Alfa Romeo
Zařazení: Všechna fóra > Diskusní fórum "MotorCafé" > Alfa Romeo
-
"-- skrytý --" 07.04.04 16:53
« Re: Re: RE: 156 1.9 JTD
156 1.6 TS bych nebral, protoze: ma jiny rizeni, jiny brzdy a spoustu jinych veci. Je to takovy oskubany model pro socku, stejne jako 1.9 JTD. 1.9 JTD 16v se dela asi pul- trictvrte roku, takze na ni v pohode zapomen. Ma samozrejme lepsi chod, min rve a lip tahne hlavne tam, kde 8v uz umira. 1.6TS nebo 1.9 JTD s tim autem ani moc nehne a za chvili ti zacne lizt na nervy. Asi za 2 hodiny, protoze ten podvozek snese hodne a potom budes nasranej, nekde nedobrzdis a je po predku....Ja vim, ze ti cpu neco, co nechces, ale nejmin problemu je s verzema 2.4 JTD a 2.5 V6. Uz jsem si nejak zvyknul za to, ze spagetacky auto je tim spolehlivejsi, cim je drazsi. Takze kupuju zasadne modely ve vyssi polovine nabidky (nejlepe top modely), v cervene barve (seda, zelena a modra mely vzdycky nejaky problem, cervena a cerna nikdy; nevim proc a obvineni z povercivosti vubec neodmitam). 1.8 TS a 2.0 TS maji hodne haklivy motor, proto - kdyz uz jit touto cestou - doporucuji kus s jiz vymenenym motorem za II. generaci (vlastne III., pocitame-li i 155/II), pricemz musi byt vymena uskutecnena v soucinnosti s Fiatem (ne pokoutni vymena za ten samej) a po roce 1999. Jak uz jsem psal mockrat, ty motory strasne odchazely, takze hodne opatrne! Ze zkusenosti muzu rict, ze vsechny ctyrvalce zerou zhruba stejne (muj prumer neco pres 9). Sestivalec bere od 10, ale da se drzet kolem 11 i v prevazne mestskem provozu, aniz bychg se plouzil (motor nemusis vytacet a ma supr prevodovku). Rozdil v povinnym ruceni dela necely tri stovky mesicne, to znamena, ze u me by roli hral stav konkretniho kusu. Pri 24.000 km rocne jsou naklady na na naftu u 2.4 JTD zhruba 3450Kc, u 2.0 TS 4940 Kc a u V6 5750 Kc. Pokud chces auto na leasing tak mozna zjistis, ze presne to, co usetris na nafte (1490 az 2.300 Kc) das navic za splatku (V6 se da sehnat uz do 200.000 Kc, 2.4 JTD pod 250.000 blbe) nebo servis. A mas horsi auto. Jinymi slovy: nechci slevu zadarmo...? -
« Re: RE: 156 1.9 JTD
No tak samozrejme mas s tema prioritama pravdu (moje jsou pravda malinko jine). V cenove kategorii do 250tis, asi na 1.9 JTD v 16v neni sance, ta 2.4 mi pripada moc velka a tezka, 1.8 zni rozume, ale spis se setkavam na trhu ojetin s 2.0 ...
Nemate nekdo 1.6 pro info o praktickych zkusenostech o spotrebe a jizde ?
Jsou s tema 1.6 pred rokem 2000 nejaky zavaznejsi problemy ? -
« Re: RE: 156 1.9 JTD
No,ono je to taky o prioritách. Já chtěl Alfu proto,abych měl auto, který trochu jede,sedí na silnici a slušně vypadá. Nějaký statistiky spolehlivosti mě netrápí,zrovna tak jako hospodárnost provozu. Tak 1.6 nejede špatně,ale na 156-ku už je trochu slabá a s nějakým snížením spotřeby proti 1.8 taky moc nepočítej. Navíc u ojetin rozdílná motorizace nemá nějakej podstatnej vliv na cenu. Já bych to viděl na 1.8TS nebo ten 1.9-16V,popřípadě tu 2.4JTD. -
« RE: 156 1.9 JTD
Zacinam uvazovat i o 1.6i tech 88kw taky snad neni uplne spatny ne ? Jasne ze zrovna zavodak to nebude ale jet by to nejak rozume melo ne ? Mel jsem Escorta kombika 1.6 (66kw) a slo to ....
