Alfa Romeo

Zařazení: Všechna fóra > Diskusní fórum "MotorCafé" > Alfa Romeo

  • « 00 Reagovat !

    foto

    04.12.02  21:45

    « Re: oleje pro italske motory

    to oddie: No, ja pro Tempru pouzival polosyn Sunoco Futura 10W40 API-CF a 100 Kc/litr, ale vubec si nejsem jistej, ze byla vhodnejsi nez Selenia Turbodiesel API-CD. Holt, na Selenii ty motory vyvijeji a zkouseji ...?...
  • 00 Reagovat !

    foto

    04.12.02  21:03

    « potřebuju poradit s motorem

  • « 00 Reagovat !

    foto

    "-- skrytý --" 04.12.02  14:26

    « Re: oleje pro italske motory

    Šmarjá, co to je, Selenia Turbodiesel 10W40 má API CD a stojí 280/litr??? Tomu JTD fakt stačí CD? Nevim nevim, já používám polosyntetiku Mogul Optimal, 10W40, CG-4, litr cca 90,-Kč. A i slušné minerály mají CF...
  • « 00 Reagovat !

    foto

    04.12.02  14:15

    « Re: oleje pro italske motory

    Jak je videt s olejema pro JTD mi nikdo neporadi :-(((

    Nicmene co se tyce ceny, tak dnes jsem si v AC Dojacek dozvedel, ze standardni Selenia Turbodiesel stoji asi 280 Kc/l a WR Diesel asi 330 Kc/l. Neni to velkej rozil, mozna pujdu do WR.
  • « 00 Reagovat !

    foto

    04.12.02  12:45

    « Re: Poruchovost vozu

    To Krakatit:Máš Opla OK,já taky nemám Alfu,ale toužím po ní, i když je drahá a já nevím co jestě.Každý auto co mám nebo jsem měl,dotvářím k obrazu svýmu (jiný kola,tlumiče,úpravu motoru atd.),jenom Alfa se mi zdá dokonalá už v sérii.
  • « 00 Reagovat !

    foto

    03.12.02  22:07

    « Re: Poruchovost vozu

    Jo, už chapu proč se ptáš... ale 1.8T Oktávku nemám, ....
  • « 00 Reagovat !

    foto

    03.12.02  22:05

    « Re: Poruchovost vozu

    TO RV: Ne nejsem, mam Opla, proc?
  • « 00 Reagovat !

    foto

    "-- skrytý --" 03.12.02  12:40

    « Re: jeste k vyrazovani ABS

    Pokud je ABS off, neni potreba zadny system rozdelovani brzdne sily (EBD). Typizovana situace: jedna pulka auta brzdi na suchem asfaltu, druha uz na krajnici s nanesenym drobnym sterkem; ABS zacne pulsovat kvuli sterku, ale EBD vyhodnoti, ze dve kola jeste maji adhezi nad mezni hodnotu a tudiz jim prideli vyssi tlak. U auta bez ABS dojde bud k uplnemu nebo castecnemu zablokovani te dvojice kol, ktera je na tom sterku. Pokud auto ridi zkuseny ridic, pusti pedal tesne PO zablokovani kola a tim zkrati brzdnou drahu vozidla (nebot auto nejvic brzdi prave na hranici blokovani; za ni uz jen na zcela suchem asfaltu, hrubem sterku a vysokem snehu, naopak za ni nebrzdi na vode a na ledu). Nezkuseny ridic necha nohu na brzde a hrozi hodiny vlivem nesoumerneho zpomalovani auta. Dalsi nevyhodou pro nezkuseneho ridice je fakt, ze auto pri zablokovani kol nelze smerove ovladat volantem. Pokud je ale silnice jen lehce navlhla, jsou na ni pricne nerovnosti, atd., ABS vyrazne prodluzuje brzdnou drahu. Zalezi jen na zkusenosti kazdeho ridice, cemu da prednost.
  • « 00 Reagovat !

    foto

    03.12.02  12:39

    « Re: oleje pro italske motory

    Jo a kdyz tak uvedte i ceny (staci priblizne). Dik.
  • « 00 Reagovat !

    foto

    03.12.02  12:32

    « oleje pro italske motory

    to alfa33, magic et al: Chtel bych se zeptat na motorove oleje. Jednak znacka a jednak typ. Mam ted lehce jetou Mareu 2.4JTD a premyslim jestli do toho lit standardni Selenii Turbodiesel (10W40, API CD) nebo neco lepsiho (dle manualu jeste doporucuji Selenii WR Diesel 5W40, API CF). Nebo muzu jit do jiny znacky oleje (Sunoco, Aral,...)?
  • « 00 Reagovat !

    foto

    03.12.02  06:30

    « Re: Poruchovost vozu

    To Krakatit:Ty jsi ten s tou černou Oktávkou ?
  • « 00 Reagovat !

