Alfa Romeo
Zařazení: Všechna fóra > Diskusní fórum "MotorCafé" > Alfa Romeo
-
« 156/WRX
Taky přidám svoji trošku do mlýna: Alfa (aspoň tak, jak ji chápu já a zřejmě i ostatní) je o pocitu. O pocitu z toho auta, jeho vlastností, jeho krásy, legendě, osobnosti a charismatu. Myslím si, že v ni přijdou chvíle, kdy Ti bude uplně lhostejné, jestli projedu tuhle nebo tamtu zatáčku o 10 Km/h víc nebo jestli má zrychlení větší o 0,5 s než jiné auto. Je to o tom, mít z toho auta radost a pro nás Alfisty je to i o lásce. Jinými slovy pocit, radost, láska
To samé je i Subaru, jen si prostě myslím, že tohle auto je spíš o jízdních výkonech. Ale to je pouze můj názor, tak jak to vídim já a nevylučuju, že nějáký pravověrný Subarista chápu tohle auto stejně, jako já Alfy.
Alfa má nízkou amortizaci, je fakt, že cena půjde hodně dolů, ale přeci si nekupuješ auto s úmyslem jak ho prodat - na tohle je lepší nějáká neosobní šunka typu Passat TDI atd. Na druhou stranu, za 15-20 let si na Passata nikdo ani nevzpomene, ale 156 bude stejně krásná jako dnes a každý ji ještě hned pozná.
Jinak 156 GTA bude mít na suchu -podle mě- podobné vlastnosti jako Subaru. -
« Re: 156 vs VRX
2alfa 33: ja som z tych dvoch prvy...
Mozme zacat porovnavat 164Q4 a Imprezu WRX. Prve som mal, na druhom som dost (vzhladom k tomu, ze nebolo moje :-)) najazdil. Zacnime vahou. Pokracovat mozme pruznostou a cez jazdne vlastnosti sa dostaneme ovladatelnosti a trakcii. Nikde nebude mat 164 navrch, samozrejme, je to koncepcne zastarale auto, vsakano...
K takymto subojom "niekto vs. niekto_iny" len jedno - je to nezmysel. WRX je po stranke jazdnych vlastnosti jednoznacne lepsie, ale keby som si mal JA OSOBNE vybrat medzi WRX a prednokolkou Alfou 164 3.0 V6 (ten stary dvojventilak), tak si vyberiem tu Alfu. Proste mi prirastla k srdcu, ale urcite sa nebudem bit za to, ze jazdi lepsie ako WRX, lebo nejazdi. Ked sa niekomu paci Alfa 156, nech si ju kupi, bude to auto, z ktoreho bude mat radost a v ktorom bude rad jazdit. O tom to cele je, jeden ma rad cervene sedacky, druhy super trakciu a treti velke prave zrkadielko, nema vyznam urobit jedno auto generalne lepsie od druheho, nic take neexistuje. Nie je lepsie diskutovat, ako sa hadat a jeden druheho znevazovat? Toto je diskusny server, nie hadaci... (to patrilo 2All, nie tebe, alfa33). -
« Re: Impreza vs. Alfa 156
2giovanni: odpovedam sice neskoro, ale predsa :-) Sam sa povazujem za alfistu - aj ked tie nove modely ma velmi nechytaju, ale Impreza je Impreza. Mna velmi nezaujima, ako auto vyzera, ked clovek sedi vnutri a vozi sa, podstatne su podvozok, motor, brzdy, a nie bygeyed svetla alebo zadok ala Nexia. Ze to vyzera ako korejsky srot za 300k povazujem v nasich koncinach za vyhodu, na ceste tiez preferujem vzhladovo nenapadne auta. K spominanym autam - jazdnymi vlastnostami je Subaru istejsie, neviem, kolko casu stravis v zasnezenych horach, ale tam je stvorkolka k nezaplateniu, specialne so silnymi motormi, kedy je problem ukocirovat preklz. V6 ma sice nieco do seba, ale celkovo, pokial ti ide o radost z jazdy, vymackas viac z Imprezy, navyse je citatelnejsia, pokial ju neutrhnes :-) -
matuS 12.03.02 05:01
« Re:
theo> ta brava bola so silnejsim motorom, tusim 1.6 100, alebo take nieco.
to ze 166 je planovana davnejsie by sa malo na kvalite odrazit pozitivne. to ze je to vrcholovy model by sa tiez malo odrazit na kvalite.
