Alfa Romeo
Zařazení: Všechna fóra > Diskusní fórum "MotorCafé" > Alfa Romeo
-
« AR 166
to Magic: Díky za rady... Zítra (vlastně už dnes) se na jednu 2.0 Turbo pojedu podívat do Berouna je to 99, 92tkm... Píšou: "super stav, krasavec, nehavarovaný, jasný původ". Je fakt, že na fotkách vypadá velice pěkně a vnitřek je jak nový. Tak uvidím, jak to bude ve skutečnosti. Dneska jsem si četl zkušenosti s 166kama na autorecenze.cz a celkem mě to rozladilo. Není tam nikdo, kdo by byl spokojený (stále v servisu atd). To je to s tou spolehlivostí opravdu tak špatné? -
"-- skrytý --" 01.03.06 23:10
« Re: Re:
JTD: číslo mýho ICQ je dole v záložce, ale moc se na něm nevyskytuju (momentálně nedělám doma).
Artyjo: zkus značkovej servis, já to nevím, ale myslím si že ne.
Iguanna: podle dostupných materiálů se zdá, že ano. Problém je jen v tom, že nová verze existuje pouze v originále, takže se to výrazně prodraží. Máš to světla, blatníky, haubnu, brejle, příčku, držák, nárazník, výztuhu. Vyměnit ale musíš i zadní nárazník. Je navíc možný, že někde bude nějaká schválnost.
oxygen: 3.0 V6 jako motor výbornej, sice trochu papá a i to ručení není právě laciný, ale zase jde pěkně odspoda a točí se velmi ochotně. U 166 hlavně pozor na: 1. bouračky, protože dát dohromady hlavně tu zadní nápravu je a/ drahý b/náročný a častěji než často se to 100% nepovede; 2. automaty, ty se teda nevyvedly. Asi nejhorší ve třídě. Nejenže nejsou vůbec sehraný s motormanagementem, navíc jsou i poruchový.
To turbo je "jen" 2.0/205 k, ale je to taky šestiválec (12v). Jeho výhodou je nižší ručení a spotřeba paliva, která je zejména víc závislá na stylu jízdy než u 3.0. Samozřejmě máš pravdu, že limitem životnosti je turbo, na druhý straně repase turba stojí 12-20.000 Kč, což není jednou za život toho auta až taková rána. Slušnýmu člověku vydrží kolem 200.000 km, ale neřád ho umí zničit za míň jak půlku. U nás jich není moc, v I je jich víc. Pak se dělá ještě atmosférická 2.5 V6 pro takovou klidnější jízdu, nicméně není se za co stydět. TwinSparka nedoporučuju z mnoha důvodů, i kvůli brzdám (všechny V6 mají vepředu čtyřpístlky Brembo). -
« AR 166 3.0 V6
Uvažuji o koupi AR 166 3.0 V6. Zajímalo by mě, jak to je se spolehlivostí šestiválce, nebo jestli volit jinou motorizaci?
2.0 TS mi přijde rizikový a u 2.5 turbo bych se obával problémů s turbem atd. Nebo se pletu?
Na co si u 166ky dávat pozor, popřípadě s jakými investicemi počítat? Slyšel jsem, že velice brzy odchází spojka, nápravy a brzdy.... Co je na tom pravdy? Samozřejme počítam s tím, že do každého auta se sypou peníze, ale nerad bych, aby to u Alfy bylo neúměrně moc. V úvahu u mě přichází ješte Omega C, Mondeo atd. Ale Alfa je taková srdeční záležitost.
Děkuji za odpověd. -
"-- skrytý --" 01.03.06 09:43
« Bez nadpisu
Harouš> nejlacinější a přitom docela kvalitní výfuky dělá Zara (www.marmittezara.com). Ale italské dodací lhůty...už mám zase objednaný brzdy u OMP třetí měsíc....
Buď zvolíš obligátního Bosala skladem, což je průměrná kvalita za nadprůměrnou cenu, ale ihned skladem v ČR, nebo zkus www.laityng.cz a nech si u nich v Chlumci ten výfuk udělat. Pokud nebudeš chtít nějaký chromovaný pičičmundy a podobný krávovoviny, tak ušetříš a bude ten výfuk na míru. Bude tě to stát 2 cesty do Chlumce n. C. + za koncový tlumič (bez chromu) 1900-2300 Kč podle toho, co si poručíš, za střední díl jednoplášť cca 2.000 až 3.000 Kč. Prej to nejsou zlý výrobky. Já to nevím, protože na můj průměr 67,5 mm nemají ani materiál, ani ohýbačku...
