Alfa Romeo
Zařazení: Všechna fóra > Diskusní fórum "MotorCafé" > Alfa Romeo
-
"-- skrytý --" 06.05.05 00:00
« Bez nadpisu
Fera> ještě ti přeci dlužím ECU a snímač ABS. Chlap z garáže se neozval, takže mám smolíka nejen já, ale i ten tvůj známej co chtěl tu viskospojku :-(
Jirka 156> O ohnutý vačce jsem ještě neslyšel. Jedině tak vohoblovanou, to jo. Originál stojí něco přes 8.000 Kč, ale hledal bych problém spíš v jejím uložení. Osobně bych ale ten 2.5 motor vyhodil a použil 3.0 ze 164 (185 k). Dá se sehnat za cca 200-250 Eur v I dobrým stavu a táhne mnohem líp odspodu. Za cca 350 jsem viděl QV s ostřejším časováním a 200 k. Potom to ale chce špéru z Delty Nuova HF a pořádný brzdy (alespoň OMP)
AR 155 Q4 je derivát Alfy a Lancie - je tam motor ala Integrale Evo II, stejná spojka a skříň převodovky, ale převodovka má kolečka jako 2.5 V6 s kratším stálým převodem než Integrale (3,335 u Q4 proti 3.111 Integrale). Motor má trochu jinej motormanagement (taky Weber-Marelli IAW P8 ) a jiný turbo Garrett TB0385. Blok, časování rozvodů, klikovej mechanismus a hlava jsou stejný, vodní pumpa a olej. čerpadlo je stejný s Deltou 836 Nuova HF/Fiat Coupé Turbo 16v. Výsledkem je 190 koní na 6000/min a 291 Nm na 2500/min. Stovka za 7,0 s, maximálka 225 km/h a 1 km s pevným startem za 27,7 s. Teda s benzinem BA 95 (s BA 98 a upr. ECU je to 235 k a 334 Nm, stovka asi za 6,3 s). Na skříni převodovky je stejná rozvodovka jako u Integrale s čelním mezinápravovým diferenciálem, kterej je tvořenej vnitřním ozubením v kole stálýho převodu a trojicí dvojic rotujících satelitů uvnitř. Přenos na obě nápravy je trvalej a prioritu má zadní náprava, která dostává 53 % momentu. Jako uzávěrka mez. dif. je použitá viskospojka ve společným bloku s klasickým volným planetovým diferenciálem přední nápravy. Vzadu je potom stejnej šnekovej samosvor TorSen jako u Integrale. Podvozek konstrukčně vychází ze 155, má ale jinak postavený kola k silnici a úplně jiný odpružení s přepínatelnejma tlumičema Auto/Sport. Ještě existovala odlehčená homologační verze GTA, která měla právě jinou zadní nápravu (podobnou GTV, ale s trochu jinak uspořádanýma ramenama). Q4 GTA je trochu širší, ale hlavně lehčí díky pohyblivým dílům z hliníku a menšímu odhlučnění. Byly tam vpředu i čtyřpístkový Bremba (jaký má i 147/156 GTA nebo GTV 24v, 166 V6 ad.). Bohužel jich vyrobili něco přes 500 a ceny jsou astronomický, takže se musím smířit jen s obyčejnou Q4 (167E2). Chtěl bych časem alespoň částečně v něčem tu Q4 GTA dohnat, ale zatím jsem narval peníze do bydlení, takže auto musí počkat... -
"-- skrytý --" 05.05.05 20:14
« Bez nadpisu
To: magic
Jak Ti šlape 155 Q4. Možná se optám hloupě. Vím, že je to trochu rarita, Q4 je stálý převod na čtyři, nebo vypinatelný jako Haldex u VW? Kámoš tady na Rychnovsku měl 155 V6 taky otuněnou. Vím, že mu šla jak pila. Měl jen problém s ohnutou vačkou. Když koupil novou origo za +/-20000Kč a vyměnil ji, tak to bylo to samý. Ještě se potýkal s přehříváním. Asi zas...nej chladič. Měnil termostat, čidla... Kdy bude ten sraz v Náchodě? Kdo ho pořádá? Myslím, že bych tady spacifikoval na RK pár alfistů aktivních i pasivních. Do Luhačovic je to trochu z ruky. Ještě pojedu tuning srazy HK, Pardubice, podzim bych chtěl Mimoň.... Dříve jsem měl vytuněný zelený Toledo. Jinak jezdím s Rusmich tuningem. -
"-- skrytý --" 04.05.05 20:07
« Bez nadpisu
Jirka156: to sem byl já s tou červenou HF >:D
Ve Vamberku měl tmavě modrou metlu HPE (3dveře) a byl o ní šílenej zájem. Byla to nějaká novější podle těch 16" kol ala Integrale a s lepším oplastováním (tak 98 a vejš). Za 135.000,- senzace. Ale první na dlouhým seznamu zájemců byl nějakej Pražák.
Teď mám stříbrnou 155 Q4 (bez znaku 8-s ) Delta šla do Luhačovic. Málem jezdila v Rychnově ješte moje bílá Integrale, ale kluk s Děčína přišel dřív a ještě přeplatil. Asi po tejdnu mi volal jeden známej, že s tím vyhrál nějaký amatérský závody do vrchu. Když jsem teď viděl, s jakýma vrakama jezděj kluci ten Orlickej sprint, tak tam by to taky byla tutovka >:D Byly tam štelovatelný Koníky, obutý 15 i 16" kola, turbo 338, přepsaná ECU, přešpérovaná, atd. Škoda jí, ale nebyla kam dát :'-( -
"-- skrytý --" 04.05.05 19:24
« To:magic
Mně zatím znaky neukradli. Mám ji totiž pečlivě schovanou a nikde s ní moc nestojím. Už ji mám oplastovanou. Chybí mi jen zadní spodní spojler. Až budu mít čas tak ji vyfotím a dám na Alfa club. S tou Lancii nevím. Vím, že tu jezdila nějaká červená HF. -
"-- skrytý --" 03.05.05 08:22
« Re: Re: To Ales
to Jirka156: Tak sem byl zase v Rychnově a ukradli mi tam znak. Jako pokaždý. Už tam asi nepojedu. Teda šlohli ho ve Skuhrově na Orlickým sprintu. Mimochodem, je tam ve Vamberku ještě ta modrá Delta HF HPE za 135.000 Kč? Kámoš jí moc chtěl, ale byl na ní záznam dlouhej jak za komančů na Fávo. -
"-- skrytý --" 28.04.05 19:44
« magic
To si piš, že z RK. To víš, že znám. Taky jsem chodil na SPŠS. Do toho Náchoda bych ještě přemluvil kámoše, který měl 33, 146 a teď 156 Sportwagon 2.0JTS. Asi ho budeš znát. Má jistou nejmenovanou tuningovou firmu v RK. Nemysli si. Z RK se stává ráj Alf. Přibyly dvě 147, Crosswagon, dvě 155........... -
« RV
[odkaz]%3Ds%26g%3D1%… /> zkus tenhle odkaz, tady mam nafoceny fotky alficky!!!
jinak po dalnici mi stacit budes, ja po ni nejezdim rychle...ja si vetsinou uzivam jizdy az v zatackach ;-)) a ty Luhacovice me mrzi, ale snad neni vsem srazum konec a bude li to mozne velmi rad prijedu jindy a povozime se!! ok??? ;-)