wawrikov sef ma tiez 166, ale 3liter, a tiez ma problemy s elektrikou.
wolffe - ja si pamatam ze si napisal ze to auto moze byt havarovane. cele som ho vtedy presiel, skontroloval som licovanie, vsetko sedelo. auto na ceste sedelo dobre, bolo rovne na geometrii, gumy sa zjazdievali rovnomerne.... nebolo po rane.
ohladom nulovania tahacu neviem, ale nerobim si iluzie a verim ze to ide nulovat nekonecne vela krat. kazdopadne to auto malo aj chyby, ktore s havariou nemaju nic spolocne. -
matuS 12.03.02 02:02
« to: wolff
životnost boxera s turbem asi bude taky o hodně nižší než u V6
to sa ani nehadam. toho chalana co chce to auto v podstate nezaujima, ci ten motor vydrzi 200 alebo 300tisic km, pretoze ho ma na tri roky. a 100, 150tisic to vydrzi v pohode. ale chcem opakovat priklad s mojim citroenom - je to nepodstatny udaj.
o rozsirenej zaruke fiatu nic neviem, nikdy som o tom nikde necital (ani v zarucnej knizke od alfy).
interier - to platilo o gt turbo co malo obdlznikove svetla. dnesne wrx je sice zvonka skaredsie, ale zvnutra je omnoho lepsie ako stara verzia (sedel som) volant momo je super, niesom si isty ci tam niesu recaro sedacky. ale nechcem to porovnavat so 156, lebo viem ze v dizajnovej stranke alfe vyhrava. -
matuS 12.03.02 01:45
« Re: 156 vs VRX
alfa33> 555 a alesk? :-)
to je uplne zla otazka. to nema s autom nic spolocneho, ked je vodic magor, tak to bude robit aj na alfe aj na 120cine...
1. spolahlivost. v drobnostiach, musim dodat, ale prave tieto drobnosti dneska robia auto. jeden priklad sme my, pamatam sa na min 1 cloveka, ktory aj tu opisoval svoje problemy s 156, a potom - v poslednom tuv som alfu nikde nemohol najst - da sa to brat aj ako pozitivum, ze nebola medzi poslednymi 10timi...
2. to neviem, nikdy som so 155 nesiel, ale vzhladom na to ako mi wawrik popisoval stvorkolky od alfy, tak to bude dobra kara. takze vhladom na jazdne vlastnosti by to bolo urcite zaujimave, ale pozri sa na to z pohladu cloveka, ktory sa rozhoduje medzi 156 a wrx. pre neho je toto zrovnanie uplne zbytocne, on chce nove auto. -
« Bez nadpisu
Uvádět AR 166 jako typickýho zástupce alfy se mi moc nezamlouvá. I když bylo uvedený až po 156, ve skutečnosti to měli na prknech nebo teď už v počítacích dříve než 156. Ještě ke spolehlivosti AR 156 - když se podíváš na alfácký stránky třeba v Británii, zdá se mi, že mají 156 jen jeden velkej neduh - praskání rozvoďáku ( a pak ty následky, že). Ale to bylo tuším jen u ročníků do roku 99. To Matus: jakou verzi Bravy jste měli k dispozici? -
wolff 11.03.02 10:08
« Bez nadpisu
Mimochodem, pokud si pamatuji, tak u nás byl jeden průser, tuším, nějaký prodejce od Fordu prodali Escorta, který byl havarován při převozu!!!!(Všimni si, že auto může být havarováno i jinak, než po vlastní ose). No a na jevo to vyšlo až po půl roce, kdy na tom autě bylo vyměněno úplně všechno vč. náprav a motoru. -
wolff 11.03.02 10:06
« Bez nadpisu
Pokud jde o auto, které je cítit novotou. Naše Brava byla cítit ještě po dvou letech. A dnes se dá milý zlatý ato opravit a umýt tak, že to na první a ani na druhý pohled nepoznáš. Zajímalo by mě, jestli, když Vám to auto prodávali, jestli před Vámi mazali najeté km, které to auto mělo. Neboť ten čítač se dá jednou mazat. A to by měli dělat právě před Vámi... -
wolff 11.03.02 10:03
« Bez nadpisu
No fakt je ten, že sem starý lidi ve WRX ještě neviděl a životnost boxera s turbem asi bude taky o hodně nižší než u V6. Pokud vím, tak Alfa potažmo Fiat měli rozšířenou záruku dřív než C5.
