Alfa Romeo

Zařazení: Všechna fóra > Diskusní fórum "MotorCafé" > Alfa Romeo

  • 00 Reagovat !

    foto

    11.11.04  22:01

    « Alfa 146 boxer

    Nevíte někdo komu v Brně nebo okolí s důvěrou svěřit 146ku s boxerem na výměnu spojky?
  • 00 Reagovat !

    foto

    "-- skrytý --" 11.11.04  01:02

    « Bez nadpisu

    Přesně jak uvádí RV: celej život nepoužívám jiný olej naž Castrol RS 10W-60 a NIKDY jsem u Itala neměl problémy ani se spotřebou oleje, ani s jinou mechanickou závadou. Je taky nakrásně možný, že motory TS odcházejí kvůli olejům, nevím. Fakt je, že u motoru TS 8v v 75 nebyl nikdy žádnej problém, a to některý točily v pohodě 8.000 a byly nadupaný na 170-180 koní. Je taky fakt, že na 164 už ale vadly vačky. Každopádně např. olej 0W-30 nebo 5W-40 se za vyšších teplot víc vypaluje a pokud je motor čistý a neuvolňuje karbon, olej mizí. Proto je lepší používat olej 10W-60. Jeho nevýhodou je delší ohřev za studených startů, hlavně v zimě. Zkus do tý 147 při výměně oleje dát Castrol RS 10W-60 (pomalu je stahován z prodeje a nahrazován Castrol TXT Racing 10 W-60) nebo tu Selenii
  • 00 Reagovat !

    foto

    10.11.04  13:20

    « motorek

    Zdravím všechny, odešel mi motorek ke stěračům, nemáte někdo nějaký v zásobě - second hand. Mám 156 SW 2,4 JTD, r.v. XII-2000. Díky za pomoc.
  • 00 Reagovat !

    foto

    10.11.04  11:38

    « Re, RE Debimetr

    Zdarec ales.v
    Já jen že mě ta sranda s čištěním vyjde na 8500,- tolik stojí nový, již jsem si ho objednal, a to nemám ještě zimní gumy, které mě budou stá cca 7500,- :-(
    Jinak ti díky, alespoň mám pocit že je to tady živé.

    Dám vědět jaká bude odezva motoru po výměně, debimetr by měl přijí v soubotu. TAk zatim ZDAR
  • « 00 Reagovat !

    foto

    09.11.04  11:35

    « Re: Re . Debimetr

    Ahoj Jefe, dlouho jsem přemýšlel, jestli mám na tvůj příspěvek reagovat, ale nakonec jsem to nevydržel.Nic ve zlém, ale hodně jsem se pobavil. Je fakt, že metoda pokus-omyl občas přináší výsledky, ale při dnešních metodách černých skříněk už moc nefunguje. Ty plíšky v debimetru, které jsi se pokusil vyčistit, jsou aktivní teplocitlivou vrstvou, on totiž debimetr funguje na principu Hot Wire, kdy se tato ploška nahřívá na konstantní teplotu a měří se její ochlazení ( výsledný rozdíl dá množství vzduchu). Tvůj pokus byl v pořádku, co se týká příčiny závady, debimetr opravdu měří špatně kvůli nečistotám na aktivní ploše, ale bohužel nevím o metodě, jak je odstranit. Ale jako varování pro ostatní je to dobré.
  • « 00 Reagovat !

    foto

    08.11.04  13:38

    « Re:

    Alfy jsou citlivý na olej. Na zvýšenou spotřebu t.j. ten 1l/7000 jak uvádíš ty pomáhá údajně olej Selenia Racing 10W-60, je hustší. Na litr na 800 nevím, sázel bych na gufera na ventilech, když to jinak jezdí OK.
  • 00 Reagovat !

    foto

    05.11.04  18:16

    « Re . Debimetr

    Zdravím.

