Alfa Romeo

Zařazení: Všechna fóra > Diskusní fórum "MotorCafé" > Alfa Romeo

  • « 00 Reagovat !

    foto

    09.08.04  11:45

    « Re: TwinSpark a Selespeed

    Zrovna do 528 bych se nenavážel, má o dvěstě kubíků míň než ta Alfa, když člověk hodně trápí spojku, dokáže 0-100 za časy 6.xx a narozdíl od tý Alfy je ten motor schopen jezdit kolem 10 litrů na sto, a to ne při nějakým šetřílkovským stylu, ale normální jízdou, ke které to auto bylo určeno.
  • 00 Reagovat !

    foto

    09.08.04  11:24

    « TwinSpark a Selespeed

    Co přesně se kazí na těch motorech TwinSpark? Je to roztržený rozvoďák? Je nějaký podstatný rozdíl mezi jízdními vlastnostmi 156-ky s 2,5 V6 a 2,0 TS? Jaké máte zkušenosti se Selespeedem?
    Něco k zamyšlení: Před časem psal Magic o tom, že AR166 3,0 je na stopky rychlejší než BMW 528, ale pocitově je tomu právě naopak. A o to přeci jde! Běžný nesportovec si kupuje auto kvůli pocitu rychlosti, ne kvůli stopkám!!! Napadlo mě to, když jsem jel jiným a menším autem a v jedné zatáčce mně nechtěně předjížděl zadek auta... to byl pocit!?:-)
  • 00 Reagovat !

    foto

    23.07.04  01:35

    « SW 2,4

    Sleduji již dlouho zdejší diskuzi, člověk se tady dozví zajímavé věci. Měl jsem dříve Themu 2,0 Turbo, pak jsem o ni přišel, když do mě zezadu najel na dálnici jeden chytrák, který se bavil s manželkou na zadním sedadle, já jsem brzdil před nějakou zácpou. Musel jsem to dát do šrotu, bylo to dobrý vozítko. Pak jsem si pořídil starší Alfu 155 2,0 TS 8v, rv. 1992, s tou jsem jezdil až dosud, asi 4 roky. Proč píšu do diskuze, podařilo se mi koupit přes Anonci od prvního majitele SW 2,4 JTD je jako nová, vyr. 12/2000, v plné výbavě, černá kůže, stř. metalíza, střešní okno, CD měnič, pravidelný servis, zimní obutí na plechu, za pouhých 265k ! Má tedy najeto 150000, ale má po výměně turba asi 15000 km a rozvodů asi 30000 km. trochu tam klepou ramena, ale ještě je tam chvíli nechám, není to skoro slyšet. Jinak jsem nic nezjistil.
    Někdo tady sháněl SW, ještě jedna slušná je v Praze 4, Hodonínská ul. v autobazaru u dálnice, když se přijíždí k Fordu H3 tak před ním, ale musí se tam z Michelské. Je červená, rv. 2001, 2,4 JTD, má klima, sport. sedačky, taky ji klepou ramena, ale motor je dobrý, 115000 km, po výměně rozvodu. Je tam cena 340k ale já jsem si domluvil 320K, ale pak jsem našel levnější a lépe vybavenou, tak jsem ji okamžitě koupil. To že má víc najeto není tak důležité jako to, že majitel nelitoval peněz za servis a sám mě nabádal, abych po rychlé jízdě nechal chvíli vychladnout turbo atd. To znamená že to nebyl hulvát na auto.
    Teď mám 155 na prodej, má na tachometru asi 160000, ale ruku do ohně za to nedám, víte jak je to u aut z druhé nebo třetí ruky z bazaru. Fakt je, že mi až na pár závad v elektrice sloužila dobře, ujel jsem asi 80000 km. Vrazil jsem do ní pár peněz, servisoval jsem ji převážně v Imofě, stejně jako předešlý majitel. Motor i převodovka je v pohodě. Byla kdysi přede mnou bouraná na předek, ale ne moc, haubna je původní, kytovaná. Je to vidět podle spár a taky lak na předku je novější. Je v elektrice, centrál, Sony rádio, plechová kola, krásný dřevěný volant (při technické mi technik řekl že je na tom autě asi nejdražší >:D ), nové přední gumy, není rezavá. Jezdí jako drak, předek neklepe. Nechal bych ji asi za 60000 nějakému nízkorozpočtovému alfistovi, ještě by ji nějaký rok mohl pojezdit. Asi dám inzerát, nebo jestli by někdo měl zájem z čtenářů tak majlujte na cinko@volny.cz
  • « 00 Reagovat !

