Alfa Romeo
Zařazení: Všechna fóra > Diskusní fórum "MotorCafé" > Alfa Romeo
-
"-- skrytý --" 07.09.04 16:53
« Kolisani otacek
Zdravim. Mam takovy mensi problem se 156 2.0TS (98'). Na volnobeh otacky drzi skvele asi tech 850-900. Problem je, kdyz prijizdim treba ke krizovatce, brzdim a vyslapnu spojku. Pak mi otacky dost casto spadnou az k nule a hned vyleti na 1500-1800. Tohle se zopakuje jeste jednou a pak se to ustali. Dela to jen za jizdy. Zkousel jsem z mirneho kopecka vyradit a dat nohu z plynu a otacky taky kolisaly. Dneska mi to dokonce jednou i chciplo. Ale kdyz brzdim se zarazenou rychlosti a postupne podrazuju, tak je to v pohode a zadne kolisani otacek se nekona.
Nemate nekdo tuseni, v cem by mohl byt zakopany pes? -
« Alfa GTV 2.0 V6 TB
Zdravím všechny Alfisty, nemá někdo zkušenosti s alfáckým motorem 2.0 V6 Turbo (značilo se to TB)? Mám v plánu GTV s tímhle motorem, nejspíš z Německa nebo z Itálie. Docela pěkný "Kaufberatung" je na www.alfisti.net (nejen pro GTV), ale přece jen - nemá někdo vlastní zkušenost? A neví někdo (magic...:-) jestli je tenhle motor nějak odlišný od 2.0 V6 TB v Alfě 164? Díky. -
"-- skrytý --" 30.08.04 11:25
« Re: Re: to Pavel_KR5
K tomu TS 16v - jak jsem psal, Švýcaři, Frantíci a Taloši na ty německý problémy koukají buď s otevřenou pusou nebo s úsměvem....u nich se ten problém nevyskytuje, takže všechny zájemce o 156 s motorem TS bych směřoval do těchto zemí. S přihlášením problémy nebývají (pokud je auto v dobrým stavu) a ceny jsou zhruba stejný jako u nás. K JTD - ty turba bych neřekl, že jsou tak horký - ve srovnání s VW a spol. jsou naopak z hlediska životnosti na tom podstatně líp (protože jsou líp mazaný). A debimetr je problém u každýho auta s elektronikou Bosch.
to aleš v.: můžeme se nějak domluvit s tím papírem? Měl jsem teď těžkou honičku, klidně si pro něj kamkoliv přijedu.
Jinak se mi zdá, že odcházení lágrů je jen problém 156 a 155; na 146 nebo 147 jsem si toho (tolik) nevšiml. Máš podobnou zkušenost? Přitom poslední 146/III měla ten samej motor... nemůže být příčina v tý prvonáplni? Pokud si pamatuju, u Zattiho u Mantový měnili před prodejem kompletně všechny náplně. -
« Re: to Pavel_KR5
Mám originál střešní nosiče, jsou umístěny více vepředu, než je střed střechy. Při delsích předmětech na nosiči prostě nezvedneš zadní dveře až nahoru.
Ještě k diskuzi o JTD 2.4, najel jsem za necelý měsíc co to auto mám (SW) asi 5000 km a mohu potvrdit že je to výborný vůz, o třídu lepší a komfortnější než moje stará 155 2.0 TS. Ten rozdíl 9 let je vidět. Má možná ještě lepší jízdní vlastnosti (asi díky nízkým 205/55 gumám), při 160 skoro neslyším žádný hluk, 155 dost byla dost hlučná a ztišila se paradoxně až tak kolem 180 km/hod. Těžší motor se nijak nepříznivě neprojevuje. Výkon 140 k je postačující. Jediné co mi vadí jsou rány na podvozku při přejetí nějaké menší nerovnosti nebo kanálu. Bývalý majitel mi říkal, že na zimních gumách to tak nemlátí, protože to jsou 185/60.
