Alfa Romeo
Zařazení: Všechna fóra > Diskusní fórum "MotorCafé" > Alfa Romeo
-
"-- skrytý --" 28.10.04 09:04
« Bez nadpisu
Tak v tom já ti neporadím, ale auta na LPG mívají často následný problémy s provozem na benzin. LPG má mnohem větší snahu detonovat a při jeho spalování vznikají různé usazeniny odlišné od benzinových a tudíž na ně nejsou běžné oleje svými aditivy konstruovány. Já se plynu bojím jak čert kříže a představa dennodeního převážení nebezpečného nákladu mne děsí natolik, že se plynu po jedné zkušenosti před cca 15 lety vyhýbám obloukem. Ale je pravda, že třeba v I je pohon na LPG velmi populární a viděl jsem to dokonce v AR 164 Q4. -
« Re: Re: Re: Re: dobre
Zdar chlapi
Moc díky za rady, už jsem si myslel že je to tady mrtví. Já si koupil Alfu romeo 146. 1,8 r.v.98 na LPG typ LPI letos v létě. Hledal jsem auto co má "erbeg" + auto. klimu, no a po delším heldání ... no prostě mám Alfu.
Koupil jsem ji a první co bylo za problém ... kolísání otáček při vlnoběhu... proběhla výměna lamdy a výměna variátoru, počítač již nic neukazoval ale přesto se ty otáčky trochu melou. Samozřejmě všechno je testováno na benzín.
Tak mi kamarád poradil vyměnit palivovej filtr, filtr jsem koupil, ale jak píšeš tak zbytečně jelikož mám asi vstřikování 1.5.5 řídící jednotka je umýstěna nad tou klapkou /alespoň doufám že je to ta klapka, je docela veliká a vede k ní lanko od plynu a na druhé straně je jakejsi motůrek od boše, měl jsem to rozdělaný celý trochu jsem to promazal Wd- 40/
Závěr auto za studena vůbec nejede /nejde do otáček, ani po zahřátí mám pocit že mezi 2700 az 3200 otáčkami je to mrtví, je to dost nepříjemný při přejíždění, jelikož to auto úpně vypne tah.
To jsem popisoval benzín, ale na plyn to zatím jede lepší nemá to žádná mrtvá místa i se to lepší chová.
Celkově mám pocit jako když to auto má tak 70 Kw, hlavně při nižších otáčkách, jako by netáhlo.
Rád bych Vás poprosil o radu co s tím, a co s tím benzínem
jestli třeba nejde přihrát program? , nebo jak je tam ten plyn jestli tam nevyměnili čip? je-li to vůbec možné.
Díky -
« Re: Re: Re: dobre
Ahoj Jefe, škrtící klapku už Ti popsal Magic, k palivovému filtru: v roce 98 byly dvě varianty vstřikování, jedna je Motronic 1.5.5, druhá je Motronic 2.10.4. Novější M1.5.5 ( poznáš ji podle toho, že řídící jednotka je umístěna na škrtící klapce,palivová lišta má pouze přívodní hadici a kryt motoru je plastový) už nemá filtr paliva, který by se měnil. Je umístěný v nádrži a jeho životnost je po celou dobu životnosti auta. Starší provedení jej má před nádrží, zespodu vozu pod kovovým krytem, tady doporučuji výměnu každých 60000 km, sráží se v něm totiž voda a v zimě je schopen zamrznout. -
"-- skrytý --" 26.10.04 18:24
« Bez nadpisu
Škrticí klapka je takovej bazmek těsně u sacího koše u hlavy válců (z hlavy trčí čtyři roury a ty se sbíhají v rezervoáru, na jehož jedný straně - tam co de ta tlustá roura - je škrticí klapka; je to odlitek, do ktrýho jde šikmo šrou s tlusou hlavou). Bývá na něm reostat, kontrolující polohu klapky, nejčastěji červený a de do toho svazek kabelů. Čištění lze provést pouze demontáží, ostatní postupy bývají na prd. Kalibraci popisoval AlešV někde o pár stránek dříve, nerad bych to nějak komolil. Palivovej filtr je v mot. prostoru, je to takovej hliníkovej váleček, do kterýho jde zvrchu jedna a zespoda druhá kovová trubička. Měl by se měnit asi po 2-5 letech, ale většinou ho nikdy nikdo nemění. -
« Re: 2.4JTD: Životnost turba ; Výměna rozvoďáku
Už dávno som nebol v značkovom servise, ale pred pár rokmi to tam mali vyvesené na tabuli, že asi 3500 sk za výmenu remeňa. Ja mám Cromu. Súkromný opravár motorár mi to urobil asi za 1000 sk. Na takéto práce je dobré si nájsť dobrého fachmana ("tam kde iní končia, on začína"). Pri výmene remena sa nesmú tlknúť ventily o piesty!!!
Dobré turbo by malo byť čo najtichšie. Keď je počuť hlavne cez výfuk tak je to dobre. Ak je počuť v kabíne premenlivé zvuky v závislosti od otáčok a zaťaženia, tak treba uvažovať o návšteve špecializovaného servisu s plnou výbavou. Napríklad Turboservis v Prahe. Inak to neurobia dobre a životnosť turba je potom mizerná. Ak je turbo v poriadku treba mať neznečistený olej dobre znášajúci teploty teda syntetický. Na dlhšie jazdy vyššou rýchlosťou sa mi motor 2.4L páči viac ako 1,9L, lebo aj turbo je menej namáhané vysokými teplotami. Ísť na plný plyn po diaľnici asi pre motor a turbo nie je dobré. Lepšie je keď má rezervu výkonu. -
wolff 21.10.04 09:40
« Bez nadpisu
No vidíš vyhrál...
