Alfa Romeo
Zařazení: Všechna fóra > Diskusní fórum "MotorCafé" > Alfa Romeo
-
"-- skrytý --" 21.04.05 08:11
« Bez nadpisu
to Octavia RS> člověče, asi to bude vypadat jako že jsem osobně zaujatý proti tobě, ale zase nemůžu souhlasit. Naměřená hodnota zrychlení 0-100 km/h: AR 156 V6 24v za 7,28 s, Octavia RS za 8,12 s, 1000 m s pevným startem AR 156 V6 za 27,6 s, Octavia RS za 28,8 s; brzdná dráha ze 130 km/h AR 156 V6 za 62,5 m, Octavia RS za 71,8 m; únosná hodnota příčného zrychlení: AR 156 V6 1,02 g, Octavia RS 0,96 g. Průměrná spotřeba paliva během testu: AR 156 V6 12,1 l/100 km, Octavia RS 11,9 l/100 km. Zdroj: Automobilismo (jedno číslo 00 a jedno 99)
To, že RS docela jede se ti subjektivně zdá právě díky mizerný podélný stabilitě toho auta. Ty brzdy jsou degresivní (tzn. nejdřív sebou to auto strašně cukne a potom přestává brzdit), kdežto v AR progresivní (účinek se zvyšuje s dráhou pedálu). Moje osobní zkušenost je, že na akceleraci ve všech režimech do 210 km/h RS v pohodě naloží Thema 8V Turbo v Eco verzi, akorát by jí RS měla dát nakládačku na maximálku (teoreticky, jenže i na tý dálnici rozhduje většinou akcelerace ze 100 km/h na 180 km/h, pak ti tam zase někdo vejde, takže to nemám vyzkoušený). Jakmile ale přišel dálniční sjezd nebo dokonce zatáčky, RS se nechytala vůbec (no, srovnejme zadní závěsy a není divu). Hovořím u RS o sériovým autě, jednou mě pěkně vytuněná červená RS s plamenama u vejfuku a bílejma 17" Speedlinama na sníženým a rozšířeným podvozku docela pěkně prohnala i s Deltou HF, ale na sjezdu Hradecká-Chlumecká dostal cca 1 s v oblouku a další 1-2 s při akceleraci ze zatáčky. Neber to prosím nějak osobně, ale ono subjektivní vnímání strašně klame. Já měl v dobách komoušských vždycky pocit, že na akceleraci je kámošův Wartburg 353 W mnohem rychlejší než můj Fiat 125p/1500, protože ten Warťas se při rozjezdu strašně brutálně zakláněl... stačilo se jednou postavit na křižovatku a bylo jasný, že co se zdá, je sen... :) -
« Re: Oukej
RSko je na tom vykonove relativne opravdu dobre...jeho pruznost kdyz se roztoci turbo je prijemna a dynamika je prakticky shodna s AR 156 V6... spotrebou je na tom RSko lepe...a kufr zajima koho?? kupujete si snad takove auto kvuli kufru?? Vzdyt tam akorat vsechno lita a boucha...
ve vsem ostatnim alfa oktavku prekonava... hlavne ten zvuk tak lahodny uchu, podvozek taky parada...design... no, srdicko automobiloveho fanouska musi busit radosti... v oktavce tohle nikdo neprozije, i kdyz svezeni je v ni take hezke... -
"-- skrytý --" 20.04.05 21:21
« Re: Oukej
Pokud to muzu v tomhle tematu srovnat s ex-magicovym HF-kem, tak Octavie ma strasne dloooouhy kvalty, HF-ko je zivejsi. Pokud vim tak Octavku vetsina firem ladi na 210 PS, ale za tuto upravu chteji strasny penize , takze se toho musi na motoru asi hodne zmenit a neni to jen v preprogramovani jednotky. HF snese precipovani bez jakychkoliv uprav. Vic by o tom asi mohl napsal ten nejpovolanejsi a tim je Magic. -
« Oukej
Presně takoveto reakce jsem očekával, myslím si totiž totéž, diky:) Ush sem se totiz lekl, ze se mi ta moje Alfa jenom zda a ze me veskutecnosti hrave predjizdej octavky s kocarkem na strese:):roll:
Mějte se a Uzivejte auta srdcem, a ne objemem kufru ...jenom jsem se chtěl zeptat jak je na tom to RS motorově? myslim vykony, nevim to jistě...dix.