    Tak tedy nevydržel jsem a musel jsem se do toho debimetru kouknou co je to zač a jak to v něm vypadá, že bych si s ním neporadil a nerozchodil ho. Tak jsem oddělal zasililkované víčko a ouha on to plošňák s čipem, no nic mrknul jsem se dolů na nějaký ty plíšky. Napadlo mě je tak trošku vyčistit, nic co by čecháček nesvedl.:lol:
    Tak jsem to vyčistil, zdatně ofoukal vzduchovou pistolí, zalil silikonem a dal do auta, jenže :'-( . Nastartuju kontrolky se rzsvítily, ale kontrolka se vstřikováním už nezhasla. Z čehoš plyne ponaučení, že příště ten debimetr budu zozdělávat znova a zk.... ho zase.
    No nic alespoň mě to donutí ten debimetr koupit, jenom doufám že jsem tam neodpálil ještě něco jiného.
  • 00 Reagovat !

    foto

    05.11.04  13:52

    « Re Patrik

    Zdravim a v zápětí ti chci říc, že žádného dobrého odborníka přez alfi neznám!!! :'-( , Bohužel mám stejné poznatky jako ty, že v servisech to stohí za h........, tudíž si ji snažím snad co nejvíce servisovat sám, a zbírat rady kde se dá.
    K těm otáčkám... mám podobný problém, ale doufám že to vyřeší debimetr, až na něj našetřím, jelikož nemám možnost kde si ho vypůjčit.
    Snad ti zde někdo zkušenější poradí.
    Zdar
  • 00 Reagovat !

    foto

    04.11.04  21:54

    « Bez nadpisu

    Dotaz: před 3 rokama jsem doporučil svoji holce aby si za naštěstí ne svoje prachy koupila AR 147 2.0 TS. Tenkrát mi to prišlo jako nejlepši volba i kdyz dneska už bych si to sakra rozmyslel! Neni to zrovna držák a servisy v Praze jak Imofa tak Vavřinec jsou ještě horší. Krom toho že řízení občas nezabirá, žárovky praskaj jak za bouřky, skáče jak střelená přestože jsou nová všechna ramena i zatím jen přední tlumiče (55 000 najeto) a spotřeba nejde pod 10l když řídí ona, když já tak ještě 3 navrch tak největší a hlavní problém je v tom že žere olej. Začalo to nenápadně. Nejdřív tak litr na 7000km v Imofě mě tvrdili - "to si sedne" - no a sedlo si to na 1l na 800 km. Přesto má auto normální zvuk, nekouří, jede přibližně stejně jako dřív to znamená že nic moc hlavně ne mezi 5500 - 7000 ot./min. maximálka na tachometru 225km/h, 0-100km/h za 9,3s., 0-160km/h za 23,2s. což asi tak nějak odpovídá. Nicméně dolejvat olej není moc řešení takže bych to viděl na opravu. Neznáte někdo někoho kdo tyhle motory fakt umí?? Byl bych docela rád za tip, protože těm "odborníkům" v Praze bych to auto už opravdu nerad dával. Tak zatím a kdyby měl někdo stejnou Alfu docela by mě zajímaly jeho zkušenosti.
  • 00 Reagovat !

    foto

    02.11.04  18:18

    « Re,Re Debimetr

    Jasně zkusím co nejdřív, hlavně když říkáž že je v tom tak velkej rozdíl /s tím trháním toho asfaltu/. Jako auto jede, ale že by trhalo asfalt to se mi moc nezdá. Díky :D
  • « 00 Reagovat !

    foto

    02.11.04  12:54

    « Re: Re: Re: Debimetr

    to ales: Jasne, diky, s tim nouzovym rezimem jsem to tak nejak tusil. U mne ten postup fungoval (nahodou). Nez jsme zacali s Bitpowerem tunit, tak mi to nize popsanym postupem vyzkousel a pak tam strcil novy debimetr (a 5000 Kc) a uz to trhalo asfalt :-)
    to Jef: Tenkrat jsem mel jeste nabidku od Dojacka, ze mi tam zkusi dat debimetr z nejaky jiny 2.4 JTD, kterou budou mit v servise. Mozna by to nefungovalo (jak pise ales), ale mozna jo. A hlavne ten pokus moc nestoji. Tak se zkus obrati na nejaky vetsi servis Fiatu/AR, kterej mas po ruce, jestli by k tomu nebyli svolni.
  • 00 Reagovat !

    foto

    02.11.04  12:40

    « RE. Debimetr

    Zdarec
    Tudíž s toho co jsem pochopil budu muset koupit nový debimet, není jiná možnost. A kolik tak stojí AR146?
  • « 00 Reagovat !

