Alfa Romeo
Zařazení: Všechna fóra > Diskusní fórum "MotorCafé" > Alfa Romeo
-
« Re: Oživení tématu
Právě jsem se to dočetl na webu, sic asi se zpožděním, ale přeci. Mám z toho opravdu velkou radost, AR zase zabodovala... Čím to asi bude, že se tak neumístí třeba BMW? Že by nebylo zas tak super???????????????????????????????????… /> Už se fakt těším, až si budu moct vítězku prohlídnout v reálu... V Regio Autu v HK 147 zatím nemaj :-(. -
« Oživení tématu
No, to je fakt paradox. AR147 získá "Car of the Year" a tady vzápětí naprosto usne téma "Alfa Romeo". Buď jsou z toho všichni alfisti v šoku nebo nevím.
Vítězství ve výše zmíněné anketě mě dost překvapilo, vždyť AR147 nepřináší skoro nic novýho. Zkrácený podvozek z AR156, víceméně stejné motory jako v AR156 (zvýšení výkonu u 1.9JTD z 77 na pouhých 81 kW je na dnešní dobu slabota), robotizovaná převodovka "Select Speed" z AR156 atd. Navíc designově se mi líbí víc sedan AR156 (pro mě stále nejhezčí auto na světě), ale je fakt, že 147ku jsem na živo ještě neviděl.
-
« Re: To 164 TB
to je mi jasne a proto chci nejaky kontakt mimo internet, aby se s tebou mohl primo domluvit na tom, co chce a kolik ho to bude stat. kamos se jmenuje vlasta a ma tel 0602215695, kdyztak mu zavolej a dej mu cislo, on se pak s tebou dohodne na konkretnich vecech. diky huml. -
"-- skrytý --" 20.11.00 08:55
« Re: geometria
Stejny problem se jiz jednou resil s vozy Opel Omega v opravarenskem vzdelavacim centru SPSS v Rychnove n. Kn. Pokud si vzpominam, jednalo se o chybne nastaveni paprskovych center primo v servisu (Mach, Praha 10). Pokud pro tebe nejsou Vychodni cechy az tak daleko, zkus na telefonu +420-445-21 750 kontaktovat Ing. Bohumira Novaka a on ti bud poradi, nebo tu geometrii udelaji oni. -
"-- skrytý --" 20.11.00 08:48
« Re: To 164 TB
reznicek@magicseven.cz. Pokud budes chtit ty dily - neni problem, ale volat desetkrat do Italie jen proto, aby nekdo rekl ze si to promysli a uz nikdy neprisel, se mi fakt nechce. Snad chapes proc....Nezivim se tim, takze pripadne ceny uvedu + moje naklady, bez rabatu. Obcas tam ja nebo nekdo z mych znamych jezdime, takze ani dovoz neni neresitelny problem. Ale jak jsem jiz psal - Italove maji jine predstavy o cene tuningu, nez my. -
"-- skrytý --" 15.11.00 19:31
« Re: To MAGIC
Vsechny uvedene tuningove dily by se musely nakoupit prostrednictvim naseho italskeho partnera Auto Zatti. Mimo Italii se totiz prakticky nevyskytuji. Jedna se o prodejni a servisni firmu, ktera ma dlouholete zkusenosti take s automobilovymi zavody, a kde je mozno videt i velice zajimave exemplare starsich - zejmena okruhovych aut. Pokud by byl zajem o tuning zavazny, neni problem uvest konkretni vyrobce, ale ja jsem je zatim nezjistoval - pouze jsem se zeptal na radovou cenu. WasteGate je system, ktery ma za ukol zabranovat hromadeni vyfukovych plynu mezi skrtici klapkou a rotorem kompresoru. Jedna se o membranu a ventil, ktery prepousti tyto plyny po dosazeni stanoveneho tlaku castecne do sani a do vyfuku, coz ma za nasledek nadherne pecky do vyfuku. Ten ale musi byt nerezovy, aby to vydrzel. Sekundarnim jevem tohoto systemu je pulsace membrany v ustalenem rezimu otacek, kdy tato membrana vyluzuje zvuky podobne meluzine a jeste ke vsemu po ubrani plynu syci. Vyhodou je vsak vyrazne omezeni turboefektu; ten vznika pri jizde po uplnem ubrani plynu a naslednemu pridani. Motor v tom okamziku neni schopen disponovat jakymkoliv momentem, nebot nahromadene plyny behem decelerace zabrzdily rotor kompresoru, ktery potom potrebuje urcity cas ke znovuroztoceni. -
"-- skrytý --" 13.11.00 17:21
« Re: To MAGIC
Aha, psal jsem to a nekde to zmizlo:
u standardnich vyrobcu (OMP, Supersprint) neni vyfuk na V6 TB vubec v nabidce, tzn. musi se zvolit nejaky jiny, ktery bude ale drahy. Muj odhad je kolem 1500 az 2000 DM (bez svodu - ty nebudou k dispozici vubec, protoze by to bylo u tohoto motoru hodne slozity), ale je to jen odhad. Kamarad natahl v puvodni delce pouze trubku a nechal puvodni zadni tlumic a bylo to v pohode. Turba nejsou na vyfuky tak citliva. Sani k dispozici je, stoji kolem 4.000,- Kc bez filtru. S vackama je to taky nic moc, ale nechaly by se udelat po 1200,- DM/kus (x2). Tesneni pod hlavou Spesso je v pohode. CPU jsou k mani zatim 2 druhy po cca 1.000 DM za kus. Celkovy vykonovy narust je samozrejme zavisly na stavu motoru ale melo by to byt neco kolem 20-25 koni pri puvodnim pretlaku. Pokud by se sehnal i vyfuk, az kolem 30-35 koni. Hlavni je ale narust toc. momentu v nizkych a strednich otackach, ktery je normalne u V6 TB dost mizerny kvuli emisim. U tohoto motoru je ale prvotni uprava napinaku a udelal bych i waste-gate na odvod plynu, protoze turboefekt je u tohoto motoru citelnejsi nez u 4R TB. Samozrejme nikdy potom neprojde emisema. Lestenou kliku jsem na tenhle motor nikdy nevidel, ale vim, kdo by ji udelal. Totez plati o pistech a ojnicich, je to ale hodne mastny. Uprava RJ se musi delat v Italii, Nemecku nebo Rakousku, protoze nove CPU najde jen velky Fiatacky tester a ten tu nikdo nema. Celkove neni tento model pro tuning zrovna nejvhodnejsi. -
"-- skrytý --" 13.11.00 11:38
« Re: Motl
Jako byvaly redaktor AutoTipu ti musim dat za pravdu v otazce skepse vetsiny ceskych redaktoru vuci italskym vozum (s vyjimkou Romana Polacka v SM - ten je zase mozna az moc velkym zastancem), ale zaroven ti oponovat: podle mne neni znamkou dobreho auta, jestli mu vrze nebo nevrze pristrojovka. To je podle mne na aute to nejmin podstatne. O tom, jestli 147 prevysuje 156ku podle mne rozhodnou brzdy a elektrika - bolesti 156. Spatny servis a neflexibilni zastoupeni Fiatu ale asi zustane jednou z nejvetsich nevyhod znacky Alfa Romeo.