BTW větši křivdu ush jsem dlouho necítil >:D
:D -
"-- skrytý --" 20.04.05 12:18
« Bez nadpisu
Fera> magic je srab a nezúčastní se (práce....dyť to znáte)
K tomu testu: je to jako každý test v každé zemi. Kolik utratí AR za reklamu a kolik Škoda? Podle tohoto kritéria téměř VŽDY poznáte výsledek testu, aniž byste jej museli číst dál. V Německu vítězí německá auta, ve Francii francouzká, v Itálii italská (někdy) a ve Švýcarsku je to jako loterie.
Když jsem jednou napsal dost tvrdý (ale naprosto pravdivý) test na P 406 HDi, tak Peugeot odvolal reklamu v hodnotě 350.000 Kč a začala "studená válka" mezi redakcí a importérem, která znamenala omezení pozvánek na prezentace, atd. To jsou setsakramentsky citelný ztráty! Přitom jsem nemusel psát bláboly jako tento zmiňovaný idiot, ale stačilo jenom informace podat méně tvrdě a s větší měrou diplomacie. Mea Culpa (stydím se dodnes).
Všimli jste si někdy, že se např. v testu AR 156 2.5 V6 v Auto TIPu 1/4 článku hovořilo o "cestující" ručičce palivoměru? Asi jo. Ale když jsem BMW M5 naměřil o 82 koní míň, než mělo mít nebo Audi TT chybělo přes 50 koní, bylo to zameteno pod koberec, že to je prostě vadnej kus a není fér o tom psát. Prostě vztah mezi inzerentem a redakcí JE PODSTATNĚ DŮLEŽITĚJŠÍ, než vztah redakce - čtenář.
Ale zpátky ke zmíněnýmu "testu": ten člověk napsal svůj názor. Napsal nám, že je naprostý lajk, který nemá páru o řízení auta. Preferuje velký kufr před tuhostí karoserie, přesné řízení mu nahání hrůzu, degresivní brzdy v něm vzbuzují větší důvěru ne progresivní, neschopnost auta zatočit hodnotí jako stabilitu, atd. Je to jeho názor. Nevyvážený, hloupý a neprofesionální. Jako on sám. Přesto má svým způsobem pravdu - kolik se u nás prodá Octavií RS a kolik AR 156 V6? A v tom to je. To je jeho díl pravdy. -
« Re: Tak ted nevim
Noo, tak tomu clanku jsem se usmal...s oktavii RS jsem najezdil hodne...s alfou 156 jsem take jezdil...pokud to porovnavaji s 156 2,5V6, tak jen chci rict, ze dynamikou je to prakticky shodne..podvozkove my ale oktavka rozhodne lepsi neprisla...alfa je rozhodne atraktivnejsi, oktavka levnejsi a ma nizsi spotrebu...videl bych to jako hodne vyrovnany souboj, kdy rozum by koupil oktavku s mensimi naklady a srdce by koupilo alfu.... ja nejdriv kupoval rozumem a ted srdcem....a s alfou jsem spokojenejsi!!! tak to je muj nazor... -
« Re: pro AlfaGTA
Kubas: No, to je perfektni, tak to bychom se domluvit mohli ;-) napis kdyztak na alberta@email.cz vymenime si telefony a domluvime se on-line ;-) P.S: chcete jet na spotrebu nebo je dovolena i sportovnejsi jizda a vychutnavat si zazitky? ;-)))) a ze Zlina uz muzem jet spolecne ;-) -
Mr.Murphy_ 18.04.05 22:59
« pro AlfaGTA