    foto

    01.11.04  16:08

    « Re: Re: Debimetr

    Ahoj Pavle,
    musím tě zklamat, když odpojíš jakýkoliv snímač, který dává informace ŘJ, tak se jednotka přepne do nouzového režimu, a začne fungovat podle základní datové mapy tzn. že většinou se to auto začne chovat líp. Ale bohužel Ti to neřekne, jestli jsi odpojil ten snímač, který způsobuje problém. Jediná rozumná cesta, co se týká debimetru, je vyzkoušet nový. Zdůrazňuji nový, mám zkušenosti, že i když použiješ debimetr z auta, které normálně funguje, tak v jiném autě fungovat nemusí, nějak to souvisí s autoadaptabilitou ŘJ, ale i když jednotku vyčistíš, tak je výsledek nejistý.
  • « 00 Reagovat !

    foto

    01.11.04  13:53

    « Re: Debimetr

    To Jef: No pokud je uplne v prd... a auto jede mizerne, tak se to da zjistit tak, ze vytahnes el. konektor z debimetru (tj. RJ nedostava zadnou informaci o prutoku vzduchu) a projedes se. Pokud to auto jede furt stejne, tak je pes zakopanej nejspis tady.
  • 00 Reagovat !

    foto

    01.11.04  12:47

    « LPG v Itálii

    Myslím, že v Itálii se snad dá koupit i Multipla na "zemní plyn" - nemá to ani benzínovou nádrž. Taky se toho trochu bojím, vzpomínám na jízdu s Š120 s 10Kg plynu za zadní sedačkou. Byli jsme tím tak načichlí, že by nás jiskřička od zapalovače poslala ...
    V poslední době se ovšem předělávají i luxusnější vozy a zdá se mi to jako zajímavá alternativa ke stále dražší naftě. Takový Sportwagoon 2.0 TS nebo V6 na LPG v rezervě by se mi moc líbil. Umí někdo u nás vůbec solidně předělat TS na přímovstřikovaný LPG?
  • 00 Reagovat !

    foto

    30.10.04  12:37

    « Debimetr

    Zdarec
    Ještě bych se chtěl někoho zeptat jestli neví jakým způsobem se nechá zjistit, zdali je vadný DEBIMETR. Díky
  • 00 Reagovat !

    foto

    30.10.04  08:50

    « Alfa 146 dálkové ovládání

    Zdarec.
    Ještě jsem se chtěl zeptat zdali tady není nějakej machr zkrz dálkové ovládání. Já to koupil s jedním červeným klíčkem, ale dálka nefunguje------neznám žádné "kódy". Jinak vysílač v klíčku funguje, ale asi je to potřeba nějak zesichronizovat či co . Kdo ví ať poradí
    Díky
  • 00 Reagovat !

    foto

    28.10.04  12:27

    « Bez nadpisu

    Zdravim všechny
    Tak tedy s tím mím autem AR 146 1,8 lpg
    Udělal jsem na něm to zaklínadlo s odpojováním baterie a znovuzapojováním a startováním jak mi poradil "magic" ,je to popisováno kdesi v dřívější diskuzi /kalibrování klapky/.
    Výsledek je zatím více než uspokojivý, auto už nekolísá a tach je taky super :shock: , nechci s toho být moc nadšený, jelikož jsem ještě nejel ve městě kde se tyhle závady nejlépe objevují /kolísání otáček/.
    Ale jinak je to jiné auto.......... živější :P

    Re. pro madei...... jasně na benzín nejezdím, ale když to nejede na benzín bývá většinou problém i v plynu, základem je, alespoň si myslím, aby auto jelo na benzín a potom pojede i na lpg. Nehledě když jedu do servisu tak se tam řeší jedině to jestli to jede na benzin nic jiného je tam nezajímá, a má zkušenost se servisi...... nejesem z toho moc nadšený laksní přístup a leckde jakmile zjistí že je to na lpg tak mi nejenom že nechcou poradit, ale ani s tím nic nechcou dělat...chápu lpg, já jenom že těch auto bude přibívat.
    Re pro magic........... moc díky za radu za tu klapku, a noví dotaz
    Jaký olej si mám do toho mího motoru koupit? plnou sintetiku, nebo jenom polosintetiku a nejspíš přímo typ. Díky /motor 1,8 twinspark 16v/
  • « 00 Reagovat !