Mám dotaz u zkušenějších, letní gumy jsou ojeté, budu muset koupit nové, jaké mi doporučujete? Uvažuji o Pirelli P7, měly by být dobré a nejsou předražené (do 3000,- na netu). Zjistil jsem také, že asi při akceleraci dochází malému cuknutí při cca 3000 otáčkách. Protože je turbo staré asi 15000 km, podle předchozích příspěvků by to měl dělat debimetr, můžete mi někdo vysvětlit to co je a kde to je? Díky -
« JTD
To Warren, Jarous. Vrátím se k hodnoceni 2,4 JTD. Ideální kombinací poměru ceny, výkonu, užitných vlastností atd. je 140 k varianta, což znamená označení motoru 839A6.000 popř. ve velkém techničáku jej lze identifikovat podle toho, že plní EURO 3. Ten motor má velkou výhodu v tom, že je u něj podstatně lepší průběh kroutícího momentu než u původní varianty. Rozdíl ve výkonu je minimální, ale líp se dávkuje s poněkud nižší spotřebou. Co se týká spolehlivosti, JTD jsou v podstatě bezproblémové motory, zpočátku tam byly některé nedostatky ( odcházelo těsnění na vysokotlakém čerpadle, protékala nafta z vysokotlaké lišty, zasekávala se regulace proměnlivé geometrie na turbu atd.). Z větší části jsou tyto problémy odstraněny, ale nicméně pořád zůstává problém turba. Z hlediska zjištění je nejjednodušší metodou se s tím autem projet, dát tam čtyřku a víceméně z volnoběhu prudce přidat a nechat to rozjet až do 4000 ot. Nárust výkonu musí být naprosto plynulý, pokud to okolo 2500 ot a 3200 ot. zacuká, tak se dá předpokládat, že regulace na turbu už není úplně v pořádku. Ale pozor, tento problém může způsobovat i chyba debimetru, což je další rozšířený problém, ale nejenom Alfy, ale všeobecně všech aut, který tento skvělý patent firmy Bosch používají. Co se týká mechanické spolehlivosti, tak jsem se nesetkal s žádným vážnějším problémem, občas jsou auta, u kterých poměrně významně klepou ventily, ale to je pouze zanedbaná údržba a normální seřízení ten problém odstraní.
Ještě se vrátím k TS. Možná z předchozích příspěvků vyplynulo, že ty motory za nic nestojí, to není pravda, pokud jsou slušně udržovány, tak se jedná o úžasné motory. Je to pouze o údržbě. Porovnání 2,0 a 1,8 sice papírově vypadá, že 1,8 moc neztrácí, ale zásadní rozdíl je v tom, že 2,0 má podstatně větší chuť se točit a pocitově ( a nakonec i na stopkách ) je podstatně živější. Další věc je, že většina 1,8 do roku 2000 prodaných u nás, je s poměrně chudou výbavou.
To Warren, s tou prohlídkou motoru bych nebyl až takový optimista, obnáší to zhruba 5 hodin práce ( u 2.0 ) a ideálně výměnu olejové náplně. Pokud by jsi našel nějakou u dealera, tak je lepší se domluvit na přesné specifikaci záruky. -
« Re: Re: Re: Re: Re: Selespeed
Dík. Psal jsem o autě asi z roku 2001, ale neuvědomil jsem si ty modifikace těch JéTéDéček. Ty nové nepřipadají v úvahu, takže se zeptám na ty 2,4-ky. Kterou z nich doporučíš, nebo naopak, o kterou bych se neměl zajímat? Vím, že bez určení priorit to je těžké, ale předpokládejme, že mi nejde o desetinky ve zrychlení a maximálce, ale spíše o to, abych víc času proseděl v autě než proležel pod ním.
U těch TS předpokádejme, že si najdu nějakou u dealera a tam by snad neměl být problém se domluvit na provedení prohlídky motoru? Na kolik by ta prohlídka asi přišla?
