Alfa Romeo
Zařazení: Všechna fóra > Diskusní fórum "MotorCafé" > Alfa Romeo
-
"-- skrytý --" 14.08.00 09:49
« Re: Co po Theme?
Jen pro informaci, tvuj TS jeste nema rozvodovy remen , anobrz retez, tzn. ze pokud neni zavada na mazani, tak by mel vydrzet celou zivotnost motoru. Remeny maji az novy motory TS 16V z Pratolla Sera, ktery byly prvne dany do Spideru/Gtv v dvoulitru a potom az do objemu 1.4 l do 145/146 , dale do 156 .... dale do 166 (jen 2.0 l)atd :-)
Octan -
« Re: Co po Theme?
Tak jsem s tou AR155 najel nějakou stovku km, a musím říci, že je to dobré auto. Má trochu tvrdší pérování než Thema a je menší, ale chová se dobře. Vadí mi jen příšerný rachot přístrojové desky, když se jede po kostkách. S tím budu muset něco udělat. Taky mi na podvozku něco klepe při nerovnostech, asi nějaký silentblok. Řízení nemá vůli. V autobazaru jsem si to nechal zvednout, ale měli jen hydrulickou plošinu, takže jsem nemohl zkontrolovat zavěšení kol. Spodek je ošetřený a bez koroze, výfuk vypadá že by mohl nějakou dobu vydržet. Příští týden nechám zkontrolovat podvozek v servisu. Trochu jsem naleštil zkorodovaný lak a teď se blýská jako nová. Původně jsem chtěl koupit zelenou metalizu, ale AR má být červená, je to pěkné auto.
Na středním panelu je široké tlačítko asi mlhovek a vedle je asi 5 mm tenký červený cuplík, asi spinač, ale nezjistil jsem jeho účel. Víte někdo co to je ? -
« Re: Co po Theme?
Máte asi pravdu, ptal jsem se dnes v Imofě jednoho mechanika a potvrdil že to je riziko a nemají s boxery dobré zkušenosti.
Tak dnes jsem koupil slušnou červenou 155 2.0 TS. Je to stará kára mod. 1992 v provozu od 1993 ale u slušného čecha, který se o ni staral. Najeto 87000 a v dobrém stavu, všechna elektrika funguje mimo alarmu. Šel jsem autobazarem DAVO na Argentinské a vidím chlapíka jak přemalovává cenu z 129 na 109000, tak jsem to hned koupil. Za ty peníze to udělá ještě službu. Není to sice takový dělo jako Thema turbo, ale jezdí to velmi slušně a asi to nebude tak háklivé na těsnění pod hlavou. Není k tomu ale vůbec žádný manuál. Dá se někde něco sehnat ? Na co si mám dát při údržbě pozor ? Ten majitel do toho lil Total olej, já jsem byl zvyklý do Themy používat olej Alfa Romeo 2000 v červené piksle - syntetiku z obchodu na Novovysočanské. Kolik km na výměnu ? 10000 ? Kolik vydrží rozvodový řemen, neměl bych ho nechat preventivně vyměnit nebo zkontrolovat ?
Budu rád když mi poradíte, díky. -
"-- skrytý --" 11.08.00 13:57
« Re: Co po Theme?
NIKDY AR 145/146 S BOXEREM!!! Praskaji krouzky, odchazi na vackach a dokonce i na klikach. Proste vsechny mozny zavady, na ktery si clovek vzpomene tam jsou. Navic - chlasta to jako formule a nejede to, zvlast v nizkych otackach. Tuhle typovou radu vyhradne s motorem TwinSpark. V prvni generaci byl i 2.0 TS pod ozn. QV (145) a Ti(146). Ten take ale radeji nebrat - potize s airbagy, elektroinstalaci, licovanim karoserie, zamky, ulozenim naprav a lakem. Az druha generace s novou predni maskou a motory TwinSpark je solidni. Netrpi nikterak velkym poctem detskych nemoci (i kdyz ty klasicke - elektricke a gumove - tam stale jsou) a nabizi slusnou uzitnou hodnotu (interier je prostornejsi nez treba u Octavie, ale ta ma zase obrovsky kufr), rozhodne mnohem vetsi nez 156. Motory jsou vecne, prevodovky presne a slusne odstupnovane, podvozek na urovni stand. 155 (mimo Q4). Mohlo by to lepe brzdit. Milovniky koncernu VW jiste potesi vrzajici interierove plasty (do r. 1999). S 1.8 TS 16V a 2.0 TS 16V to jede celkem slusne, jizdni vlastnosti ve tride nadprumerne, tvrdsi odpruzeni. Rozhodne je to min. o generaci lepsi nez stejne stary VW Golf GTi, Honda Civic, Mazda 323 GT, apod. Samozrejme jizdni dynamika je proti Theme s turbinou spise "hodne vlacna". -
« Re: Co po Theme?
Díky za osvětlení situace. Má stará Thema už na přestavbu není, protože shodou okolností mi končí papíry koncem měsíce a také není čas se o to starat. Zřejmě asi půjdu cestou buď novější Themy turbo nebo Dedry, ale teď jsem o žádnou nezavadil, nebo přesedlám na AR 155 2.0TS. Dnes jsem v jednom bazaru narazil na krásnou AR 145 1,4i z roku 1995 s motorem boxer. Stála 159000,-. Jenom pro zajímavost, někde jsem slyšel že motory boxer nejsou dobré a novější AR 145 už mají řadový čtyřválec, víš o tom něco ?
