Alfa Romeo
Zařazení: Všechna fóra > Diskusní fórum "MotorCafé" > Alfa Romeo
-
« Re:
Dakujem za vycerpavajuce info Magic. Pozrel som na internete viacero fotografii, ale podla ani jednej neviem identifikovat, ako je to s tymi rozsirenymi blatnikmi. V konecnom dosledku to ale asi nebude ta najpodstatnejsia vec. Vazne mi to auto vrta v hlave, ale nie som este uplne presvedceny ci mam do toho ist. Nie som velmi technicky zrucny a v pridade problemov by som sa musel spolahnut iba na pomoc servisov. A tu na Slovensku je to so servismi AR velmi biedne. Malo by to preto byt auto vo velmi dobrom stave. A vtedy sa ceny samozrejme splhaju vyssie. Tu cenu by som rad udrzal v hladine zhruba za to co mozem predat moju 156 co je asi okolo 6000 - 7000 euro. Zvlast jedna cervena ma zaujala. Nie je na nu priamy link, ale v zozname inzeratov sa nachadza asi v poslednej casti: [odkaz] Neviem vsak z dostupnych informacii zistit, napr. aky je to presne typ. Na tomto linku je asi 10 155 Q4 na predaj, ale ani jedna z tych poslednych typov. Je to v Rakusku a skusim tam v tyzdni zavolat. Len moja nemcina je mizerna a obavam sa, ze ani anglicky sa nebudem vediet dopatrat k podrobnym informaciam. Vdaka za ten typ do Bolzana. Skoda, bol som tam v novembri...Nerad by som ale kupoval nieco len tak podla popisu a z fotky. Chcel by som to vidiet a asi by ani velmi nepomohlo keby mi ju nejaky Talian doviezol do Prahy... :-) Inak nasiel dalsie 155 Q4 na predaj, ale to je vo Francuzsku. [odkaz]%20VEHICULE%2… -
"-- skrytý --" 17.02.06 17:26
« Bez nadpisu
Rebby: tak jednoznačně 1.9 JTD 16v, ale pokud chceš něco lacinějšího, 8v stačí. dá se s tím něco udělat, aby to jelo trochu líp. TwinSpark v ojetině je trochu riziko. U 147 je bohužel problém v tom, že mezi 2.0 TS a GTA nic není, což nechápu. Vysloveně mi tam chybí motor 170-190 koní v pětidvéřový kastli...
hgt: protože uvádíš, že ti "zvoní" pravděpodobně ventily, zkusil bych právě olej 10W-40. -
limach 16.02.06 10:20
« Olej
to hgt: mrkni na [odkaz] Ten olej se prodává kvůli své specifikaci (a ceně) tak málo, že ho nikde nekoupíš, než u regionálních distribučních center Valvolinu. Na té stránce v odkazu je najdeš. Mě ho vozí dealer z Opavy až skoro domů bez přirážky. Jsem s tím olejem fakt moc spokojený, předtím jsem ho dával i do Bravy, ubývá ho minimum i při hodně ostré jízdě. Ten olej bude fajn i pro diesely jen nevím, jestli jeho vlastnosti plně využije, protože diesel běžně 7000 ot. netočí >:D . Takže si nechej spíš poradit od RV tu Selenii. Myslím, že mnohem důležitější než značka, je specifikace oleje, která je doporučená. A hlavně včas měnit a dolévat. :!: -
"-- skrytý --" 16.02.06 09:06
« 155 Q4
Je fakt, ze 155 Q4 se sirokejma blatnikama sem videl jen na fotkach z netu. V inzeratech sem ji asi jeste nevidel... (Kdo ji asi ma, tak se ji jen tak nezbavi)
Jinak muzu poslat nejaky testy Q4 co mam stazeny. Porovnavaci se Sierrou Cosworth, Deltou Integrale a tak... -