    foto

    02.12.02  21:26

    « Re: Poruchovost vozu

    To napsal Asimov...
  • « 00 Reagovat !

    foto

    02.12.02  21:26

    « Re: Poruchovost vozu

    Kdo nejel v Alfě s V6 motorem nežil. Nejvíc se v poruchovosti Alf babraj ti, co nikdy žádnou neměli a ví o tom tudíž prd. Možná, že si léčí mindrák, kterej jim nějaká alfička vyrobila, když chtěli světu ukázat jak jezdí GOLF :))) Jinak pozdravuju chlapíka s černou octavií 1.8T, kterýmu sem včera večer ujel v kopci kolem Vinohrad v Brně. Nic si z toho nedělej, jednou si koupíš auto, který je opravdu silný.
  • « 00 Reagovat !

    foto

    02.12.02  21:20

    « Re: Poruchovost vozu

    Já si ale určitě žádnej mindrák neléčím!
  • 00 Reagovat !

    foto

    01.12.02  16:48

    « jeste k vyrazovani ABS

    to PetrS et al: Pred casem jsme tady probirali moznost vyrazovani ABS pomoci zarazeni vypinace od el. obvodu pojitky ABS. Ted mne ale pri cteni manualu k Maree (BTW, stal jsem se stastnym majitelem lehce jete M.WE 2.4JTD), ze to nemusi byt tak jednoduche. U tehle aut se totiz prostrednictvim ABS muze realizovat i rozdelovani brzne sily mezi predni a zadni napravu a jeho vypinani neni prave zadouci. Ale mozna je to u AR156 provedeno jinak - takze, zkousel jsi to uz Petre? Jake byly vysledky?
  • « 00 Reagovat !

    foto

    29.11.02  13:30

    « Re: K poruchovosti Alf

    To magic:Moc dobrej příspěvek.Já teď řeším dilema a to novou 147 1.6/88kW na leasing nebo 156 2.0TS,jetou cash.Postupně docházím k závěru,že spíš tu 147.Při mojí smůle bych koupil vyplavenej a bouranej vrak.Samo,že bych radši 147 2.0TS.
  • « 00 Reagovat !

    foto

    29.11.02  11:50

    « Re: K poruchovosti Alf

    jak to ten magic dela, vzdy kdyz se neco spitne o Alfe, tak pise.
  • « 00 Reagovat !

    foto

    "-- skrytý --" 29.11.02  11:40

    « Re: K poruchovosti Alf

    1. Zivotnosti se radi motory TwinSpark k tem s nejdelsi - min, zarucena zivotnost pri dodrzovani zasady "mam v hlave mozek, ne sracky" je cca 350.000 Km. Doporucuji spise 2.0 TS. Spotrebou paliva jsou nekde v prumeru pomeru vykon/spotreba. 2. Karoserie u 147 bez vyraznych problemu - zinkovana, tuha, v pohode. Obcas zateka bocnimi listami kolem okenek. 3. Uvedomit si, ze kola (na rozdil od BRD Wagenu) jsou VZDY na silnici = i v dire a i na vsech zaplatach a kanalech. Z toho vyplyva nutna pravidelna kontrola silentbloku zaveseni (dava jim zabrat hlavne sul v zime - Icka nesolej). 4. Pokud je auto SPRAVNE a PRAVIDELNE servisovane v intervalech kolem 25.000 km, mohou se vyskytovat pouze drobne problemy elektroinstalace (BOSCH) nebo obcas drobne zavady na ABS (BOSCH), pripadne na brzdovem systemu. Zde doporucuji k brzdam Girling okamzite zakoupit a namontovat kotouce+desky OMP k zajisteni spravne funkce brzd. Opet zde plati neoblibenost soli v zime i pro brzdy. 5. Aby automobil koncernu FIAT nekoho nekde "nechal" se od dob Una a Tipa prakticky nestava, nebo jen vyjimecne. Zavady se tykaji: osvetleni (zadni svetla, predni rosi), elektroinstalace (central, stahovani oken, check-control, pristrojovka a jeji osvetleni), dnes uz spise nahodne poruchy vstrikovaci jednotky (BOSCH - bezplatna oprava), a poruchy vseho, na cem je napsano BOSCH nebo Made in Germany. Pokud se auto zbori, jen velmi tezko se opravuje (nevim proc ty dily nikdy nesedi...?) a hrozne blbe se lakuji (barvy Herberts, 5 slozkove). Vuz snese bocni pretizeni 1,02g, coz je srovnatelne treba s BMW Z3M...!!!!!!!! Temer bez poruch jsou (opet na rozdil od Wagenu) agregaty, pokud prevodovka jde tezko, je treba okamzite seridit tahla a necekat na zniceni synchronu. Ve vyberu JTD versus TS bych ja osobne stale radeji preferoval TS, nebot u JTD neznam z praxe zivotnost. Poruchovosti je statisticky velmi daleko za motory TDI od VW, ale tak do 100-150.000 km. Potom nevim (VW vykazuji velmi casto zejmena zniceni turba). NEKUPOVAT NIKDY JIZ KDYKOLIV HAVAROVANY KUS!!!!!!!! Byt by vypadal velmi dobre opraveny. VZDYCKY jsem na kdysi bourane Alfe/Lancii nasel seznam zavad, ktere se na nehavarovanych kusech nekdy nevyskytovaly. A protoze snad 80 % AR na trhu ojetych aut je po nejake rane, nelze se divit statistikam poruchovosti...
  • « 00 Reagovat !