-
"-- skrytý --" 10.08.00 08:46
« Re: Co po Theme?
to Gus - pokud jiz nechces absolvovat znovu Themu Turbo, tak mas asi smulu a ten tlak v zadech si uz jen tak nevychutnas, zvlaste pokud jsi mel 16V. Tesneni pod hlavou jsi menil proto, ze bud ty nebo predchozi majitel toho auta prislapoval plynovy pedal i v pripade, ze auto bylo studene a olej jeste nebyl zahraty na provozni teplotu (80°C). Chyba obsluhy - ne motoru. V tom pripade ale prvni vznikaji vule na turbu, ktere potom mene fouka. Thema byla postavena na podlaze shodne s AR 164, Cromou a obdobna se Saabem 9000. Krome Cromy ti mohu doporucit jak AR s motorem 3.0 V6 tak i s motorem 2.0 V6 turbo. Rozhodne neni spatna ani volba na Saaba s turbinou, je lepe udelany nez ta Alfa, spolehlivejsi, hur vsak zataci a brzdi. Prodava se ale za uplne jiny ceny. Mensi AR 155 je do roku 1994 vcetne shodna podlaha s Temprou a Dedrou, od r. 1995 ale ma vlastni vyrazne zpevnenou karoserii. 2.0 TS je lina potvora, ale ma velkou uzitnou hodnotu, slusny podvozek a moc nezere. V6 nejede o moc vic, ale chlasta jako zavodak. Zato ma vetsinou solidni vybavu (klima ABS, elektriku vsude, atd.) Super svezeni je s verzi 155 Q4 (s motorem Lancia 16V turbo a pohonem vsech kol a-la Delta Integrale), ale ty ceny (jiz od 15.000 CHF) i provozni naklady jsou hrozivy. Dobre svezeni je s Dedrou turbo (ale ta hrabe i na petku) nebo s Dedrou Integrale. Ta se da jen u nas koupit uz od 100.000,- (jinak kolem 10.000 CHF), ma trvaly pohon vsech kol (56% predek, 44% zadek), osmiventilovy turbomotor z Themy (jen 169 koni - neni problem pridat), slusnou uzitnou hodnotu (velky kufr se sklapecimi zadnimi sedadly - AR nema) a obvykle i solidni vybavu (digitalni topeni, casto klimacku, kuzi, ABS, vyhrivana sedadla, elektriku vsude, atd).Vyssi spotreba paliva je samozrejme dani za 294 Nm. Za vice penez - kolem 180.000,- - se da v tyhle podivny zemi koupit i Delta Nuova HF s 16V turbem 190 koni. Ta sice porad hrabe, ale umi kilometr za 27.5s a brzdi hodne slusne. Lancie vubec lepe brzdi, nez Alfy. Jsou i neitalska auta, ale ta jsou zpravidla dost draha, nezataci a ta Nemecka nijak vyrazne spolehlivejsi nebyvaji. Mozna zamereni na Japonce (Galant VR-4, Nissan Pulsar, Almera GT, Subaru Legacy) neni zla volba, ale servis a nahradni dily jsou preci jen dost drahe. Zato se jedna o mnohem spolehlivejsi auta. Kazdopadne ti preji stastnou ruku - u italskeho auta zvlast! -
« Alfa
Potřeboval bych poradit od zkušenějších. jezdím už dva roky s Lancií Thema 2.0 turbo, ale nedávno mi ji nějaký dobrák ze Slovenska, který zapoměl brzdit, na dálnici skoro zrušil. Takže půjde na vrakoviště. Protože jsem si zvykl na ten tlak v zádech při sešlápnutí plynu, který dobře znáte, rád bych koupil nějakou podobnou šunku. Šunku proto, protože nejsem moc při penězích. Viděl jsem u ESA AR 155 2.0TS z roku 1993 asi za 135000, vypadá bez koroze, ale o tom typu auta nic nevím a ani jsem na webech nic nenašel. Je tam také 155 2,5 V6, ale to bude asi žrout a není to Twin Spark. Můžete mi někdo poradit nebo odkázat na nějaký link ? Na webu Alfy jsou jen novější typy.
Pak jsem ješte viděl v jednom bazaru Lancii Deltu 1.8i z r.1994, také vypadala slušně, jistě máte přehled jak je na tom s poruchovosti a se spotřebou.
Jinak s mojí Lancií jsem najel 60000 za dva roky, když jsem ji koupil měla na tachometru 100000 km, a za tu dobu jsem měnil př. tlumiče, silentbloky na zadní nápravě, brzdové disky, a těsnění pod hlavou. Mimo to se projevily různé závady na elektrice (topení, ostřikovače, kontrolní Led svítí i když závada není a pod.), což si myslím až na tu hlavu není tak strašný, jak se o italských autech traduje. Slyšel jsem, že AR 155 je dělaná z unifikovaných dílů koncernu Fiat, je to pravda ?
Díky za pomoc. -
wolff 04.08.00 14:42
« Bez nadpisu
Jo jo Magicu - o prstiž. Ono to třeba bylo 16%, ale z daleka menšího počtu prodaných aut než se prodává teď. Teď sem dojel z Chorvatska a po Puntech a Felicíí tam jezdí z daleka nejvíc Alf 156. A myslím, že kromě naší zemičky to tak vypadá všude - teda na jihu určitě. A o to de. Alfa byla v dost velkým srabu. vyráběla nabroušený auta, ale nikdo je nekupoval. V porovnání s VW vyrábí furt děla a už se začali i prodávat. A nabroušený verze přijdou. Možná ne už tak jako byla integrale, nebo stará Quadrofolio, ale přijde. Vyrábí se ještě 145 jako Q(bez 4?). VW má S 3. Snad to vyjde...
Octan