Proti Subaru bych měl jeden zásadní argument. Ve vnitř (plasty design...) se spíše podobá Nivě než-li modernímu automobilu.... Toť vše.
Co se týká té spolehlivosti - fakt nevím jestli tam je Subaru na špici - vždycky sem měl pocit, že z Japonských aut tam je pouze Toyota a Mazda... -
« Re: 156 vs VRX
pokud nemáš zájem jezdit zatáčky přes ručku a ve 130 smykem tak nemá pro tebe subaru smysl. ale toto je samozrejme demagogia. ani nema zmysel vysvetlovat preco, Matusi: napiš mě dva lidi co mají subaru a nepokouší se vyvádět s ním věci co včera odpoledne viděli na eurosportu._1. proč by měla alfa moc chyb krásy (napiš mě nějakou)._2.co ty na to, že začneme srovnávat subaru a 155 Q4, -
matuS 11.03.02 03:30
« Re: 156 vs VRX
alfa33 pokud nemáš zájem jezdit zatáčky přes ručku a ve 130 smykem tak nemá pro tebe subaru smysl. ale toto je samozrejme demagogia. ani nema zmysel vysvetlovat preco. rovnako povazujem za demagogiu recicky o rozpadavani difakov a motora u subaru. uvedom si, ze subaru nieje volkswagen. to auto je na ten vykon stavane. preco sa radsej nepozries na to, ako sa budu spravat napr predne ramena po 50tis na alfe?
btw nemam rad reci ze kolko km prejdes na motore po generalku. koho to zaujima? ja mam doma axko atmosferak dizel, a tam nemusis ist na generalku ani po 400tisic km, ale nebudem sa tu na tom naparovat...na aute ti dotvedy odide kopec inych veci.
apropo, kto tu pisal o pohodlnej 156 oproti subaru? lebo to je imho tiez dobra kravina. tuto v aud jazdia na wrx aj stari ludia (!!!) a to tieto ich cesty nieje nic moc teda. konkretne na 166tke boli kratke zdvihy, sedelo to fasa, to beriem, ale kazda hlbsia jama je sprevadzana stlacenim pruziny az na doraz a tym padom rana do celeho auta. zabudni na pohodlie. a to este napisem, ze 166tka je dost nizka, cize napr tam kde je zvlneny asfalt (napr autobusova zastavka) mas hned problemy, ides podvozkom o zem. neviem ako je na tom 156.
ja nechcem alfistou urazat. mne samemu sa alfy strasne pacia, a rad spominam, ako som sa s nou hral. jednoznacne beriem, ze to auto ma nieco do seba, ale v tomto konkretnom pripade mam 2 poznamky: 1. alfa ma este stale MOC chyb krasy.
2. hociaka alfa okrem 156 GTA sa so subaru nemoze zrovnat. subaru je iny koncept, a je to auto niekde uplne inde. je daleko lepsie. -
matuS 11.03.02 03:23
« Re: 156 vs VRX
alfa33 pokud nemáš zájem jezdit zatáčky přes ručku a ve 130 smykem tak nemá pro tebe subaru smysl. ale toto je samozrejme demagogia. ani nema zmysel vysvetlovat preco. rovnako povazujem za demagogiu recicky o rozpadavani difakov a motora u subaru. uvedom si, ze subaru nieje volkswagen. to auto je na ten vykon stavane. preco sa radsej nepozries na to, ako sa budu spravat napr predne ramena po 50tis na alfe?
btw nemam rad reci ze kolko km prejdes na motore po generalku. koho to zaujima? ja mam doma axko atmosferak dizel, a tam nemusis ist na generalku ani po 400tisic km, ale nebudem sa tu na tom naparovat...na aute ti dotvedy odide kopec inych veci.
apropo, kto tu pisal o pohodlnej 156 oproti subaru? lebo to je imho tiez dobra kravina. tuto v aud jazdia na wrx aj stari ludia (!!!) a to tieto ich cesty nieje nic moc teda. konkretne na 166tke boli kratke zdvihy, sedelo to fasa, to beriem, ale kazda hlbsia jama je sprevadzana stlacenim pruziny az na doraz a tym padom rana do celeho auta. zabudni na pohodlie. a to este napisem, ze 166tka je dost nizka, cize napr tam kde je zvlneny asfalt (napr autobusova zastavka) mas hned problemy, ides podvozkom o zem. neviem ako je na tom 156. -
matuS 11.03.02 03:06
« Re:
wolfe, netrep. to auto nebolo burane. mal si neikedy nove auto? ak ano, tak vies ako to je. nikdy sa to neda napodobnit, vona novoty, vsetko je ciste nove, chromove klucky a prahy boli neporusene, vsetky prvky podvozku boli krasne ciste. auto nikdy nebude take ciste, ako ked je fungl nove.