    foto

    "-- skrytý --" 19.07.04  15:56

    « Re:

    Oni puzivali rozdilny kde co...od zamku po brzdy. A specialne u 75 je to nekdy na dlouho, dozvedet se, co tam vlastne melo byt...
  • 00 Reagovat !

    foto

    16.07.04  11:15

    « Bez nadpisu

    Nene, je to V6 provedení, ale to odstupnování převodovky je skoro stejný jako u TS. Prej ta dlouhá převodovka točí 2600rpm při 100km/h, což já mám ty 3000. To dělá ten rozdíl v dynamice. Oni taloši dokonce používali i rozdílný materiály při výrobě obalu převodovky a i jiných částí. Jak je za motorem takovej ten zvon, kterým vede kardan, tak ten se stejně jako ta převodovka dělal buď z materiálu co vypadá jako hliník ( těžký jako prase) nebo takovej nažloutlej matroš ( váží to asi 2/3). Pravidlo je, že čím starší auto, tím lehčí materiály, pak začali šetřit. I ty hořčíkový kola co mám se dělali jen dva roky a pak už jsou v nezměněný podobě jen z hliníku. Když sem dělal spojku, tak sem v ruce potěžkával svuj dekl spojky a dekl z třílitra a rozdíl je víc než patrný.
  • « 00 Reagovat !

    foto

    "-- skrytý --" 16.07.04  10:34

    « Re:

    Tak si ji schovej! Já si jenom nějak matně pamatuju, že na 3.0 V6 právě ta spojka z TS nešla kvůli nějaký totální pitomosti (nějaká drážka nebo překryv nebo něco takovýho). Ale už si přesně nepamatuju, co to bylo, jenom vím, že to tam bylo navíc a byl problém to sesadit. Ale myslím, že se to nakonec vyřešilo. Nemáš tam náhodou celej blok z TS? V6, turbo a 2,4 TD by měla mít větší kardan a větší Hardyny, podle toho by se to snadno poznalo.
  • 00 Reagovat !

    foto

    15.07.04  15:30

    « Bez nadpisu

    Ono jde docela jednoduše dát na V6 spojku z TS. Jen se dá jiné víko spojky a vyvrtá díra. I když to vydrží řekněme polovinu, tak to asi má smysl. Mám možnost mít celou sadu na V6 za 6000,-, což je cena jen ložiska jinak. Zatím se válí u známého a čeká na majitele až ji bude potřebovat ;o)
  • « 00 Reagovat !

    foto

    "-- skrytý --" 15.07.04  09:12

    « Re:

    Aha, tak to jsem zase o fous moudrejsi. Je fakt, ze na 75 3.0 je asi nejdrazsi spojka (teda z tech "normalnich" aut). Treba na Integralu stoji cela sada jako na 75 TS (kolem 6.000) a ze tam hoooodne trpi.
  • 00 Reagovat !

    foto

    14.07.04  13:46

    « Bez nadpisu

    No ona je pekelně drahá i ta jednolamela na V6, takže jsem ji nechal zrepasovat a vydržela přesně 6000 km, což mě dostalo. tak jsem bádal proč a zjistil jsem, že obložení na té lamele musí mít 4mm místo klasických 3,5mm jako snad u všech ostatních aut. To je důvod, proč to každýmu po repasi nic nevydrží, protože tam daj nový obložení, který je v podstatě sjetý.
    Naštěstí tady v BRně je jeden maximálně schopnej děda co repasuje autosoučástky a objevil, že na starý Scorpio je taky 4mm, tak mi to tam dal. Dělá si dokonce svoje nýty z ocelový kulatiny, takže neexistuje, abys to serval. ty šmejdy dutý co se prodávaj nic nevydrží. Takže sem měl za 800,- zrepasovanou lamelu a už mám na ní 25000 km a zabírá stále skvěle.
  • « 00 Reagovat !