    foto

    28.10.04  10:06

    « Re: Re: Re: Re: Re: dobre

    Ahoj Jefe, já měl Kappu se systémem LPI, a byl jsem maximalně spokojený, a co se týče tvého problému z benzínem, trochu tomu nerozumím, já osobně jsem na benzín jen nastartoval a bylo, potom jsem chvíli počkal, než se to přeplo na plyn a hurá na cestu, jinak bych ti doporučil určitě vyměnit svíčky a nechat prověřit lambdu + emise a možná se i tvůj problem vyřeší, protože pokud to dělá pouze benzín a plyn je v poho, myslím, že to tou klapkou nebude.
  • 00 Reagovat !

    foto

    28.10.04  09:19

    « Bez nadpisu

    Zdar ještě jednou, rozhodně nejsem odborník na motory, jako ostatní tady, ale měl jsem problémy se škrtící klapkou na 147 1.6, 120 PS. (to už jsme se bavili). "Symptomy" byly stejný jako u tebe. Nejdříve sdělili, že je to potenciometr (po napojení na examiner), poté sdělili, že je to celá škrtící klapka, kterou potom vyměnili a byl klid. Nová klapka stála ca 20.000 Kč (bez práce). Neplatit jsem to, vůz byl ještě v záruce. Ještě něco k examinerům u dealerů Alfa Romeo. V servisu jsem asi strávil více času, než na silnici a tak jsem něco pochytil. Maníci v servisu i chlápek přímo z Fiat ČR řekli, že examiner není spása. Že si to zákazníci myslí, ale není to tak (dostali jsme se totiž do problému, že počítač některé závady odhalil a některé ně, některé závady zase přisoudil něčemu úplně jinému). Stejně to bylo se šrtící klapkou. Auto je prý složitější (elektronika) a běžný examiner u dealerů na takové složitosti není "kalibrovaný". Je to drsný, ale začal jsem tomu věřit.
    Ciao
Přihlásit se Zaregistrovat Pro přispívání do této diskuse musíte být přihlášeným registrovaným uživatelem!






Blesk.cz

Hlasová asistentka Alexa vyzvala dívku (10), aby strčila minci do zásuvky

Hlasová asistentka Alexa vyzvala dívku (10), aby…

Virtuální asistentka Alexa od americké společnosti Amazon vyzvala desetiletou dívku, aby přiložila minci k…

Vrácení, výměna i reklamace vánočních dárků: Nejčastější otázky a odpovědi, největší fígle prodejců!

Vrácení, výměna i reklamace vánočních dárků:…

Radost z vánoční nadílky se může snadno změnit v rozčarování, stres a vztek. Stačí najít pod stromečkem nevhodný…

 

iSport.cz

Za čtyři flopy jeden Lischka. Prosadí se umělec Falta líp než křídla před ním?

Za čtyři flopy jeden Lischka. Prosadí se umělec…

Výdaje na Rudolfa Reitera, Milana Lalkoviče, Romana Potočného a Pepeho Menu, čtyři nedávné neúspěšné akvizice…

Přípravy na ligu ONLINE: Slávista Bah má covid, Beran trénuje s Bohemians

Přípravy na ligu ONLINE: Slávista Bah má covid,…

Jarní část fotbalové FORTUNA:LIGY odstartuje 5. února 2022, jednotlivé týmy už proto v prvním lednovém týdnu…

 

Reflex.cz

Omikronem se do konce týdne nakazí až dvacet milionů Čechů, nastínil Dušek pesimistický scénář

Omikronem se do konce týdne nakazí až dvacet milionů…

Přední český covidový scénárista Ladislav Dušek, který během pandemie zveřejňuje různé scénáře vývoje, opět…

Poučení z odchodu Angely Merkelové. Voliči ztrácejí zájem o „všeuměly“

Poučení z odchodu Angely Merkelové. Voliči ztrácejí…

Angela Merkelová odešla ze světové politiky v plné slávě a dalo by se očekávat, že její úspěchy svědčí o tom, že…