Alfa Romeo
Zařazení: Všechna fóra > Diskusní fórum "MotorCafé" > Alfa Romeo
-
« Bez nadpisu
Mám spolehlivé zdroje, zatím každej motor fungoval dobře. :-) Teď se zadařil 3.0 z Lancie Themy, kterej měl údajně najeto jen 40.000km a kdo ten motor viděl zevnitř, tak tomu věří včetně mě. Byl to bonus k nějakýmu starýmu GTV. Holt o velký motory není moc zájem, takže mi to hraje pěkně do karet. Spotřeba mě nezajímá 8) -
-
"-- skrytý --" 25.06.04 15:23
« Re:
Ale ja uz mam nekolikateho itala. To s tim zahratim pomalou jizdou sem to nejak spatne vysvetlil :x , chtel jsem jen napsat v podstate to samy co ty, tzn. netocit motor prilis do otacek a z toho vyplyva ta pomala jizda na jednotlive rychl. stupne. Vim, ze pokud ma voda 80 stupnu olej jeste nedosahuje provozni teploty, navic ty nevlastnis turbo. Motor jde sehnat ale nemas jistotu v jakem bude stavu. Nejlepsi je motor vyzkouset jeste pred demontazi, ale to se podari malokdy. -
« Bez nadpisu
Magic: tak víš proč se mi to auto nakonec kolíbalo? Vymačkaný horní kruhový silenty na stabilizátoru zadním. cca 250,- Kč a 30 minut práce. A já furt řeším tlumiče, no amtérismus >:D
Fera: já na to šlapu, až mám vodu na 80° a i to je ještě brzo. Naštěstí třílitrovej V6 (12v) motor se dá snadno koupit do 10.000,-. Teď mi kámoš nabízel jeden s rokem výroby 1996 ze 164ky s automatem ve výborným stavu za 7000,-, což je skoro darem. Takže o motor se ani nestrachuju. -
"-- skrytý --" 23.06.04 10:09
« Re:
Magic nemyslis, ze o tomhle, jestli motor maze, by meli premyslet lidi zijici spis na Sibiri nez mi? V nasich klimatickych podminkach bych to resil spise jen v zime pri extremnich mrazech. Nerikam, ze studeny motor maze stejne jako teply, diky ztuhlemu oleji, ale aby nemazal vubec se mi nejak nezda. Pokud mas dobry olej a auto nestoji tyden v -20, tak si myslim, ze olej maze dostatecne pro zahrati pomalou jizdou. -
"-- skrytý --" 23.06.04 09:20
« Bez nadpisu
No to je prave ono! Nevytacet, protoze to nemaze! Myslis si, ze kdyz tomu nalozis, tak to bude mazat lip? Kulovy! Vyleze ti tlak oleje na hranici, kdy vnitrni viskozita oleje bude vyssi nez propustnost mazaciho systemu, olej se nedostane vsude kam ma (v loziskach nevznikne mazny klin ale takovy divny cednik), zacinaji vznikat sucha mista (sice mikroskopicka, ale vyznamna) a motor trpi zvysenym opotrebenim. Zalezi samozrejme na druhu oleje (treba oleje 0W-30 jsou lip uzpusobeny studenym startum nez treba olej 10W-60). Dulezita je taky osicka na turbine, kdyz ji hned roztocis na plny koule, tak to turbo behem 100.000 vykazuje priserny vule a mizernou ucinnost (nehlede na to, ze uz bude propoustet olej), kdezto pokud s tim budes zachazet jak ja rikam, dozije se i 200.000 km. U benzinovych preplnovanych motoru to plati zrovna tak, byt hranice byva o neco vyssi (kolem 3-3500/min, podle toho, kde zabira turbo). Zkratka do doby, kdy je olej zahraty na provozni teplotu by se s motorem (i bez turba) melo zachazet velmi jemne. Ptom vydrzi veky. Je to desitkama let vyzkouseny a funguje to! -
"-- skrytý --" 22.06.04 20:45
« Re: ????
