Alfa Romeo
Zařazení: Všechna fóra > Diskusní fórum "MotorCafé" > Alfa Romeo
-
JTF 21.09.00 08:07
« Re: RP
Zajímalo by mne , jaké problémy si se svojí 2.0 měl? Moje 156 měla za cca 59t.km tyto závady: při ncca 5t.km škubal při určitých otáčkách motor - něco v elektronice - oprava se povedla na třetí pokus, 2x prasklá žárovka, vrzání řidičova sedadla, praskání v levém předním reproduktoru. Musím ještě vyzdvihnout dílenské zpracování - zatím vše drží a kupodivu nic nevrže, teda občas mimo rádia. Byl jsem se podívat v úterý u Vavřince a byl jsem přejkvapen tím, že dělají sportovní úpravy na Alfy, včetně zvyšování výkonu motorů. -
« Re: Motl
Ahoj Jarousi, asi vsechny prekvapim, ale ja jsem s IMOFA spokojenej a ne ze bych nemel problemy se svoji milou Alfa Romeo 156 2.0, par jich bylo ale nakonec se vse vyresilo a resi.Myslim, ze nez preletavat ze servisu do servisu je lepsi si vybrat jeden a pokud tam neudelaji nejaky fatal tak tam jezdit porad. Takze ja doporuciji IMOFA! Pokud by Te zajimalo neco podrobnejsiho,jsem k dispozici. -
« Připravované motory pro Alfu
V Automobilu 9/2000 je docela dobrej článek o připravovaných novinkách ve Fiat Auto. Nejvíc mě "chytla" avizovaná Alfa 156 s motorem 1.9JTD Multijet s 105 kW a 280 Nm. To by bylo něco - přece jen 2.4JTD je na AR156 dost těžkej motor, lepší by bylo mít obdobný výkon z 1.9JTD. -
"-- skrytý --" 11.09.00 08:56
« Alfa vs. Bosch
Nejsem si jist, jestli Bosch dela schvalne chyby v RJ pro AR. Myslim si, ze asi ne. Ale je pravda, ze treba Lancia, ktera pouziva elektroniku Magneti-Marelli, podobne problemy nema. Navic srovnanim ridicich jednotek, ktere jsou alternativni pro jednotlive vozy [ted mam na mysli napr. Deltu Integrale Kat] vychazi jednoznacny zaver> Bosch je na urovni o jednu az dve generace niz nez MM pri zhruba srovnatelne cene. MM sice postupne odkupuje podil fy Robert Bosch a v CR ma dokonce vzniknout prvni spolecny zavod MM + RB, konkretni vysledky teto integrace vsak budou k dispozici az za par let. Nyni nezbyva majitelum AR nic jineho, nez bombardovat neschopne zastoupeni Fiatu pro CR a vyzadovat odstraneni vzniklych vyrobnich zavad. Skutecnost, ze autorizovany servis nepovazuje kolisani otacek a "vysazovani" motoru za jizdy za problem je prinejmensim - zvlastni. Pokud nic nepomuze, doporucuji obratit se primo na Alfu Romeo. -
« Re: Alfa 155 2.0TS
U mně je to motor 2.0 TS 1992. Ptal jsem se technika v Imofě, ten mi řekl že kolísání otáček není na závadu, pokud auto nežere nadměrně např. 13 l. Protože já jezdím po Praze tak do 10 l, tak prý si toho nemusím všímat, že to není žádný velký problém. O bezplatné opravě se nezmínil. Mně to ovšem vadí, protože to není normální. Taky se mi už několikrát stalo, že mi motor při klidné jízdě tak 120-130 km začal na okamžiky vysazovat, jako když bych vypnul zapalování. Když jsem vyhodil kvalt, ve volnoběhu motor šel bez škytání. Nevím co si mám o tom myslet. Jestli tu třeba není spojitost s kolísáním otáček - vadou ŘJ. -
« To Magic
Magicu, dekuji, doufam, ze se neco dozvim. K probihajici diskusi ohledne kolisani otacek mam jeden poznatek. Dle zkusenosti mych a lidi, kteri se kolem aut toci, lze rici, ze obecne maji AR stale potize s elektrikou a elektronikou. Je to sice primitivni vysvetleni, ale vinu nesou Germani. Boschove to snad delaji schvalne. Kdyz je v AR elektrika od Magnetti Marrelli, je to O.K. Mozna, ze Germani chteji temi svymi popelnicemi zaplavit cely svet a zarli na lepsi. Ahoj, Lord -
« Re: Alfa 155 2.0TS
Ahoj Magicu, nechci tady rozvirit nejakou osobni diskusi na tema spolehlivosti soucasnych motoru AR, ale ty tady jiz po nekolikate zminujes pripad pana S. Pokud vim tak se jedna o jediny vyskyt teto zavady. Trosku mne mrzi, ze tuto zalezitost generalizujes a snazis se z ni udelat beznou zavadu. A znovu opakuji, ze kolisani otacek u dvoulitru je problem RJ. -
