Alfa Romeo
Zařazení: Všechna fóra > Diskusní fórum "MotorCafé" > Alfa Romeo
-
« Re: oleje pro italske motory
No já mám k olejům asi tolik.Mně říkal ing.Čepek z Motorexcelu(firma zabývající se tuningem motorů,ale pozor žádný Renocar atd.)že naše oleje používají levnější aditiva a ty jsou časem maličko nestabilní i když olej jako nový splňuje výkonostní specifikaci.Takže pokud náš olej tak včas měnit !Jinak jsou to oleje celkem kvalitní a cenově dostupný. -
« Re: oleje pro italske motory
To magic: Úplně s tebou souhlasím, jenom bych si ponechal výhradu k poslední větě, která jako by říkala, že plně syntetický olej od Shellu bude o několik tříd lepší než plně syntetický Mogul se stejnou výkonovou specifikací. Ty oleje si dnes v podstatě odpovídají a drobné rozdíly mezi nimi budou (a připouštím, že i ten Shell může být trochu lepší), ale žádná kvalitativní propast to není. Dokonce jsem někde četl, jak je na světě jen pár závodů, které vyrábějí a aditivují určité třídy olejů a pak to od sebe jednotliví "výrobci" navzájem nakupují. Proto se na trhu vyskytují zcela totožné oleje pod různými značkami, a platí to hlavně a právě pro ty nejkvalitnější. -
"-- skrytý --" 06.12.02 15:28
« Re: oleje pro italske motory
Problem je v necem uplne jinem… NESMI se dat do motoru, ktery makal X tisic km na ropny olej (polosyntetiku) olej plne synteticky. Syteticke oleje totiz rozpousteji karbon, ktery je na takovem motoru vsudypritomny. Jakmile se ale karbon a dalsi usazeniny zacnou rozpoustet, ucpavaji se kanalky a loziska jejich zbytky a motor se v pohode zadre. Obdobnym zpusobem funguji vsechny "zazraky" z teleshoppingu. Proto, je-li na motoru 10W/40 nelze doporucit prechod na 0W/40. K tomu je nutno motor kompoletne zrepasnout tak, aby veskere usazeniny byly odstraneny.
Jak jsem jiz uvedl - ruzni vyrobci pouzivaji z 95% stejna aditiva, ale muze se stat, ze nektera spolu pri smichani vyvolaji nezadouci reakci. Pravdepodobnost je ale velmi mala. Pokud se to ma zjednodusit, neni asi na skodu michat treba Castrol s Aralem, ale asi by nebylo vhodne do Shelu dolevat Mogul. -
« Re: oleje pro italske motory
To oddie: Když náhodou smícháš 2 oleje 5W40 různých výrobců, tak se s pravděpodobností blízkou jistotě nic nestane. Ale doporučit se to nedá. Rozhodně bych nedělal to, že při výměně oleje naleju do motoru 2 litry Selenie a 2 litry Mogulu, i kdyby byly oba "papírově" shodné. Ale problém bych neviděl v dolití třeba 0,5 litru libovolného oleje 5W40 po ujetí 18 tisíc km s olejem 5W40 jiného výrobce, když se bude ve 20 tisících km stejně měnit celá olejová náplň. -
« Re: oleje pro italske motory
Napriek tomu, ze nemam Alficku, mam jednu otazku k vasej debate: bolo tu spomenute, ze by sa nemali miesat 2 druhy syntetickych olejov. Je to naozaj tak? Doteraz som pouzival plnosynteticky Madit 5W-40. Prave som vymenil auto a predajca, ktory bral stare auto na protiucet, mi tvrdil, ze si liter Maditu, ktory mam stale v kufri, kludne mozem zobrat na dolievanie, lebo v novom aute je tiez plna syntetika 5W-40 a teda sa mozu miesat. Ako to teda je? Mam mat obavy pripadne Madit doliat? Dik! -
« Re: oleje pro italske motory
jo a jen tak obyčejný nestačí. sunoco má ještě 05w/40 SL/CF na zimu by mohl být dobrý a na léto 05w/50 a ještě jsme do toho dávali takovou (medovinu) oil treatment od sunoca 0,3 plechu, jsou to jen aditiva pro lepší mazání v extrému což TD extrém je. kupuju sunoco po 200 a myslím, že to ostatní na to nemá (a lá selenia za 400 litr :o))))) ) -
« Re: oleje pro italske motory
Ja bych z toho taky vedu nedelal a nejradeji tam lil jako do Tempry Sunoco Futura (10W40, API-CF, skvela cena 100 Kc/l), ale mam zhruba tri male duvody proto abych presel na Selenii.