Proc myslis, ze to nemuze mazat? To co Magic napsal plati 100% pro motory s turbinou. A nemyslim, ze je na tom neco extremniho jen to Magic spatne napsal, neznamena to, ze bys nemohl jezdit nad 2 000 ot., ale to ze tomu nemuzes slapat po krku hned po nastartovani a samozrejme tocit jako zahraty motor. Idealni je zahrat motor klidnou jizdou 10-15 kilometru. -
« Inzerce aut
Nevim ve ktere casti fora to uz bylo, ale nedavno jste probirali zahranicni inzertni www stranky. Resili jste, kde lze nakoupit levneji apod. Vim ze tam byl AutoScout, ale nevim patri mezi ty levnejsi. Prosim hodte sem nejaky link. Mel bych zajem o zeme Itali a Svycarsko. Diky. -
"-- skrytý --" 21.06.04 16:03
« Re: Re: Re: Re: Re: 156 SW
Neni zadnej problem v oleji, pokud splnuje danou tridu viskozity a kvality a pokud se meni komplet i s filtrem. Shell je uplne stejna baze, jen je to nejdrazsi olej na trhu diky Ferrari. Postaci i shodny Castrol, Aral nebo Agip. Jenom neni nejlepsi je vzajemne michat. -
« Re: Re: Re: Re: 156 SW
Magic: Dík za názor,jo mám 147 JTD 16V a garáž mám normální, v úrovni vozovky. Za studena v pohodě a zrovna tak za tepla doběhnout. Já než uklidím psa, otevřu vrata a zajedu do garáže tak motor v pohodě zchladne. Jenom furt nevím co ten olej. Na stranu jednu si říkám, že výkonostní specifikace je jednou daná a jestli Selenia nebo Shell musí bejt jedno,ale na druhou stranu Selenie se leje jenom do Alf a Fiatů,tak by mohla mít nějakou přizpůsobenou recepturu. Co ty na to ? -
"-- skrytý --" 21.06.04 09:10
« Re: Re: Re: 156 SW
Bohuzel je to tak. Taky statistiky poruch se vyrazne lisi, nebot v I, CH, F, HU, SP plati AR za velmi spolehlivou znacku, v GB, D, A, CZ naopak za problematickou. A je to stejny auto, takze pricina musi byt v servisu. Ja bych na tvem miste zvolil Imofu. Ne proto, ze by to byla svetla vyjimka, ale delaji ty Alfice preci jen nejdyl u nas a asi jich tudy proslo nejvic (spolecne s Motortecem v Brne). Jinak zkusenost rika, ze nejlip se o tyhle auta staraji zavodnici, protoze to nejhorsi, co muzes u techto aut udelat, je konstatovani "to staci". Hlavne to nehon za studena, olej se ohriva podstatne dyl nez voda, takze minimalne do provozni teploty vody nehnat nad 2000/min a prudce neakcelerovat. Predpokladam, ze mas tu 147 JTD. Ted jsem zase nekde na netu (mam pocit, ze prave v Anglii), cetl nazor, ze motory TS odchazeji nejvic u aut, ktery vyjizdeji z garaze pod urovni zeme a ten studenej hustej olej se odlije a cerpadlo to nezvladne a olej pak mizi vic....je to jen teorie, ale neco na tom muze byt. -
« Re: Re: 156 SW
No ona to neni bida s alfa servisy jen u nas. Napr. v Britanii jsou alfacke servisy vyhlaseny jako snad nejhorsi ze vsech. Dost casto ctu fora na alfaowner.com a maji uplne stejne problemy jako my. Autorizovanym dealerum a servisum Alfy se proste neda verit a kazdy shani radeji specialisty, kteri do nich vidi a vicemene jsou i jejich konickem.
A myslim, ze Britanie je podstatne vetsi trh nez nas. -
« Re: Re: 156 SW
Magic: Když jsme u těch servisů, tak mě čeká v září garančka. Jsem z okolí Pardubic (východní čechy) a v úvahu připadá Regio auto Hradec, Vavřinec a Imofa,přičemž Praha už je trochu z ruky. Bohužel se jedná o garančku a někam musím. Co bys zvolil ty ? Máš nějakej tip na servis v okolí Pardubic ? Dát za výměnu oleje 4000 je fakt síla. Jo a jak se díváš na hojně Alfou doporučovanej olej Selénia ? Dík -
"-- skrytý --" 18.06.04 09:04
« Re: 156 SW
