Alfa Romeo
Zařazení: Všechna fóra > Diskusní fórum "MotorCafé" > Alfa Romeo
-
« Romanovi
Ahoj Alfisto! Chapu, ze jsem Te ranil, ale bohuzel nekradu. Navic znam nekolik lidi, "motoraru", opravdovych fandu, co toho o motorech vi strasne moc, a maji zlaty ruce, "sluchari", kteri nakonec vzhledem k penezum stejne prisli ke krizku. A jezdi na plyn nebo bionaftu, i kdyz se zaprisahali, ze nikdy. Jo "never say never". Ja si puvodne chtel koupit na cesty nejaky nemecky kram a k tomu na svezeni Integralu. Jenze pak se podivas na konto v bance a spadnes na zem. Takze kompromis. Navic plyn do aut montuji a ta zarizeni vyrabeji hlavne Italove. Ostatne pokud mate nekdo kontakt na toho chlapika s 164 na plyn prosim o nej. -
"-- skrytý --" 21.02.00 23:17
« Re: Pozdrav vsem Alfistum
Konecne HOT TEMA. Servis. Alfa ma naprosto pruserovy servis v Cechach, Nemecku, Rakousku, Svycarsku a USA. Dobre i spatne ma v Anglii a Nizozemi. Vynikajici servisy ma ve Francii, Recku, Spanelsku, JAR a v Italii. Tam ti ji opravi kazdy manik ve stodole tak, ze se o tom nasim znackovym servisum ani nezda. Italove maji auta v krvi od Boha. Kdyz pritahnes auto z Imofy, musis dotahnout vsechny spoje, upevnit vsechny kryty, srovnat nastaveni geometrie, atd. Ale jinej servis, kde by ti Alfu znicili tak malo jako v Imofe, neznam. Privez ji k MATovi, a uz nikdy neodjede. Uvidime, jak si bude stat zavodnik fordista. Kdo znate servis na AR napiste. -
« Re: MBP
No teda to si me ranil. NEchces radsi alfu prodat a koupit si neco jinyho na plyn. Opravdu to nemuzu ani cist. Vrazda tak skvelyho motoru, to snad ani nemyslis vazne... uz jsem sice videl alfu 164 Quadriofoglio na plyn, takze to asi jde, ale ja bych to nedelal...:( -
« Pozdrav vsem Alfistum
Zdravim vsechny Alfisty, diky za rubriku. Konecne neco o autech se srdcem, ktere se taky srdcem kupuji. Uz mam dost tech nemeckych popelnic. Ted se ale chci zeptat na neco, co patrne opravdove Alfisty tezce rani. Ekonomicka nutnost me donutila k rozhodnuti dat do 164 2,0 TS plyn - LPG. Mate nekdo prosim zkusenosti a provozem Alfy na LPG? Budu vdecny za kazdou radu a doporuceni. Cetl jsem, ze u Forda predelali na LPG motor o 250 PS. Ta moje krasavice jich ma jen 150. Nebo myslite, ze je lepe dat LPG do 3,0 litroveho motoru? Lovato vyrabi zarizeni na prestavbu i AR dvoulitru turbobenzinu. Diky predem za jakoukoliv radu, jen me prosim neodkazujte na rubriku LPG. Tam pisi jen lidi, co jezdi VW-Skodovkami, kteri navic vubec nevi co to je motor. Jeste druhy dotaz. Vite nekdo o solidnim servisu na AR - Cuore Sportivo? Diky a s pozdravem Alfista MBP -
« Re: K:164
2McStinger: z trojlitrov odporucam radsej dvojventiloveho deduska. Nie je sice vykonnejsi ani rychlejsi oproti 24v alebo preplnaneho dvojlitra, ale jazdilo sa mi s nim o poznanie prijemnejsie, a dlhsie vydrzi (najviac optimisticke predpoklady su 500k do generalky). Do tych 200k mozem potvrdit, okrem sviecok ziadny iny problem nebol. Je to moj milacik, skoda, ze sa nemontoval aj do Q4, to by som si ponakupoval do zasoby :-)) Ma malu nevyhodu - strasne pomaly sa hreje, v zime sa zahrial tak pred Brnom, ale na zimu velke auta aj tak nie su bohvieco, je lepsie ho nechat zaparkovane v garazi :-)
2magic: vedel by ten znamy doviezt auto aj na Slovensko? Mozes mi na seba hodit kontakt? rado@novycas.sk. Dik. -
"-- skrytý --" 17.02.00 20:30
« Re: K:164
