Alfa Romeo
Zařazení: Všechna fóra > Diskusní fórum "MotorCafé" > Alfa Romeo
-
« žádam o radu
Zdravím,
chci si koupit Alfu 156 v naftě, nejlíp 2,4 JTD a chtěl bych se zeptat majitelů tohoto vozu na nějakou radu či doporučení ohledně tohoto vozu. Mnoho známích mě Italská auta rozmlouvá, ale já mám Fiata Cromu 2.5TD a jsem s ním maximálně spokojený, ale je to už stařeček. Tato Alfa se mi moc líbí, ale popravdě sem v ní ještě ani neseděl. Rád bych nějaké informace ohledně častých poruch, cen oprav a dílů, spotřeby,... Předem všem děkuji. -
« AR 156
Všem se dopředu omlouvám, nechci z toho dělat inzertní sloupek, ale vzhledem k tomu, že jsem se stal na rok chodcem, tak mi na dvorku parkuje poměrně zajímavá 156. Je to původně 2,5 předělaná na 3,0, vínová, z roku 99 se spoustou doplňků od Novitecu. Je k mání za celkem rozumné peníze cca.220 tis.Kč. Pokud by mněl někdo zájem, klidně pošlu fotky a dám další info. -
Petr V 15.02.05 15:55
« Alfa 75 2,0 TS
Fandovi přenechám Alfu 75 2.0TS r.v. 89 za symbolickou cenu... STK nyní nová,koroze, jezdila do minulého týdne,ale nebavilo mne přemýšlet jestli nastartuje nebo ne(zřejmě komprese a bylo cítit,že se ulije benzínem) na roztlačení chytne na 5m a pak jede jak oheň. Spotřeba oleje v normě. Donedávna vyplácela Superby a Prasáty (220-230 km/h) proti kopci 180není problém!:D Nové destičky i olej. K tomu: litá kola 15" a ještě další náhr díly + celá AR 75 2.0 TD bez TP havarovaná na předek(motor jede ale na volnoběh hodně kouří :-(
Pokud se někdo nudíte a nemáte si s čím hrát,tak se ozvěte :-) xkockaj@seznam.cz -
"-- skrytý --" 09.02.05 22:12
« Bez nadpisu
I když si myslím, že příčina všeho bude debimetr, udělal bych ještě pokus s vypojením lambdy. Pokud se po vymazání diagnostický paměti po vypojení lambdy bude závada projevovat i nadále, je na řadě další výrobek firmy BOSCH, a to je debimetr. Ona totiž nová lambda ještě nemusí pracovat dobře, neboť je vyrobená s příslovečnou německou pečlivostí. Pokud se úplným vypojením lambdy nic nezmění, doporučuju navštívit velkej značkovej servis, protože tam debimetr určitě budou mít skladem, vrazej ho tam a když to bude o.k., zaplatíš cca 8.000,- Kč. Když to nebude debimetrem, zase ti vrátí ten původní a nezaplatíš nic (aspoň doufám). Pokusy s nějakým proměřením, opravou, vyčištěním nebo záměnou jinýho použitýho debimetru většinou končí nezdarem a je to jen zbytečná ztráta času (peníze stejně neušetříš). Nový debimetr sice taky ne vždy funguje dobře, ale pravděpodobnost, že bude lepší je přeci jen větší než u toho, který absolvoval 160.000 km. Pokud ani debimentr nebude pravou příčinou, je potřeba jít po chybových hláškách ŘJ BOSCH, čidlech BOSCH a případně zkusit přehrát software v ŘJ BOSCH. Na 99% bude příčina v něčem, na čem je napsáno BOSCH. -
« Lambda?
