Alfa Romeo
Zařazení: Všechna fóra > Diskusní fórum "MotorCafé" > Alfa Romeo
-
"-- skrytý --" 13.01.05 15:55
« Bez nadpisu
a nepouzivaji se lichobeznikove ramena u souteznich aut? a mcperson taky trochu kvuli jednoduchosti?
jeste k te bezpecnosti, doufal jsem ze se nekdo ozve s nejakym vysvetlenim toho crash testu. me to od te alfy docela odrazuje :-(
crashtesty stila od adac jsem videl, dokonce tam je poznamka ze sice bodove by to bylo na ctyri hvezdicky, ale "poctive". ze kdyby to melo indikaci nezapnutych pasu tak je to hvezdicek pet. to ale nemeni nic na tom ze treba 156 v teto oblasti pusobi dost odflaknute. viz treba takove drobnosti jako uchyt pasu nebezpecny pri pohybu hlavy na stranu, nestavitelne operky hlavy apod. skoda...
ze by zatim volvo a pockat na 157? :) -
« Re spotreba
Tu uvadenou spotrebu ber s rezervou,mam 2tunovou kappu sw a v ni 3,0 V6 a pri beznym jezdeni po meste jezdim za 13-14l.Dalo by se i min,ale to se me nechce-kdyz uz tam ty kone jsou tak je obcas pouziju :-) Na druhou stranu verim tomu ze pujde jezdit i za zminenych 17l :)
O co ale jde hodne je to ze motor V6 je svoji kultivovanosti chodu neco tak nedhernyho ze stoji urcite za to si za tech par litru na sto priplatit.Kdyz to nehonim tak motor proste neni slyset-ale kdyz tomu pridam,probudi se v nem zvire >:D . Jak poznamenal kolega-ty si tam vubec zadnou super aparaturu(radio) nemontuj,poslouchat ten motor je mnohem lepsi zazitek :) -
"-- skrytý --" 08.01.05 22:11
« Re:
dik za obsahlou odpoved,
to s kvalitativnima tridama motoru v podstate nevylucuje trideni dilu tak jak si psal ty. tvrdili to znamemu ve znackovem servisu opel. pry podle ser. cisla zjistili ze je to auto puvodem z nemecka, treba je to jen pripad opelu a nebo je to cele blabol. proto jsem se ptal.
k te pevnosti kastle jsem dnes nahodou narazil na jedno video, hodil jsem ho k sobe na web - www.mocicka.net/alfa_romeo_156_crash_tes… /> musim rict ze mne to trochu zaskocilo. bylo mi divne ze tahle alfa nikdy neprosla (nebo ano, bez oznameni vysledku?) testama euro NCAP, ani treba metodicky stejnym testem ADAC. nevim co je to za test, ale vypada to jako crash test seicenta, kteremu se pri testu prolomila strecha a misto ridice se zmensilo na minimum. to ze u fiatu (myslim cely koncern) serou na bezpecnost mne docela stve. viz nova panda. AR 147 koneckoncu taky nicmoc.
kdyz jsem pred tim psal "lehce tukle" tak jsem tim myslel neco jako zruseny naraznik, kapota, svetla nebo treba od svodidel sjety bok. zadne bouchle airbagy a pod.
na V6 jsem se dival nez jsem zjistil kolik to zere. to uz by na mne bylo preci jen moc. 1,6 1,8 a 2,0 uz vedle toho zerou skoro stejne. asi to nebude brat min nez uvadenych 17,2 l mesto. kdezto 2,0 na mesto jen nejakych 11,7 a to uz je sakra rozdil. dat od toho plyn? i tak budou naklady na provoz vetsi. plus nezanedbatelna cena instalace. a tech 140kW uz by bylo mozna az zbytecnych. uz nejaky cas jezdim s obstaroznim tipem 2,0 16v a vykonove mi to staci.
u nafty asi 2,4, slysel jsem o pripadu kdy nekdo stilo 1,9 jtd utahal jizdama po dalnici behem par tydnu, kdezto po vymene za 2,4 jtd se stejnym stylem jizdy dlouhodobe zadny problem. -
« Re:
To magic: No nevím s jistotou, jak je to to u aut a myslím že máš pravdu, ale já dělám v oblasti mobilních telefonů a tady vládne jedna nepochopitelná věc. Poruchovost mobilních telefonů NOKIA od Eurotelu, se pohybuje okolo 50-60%, ale jakmile je Nokia od jiného dostributora tj. s jiným záručním listem (T-Mobile, OSKAR, AGORA, SETOS) tak je poruchovost cca 5%. Děláme pro NOKII autorizovaný servis již 3 roky a je to stále stejné. Platí to i pokud se telefony používají se SIM kartami jiného operátora, než je Eurotel, takže to není SIM kartou. Paradoxně nejproblémovější karty jsou od OSKARA a ten tolik reklamací zdaleka nemá. Tyto telefony jsou přitom všechny ze stejné fabriky. Jediné co mě tedy napadá je fakt, že Eurotel skupuje nějaké repase, nebo druhou jakost. Je to ale přísně utajené a my se k těmto informacím ani jako servis nedostanem. -
"-- skrytý --" 08.01.05 13:01
« Bez nadpisu