Můžeš mi potvrdit další úvahu? I kdybych nešel do Selespeedu, je lepší uvažovat o 2,0 než o 1,8 už kvůli tomu proklamovanému klidnějšímu chodu? On totiž papírově ten výkon není až tak rozdílný, ale cenově je 1,8 mnohem níž. -
JTF 26.08.04 11:45
« JTD
Ales V. Chci vyměnit svojí Mareu za 156SW. Původně jsem chtěl T.S., ale raději po tom co píšeš půjdu do JTD. Chci se zeptat na životnost - jsou tam také nějaké problémy podobné těm u T.S.? Píšeš o několika modifikacích - co osobně by jsi si vybral za JTD motor mimo 2.4 20V a 1.9 16V? Díky -
« Re: Re: Re: Re: Selespeed
Tak já začnu Selespeedem. Životnost spojky ovlivňuje především systém Selespeedu jako takový. On totiž nemá jednu funkci a tou je vyřazení do neutrálu, technicky je to neřešitelné, takže pokud uživatel jezdí hodně po městě a na křižovatce nemá chuť ručně vyřazovat, tak všechny stání na křižovatkách absolvuje s vyšlápnutou spojkou, což jí nijak extrémně neprospívá. Ale jinak těch 150 tis. do výměny tě bude čekat i u manuálu, pokud nepůjde o auto, které jezdí dlouhé trasy.
Co se týká TS versus JTS. Jéteesko už není klasický alfácký motor. Má sice pořád úžasný zvuk, ale už z něj nemáš ten úžasný pocit, kdy okolo 3500 ot.min zatáhne a zatlačí tě do sedačky. Zjištění problému u TS, zjistit se to dá, ale nedovedu si v reálu představit, jak donutíš původního majitele k tomu, aby si nechal dobrovolně rozebrat půl motoru ( znamená to sundat vanu, ojniční víka a ideálně i rozebrat ol.čerpadlo)
Marně přemýšlím, na které dvě JTD se ptáš. Existují minimálně čtyři, klasická 1.9 těch se u nás prodalo poměrně málo a výkonově to na 156 není nic moc, potom je 1.9 16v, ta je hodně populární, ale zase neexistuje před rokem 2003, 2,4 do roku 1999 tzn. s výkonem 136 k, první modifikace rok 1999-2001 s výkonem 140 k, druhá modifikace 2001-2003 s výkonem 150 k a nakonec 2,4 20v s výkonem 175k. Všechny 2,4 jsou výkonově dostačující, jedinou nevýhodou je velká váha na předku, takže to znamená větší opotřebení přední nápravy. K těm kilometrům, většina lidí si ty auta kupuje pro podnikání a proto, že hodně jezdí. tzn. že JTD z roku 2001 bude mít reálně najeto okolo 120 až 150 tis. Samozřejmě se najdou auta po starých pánech a babičkách, ale v každém případě bych ti doporučoval najít si auto se známou historií a tu si ještě ověřit v servisu, kam to auto jezdilo. -
« Re: Re: Re: Selespeed
Dobrá, robotizovanou spojku. :-) Právě to mne na tom láká, že jde o manuální převodovku, v automatu jsem jezdil a je to fajn, zvláště pro manželku, ale někdy mne to chytne a jel bych i ostřeji. Dále mi je trochu nepříjemné, když to, jak píšeš, dělá něco samo.
Mno, slyšel jsem něco o životnosti té spojky, že je hodně variabilní, ale nevím čím to je? Max. by to mohlo vydržet 150 tkm, no a jestliže uvažuju o ojetině, tak mám trochu obavy z toho, že to budu ihned měnit. (Měl jsem teď po sobě dva nové Fiaty a ten propad ceny je fakt děsivý a já najedu 40tkm ročně.)
Druhou věcí je TS, určitě by byl lepší JTS, ale nechci do toho vrážet tolik peněz a to auto bych chtěl někdy začátkem příštího roku. Dá se nějak jednoduše, třeba v servisu, zjistit, zda ten motor, či jeho dílčí část vyměnit? Právě kvůli tomu problému TS?
