Alfa Romeo
Zařazení: Všechna fóra > Diskusní fórum "MotorCafé" > Alfa Romeo
-
"-- skrytý --" 12.05.05 08:07
« Bez nadpisu
Pavel KR_5> Máš ještě jednu možnost: Dedra SW Integrale se dělala s motorem 2.0 16v/144 k do roku 1997, takže mezi lacinýma ojetinama můžeš volit ještě tuto variantu. Většinou to bylo v plný náloži (kůže, klima, dřevo, komplet elektrika), akorát to v tý době nemělo navigaci. Spotřeba nebyla nijak přehnaná (9-10 l/100 km), ale samozřejmě jízdní dynamika byla slabší. Prostě takový pohodový auto, vhodný hlavně na hory. Druhá generace byla už celkem vychytaná a spolehlivější než ta první a rozhodně lepší než Tempra. Např. ve srovnání s Imprezou GL mi to přijde jako mnohem lepší volba (vyšší spolehlivost, zadní uzávěra, nižší spotřeba, lepší dynamika, nižší cena ND a jejich dostupnost....). -
« Re: Re:
Díky smart boys!!! Tak se po 10 letech dozvídám, jak to vlastně u tý Tempry SW 2.0i 4x4 bylo :-)
Stejne jsem se nakonec zalekl spotreby a trochu podivneho dizajnu Tempry SW a koupil jsem sedan s 1.9TD. Skoda ze Fiat v tradici 4x4 nepokracoval u Marey SW - tam by to bylo v kombinaci s petivalcema (hl. s milaskem 2.4JTD) super-super-super auto.
No, aspon ze zacali delat 4x4 Alfy. Snad se dizajnove povede AR 159 Sportwagon. I kdyz to auto bude s 2.4 JTDm strasne drahy a i jako ojetina to bude dost velky sousto. A k tomu jeste stoupajici ceny ropy ... ach jo. Tak nevim, jestli se na ni mam tesit, coby budouciho nastupce moji Marey :-) -
"-- skrytý --" 11.05.05 07:59
« Bez nadpisu
Baumont> 2.0 V6 TB 12v je příjemnej motor, v Itálii a Francii to bylo ve 164, později v GTV, Spiderech a 166 to nejprodávanější. 164 ještě v první generaci používala Lanciácký čtyřválec, bylo to ale na to luxusní auto moc brutální, skoro se s tím nedalo rozjet. Motor 2.0 V6 měla už Alfa 90, tam začala stavba přeplňované varianty, ale dostala se až do 164 v roce 1993. Ten šestiválec má mnohem pozvolnější nástup momentu a nižší spotřebu. Osobně jej považuju za lepší variantu než 3.0 díky menšímu ručení a lepší spotřebě, přičemž výkonové parametry jsou podobné. U 164 byla verze V6 TB dokonce nejrychlejší variantou, i když automobilka zarputile tvrdila, že Q4 a 3.0 V6 24v jsou rychlejší. ECU od např. Sqaudra-tuning se dá o cca 30-35 k ještě zvýšit výkon (hlavní je tam nárůst momnetu ve stř. pásmu otáček), ale je nutno potom používat benzin BA 98 (spotřeba ale lehce klesne, takže celk. náklady za benzin se zásadně nezvýší). Jeden kamarád implantoval tenhle motor do starý GTV6. Z řidičů Porsche si potom dělal legraci s autem z r. 1984... :D