"-- skrytý --" 15.02.06 22:36
« Re:
magicu, ohledne toho oleje ... nevadi kdyz tam teda je ted 5W30 a ma tam byt dle doporuceni vyrobce 5W40 tuhle polosyntetiku cos mi rekl a je to 10W40 ??? jen se ptam, rozumim tomu jak mercedes bezporuchovosti :-)
jinak me nahlodala (z toho odkazu co jsi daval) tahle alfice: [odkaz]%F3P%F3R~BmSB… /> ale neslo by neco udelat s cenou? (podstatne) :-) -
"-- skrytý --" 15.02.06 22:15
« Bez nadpisu
hgt: volil bych raději: [odkaz]
Rebby: naftu nebo benzin? Raději bych skoro volil naftu
ALFETTA: změny na karoserii vznikaly opačně = z Q4 na "normální", tzn žádná znměna na skeletu Q4 nikdy nebyla, naopak se podle Q4 přizpůspbily skelety v r. 94 u TS. Totéž se týká ramen, Q4 měla odjakživa ty širší. Podle Fiaťáckýho katalogu měla 167A2E Sportiva 95 stejné blatníky jako II. generace = TS 16v (tvarově pocházejí právě z GTA, jen jsou užší). Jenže já přesně tento model mám, a mám blatníky I. generace :-( Nicméně posílal mi známý z Itálie fotku jedný Q4, která měla ty blatníky z II. generace a dušoval se, že to je originál. Nevím, v životě jsem to na vlastní oči neviděl, ale i výrobce to v prospektu z 6/96 uvádí vč. těch pětipaprskových kol 7x16". Můžu ti ten prospekt naskenovat a poslat. Šacuju takový auto na cca 6.000 Euro a vejš, protože jich muselo být strašně málo a pochopitelně to vypadá 1000x líp.
Airbag byl standardně u 167A2E, u 167A2B a C byl na přání (jiný volant). Airbag spolujezdce byl na přání vždy. Jen tak pro informaci - airbag má životnost něco kolem 5 let...Karoserie mi moc úzká nepřipadá, má 1730 mm. Paradoxem je, že 167A2C měla standardně zadní okna elektrický, éčko už jen na přání. Co je ale podstatnější - éčko mělo jinak uložený nápravy a jinou geometrii (myslím geometrii uložení, ne pouhou sbíhavost), kvůli eliminaci nedotáčivosti v nájezdu do oblouku pod plynem. Zajímavý taky je, že 167A2B sportiva 92 měla standardně elektricky ovládaný tlumiče Auto/Sport, zatímco C, D a E už jen na přání. Pokud totiž fungují, jsou naprosto úžasný. Režim Auto je tak akorát pro rodinu, po přepnutí na Sport to hodně citelně ztvrdne (i když to trvá o fous dýl než třeba na Deltě HF). Nevýhodou je, že nejsou jen tak snadno zaměnitelný, protože tam jsou silnější těhlice než u normálních tlumičů. Zatímco standardní přední tlumič stojí cca 3600 a zadní 2600 Kč, tyhle BOGE stojí 16.000 kus! Takže když fungovat přestanou, je problém :*)
Jinak není problém sehnat to "céčko" asi za těch 100.000 Kč, Ital to prý přiveze až do Prahy. jedna co vypadá pěkně je i u Pfeifera v Bolzanu:
[odkaz]%F3P%F3R~BmSB… /> Ale s novějšími kousky to vidím hůř, je to dlouhodobá věc. Já ji "kupoval" cca 1,5 roku. No, vlastně - zálohu na úplně první 155 Q4 jsem složil v roce 1996, ale z toho pak sešlo... -
"-- skrytý --" 15.02.06 21:35
« Re: Alfa 147
takze,
1. na takove kecy jako ze alfa je * apod. se vy......kakej protoze * jsou spis jen ty kecy ...
