Alfa Romeo
Zařazení: Všechna fóra > Diskusní fórum "MotorCafé" > Alfa Romeo
-
"-- skrytý --" 27.05.03 13:44
« Re: Tuning
Uprava ridici jednotky, ktera by prinesla litrovy vykon pres 100 k z litru u komercniho atmosferaku bych povazoval bud za utopii nebo za vrazdu motoru. Pokud zustaly seriovy vacky, pisty, pruziny, atd, tak takovy motor nemuze dlouho fungovat. Totez plati o zvysovani otacek; lze tim sice dosahnout zvyseni "teoretickeho" vykonu, zdvihatka ale nekopiruji vacku a na uvrati dosedaci hrany se vytvari otlacky, ktere po case zpusobuji havarii motoru. Pokud se pouzii vicekrat cementovane vacky a pruziny bud jine, nebo se alespon podlozi, je stejne otazka, zda to vydrzi pisty a klikovy mechanismus. Takze pokud ma motor 1,6 l vykon 120 koni (tedy kolem 75/l), povazoval bych to za zcela dostatecne, soustredil bych se na mnohem dulezitejsi vec, a to je prubeh momentu. Specialne u 1.6 TS by me nejvic zajimal rezim do 4000/min, kde jsou obrovske rezervy. Hodnota vykonu je zcela nepodstatna, podstatny je prubeh momentu a obsah plochy pod jeho krivkou. To je efektivni prace motorem odvedena, hodnota max. vykonu je jen nic nerikajici aproximace funkce navic zkreslene casem (to je vec zprevodovani = nepodstatne). U preplnovanych motoru AR/L jsem se uz nekolikrat setkal s "tuningem", ktery sice prinesl narust vykonu nekde v rezimu kolem 5.5-7.000/min, auto jelo ale hur, nez s puvodni elektronikou (prestoze melo o 20 koni min). -
« Re: ještě k filtru sání
No, musím se optat přímo. Ty Aleši, měl jsi někdy v rukách nějaký 2.4JTD s kitem přímého sání? Co to udělalo se zvukem?
Jinak, teď o víkendu jsem měřil teplotu vzduchu v motorovém prostoru, jednak dole v LP podběhu, kde bere vzduch klasická krabice, jednak nahoře nad krabicí. Za jizdy to všude ukazovalo jen o cca 5 C
vyšší tepltou než byla teplota okolí. Takže z tohoto hlediska by přímé sání nebyl problém. -
« Re: Tuning
Ja začnu odzadu, ta Alfa uz je prodaná. Tvuj dotaz na ten vykon. Ta hodnota je velmi relativni, ja osobne jsem to odbrzdeni nikdy nevidel, takze ani nevim, ktere auto se merilo, nicmene pocitove se to auto zmenilo k lepsimu a jelo velmi prijemne. Hlavni efekt nebyl ani tak v narustu vykonu, spise v lepsim prubehu krouticiho momentu, kdy byl znatelny narust v nizkych otackach, to je to co TS motor potrebuje. To: posunuti omezovace, jsem zasadne proti tomu, posunovat maximalni otacky pro bezne uzivatele, tuhle upravu muze mit clovek, ktery vi co ten motor potrebuje, principielne to ten motor vydrzi, pak to toho sedne nekdo, kdo to podrzí v plnych otackach zastudena a muzes to zabalit. -
« Re: Tuning
Ales.V:Dík za odpověď. Teď zkusím otázku na tělo. U motoru 1.6TS/120k uvádí firma Ricambi s kterou spolupracujete nárůst výkonu na 120kW pouze čipováním.Proč třeba Autodelta slibuje nárůst jenom 7-8 koní a posunutí omezovače na 7500 ot/min? Cím je ten Váš čip o tolik lepší ?Není to náhodou tak,že zrovna ten motor co jste odbrzdily měl už před úpravou třeba 110 kW? Třeba se zrovna Alfě mimořádně povedl. Mimochodem,je tahle červená Alfa v Imofě ještě k dostání ? Dík a promiň mi kousavý otázky. -
« Re: ještě k filtru sání
U kitu přímého sání nevím, zda by nezměnil k horšímu zvuk motoru. Zvuk 2.4JTD, tak jak je, se mi zdá perfekní. Navíc by přímý kit asi bral víc teplýho vzduchu od motoru.
Co myslíš tou "přední nasávací lištou" - to zahnutý vstupní kolínko krabice filtru? -
« Re: ještě k filtru sání
Podle mne by tam alfácké sání nešlo, je uplně jinak umístěné a u marey není dostatek prostoru, protože v těchto místech uz je predni pricka a intercooler. Ale řešením je přímé sání. Jeětě k maree, odpoj přední nasavací lištu a nech vstup do filtru volný. -
« ještě k filtru sání
to ales.v nebo jiný odborník: Ty, jak vypadá krabice s filtrem sání u AR156 nebo AR166? Šlo by ji dát do Marey do prostoru před LP podběhem? Jde mi o to, že u těhle aut je taky sice filtr stejnej pro všechny motorizace, ale určitě je větší než u Marey. Dík. -
« Re: Tuning
Zasadni nevzhoda pridavnych jednotek je v tom, ze funguji na principu zmeny vystupnich signalu z ridici jednotky tzn. ze upravuji signaly k jednotlivym periferiim (vstrikovace,cerpadlo atd.) Z tohoto duvodu nejsou schopny reagovat na zmenu podminek coz z praktickeho hlediska znamena, ze kdyz se jakykoliv signal dostane na mezni uroven, tak pridavna jednotka tuto chybu zvyrazni a v extremnich pripadech muze dojit k zastaveni motoru, protoze pocitac to zpetne vyhodnoti jako chybu. V pripade cipovani se jedna o upravu parametru jednotky, kdy se upravi datove mapy a ridici jednotka funguje porad s realnymi parametry. Jeste k tomu cipu, ty cipy se nemeni, pouze se meni parametry. -
« Re: HELP
to ales.v: Těší mě :-))) Ohledně chiptuningu svojí Marey WE 2.4JTD ještě nejsem zcela rozhodnut, ale rozhodně bych jí chtěl dopřát lepší "dýchání". Když jsem do ní dal koncem roku nový papírový filtr, tak výrazně ožila, ale po pár tisících km šel motor zřetelně dolů (pružnost v nízkých otáčkách apod.).
Taky mne dost překvapilo zjištění, že všechny motorizace Marey (od benzínu 1.4 přes 2.0 20V a 1.9JTD až po 2.4JTD) mají stejný filtr a krabici na něj. Podobné je to u AR156. Očekával bych pro větší motory větší filtry (?). -
« Tuning
Ales V: V Imofě děláte i tuning od firmy Novitec. Mají jejich přídavné jednotky nějaké nevýhody, že použiváte i čipy od Ricambi ?Skutečně je přídavná jednotky jenom ubohou náhradou za čip ? Jo a na závěr, už se u nás dělala nějaká přestavba Alfy 1.6 nebo 2.0 s kompresorem Novitec ? Dík.