    foto

    "-- skrytý --" 14.07.04  09:15

    « Re:

    No, taky jsme jednou zkouseli tu lamelu nechat zrepasovat....vydrzela na trilitru asi 3 mesice....jinak ta dvoulamela je spis komplikace (strasne draha)
  • « 00 Reagovat !

    foto matuS

    matuS 14.07.04  09:07

    « Re:

    tak podla mna ta prevodovka je dost dlha. a vobec, nemas aerodynamicke problemy pri prekonavani rychlosti zvuku? ako si to riesil?
    >:D
  • 00 Reagovat !

    foto

    14.07.04  08:27

    « Bez nadpisu

    Závity jsou všude metrický, spojka je jednolamelová. Převodovka je krátká: 3000rpm při 1000km/h na pětku. Ale co tak vidím ty dotažený Alfy z této doby, tak se lepilo kdeco. Teď zrovna dotáhl známej 2,5 v evropský verzi naprosto bez výbavy, jen okýnka přední v elektrice. Což je taky rarita, Protože V6 byly vždycky s hromadou prvků nadstandardní výbavy. Jinak těch dvoulamelových spojek se mu v maštali válí snad 100, ovšem předělávat to asi nemá smysl, prej to není v ničem lepší, jen tenkrát nebyly tak kvalitní materiály na obklad, tak se to takhle kompenzovalo.
  • « 00 Reagovat !

    foto

    "-- skrytý --" 13.07.04  16:42

    « Re:

    asimov: tak to musis mit jinou spajzku nebo jinou verzi. Ja teda mel 75 2.5 jen Milano pro Ameriku a Svajc (s Withwortovejma zavitama, ha, ha) a ta byla stejne dlouha jako 3.0, jen nemela jeste samosvor. Premyslel jsem o tom, ze tam dam skrin z 1.8 Turbo, ale nakonec jsem se na to vyprdnul. Mozna byla v Evropsky verzi jina skrin, ale tu jsem v zivote videl jenom jednou (a to s automatem....). Mas normalni spojku nebo dvoulamelovou? Dvoulamelovou melo GTV, ktery melo lip porovnany kvalty a celkove byla kratsi. CD se servisnim manualem uz jsem venoval do dobrych rukou a ve firemnim databazovym to nezjistim. Jedine podle objednaciho cislka lze odvodit, co je stejny a co jiny. Tak jedine podle cisla kastle ti muzu zjistit, co tam bylo z fabriky.
  • 00 Reagovat !

    foto

    12.07.04  11:30

    « Bez nadpisu

    Já jezdím piánko >:D
  • « 00 Reagovat !

    foto

    09.07.04  18:03

    « Re:

    Pořádně to odlehči, vykuchej palubku a sedačky, namontuj jedno Sparco s 6bod pásem. Už to budu mít hotový a těším se jak si na tobě smlsnu :-! >:D
  • 00 Reagovat !

    foto

    08.07.04  08:36

    « Ročníky 1,9 JTD

    Ty mnou uvedené pravděpodobné ročníky nástupu jednotlivých verzí 1,9 JTD jsou založeny na porovnání nabídky ojetin na serveru mobile.de. Je jasné, že v ČR to může být a asi bude jinak. Asi za měsíc pojedu s Bravou na pravidelný servis, takže se zkusím poptat, jak je to s historií modelů AR156 pro ČR.
  • 00 Reagovat !

