Alfa Romeo
Zařazení: Všechna fóra > Diskusní fórum "MotorCafé" > Alfa Romeo
-
« Re: Re: Rozdíly mezi JTD
Díky. Vypadá to, že ten 105-koňový motor se objevuje ve 156-ce jen do roku 2000, od zhruba poloviny roku 1999 (tedy model 2000) tam je tam ten 110-koňový a od 2001 už i 115-koňový. Mimochodem: Nemáš náhodou Mareu Wek. 2,4 JTD? Nezdá se Ti ten motor taky těžký jako v té 156-ce? -
« Bez nadpisu
Magic: jak jsi psal, že 2,5 má dlouhý převody proti TS 2.0, tak jsem to dneska měl možnost porovnávat a na pětku mám při 100km/h rovných 3000rpm. Ten 2.0 TS je na tom úplně stejně. I při jiných kvaltech jsou při stejný rychlosti stejný otáčky +-100 rpm. Pravda je, že tam mám i samosvor, kterej tam vlastně ani bejt nemá. Možná si někdo s tou převodovkou hrál, takže je to exot. -
« Re: Rozdíly mezi JTD
Hlavní odlišnost 1.9 JTD 110 k (81 kW) oproti 105-koňové variantě (77 kW) je VTG turbo.
Fiat a AR používají de fakto ty samý JTD motory i když některý verze se objevily jen u AR nebo naopak jiný jen u Fiatu. Nebo u některých motorů je dostala napřed jen AR a později Fiat (což se dá čekat u současného 1.9JTD 103 kW).
Do obou značek se montovaly nebo montují 1.9 JTD 77kW, 81 kW a 85 kW.
Pouze do Fiatu se dostaly: 1.9 JTD 59 kW a 74 kW. A taky 2.4 JTD 96 kW (můj milášek :-))).
(nemluvím o 1.3 JTD který je na AR moc malý a taky ne o 2.0 JTD, což je prekabátěný 2.0 HDI)
Pouze do AR se pak dostaly 1.9 JTD 103 kw a 110 kW
a 2.4 JTD 100 kW, 103 kW, 110 kW a 129 kW.
U AR156 jsem zkoušel jen 2.4 JTD 110 kW a byl super (super výkon, super zvuk), jen se mi zdálo to auto těžký na předek. Snad by to bylo lepší u SW (nejlépe s 129 kW :o). U sedanu bych to viděl spíš na 1.9 JTD, ale zatím tam nedávají verzi 110 kW, ale "jen" 103 kW.
-
"-- skrytý --" 01.07.04 13:58
« Re: Re: Re:
Sem na tom stejne. Musel jsem prodat svoji milovanou Integralu taky kvuli bydleni. Ale pomalu zase odpadaji jine splatky, takze jsem optimista a vcera uz jsem dal do par Lancia-for poptavku po Integrale 16v, v poradi uz seste....o trilitrovy AR nevim a vedet asi nebudu, protoze v I prakticky vubec nejezdej. Max. vim o 2.5 ex-policejni, se zvysenym vykonem a samosvorem (original primo z fabriky). Je v puvodnich barvach i s majakama. Pokud se u poziracu spaget na prodej nejaka 3.0 vyskytne, tak je to brany jako rarita a ta cena tomu odpovida. Mnohem sehnatelnejsi tam je 1.8 Turbo ( od 800 Eur, pekna tak 1500-2000, exkluzivni tak 3-3500). Podle mne mozna i lepsi volba, protoze je mnohem snaz laditelna, ale v Cesku na ni neni ani sroubek. Tezka volba. Zase by to byla rarita tady. A s Garrettem T034, intercoolerem pred chladicem s ostrikem, vstrikovanim HallTech, se ctyrpistkovejmy Brembama...jako ex-fabricky auta....mnam, mnam! Ale eNkova 155Q4 GTA ji stejne dala na *, v Imole o vic jak 2,2 s na kolo! -
« Re: Re:
Já se teď za 7 měsíců parádně zadlužím u banky na 20 let. Ovšem nějakých 100 KKč zbyde, protože ceny bytů drobet klesly a za to bych zkusil nějakou 3.0 V6 v super stavu. Pokud nezemřem, tak se určitě za 3/4 roku dohodnem. Papíry mám na V6, tak to na to postavím..... -
"-- skrytý --" 30.06.04 13:42
« Re:
Jestli na nej mas 198.000 Kc, je tvoje. Maserati 224 biturbo, novy turba, vyfuk, prav. servis, je z okoli Torina. Ctyri hvezdicky. Tmave seda metla, svetly interier, klima, atd., rok 91, asi 110.000 km. No nekup to! Nebo je libo suprovou 75 Turbo America, cervenou, vyborny stav (taky ctyri hvezdicky), 1989, od prvniho majitele, 127.000 km, novy gumy, za 160.000 Kc? Nebo radeji 75 1.8 Turbo klasickou 155 koni za 125.000 (tri hvezdicky)? Cz doklady si ale sezen sam! Jeste bys mel zkusit 155 Q4, taky neni zly! -
« Re:
Jinak máš samozřejmě skoro ve všem pravdu, jak jinak. Přeci jen toho víš o autech opravdu hodně a my ostatní si rádi necháme poradit..... :-!
