Alfa Romeo

Zařazení: Všechna fóra > Diskusní fórum "MotorCafé" > Alfa Romeo

  • « 00 Reagovat !

    foto

    05.06.03  10:21

    « Re: Tak co rikate na facelift 156?

    No já nevím,mně se zdá, že Alfa po odchodu W.DaSilvy jenom tápe a snaží se vytřískat maximum z jeho bejvalejch návrhů. Už nový GTV bylo bez nápadu.Vypadá to jak kopie Seatu.
  • 00 Reagovat !

    foto

    05.06.03  10:00

    « Tak co rikate na facelift 156?

  • « 00 Reagovat !

    foto

    "-- skrytý --" 27.05.03  13:44

    « Re: Tuning

    Uprava ridici jednotky, ktera by prinesla litrovy vykon pres 100 k z litru u komercniho atmosferaku bych povazoval bud za utopii nebo za vrazdu motoru. Pokud zustaly seriovy vacky, pisty, pruziny, atd, tak takovy motor nemuze dlouho fungovat. Totez plati o zvysovani otacek; lze tim sice dosahnout zvyseni "teoretickeho" vykonu, zdvihatka ale nekopiruji vacku a na uvrati dosedaci hrany se vytvari otlacky, ktere po case zpusobuji havarii motoru. Pokud se pouzii vicekrat cementovane vacky a pruziny bud jine, nebo se alespon podlozi, je stejne otazka, zda to vydrzi pisty a klikovy mechanismus. Takze pokud ma motor 1,6 l vykon 120 koni (tedy kolem 75/l), povazoval bych to za zcela dostatecne, soustredil bych se na mnohem dulezitejsi vec, a to je prubeh momentu. Specialne u 1.6 TS by me nejvic zajimal rezim do 4000/min, kde jsou obrovske rezervy. Hodnota vykonu je zcela nepodstatna, podstatny je prubeh momentu a obsah plochy pod jeho krivkou. To je efektivni prace motorem odvedena, hodnota max. vykonu je jen nic nerikajici aproximace funkce navic zkreslene casem (to je vec zprevodovani = nepodstatne). U preplnovanych motoru AR/L jsem se uz nekolikrat setkal s "tuningem", ktery sice prinesl narust vykonu nekde v rezimu kolem 5.5-7.000/min, auto jelo ale hur, nez s puvodni elektronikou (prestoze melo o 20 koni min).
  • « 00 Reagovat !

    foto

    27.05.03  13:05

    « Re: ještě k filtru sání

    No, musím se optat přímo. Ty Aleši, měl jsi někdy v rukách nějaký 2.4JTD s kitem přímého sání? Co to udělalo se zvukem?


    Jinak, teď o víkendu jsem měřil teplotu vzduchu v motorovém prostoru, jednak dole v LP podběhu, kde bere vzduch klasická krabice, jednak nahoře nad krabicí. Za jizdy to všude ukazovalo jen o cca 5 C
    vyšší tepltou než byla teplota okolí. Takže z tohoto hlediska by přímé sání nebyl problém.

  • « 00 Reagovat !

    foto

    27.05.03  08:52

    « Re: Tuning

    Ja začnu odzadu, ta Alfa uz je prodaná. Tvuj dotaz na ten vykon. Ta hodnota je velmi relativni, ja osobne jsem to odbrzdeni nikdy nevidel, takze ani nevim, ktere auto se merilo, nicmene pocitove se to auto zmenilo k lepsimu a jelo velmi prijemne. Hlavni efekt nebyl ani tak v narustu vykonu, spise v lepsim prubehu krouticiho momentu, kdy byl znatelny narust v nizkych otackach, to je to co TS motor potrebuje. To: posunuti omezovace, jsem zasadne proti tomu, posunovat maximalni otacky pro bezne uzivatele, tuhle upravu muze mit clovek, ktery vi co ten motor potrebuje, principielne to ten motor vydrzi, pak to toho sedne nekdo, kdo to podrzí v plnych otackach zastudena a muzes to zabalit.
  • « 00 Reagovat !

