo zadnym kolesom na lavej ( vodicovej ) strane, kde je volnym okom pozorovatelny vacsi naklon kolesa, o com ma presviedca aj opotrebovanie pneumatiky z vnutornej strany, cim vlastne ani nema zmysel zaobstaravat nove pneumatiky... Kazdopadne naklady na prevadzku tohoto auta, su tak vysoke, ze vlastne mi ani nezostava cas na jazdenie a uz vobec nie financie na fuel. To netvrdim, co vsetko by bolo pri najmansom dobre vymenit, aby som bol spokojny....Pojem spokojny sa v mojom pripade mina vyznamu, pretoze si niesom isty, ze ked to vsetko vymenim, ci nebudem musiet zacat od znova. To sa este nebavim o tom, az zacne kvitnut karoseria...
To ci to bola dobra kupa, uz pol roka neriesim. Samozrejme, idealom by bolo nove auto, pripadne nejake ine. To je vsak otazka buducnosti ( akej dalekej, nedokazem odhadnut ). Navyse 155-ka u nas na trhu jazdenych vozidiel nema takmer ziadnu hodnotu. Uz len zo samotnym predajom 155-ky je obrovsky problem, pretoze o nu nieje ziadny zaujem.
Problemy s opravami a udrzbou vsak niesu vinimkou u ziadneho auta. Postihuje to uplne vsetky znacky. Som toho svedkom kazdy den. Proste ked si kupim lacne auto...., nemozem predsa cakat, ze bude dobre. Je to o tom na co mas a co si mozes dovolit.
A to sa mi este neklakol motor. Az potom to bude zaujimave. Samozrejme, stavaju sa aj horsie veci. -
"-- skrytý --" 15.03.07 09:26
« Re:
155 2,0: jenom seřízením nedá. Muselo by se vyměnit celý uložení nebo nápravnice, což paradoxně není nic extra složitýho ani drahýho. Ale jestli máš v zadu nějaký větší odchylky, tak to svědčí asi o bouračce a pak to asi nemá vzheldem ke stavu karoserie smysl. Menší odchylky se dají řešit posunem nápravnice v silentblocích.
Jinak variátor stojí v ČR kolem 7.000 Kč.
Ale upřímně - v Itálii se pěkná nebouraná 155 2.0 TS 16v dá koupit kolem 800-1.000 Euro, takže považuji tvé snahy o uvedení nějakého nešťastného kusu, který pravděpodobně máš, za vyhozené peníze a čas. Asi to zní hrubě, ale fakt bych to řešil dovozem jinýho kusu (možná i jinýho auta, 155 2.0 TS 16v není právě nejspolehlivější motorizace). Tyhle auťáky nemá smysl nějak opravovat - prostě se vyplatí přivýzt jiný.