Alfa Romeo
Zařazení: Všechna fóra > Diskusní fórum "MotorCafé" > Alfa Romeo
-
« Re: Alfa GTV versus Ferrari
Alfa GTV se mi taky nezdá špatná, ale nikdo mi ji ještě na vyzkoušení nepujčil.:) Tak dejte vědět, jak na tom je,...hlavně podvozkově, ty motory docela dobře znám. Novináři z AutoMotorundSportu byly z jejich jizdních vlastností docela hotový,...dali ji skoro u všech měření maximum bodů,...tak doufám, že si to zasloužila. -
« Re: Alfa GTV versus Ferrari
Já ne. Na to abych s ním lítal po okreskách je ho skoro ąkoda a na to abych ho leątil v garáľi mě zase neuľije. A jezdit po dálnici mě aľ tak nebere. Je to divný, ale jsem asi jeden z mála lidí na zeměkouli, který nechtěj Ferrari. Ale svízt se v něm po okruhu, to jo, toho se jednou doufám dočkám ;-) -
« Re: Alfa GTV
Je to samozřemě FWD, zákl. tech. údaje najdeą na AUTO.CZ/katalog, podrobnějąí údaje ti jistě rád zodpoví prodejce - jestli chceą, můľu ti zkusit dohodnout předváděčku. Jestli nechceą, tak tam zajdi sám. Kdyľ tam přijedeą v A8, tak ti půjdou na ruku sami. Zatím sem v ní nejezdil, takľe k tomu nic. S designem máą pravdu, mě se líbí moc a nejhezčí je podle mě verze bez střechy. Z barev se mi nejvíc líbí černá v kombinaci s červenou kůľí.
BTW - ale kdyľ spor»ák, tak pořádnej ne? Co ty třeba na Lotus? Nebo Marcos? To je přeci jiná káva ... -
« Alfa GTV
Máte někdo info o Alfě GTV? Tohle autíčko se mi docela (vzhledově) líbí a zajímala by mě cena, výkon motoru, poháněná náprava (asi bohužel FWD, ne?), převodovka, použité ESP/ABS/BAS systémy, typ klimatizace, hi-fi systém, možnost integrace telefonu, zadní sedadla, atd. Jediný zápor jsem opticky viděl snad jen na tom, že je tak málo místa ke stropu. Jako sporťáček a tedy třetí auto do rodiny bych to možná uvítal. Má to nějaký prodejce v Praze, okolí Prahy, či i v Brně skladem a na předváděčku? -
« Re: AR 166
2hop: Prispejem aj ja do sudka... Ak porovnavam moju staru 164v6 (2v motor) s novou 166v6 24v, ktoru si kupil sef, ta stara vzhrava na celej ciare, velmi lutujem, ze som ju musel predat (mala cez 200k). Podvozok je u starej nepomerne lepsi (trochu na ukor komfortu), ale drzal ako pribity, novu je komfortnejsi, odladenim niekde blizko Mercedesu E. Nie zeby to bolo zle, ale je to ine, a sportovy podvozok to ozaj nie je. Co sa tyka motoru, odhlucnenie a najma ZVUK (u Alfy tradicne vynikajuci) su o dve triedy horsie, ako u starej. Vlastnosti motora - novy je sice vykonnejsi, ale starsi bol o poznanie pruznejsi, nebolo ho treba vytacat. Celkovy zazitok z jazdy starou a novou Alfou bol v starej urcite lepsi, napriek tomu, ze nema plnu * elektroniky a 5-palcovy displej. Som rad, ze na tej novej jazdit nemusim, uz je to proste auto, ktore sa jazdnymi vlastnostami velmi nelisi od inych aut jej segmentu, inymi slovami - uz to nie je Alfa. -
« AR 166
Zrovna dneska jsem mel to stesti a dostala se mi do ruky AR 166 2.5V6. Ujel jsem s ni asi 100km, mix mesto/dalnice/okresky.