    foto

    07.07.04  16:42

    « Bez nadpisu

    to Asimov: Jo, je to paráda. Když člověk oželí ten litr nafty navíc (oproti 1.9JTD), tak výkonově a zvukově to je lahůdka. A v případě ojetiny navíc za "neskutečně málo peněz". Já to kupoval rok a půl starý za 310.000 Kč (opravená lehká bouračka). Včetně různých prověrek a dodělávek necelých 350.000 Kč, tj. polovina ceny novýho. Těžko na trhu najít něco podobnýho. Za tak málo peněz tak praktickej (a hezkej) vůz s takovou motorizací. Budu mít potíže až budu vybírat další auto - Mazdě 6 schází tak kouzelnej motor, Alfám (166,Crosswagon, Sportwagon) zase ta praktičnost. Jinak Marea s benzíňákem 1.6 se mi taky zdála docela příjemně živá (když se točí).
    to Alf: Člověče podle mé (nedokonalé) tabulky turbodieselů byl u AR156 ten první 1.9JTD 77 kW nahrazen novějším 81 kW až v roce 2001 :-((( Ale třeba se pletu a bylo to už v r. 2000. Zkus zavolat do nějakýho pořádnýho obchodu, tam by to měli mít v počítači. Třeba k Dojáčkovi (267-216-720) nebo do Uniauta (274-812-759).
    to Lucky: Marea je "nižší střední" jak vyšitá. Jen ty vrcholný motorizace (pětiválce 2.0 a 2.4JTD) byly trochu nad poměry. To, že výrobce tvrdí, že Marea (nebo u nás Oktávka) patří do střední třídy, je normalní marketingový oblbování. Jinak, oproti Focusu je sice o tři čtyři cenťáky širší a delší, ale zase třeba rozvor má kratší.
  • 00 Reagovat !

    foto

    07.07.04  15:45

    « Bez nadpisu

    Marea 2,4 JTD musí být pěknej bejk. Já byl docela nadšenej i z 1,6 benzinu, kterej se velmi rád vytáčí a jede pak velice slušně.
  • « 00 Reagovat !

    foto

    07.07.04  15:03

    « Re: Re: Re: Rozdíly mezi JTD

    TO Warren: Jses si tema verzema 1.9 JTDecek jistej ? Chtel bych 1.9 JTD, ale ne to 77 kW(105) ...
    Nevite nekdo kde by se tohle dalo zjistit, nejakej sheet, kde by to bylo popsany, idealne vcetne i ostatnich ,,nemotorovejch,, zmen....
    Uvazuju prave o 156ce vyrobene cca 1999/2000, tak bych nerad treba neco prehlid .... do novejsi totiz rozpocet nedovoli jit :(
  • « 00 Reagovat !

    foto Kolik80

    Kolík80 07.07.04  13:34

    « Re:

    Marea by mela byt srovnatelna spis s Mondeem nez s Focusem ne??
Přihlásit se Zaregistrovat Pro přispívání do této diskuse musíte být přihlášeným registrovaným uživatelem!






Blesk.cz

Hlasová asistentka Alexa vyzvala dívku (10), aby strčila minci do zásuvky

Hlasová asistentka Alexa vyzvala dívku (10), aby…

Virtuální asistentka Alexa od americké společnosti Amazon vyzvala desetiletou dívku, aby přiložila minci k…

Vrácení, výměna i reklamace vánočních dárků: Nejčastější otázky a odpovědi, největší fígle prodejců!

Vrácení, výměna i reklamace vánočních dárků:…

Radost z vánoční nadílky se může snadno změnit v rozčarování, stres a vztek. Stačí najít pod stromečkem nevhodný…

 

iSport.cz

Za čtyři flopy jeden Lischka. Prosadí se umělec Falta líp než křídla před ním?

Za čtyři flopy jeden Lischka. Prosadí se umělec…

Výdaje na Rudolfa Reitera, Milana Lalkoviče, Romana Potočného a Pepeho Menu, čtyři nedávné neúspěšné akvizice…

Přípravy na ligu ONLINE: Slávista Bah má covid, Beran trénuje s Bohemians

Přípravy na ligu ONLINE: Slávista Bah má covid,…

Jarní část fotbalové FORTUNA:LIGY odstartuje 5. února 2022, jednotlivé týmy už proto v prvním lednovém týdnu…

 

Reflex.cz

Omikronem se do konce týdne nakazí až dvacet milionů Čechů, nastínil Dušek pesimistický scénář

Omikronem se do konce týdne nakazí až dvacet milionů…

Přední český covidový scénárista Ladislav Dušek, který během pandemie zveřejňuje různé scénáře vývoje, opět…

Poučení z odchodu Angely Merkelové. Voliči ztrácejí zájem o „všeuměly“

Poučení z odchodu Angely Merkelové. Voliči ztrácejí…

Angela Merkelová odešla ze světové politiky v plné slávě a dalo by se očekávat, že její úspěchy svědčí o tom, že…