Samozrejme. U AR 164 povazuji prave motor 2.0 V6 TB za nejlepsi volbu. Jeho prubeh tociveho momentu sice neni ve spodnich otackach tak drasticky, jako u 3.0 V6 24V, ale od 3500/min si drzi svoji uroven az do 6500/min. Turbo ma prijatelnejsi spotrebu paliva, nez ctyriadvacetiventil, hlavne na dlouhych cestach, kde turbo moc tlaku nedava. Navic je - kupodivu a na rozdil od fabrickych udaju - ve skutecnosti o neco malo rychlejsi. Z 0 na 100 km/h zrychli za 7.44, maximalka je 248.9 km/h, zatimco u 24V je to 7.76 a 245,8 km/h. Zdroj> Automobilismo 1999. Nevyhodou V6 TB je - stejne jako u 3.0 12V maly uhel opasani praveho vackoveho hridele, takze je lepsi menit rozvodovy remen po 40.000 km [fabrika uvadi 60.000] vcetne kontroly gumicek napinaku, kolem kterych casto dochazi k prolinani oleje a tim poklesu napinaciho tlaku = remen je volny a po prave vacce se sklouzne. Tento problem u 3.0 24 V neni. 3.0 V6 24V ma ale zase lepsi brzdy. Jinak urcite doporucuji model 1993 a novejsi, ne vsak starsi. Novejsi modely maji uplne predelanou predni napravu se zesilenymi rameny a silentbloky, lepsi trakci v zatacce, prepracovane brzdy, atp. Jina jsou i svetla [cocky] ale ta se daji pouzit i na starsi 164. Voditkem na prvni pohled muze byt ovladani klimatizace cernymi tlac. zvrchu a dva LCD displeje na stredove konzole. V pripade zajmu znam slusneho cloveka, ktery by ji z Italie mohl dovezt se zarukou. -
"-- skrytý --" 11.02.00 00:00
« Re: AR 75 2.0TS r.v.89
Mne zajima mnohem vic treba 155 Q4 a to nejlip v provedeni GTA, ale je draha a neda se sehnat [a hlavne je draha]. Nebo 155 V6 Ti by uz vubec nebyla marna, ale kolik jich asi je? Mimochodem jedna by se letos mohla objevit i v ME v kopcich. Tak schvalne - uvidime. -
"-- skrytý --" 08.02.00 16:30
« Re: AR 75 2.0TS r.v.89
Alfa 75 TS byla fakt super, ale znam vetsi bombu. AR 75 1.8 Turbo Evoluzione! Amerika mela 155 koni, QV 168 koni a Evoluzione az 286 koni. A kdyz se hezky oplastovala a postavila na lepsi kola (ty original byly udesny) tak to byla primo rozkos. S vyfukem os Supersprintu nebo OMP, ostrjma vackama, Eibach perama a Ohlins tlumicema - to nemelo konkurenci. Tusim , ze v r. 1989 ziskala i titul v cestakach. Stejne jako Lancia v rallye. Jenom Ferrari jim to zkazilo a nevyhralo nic. Smula. -
"-- skrytý --" 08.02.00 16:19
« Re: AR 75 2.0TS r.v.89
Mozna by nebylo spatny vyhlasit anketu o petasedmu v nejlepsim stavu. Treba jich neni u nas zase tak malo, problem je v tom, ze kdo ma dobrou, ten ji neproda. Druhej problem je prece v tom, ze treba Auto Zatti chce za 1.8 T Evoluzione z roku 1987 "pouhych" 15 000 DM. Kdo da za 13 let stary auto 350 litru? A jeste za tak osklivy? Ani holku na to nesbalis! Za ty prachy jsou mnohem hezci buchtolapy, tak kdo by je k nam vozil? Vzdyt by je ani neprodal! A u nas se prodalo asi osm kusu. -
"-- skrytý --" 08.02.00 16:11
« Re: AR 75 2.0TS r.v.89
Tak znova
Alfa 75 ma zadni napravbu DeDion. Jeji nepochybnou vyhodou je zachovani staleho rozchodu kol v zatácce i v pripade, ze jedno kolo ma drahu pokrivenou treby dirou. Naprava se sama v zavislosti na pusobicich odstredivich silach nataci podle osy problizne v 60% delky celeho auta. To je super a diky tomu muze 75 rezat zatacky jako maloktere jine auto. ALE: naprava DeDion je strasne nakldna na vyvoj, draha a narocna na vyrobu a hlavne strasne TEZKA, protoze funguje jako zkrutny prvek, takze ji nelze vyrobit z lehcich materialu nez je "pruzinova" ocel a nelze delat tenci steny. Protoze by tedy 75 mela velke neodpruzene hmoty, kotouce se premistily k prevodovce, protoze tim se odlehcilo asi 6,5 kg na kazdem kole. Jenomze - kdo menil desticky tak vi, ze mu trvalo stejne dlouho, jako vymena prevodovky u Favorita. Navic se tyhle brzdy nachazeji v oblasti velkeho podtlaku, takze se spatne chladi. U 75 do rijna roku 1990 jsou navic vzadu bud ATE nebo Lockheed brzdy, ktere stoji za starou belu. U modelu QV od r. 1991 jsou ostrejsi Bremba, ale brzdy jsou porad nejvetsi slabivou AR 75. Mozna u 1.8 turbo Evoluzione jsou lepsi, ale kdo s ni jel? V dnesni dobe by se tenhle problem dal vyresit stejne jako u zavodnich 75: kapalinovym chlazenim s trojici desticek. Ale ta cena, ta cena...
Jinak dekuji vsem za poznamky o servisech. Ostatne magicu, nedelas u Imofy?
Ahoj, zdravim vsechny Alfisty MBP