Tak za prvé: výrobni tolerance A,B,C, (D) znamenají něco úplně jinýho. Když se vyrobí součást, je nějak opracovaná a poté přesně změřena. Protože při každé výrobě musí vzniknout nějaká odchylka (v závislosti na opotřebení frézy, vrtáku, honovacích kamenů, soustruž. nože, atd.), jsou jednotlivé díly rozděleny podle velikosti odchylky do skupin A, B, C, D. Příklad: vrtání motoru je 84 mm, písty jsou rozdělěny do skupin A=83,88-83,90; B=83,91-83,94; C=83,95-83,97, D=83,98-99 (ty čísla jsem si ssamozřejmě teď vymyslel). Bloky jsou rozdělený úplně stejně, jen zrcadlově opačně. Do bloku A tedy patří píst A a tím pádem je zaručeno, že přesnost bude úplně stejná, jako když se dá do bloku D píst D. Kdyby se ale do bloku A dal píst D, docházelo by k nadměrnému opotřebení a kdyby se do bloku D dal píst A, tak tam bude zbytečná vůle. Takže je úplně fuk, jestli je výrobní tolerance A, B, C nebo D, protože ty díly k sobě patří a teorie, kterou tě někdo nakrmil je pitomost na entou. A že by do Německa šly kvalitnější auta než jinam je taky blbost, ty auťáky jdou za sebou na jedný lince, montojí je stejní Turci a výstupní kontrolu dělají stejně arogantní náckové. uvádí se, že nejlíp udělaný auta jsou ta, která jsou vyrobena uprostřed týdne, zato auta montovaná v pondělí ráno nebo v pátek odpoledne vykazují nejětší procento zmetkovitosti. Auta na Německým trhu můžou být spolehlivější proto, že mají mizernou výbavu a tím pádem míň náročnou elektroinstalaci než třeba pro trhy I, S, CH a pod. Němci si rádi zatočí kličkou a odpustí si klimatizaci, i když cena vozu zůstává nezměněna. Inu - jiný kraj, jiný mrav.
Co se tý motorů TS 16v, nejčastější závada je v tom, že odchází lágry na klice. Čert ví proč, elektronikou to prý není, teď nejnovější teorii jsem slyšel v tom znění, že za to můžou řídký oleje a s hustýma se to nestává. Nevím a pochybuju, že ti někdo řekne pravou příčinu. Já osobně si myslím, že problém je asi konstrukční povahy, že to neutáhne olej. čerpadlo, protože ve zdvihátkách (jichž je 2x víc než u TS 8v, kterej byl úplně v pohodě i při 170 koních) asi zůstává víc oleje, než bylo počítáno. A jak ten motor žere olej, tak se přidře. Jedinej způsob, jak zjistit stav je rozebrat motor a to je asi prakticky při nákupu auta asi vyloučený, navíc - i když bude klika trochu lízlá a lágry povrchově taky, tak to auto ještě může najezdit desetitisíce km. Já osobně bych se nákupu ojetého TS 16v raději vyvyhnul, i když novému bych se vůbec nebránil. Taky bych se bránil koupi bouraného Itala, protože zkušenost s bouranýma autama mám silně negativní. Jednak 156 odjede i po ráně, po který je většina aut na šrot a vypadá to na pohled jako malá rána (protože je ta kastle hodně tuhá) a navíc bouraný auto často stojí než se vyřídí pojištění, prší do elektroinstalace a pak vznikají problémy, které jakoby zdánlivě s bouračkou nesouvisí. Navíc - cenově se takový auto většinou nevyplatí, pokud se oprava nezfušuje. U modelu 156 doporučuji v benzinu buď V6 nebo naftu. O jedný mooooc pěkný V6 ví aleš_v a není vůbec drahá. -
"-- skrytý --" 08.01.05 12:30
« kvalita motoru pro jednotlive staty
mate tu nekdo informace o tom do ktere zeme jdou jake motory? myslim tim neco jako u nemeckych aut kde se motory podle vyrobni tolerance radi do skupin A, B, C. dovezt treba opel z nemecka znamena mit pravdepodobnost lepsiho motoru (A trida) oproti prodanemu u nas (C trida) existuje takove trideni i u AR? uvazuju o 156, tak si davam dokupy informace. chtel bych kvuli cene neco lehce tuknute - mam moznost to opravit. byla tu nize zminka ze TS motory pred rokem 2000 nebrat, ze tam muze byt problem s ridici jednotkou, ktera pak muze zpusobit zniceni motoru. vim o tom ze se ridici jednotky snad menili v ramci zaruky, jde to nejak u konkretniho kusu overit? -
« ad velký JTD pro Alfu (3.0JTD V6 250hp 550Nm)
Super zpráva z italiaspeed.com - to třílitrový JTDéčko V6 pro AR157 nebude vycházet z třílitru od Isuzu, který používají některé značky GM - Saab atd. a je hodnocen většinou dost negativně, ale jde o přepracovanou verzi V6 motoru italské motorárny VM Motori. A časem přijde i čtyřlitrový JTD V8 pro Maserati Quattroporte. Konečně pořádná konkurence pro velký německý diesely. -
"-- skrytý --" 08.12.04 08:52
« Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re . Debimetr
Když odpojíš debimetr, tak řídící jednotka nedostane žádný údaj o množství vstupního vzduchu a motor logicky nepoběží. To není dobrej nápad. Ale taky se občas stane, že novej vykazuje nesmysly....Ono existovalo několik jiných systémů zjišťování vstupních údajů, které byly i spolehlivější, ale holt se rozšířil tento. Vsadím se, že máš na počítači Windows, má je taky každej a rozhodně se nedá říct, že by z operačních systémů, které jsou dnes k dispozici byl nejlepší. "To je holt koloběh života", řekl filosof, ale lidé neměli myšlenky na filozofii a ušlapali ho. :?