    foto

    26.05.03  12:03

    « Re: Tuning

    Ales.V:Dík za odpověď. Teď zkusím otázku na tělo. U motoru 1.6TS/120k uvádí firma Ricambi s kterou spolupracujete nárůst výkonu na 120kW pouze čipováním.Proč třeba Autodelta slibuje nárůst jenom 7-8 koní a posunutí omezovače na 7500 ot/min? Cím je ten Váš čip o tolik lepší ?Není to náhodou tak,že zrovna ten motor co jste odbrzdily měl už před úpravou třeba 110 kW? Třeba se zrovna Alfě mimořádně povedl. Mimochodem,je tahle červená Alfa v Imofě ještě k dostání ? Dík a promiň mi kousavý otázky.
  • « 00 Reagovat !

    foto

    23.05.03  13:39

    « Re: ještě k filtru sání

    U kitu přímého sání nevím, zda by nezměnil k horšímu zvuk motoru. Zvuk 2.4JTD, tak jak je, se mi zdá perfekní. Navíc by přímý kit asi bral víc teplýho vzduchu od motoru.

    Co myslíš tou "přední nasávací lištou" - to zahnutý vstupní kolínko krabice filtru?
  • « 00 Reagovat !

    foto

    23.05.03  09:56

    « Re: ještě k filtru sání

    Podle mne by tam alfácké sání nešlo, je uplně jinak umístěné a u marey není dostatek prostoru, protože v těchto místech uz je predni pricka a intercooler. Ale řešením je přímé sání. Jeětě k maree, odpoj přední nasavací lištu a nech vstup do filtru volný.
  • 00 Reagovat !

    foto

    22.05.03  15:14

    « ještě k filtru sání

    to ales.v nebo jiný odborník: Ty, jak vypadá krabice s filtrem sání u AR156 nebo AR166? Šlo by ji dát do Marey do prostoru před LP podběhem? Jde mi o to, že u těhle aut je taky sice filtr stejnej pro všechny motorizace, ale určitě je větší než u Marey. Dík.
  • « 00 Reagovat !

    foto

    19.05.03  12:22

    « Re: HELP

    Budu se muset na ten debimetr u 2.4JTD podívat. Doufám, že nepředstavuje žádné výrazné zúžení sacího potrubí (?).
  • « 00 Reagovat !

    foto

    18.05.03  11:35

    « Re: HELP

    Promin, do jiste miry je to slangove ozaceni, jedna se meric mnozstvi vzduchu a je umisteny za vzduchovym filtrem.
  • « 00 Reagovat !

    foto

    16.05.03  16:42

    « Re: HELP

    Skromný dotaz - co to je "debimetr" a kde je umístěn? Dík.
  • « 00 Reagovat !

    foto

    16.05.03  16:10

    « Re: HELP

    Zasadni rozdil je v prumeru sani, pruchodnost cele saci soustavy je omezena nejuzsim prurezem a tim vetsinou neni filtr, ale skrtici klapka nebo u JTD debimetr.
  • « 00 Reagovat !

    foto

    16.05.03  16:03

    « Re: Tuning

    Zasadni nevzhoda pridavnych jednotek je v tom, ze funguji na principu zmeny vystupnich signalu z ridici jednotky tzn. ze upravuji signaly k jednotlivym periferiim (vstrikovace,cerpadlo atd.) Z tohoto duvodu nejsou schopny reagovat na zmenu podminek coz z praktickeho hlediska znamena, ze kdyz se jakykoliv signal dostane na mezni uroven, tak pridavna jednotka tuto chybu zvyrazni a v extremnich pripadech muze dojit k zastaveni motoru, protoze pocitac to zpetne vyhodnoti jako chybu. V pripade cipovani se jedna o upravu parametru jednotky, kdy se upravi datove mapy a ridici jednotka funguje porad s realnymi parametry. Jeste k tomu cipu, ty cipy se nemeni, pouze se meni parametry.
  • « 00 Reagovat !

    foto

    16.05.03  13:00

    « Re: HELP

    to ales.v: Těší mě :-))) Ohledně chiptuningu svojí Marey WE 2.4JTD ještě nejsem zcela rozhodnut, ale rozhodně bych jí chtěl dopřát lepší "dýchání". Když jsem do ní dal koncem roku nový papírový filtr, tak výrazně ožila, ale po pár tisících km šel motor zřetelně dolů (pružnost v nízkých otáčkách apod.).