Ahoj a gratuluju k nákupu 147GTA. Níže jsi psal, že by jsi jel do Luhačovic na ten sraz, pokud by s Tebou někdo jel z Prahy... Tak jestli potřebuješ vytížit auto, tak já (+ moje holka) bychom se s Tebou rádi svezli... Přispějem Ti na benzín, pochválíme auto a ve Zlíně přesednem do AR 147 mých rodičů a pojedem na ten sraz taky... A pokud by jsi jel v neděli zpátky, tak bychom se s Tebou taky svezli... Tak dej kdyžtak vědět a mohli bychom se nějak domluvit. přeju hodně šťastných kilometrů ;-) -
"-- skrytý --" 18.04.05 08:22
« 156 vs 166; TS vs JTS
Nevím, moje pocity jsou přesně opačné. Motor 2.0 TwinSpark 16v je (na rozdíl od svého 8v předchůdce) velmi riskantní nákup v případě ojetiny. Proti novému bych neměl nic, ale ojetiny bych se bál. Už to tu bylo několikrát, ten motor prostě žere olej a má jedinýho policajta od firmy Bosch, no a slovo Bosch = průser, takže se u každýho druhýho auta stane, že olej zmizí, majitel o tom neví a pak to zaklepe na lágrech. Takže takový auto jenom od někoho, koho dobře znáš a víš, že to ví a hlídá to nebo od spolehlivýho servisu (spolehlivej Alfaservis: ha, ha, >:D ...). Potom najezdí 350.000 km v pohodě. 156 z bazaru je obrovský riziko (spíš V6 nebo 2.4 JTD). JTS je úplně jiný motor. Má podstatně větší zátah od spodu, jede ve středním pásmu výrazně líp, ale chybí mu ten typickej zátah ve vyšších otáčkách, jakej má TS. Je to spíš subjektivní a je to dáno tím, že ten motor jde mnohem líp odspodu na rozdíl od TS, kterej si libuje nad 4.000/min. Kromě běžných závad na elektronice Bosch netrpí žádnými konstrukčními vadami. Jeho největší předností je extrémně nízká spotřeba, při stejný jízdě bere o víc než 2 litry na 100 km míň než TS 16v. Do 166 se ale nemontuje! Zatím je osazen jenom v modelu 156. Je pravda, že je trochu citlivější na benzin, ale pokud nejsi blázen a tankuješ u normálních ČPH, není u nás problém. Cena 156 2.0 TS a 2.0 JTSbude ale podstatně jiná. Pokud chceš srovnávat 156 a 166, tak zajdi do bazaru a vyzkoušej si vnitřní prostor. Já osobně bych o 156 uvažoval jen ve verzi SW, protože do sedanu se dozadu prostě nevejdu. Kombík je na tom s místem vzadu trochu líp (hlavně hlava) a navíc má sklopný a dělený zadní sedadla, takže v něm lze občas i něco odvýzt (stěhovák to ale není). Navíc třeba mým nohám vadí i přístrojovka (mlátím se do ní vpravo vpředu pravým kolenem). 166 je na tom s prostorem podstatně líp, protože je obrovská, ale ani tam nejsem interiérem nijak nadšen (při nastupování dozadu se člověk občas praští do zad zubem v zadních dveřích, sloupky jdou hodně do hlavy, atd.). Ale ve srovnání s Německou konkurencí je ten prostor o.k., jen proti starý 164 mi to přijde jako dva kroky zpět. Největší síla 166 je v tom, že je to sice strašně velký auto, ale jednak není ani moc těžký a za druhý řídí se líp, jak spousta jiných malých kupátek (hlavně díky super zadní nápravě). Jen při parkování člověk zjistí tu velikost (hlavně šířku; u většiny hypermarketů neotevřeš na parkovišti dveře 8-s ). U 166 bych ale určitě nepreferoval motor TS 16v, ale spíš 2.4 JTD nebo 2.5 V6, příp. 2.0 V6 turbo. V6 motory jsou osazeny vepředu čtyřpístkovýma Brembama, což není vůbec zanedbatelná výhoda.