Alfa Romeo
Zařazení: Všechna fóra > Diskusní fórum "MotorCafé" > Alfa Romeo
-
« Re: Re:
A Hondu ti klidně jako příklad dávat budu, ona totiž ve statistikách spolehlivosti figuruje stejně jako alfa tak maximálně do 5. místa. Rozdíl je jen v tom, ža Honda shora a Alfa zespoda. A nechtěj, abych tady vypisoval další, fakt mě to nebaví. Co na tom, že někomu hučely ložiska, neměly by, ale stane se i u spolehlivějších. Nám na acco vydržely 250 000km. U běžných aut se doporučuje vyměnit je po 200 000. Jediný podvozkový díl, zralý na výměnu je v současnosti levá přední poloosa, prý je uvolněná. po 300 000, prosím. A motor potřebuje jen filtry a olej. Opravy na kastli - zarezlá táhla otevírání zadních dveří (moc se za ty roky neotevíraly)- fakt těžké závady. Moc se za Hondu stydím. A taky se nám zlomil kolíček na víku loketní opěrky, zaskakující do opěrky, šmejd jeden. Asi 2x nám praskla žárovka, 1x odešly tlumiče (divné,co?), trochu je uvolněné zavěšení pravých dveří. Kastle trochu pokulhává za podvozkem a motorem. Ale o ty dve věci jde především, ne? -
« Re:
Vtec zapíná podle modelu mezi 3500-4500, u S2000 dokonce při 6500 otáčkách, tak ne při 2800. To je divné, že ti vadí, že musíš motor Hondy točit. To by ti jakožto alfistovi, člověku se sportovním ježděním v krvi, mělo vyhovovat, ne vadit. Tomu se totiž říká sportovní charakteristika motoru (dělá to i Ferrari modena). Chápu, že to tobě, majiteli TD nic neříká. Ty se pohybuješ se svým nafťákem v nízkých otáčkách. Pak ale nevím, proč máš alfu. Motor s VTEC je veliká výhoda, ne nevýhoda. Pokud chceš jet na spotřebu, řadíš pod přehozením vačky, pokud chceš ukázat koncovky výfuku Alfě 164 Td, kopneš tam trojku, přelezeš 4000ot a - jaká byla? A ty, s td, ŽEROUCÍM 12 LITRŮ, BUDEŠ MLUVIT O SPOTŘEBĚ HONDY, JO? -
« Bez nadpisu
ahoj Romane, moje tuningová 164TD je rok 1995 "supra" spotřeba je 11-12l/nafty na 100km.
kolik vydrží motor těžko říct, má najeto 210000km
z toho 35000km s čipem, mám ještě jednu 164TD rok 1988 ta má najeto 430000km a kupodivu stále docela slušně jezdí a to na bionaftu.
Kingu dovolím si trochu odporovat tomu, že Alfa nabízí jen výkon a Honda výkon a spolehlivost.
Mám možnost jezdit v Civiku 1,5iLS VTEC který má psaný výkon 76kW rok 1997 má najeto 52000km, rád bych věděl kde ten výkon sebraly pokud to netočím nad 4000 otáček tak nejedu, ten VTEC u Hond je pěkná věc ovšem zapíná při 2800 otáčkách a pak se nedomluvíš se spotřebou. Spolehlivost? možná pokud měníš každých 50000km zadní ložiska a gumy v oknech možná. Já netvrdím že Alfa nemá chybu, ale Hondu bych zrovna za příklad nedával. Mimochodem díval ses na test nového Accorda, nic moc když zadní ložiska začnou hučet po 200km!
