Alfa Romeo
Zařazení: Všechna fóra > Diskusní fórum "MotorCafé" > Alfa Romeo
-
« Re: alfa 166
2Matus: a preco s tym nechodite do servisu do Rakuska, ako som ti radil? Potom sa necuduj, se tam technik caruje s automatom... A pokial nechas rozoberat komplet dvere len kvoli nejakemu namazaniu, koledujes si o to, ze ti za dva mesiace zacne vypadavat central, okienka, ze zle nahodia panty alebo nieco podobne.
Inak na tie 4 mesiace to je fakt dost. Sefova 166 V6 je zatial OK, uz ma tusim rok. Uz to je tak, casy relativne spolahlivej 164-ky su prec, plna * elektroniky - a navstevu servisu kazdy mesiac mas zarucene :-(( -
"-- skrytý --" 01.03.00 16:20
« Re: Magic
Jasne, ze mas s oktanovym cislem trochu pravdu, ale ono je to slozitejsi [ciste podle te chemie nemuze byt preci vyssi, nez 100]. Aditiva, mezi nez se pocita ledacos, prave zpusobuji zpomaleni horeni a tim dochazi k posunu urovne detonaci. TwinSpark ma jednu ze svicek umistenou blizko antidetonacni sterbiny a v podstate tu jde o vireni a spalovani ruzne bohatych urovni smesi, nikoliv o rychlost horeni. Co se Ameriky tyka, tam je to neco jineho, to jsou OHV motory s litrovym vykonem do 50 koni, takze hlediska spalovani smesi jsou uplne jinde. A posledni / neznam uplne presne statistiky, ale vim kde je sehnat, takze se muzu zeptat, kolich aut na LPG treba vloni shorelo. Fakt je, ze se z 75% bude jednat o neodbornou instalaci. -
matuS 01.03.00 00:00
« alfa 166
tak som tam dnes bol. to ICSko nemozu uznat, lebo nemrzne , btw cely ten system stoji 100.000sk, neda sa vymenit len display, ale len cela cast palubovky...
ale su to absolutni *, ten technik, co stym autom so mnou jazdil bol strasny mantak, asi siel prvykrat s automatom - zastavoval na cervenej a asi pri 20km/h tam zacal * Pcko, cele to zachrapcalo, no najradsej by som ho zabil. potom ked zastavil pred servisom, najprv vypol motor a az potom dam drbol Pcko, no magor. som ho na to upozornil, potom uz s tym robil normalne.
tie brzdy nespravili, lebo ze je to prirodzene. mate plz niekto automat, a tiez vam robi, ze ked je Dcko a pomaly pustate brzdu, tak auto ako sa pomaly rozhybava tak vrzga?
svetlo spravili, aj tie dvere, ale vrzgot stale ostal, zevraj na to potrebuju viac casu a musia to cele rozobrat a tie stykove plochy (zrejme vrzga kozeny obklad o plech dveri) namazu silikonovym olejom - to som im poradil ja. asi mozem zacat robit servisaka.
jo aj ten reprak spravili.
platil som "len" 550sk za halogen, zda sa mi to skurvene vela. ale najsamlepsie je, ze tam mozem ist zasa aby tie dvere poriadne spravili.
jo a to ICSko, dal som si zavolat sefa a snim som sa dohodol - uznal, ze by bolo zbytocne keby sme ho v takej veci odrbavali, a ze skusi u importera zohnat nove ICSko, som zvedavy, ci to neboli len reci.
P.S.: pytal som sa predavaca, kolko 166tiek predali. zevraj tri-styri. takze imho 3. z toho ma jednu sef... -
matuS 28.02.00 22:04
« alfa 166
alfa romeo, cuoere sportive, la bamba enonuno, ale ta fotrova 2.5l automat ma par poruch. idem s nou zajtra do servisu a mam zoznam poruch: 1.nejde jeden reprak
2.nejde lave svetlo (odpalena ziarovka, ale je normalne, aby sa po 4 mesaicoch odjebala halogenka?)
