Alfa Romeo
Zařazení: Všechna fóra > Diskusní fórum "MotorCafé" > Alfa Romeo
-
"-- skrytý --" 09.02.06 17:12
« Bez nadpisu
HAROUS: Po svém "odborném" zásahu, kdy jsem si vlastní blbostí poničil sériovou eeprom jsem zatím pokusů zanechal s tím, že jsem objednal tuto eepromu u Zattiho, abych měl 100% jistotu, že nová eeprom bude fungovat (kdyby se ta originál při transplantaci rozpadla). Až tu sériovou domršenou vyndám, vyzkouším samozřejmě i tu vypálenou. Ale pro jistotu jsem objednal nové čidlo klepání (které po víc jak měsíci ještě nedorazilo), raději jsem si vypůjčil i čidlo tlaku a teploty a rozhodl se, že instalaci provedu až po/během komplexní diagnostice a zjištění současných i změněných hodnot. Jenže mi to trochu zkomplikovaly přední destičky, který už se začaly ozývat, a protože na autě byly skoro nový kotouče, tak jsem objednal jen destičky u OMP, které za 3 týdny zatím nikdo nedodal...a tak. Není to se mnou holt jednoduchý. Ale např. na TS 16v jsme nechali nahrát tenhle soft a výsledek je výbornej, hlavně to táhne do toho "zlomovýho bodu" 3500/min podstatně líp, takže to člověk třeba po městě nevytáčí a spadla spotřeba.
hgt: jak jsem psal: na 156 TwinSparky je cena 350 E, k 2.5 V6 se ještě navíc dodává kit sacích kanálů, takže dohromady 550 E (211 koní a 240 Nm), JTD mají 2 verze za 400 MEDIO (např. JTD 105 na 125 k a 275Nm) a 600 E MASSIMO (např. 2.4 JTD na 181 k a 379 Nm). Ale nesmíš pak jezdit na nějakou bionaftu a podobný patoky. U benzinu zase o.č. 98. -
"-- skrytý --" 09.02.06 15:33
« Bez nadpisu
asimov> tu tyčku měly Webery. Známej, co mi prodával jeden dvoukarbecovej motor toho měl hafo, tak se ho příležitostně zeptám. Bohužel to nebude hned tak rychle, protože zrušil starej mobil a nový číslo nedal.
RV: zdroj ti neřeknu, protože jej neznám. Když mi tu ŘJ svěříš, tak ji pošlu k Zattimu a ten mi pochopitelně nikdy zdroj neřekne. Ale pošle mi doklad, na nějž je uplatnitelná záruka. Ta se týká 2 věcí: 1. pokud by ti nové mapy nevyhovovaly a nebo prokazatelně neodpovídaly hodnoty uvedeným, bude ti zdarma nahrán zpět originál software a vráceny peníze a 2. pokud by došlo k prokazatelnému a nezpochybnitelnému zavinění havárie motoru použitými mapami, bude ti uhrazena škoda.
Tady teda musím na rovinu říct, že si dost dobře neumím představit prokazování, že havárie motoru byla zaviněná mapama. Pokud se nejdná o pirátské zásahy typu "lambda nade všechny meze" nebo něco podobného - což je prokazatelné velmi snadno - tak je podle mého to zavinění neprokazatelné a vždycky natolik sporné, že nevyhraješ. To samozřejmě platí pro všechny seriózní úpravce a není v tom rozdílu. Vždycky je tu možnost, že motor měl skrytou výrobní vadu nebo "umřel" vlivem opotřebení. Bohužel. Záruku na to, že se ti motor nevysype ti nedá nikdo na světě (nebo možná dá, ale nikdy neuzná). Ale Zatti tyhle úpravy dělá už přes 10 let, dělají dokonce i naprostý atypy (třeba převrtaný Alfácký V6 na 3.5 litru v 75 a GTV = ty údaje z brzdy asi nebudou vycucaný z prstu, protože takovou věc už bez brzdy nejde udělat) a zatím nevím o tom, že by byl nějaký problém. To, že to nevím neznamená, že neexistuje... -
« ...
magic: Celé to tam mám jako v 75ce, poslední dva roky 85-86 se to tak dělalo. Dokonce plyn, který byl do roku 84 přes ten železnej mchanismus, nahradili klasickým bovdenem jako to pak měla každá 75ka. Jo mám DellOrta, ale mám dojem podle čísla, že jsou to 45mm. Budu to muset přeměřit. -
"-- skrytý --" 08.02.06 16:59
« Re: Re: Re: To Magic
asimov: máš na mysli lanko, který je vedený dvouma děravejma kolíkama? To máš DellOrta? Já měl totiž na Giuliettě Webery a tam byla tyčka se 2 kloubama a pak na 75 s DellOrtama bylo toto lanko. Nikdy mi kupodivu neprasklo lanko (jak jsem očekával), zato 2x jsem sháněl ten hliníkovej kolík(!).
Integrale lezou nahoru nechutně a rychle, což je dáno hlavně tím, že se blíží doba veteránská. Velmi často je v inzerátech "idelae preparata da auto d'epocca". No a já bych potřeboval spíš "ideale vettura per vyblbnutí" :-) Vědět, že bude letos stát osmiventil přes 5.000 Euro, v životě bych tu bílou neprodal!