Začalo to cukáním hlavně když je vlhko,prý svíčky(výměna 8.500 kč),po 1 měsíci to stejný.Po měření na examineru prý lambda(5.000).Poté změna chování motoru.Při zahřátým motoru cuknutí u 4000 otáček ať z 2,3,4.Pokud je motor studenější tak u 4000 otáček končí.Samozřejmě, že ho tak netočím,jen jsem zkoušel co to dělá.Motor 2.0 T.S, r.v.98,160 tis.CHci se jen zeptat,jestli někdo neví co s tím.Sice říkali,že si to musí najít v té lambdě cestu,ale já už mám ujetý přes 4.500 km,takže nevím. -
"-- skrytý --" 02.02.05 12:39
« Dvojitý lichoběžník
magic: Já jsem jen obhajoval shora uvedený typ zavěšení - jak je to Alfy Romeo 156 nevím, nerozebíral jsem to. Zato jsem rozebíral několik předních náprav u Hondy a nejvíce se mi líbila možnost jemného doladění odklonu kola a záklonu rejdového čepu pusunem "obroučky/brejlí" závěsu horního raménka vůči díře v "hrnci podběhu". -
"-- skrytý --" 02.02.05 11:36
« Sháním kola
Sháním kola na AR 155. Jde o originály Speedline, černý pětipaprskový loukotě 16", dodávaly se jako součást sportovního kitu nebo na přání, u modelů od MY 96 pro 2.0 TS Super L, V6 a Q4 standard (s gumama 205/45 ZR 16). Je to klasika čtyřdíra 98. Případně i jiný 16", když budou dobrý. -
« ALFA ROME0 156 2.4JTD - PRODÁM
PRODÁM ALFU ROMEO 156 2.4 JTD (100kW) 1999
spotřeba při normální jízdě 7l a při hóóódně tvrdý jízdě max 10l nafty !!!
17" ALU kola + cca 80-90% zimní pneu
komplet v el. (4xokna+zrcátka),vyhr.zrcatka,4x airbag*,ABS,servo,klima,4xkotouč....
volant+stredovy panel ve dreve, modrá metalíza+modré sedačky+černo modré plasty,2xloketní opěrky, bílé budíky, bílý strop, tónovaná okna....
[odkaz]
[odkaz]
V listopadu nová spojka, baterie, oleje (+všechny náplně-fridex,olej serva,brzdová kapalina,...), přední destičky, novej rozvoďák,.....
STK+EM do roku 2006 (ted si nejsem jistej,ale asi do kvetna 2006)
Závady:
lechce ťuklé přední dveře (jen promáčklé - lak je nepoškozen)
nejsou přední airbagy (nejsou vystřelené! nejsou tam vůbec - jsou prostě vybraný takže pak stačí je tam jen nandat...)
Jasný původ:
Mám CEBII + všechny původní doklady.
Mám k tomu snad i nějaký servisky (přesně nevim co tam je-mám tam asi 5 knížeček....)
Více info na telefonu (604533997) nebo mailu (vomy@vypalujemecd.cz)
Fotky jsou také na www.nobrain-riders.com/elektrony/ nebo můžu větší poslat mailem....
Cena cca 190.000,- Kč
po dohodě (!) a při rychlém jednání výrazná sleva !