3.buchocu zasa prave dvere
4.pokazene otvaranie pravych dveri
5. 5 palcovy display nejde citat ked je pod nulou
6. nieco buchoce v stlpikoch
7. pri slabom zosliapnuti brzd a uvolneni je pocut nejaky divny skripot
8. kryt na nalievanie vody do ostrekovaca odjebany
na 4mesacne auto celkom dost, nie? -
"-- skrytý --" 23.02.00 14:20
« Re: Prosím poraďte !!!
Jo a ještě pro ty úplně nejchytřejší. Prosím hlavně nepište, že italský auta sou šmejdi. Teď zrovna mám Lanciu Deltu, a to co mi nabízí za tak malej peníz je prostě super. Takže ať žijou italský auta!!! Beztak je tenhle názor na italy u nás převzatej z Německa. V takovym Rakousku už sou taliáni oblíbenější.......Co se týče tý Alfičky, nevíte někdo, co všechno bylo v základní výbavě toho 16 ventilu? (určitě všechno v el., spíš mi de o ABS)...........pro WOLFA (to koukáš, co? ---a stejně fandim JORDANu a ne Ferrari...:-))) -
"-- skrytý --" 23.02.00 08:09
« Prosím poraďte !!!
Pánové, teď se na mě prosím nenaštvete, já vím, že Alfu 33 "pravý" alfisti neuznávaj. Ale začíná se mi zdát, že v případě ojetý Alfy 33 1.7 16V neni konkurence co se týče poměru peníze/výkon/výbava/rok výroby. Proto prosím o jakékoliv informace o týhle káře... -
« Magic
Ahoj Magic! Diky za odpoved, muj kompliment, je videt, ze mas znalosti. Navic se mi moc libi, ze mas vecne argumenty a nenapises jen otrav se plynem. Opravdu penezenka mi bohuzel veli. Vune benzinu je prece jen to nejlepsi. Jsem take pilot a ver, ze do era bych nic jineho nez poradny benzin nedal. Presto dovol nekolik poznamek. ad 1, bohuzel jsou ceny zastaveb LPG jeste drazsi, kolem 25000 Kc. Nicmene prakticky se da usetriti 1 Kc na km a tak to mam za pul roku doma a pak uz jen setrim. ad2 nevim nevim, ale co si pamatuji ze skoly, oktanove cislo je dano poctem atomu C v retezci uhlovodiku a ne aditivy. Ty maji spise antidetonacni ucinky, ne se mylim? Nevim moje zkusenost: v USA jsm najel s Chevroletem 4,9 l V8 na benzin s oktanovym cislem 85 12000 mil a jelo dobre. Navic mi technik rikal, ze LPG ma oktanove cislo pres 100. navic proc by Italove delali Twin Spark, kdyby chteli aby benzin ve spalovacim prostoru horel pomaleji? Proc 2x zapalovat? ad 3 - na LPG jsem najel pres 100000 km a to na takove chudince jako je 43kW Forman. Motor nezere olej, neklepe, jde tiseji, a olej je pri vymene cisty, svicky jako nove. I ventily jsou O.K., rozhodne bez karbonu! Neslysel jsem, ze by nekdy nejake auto na LPG horelo ( pokud si tam nekdo doma sam nedal spatne zarizeni a jezdil na bombu a nemel testovanou nadrz. ad 4 chytri panove, myslim ze Italove vymysleli nadrz ve tvaru reservniho kola a tak mas kufr stejne velky, bez omezeni. A naposledy bohuzel za ty penize. Dieselove a TD auta jsou o 30% nejmene drazsi, i ojetiny, nez benziny. Vzhledem k cene nafty to ztraci poezii (nemyslim na kradenou naftu - nekradu). Jinak JTD je skvela, ve 156 s automatickou prevodovkou a razenim na volante..... Sorry nechal jsem se unest. Uz ten rozdil benzin nafta neni tak, nebo neni vubec znat. Takze diky za nazor a odpust mi me namitky. Ostatne, kdybys vedel o nejake dobre Alfe 164 v TD s klimatizaci za slusnou cenu, dej mi prosim vedet. Ahoj Magicu a Vivat Cuore Sportivo et Alfisti Tutti! -
"-- skrytý --" 23.02.00 00:00
« Re: Ahoj Magicu!