Vypadá to, že v AR jsi kovaný, takže ještě neodolám a zeptám se na JTDéčka. Pokud bych vzal TS, tak to bude, v pořadí četnosti užívání, druhé auto v rodině, tzn. první je úspornější, pokud bych chtěl úspornější tu Alfu, snad bych mohl uvažovat o naftě. Který z těch dvou JTDéček je vhodnější do 156-ky? Jak moc reálné je sehnat slušnou naftovou Alfu tak kolem roku 2001? Kolik mívají reálně najeto vozy zakoupené v ČR a případně, jaká je šance, že dovezený kus nemá stočené kilometry a není bouchlý na skelet? (Báchorkám o babičce, která vozila svou vnučku jen do školky...proto to má najeto jen 78 tkm, zrovna u Alfy...) -
« Re: Re: Selespeed
Tak já začnu technicky, v tvé odpovědi se objevil hojně rozšířený, ale mylný názor. Nejedná se o automatickou spojku, ale je to naprosto stejná převodovka a spojka jako v manuálu, kterou ovládá elektricko-hydraulické řazení. Takže zjednodušeně řečeno, to co ty normálně provádíš při přeřazení (vyšlápnout spojku, pohnout pákou atd. ) tak za tebe obstará automat (včetně meziplynu při podřazování). Co se týká režimu CITY, jeho pojmenování je poněkud zavádějící, nejedná se o režim do města, ale o plně automatický režim, který v reálu znamená to, že s tím můžeš jezdit jako s automatem. Při normální jízdě to funguje naprosto skvěle, pokud chceš jet ostřeji, tak začneš řadit ručně, a pokud chceš jet opravdu ostře, tak to chce jiné auto. Je to prostě tak, že je to řazení pomalejší a kupodivu spíš při přeřazování nahoru. Ale dá se na to zvyknout a velkou výhodou proti automatu je, že to nikdy neudělá něco co by jsi nechtěl ( jako třeba přeřazení pod plynem v zatáčce ), jednou z nevýhod proti automatu jsou rozjezdy do kopce, protože selespeed couvá a plynulý rozjezd vyžaduje trochu cviku. Jinak z hlediska spolehlivosti nejsou žádné zvláštní problémy, u prvních modelů se občas něco našlo, ale postupem času to italové vychytali. -
« Re: Selespeed
Zatím uvažuju o 156 2.0 Selespeed, ale nevylučuju ani 147. Vlastně mne zajímají oba pohledy:
- uživatelsky: provoz město a provoz okresky v režimu City - předpokládám, že jde hlavně o pomoc v městském posunování, ale umožňuje a případně jak se s tím jede, když to mám v tomto režimu i na okreskách?
- technicky: vhledem k tomu, že jde o manuální převodovku s automatickou spojkou, předpokládám, že převodovka je OK, ale ta spojka se bude měnit častěji než běžná? Jak často se mění a co má vliv na její životnost? Připadně, na kolik přijde ona výměna?
Něco jsem již o tom přečetl, ale buď to je marketing nebo krátodobá zkušenost nějakého testera. Chci se s tím teprve jít projet, takže se jen teoreticky připravuju. -
« Re:
Cau Magicu, otevřel jsi téma, které asi nemá uspokojivou odpověď. Existuje spousta různých teorií, ale jednoznačná odpověď asi neexistuje. Shodou okolností jsem před čtrnácti dny řešil tento problém při jedné opravě a s kolegou, který se italskýma autama zabývá už taky nějaký pátek jsme se schodli na naší teorii. Většinou odejdou motory na třetím nebo čtvrtém ojničním ložisku, některé skončí jako přidřené a klepající, z některých vycestuje ojnice. Ty u kterých vylítne ojnice mají vždy přeztržený šroub, ale jsou zadřené. Myslím si, že problém je v tom, že první majitelé, kteří si to auto koupili, tak do první výměny oleje (která je mimochodem po 20000 km) olej buď vůbec nedoplnili, anebo jej doplnili ve chvíli, kdy jim to začalo v zatáčkách signalizovat, že to