Pavel KR_5> u tý Tempry nevím, ale tipoval bych, že to byl stejný systém jako u Dedry SW Integrale, tzn. Viscomatic se stejným čelním mez. diferákem (akorát dává 54 % předku a 44 % zadku, kdežto Delta Integrale 16v a AR 155 Q4 mají ten poměr 47/53 %) s viskouzávěrkou, akorát vzadu nebyl samosvor TorSen, ale volný planetový diferák, který se zavíral elektrohydraulicky tlačítkem z místa řidiče. Normálně to bylo středošpérový permanent quattro jako třeba Impreza GL, ale v případě potřeby byla po stlačení tlač. Integrale v záběru 3 kola (obě zadní a jedno přední), což ta Impreza neumí. Tím, že vzadu nebyl samosvor výrazně ušetřili hlavně na spotřebě paliva. V tý době u Fiatu ale používali několik systémů (např. elektromagnetickou spojku), který by tam mohly být. -
« Re: Re: To: wolff
Magicu, díky za skvělý popis Viscomatiku. Ten si snad vytisknu a založím do složky ke čtyřkolkám :-)
Když jsem před lety kupoval Tempru, tak jsem chvilku přemýšlel i o verzi SW 2.0i 4x4. Nevíš, co to bylo za systém? Taky trvalá 4x4 a viskospojka coby uzávěrka? -
« To Jirka 156: Alfa 2.0 turbo
Ještě bych si dovolil krátký komentář k motoru 2.0 turbo v Alfě GTV. To je zcela odlišný motor než ve Fiatu Coupé, Alfě 155 nebo jakékoliv Lancii. GTV 2.0 TB (Turbo Benzina) je totiž šestiválec (!). Tentýž motor se ještě montoval do Alfy 164 a 166 (tuším mírně upravený, magic mě případně doplní nebo opraví :-), existují i Spidery s tímhle motorem, ale je jich málo. Do 156 ho (bohužel) nikdy nedávali...
GTV 2.0 V6 TB jsem si koupi loni a jsem nadšený – motor má nádherný zvuk a vysloveně letí do otáček. Má taky funkci „overboost“ – při plném sešlápnutí plynu se na krátkou chvíli zvýší plnící tlak (tuším na 1,1 bar) a auto to ještě „vykopne“ dopředu. Na druhou stranu je to Alfa a navíc turbo staré školy, takže se nedá čekat zátah „ze sklepa“ – chce to řadit. Kupodivu se mi zatím daří jezdit kolem 11 litrů (čekal jsem 15...), ale teprve se s Alfou učím. -
"-- skrytý --" 09.05.05 08:32
« Re: To: wolff
156 s motorem 2.0 TS bych se u ojetiny vyhnul! Je to riskantní nákup, buď 2.0 JTS (která jede líp jak Octavia 1.8 T) nebo 2.5 V6 (ale za 11 l/100 km), příp. příjemná kombinace 2.4 JTD. V6 je moc příjemná, chce to časem brzdy OMP (cena originálu) a chybí mi u ní samosvor. Na Evo VIII mi, prosím, nikdo nešahejte, je to můj nedostižný sen...
K těm Makarónům: FIAT Coupé byl 16v/turbo se čtyřválcem Lancia odvozeným z Delty Integrale (litina), 20v/turbo byl pětiválec Lancia z Kappy (hliník). Přestože pětiválec má v základu v turbu o 23 k víc, podstatně "laditelnější" a brutálnější je ten čtyřválec (ještě ten čtyřválec má Lancia Delta Nuova HF a AR 155 Q4/GTA). Ke všem turbomotorům Lancia je uzávěrka předního diferáku v podobě viskospojky. A teď k tý viskospojce: ŽÁDNÝ HALDEX!!!