Designove krasne auto, pokochat se muzete i pohledem pod kapotu. Co me velmi mile prekvapilo bylo dilenske zpracovani - i kdyz u auta za milion se to asi ocekava. Interier me v realu zas az tak nebere, mozna by na ukor "sportovnosti" mohl byt trochu "noblesnejsi". Sedacky nejsou spatne, ale na me byly snad az prilis siroke. Ve stredove konzoli je zabudovan velky barevny displej, ovladajici snad vsechno mozne (tzv. mysi kino). Neustale je na nem sposte udaju, pod nim je spousta tlacitek a nejake kroutiky. Proste zalezitost pro hracicky. Me to spis rozptylovalo, treba kdyz jsem se tam snazil najit udaj o okamzite spotrebe, navic je to dost mimo zorny uhel ridice, takze kdyz se chcete podivat, tak nevidite co se deje pred autem.
Jizdni dojmy: sqele odhlucnene, zejmena aerodynamicky hluk je minimalni. Motor na volnobeh moc neslysite, za jizdy je slyset pomerne dost, ale naprosto mi to nevadilo, spis naopak, zvuk je to krasny a jaksi "uklidnujici". Vykon motoru (190k) je postacujici, auto je celkem hbite, i pri vyssich rychlostech zretelne akceleruje. Ale "cuore sportivo" to zas neni. Asi by to chtelo 3.0V6 (225k), pak by to asi bylo ono. Dost me zarazilo to, ze omezovac je nastaven na 7000ot/min, pricemz motor dosahuje nejvyssiho vykonu pri 6600ot/min. Urcite se na to da zvyknout, ale musite sledovat otackomer, protoze jinak vas omezovac dost surove "utne", coz je zvlaste pri predjizdeni dost neprijemne. Zatah motoru odspoda neni nijak uchvatny, teprve kolem 4000ot/min zacina vyrazne tahnout. V teto souvislosti me trochu me vadilo odstupnovani prevodovky. Pri beznem rozjezdu je vse celkem v poradku, ale pri ostrejsi jizde v pomalejsich zatackach je dvojka moc dlouha, je treba pouzit jednicku, coz zas vyzaduje trochu cviku. Jeste kratce k odezve motoru na pohyb pedalu plynu. K dispozici jsou dva mody, prepinatelne tlacitkem na stredve konzoli. V beznem rezimu je odezva velmi plynula, pokud uvolnite pedal, motor velmi plynule prejde do rezimu brzdeni, pokud jej zase seslapnete, zas velmi plunule zacne tahnout. Velmi prijemne a pohodlne. Ve sportovnim rezimu je odezva okamzita, pri nesetrnem zachazeni je motor trochu "nervozni" nebo spise "nadrzeny". Ale pro ostrejsi svezeni je to to prave orechove.
Podvozek je supr. Na rovne silnici jede auto jako po kolejich, zatacky na dalnici rekneme ve 170 jsou pozitek, auto se temer vubec nenaklani. Hranice adheze jsem sice nezkousel (preci jenom je to dost drahy auto), ale pocitove mi prijde ze auto bude dobre vyvazeno, zadna vyrazna nedotacivost. Pri nizzsich rychlostech v zatackach s nekvalitnim povrchem prekvapi vysoka mira komfortu pri zachovani velmi dobre adheze. Velkou pochvalu zaslozi brzdy. I pri trose snahy se mi nepodarilo dosahnout patrneho "fadingu". Jejich ovladani sice vyzaduje trochu cviku, protoze pri spise malem tlaku na pedal brzdi relativne malo, pokud vsak pritlacite, stavaji se az trochu jedovatymi. Nic proti, jen to chce si zvyknout. Posilovac posiluje pomerne dost, ale to je vec ktera me osobne nevadi.