Co je pravdy na hlasce, ze na Alfu jsou nahradni dily asi tak 2x drazsi nez na ostatni ,,normalni auta´´ ? -
« RE: 156 1.9 JTD
Taky si myslim ze varinta s 16V je trosku nekde jinde, ale nejsem si jisty, zda se vubec do 156tek v letech 97-2000 delala .... no jestli jo tak sehnat ji bude asi fakt problem, v te cervene :)
TO MAGIC: Ja bych sel do benzinu, ale pocitam ze najezdim tejdne jenom do prace asi tak 300-500 km z toho cast po Praze a ono to v rocnim souctu nejakej rozdil prece jenom udela :-( Ta dieselova Alfa s 2.4 bude asi celkove trosku narocnejsi na udrzbu ne ? Je to celkove o dost drazsi auto a bude i nastaveny trochu jinak ne ?
No a z tech benzinu ? 1.6 asi nic moc, 2.5 nechci, 1.8 nebo 2.0, asi bych volil tu 1.8 (uz i kvuli povinnemu ruceni) ....
Mate nekdo zkusenosti se spotrebou v realite (porovnani alfackej benzinu a dieselu ?) -
« Re: RE:
No,mezi 1.9 JTD a JTD 16V je rozdíl dost velkej. Nejenom výkonem 85 proti 103kW, ale je tam i dost mechanickejch úprav a navíc 16V má common rail druhý generace. Řekl bych,že 16V je trochu někde jinde a je možná lepší alternativou než 2.4. Jenom se bude blbě schánět :( -
"-- skrytý --" 02.04.04 14:17
« Re: RE:
156 1.9 JTD sezenes tezko, protoze - podle meho nazoru - je to totalne nezajimavy model a moc dobre se nikdy neprodaval (mimo Italii a Francii). Mnohem vic je petivalcu 2.4 JTD, u ojetiny na 20v zapomen (prodava se cca pul roku). Bavime se o cca 250-300.000 Kc za auto r. 1998/99. Odchazi hlavne vaha vzduchu a ruzny el. cidla made in Bosch. Z mechaniky je to o.k., jen je ta predni naprava trochu dost zatizena, takze pocitej s vymenou ulozeni predni napravy. Zadna hruza. U 150.000 km a vic pozor na stav turba, je to kolem jeho hranice zivotnosti pred repasi. Ale radeji bych volil auto model 2000 a dal (fyzicka vyroba od rijna 1999). Lepsi je hlavne elektroinstalace a par dalsich zmen. Cena kolem 350-400.000 Kc. V Extraautu bych ja nekoupil ani kolecko na hnuj.... -
« RE:
No me jde primo jen o 156, nez jsem se rozhoupal k vaznejsimu uvazovani o nakupu, tak jich vsude byly na prvni pohled mraky. Ale ted je to ve srovnani s jinejma autama dost bida (kdyz vybiram konkretni motor, barvu atd...).
V Extra auto jsem se taky po telefonu ptal na 156 1.9, pan rikal ze prej jezdi hezky :-) a ma trosku striklej blatnik :)
Nemeckej nebo italskej autoscout je sice zajimavej, ale nemam s dovazenim zrovna zkusenosti, clovek to auto predtim vidi jen na netu, a cenove je to vsechno cca nad 8000 EUR coz po pripocteni dalsich nakladu posune cenu dost vysoko ...
Vzhledem k tomu, ze bych s ni chtel jezdit do prace, tak uvazuju o dieselu (ty alfacky benziny prej celkem dost zerou cca 10l), takze pripada v uvahu 1.9JTD, 19JTD16v a 2.4 JTD)
2.4JTD mi pripada zbytecnej luxus a nevim jestli je velkej rozdil v praxi mezi 1.9 a 1.9 16V ?