U systému Viscomatic (AR 155Q4, AR 164Q4, Lancia Delta Integrale, Dedra Integrale, Kappa SW Integrale, Lybra SW Integrale atd.) je pohon všech kol vždy trvalý! Obsahuje celkem 3 diferenciály (mezinápravový - čelní, přední - planetový a zadní šnekový TorSen). V záběru jsou všechny kola, když jedna z náprav začne prokluzovat, ve viskospojce dojde ke zvýšení viskozity oleje a způsobí, že zavře diferenciál = přední i zadní náprava se budou otáčet stejně. Viskospojka je tu proto, že má kraťoučkou prodlevu proti zadnímu TorSenu, takže to auto je lehce přetáčivé. Pokud je viskospojka jako uzávěrka jedné nápravy (Thema Turbo, Delta Nuova HF, Fiat Coupé turbo, Lancia Dedra Turbo, Kappa Turbo, atd.), uzavírá viskospojka jen diferenciál na té hnané (přední) nápravě. Haldex pracuje jinak - není tam ŽÁDNÝ MEZINÁPRAVOVÝ DIFERENCIÁL, pouze viskospojka s malým tlakem a na základě vyhodnocení ze senzorů ABS řídící jednotka zvyšuje tlak (rozdíl v otáčení náprav) nebo snižuje (brzdění). Je to úplně něco jiného, Haldex je svinstvo, protože skokově mění jízdní vlastnosti (zvlášť zatáčky na mokru jsou chuťovka). při uzavření Haldexu jsou v záběru jedno přední a protilehlé zadní kolo (ta, která mají menší odpor), protože vzadu není samosvor. -
"-- skrytý --" 08.05.05 13:43
« Re: Re: Re: Re: Re:
Měl jsem tu čest s Evem v Brně. Ano okruhový speciál to není - to už se víc "okruhově" projevují míčánkovy tréninkové "hračky" (teď hovořím o "pocitech", nikoli o dosahovaných časech). Jenže z toho, co je k mání s homologací pro běžný provoz a za alespoň trochu přijatelný peníz, je Evo stále ještě bez konkurence!
PS: Alfu GTA mi tehdy v Brně nepůjčili. Asi jsem nebyl dost VIP. Zato ji půjčovali lidem, které jsem bral v zatáčkách se svým MPV... Ano, všechno je "jen" o penězích. -
-
"-- skrytý --" 08.05.05 12:36
« Re: Re: Re:
To wolff: A to mám snad podle tebe považovat 1,8T či TDI 96kW za "sporťák". Promiň, ale to po mně opravdu chceš příliš!
PS: Fabia RS z hlediska dynamiky sice není úplně špatná, ale do "skutečnému sporťáku" jí chybí dvě podstatné věci: podvozek a brzdy!!! -
"-- skrytý --" 08.05.05 12:12
« To: wolff
Neboj se. Já se v práci najezdím s autama, který mají VW motory. Dělám v automobilce. Na zkušebně. Takže od 2.0, 1.8T, 2.8V6, 1.9TDI (tři druhy výkonů), 2.5V6 TDI. Na auta s V6, pokud nejsou nový, bych nesázel. Nikdo si nekoupí V6, aby to lechtal. Dvoulitr je propadák a snad ta 1.8T a 1.9TDI. Uvažoval jsem mezi 1562.0T.S. a Leonem1.8T. Jenže Leonů bylo málo a když, tak na kaši. Rozdíl mezi těma motorama 2.0T.S. a 1.8T je snad jen v záběru. Díky turbu ta 1.8T jde odspoda, ale vytoč si sériovou 1.8T(110kW) k 7000ot a drž ji. Chtěl jsem prostě zkusit něco jinýho. Ale neříkám, že to nebo to je špatný. Vůbec ne. Jen jsem měl takový vozítka jako GolfI (1.3karb.), Toledo (1.8i 66kW), teď mám GolfII (1.8i 66kW) a Alfu 156 2.0T.S. Chtěl bych zkusit jízdu se 156 2.5V6 (6kvalt) nebo 3.2V6 GTA. -
"-- skrytý --" 07.05.05 18:10
« magic
Takže Q4 je 2.0 s turbem, když píšeš Garrett? Kolika vál? Fiat Coupe 16V byl nepletu-li se 5V turbo. A není ten Q4 podobný motor jako v GTV 2.0 turbo? Potřeboval bych co se italských motorů, trochu rozšířit obzory. Když viskozní, takže jako Haldex, kterej se připojuje pouze ve chvíli prokluzu kol? Takže ne stálý 4x4? Promiň možná za blbý dotazy. Italy teprve poznávám. Měl a vlastně ještě mám samý deutschlandy. Jen jako chuťovku jsem chtěl okusit AR něco sportovnějšího než 66kW u VW.