Zdravim vsechny autofandy! U Imofy opravdu nedelam, nemam pocit, ze bych potom mohl byt hrdy na svoji praci. Co se tyka plynu: chapu ekonomicke duvody, ktere te vedou k prestavbe na LPG. Existuje nekolik hledisek: 1. montaz LPG stoji 15, ale u AR vetsinou kolem 20.000 Kc. Rozpocitej to na kilometry, za jak dlouho prestanes byt v minusu. 2. neni pravda, ze motor pracujici na LPG netrpi; naopak. Benzin existuje v nekolika provedenich, lisicich se tzv. aditivy. Cim jich je vic, tim hori pomaleji a ma vyssi tzv. oktanove cislo. Cim pomaleji palivo v motoru hori, tim lepe (ne vsak nekonecne dlouho, samozrejme), protoze dochazi k maximalnimu vyuziti expandujicich plynu ve prospech odvedene prace ( a prace za cas = vykon). To se nejlepe ukaze na pV diagramu, ale to uz je slozitejsi. Zkratka - nejvetsi minus plynu je v tom, ze boucha = ma nizsi bod samovzniceni nez benzin o.c. 95, rychleji hori a tim odevzdava mene prace. Ale tim, ze rychleji hori take rychleji vznikaji necistoty s horenim spojene, ktere se usazuji na dne pistu. A protoze maji kolem 800-1000°°C, tak ty pisty pomalu vypaluji. Navic dochazi k nestejnomernemu namahani spalovaciho prostoru, protoze antidetonacni sterbiny vytvorene v hlave valcu odpovidaji prave pouziti benzinu, nikoliv LPG. Tim dochazi ke zkrucovani hlavy valcu, nadmernemu tepelnemu namahani tesneni pod ni a podpalovani vyfukovych ventilu (ktere jsou obecne spatne chlazene a takhle se nemohou ochlazovat ani prebytecnymi benzinovymi zbytky). To vse jednoznacne mluvi proti pouzivani LPG. Ale penezenka se na to nepta. Je otazkou, zda nelze najit jine vychodisko. Pokud ne, tak zalezi na stavu motoru a stupni jeho opotrebeni. Jeho zivotnost samozrejme poklesne, ale treba u AR 2.0 TS je zivotnost motoru tak vysoka, ze je zase otazkou, jestli se driv nerozpadne karoserie. 3. kazde auto na LPG trvale prepravuje "nebezpecny naklad". Ackoliv jsou dneska uz zpetne ventily celkem na slusne urovni, riziko pozaru je proti benzinaku stale jeste asi o 30% vyssi. Navic vyrazne klesa uzitna hodnota automobilu (do kufru uz skoro nic vetsiho nejde dat) a roste jeho pohotovostni hmotnost. 4. existuji napriklad provedeni automobilu, ktera tyto nedostatky eliminuji jiz z fabriky a dodavaji se prevazne na Italsky a Nizozemsky trh (napr Lancia Dedra 2.0 i.e.G). Prave ceny pohonnych hmot v Italii nuti spoustu lidi k montazi LPG, ale vetsinou nakonec zjisti, ze mnohem vyhodnejsi alternativou jsou vznetove motory, ktere v soucasne dobe jsou uz skutecne pouzitelne i v osobnich autech. Ale Italove se je naucili delat az v polovine devadesatych let (JTD), takze takova auta jsou dost draha. Nemci uz pouzivaji system sdruzenych vstrikovacu od r. 1988 (Audi) a nutno uznat, ze v nafte jsou - resp. byli - preci jen o velky kus dale.