INFORMACE VÝHRADNĚ PO TELEFONU NEBO MAILEM -
"-- skrytý --" 21.01.05 11:44
« Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re:
No, Mitsi, on je tam jeden podstatný rozdíl, a to ten, že u u tý nápravy na 147/156/GT je osa otáčení kola vymezena nikoliv pouze ustavením horního ramene, ale přes druhej výkovek sklonem Phersonu, přičemž jako u normálního McPhersonu se vzpěra celá otáčí. Horní rameno je ukotvený na horním ložisku vzpěry, takže bez toho tlumiče by se to vlastně rozpadlo. Navíc je stabilizátor chycenej přes oscilační tyčku zase k tomu Phersonu. Klasický lichoběžníky (třeba na AR 75) mají dolní a horní vodicí rameno, která existují samostatně bez vazby na tlumič a osa geometrie kola je vymezena těhlicí, která je v čepech mezi těmito rameny. Tlumič je v karoserii napevno, přičemž slouží jenom jako prvek odpružení, nemá žádnou vodicí funkci. U jmenované AR 75 bylo ještě to spodní rameno ukotvený přímo na zkrutné tyči, takže to auto nemělo vpředu žádný pružiny. Ale to jen tak na okraj. Jinak to u Hondy docela dobře vymysleli... -
"-- skrytý --" 17.01.05 18:58
« Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re:
Ještě k zavěšení předních kol: To, co popisuje magic, je tzv. "modifikovaný závěs McPherson", kde McPherson funguje pouze jako tlumičová vzpěra (tj. bez funkce vedení kola) - spodek těhlice kola je zavěšen na čepu "v rohu" rozvidleného spodního ramene, horní závěs pak netvoří sám McPherson, ale pomocné horní rameno (nebo spíše jen "raménko") opět trojúhelníkového či lichoběžníkového tvaru zavěšené na podběhu, nikoli přímo na McPhersonu, jenž je ukotven buď samostatně přímo na těhlici nebo (ve většině případů), vůči spodními ramenu. Takže v praxi se opět nejedná o nic jiného, než o starý dobrý a osvědčený dvojitý lichoběžník! Ano, je to drahé a provozně/životnostně choulostivé, ale... -
"-- skrytý --" 17.01.05 11:12
« Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re:
Tak nejdřív k tý bezpečnosti: jestli považuješ výsledky testů s předem jasně definovanýma podmínkama za verdikt o bezpečnosti, tak to není dobrej nápad. Ono totiž až na tu ránu přijde, auto se čerta starýho bude starat o to, jestli se k překážce blíží přesně v úhlu 90° (v životě jsem to neviděl), nebo v úhlu podstatně jiným (nejčastěji při čelním nárazu je to kolem 80°). Jestliže vezmem třeba Megana a praštíme s ním v rychlosti 80 km/h do AR 156 tak ti vlastní hlavou ručím za to, že Alfa udělá z Megana mastnej flek. V Meganu nepřežije nikdo, v Alfě možná všichni. Říkám možná, nevím to jistě, ale ze zkušenosti můžu říct, že Alfice jsou naopak hodně "bourací", pět piruet přes střechu už tu bylo několikrát bez vážných následků. Samozřejmě konstruktéři znají parametry testů a tak na ně auta vyrábějí. Někteří. Někteří na ty testy kašlou a dělají auta tak, aby byla bezpečná reálně a ne tabulkově. Je to stejný, jako ve všech ostatních parametrech. Tabulky jsou šedá teorie, zelený je strom života....Ke spotřebě: nejvíc spotřebu ovlivňuje řidič. Kamarád jede s jedním autem za 14 l, já pod 10. A nejedu nějak pomaleji. Mně 156 V6 brala kolem 11 litrů. Za tu jistotu při řízení auta mi ta spotřeba rozhodně stojí. V obci jedu velmi defenzívně, protože nestojím o to někoho přejet jen proto, abych si léčil komplexy z malýho penisu. Mimo obce a oblasti se zástabou či místa působící nebezpečí (opravy vozovky, atd = všude, kde se vyskytujou pěšáci, zácpy nebo zmatení řidiči) ale zásadně jakékoliv omezení rychlosti neuznávám, odporuje to plynulosti a potažmo i bezpečnosti provozu (nervózní řidič bourá častěji, než ten, co je v pohodě).
K těm nápravám: přední náprava u AR 156 je taky na vzpěrách McPherson. Náprava je sprostě ukradená od Hondy, která ji používala mnohem dřív. Díky ustavení pomocným horním ramenem je u krajních hodnot propérování zajištěno vedení víc rovné než v oblouku a je tam lepší zachování konst. záklonu rejd. čepu při změně zatížení kola. U většiny aut je to zbytečné, zabírá to spoustu místa a stojí to hromadu peněz, přičemž výsledek není až zase tak ohromující ve srovnání s pouhým spodním ramenem (třeba Lybra). Mnohem zásadnější vliv na chování auta má stejně zadní kinematika.