    foto

    29.11.02  09:31

    « Re: K poruchovosti Alf

    Jsem zvyklý jezdit "normálně", tzn. že to běžně nijak extrémně nehoním a jsem ochoten se smířit i s tím, že mě občas někdo předjede, ale samozřejmě bych alfě (a speciálně alfě) občas šlápnul na krk. Ale jinak mi všeobecně auta hodně vydrží. U mně je normální, že mám po necelých 3 letech v těch 200 tis.km druhé brzdové destičky (na almeře mám ve 105 pořád první a ještě 15tkm určitě ujedou), neměním výfuk, tlumiče, čepy, silentboky atd., to všechno v pohodě vydrží. Jenom běžný servis, dávám syntetický olej. Je to ale daný hlavně převažujícími dlouhými cestami po relativně slušných silnicích. Takže všeobecný názor je, že v tomto režimu by měla 147 běžně obstát? A co ta složitější zavěšení předních a zadních kol? Jinak s alfou a srdcem to beru, ale přece jenom musím brát v úvahu, že mě to auto taky živí...
  • « 00 Reagovat !

    foto

    29.11.02  08:05

    « Re: K poruchovosti Alf

    pokud chceš koupit 147 a chceš najezdit 70tkm ročně tak v benzínu jedině 2.0 (má jen o litr vyšší spotřebu než 1.6 na kterou je 70 tkm ročně dost) ,1.9 jtd má krásnej výkon , jenže pokud to budeš příliš prohánět a to budeš, protože podvozek ti to dovolí tak to jtd uženeš tak ve 120-150 tkm, repase turba, potom tak ve 250 tkm 1 a poslední výbrus, pokud budeš jezdit na 1/2 plynu tak se to posouvá až o 100 tkm, motory jsou citlivý na kvalitní olej jtd 5w/50, TS 5w/40. jinak kvalitativně ty vozy jsou na velmi vysoké úrovni, nedá se to srovnat se strašími typy, tam je to jen o srdci a o lásce.
Přihlásit se Zaregistrovat Pro přispívání do této diskuse musíte být přihlášeným registrovaným uživatelem!






Blesk.cz

Hlasová asistentka Alexa vyzvala dívku (10), aby strčila minci do zásuvky

Hlasová asistentka Alexa vyzvala dívku (10), aby…

Virtuální asistentka Alexa od americké společnosti Amazon vyzvala desetiletou dívku, aby přiložila minci k…

Vrácení, výměna i reklamace vánočních dárků: Nejčastější otázky a odpovědi, největší fígle prodejců!

Vrácení, výměna i reklamace vánočních dárků:…

Radost z vánoční nadílky se může snadno změnit v rozčarování, stres a vztek. Stačí najít pod stromečkem nevhodný…

 

iSport.cz

Za čtyři flopy jeden Lischka. Prosadí se umělec Falta líp než křídla před ním?

Za čtyři flopy jeden Lischka. Prosadí se umělec…

Výdaje na Rudolfa Reitera, Milana Lalkoviče, Romana Potočného a Pepeho Menu, čtyři nedávné neúspěšné akvizice…

Přípravy na ligu ONLINE: Slávista Bah má covid, Beran trénuje s Bohemians

Přípravy na ligu ONLINE: Slávista Bah má covid,…

Jarní část fotbalové FORTUNA:LIGY odstartuje 5. února 2022, jednotlivé týmy už proto v prvním lednovém týdnu…

 

Reflex.cz

Omikronem se do konce týdne nakazí až dvacet milionů Čechů, nastínil Dušek pesimistický scénář

Omikronem se do konce týdne nakazí až dvacet milionů…

Přední český covidový scénárista Ladislav Dušek, který během pandemie zveřejňuje různé scénáře vývoje, opět…

Poučení z odchodu Angely Merkelové. Voliči ztrácejí zájem o „všeuměly“

Poučení z odchodu Angely Merkelové. Voliči ztrácejí…

Angela Merkelová odešla ze světové politiky v plné slávě a dalo by se očekávat, že její úspěchy svědčí o tom, že…