Takze abych to shrnul: je to predevsim sedan/limuzina, je to pohodlne, krasne a docela vykonne. Libi se mi design exterieru, podvozek a brzdy. Motor neni spatny, ale neni to "Cuore Sportivo". Trochu mi vadi interier a "mysi kino". Spotreba byla pri pomerne dynamicke jizde kolem 13L/100km. -
« IMOFA
no nevim, jestli jsem měl štěstí, ale když byl den otevřených dveří kvůli Fiatu Punto u IMOFY na Praze 4, tak nejen, že jsem měl možnost se nechat svézt, ale dokonce mi dali klíče od Alfy 156 Selespeed, ať si ji vyzkouším sám. To jsem teda ještě nikde nezažil, zvláště, když na mě muselo být vidět, že na ni ani nemám peníze. Tak jsem do ní nasedl a dobrou půlhodinu s ní jezdil. ale jinak máš pravdu,...tyhle auta jinak dostávaj novináři a ty s tím opravdu jezdí jako prasata...což jsem také zažil. Předváděcí auto bych si už po zkušenostech asi nekoupil,...jedině by bylo o dost levnější. -
« Re: To: tomlin
Tak to jo. A s tema predvadeckama mas asi taky pravdu, stacilo mi svezeni s Mondeem 2.5, kdyz meli u Forda den otevrenych dveri ... ale zvuk to melo hezci nez A6 2.8 quattro. V Alfe jsem bohuzel nejel - oni se k tomu vozeni moc nemaji (na druhou stranu, pokud tam dobehnes s paklem petitisicovek v ruce, tak to asi nebude problem) -
« Re: To: tomlin
No jo, 156ka je naprosto super - alespon co se vzhledu tyka, nic hezciho jsem nevidel. Ale protoze chci alespon 1.8 motor a klimatizaci, obnasi to bratru 720 tisic (nejmin) a to je o 150.000 vic nez za stejnou 146ku.
To leda fakt nejakou zlevnenou predvadeci, ale tam si zase rikam, ze asi nebude tak uplne idealne zajeta a ze s tim asi na tech predvadeckach jezdi jako prasata.... -
« To: tomlin
Rekl bych, ze to s tema novyma Alfama nebude tak spatne, protoze jejich majitele (soude podle inzertnich platku) se jich vubec nezbavuji, narozdil od ruznych Opelu, Fiatu a Hond (sorry Kingu :-) Muj tatik furt ciha, az se objevi nejaka vhodna 156-ka, a porad nic. A kdyz uz, tak za skoro plnou cenu. Jo a ten motor neni vlastne 1.8, ma jenom 1747 ccm, ale 1.75 by asi vypadalo dost blbe :-) Mimochodem, jeste chvilku se rozhoduj, a nasetris si na 156-ku 1.6! -
« Re: to: King
1. k tomu commonrailu...to co píšeš je možný, ale já nevim, co je pravda,..., když bylo uvedený první auto s tímhle systemem/myslim, že to byla práve 156/, tak se uvádělo, že to vzniklo spoluprací Fiatu s firmou Bosch/je to tak i v nějakých firemních materiálech/,...potom se psalo, že to vzniklo spoluprací Fiat, Mercedes, Bosch...a to byla také poslední verze/tu tvoji neznám/...jinak v odborných publikacích se uvádí, že je to technologie vynalezená Fiatem...A pak si vyber...:O) 2. Můj kamarád má už asi skoro rok 156-tku a taky s ní nemá potíže,...tak nevim, kde se ty údaje berou..., jediný problémy o kterých vim, je, že v těch prvních autech byla chyba ve vstřikování/mimochodem Bosch/. Spíš, než suché statistiky by mě zajímalo s čím je na těch autech problém... 3. 164-ku už nemám,...bylo to na mě moc velký auto, mám jinou alfu... jinak proti 164-ce nic nemám, byla super..nevim, co se ti na ni nelíbí. Zkus se někdy alfou svíst a věřím, že názor změníš, stekně jako já,...dříve jsem měl Mitsubishi a kámoš mi pujčil na půl dne alfu,...nebylo co řešit. 4. MD má nachipovanou 164TD prý na 160kW, tak se nediv tý spotřebě. 5. Nevim c čem ti přišli alfy pozadu ??? 6. Mám rád Hondu, přijde mi jako dost sportovní,...ale ty motory jsou hodne vytlaceny na výkon a méně na průběh tocivýho momentu. To co ti u 600kg, nebo kolik vlastně má formule jedna nevadí, to ti u 1200kg auta může dělat velké potíže. Prostě zhruba do 5000 ot/m se neděje nic, a to každýmu nemusí vyhovovat. Nehledě pak na vyšší spotřebu.... Ale nikdy bych hondu neřadil nad alfu. max. tak nastejno s tím, že alfa je hezčí...
Přihlásit se • Zaregistrovat Pro přispívání do této diskuse musíte být přihlášeným registrovaným uživatelem!