-
« Re: to: King
A pokud jde o "italský" common rail, musím vás zklamat. nejde o italský systém, ale o výsledek spolupráce 3!!!!! megakoncernů a to Mercedesu, Fiatu a Peugeot/Citrónu, protože všichni už měli bobky z náskoku VW v dieselech. Jo, ty si vážně romane myslíš, že máš v Alfě 164 technický klenot? To tě lituju. Víš vůbec, kolik jet se vyráběla? za dobu své existence vystřídala 4 motory!! No, já fakt nevím. Ale pokud ji máš v jasně červené barvě, s min. 16"elektrony, tak bych se svezl. Jinak se přiznávám, že jsem s Alfo NIKDY nejel. -
« Re: to: King
koukám že mě tu berete jako úhlavního nepřítele. tak se budu bránit. Ta statistika pochází z BRITSKÉHO časopisu Car check (nikoli tedy z germánského). Konkrétně jde o statistiku "Problémy s novými vozidly za posledních 12 měsíců" 'Novými vozy je myšleno auto do 3 let. Alfa skončila ze všech světových značek na ostrovech prodávaných - hádej - POSLEDNÍ. Dokonce za opelem, který je považován za největší *. Z toho plynou dvě věci: Buď jsou 156 a 166 úplně stejné krámy, jako Alfy byly v minulosti, nebo jsou naprostý * modely 145 a 146 a tím statistiku kazí. To fakt nevím. romane, nakonec tě asi trochu vyšoknu: Nejsem vůbec rád, že tomu tak je, jsem z toho nasr.... úplně nepříčetně, protože tím zakopou nejlepší design konce 20. století. Ano miláčku, Alfy se mi líbí ještě víc, než "moje" Hondy. A to je co říct. Od svého auta očekávám výkon a spolehlivost. Alfa nabízí jen jedno, Honda obojí. -
« to: King
Velmi si mě potěšiol, že se bavíš,...to já se po tvém příspěvku bavím ještě více. Je vidět, že jsi alfu v životě neměl, nikdy si ji neřídil a že teda vlastně vůbec nevíš, o čem píšeš. Nevim, jaké máš na mysli statisktiky poruchovosti, nicméně, pokud jsou německé, tak se jim samozřejmě nedá veřit. Tak za prvé - musíme se bavit o nových, nebouraných autech...- pak tedy plechy sedí stoprocentně ! - mimochodem, psal to i automotorundsport, a to je teda co říct. To samé se dá říct i o plastech, jen v minulosti alfa používala nějaké šitové vrzající plasty...ale to je už pryč. co se týče motorů, tak jsou téměř nezničitelné, přes svůj poměrně vysoký výkon. Alfama jezdím už asi pět let a mají ji všichni moji kamarádi a nikdo s motorem neměl žádný problém. Měl sem 2.0 TS, který měl najeto 300.000 km a komprese, jako nový. já sám mám na 3.0 V6 najeto asi 170.000, taky bez problému. Obávám se, že motor je věc, která to auto přežije. Můžou být samozřejmě i vyjímky, ale to je u všech aut. S tím reznutím máš pravdu jen u velmi starých modelů, nebo u alfy 33/ale tu žádný alfista moc neuznává/. Jediný problém, který u starších alf býval, je problém s elektroinstalací. S tím, že je skoro nikdo neumí opravit máš také pravdu, ale je to daný tím, že jsou vybavený velmi progresivní technikou, na kterou tu bežný opravář nestačí. vetšinou nechápou proč to je tak udělaný a jak to vlastně funguje. Ale ani Ferrari ti tu nikdo moc neopraví. -
« Re: Alfa Romeo
2roman: tiez mi sice dizle k Alfe velmi nepasuju, ale ked som sa povozil na 164 TD a 166 JTD, zaspieval som inu... Hlavne ta nova s common railom je fajn, slusna dynamika (napriek relativne nizkemu vykonu), a co ma dost nasralo, ze to malo zvuk v interieri lepsi, ako benzinove verzie (nemyslim hluk, ZVUK) :-) -
« Re: Alfa Romeo
2king of the road: mas uz statistiky poruchovosti Alfy 166? A s ktorymi nemcurmi ich chces porovnavat? Odporucam take bavoraky, pretoze to je znacka, proti ktorej nove Alfy jednoznacne idu. A tam to uz s tou "bezporuchovostou" nemcov uz take ruzove nie je, vsak?
Motory mnoho nevydrzi? Kolko si na alfach najzadil? Moja posledna 164 V6 mala 200k, a na motore sa robila iba bezna udrzba - sviecky, olej... Rakuski servisaci tvrdia, ze konkretne ten stary trojlitrovy motor vydrzi 500k bez generalky, nemam dovod im neverit. Nikto netvrdi, ze su Alfy mimoriadne spolahlive, ale proti europskym autam su modely z poslednych 10-tich rokov plne porovnatelne. A stare boxery su v poruchovosti na tom urcite lepsie, ako sudobe motory inych znaciek.