alebo si myslis, ze havarovanemu autu sa moze pod mrazom odjebat display? alebo opakovane cidlo na prevodovke? to s havariou nema nic spolocne.
to ze brava bola skvela som pisal. velmi ma prekvapila na auto nizsej strednej triedy, urcite je to daleko lepsie auto ako golf. (pozeral som z hladiska jazdnych vlastnosti a spotreby) ale neviem, co to ma spolocne s temou? vysvetli mi to. alebo ti ja mam vysvetlit, ze ked som chvalil bravu, tak som ju neporovnaval s alfou? lebo sa to ani porovnat neda!
co sa tyka c5, zaruka je predlzitelna na 2 alebo 3 roky, teraz si nepamatam. to alfa radsej ani neponuka, lebo by isli do krachu aj s fiatom. vies si predstavit, ze tu v aud ponukaju japonci zaruku 6rokov a 150tisic km, a zatracovani korejci to iste?
vozil si sa vo wrx? lebo ja nie, ale pochybujem, ze sa ti v nom stane ze v prudkej zakrute bude presmykovat na dvojke vnutorne kolo, tak ako je to klasika u prednokolky.
to ze subak zere viacej je pochopitelne, mas tam vykon okolo 230 koni a hufu tocaku v celom spektre, alfa 2.5 ma "len" 190 (na 2.5 dobry vykon) ale tocak je v *! v 156 to asi nebude take citelne, ale zabudni ze das ostrejsiu vacku a budes jazdit pohodovo po meste! tam je dost ostra vacka uz od vyroby. -
« Re: 156 vs VRX
Interiér je přepracovanej alá 147, mám druhou 147 co se v republice prodala, byla povinně jen jednou v servise na nějakým dotažení či výměnu šroubů (fakt si už nepamatuju), jinak jsem měl vysunutý konektor airbagu sedadla, skříplá hadice ostříkovače zadního skla,jednou vybitá baterka přes víkend kvůli pootevřenýmu kufru,vadnej klíček k zapalování (nešlo tlačítko zavření vozu).
Docela sem spokojenej spotřeba 8l (88kW),při -10 se rozplizl display teploty ke klimě. mám najeto 25.000 km.Na to kolik měla závad tak jde o běžný auto. Ani málo ,ani hodně. -
« Re: 156 vs VRX
Jo na ten facelift bych si asi pockal (u nas tak v kvetnu?) i kdyz jsem pochopil, ze zvenku se v podstate nic nezmenilo a uvnitr akorat pribude display pocitace nad stredovym panelem. Spis nevim, jestli ten facelift nemuze byt do jiste miry spojen se stejnymi neduhy, jake byvaji u prvnich exemplaru novych modelu (myslim tim trosku vyssi poruchovost nez u uz zabehnute vyroby). -
« Re: Impreza vs. Alfa 156
Alfa 156 bezesporu, byt ted nemam k dispozici zadny zebricek, nepatri k nijak nadprumerne poruchovym a rekl bych, ze se v pohode muze merit s nemeckymi vozy. Pravda ovsem taky je, ze v nasich luzich a hajich neni tento fakt patricne repektovan a vetsina ceskych motoristu ji povazuje z hlediska poruchovosti za podstatne rizikovejsi. A at se nam to libi nebo ne, tak se tento fakt nepriznive odrazi v rychlejsim poklesu cen ojetin. Nedavno jsem v Auto Esa videl 156 V6 2.5 v kuzi (tedy porizovaci cena cca. 1 mil) rocnik 1998 za 319 tis. Samozrejme netusim, jestli s tim autem neco nebylo, ale jinak me vice nez dvoutretinovy pokles ceny za 4 roky trosku videsil. Nemam nejak zvlast velky prehled o trhu ojetin, ale tipnul bych si, ze napriklad stejne stary VW Passat V6 (ktery je novy navic o neco levnejsi) by stal min. o 100k vic.
měl by někdo zájem o Alfu 33 1,7 16V z roku 91, červená, přivezená z Rakouska od 1. majitele na přestavbu? Celkově funkční, samozřejmě po těch letech se nějaká chybka najde. O ceně bychom se určitě domluvili.