Nevím co povídali páni advokáti, ale moje zkušenost je taková, že by to FIAT až k handrkování mezi právníky nenechal dojít...
Dupl by na servis (neb by jim vzal dealerství) a vyřízený je to ein zwei (resp. uno due). Teda pokud nechceš to auto vrátit, ale opravit... Ani nevím co s ním je...
No hodně štětí a hlavně klid... -
« Bez nadpisu
Právníky jsem si najal (ale ještě před vstupem do EU, v lednu 2.004 :D). Od ledna to jde již přes advokáty. Dokonce jsem si najal advokáty, kde jeden z partnerů míval AR 146, v tý potom měl tři motory a potom to řešil přes Torino. A vyhrál. Není to však tak jednoduchý, jak se může zdát. Problém je možná v tom, že jsem se to pokušel řešit rozumně. Mám pocit, že na někoho platí spíše hrubá síla.
S Torinem jsem ve spojení. Ale vzhledem k tomu, že jsem v Itálii žil, tak si nedělám velký iluze.
Ne, rozhodně nejsem dealer VW (jedna z mých neoblíbených značek), jsem pouze extrémně nasranej zákazník.
Viva la Alfa -
wolff 20.10.04 17:27
« Bez nadpisu
To je totiž všechno blbost...
Kupovat jiný auto a jiný žvásty...(mimochodem Subara je past na peníze)
Nejjednodužší (a to funguje i u škodovky - alelúja) je sehnat si právníka, překladatele (jsme v EU) a napsat rovnou na vedení společnosti do Turína... Jo toho překladatele do italštiny - hrozně to Taliány potěší...
Tradá...Už by si měl nové auto, případně opravené to původní, zvlástě pokud je v záruce... Záruku totiž podává FIAT AUTO Spa. Fiat Auto ČR je jen zprostředkovatel. Jsou to skutečně pitomci a šašci a pro Turín můžou být klidně ukradení...Kdo kdy dělal obchod, ví jak to chodí...
Nevím, zdá se mi, jako by tady zase někdo blekotal nesmysly...Pokud to tak není, omlouvám se, ale mnou popsaná cesta je nejjednodužší
Na www.fiat.com jsou tuším dokonce i patřičné adresy...
:-! Tak pokud nejsi dealer od VW, tak začni konat rozumně...
Ciao >:-[] -
« Re:
No asi Ti nic jinýho nezbyde, než to medializovat. I když nebudu rád, že to uškodí značce mýmu srdci nejbližší, ale dealer si to za svůj přístup zaslouží. Jenom to Nova podá ve stylu, jak může renomovaná automobilka atd.. Jinak já jsem měl podobný problémy s nejmenovanou domácí značkou a nakonec jsem to vyřešil svépomocnou opravou a bylo po problému, záruka, nezáruka. Doporučil bych Ti odvýst to nějakýmu machrovi na Alfy ať to dá do kupy a pak asi prodat, jelikož už asi k Alfě nemáš důvěru. Co zkusit třeba toho Srbu ? Jinak Vavřinec s Alfou skončil. -
JTF 19.10.04 18:16
« Bez nadpisu
Pavel a: dej to do televize - občanský judo, nebo podobný pořad. Věřím, že člověk může narazit na špatnej kus, pak ale záleží na tom, jak se k tomu postaví importér - věřím že kdyby Ti auto vyměnili za jiné díval by jsi se na Alfu jinak. Takhle bych to zmedializoval! -
« Bez nadpisu
Koupil jsem a servisuju u Smažík Nord, Ústí nad Labem. Nyní jsem dostal neověřenou info, že to chce prodat. Alfa v Čechách končí, bude se prodávat pouze v Praze na třech místech (Imofa, Vavřinec + jedno další). Nyní jsem dostal přes své advokáty další info, že Fiat ČR na mě prostě .... To je naprosto neuvěřitelný chování. Proklínám den, kdy jsem Alfu koupil.
Skončil jsem tak, že jsem v březnu musel zakoupit další vůz (nic jsem neriskoval - Subaru), abych byl vůbec mobilní. Teď Alfa hnije v garáži, nejezdím s ní a čekám, jak se to vyřeší. Nejstrašidelnější na celý věci je, že všichni okolo vědí (dealer, Fiat ČR), že mi prodali špatný kus, nicméně mě v tom nechávají pěkně vymáchat čumák. Koupil sis, tak se starej. -
"-- skrytý --" 19.10.04 02:30
« Bez nadpisu
Jo,jo. Servis je Aischyllova pata Fiatu. Já si už dlouho servisuju auto buď sám, nebo na co nestačím - přizvu kamarády (většinou závodníky). A řeknu vám, že neznám lepší auta, než Alfa/Lancia. Ale dokud jsem s tím jezdil do servisu, měl jsem taky problémy. Nikdy více! UI tý 146 bych to tipnul na debimetr nebo lambdu, předpokládám, že čištění škrticí klapky už proběhlo včetně kalibrace -
"-- skrytý --" 18.10.04 14:41
« Re: Alfa Romeo 147
Mam 147 tri a pul roku. Az na prkotiny zadne problemy a spokojenost, jen mi vzdy vadila spotreba 8 (a neco malo vice) litru, v podstate stejna mesto/dalnice. Pri 60-ti tisicich pravidelny servis a pro jen sichr doporucena vymena rozvodoveho remene. Hned pote spotreba 10-12 l dle rychlosti a litr oleje na 1000 km. Kontrola v servisu- vse v poradku. Nejradeji bych vse poslal do haje.