Kdyz k tomu pridam jeste alfackou cervenou, je to fakt celkem problem v Cechach neco najit .... :( -
« Bez nadpisu
magic: jeden kluk co vozí starší Alfy dovezl nádherný GTV6 r.v. 1985. Od prvního majitele z Německa. Doslova jsem se nad tím rozplýval minulej víkend. Má to dokonce pravý zpětný zrcátko v elektrice, což byla sakra drahá příplatková výbava. Minimum koroze, jen takový ty tečky atd. To se už moc nevidí dneska.. -
"-- skrytý --" 29.03.04 11:16
« Re:
To mas tezky. Na druhou stranu se vekslaku z AAA musim trochu zastat, protoze snad v zadnym jinym bazaru nemuze jet auto na 3 dlouhy zkusebni jizdy ve dvou po sobe jdoucich dnech, jit 3x na rampu, atd. Zazil jsem tam odtud tri nejhorsi vraky i jedno vyborny auto. Navic tam byla moznost prohlidnout si technicak, coz znamenalo potazmo moznost si venku z mobilu zjistit na informacich cislo byvaleho majitele a zavolat mu, co s tim autem bylo a kolik melo km. Navic, kdyz ti kluci v ackach zjistili, ze zakaznik veci rozumi, prestali okamzite s tema svyma kydama a zustali stat v uctive vzdalenosti. Rekl bych, ze treba v Auto Esa nebo Extra Auto je to dneska podstatne horsi; Extra auto maji ted napr. na prodej AR 155 Q4. Po telefonu mi rekli, ze je nebourana, v perfektnim stavu. Jeste jsem ho varoval, ze jestli to auto nebude mit vlasovy spary, udelam mu tam cirkus. Prej je fakt nebourany. Tak jsem tam jel. Auto tvaru rohliku, celej predek hozenej doprava, mezi levym blatnikem a levyma prednima dverma spara, ze jsem ji v pohode protahl prsty, strecha sikovne zasvinena, aby nebylo videt, ze je hrbata jako Sumava, zadni viko hozeny na pravou stranu.....na bliti. A to jsem ani neotevrel haubnu! Nevylucoval bych apriori nakup Alfy v bazaru, ale radeji modelu, ktery se u nas prodaval (145, 146, 156, 166) a urcite s nekym, kdo ty auta perfektne zna. Radeji tak 2 skalni fanousky, kteri sami vlastnima rukama ty auta delaji. Kdyz das 2-3 litry na pivo, rozhodne se ti to vyplati. I v inzerci alfaklubu se vyskytujou vraky. Pokud chces model, ktery se u nas nikdy neprodaval, preferoval bych dovoz ze severni Italie. Duvody: neznaji sul, proto zadna koroze; kazdy sroub jde v pohode i po 10 letech povolit; nejsou tam v silnicich diry; auta jsou pravidelne a dost peclive (co se tyka agregatu a podvozku) servisovana; nemivaji zadne elektricke poruchy (duvod nechapu). Na www.autoscout24.it jsou inzeraty prodejcu, kteri to auto prohledli a jsou schopni uvest zavady. Pripadne poskytuji na tato auta zaruku od 3 do 24 mesicu. Urcite vyzaduj Alfu nebouranou a nenech se presvedcit nejakym vekslakem, ze jen lehka bouracka nevadi. Vetsinou se pak zacne sypat elektrika, do ktery naprselo a nalicovat to je taky peknej western.... -
« Bez nadpisu
Diky za reakce, co rikate tomuhle nazoru z jakesi diskuse:
,,Mluvil jsem s jednim prodejcem Alfy a rikal, ze kupovat Alfu v nejakem bazosi (obzvlast AAA) by si netroufl. Rikal, ze lidi co se o to auto staraji, tak pro ne je to srdecni zalezitost a pokud uz musi prodat, jde to pres prodejce, zname, klub atd. Do bazaru to da nekdo, kdo se boji, ze se to rozpadne (mohou byt i vyjimky), pripadne jsou to zfusovane bouracky nebo extremne honena neservisovana auta. Z toho pak vznika spatna povest tehle aut. To muze byt duvod, ze se lidi boji to v AAA (apod.) koupit''
Kde ji teda pak muze clovek jako ja, kterej si ji nemuze koupit novou, ve slusnem stavu schrastit .... Pominuli samozrejme, ze nahoda je blbec :) -
« Re: Re: Ojeta Alfa Romeo 156
AR 156 SW 2,4 JTD za 229 K ??? To byl asi šotek, normálně je cena SW tak o 100 tisíc výš. Jinak motor 2,4 JTD je super, ale je dost těžkej. Když jsem to měl půjčený, tak jsem občas škrtnul podvozkem o silnici i na menší nerovnosti. Taky podvozek vpředu dostává od toho motoru dost zabrat. -
« Ojeta Alfa Romeo 156
Zdravim,
mohl byste mi nekdo poradit, jestli je realne sehnat 156ku kolem 250tis ve slusnem stavu nejlepe v 1.9 JTD a samozrejme nejlepe cervenou :-)
Neznate nejake typy nebo zkusenosti na co si u tohohle (ojeteho) auta dat hlavne pozor ? Do kolika najetych km ma v prumery smysl ji kupovat atd atd ...
Predem moc diky
Petr