Ale ten 3.0 V6 má kompresní poměr 9,5:1 dle všech manuálů co mám k dispozici. 10:1 má TS.
Jo a tomu Civicu už teď ujedu, to uložení stabilizátoru bylo vážně úplně v háji. -
« Bez nadpisu
Jednak jsem psal, že jsem z té svojí vykuchal asi 120kg materiálu, takže se nebavíme o seriové verzi. Potom na 193 koňovou verzi jsem narazil jednou, drtivá většina je 185 koňová verze, 0-100 za 7,5s dle výrobce. Ten rozdíl vah třílitr nenažene, o 2.0TS nemluvě, mám to na videu a nehodlám se přít ;o) A i před odlehčením mi to jelo lépe než jeden TS tady v Brně, ovšem sprint jsme nezkoušeli, jeli jsme po okresce a hlavně ve výjezdu ze zatáčky pokaždé hodně ztratil. Jinak se samozřejmě 3.0 V6 nebráním a už se na něj chystám, určitě se mu bude u mě v autě líbit. -
"-- skrytý --" 29.06.04 09:55
« Bez nadpisu
Normalni 2.5 jede podobne jako TS - rozdil je v pruznosti a hluku, navic 2.5 ma podstatne delsi prevody a o fous vyssi maximalku. Teda pokud ta 2.5 neni z GTV Evoluzione 220 koni. Normalne ma 2.5 V6 jenom 156 koni a 210 Nm (zato bere 8,5-9 l). Trilitr ma 193 koni a 248 Nm (a bere 10-12). 2.5 ma kompresni pomer 9:1, trilitr 10,1:1. Nemuze byt seriova 2.5 rychlejsi nez 3.0 (2.5 zvladne kilo kolem 8,2 s, trilitr za 7,3 s). Skoro bych se nedivil, kdyby na sprintu na 400 m byl rychlejsi TS nez 2.5 (ma kratsi prevody a lip se toci). Na kilometru je ale 2.5 o nejakych 0,2-0,3 s rychlejsi nez TS. Rychlejsi nez trilitr je jenom turbina QV (i kdyz opet vyrobce uvadi opak, jako u 164). Mam ale samozrejme na mysli seriovy motory. Alfacky sestivalce jsou bezcenny, protoze vetsinou preziji auto. Proto jsou laciny. V6 maji mekke vacky, to je jedna jejich slabost. Druha je Bosch - ten JetTronic funguje na omezovaci otacek tak, ze proste zastavi vstriky a motor dostane takovou supu, ze za 150.000 km normalniho provozu se tak neznici. A kdyz je tam starej rozvodak (nejlip od oleje) a jeste pekne chcijou gumicky na napinaku, obcas se stane, ze na pravy vacce (ktera ma malej uhel opasani) skoci rozvodak o zub. 155 uz mela kvuli tomu vetsi zuby, ale hlavne tam byl o neco malo inteligentnejsi Motronic. Jinak jsou ty motory vecny. -
"-- skrytý --" 27.06.04 18:04
« Re:
Asimov: Otazka je, co je lepsi? Dat za auto 100kkc nebo o 50kkc pri koupi vic coz je treba rozdil benzin. x naft. motor a potom za stejnou cestu misto 250 Kc dat 500 Kc? Pri celkovem propocitani nakladu te to vyjde na stejno, ale ten pocit, ze budes po dobu, kterou auto vlastnis platit za totez jednou tolik vetsinu lidi odradi a radsi zaplati tento rozdil na zacatku pri koupi auta. -
« Bez nadpisu
Fera: nekupuju nová auta, ale stará (levná) a za ušetřený peníz jezdím :-) Je mi skutečně jedno, jestli mám spotřebu 8 nebo 12. Když už starý auto, tak alespoň s pořádným motorem.
Magic: na sprintu jsem porazil dva třílitry včera, holt 160 kg je znát. Nevím v jakých 2,5 si to jezdil, asi pěkný mrtvolky 8)
Vůbec ta kombinace Marey WE a tak velkýho motoru se jim povedla. Předtím jsem jezdil na zkoušku v tomtéž autě s benzínovou 1.6 a dost se v zatáčkách naklánělo. To 2.4 JTD sedí výrazně líp.
Před časem jsem četl řadu zkušeností jak Ford nezvládl motorizaci Focuse 1.8TDCi. Že s benzíňákama je to super auto (co se týče jízdních vlastností), ale s tím dieselem že to stojí za houby (vč. kombíku). I z tohoto hlediska je nutno Fiat pochválit, že zabudování ještě těžšího dieselu do Marey (srovnatelně velký auto s Focusem) zvládl velmi dobře.