2. precti si toto forum od zacatku a udelej si nezor sam
3. precti si toto [odkaz]
4. Zajdi na www.alfaromeoclub.cz
5. pokud budes kupovat ojetinu, doporucuju kontaktovat borce n www.dovoz.kvalitne.cz osobne mam uz od nich druhe auto (to posledni je alfa :-) )
najdi si nejake pekne treba na www.autoscout24.de a muzes si s nim pro to auto zajet nebo mu dat penize a on ti pro nej zajede. pokud bude bourane, tak i opravi
6. pak uz si jen uzivej s alfou :-) -
« Bez nadpisu
Magic:
dakujem za informacie. O 155 GTA vobec nesnivam. :-) Zaujima ma vlastne na tvoj podned 155 Q4. Snazim sa zistit iba ake su moznosti jej kupy a jej co nahladsieho zoficialnenia a dostania na nase papiere. V tejto veci mam urcite kontakty, ktore budu "lahsie spracovatelnejsie" poklial to bude co najmladsi rocnik. Rozhodne ale nechcem 155 z r. 1992. Myslim, ze od r. 93 sa v AR zacali venovat pri tomto modely tak trochu bezpecnosti -spevnenia a vystuhy dveri, airbagy, seriovo ABS... Paci sa mi aj rozsirenie blatnikov na opticky pomerne uzkej karoserii, ktore taktiez prislo az neskorsimi rocnikmi. Neviem vsak ci sa tieto zmeny dotykali aj Q4. Samozrejme, ze by som mal z takehoto stroja najradsej take nieco ako zberatelsky kus, ale nechem vylucit ani prakticke vyuzitie, preto ma zaujimaju co najmodernejsie modely. Ale ked nenajdem nieco vhodne, tak to prezijem. Len chcem mat cisto na dusi, ze som to aspon skusil.
HAROUS:
Dakujem za linky, bohuzial su nefunkcne :-(. Ako by sa dalo prosim ta dostat k tym tvojim civilnym videam? :-) -
"-- skrytý --" 15.02.06 14:12
« Re: Re: Olej
hgt: 0W-30 špatné. Zásadně od 10W-40, osobně doporučuju pro turbomotory nejlépe 10W-60, protože je to vysokoteplotní olej a nevypaluje se na ložisku turba.
ALFETTA: jde o to, jaký auto chceš. Koupit 155 GTA je jako hledat jehlu v kupce sena. Jedna byla na prodej v Itálii, ale celkem rychle zmizela, když majitel navýšil cenu z původních 23.000 Eur na 31.000. Je naprosto nemožné, aby 155 GTA byla z jiného roku než 1992, maximálně mohla být koupena o rok později. Bylo vyrobeno něco přes 500 kusů (tuším 517) jako tzv. Evoluční série podle tehdy platných předpisů pro skupinu N cestovních vozů (což byl v podstatě výsměch). V letech 1991-1996 a v prodeji do r. 1997 byla základní verze - 155 Q4. Ta je ale v mnoha směrech jiná. Liší se vším už na první pohled - od skeletu, přes karosářské díly, brzdy, zavěšení (hlavně zadní), motor, převodovku až po interiér. Od uvedení AR 159 Q4 je modelů 155 Q4 na prodej podstatně víc než dříve a za mnohem rozumnější ceny. Bylo vyrobeno celkem cca 5200 ks, ale netuším, jestli se do toho počítala i GTA.
AR 155 Q4 se přestala vyrábět v 6/96 a tudíž není homologovaná na EURO2, i když tento limit splňuje (kvůli CH trhu, kde platil předpis obdobný pozdější EURO2). Kvůli tomu má poměrně podivnou konstrukci výfuku se 2 katalyzátory a hodně uškrcenou řídicí jednotku s EGR. Po odstranění těchto restrikcí se najde ihned cca 50 koní bez nějakých výraznějších investic a bez zásahu do motoru. Nedávno mi jeden známý jednu 155 Q4 nabízel za cca 100.000 Kč bez CZ dokladů. Jednalo se o verzi 167A2C, tedy bez řízeného podvozku, dovoz z I.