theo: motor 2.2 JTS vidím jako celkem solidní volbu. S těma 1.4 turbo nevím, nikde je zatím nepoužívají a Grande Punto má údajně dostat 1.6 turbo, takže tuto informaci bych nebral moc vážně. Ale můj dojem, že nástupcem 147 bude auto spíše ala Coupé, se jen potvrzuje. -
"-- skrytý --" 01.03.06 00:05
« Re: Kupa ALFy 156 2,4JTD SW
Tornado: tak předně, u 2.4 se nejdná o 8v nebo 16v, ale o 10v nebo 20v - je to totiž pětiválec. Od roku 1997 do roku 2000 se prodával s motorem 10v/136 koní (100 kW), M.Y. 2000-2001 s motorem 10v/140 koní (103 kW) a později 10v/150 koní (110 kW). Na kombíku se první verze prakticky nevyskytovaly (vyrábí se od konce roku 99), takže máš po problému :-) A ty další dvě jsou v poho. S tím výkonem se dá ještě něco pořešit.
S motorem JTDm 20v/175 koní se k nám dostala až v "nové" kastli. Ten motor je někde úplně jinde, prakticky po všech stránkách. To samé ale platí pro cenu - je taky setsakramentsky úplně někde jinde. V případě tak nového a drahého auta přichází v úvahu i 1.9 JTDm s motorem 16v a 150k. První JTD s motorem 8v/105 koní byla trochu obraná na řízení a brzdách a výkonově dost slabá (vzhledem k možnostem auta, ne ke konkurenci). Výkonově je 1.9 JTDm 16v obdobný jako 2.4 JTD 10v, ale nemá tak pěkný chod a tak plochou křivku momentu jako ten pětiválec.
V této ceně bych se ještě zamyslel nad JTS, kterážto varianta plně výkonově odpovídá 2.4 JTDm 20v a přitom má díky lehčímu motoru lepší jízdní vlastnosti, méně se optřebovávají přední pneumatiky a zavěšení kol a spotřeba paliva je více než příznivá.
Trakční systémy bytostně nesnáším, takže snad někdo jiný to poradí. Je to samozřejmě především možný zdroj problémů. -
« Kupa ALFy 156 2,4JTD SW
Zdravím všetkých.Som rozhodnutý kúpiť ALFu 156 2,4JTD Sportwagon.
Som teraz v stave, kedy vyberám konkrétne auto a chcem sa opýtať:
-aké su významne/technické/ ročníkove zmeny na aute
- je lepšie z pohľadu jazdných vlastnosti mať v aute VDS ASR - alebo aj ALFA to ponúka ako marketingove sra*ky :?:
- spotreby motorov 8V a 16V-M-jet
- hlučnosť jednotlivých verzií motorov
Proste či je nejak zásadne lepší nový model /GUGIARO alebo tak nejak/ okrem toho, že sa mi páči viac alebo stačí aj ten starší. Prosím o seriozne rady a poznámky od ľudí, ktorý k tomu maju čo povedať /vlastné skusenosti, majitelia týchto áut a MAGICa >:D >:D /
Vopred ďakujem všetkým za rady. -
"-- skrytý --" 27.02.06 13:46
« Re: Re:
max, tomasz: osobně bych viděl nástupce 147 na platformě současné 156/147/GT. Hovoří pro to spousta argumentů. Zásadní otázkou je, jestli se bude jednat o proamerické auto jako 159 a nebo se fabrika víc soustředí na současné zákazníky (zejm. otázka hmotnosti). Já mám trochu obavu, že oproti 147 opět klesne užitná hodnota, protože zadek půjde víc do "vejce" a místa vzadu ubyde. Dál si nejsem jist motorovou nabídkou, nechápu, proč u 5D není v nabídce šestiválec, klidně 2.5. Proč není v nabídce u 2.0 JTS, ale jen TS (ale to se pravděpodobně u nástupce změní). Taky uvidíme, jak na tom bude s kufrem, zmenší-li se, opět tu bude problém...
rradik: myslím si, že tvůj výběr je o.k., já osobně bych jej ještě zůžil, protože 1.9 JTD 8v má horší řízení, horší brzdy a nejede. Osobně preferuju JTS, ale nejsem si jist, jestli se za pár let neukáže ta elektronika někde jako Achylovka (resp. že sebemenší a sebebanálnější závada se stane pro servis neodstranitelnou). Zatím tomu nic nenasvědčuje a v nejhorším si sjedeš do I díky nízké spotřebě a spojíš to s dovolenou. U 2.4 JTD je potřeba počítat s vyšším opotřebením přední nápravy a rizikové je tam samozřejmě to turbo (pokud s tím jezdil normální člověk, 200.000 km je minimální zaručená životnost a repase vychází na 12-20.000). JTD se samozřejmě nejvíc nelíbí právě studený starty a krátké popojíždění. A ještě - kombíků je dist málo na to, aby si člověk mohl nějak extra vybírat...