    Taky mne dost překvapilo zjištění, že všechny motorizace Marey (od benzínu 1.4 přes 2.0 20V a 1.9JTD až po 2.4JTD) mají stejný filtr a krabici na něj. Podobné je to u AR156. Očekával bych pro větší motory větší filtry (?).
  • 00 Reagovat !

    foto

    16.05.03  07:20

    « Tuning

    Ales V: V Imofě děláte i tuning od firmy Novitec. Mají jejich přídavné jednotky nějaké nevýhody, že použiváte i čipy od Ricambi ?Skutečně je přídavná jednotky jenom ubohou náhradou za čip ? Jo a na závěr, už se u nás dělala nějaká přestavba Alfy 1.6 nebo 2.0 s kompresorem Novitec ? Dík.
  • « 00 Reagovat !

    foto

    15.05.03  14:42

    « Re: HELP

    tak vam odpovim osobne, zatim neni jiste kam odchazim, ale mam obavy, ze uplne mimo obor. Pokud budete potrebovat nejake informace, tak pod loginem Ales.v tady budu neustale
  • « 00 Reagovat !

    foto

    13.05.03  11:55

    « Re: HELP

    to camajda: Ja ho znám jen po telefonu. Jestli ty s ním občas mluvíš osobně, tak zkus zjistit, kam odchází.
  • « 00 Reagovat !

    foto

    12.05.03  14:48

    « Re: HELP

    no prave, taky nevim ke komu tam budu potom jezdit ... s p. vodickou jsem byl celkem vzdycky spokojenej ...
  • « 00 Reagovat !

    foto

    12.05.03  12:33

    « Re: HELP

    No, to mě děsíš. Měl jsem v plánu k němu časem zajet na tuning 2.4JTD. Podle mých informací měl v Imofě tuning na starosti zrovna on (p. Vodička).
Přihlásit se Zaregistrovat Pro přispívání do této diskuse musíte být přihlášeným registrovaným uživatelem!






Blesk.cz

Hlasová asistentka Alexa vyzvala dívku (10), aby strčila minci do zásuvky

Hlasová asistentka Alexa vyzvala dívku (10), aby…

Virtuální asistentka Alexa od americké společnosti Amazon vyzvala desetiletou dívku, aby přiložila minci k…

Vrácení, výměna i reklamace vánočních dárků: Nejčastější otázky a odpovědi, největší fígle prodejců!

Vrácení, výměna i reklamace vánočních dárků:…

Radost z vánoční nadílky se může snadno změnit v rozčarování, stres a vztek. Stačí najít pod stromečkem nevhodný…

 

iSport.cz

Za čtyři flopy jeden Lischka. Prosadí se umělec Falta líp než křídla před ním?

Za čtyři flopy jeden Lischka. Prosadí se umělec…

Výdaje na Rudolfa Reitera, Milana Lalkoviče, Romana Potočného a Pepeho Menu, čtyři nedávné neúspěšné akvizice…

Přípravy na ligu ONLINE: Slávista Bah má covid, Beran trénuje s Bohemians

Přípravy na ligu ONLINE: Slávista Bah má covid,…

Jarní část fotbalové FORTUNA:LIGY odstartuje 5. února 2022, jednotlivé týmy už proto v prvním lednovém týdnu…

 

Reflex.cz

Omikronem se do konce týdne nakazí až dvacet milionů Čechů, nastínil Dušek pesimistický scénář

Omikronem se do konce týdne nakazí až dvacet milionů…

Přední český covidový scénárista Ladislav Dušek, který během pandemie zveřejňuje různé scénáře vývoje, opět…

Poučení z odchodu Angely Merkelové. Voliči ztrácejí zájem o „všeuměly“

Poučení z odchodu Angely Merkelové. Voliči ztrácejí…

Angela Merkelová odešla ze světové politiky v plné slávě a dalo by se očekávat, že její úspěchy svědčí o tom, že…