nemaže. Potom to auto přijelo do servisu, mechanik se zhrozil, když z něj vypustil 2 litry oleje, dal se nový olej, majitel dostal upozornění, aby si stav oleje kontroloval ( a většina z nich na nás koukala jak na blázna, že moderní motor žere olej, a že u VW se jim to nikdy nestalo )a spokojeně jezdil dál. Motor šlapal jako hodinky a většinou to ještě 2 až 3 servisní prohlídky vydržel ( podotýkám většinou, bylo několik případů, kdy se motor kousnul okolo 30000 km ). Jenomže zadní ojniční lágry už měli načnutou kompozici a po čase se prostě rozpadly. Tuto teorii mi potvrdilo několik oprav, kdy byla proražená vana a jen tak cvičně jsme sundali ojniční víka, jestli náhodou to není chycené. První a druhá ojnice byla až na vyjímky vždy v pohodě, třetí a čtvrtá lehce chycená, ale ne tak aby se tím člověk zatěžoval, prostě jen ometená vrstvička kompozice. Já osobně jsem si z toho udělal svůj závěr, i když TS miluju, tak jako ojetinu bych do něj nešel anebo s tím, že bude tak výhodná cena, že výměnu kliky ( cca.45000 Kč ) v pohodě unesu -
"-- skrytý --" 11.08.04 10:31
« Bez nadpisu
Příčina odcházení motorů TwinSpark 16v je v zadření lágrů na klice. U prvních sérií z r. 97 to bylo z důvodu špatného gufera, které prdlo a vytekl olej. Týkalo se to jen pár kusů, u nás se jich moc neprodalo. Ale i u pozdějších verzí se vyskytuje často závada zadření kliky. Zatím jsem neslyšel uspokojivou odpověď, co je příčinou. Jednak to může být dlouhý servisní interval výměny oleje 30.000 km. Olej se samozřejmě vypaluje u všech motorů, ale třeba Mazda dává litr náplně k autu, aby bylo na dolejvání. AR ne, takže je potřeba olej dolejvat. 156/I nemá policajta na hladinu oleje, takže zbývá kontrola na risce (teda má, ale stojí za prd). Jenomže spousta lidí nedolejvá a najezdí 300.000 km v pohodě. Další teoriii jsem četl někde na netu z Anglie, kdy autor připisoval úmrtnost motorů TS 16v kusům, které parkovaly v garáži pod úrovní země a prý byl problém při vyjíždění (náklon auta + studený olej = suchý šály). Skutečný a pravý důvod ale neznám, jiné motory (JTS, JTD, V6) s tím problémy nemají a ani na 145/146 a 147 se nezdá, že by tato bolest byla tak výrazná. U 155 TS 16v ten problém byl ale taky, byť v menším měřítku. Osobně to moc nechápu. V Itálii, Francii, Švýcarsku mají skoro všechny 156 TS motor původní, v Německu, u nás a v dalších německy myslících zemích má každá druhá 156 TS motor po výměně nebo GO. Nová 156 TS 16v by mi nevadila (budu-li občas kontrolovat olej, nehonit to za studena a budu lít kvalitní mazivo musím najezdit to, co ti Švýcaři, ne?), ale do ojeté 156 s motorem TS 16v bych raději nešel (maximálně tak z dovozu z I, FR a CH). -
« Bez nadpisu
to Gus: Mel bych dotaz k SW. Vezl jsi uz na strese kola nebo neco podobnyho. Jde mi o to, ze paty dvere zasahuji dost do strechy. Coz je dobry pro pristup do kufru, ale na druhou stranu mozna blby z hlediska dopravy delsich veci na strese (lyze, kola, rakev ...).
to Magic: Co rikas na Q4 (Crosswagon, Sportwagon). Podle toho, co o tom pisou, by jeden rekl, ze tohle 4x4 bude super. Obzvlast ta vec, ze pri jizde pod plynem jde vetsi cast kroutaku na zadni kola (a predni tudiz lip toci), se mi libi. Preci jen, potrebuju AWD pro laiky - urcite to bude ridit i manzelka. Tedy pokud se k tomu jednou dopracuju - zatim jsem spokojenej jako blecha se svou Mareou SW 2.4JTD. Ale uz pokukuju po kandidatech na dalsi ojetinku.