Odhliadnuc od toho, ze nove Alfy uz nemaju s klasickymi Alfami vela spolocneho. Zvuk, podvozok, charakteristiky motora, dizajn, vsetko je v novych generaciach navrhovane do konkretneho segmentu aut so sportovo-luxusnym charakterom. Dlho som sa tesil, ze vymenim 164-ku za 166-ku, ale po par sto kilometroch som sa zbadal, hlavne ten 24v trojlitrovy motor je dost spraseny, v porovnani s dvojventilovym dedkom.
Ale odkaz na tie statistiky by si hodit mohol... -
« Re: Alfa Romeo
se docela bavim: říkáte, že alfy jsou krásná, spolehlivá auta, jen trochu nesedí plechy, plasty, motory mnoho nevydrží, rezaví, nikdo je neumí opravovat. Fakt bych do toho šel. Souhlasím, že mají image a výkon, ale to bohužel nestačí. Moc jsem si přál, aby 156 a 166 začaly bý kvalitativně na úrovni germánů, když je v designu hravě předčí. Bohužel, nepovedlo se, soudě podle statistik poruchovosti, tak je mi smutno. Nechtěl bych auto na kutilství a servisy, chci s ním jezdit. A jako co, že jsi jel s alfou na 3 válce 120? Já jezdil s felicií na 3 válce 10 000km. A rychleji. -
« Re: Alfa Romeo
ale jo,..alfa má super motory,..., zřejmě jedny z nejlepších, ale mě ta nafta taky moc k těm autům nejde...zajímalo by mě, kolik ti to baští s tímhle tuningem ??? a kolik si myslíš, že ten motor asi tak vydrží ??? moc dlouhou životnost bych mu nedával...:O) -
« Re: Zkušenosti s Alfinou
No nevim....s Alfou 33 nemám moc zkušeností. Není to typický alfacký auto, protože se nevyráběla u Milána, ale někde na jihu Itálie... Motory byly tuším typu boxer...celkem výkonné, ale žíznivé...a plechy a dílenské zpracování taky nicmoc...prostě jih...no...tenhle model udělal alfě trošku ostudu. Praktický zkušenosti mám s alfou 75,155,164 a 156. Motory super, plechy taky..., jen u 75-ky trochu horší interier/hodně špatný typ plastů/. Jinak je fakt, že alfu u nás neumí skoro nikdo opravit,...naštestí znám pár nadšenců. Naštestí je nemusím moc obtěžovat...moje alfa je zatím spolehlivá. -
« Re: Alfa Romeo
Zdarec, jezdil jsem s Giuliettou 2.0 TD rv84 neco pres rok. Muzu rict, ze Alfa na me zapusobila, ma opravdu neco do sebe. Ale clovek se musi povznest nad technicke problemy a musi byt kutil, protoze tyhle auta umi malokdo spravit. Tehnhle motor ma delene hlavy a s tim byly porad problemy (pri takovych tlacich ?!) Ale kdyz jela tak jela , dokonce jsem jel z Nemecka na 3 valce (vyfouklo to ) po dalnici porad 120 :-)
Dalsi jsem mel Giuliettu 2.0 benzin 2xOHC rv85 - to byl motorek ,poteseni oka a ucha. Az na tu korozi byla dobra.
Přihlásit se • Zaregistrovat Pro přispívání do této diskuse musíte být přihlášeným registrovaným uživatelem!
Protoze se pohybuju v limitu 500.000 az 600.000 korun, mam na vyber bud Alfu 146 1.8/106 kW
nebo Civic 1.6/85 kW. Ojetinu nechci.
Alfa se mi z laickeho pohledu libi vic, pochopitelne asi i lip pojede. Trochu mne odrazuje ta diskutovana spolehlivost a kvalita. Ale zase - bavime se o modelu Alfy z roku 1999 a ne o nejake ojetine z roku dva tri - navic pocitam, ze jakmile najedu 100.000 km, tak ji prodam.
Mate nejake adresy na internetu, kde bych mohl si mohl ty vami zminovane zebricky kvality/poruchovosti sam prohlednout?
Diky.