Myslim si, ze neduvera tu byla donedavna i vuci Francouzskym autum uplne stejna, rozdil je v tom, ze oni se (na rozdil od Italu) pokusili to zmenit a dokazali to (neni totiz nad osobni zkusenost). Spagety nas maji na haku, jsme pro ne maly, chudy a neperspektivni trh a povazujou nas jen za chudy Nemce. Ale dost si za to muzeme sami. Presto tu evidentni posun je - v devadesatych letech se pekna 6 let stara Alfa prodavala kolem 150.000 Kc, dneska je to asi o 50-80.000 Kc vic. To taky o necem svedci. Statistiky ADAC nebo TUV a spol. jsou uplne k nicemu, nemaji zadnou vypovidaci schopnost, mnohem realnejsi je reliabilityindex. Ten hodnoti AR 156 asi na urovni Audi A6. Je zajimave, ze na tu Audinu si nikdo nic zleho rict nedovoli...K tomu servisu: nenech se zmast tim, ze nekde je nejaky servis! Ono jde mnohem vic o to, jaci jsou tam lide a zda maji s temito auty dost zkusenosti (malo, zalostne malo). Mnohem vic doporucuju vyhledat v okoli nejakeho zavodnika a domluvit se s nim o servisovani, protoze ta filozofie stavby auta je hodne podobna. Do beznyho Fiat servisu bych Alfu nedal ani nahodou! Story o kixech autorizovanych servisech by zabraly asi polovinu tohoto fora - proste se servisama je to u nas spatny. Je taky zvlastni, ze u nas, v Nemecku a Rakousku strasne klekaji motory TwinSpark 16v. V Italii, Francii, Svycarsku ani Madarsku ten problem neni. Nevim proc, ale je to tak. -
« 156 SW
Mrknul jsem na servis a ten bych nevidel jako velky problem, protoze ceny jsou srovnatelne s jinyma automobilkama a dostupnost? Myslim, ze servis je v kazdem vetsim meste a jestli ne Alfa, tak Fiat a ti maji samozrejme certifikaci na provadeni jakychkoli oprav. Hojnost servisu se zjevne odviji od prodejnosti a jelikoz mi Cesi mame bliz k nemcum a frantikum, tak oblibenost teto znacky je znacne omezena. A nesmime zapomenout na spatnou povest celeho koncernu Fiat, ktera vznikla tim, ze spousta lidi si privezla ze zahranici stare, casto i zborene sunky a po nejakem case to v Cechach prodali, tak se pak nedivme, ze tim povest znacky utrpela. 8-s
Trosku me trapi statistika ADAC v Nemecku, protoze ti uvadi nejvice vyjezdu a poruch prave k Alfe 156 SW. Otazka je ale ta, jestli vsichni ti BMWaci a VolksWagenaci vyuzivaji tuto sluzbu. V pripade, ze ne tak ta statistika je samozrejme zavadejici. Nikdy jsem na nemeckych dalnicich nevidel stat italske, francouske a nebo japonske auto, ale o japoncich se to vi. Zato BMW, VW a Mercedesu spousta. :-(
Zatim diky za nazory a jelikoz se mi Motorcafe na Alfe libi, tak se budu pravidelne vracet
Jeste jedna vec se mi libi, ze se Alfisti(jedno jaky model nebo rok vyroby) se na ceste zdravi, kdyz se potkaji.(tedy vetsinou) -
« Bez nadpisu
matuS: no já předpokládám, že ŘJ má potřebný mapy pro množství paliva ve směsi a lambda je pouze ke korekcím při ustálené rychlosti. Při akceleraci a deceleraci se stejně lambda vypíná. Navíc tyhle starý ŘJ asi na lambdu moc nespoléhaly, protože GTV,90ky a 75ky se vstřikováním kolikrát žádnou lambdu neměly už z fabriky. GTV snad všechny. No a já mám stejně ŘJ z GTV, kde lambda nebyla. O katalyzátoru nemluvě. Otcova Celica bez lambdy žere i trávu, moje Alfa bere stále to samé. -
"-- skrytý --" 17.06.04 09:08
« Bez nadpisu
Ital je Ital, Nemec je Nemec, Francouz je Francouz, atd. Vetsina lidi chvali to, co ma doma a k cemu ma nejakej osobni vztah. Zeptej se tech, kteri ti rikaji o te spatne kvalite, kolik tech (novych nebo alespon zanovnich) Alfic meli. Vyslechnes historky o tom, jak znamy mel znameho a jeho vzdaleny pribuzny si koupil Alfu a porad jenom spravoval....a to, ze se jednalo o dvacetkrat totalne zboreny auto, ktery vzdycky nekdo splacal jenom aby drzelo pohromade z dilu z vrakace, to uz se k teto historce jaksi nedodava. Jdi a svez se, sedni za volant a po ujeti nejakych 100 km si zase sedni do toho, co ti vsichni cpou horem dolem (Passat, Golf, Astra, BMW...). A udelej si zaver sam. Problem trochu predstavuje servis, protoze filozofie stavby techto aut je trochu jina, nez nemecka, ktera je nasemu narodu preci jen blizsi. Uroven servisu a postprodejniho chovani importera bych oznacil za nejvetsi nevyhody znacky.