"-- skrytý --" 06.09.00 11:18
« Re: Alfa 155 2.0TS
Pokud tobe nebo nekomu jinemu 2.0 TS kolisa na volnobehu, tak bacha! Je to tedz zrejme auto z roku 1997 a tam se jeste stava jedna hruzna vec> praskaji Gufera na klice. Tato auta mela byt stazena, ale uz driv jsem tu psal o pripadu, kdy to prdlo a motor sel do haje. U 1.6 a 1.8 TS slo o normalni nestalost behu naprazno, kterou odstranila pouha vymena RJ. U 2.0 TS nikoliv. S tim neslo nic delat a potom prdlo to Gufero. Je potreba ho vzmenit a zkontrolovat i vanu, jestli nema uz trhlinku. Jinak majitele pozdravuje cca sto litru za novou kliku. -
« Re: Alfa 155 2.0TS
Cau Magicu, mozna mas nejaky lepsi zdroj informaci nez vsichni ostatni, ale tyto problemy se projevovaly predevsim u dvoulitru, u ostatnich motoru TS se vyskytovaly pomerne ojedinele. Ale jinak mas pravdu, ze se jedna o problemy elektroniky Bosch, a ze jsou odstranovany bezplatne -
« To Magic
Ahoj Magic. Nejprve díky, za to že do rubriky a vůbec píšeš. Ne vždy s Tebou mohu souhlasit, ale na nic moc lepšího jsem nenarazil. Takže mnoho štěstí. Já mám jednu prosbu. Můžeš mi, nebo někdo jiný poradit co dělat s ventilací u AR 164, 3,0 V6 r.92? Klimatizace chladí, sice to není úplná lednice, ale jde. Naproti tomu vůbec netopí. Ani ťuk. Blíží se zima a tak bych s tím docela rád něco udělal. Jinak je Alfička výborná, jede jako drak. Podle dílenské příručky jsem hledal snímač teploty interieru, ale nenašel. Na místě, kde má být ( vpravo od volantu) není. U jiných Alf ano. Poraďte prosím. Do servisu u nás se mi moc nechce, mám špatnou zkušenost. Snad zkusím nějaký v Itálii. Ahoj Lord -
« Re: GUS poraď mi
Díky, já jsem asi udělal pěknou kravinu když jsem si nechal opravit startér u kamaráda a ten si za to řekl 3500,- s tím že materiál stál 3000,- , prý, kupovali uhlíky, cívku, a rotor, tak nevím, ale ještě jednou díky za ten tip na ty elektrikáře, já jim to tam hodim a ať se třeba zblázněj, já se v tom už nehodlám dál babrat, něco tam uděláš a vyse.. se ti tam další věc, fakt jenom odborníkům a těm když se stane něco vedlejšího tak je to jejich problém, je to tak, ne? -
"-- skrytý --" 04.09.00 09:40
« Re:ti King
Vis, Kingu, bohuzel to zacina tak byt. Ja jsem se snazil hovadiny nepsat, ale casto clovek vychazi z informaci zprostredkovanych a nema cas se zabyvat jejich faktickou skutecnosti. To neni omluva, jen vysvetleni. Za dobu, kterou jsem v AutoTIPu stravil, tam byla urcita pravidla, ktera nyni evidentne neplati. Navic tam zcela chybi alespon jediny clovek s praktickymi zkusenostmi a opravdovou teoretickou znalosti problematiky konstrukce mot. vozidel. To se potom projevilo treba na clanku o motorech Saab s variabilnim kompresnim pomerem. Ackoliv si myslim, ze Michael Kudela je fakt skvely novinar, ktery umi pracovat s informacemi tim spravnym zpusobem, nema vzdelani v oblasti motoru a napsal tak nechutne hovadiny, ze kdo o motorech vi alespon minimum, tak musel zvracet. A pritom on urcite jen prelozil Press-kit, pricemz temer brilantne ovlada anglictinu a italstinu, tzn. ty kravoviny musel napsat nekdo jiny, a on na to jenom neprisel. Totez plati o tech Alfach - vychazi se z udaju uvadenych Eurotaxem a jen prakticka zkusenost ti muze prozradit, ze skutecnost je jina. Ale to cele je o necem jinem, nez o Alfe. Nemohl jsem byt hrdy na vysledky sve prace, nebyl jsem stejna krevni skupina se svymi nadrizenymi a navic jsem velmi mizerny novinar, tak jsem sel do haje. Nechci Automedii nijak hanet, ale nemam z jeji cinnosti dobry pocit. Zda se mi, ze jsou to casopisy pro snobaky, kde se jen popisuji obrazky a nic noveho se z nich nikdy nedozvim. Mozna mas jiny nazor a ja jej respektuji.