Prvnim byla zkusenost s Temprou (1.9TD/66kW, 1991). Rok po koupi (1996) jsem ji nechal udela GO motoru (pred tim to bud jelo a dost kourilo nebo nekourilo a nejelo). Po GO to nejakou dobu jezdilo a nekourilo a v zime startovalo docela dobre, ale pomerne rychle to slo dolu. Uz po nejakych 50.000 km byly kompresni tlaky jen 24 baru a nasledne zimni starty dost nejiste (pri vetsich mrazech takrka nemozne).
Druhy duvod je ten, ze kamos, ktery dela motory v Avii, rikal je oleje se i pri stejnych specifikacich dost lisi. Pri vyvoji toho na brzdach natoci urcite dost, aby pak mohli porovnat ruzne opotrebeni pro ruzne oleje.
A posledni duvod je, ze v ruznych motoristickych casopisech jsem uz parkrat potlak tvrzeni, ze fiatacky motory jsou citlive na oleje a doporuceni davat tam originalni.
Treba se pletu, ale rozhodne diky za nazory.
Asi pujdu do Sel. WR Diesel - je jen o trochu drazsi nez Sel. Turbodiesel a hlavne manzelka dela dost kratkych jizd po Praze, takze syntetika se motoru urcite bude libit. Nakonec mne to nevyjde ani o moc draz nez "mazani" u Tempry - JTD maji totiz intervaly vymeny 20.000 km (Tempra 7.500 km). To ujedu zhruba za rok, takze tam vzdy pred zimou dam novy olej a bude to.
-
"-- skrytý --" 05.12.02 09:03
« Re: oleje pro italske motory
Pro motory JTD je doporucen olej 5W-40, staci tedy JAKYKOLIV znackovy olej teto tridy. Na vyrobci v podstate nezalezi, ma-li to neco normalniho (Aral, Castrol, klidne i ten Mogul), pouze neni doporuceno michat oleje od ruznych vyrobcu (teoreticke "nebezpeci" vysrazeni aditiv - asi 0,05% pravdepodobnosti, ale budiz). Shell a pod. jsou jenom drahe, ze by byly lepsi neni nijak prokazane. Hlavne do oleju nepridavat zadna dalsi "aditiva" v podobe ruznych teleshopingovych zazraku; byl jsem asi pred 4 lety svedkem pripadu reseneho UVMV ohledne Slick50, kdy u BMW na zaklade znal. posudku neuznali reklamaci motoru! -
« Re: oleje pro italske motory
Jo a ještě by stálo za to se podívat, co tam lil ten před tebou. Pokud se tam dávala syntetika 5W-40, tak bych u ní zůstal (a zase - ze značky oleje bych vědu nedělal, jen tam raději nelej nějaký totální noname z německého supermarketu). Pokud tam je polosyntetika, tak pak platí můj předchozí příspěvek. -
« Re: oleje pro italske motory
Nedělejte z těch olejů takovou vědu! Nevyšiluj s nějakým "originálním a doporučeným" olejem Selenia a dej tam jakoukoliv polosyntetiku s (požadavky výrobce přesahující) specifikací SJ/CF, kterých je na trhu fůra a za nižší cenu než za tu uváděnou Selenii. Včetně domácích, např. Mogul GX FE Pro 10W-40 API SJ/CF, bacha akorát na naprosto neskutečný rozptyl cen tohoto oleje, jen u mně v okolí stojí tenhle olej 129,- až 245,- Kč za litr. Já sám to leju do manželčina punta a je to úplně v pohodě.
Jsem zvedavej, jak to budou resit u dobytka, ktery rano v -10 °C prijde k auto, nastartuje a okamzite vytoci motor pod zatezi na 7.000/min. Nebo znam jednoho, kterej nedoslapuje spojku vlivem sve postavy, takze prevodovka mu vydrzi tak 3 roky. A takovych je asi hodne. Zrejme na te zaruce zbankrotujou. Asi sazi na to, ze v roce 2004 vsechno predaji GM a ti at si na to vezmou prachy kde chteji...?